Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Debatclub > Links
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Links Dit forum is voorbestemd voor een beperkte groep die wil discussieren rond linkse thema's.
Om deel te nemen aan de discussies moet u zich hier aanmelden.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 20 augustus 2006, 21:29   #241
tony p
Provinciaal Gedeputeerde
 
Geregistreerd: 10 januari 2006
Berichten: 950
Standaard

Bij mij staat Derrida niettemin geklasseerd bij zeverfilosofen als Levinas en Heidegger.
tony p is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 augustus 2006, 22:00   #242
Praetorian
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Praetorian's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 mei 2004
Locatie: Anti-liberalenstaat Ideologie: marxisme,Bolshevik-Leninism, Gramsci, Althusser, Badiou, Zizek, Sorel
Berichten: 12.529
Stuur een bericht via MSN naar Praetorian
Standaard

Er is wel een groot verschil tussen Derrida en Heidegger. Derrida stamt af van het structuralistisch denken, terwijl Heidegger Aristoteliaanse, thomasiaanse, fenomenologische en Duits idealistische invloeden had. Ik lees beiden, de zijnsvergetelheid van Heidegger kan mij, net zoals Marcuse, ook wel bekoren.
__________________

Laatst gewijzigd door Praetorian : 20 augustus 2006 om 22:03.
Praetorian is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 oktober 2006, 17:55   #243
Pelgrim
Secretaris-Generaal VN
 
Pelgrim's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 30 april 2002
Locatie: Bankrijk
Berichten: 49.945
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door lombas Bekijk bericht
Die wet is dan illegitiem eh man.
wie bepaalt of een wet legitiem is of niet? Uw rechtbanken?
Pelgrim is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 oktober 2006, 17:56   #244
Pelgrim
Secretaris-Generaal VN
 
Pelgrim's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 30 april 2002
Locatie: Bankrijk
Berichten: 49.945
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door lombas Bekijk bericht
Kom kom, doe eens rustig. Welke garantie biedt uw stelsel mij? Welk werk krijg ik van de meerderheid? Straten schrobben
U mag gerust altijd opleidingen volgen bij de vdab om hogerop te geraken, als u talenten hebt dan zal men u daarop weten te appreciëren.
__________________
pri via opinio, ne prelegu.
pri alies opinioj, nepre legu!
Pelgrim is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 oktober 2006, 16:47   #245
guerin
Minister
 
Geregistreerd: 8 mei 2005
Berichten: 3.659
Standaard

In een tijd waarin onze oren vol zit van zinloos geweld wou ik een boek aanbevelen met als titel Zinvol geweld' van Ruud Welten.
s terreur te verantwoorden? Hoe valt terrorisme te begrijpen? Waarom blijkt terroristisch geweld in de moderne maatschappij zo onuitroeibaar? Het zijn vragen die tegenwoordig nauwelijks nog worden gesteld. Ze worden snel bedekt met de mantel der Beveiliging. Een mantel, die de innerlijke dynamiek van terreur en terrorisme verhult. Willen we deze vragen serieus nemen, dan zullen we de opkomst van terreur en terrorisme in de moderne tijd moeten bestuderen: de aanleidingen, de situaties, de legitimaties, de veroordelingen en de denkwijzen.

Dit boek wil laten zien uit welke gebeurtenissen het denken over terreur of terrorisme bij Albert Camus, Jean-Paul Sartre en Maurice Merleau-Ponty voortkomt. Hoe zij erop reageerden in hun romans, filosofie, toneel of politiek activisme.

Merleau-Ponty schreef, in een tijd dat het communisme een nieuwe humaniteit beloofde, een werk over humaniteit en terreur. Camus schroomde niet om zich te verplaatsen in de geest van de terrorist toen hij het toneelstuk Les justes (De rechtvaardigen) schreef. Beiden legden daarmee een dubbelzinnigheid bloot die elk streven naar rechtvaardigheid kenmerkt: de terreur komt niet als een Kwaad van buiten, maar is inherent aan dit streven. Ook Sartre ging deze dubbelzinnigheid niet uit de weg. Er wordt ingegaan op zijn filosofie van de broederschap-terreur, zijn ambigue analyse van het stalinisme en zijn omstreden bezoek in de gevangenis aan de terrorist Andreas Baader. De onoverbrugbare verschillen tussen Camus en Sartre worden duidelijk in hun houding ten aanzien van de strijd om de dekolonisatie van Algerije.

Dit is het verslag van gebeurtenissen en de reflectie daarop van drie opmerkelijke denkers uit de twintigste eeuw die de terreur en het terrorisme in hun tijd benaderden op een manier die wij ons in onze tijd niet meer durven te veroorloven.
__________________
De profiteurs,dat zijn deze met zwembaden in hun tuinen,te veel autos op hun opritten enz
guerin is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 oktober 2006, 12:09   #246
Percalion
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Percalion's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 december 2003
Locatie: Vrije Markt
Berichten: 10.698
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pelgrim Bekijk bericht
U mag gerust altijd opleidingen volgen bij de vdab om hogerop te geraken, als u talenten hebt dan zal men u daarop weten te appreciëren.
opleidingen kunnen aangeschaft worden in het subforum "bestellingen". De benodigde wortelschijven dienen gestort aan de boekhouder. Momenteel: QUIMBY.
__________________
Hitler was a massmurdering fuckhead, as many important historians have said.
Percalion is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 januari 2007, 22:56   #247
tony p
Provinciaal Gedeputeerde
 
Geregistreerd: 10 januari 2006
Berichten: 950
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Praetorian Bekijk bericht
Er is wel een groot verschil tussen Derrida en Heidegger. Derrida stamt af van het structuralistisch denken, terwijl Heidegger Aristoteliaanse, thomasiaanse, fenomenologische en Duits idealistische invloeden had. Ik lees beiden, de zijnsvergetelheid van Heidegger kan mij, net zoals Marcuse, ook wel bekoren.
Over Derrida: http://victorian.fortunecity.com/hol...struction.html
tony p is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 10:34.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be