Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Buitenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies.

Antwoord

Discussietools
Oud 18 september 2023, 06:23   #21
patrickve
Secretaris-Generaal VN

patrickve's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bach Bekijk bericht
Niet de eerste misvatting van het Biden regime. Ik vergelijk het met de met veel bombast aangekondigde westerse sancties die de Russische economie zouden kelderen. Ook daar liet Europa zich (mis)leiden door de VS tot wat uiteindelijk autosancties bleken te zijn (waar de VS zelf weinig last van had want hun handel met Rusland was zeer beperkt).
Dat zijn geen misvattingen. De bedoeling is onze economie los te koppelen van die van onze vijanden he. Dat is niet om hen te ambeteren, maar om niet van hen afhankelijk te zijn. Wij zouden gewoon moeten ophouden Chinese en Russische producten te kopen, en binnenkort ook ophouden met Indische producten te kopen, en zelf onze dingen te maken zoals vroeger.

Als die hun eigen markt kunnen voorzien is daar niks op tegen, maar wij moeten onze eigen spullen maken. Anders zou een oorlog tegen hen voor ons teveel nadelen hebben.
patrickve is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 september 2023, 07:30   #22
Jay-P.
Secretaris-Generaal VN

Jay-P.'s schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door patrickve Bekijk bericht
Dat zijn geen misvattingen.
De bedoeling is onze economie los te koppelen van die van onze vijanden he. Dat is niet om hen te ambeteren, maar om niet van hen afhankelijk te zijn. Wij zouden gewoon moeten ophouden Chinese en Russische producten te kopen, en binnenkort ook ophouden met Indische producten te kopen, en zelf onze dingen te maken zoals vroeger. Is die hun eigen markt kunnen voorzien is daar niks op tegen, maar wij moeten onze eigen spullen maken. Anders zou een oorlog tegen hen voor ons teveel nadelen hebben.
ela ola: hold your donkeys.
Straks gaat ge ons nog willen loskoppelen van ne goeie Chimay uit Walenland!?
"from my dead cold hands, nah!"
Oud 18 september 2023, 09:52   #23
Bach
Perm. Vertegenwoordiger VN

Bach's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Dat zijn geen misvattingen. De bedoeling is onze economie los te koppelen van die van onze vijanden he. Dat is niet om hen te ambeteren, maar om niet van hen afhankelijk te zijn. Wij zouden gewoon moeten ophouden Chinese en Russische producten te kopen, en binnenkort ook ophouden met Indische producten te kopen, en zelf onze dingen te maken zoals vroeger.

Als die hun eigen markt kunnen voorzien is daar niks op tegen, maar wij moeten onze eigen spullen maken. Anders zou een oorlog tegen hen voor ons teveel nadelen hebben.
Van libertariër naar protectionist. Van vrije handel naar overheid ingrijpen. En uiteraard uitzondering gemaakt voor onze eeuwige overzeese beschermer, die een veel grotere contrke over onze economie heeft dan alle anderen gecombineerd. Tegen overheid ingrijpen maar de eerste daar zijn om mensen naar het front te sturen, door overheden uiteraard. Enz...

Laatst gewijzigd door Bach : 18 september 2023 om 09:54.
Bach is nu online   Met citaat antwoorden
Oud 18 september 2023, 10:04   #24
Bach

Bach's schermafbeelding

Standaard

Naam: IMG_20230918_105450.jpg
Bekeken: 76
Grootte: 239,9 KB

Rimpels van de Huawei doorbraak. De enigen die VS wereldhegemonie in de weg staan. Het jeukt de VS een (proxy) oorlog tegen hen uit te lokken. Maar zal dit niet net hetzelfde effect hebben als hun sanctie economie? Boemerang?

Heel dat gepraat over 'gesloten autoritaire regimes' tegenover westerse vrijheid en democratie staat op los zand. Het is een fake discours geworden. Hoe vlugger dat Europa dat inziet hoe meer kans dat het niet meegesleurd wordt in imperiale verkeerde beslissingen die zich meer en meer opstapelen. Dat is het gevolg van redeneren vanuit ideologie. De naar vrijheid hunkerende wereld staat echter helemaal niet te wachten geleid te worden door de 'exceptional nation' ideologen en hun volgers in Europa. De wereld staat integendeel te wachten totdat ook dat imperium verdwijnt.

Laatst gewijzigd door Bach : 18 september 2023 om 10:10.
Oud 18 september 2023, 10:06   #25
fox
Secretaris-Generaal VN

fox's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gipsy Bekijk bericht
Het groot probleem is dat Huawei maar op een beperkte android draait. Geen Google dus en de onontbeerlijke apps van Google. Heb lang een Huawei gehad maar toen ik hem moest vervangen heb ik een Xiaomi gekocht die wel de volledige Android draait en fantastiche foto's met natuurlijke kleuren schiet.
Kwalitatief en van snelheid fantastisch.
Tot 2 jaar geleden had ik een huawei. Ik heb nooit iets gemerkt van beperkte functionaliteit. Voor huawei had ik een Iphone en nu heb ik een samsung S22. Huawei had met voorsprong de beste batterij, maar voor de rest merkte ik bitter weinig verschil. Nu ja, ik gebruik toch maar een beperkt aantal apps zoals mail, whatsapp, bellen en fototoestel.
In de psychologie staat machiavellisme voor een bepaald soort persoonlijkheidsstoornissen. Niets in dit land is machiavellistischer dan de PS. Niets is zo asociaal als de PS-politiek. Grote armoede! Slecht onderwijs! Hollande achterna! Het verliezende kamp in de laatste verkiezingen!
fox is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 september 2023, 10:36   #26
patrickve
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Van libertariër naar protectionist. Van vrije handel naar overheid ingrijpen. En uiteraard uitzondering gemaakt voor onze eeuwige overzeese beschermer, die een veel grotere contrke over onze economie heeft dan alle anderen gecombineerd. Tegen overheid ingrijpen maar de eerste daar zijn om mensen naar het front te sturen, door overheden uiteraard. Enz...
Omdat "andere volkeren afmaken" de enige echte onmisbare rol van een staat is, he. En zolang andere volkeren niet opgeruimd zijn is men in gevaar. Andere volkeren gaan uitroeien gaat gewoon veel beter in een collectieve manier dan individueel he.

Als ik het over vrijheid heb, is dat binnen eigen volk he. Ander volk moet afgemaakt worden.

Laatst gewijzigd door patrickve : 18 september 2023 om 10:37.
Oud 18 september 2023, 10:43   #27
Bach

Bach's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Omdat "andere volkeren afmaken" de enige echte onmisbare rol van een staat is, he. En zolang andere volkeren niet opgeruimd zijn is men in gevaar. Andere volkeren gaan uitroeien gaat gewoon veel beter in een collectieve manier dan individueel he.

Als ik het over vrijheid heb, is dat binnen eigen volk he. Ander volk moet afgemaakt worden.
Eens dat ander volk 'afgemaakt' volgt het eigen volk en uiteindelijk eindigt het in zelfmoord. Voor zover niet elke moord reeds een vorm van zelfmoord is. Dat is de consequentie van uw houding. Het niets. De dood. De leegte. Daartegenover staat...het leven.

Laatst gewijzigd door Bach : 18 september 2023 om 10:44.
Oud 18 september 2023, 11:50   #28
Gipsy

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fox Bekijk bericht
Tot 2 jaar geleden had ik een huawei. Ik heb nooit iets gemerkt van beperkte functionaliteit. Voor huawei had ik een Iphone en nu heb ik een samsung S22. Huawei had met voorsprong de beste batterij, maar voor de rest merkte ik bitter weinig verschil. Nu ja, ik gebruik toch maar een beperkt aantal apps zoals mail, whatsapp, bellen en fototoestel.
Deze maand komt er een Xiaomi uit van 1.600€! Maar dat geef ik niet aan een smartphone. Vergeten wat de mijne gekost heeft, 500 of 600€, was toen de haut de gamme bij Xiaomi. Wat Huawei betrefd zelfs na de US ban kon ik met mijn oude gewoon Google blijven gebruiken. Had wel een kennis die een nieuwe kocht vlak in die periode en die had het spek aan zijn kloten, no more Google.
Gipsy is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 september 2023, 12:01   #29
patrickve
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Eens dat ander volk 'afgemaakt' volgt het eigen volk en uiteindelijk eindigt het in zelfmoord.
De cyclus van het leven he
Oud 18 september 2023, 12:38   #30
djimi
Secretaris-Generaal VN

djimi's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
... Andere volkeren gaan uitroeien gaat gewoon veel beter in een collectieve manier dan individueel he...
Is het niet eerder een kwestie van uw 'slachtoffer' goed te kiezen?

Een 'socio-cultureel & technisch' 'superieur' volk proberen uit te roeien loopt doorgaans niet goed af; dat hebben bijvoorbeeld de Nazi's ondervonden, en nochtans gingen die op een zéér collectieve manier te werk.
"YOUR EMOTIONS MAKE YOU A MONSTER" (Dead Kennedys)
https://www.youtube.com/watch?v=etviGf1uWlg
djimi is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 september 2023, 12:56   #31
patrickve
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door djimi Bekijk bericht
Is het niet eerder een kwestie van uw 'slachtoffer' goed te kiezen?

Een 'socio-cultureel & technisch' 'superieur' volk proberen uit te roeien loopt doorgaans niet goed af; dat hebben bijvoorbeeld de Nazi's ondervonden, en nochtans gingen die op een zéér collectieve manier te werk.
Juist ja. Het is een nodige, maar uiteraard geen voldoende voorwaarde zoals ge terecht zegt . Het kan verkeren, zei Himmler
Oud 18 september 2023, 19:56   #32
Nr.10
Secretaris-Generaal VN

Nr.10's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Juist ja. Het is een nodige, maar uiteraard geen voldoende voorwaarde zoals ge terecht zegt . Het kan verkeren, zei Himmler
Himmler?
Het Derde Rijk?

Over het Derde Rijk lopen hier al genoeg discussies.

Maar goed, in Oekraïne lopen er ook een paar miljoen rond die nog altijd niet weten dat het gedaan is met het Derde Rijk. U bent niet alleen.

Laatst gewijzigd door Nr.10 : 18 september 2023 om 19:56.
Nr.10 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 september 2023, 07:26   #33
patrickve
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nr.10 Bekijk bericht
Himmler?
Het Derde Rijk?
Djimi wees terecht dat als ge met uw genocidaire plannetjes een volk wilt aanpakken dat sterker is dan gijzelf, ge ferm in het zand kunt bijten, zoals de nazi's ondervonden hebben met de Joden willen aan te pakken he.
Oud 19 september 2023, 07:44   #34
reservespeler
Secretaris-Generaal VN

reservespeler's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Inderdaad, de nagel op de kop.
Nu zijn we slaafs afhankelijk van hen.

Wanneer lammeren leeuwen worden.
reservespeler is nu online   Met citaat antwoorden
Oud 19 september 2023, 17:03   #35
Boduo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fox Bekijk bericht
De beste batterij: China heeft de BESTE GRONDSTOFFEN om goede batterijen te maken. China heeft 60 % van al die grondstoffen in de ganse wereld.
Boduo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 september 2023, 18:17   #36
Nr.10
Secretaris-Generaal VN

Nr.10's schermafbeelding

Standaard

Aziaten zijn volgens de Chinees M. Wang, de oprichter van TSMC, superieur in de productie van halfgeleiders. Een soort van genetische voorbestemdheid. Het kunstmatig overbrengen van die productie naar de Angelsaksen is in dat geval een riskante onderneming.

= = =

Volgens wikipedia is de oprichter van TSMC een Chinees:
https://nl.wikipedia.org/wiki/TSMC

M. Wang werd geboren in Ningbo (China), in 1931:
https://en.wikipedia.org/wiki/Morris_Chang

TSMC = Taiwan Semiconductor Manufacturing Company

Veruit de grootste producent van halfgeleiders ter wereld.
Oud 21 september 2023, 07:30   #37
cato

Standaard

Xi raakt de weg kwijt.
Het gaat steeds slechter met de Chinese economie.
China heeft met de keuze voor de grote vriend Poetin ,voor de verkeerde kant gekozen.
Zonder handel en samenwerking met het Westen is China overgeleverd aan de ontwikkelingslanden.

citaat telegraaf:
Merkwaardige verdwijningen voeden geruchten: wat is er aan de hand met Chinese leider Xi?
Ontslagen topgeneraals, een ontslagen minister van Buitenlandse Zaken en nu een minister van Defensie die al weken is verdwenen: de merkwaardige zaken stapelen zich op. Wat is er toch aan de hand in het China van de almachtig geachte grote leider Xi Jinping?

De Chinese president Xi Jinping is inmiddels zo lang aan de macht dat de mensen die in ongenade vallen ooit door hemzelf werden benoemd.
De Chinese bevolking weet het niet en hoort het niet. De buitenlandse pers waagde nog een poging, maar kreeg op een persconferentie ook geen antwoord op de vraag waar defensieminister Li Shangfu toch is. De vraag was ’niet diplomatiek’.

Wijzigingen en zuiveringen in de top van de Chinese Communistische Partij zijn zo oud als de partij zelf en vooral de Grote Roerganger Mao had er een handje van. Van Xi Jinping, die voor de derde keer als president is benoemd, is het ook bekend. Hij is alleen inmiddels zó lang aan de macht dat de mensen die nu in ongenade vallen ooit door hem werden benoemd. Dat zou op verkeerde keuzes of een vorm van onzekerheid bij Xi kunnen wijzen.

https://www.telegraaf.nl/nieuws/7313...nese-leider-xi

Laatst gewijzigd door cato : 21 september 2023 om 07:32.
cato is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 september 2023, 07:37   #38
quercus
Secretaris-Generaal VN

quercus's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nr.10 Bekijk bericht
Himmler?
Het Derde Rijk?

Over het Derde Rijk lopen hier al genoeg discussies.

Maar goed, in Oekraïne lopen er ook een paar miljoen rond die nog altijd niet weten dat het gedaan is met het Derde Rijk. U bent niet alleen.
Oh? En de in Afrika actieve Wagner-adepten zijn volgelingen van Moeder Theresa?
Oud 21 september 2023, 07:44   #39
quercus
Secretaris-Generaal VN

quercus's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door cato Bekijk bericht
Xi raakt de weg kwijt.
Het gaat steeds slechter met de Chinese economie.
China heeft met de keuze voor de grote vriend Poetin ,voor de verkeerde kant gekozen.
Zonder handel en samenwerking met het Westen is China overgeleverd aan de ontwikkelingslanden.

citaat telegraaf:
Merkwaardige verdwijningen voeden geruchten: wat is er aan de hand met Chinese leider Xi?
Ontslagen topgeneraals, een ontslagen minister van Buitenlandse Zaken en nu een minister van Defensie die al weken is verdwenen: de merkwaardige zaken stapelen zich op. Wat is er toch aan de hand in het China van de almachtig geachte grote leider Xi Jinping?

De Chinese president Xi Jinping is inmiddels zo lang aan de macht dat de mensen die in ongenade vallen ooit door hemzelf werden benoemd.
De Chinese bevolking weet het niet en hoort het niet. De buitenlandse pers waagde nog een poging, maar kreeg op een persconferentie ook geen antwoord op de vraag waar defensieminister Li Shangfu toch is. De vraag was ’niet diplomatiek’.

Wijzigingen en zuiveringen in de top van de Chinese Communistische Partij zijn zo oud als de partij zelf en vooral de Grote Roerganger Mao had er een handje van. Van Xi Jinping, die voor de derde keer als president is benoemd, is het ook bekend. Hij is alleen inmiddels zó lang aan de macht dat de mensen die nu in ongenade vallen ooit door hem werden benoemd. Dat zou op verkeerde keuzes of een vorm van onzekerheid bij Xi kunnen wijzen.

https://www.telegraaf.nl/nieuws/7313...nese-leider-xi
Af en toe eens een doeltreffende zuivering is een communistische traditie. Dat wordt in dergelijke kringen als een adequate maatregel beschouwd. Een beetje zoals vele decennia geleden nogal wat mensen van mening waren dat af en toe eens een purgeermiddel nemen de algemene gezondheid verbeterde.
Oud 21 september 2023, 08:09   #40
Bach

Bach's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door reservespeler Bekijk bericht
Inderdaad, de nagel op de kop.
Nu zijn we slaafs afhankelijk van hen.
We zijn in veel grotere mate 'afhankelijk' van de VS. Zelfs onze media zijn in hun handen en dat zorgt voor nogal wat desinformatie. Wat vergeten wordt is dat indien je van slechts 1 heerser afhankelijk bent je nog slechter af bent. Europa is helemaal niet op weg naar onafhankelijkheid met het doorsnijden van de banden met Rusland en China. Er is geen sprake van importsubstitutie. Integendeel zelfs.

Laatst gewijzigd door Bach : 21 september 2023 om 08:36.
Antwoord

Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 09:15.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2023, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be