Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Debatclub > Links
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Links Dit forum is voorbestemd voor een beperkte groep die wil discussieren rond linkse thema's.
Om deel te nemen aan de discussies moet u zich hier aanmelden.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 30 september 2007, 08:40   #21
abou Anis
Minister-President
 
Geregistreerd: 2 augustus 2006
Berichten: 4.786
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door solidarnosc Bekijk bericht
Vandaar dat ze bereid waren om een kartel aan te gaan met CAP in Antwerpen als en slechts als Sleeckx mee op de lijst stond.

Ten andere. Electoraal is de PVDA een avontuur die nationaal al 30 jaar mislukt waarna men iedere keer zegt dat ze de vorige keer verkeerd zaten de leiding buitengooien en de nieuwe leiding met een nieuw verpakking voor hun oud project voor de dag komt. Enfin mij niet gelaten. Iedere partij heeft recht om zijn eigen koers te bepalen. Nu, ik heb al op jullie gestemd en indien nodig zal ik het weer doen.
Euhm, noem misschien de keren eens op dat bij de PVDA de afgelopen 30 jaar de leiding omwille van tegenvallende verkiezingsresultaten is buitengegooid, want jij weet blijkbaar meer dan mij.
abou Anis is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 september 2007, 09:43   #22
Cunhal
Lokaal Raadslid
 
Cunhal's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 10 juni 2007
Berichten: 385
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pelgrim Bekijk bericht
uw hysterisch gekrijs tegenover de linkse flaminganten vind ik wel hillarisch. Indien jij ook maar één schrijfsel van die linkse flaminganten zou vastgepakt en gelezen hebben zou je die onzin hier niet uitkramen, de sociaal-economische standpunten die Meervoud inneemt zijn linkser dan die van SP.A groen en spirit samen.
CAP is een beweging die vooral rond die strijd tegen neoliberalisering is opgebouwd. De nationale kwestie is een moeilijke discussie en het strekt CAP tot eer dat ze die discussie niet uit de weg gaat.
Die linkse flaminganten binnen CAP hebben overigens geen enkel probleem met het samenwerken met andere gezindheden, want wat ons bindt is nog altijd veel meer dan wat ons scheidt. Blijkbaar kan jij zoiets niet vatten, want volgens jou zijn al die stoute Vlaemssch nationalisten wellicht allemaal neonazis...
Je antwoordt niet op hetgeen ik gezegd heb.
Ik heb het niet gehad over de standpunten van Meervoud over sociaal-economische kwesties.
Ik herhaal: Meervoud neemt over de spliting van België en over de splitsing van de sociale zekerheid hetzelfde standpunt in als Vlaams Belang.
Ontken dat als je wil.
Ik heb niet beweerd dat Meervoud neonazis zijn.
Net zoals ik nooit in dezelfde organisatie zou willen zitten als racisten, wil ik nooit in dezelfde organisatie zitten met separatisten.
LSP blijkbaar wel.
Een linkse flamningant, dat bestaat niet.
Net zoals een linkse chauvinist of een linkse separatist niet bestaat.
Wie nu nog roept dat de vlamingen onderdrukt worden door de franskiljons heeft heimwee naar de periode dat het wel zo was.
Sinds enkele tientallen jaren zien we exact het tegenovergestelde gebeuren: grote onverdraagzaamheid van flaminganten tav franstaligen.
Er zijn burgemeesters in de rand die tweetalige opschriften verbieden, voor zover de andere taal frans is. Engels, daar wordt geen probleem van gemaakt.
Cunhal is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 september 2007, 09:50   #23
Cunhal
Lokaal Raadslid
 
Cunhal's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 10 juni 2007
Berichten: 385
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door de limburgse leeuw Bekijk bericht
pff zielig...de zoveelste discussie over het CAP en hoe slecht we het wel niet gedaan hebben. En op niets ontziende manier worden er de linkse vlaams nationalisten en de maoïsten ook nog eens bijgesleurd.

Ik kan me niet van de indruk ontdoen dat Cunhal hier alleen maar is om een potje te stoken en ons onderling tegen elkaar proberen op te zetten.

Spijtig. Want ook mijn droom is er één van linkse eenheid en van een slagkrachtige beweging die een verschil zal kunnen maken ter linkerzijde. Ik denk dat het kan, u ook ?

Misschien dat we met het CAP niet meteen potten gebroken hebben, maar dat neemt niet weg dat we nu een zet moesten doen, anders was er niets geweest. En de volgende keer zal het misschien beteren.

Of Lode van Outrive, de KP of de SAP nu zo'n groot verlies zijn...ik weet het niet. De toekomst zal het uitwijzen. Er is vooral nieuw bloed nodig denk ik, en niet zozeer die oude achterhaalde politieke tegenstellingen met bejaarde partijbonzen allemaal, want als het dan tijd wordt om een lijst in te dienen, dan zijn ze weg en dan sta je daar.
Beste Leeuw,

Ik had tot nu toe alleen een probleem met LSP. Maar hetgeen ik gelezen heb op de website van CAP vanwege de zogezegde "linkse" flaminganten is zeer erg.
Als CAP separatisten toelaat, dan zal dat CAP vroeg of laat zuur opbreken.
Want de splitsing van de sociale zekerheid staat wel degelijk op de agenda van de regeringsonderhandelingen. Een deel van CAP zal daar mee akkoord gaan. Onvoorstelbaar.
Cunhal is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 september 2007, 14:22   #24
jOOSt
Minister-President
 
jOOSt's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 21 mei 2004
Berichten: 5.047
Standaard

Kijk eens aan, iemand met de naam Cunhal als nick... Cunhal vond ik een lul om eerlijk te zijn, maar het festa Avante is wel leuk.
jOOSt is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 september 2007, 14:26   #25
Metternich
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Metternich's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 2 mei 2006
Locatie: Dietsland-Europa Ideologie: Solidarisme en corporatisme
Berichten: 10.620
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Cunhal Bekijk bericht
een linkse separatist niet bestaat.
ETA, SNP, Sinn Fein, etc..
__________________


Metternich is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 september 2007, 14:44   #26
jamás será vencido
President van Europa
Europees Commissaris
 
jamás será vencido's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 10 augustus 2007
Locatie: Sociaal Europa
Berichten: 6.000
Standaard

PVDA en CAP stellen beide electoraal niets voor.
grappige discussie dus.

PVDA probeert een klein oud maoistisch partijtje terug leven in te blazen zonder succes,
CAP probeert meer te zijn dan klein links verenigt, maar haalt minder stemmen dan klein links onverenigt.

Zou mischien kunnen dat er bij beide partijen iets is misgelopen,
en dat het beste wat we kunnen doen achterhalen is,
wat er is misgelopen, zodat we dat zo snel mogelijk kunnen rechtzetten...

Naar mijn mening speelt de negatieve bijklank van oostblok regimes en dictaturen (of deze nu door de pvda ontkracht en onkent worden of niet) een domper op hun uitgroei als grotere partij.

CAP is een beginnend project dat naart mijn mening:
1 klein links op 1 lijn moet zien trachten te krijgen
2 naambekendheid moet zien te verwereven
3 duidelijk moet breken met het bestaande communisme en met de bestaande sociaal democratie. Nieuw herboren links, zoals de SP in Nederland. Die momenteel zeer duidelijk en ondubbelzinnig afstand heeft genomen van haar verleden.
__________________
jamás será vencido is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 september 2007, 15:57   #27
Cunhal
Lokaal Raadslid
 
Cunhal's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 10 juni 2007
Berichten: 385
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door jamás será vencido Bekijk bericht

CAP is een beginnend project dat naart mijn mening:
1 klein links op 1 lijn moet zien trachten te krijgen
2 naambekendheid moet zien te verwereven
3 duidelijk moet breken met het bestaande communisme en met de bestaande sociaal democratie. Nieuw herboren links, zoals de SP in Nederland. Die momenteel zeer duidelijk en ondubbelzinnig afstand heeft genomen van haar verleden.
1. Is definitief mislukt. Door de putch van LSP tegen UAG zat niemand het nog zitten. Lees hierover ook van Van Outrive zegt op de website van de SAP.
2. Vergeet het maar. Het slechte verkiezingsresultaat betekent dat CAP niet meer in de pers zal komen. CAP is definitief van de kaart af. (voor zover CAP er al op gestaan heeft)
3. CAP heeft dat gedaan, o.a. in de zevende dag. Probleem is: CAP wordt zodanig gedomineerd door LSP dat alleen een sectaire, gauchistische of opportunistische organisatie mogelijk is. Nu elke progressief wil ageren voor het behoud van een nationale sociale zekerheid blijkt dat er een seperatistische tendens bestaat binnen CAP. Onvoorstelbaar.
Cunhal is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 september 2007, 16:13   #28
Cunhal
Lokaal Raadslid
 
Cunhal's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 10 juni 2007
Berichten: 385
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door jOOSt Bekijk bericht
Kijk eens aan, iemand met de naam Cunhal als nick... Cunhal vond ik een lul om eerlijk te zijn, maar het festa Avante is wel leuk.
Cunhal heeft in zijn leven meer voor de Portugese arbeiders gedaan dan jij ooit op één dag zal doen.
Op zijn begrafenis volgden meer dan 100.000 arbeiders de begrafenisstoet.
Cunhal is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 september 2007, 16:22   #29
solidarnosc
Secretaris-Generaal VN
 
solidarnosc's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 november 2002
Berichten: 20.910
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Cunhal Bekijk bericht
1. Is definitief mislukt. Door de putch van LSP tegen UAG zat niemand het nog zitten. Lees hierover ook van Van Outrive zegt op de website van de SAP.
2. Vergeet het maar. Het slechte verkiezingsresultaat betekent dat CAP niet meer in de pers zal komen. CAP is definitief van de kaart af. (voor zover CAP er al op gestaan heeft)
3. CAP heeft dat gedaan, o.a. in de zevende dag. Probleem is: CAP wordt zodanig gedomineerd door LSP dat alleen een sectaire, gauchistische of opportunistische organisatie mogelijk is. Nu elke progressief wil ageren voor het behoud van een nationale sociale zekerheid blijkt dat er een seperatistische tendens bestaat binnen CAP. Onvoorstelbaar.
Dat verwijt dat we een "sectaire gauchistische en opportunistisch organisatie zijn" (een dooddoener van een argument want dat verwijt men aan alle radikaal-linkse organisaties inclusief PVDA. Lode van Outrive maakt in zijn aanval op LSP geen onderscheid tussen LSP en andere klein-linkse organisaties. Voor hem is "klein-links" één pot nat want "ze" zullen "het" nooit leren en "het" nooit begrijpen. Op een vergadering heeft hij trouwens gezegd dat de PVDA nog 10 keer erger is dan LSP, dit terzijde) om meteen in dezelfde tekst te verwijten dat we het recht verdedigen van o.a links nationalisten om binnen CAP als stroming voor hun mening uit te komen. Enerzijds wordt ons verweten dat we niet langer wilden samenwerken met UAG omdat de opvattingen tussen beide organisaties over de meeste punten zeer ver uit elkaar lagen (en neen niet alleen LSP maar bijvoorbeeld ook Sleeckx.) en daarna wordt ons verweten dat we mensen zoals Pelgrim die wel CAP wil uitbouwen niet buitengooien. Dat is pas onvoorstelbaar.

Dat is grappig. De voornaamste reden van LSP maar tal van anderen om samenwerking met UAG op te zeggen was dat ze absoluut geen nationale organisatie wensten (met uiteraard recht voor links-nationalisten maar bijvoorbeeld ook Waalse regionalisten om voor hun standpunten uit te komen binnen het nationale en unitaire CAP) en dat ze een aparte Nederlandstalige en aparte Franstalige organisatie wensten. Dat ging zelfs zo ver dan ze niet toelieten dat er Nederlands werd gesproken op hun Brusselse vergadering.

Dus we moeten links-nationalisten die bereid zijn om aan CAP (nationaal en met één structuur) te bouwen buitengooien en CAP splitsen op communautaire basis in een Vlaamse CAP en een Franstalige UAG. Als we CAP dan toch moeten splitsen volgens u in een Nederlands deel (CAP) en een Franstalige deel (UAG). Kunnen we dan beter direct ook niet de sociale zekerheid splitsen. Maar ja. De inhoud doet er niet. Als de modder maar blijft plakken.

Laatst gewijzigd door solidarnosc : 30 september 2007 om 16:34.
solidarnosc is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 september 2007, 16:54   #30
Proletariër
Minister-President
 
Proletariër's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 15 december 2005
Berichten: 5.362
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door solidarnosc Bekijk bericht
De inhoud doet er niet. Als de modder maar blijft plakken.
die blijft vooral op hemzelf plakken.
Proletariër is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 september 2007, 17:01   #31
solidarnosc
Secretaris-Generaal VN
 
solidarnosc's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 november 2002
Berichten: 20.910
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Proletariër Bekijk bericht
die blijft vooral op hemzelf plakken.
Och, iedereen zijn hobby hé.
solidarnosc is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 september 2007, 18:46   #32
Cunhal
Lokaal Raadslid
 
Cunhal's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 10 juni 2007
Berichten: 385
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door solidarnosc Bekijk bericht
Dat om meteen in dezelfde tekst te verwijten dat we het recht verdedigen van o.a links nationalisten om binnen CAP als stroming voor hun mening uit te komen. Enerzijds wordt ons verweten dat we niet langer wilden samenwerken met UAG omdat de opvattingen tussen beide organisaties over de meeste punten zeer ver uit elkaar lagen (en neen niet alleen LSP maar bijvoorbeeld ook Sleeckx.) en daarna wordt ons verweten dat we mensen zoals Pelgrim die wel CAP wil uitbouwen niet buitengooien. Dat is pas onvoorstelbaar.

Dat is grappig. De voornaamste reden van LSP maar tal van anderen om samenwerking met UAG op te zeggen was dat ze absoluut geen nationale organisatie wensten (met uiteraard recht voor links-nationalisten maar bijvoorbeeld ook Waalse regionalisten om voor hun standpunten uit te komen binnen het nationale en unitaire CAP) en dat ze een aparte Nederlandstalige en aparte Franstalige organisatie wensten. Dat ging zelfs zo ver dan ze niet toelieten dat er Nederlands werd gesproken op hun Brusselse vergadering.

Dus we moeten links-nationalisten die bereid zijn om aan CAP (nationaal en met één structuur) te bouwen buitengooien en CAP splitsen op communautaire basis in een Vlaamse CAP en een Franstalige UAG. Als we CAP dan toch moeten splitsen volgens u in een Nederlands deel (CAP) en een Franstalige deel (UAG). Kunnen we dan beter direct ook niet de sociale zekerheid splitsen. Maar ja. De inhoud doet er niet. Als de modder maar blijft plakken.
- linkse nationalisten. Ik herhaal: dat bestaat niet in ons land. De vlamingen worden niet onderdrukt zoals bv. de Noord - Ieren.
Opportunisme: dat is in dezelfde organisatie zitten als separatisten.

- Je stelt de breuk met UAG omgekeerd voor van wat er echt gebeurd is. Als je wil zal ik het verslag hier opnieuw publiceren. LSP wou de absolute controle, zoals ze dat binnen CAP hebben. Er werd absoluut toegelaten dat er nederlands gesproken werd op hun vergaderingen. Alleen, LSP eiste dat alles perfect tweetalig verliep, terwijl alle aanwezigen frans verstonden.
Lees het verslag opnieuw, de meeste niet - LSP-ers verlieten de zaal gedegouteerd.

- Je moet inderdaad die separatisten buitengooien, ofwel moeten ze zelf vertrekken. Je kan water en vuur niet verzoenen.

- Opportunisme, weet je wat dat betekent? Dat is tegenstellingen verdoezelen of uit de weg gaan om de eenheid te bewaren. Mooi begin.

- Je hebt nog altijd niet geantwoord op hoeveel volk je verwacht?
Geen hoge verwachtingen blijkbaar. Stichtingscongres met 300 aanwezigen? Te hoog gegrepen?
Cunhal is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 september 2007, 21:01   #33
vavli
Parlementslid
 
vavli's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 21 december 2006
Berichten: 1.915
Standaard

Ik ga me niet meer in dit soort discussies mengen: alles is al duizend keer gezegd en ik heb intussen wel wat beters te doen: werken aan de verdere opbouw van de PvdA. Ik wacht af tot 20 oktober om te zien hoeveel mensen CAP nu nog kan mobiliseren: als er een 1000-tal mensen zijn kan CAP misschien nog uitgroeien tot een politiek alternatief ter linkerzijde van de SPa en dan vind ik ook dat de PvdA echt met CAP aan tafel moet gaan zitten (op voorwaarde dat CAP een structuur en een programma heeft: intussen moeten ze daar toch werk van gemaakt hebben). Maar ik vrees dat er maar een paar honderd mensen zullen zijn: dat zou betekenen dat CAP inderdaad niet meer is dan LSP plus hier en daar een onafhankelijke. In dat geval denk ik dat CAP niet levensvatbaar is.
__________________

vavli is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 september 2007, 21:08   #34
Praetorian
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Praetorian's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 mei 2004
Locatie: Anti-liberalenstaat Ideologie: marxisme,Bolshevik-Leninism, Gramsci, Althusser, Badiou, Zizek, Sorel
Berichten: 12.529
Stuur een bericht via MSN naar Praetorian
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door vavli Bekijk bericht
Ik ga me niet meer in dit soort discussies mengen: alles is al duizend keer gezegd en ik heb intussen wel wat beters te doen: werken aan de verdere opbouw van de PvdA. Ik wacht af tot 20 oktober om te zien hoeveel mensen CAP nu nog kan mobiliseren: als er een 1000-tal mensen zijn kan CAP misschien nog uitgroeien tot een politiek alternatief ter linkerzijde van de SPa en dan vind ik ook dat de PvdA echt met CAP aan tafel moet gaan zitten (op voorwaarde dat CAP een structuur en een programma heeft: intussen moeten ze daar toch werk van gemaakt hebben). Maar ik vrees dat er maar een paar honderd mensen zullen zijn: dat zou betekenen dat CAP inderdaad niet meer is dan LSP plus hier en daar een onafhankelijke. In dat geval denk ik dat CAP niet levensvatbaar is.
Laten we ondertussen ook niet de befaamde mail vergeten van LSP-dissidenten die gewoon grif toegeven dat dit groepje geen potentieel heeft.
__________________
Praetorian is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 september 2007, 21:39   #35
Metternich
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Metternich's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 2 mei 2006
Locatie: Dietsland-Europa Ideologie: Solidarisme en corporatisme
Berichten: 10.620
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Praetorian Bekijk bericht
de befaamde mail vergeten van LSP-dissidenten
Heeft de LSP nu ook al dissidenten? Nog geen 300 man over heel het land en toch dissidenten. Hilarisch gewoon.
__________________



Laatst gewijzigd door Metternich : 30 september 2007 om 21:40.
Metternich is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 september 2007, 21:45   #36
abou Anis
Minister-President
 
Geregistreerd: 2 augustus 2006
Berichten: 4.786
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door jamás será vencido Bekijk bericht
Nieuw herboren links, zoals de SP in Nederland. Die momenteel zeer duidelijk en ondubbelzinnig afstand heeft genomen van haar verleden.
En in de praktijk niet meer is dan een links aanhangsel van de Nederlandse PVDA. Een (iets radicalere weliswaar) zoveelste reformistische partij die de scherpe kantjes van het kapitalisme wat wil afvijlen, maar het kapitalisme an sich niet in vraag wil/kan/durft stellen als het erop aankomt.
abou Anis is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 september 2007, 21:52   #37
Cunhal
Lokaal Raadslid
 
Cunhal's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 10 juni 2007
Berichten: 385
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Praetorian Bekijk bericht
Laten we ondertussen ook niet de befaamde mail vergeten van LSP-dissidenten die gewoon grif toegeven dat dit groepje geen potentieel heeft.
Heb ik iets gemist?
Cunhal is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 september 2007, 22:26   #38
Jaani_Dushman
Secretaris-Generaal VN
 
Jaani_Dushman's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 april 2004
Locatie: Het hinterland van Erpe-Mere
Berichten: 32.396
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Cunhal Bekijk bericht
Vandaag las is een artikel van Bart Vandersteene LSP op hun website over die conferentie:

Oei. Is de CAP niet sectair genoeg voor jou? Omdat binnen de CAP vrije discussie toegelaten wordt...

__________________
The right of a people under occupation to resist through all means, including armed struggle, is fundamental and inviolable, and we will not allow our rights to be liquidated under the slogan of "security" or "stability".
Volksfront voor de Bevrijding van Palestina
Jaani_Dushman is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 september 2007, 22:43   #39
Cunhal
Lokaal Raadslid
 
Cunhal's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 10 juni 2007
Berichten: 385
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jaani_Dushman Bekijk bericht
Oei. Is de CAP niet sectair genoeg voor jou? Omdat binnen de CAP vrije discussie toegelaten wordt...

Nog zo'n separatist.
Voel je je werkelijk onderdrukt door de franstaligen?
In je villa in Brasschaat?

Separatisten zijn niet links.
Maar chauvinist.
En opgevoed in een VNV-milieu!
Wat een cliché, al zeg ik het zelf.
Elke realisatie van de arbeiderklasse is er gekomen dankzij vlaamse en waalse arbeiders.
Cunhal is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 september 2007, 22:49   #40
lombas
Secretaris-Generaal VN
 
lombas's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 27 juni 2005
Berichten: 42.814
Standaard

lombas is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord


Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 09:59.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be