Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Archief > Partijdiscussies
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Partijdiscussies In dit forum kun je discussiëren over (standpunten van) politieke partijen. Plaats hier alles die specifiek te maken heeft met een bepaalde partij (of meerdere partijen).

Bekijk resultaten enquête: Als je niet anders kunt (of wilt): Wie Van De Twee?
BUB 20 32,79%
NU 41 67,21%
Aantal stemmers: 61. Je mag niet stemmen in deze enquête

 
 
Discussietools
Oud 10 september 2005, 21:26   #41
Riksken
Parlementslid
 
Riksken's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 11 november 2002
Berichten: 1.910
Standaard

Geen haar op mijn hoofd dat er ooit zou aan denken om ooit op een van beide partijen te stemmen. Maar indien echt niet anders mogelijk zou ik NU stemmen. Komt gewoon wat zelfzekerder en volwassener over. Meende me zelfs ook een paar commentaren van Rudy te herinneren waarmee ik best akkoord kon gaan.
__________________
Victory or Valhalla. Met Voorpost in't offensief
Riksken is offline  
Oud 10 september 2005, 21:29   #42
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN
 
Jan van den Berghe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 september 2002
Locatie: Waregem
Berichten: 174.729
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Riksken
Geen haar op mijn hoofd dat er ooit zou aan denken om ooit op een van beide partijen te stemmen. Maar indien echt niet anders mogelijk zou ik NU stemmen. Komt gewoon wat zelfzekerder en volwassener over. Meende me zelfs ook een paar commentaren van Rudy te herinneren waarmee ik best akkoord kon gaan.
En NU neemt trouwens in bepaalde zaken duidelijk rechtse standpunten in, terwijl de bubbels niet weten van welk hout ze pijlen moeten maken...
Jan van den Berghe is offline  
Oud 10 september 2005, 21:35   #43
Riksken
Parlementslid
 
Riksken's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 11 november 2002
Berichten: 1.910
Standaard

Dat bedoelde ik ook. NU toont meestal wel het nodige respect voor zijn politieke tegenstanders, voor zulke mensen kan ik ook respect opbrengen. Ondanks de onoverbrugbare kloof die gaapt tss zijn belgische en mijn vlaamsnationale visie.
__________________
Victory or Valhalla. Met Voorpost in't offensief
Riksken is offline  
Oud 10 september 2005, 21:40   #44
Vrijheid
Schepen
 
Vrijheid's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 21 augustus 2005
Berichten: 495
Standaard

"Nationale Unie"

Wegens?
NU: in eerste plaats democratisch, dan pas Belgicistisch
BUB: in de eerste plaats Belgicistisch, dan pas democratisch
Vrijheid is offline  
Oud 10 september 2005, 21:40   #45
Yann
Eur. Commissievoorzitter
 
Yann's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 31 mei 2003
Berichten: 8.563
Standaard

Ik stem BUB.
__________________
Michael Freilich, Joods Actueel: ‘Indien de geschiedenis zich zou herhalen met De Wever als burgemeester van Antwerpen, zou ik me zorgen maken over de joodse burgers.'
Yann is offline  
Oud 10 september 2005, 21:44   #46
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN
 
Jan van den Berghe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 september 2002
Locatie: Waregem
Berichten: 174.729
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vrijheid
"Nationale Unie"

Wegens?
NU: in eerste plaats democratisch, dan pas Belgicistisch
BUB: in de eerste plaats Belgicistisch, dan pas democratisch
BUB, democratisch? Geleid door Zijne Doorluchtigheid, Hans I le Grand, die eigenhandig beslist wat er in het programma staat en wat niet. Voor de rest moet iedereen naar zijn pijpen dansen, aldus de hartenkreet van een toenmalig rebellerend bubbel (Patriot!).

BUB, eerst en laatst belgicistisch. Voor de rest hebben ze niets te bieden.
Jan van den Berghe is offline  
Oud 10 september 2005, 21:52   #47
Hans1
Banneling
 
 
Hans1's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 10 maart 2003
Locatie: BELGIE - BELGIQUE - BELGIEN - BELGIUM
Berichten: 15.869
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door vercetti
NU. Voor Rudy heb ik toch nog respect omdat hij de beschaafste onder de belgiscisten is. Bij de Bub is Kim imho de verstandigste -of degene die het minste onzin verkoopt-
Als iemand uw Vlaams-nationale praat steunt, dan zal die wel héél verstandig zijn.

N.U. is een ééntalig éénmanspartijtje. Ik zie niet in in hoeverre België daarbij gebaat zou zijn.

In elk geval, de B.U.B. laat zich nooit onder druk zetten, zeker niet door tegenstanders, die blijkbaar erg veel schrik van ons hebben anders zouden ze zo'n belachelijke topics niet openen.
Hans1 is offline  
Oud 10 september 2005, 21:58   #48
Hans1
Banneling
 
 
Hans1's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 10 maart 2003
Locatie: BELGIE - BELGIQUE - BELGIEN - BELGIUM
Berichten: 15.869
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe
Neen, er is niets bij de bubbels dat hen sympathiek maakt. Niet in hun programma, niet in hun persoonlijkheid, niet in hun manier van doen en laten.
De dag dat u ons sympathiek zou vinden, dan ga ik mij pas zorgen maken.
Hans1 is offline  
Oud 10 september 2005, 23:19   #49
Rudy Van Nespen
Minister-President
 
Geregistreerd: 5 september 2003
Locatie: Hoboken
Berichten: 5.411
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hans1
Als iemand uw Vlaams-nationale praat steunt, dan zal die wel héél verstandig zijn.

N.U. is een ééntalig éénmanspartijtje. Ik zie niet in in hoeverre België daarbij gebaat zou zijn.

In elk geval, de B.U.B. laat zich nooit onder druk zetten, zeker niet door tegenstanders, die blijkbaar erg veel schrik van ons hebben anders zouden ze zo'n belachelijke topics niet openen.
Hans,

Waarin steun ik de zogenaamde 'Vlaams-nationale praat'?
En het is niet omdat U enkel met mij in contact komt, dat de Nationale Unie een éénmanspartij zou zijn. Onze andere bestuursleden en militanten raden me steeds af om veel met de BUB te praten, hetgeen ik altijd geweigerd heb. Misschien hebben die mensen echter wel gelijk?

En U effe terug met de voetjes op de grond zetten: De Vlaams-nationalisten hebben helemaal geen schrik van uw of mijn partij.

U hebt het blijkbaar wel moeilijk met het feit dat de meerderheid mij wel iets serieuzer vinden dan U en uw partij...
__________________
"J'en ai marre!"

De enige constante is verandering...
Rudy Van Nespen is offline  
Oud 10 september 2005, 23:36   #50
Jaani_Dushman
Secretaris-Generaal VN
 
Jaani_Dushman's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 april 2004
Locatie: Het hinterland van Erpe-Mere
Berichten: 32.396
Standaard

Laat ik eerst voor de duidelijk zeggen dat ik me in deze poll niet direct om mijn gemak voel om in hetzelfde kamp te zitten als Hans1, Yann en Patriot!.
Nog wat onwennig bij mijn nieuwe boezemvrienden!

In praktijk zijn ze alletwee extreem-rechtse Belgisch-nationalistische partijen. Maar BUB is extreem-rechts omdat ze Belgisch-nationalistisch is, terwijl NU Belgisch-nationalistisch is omdat ze extreem-rechts is.
BUB vertrekt vanuit een romantisch ideaal van het 19e eeuws nationalisme. Je kan BUB dus catalogeren onder naïef en dom.
NU daarentegen vertrekt vanuit een extreem-rechts programma (vergelijkbaar met Front National) en vult dit in met een Belgisch-nationalisme.
Terwijl de BUB'ers in hun verblindende liefde voor de Belgische staat naar het extreem-rechtse kamp worden gesleurd, kiest NU doelbewust voor dat extreem-rechts.

Het is dus kiezen tussen "dom" en "haatdragend". Uiteraard kies ik dan voor "dom".[edit]
[size=1]Edit:[/size]
[size=1]After edit by Jaani_Dushman on 11-09-2005 at 00:38
Reason:
--------------------------------

Laat ik eerst voor de duidelijk zeggen dat ik me in deze poll niet direct om mijn gemak voel om in hetzelfde kamp te zitten als Hans1, Yann en Patriot!.
Nog wat onwennig bij mijn nieuwe boezemvrienden!

In praktijk zijn ze alletwee extreem-rechtse Belgisch-nationalistische partijen. Maar BUB is extreem-rechts omdat ze Belgisch-nationalistisch is, terwijl NU Belgisch-nationalistisch is omdat ze extreem-rechts is.
BUB vertrekt vanuit een romantisch ideaal van het 19e eeuws nationalisme. Je kan BUB dus catalogeren onder naïef en dom.
NU daarentegen vertrekt vanuit een extreem-rechts programma (vergelijkbaar met Front National) en vult dit in met een Belgisch-nationalisme.
Terwijl de BUB'ers in hun verblindende liefde voor de Belgische staat naar het extreem-rechtse kamp worden gesleurd, kiest NU doelbewust voor dat extreem-rechts.

Het is dus kiezen tussen "dom" en "haatdragend". Uiteraard kies ik dan voor "dom".[/size]


[size=1]Before any edits, post was:
--------------------------------

Laat ik eerst voor de duidelijk zeggen dat ik in deze poll niet erg gelukkig ben om in hetzelfde kamp te zitten als Hans1, Yann en Patriot!.

In praktijk zijn ze alletwee extreem-rechtse Belgisch-nationalistische partijen. Maar BUB is extreem-rechts omdat ze Belgisch-nationalistisch is, terwijl NU Belgisch-nationalistisch is omdat ze extreem-rechts is.
BUB vertrekt vanuit een romantisch ideaal van het 19e eeuws nationalisme. Je kan BUB dus catalogeren onder naïef en dom.
NU daarentegen vertrekt vanuit een extreem-rechts programma (vergelijkbaar met Front National) en vult dit in met een Belgisch-nationalisme.
Terwijl de BUB'ers in hun verblindende liefde voor de Belgische staat naar het extreem-rechtse kamp worden gesleurd, kiest NU doelbewust voor dat extreem-rechts.

Het is dus kiezen tussen "dom" en "haatdragend". Uiteraard kies ik dan voor "dom".[/size]
[/edit]

Laatst gewijzigd door Jaani_Dushman : 10 september 2005 om 23:38.
Jaani_Dushman is offline  
Oud 10 september 2005, 23:38   #51
Rudy Van Nespen
Minister-President
 
Geregistreerd: 5 september 2003
Locatie: Hoboken
Berichten: 5.411
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jaani_Dushman
Laat ik eerst voor de duidelijk zeggen dat ik in deze poll niet erg gelukkig ben om in hetzelfde kamp te zitten als Hans1, Yann en Patriot!.

In praktijk zijn ze alletwee extreem-rechtse Belgisch-nationalistische partijen. Maar BUB is extreem-rechts omdat ze Belgisch-nationalistisch is, terwijl NU Belgisch-nationalistisch is omdat ze extreem-rechts is.
BUB vertrekt vanuit een romantisch ideaal van het 19e eeuws nationalisme. Je kan BUB dus catalogeren onder naïef en dom.
NU daarentegen vertrekt vanuit een extreem-rechts programma (vergelijkbaar met Front National) en vult dit in met een Belgisch-nationalisme.
Terwijl de BUB'ers in hun verblindende liefde voor de Belgische staat naar het extreem-rechtse kamp worden gesleurd, kiest NU doelbewust voor dat extreem-rechts.

Het is dus kiezen tussen "dom" en "haatdragend". Uiteraard kies ik dan voor "dom".
Kan U mij motiveren waarom U ons 'haatdragend extreem-rechts' noemt?
Ik ben benieuwd!
__________________
"J'en ai marre!"

De enige constante is verandering...
Rudy Van Nespen is offline  
Oud 10 september 2005, 23:47   #52
driewerf
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
driewerf's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 juni 2004
Locatie: mechelen
Berichten: 11.969
Standaard

Moeilijk keuze. Rudy heeft een duidelijk hoger niveau dan de BUB. Maar zijn Nu is zo rechts als wat, kan best met het VB in zee gaan. Bij de BUb is er daar nog twijfel. Probleem is dat de BUB dus echt wel een bende gekken bijeen is. De NU aan de macht; daarvan weet je op voorhand dat er rechtse pleuris en ellende van komt. De BUB aan de macht; tja. Hopen tegen beter weten in misschien? Moeilijke keuze dus.
driewerf is offline  
Oud 10 september 2005, 23:50   #53
Jaani_Dushman
Secretaris-Generaal VN
 
Jaani_Dushman's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 april 2004
Locatie: Het hinterland van Erpe-Mere
Berichten: 32.396
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rudy Van Nespen
Kan U mij motiveren waarom U ons 'haatdragend extreem-rechts' noemt?
Ik ben benieuwd!
Het feit dat NU een voortzetting is van Fervent Nationaal zegt voor mij genoeg.
Jaani_Dushman is offline  
Oud 10 september 2005, 23:51   #54
Rudy Van Nespen
Minister-President
 
Geregistreerd: 5 september 2003
Locatie: Hoboken
Berichten: 5.411
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jaani_Dushman
Het feit dat NU een voortzetting is van Fervent Nationaal zegt voor mij genoeg.
Heeft U ons programma gelezen? Of gaat U enkel voort op wat 'Antifa' en de 'Roze Leeuwen' schrijven?
__________________
"J'en ai marre!"

De enige constante is verandering...
Rudy Van Nespen is offline  
Oud 11 september 2005, 00:08   #55
Jaani_Dushman
Secretaris-Generaal VN
 
Jaani_Dushman's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 april 2004
Locatie: Het hinterland van Erpe-Mere
Berichten: 32.396
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rudy Van Nespen
Heeft U ons programma gelezen? Of gaat U enkel voort op wat 'Antifa' en de 'Roze Leeuwen' schrijven?
Als je partijen wil vergelijken, dan zijn de partijprogramma's de laatste hulpmiddelen die je daravoor kan gebruiken. Die zijn zodanig geschreven dat niemand er aanstoot kan aan nemen. Quasi alle partijprogramma's zijn hetzelfde.
Maar het feit dat je een accepteerbaar programma hebt, terwijl jullie geschiedenis zegt dat NU een extreem-rechtse haatdragende partij is, laat u natuurlijk wel laag scoren op de schaal van het naïef idealisme.
Jaani_Dushman is offline  
Oud 11 september 2005, 00:09   #56
Rudy Van Nespen
Minister-President
 
Geregistreerd: 5 september 2003
Locatie: Hoboken
Berichten: 5.411
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jaani_Dushman
Als je partijen wil vergelijken, dan zijn de partijprogramma's de laatste hulpmiddelen die je daravoor kan gebruiken. Die zijn zodanig geschreven dat niemand er aanstoot kan aan nemen. Quasi alle partijprogramma's zijn hetzelfde.
Maar het feit dat je een accepteerbaar programma hebt, terwijl jullie geschiedenis zegt dat NU een extreem-rechtse haatdragende partij is, laat u natuurlijk wel laag scoren op de schaal van het naïef idealisme.
En dan Rechts maar beschuldigen van vooroordelen te hebben...
__________________
"J'en ai marre!"

De enige constante is verandering...
Rudy Van Nespen is offline  
Oud 11 september 2005, 00:37   #57
Jaani_Dushman
Secretaris-Generaal VN
 
Jaani_Dushman's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 april 2004
Locatie: Het hinterland van Erpe-Mere
Berichten: 32.396
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rudy Van Nespen
En dan Rechts maar beschuldigen van vooroordelen te hebben...
Objectief zie ik weinig verschil tussen BUB en NU. De verschillen zijn eerder subjecief.
Dat kan in uw voordeel spelen (zoals een hoop forum'ers op NU stemmen omdat ze RvN een aangenamer discutant vinden), en dat kan in uw nadeel spelen (zoals bij mij, omdat ik naief idealisme verkies boven gewiekst machiavellianisme).
Jaani_Dushman is offline  
Oud 11 september 2005, 07:06   #58
Hans1
Banneling
 
 
Hans1's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 10 maart 2003
Locatie: BELGIE - BELGIQUE - BELGIEN - BELGIUM
Berichten: 15.869
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rudy Van Nespen
Hans,

Waarin steun ik de zogenaamde 'Vlaams-nationale praat'?
En het is niet omdat U enkel met mij in contact komt, dat de Nationale Unie een éénmanspartij zou zijn. Onze andere bestuursleden en militanten raden me steeds af om veel met de BUB te praten, hetgeen ik altijd geweigerd heb. Misschien hebben die mensen echter wel gelijk?

En U effe terug met de voetjes op de grond zetten: De Vlaams-nationalisten hebben helemaal geen schrik van uw of mijn partij.

U hebt het blijkbaar wel moeilijk met het feit dat de meerderheid mij wel iets serieuzer vinden dan U en uw partij...
Over welke "meerderheid" hebt u het? Als dat een meerderheid V-N is, dan mag u ze hebben, hoor.
Hans1 is offline  
Oud 11 september 2005, 07:09   #59
Hans1
Banneling
 
 
Hans1's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 10 maart 2003
Locatie: BELGIE - BELGIQUE - BELGIEN - BELGIUM
Berichten: 15.869
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jaani_Dushman
Laat ik eerst voor de duidelijk zeggen dat ik me in deze poll niet direct om mijn gemak voel om in hetzelfde kamp te zitten als Hans1, Yann en Patriot!.
Nog wat onwennig bij mijn nieuwe boezemvrienden!

In praktijk zijn ze alletwee extreem-rechtse Belgisch-nationalistische partijen. Maar BUB is extreem-rechts omdat ze Belgisch-nationalistisch is, terwijl NU Belgisch-nationalistisch is omdat ze extreem-rechts is.
BUB vertrekt vanuit een romantisch ideaal van het 19e eeuws nationalisme. Je kan BUB dus catalogeren onder naïef en dom.
NU daarentegen vertrekt vanuit een extreem-rechts programma (vergelijkbaar met Front National) en vult dit in met een Belgisch-nationalisme.
Terwijl de BUB'ers in hun verblindende liefde voor de Belgische staat naar het extreem-rechtse kamp worden gesleurd, kiest NU doelbewust voor dat extreem-rechts.

Het is dus kiezen tussen "dom" en "haatdragend". Uiteraard kies ik dan voor "dom".
U zegt dat wij extreem-rechts zouden zijn. Kan u dat staven? Wat is "extreem-rechts" volgens u? Is de NVA dan ook niet extreem-rechts en dus zowat alle flaminganten?
Hans1 is offline  
Oud 11 september 2005, 07:19   #60
Rudy Van Nespen
Minister-President
 
Geregistreerd: 5 september 2003
Locatie: Hoboken
Berichten: 5.411
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hans1
Over welke "meerderheid" hebt u het? Als dat een meerderheid V-N is, dan mag u ze hebben, hoor.
Het is niet omdat ze Vlaams-nationalistische opvattingen hebben, dat het geen Belgen meer zouden zijn, Hans.
Uiteindelijk vind ik persoonlijk dat je, door je gedrag en uitingen, steeds een beeld ophangt van jezelf én je partij en blijkbaar worden mijn uitingen en gedragingen beter getaxeerd dan die van U en uw partijleden. Daarom dat deze peiling in mijn voordeel uitdraait. Voor niks meer maar ook niks minder!
__________________
"J'en ai marre!"

De enige constante is verandering...
Rudy Van Nespen is offline  
 


Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 22:49.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be