Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Bekijk resultaten enquête: Stem-intenties p.be JUNI 2023
CD&V 1 2,38%
VLD 6 14,29%
Vooruit 2 4,76%
NVA 11 26,19%
VB 11 26,19%
PVDA 4 9,52%
GROEN 0 0%
andere partij 4 9,52%
Prins Laurent (blanco/ongeldig) 3 7,14%
Aantal stemmers: 42. Je mag niet stemmen in deze enquête

Antwoord

Discussietools
Oud 19 september 2023, 19:56   #481
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

De kazakdraaietij gaat vrolijk door.

Politiek is iets voor alle burgers.

Wat de belg denkt of niet denkt over het cordon is onbelangrijk. Het cordon is een afspraak onder partijen, niet onder individuele burgers.
Oud 19 september 2023, 19:58   #482
De Prof
Minister-President

De Prof's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door patrickve Bekijk bericht
Stel dat een coalitie gevormd wordt met PVDA. Denk je dat zoiets de CD&V en O-VLD kiezers doet verliezen ? Of gaat men PVDA kunnen beladen met alles wat misgaat en de PVDA terug kleiner maken ?
Alle partijen moeten water in de wijn doen, als ze in een coalitie stappen. Als er naast de linkse partijen ook nog een extreem linkse partij deelneemt. zal al voor de 'middenpartijen' niet veel meer over blijven. Dus ja allen zullen hun kiezers teleur moeten stellen, en achteruit gaan.

Citaat:

Als een "extreme" partij deelneemt aan een coalitie zijn het meestal de stemmers voor die partij met hoog gespannen hoop die teleurgesteld zijn he. Tenzij die extreme partij extreme dingen kan bekomen in de coalitie. Maar gaan de gematigden die daardoor geschoffeerd zijn, dan niet meer "gematigd" stemmen denk je ?
"Rechts" is momenteel in de minderheid in de beleidsvorming. Als een "extreme" rechtse partij zou meedoen, en het beleid "terug" rechtser zou worden. Zie ik dat niet meteen tot stemmen verlies voor de rechtse partijen. Het VB buitenhouden, blijft voor links een wel zegen. "Matig" rechts blijft dat maar slikken.
De Prof is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 september 2023, 20:23   #483
quercus
Secretaris-Generaal VN

quercus's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel Bekijk bericht
De kazakdraaietij gaat vrolijk door.

Politiek is iets voor alle burgers.

Wat de belg denkt of niet denkt over het cordon is onbelangrijk. Het cordon is een afspraak onder partijen, niet onder individuele burgers.
Een politieke draak zoals dat "cordon" of schutkring is in ieder geval niet in de Belgische grondwet voorzien. Als het de bedoeling is in België/Belgique een extremistische partij de pas af te snijden dan wordt het hier in ieder geval éénzijdig, dus allesbehalve objectief, toegepast. Tegenover een extreem linkse partij zoals PVDA/PTB wordt dergelijke maatregel niet genomen. Twee maten twee gewichten heet zoiets.
Oud 19 september 2023, 20:32   #484
quercus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Trouwens, i.v.m. het zogezegde "cordon" is er nog iets dat opvalt wanneer je het wat breder, wat meer Europees bekijkt. In geen enkel ander Europees land bestaat dergelijke politieke draak. Nochtans in zowat elk land op ons continent is er een partij te vinden die evenzeer "extreem" rechts is. In Italië staan ze zelfs aan het hoofd van een regeringscoalitie. Ik kan er slechts uit besluiten dat blijkbaar dit België/Belgique democratisch te zwak is om op een normale manier daarmee om te gaan.
Pauvre Belgique...
Oud 19 september 2023, 20:41   #485
Der Wanderer
Europees Commissaris

Der Wanderer's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pandareus Bekijk bericht
Neen, en daar moeten we toch niet flauw over doen en komedie spelen ? Een leraar in een school die zich out als Blokker zal van een groot deel van zijn collega's geen woord meer krijgen. Dat wel doen, is nu net het artificieel mee helpen 'normaliseren' van dergelijke ideologie. Niet direct iets dat leerkrachten willen faciliteren. Doen alsof het Blok 'gewoon' een partij is als de andere partijen, en dat het fascistisch gedachtegoed 'normaal' is lijkt me nogal haaks te staan op de mensgerichte invulling van een onderwijstaak.

Of moet de nieuwe leraar maatschappelijke vorming ook een Blok mandataris mogen zijn die mag lesgeven over het 70 puntenplan van Philip ?
Even los van mijn bedenkingen bij dergelijke vakken (die vaak dienen om liberaal-democratisch 'denken' in te lepelen; alleen het katholieke onderwijs stelde een tijd geleden nog dat ook de democratie ter discussie mag staan): volgens de wet mag dat niet alleen, maar is discriminatie op grond van politieke overtuiging verboden. (Ik ben voor alle duidelijkheid zelf geen VB'er).
Préjugé, vanité, calcul : voilA ce qui gouverne le monde. Celui qui ne connaît pour règles de sa conduite, que raison, vérité, sentiment, n’a presque rien de commun avec la société. C’est en lui-même qu’il doit chercher et trouver presque tout son bonheur. Chamfort
Kies "Documentairereeks Tegenwind" op
https://www.ultimaspublieksprijs.be/ om de vrijheid van meningsuiting te steunen.
RT: https://odysee.com/@RT:fd - UKRAINE ON FIRE: https://www.youtube.com/watch?v=yxau6qeWZ4w
Der Wanderer is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 september 2023, 20:47   #486
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door quercus Bekijk bericht
Trouwens, i.v.m. het zogezegde "cordon" is er nog iets dat opvalt wanneer je het wat breder, wat meer Europees bekijkt. In geen enkel ander Europees land bestaat dergelijke politieke draak. Nochtans in zowat elk land op ons continent is er een partij te vinden die evenzeer "extreem" rechts is. In Italië staan ze zelfs aan het hoofd van een regeringscoalitie. Ik kan er slechts uit besluiten dat blijkbaar dit België/Belgique democratisch te zwak is om op een normale manier daarmee om te gaan.
Pauvre Belgique...
het is geen toeval dat België op de 36st plaats staat in de lijst van meest democratische landen.

Geen enkel democratisch land ter wereld die naam waard hanteert het politiek uitsluitingsmechanisme waarmee de zelfverklaarde democraten in België zich al meer dan 30 jaar van de macht verzekeren.
Oud 19 september 2023, 20:53   #487
quercus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
het is geen toeval dat België op de 36st plaats staat in de lijst van meest democratische landen.

Geen enkel democratisch land ter wereld die naam waard hanteert het politiek uitsluitingsmechanisme waarmee de zelfverklaarde democraten in België zich al meer dan 30 jaar van de macht verzekeren.
Inderdaad, alleen reeds het feit dat de Belgische politieke partijen het "normaal" vinden om dergelijke ondemocratische draak in het leven te roepen zegt genoeg. Chapeau voor die ene OVLDster die de moed had om dat cordon te bekritiseren.
Oud 19 september 2023, 20:53   #488
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Der Wanderer Bekijk bericht
Even los van mijn bedenkingen bij dergelijke vakken (die vaak dienen om liberaal-democratisch 'denken' in te lepelen; alleen het katholieke onderwijs stelde een tijd geleden nog dat ook de democratie ter discussie mag staan): volgens de wet mag dat niet alleen, maar is discriminatie op grond van politieke overtuiging verboden. (Ik ben voor alle duidelijkheid zelf geen VB'er).
Maak je maar geen illusies. Het heeft geen zin om duidelijk te maken dat je geen VB-er bent. Iedereen die niet slaafs slikt wat Panda debiteert is een Blokker.
Oud 19 september 2023, 21:01   #489
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Inderdaad, alleen reeds het feit dat de Belgische politieke partijen het "normaal" vinden om dergelijke ondemocratische draak in het leven te roepen zegt genoeg. Chapeau voor die ene OVLDster die de moed had om dat cordon te bekritiseren.
Die VLD-ster is Goedele Liekens. Een seksuologe van beroep.
De Belgisch gezinde Carl Devos en Dave Sinardet bewezen hun doorzicht meer dan zeven jaar geleden al. Zonder succes. Waarna ze nooit meer probeerden om hun stunt nog eens over te doen.
Oud 19 september 2023, 22:43   #490
dalibor
Secretaris-Generaal VN

dalibor's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
100% onzin als reactie... Moet kunnen, vrijheid van meningsuiting.

De kern van de zaak is dat Panda duidelijk liet verstaan dat Blokkers als leraar ongewenst zijn. "zelfs iemand die lam, blind, doof of achterlijk is moet in staat geacht worden om te beseffen dat men in een onderwijsomgeving absoluut fascisten wil buiten houden".

Waarna hij er zich probeert uit te lullen door de hete aardappel door te schuiven naar de school of de onderwijskoepel.

Vaneigens reageer je daar niet op. Het is duidelijk waarom.

Kort geleden bejubelde panda de "democratische" partijen die samen de wet op gezinshereniging "scherp stelden".

Vandaag bekritiseert hij die gezinshereniging als volgt:

"Het gros van de immigratie van de laatste 25 jaar heeft niks met asiel te maken maar alles met volgmigratie, de huwelijkstrein vanuit Marokko, Tunesië, Turkije e.a. Dat en 'gezinshereniging' zorgde voor de volumes."

Ook deze verregaande hypocrisie en lafhartige jassendraaierij was jou geen reactie waard.
Onzin. Je staat niet voor de klas om je eigen mening te uiten. Je staat daar om het leerplan te realiseren.

Knuppel: "ik reageer op de beschuldiging dat Scotty een zionist is".
dalibor is nu online   Met citaat antwoorden
Oud 19 september 2023, 22:56   #491
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door dalibor Bekijk bericht
Onzin. Je staat niet voor de klas om je eigen mening te uiten. Je staat daar om het leerplan te realiseren.
Goed gezien, dalibor! Niet alleen Panda, door Blokhaat gedreven, maar ook jij gaat er als vanzelfsprekend van uit dat Vlaams Blok tuig geen leraar mag worden. Waarom? Omdat die fascisten niet van plan zijn om het leerplan te realiseren maar om hun mening te uiten. En dat mag niet want dat is racisme!

En dat is géén onzin!

Laatst gewijzigd door Knuppel : 19 september 2023 om 22:58.
Knuppel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 september 2023, 22:59   #492
dalibor
Secretaris-Generaal VN

dalibor's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Goed gezien, dalibor! Niet alleen Panda, door Blokhaat gedreven, maar ook jij b gaat er als vanzelfsprekend van uit dat Vlaams Blok tuig geen leraar mag worden. Waarom? Omdat die fascisten niet van plan zijn om het leerplan te realiseren maar om hun mening te uiten. En dat mag niet want dat is racisme!
Nee

Je bent werknemer en wordt geacht datgene waar je werkgever k-je heeft aangenomen te doen

Leg eens uit wat vrijheid van meningsuiting in dit verhaal komt doen Dat staat als een tang op een varken in een werknemerssituatie Je vrije mening kan je in je vrije tijd uiten

Knuppel: "ik reageer op de beschuldiging dat Scotty een zionist is".
dalibor is nu online   Met citaat antwoorden
Oud 19 september 2023, 23:36   #493
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door dalibor Bekijk bericht
Nee

Je bent werknemer en wordt geacht datgene waar je werkgever k-je heeft aangenomen te doen

Leg eens uit wat vrijheid van meningsuiting in dit verhaal komt doen Dat staat als een tang op een varken in een werknemerssituatie Je vrije mening kan je in je vrije tijd uiten
Dat was jij toch die dit schreef: Je staat niet voor de klas om je eigen mening te uiten. Je eigen mening niet mogen uiten = geen vrijheid meningsuiting.

Zeg eens, Suske, wat is de reden dat jij zoveel spel maakt van iets dat vanzelfsprekend is voor leraars? Zou dat kunnen zijn omdat jij (en panda) ervan overtuigd zijn dat racisten en fascisten niet te vertrouwen zijn? Op geen énkel vlak, dus ook niet als leraar?
Oud 20 september 2023, 05:06   #494
Pandareus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Zozo... u vindt dat dus "logisch"...
Ik zou niet willen ze eten te moeten geven al de leerkrachten die stemmen voor het Vlaams Belang. Gelukkig geldt hier nog steeds "die Gedanken sind frei". Maar u geeft de indruk dat u niet overtuigd achter dat heilig principe staat.
Ik vind dat inderdaad heel logisch, en normaal.
Als leraar zou ik een collega die zich plots out als Blokker nooit nog als gelijke behandelen. Totaal negeren. En moest die in de leraarskamer naast me komen zitten, zou ik zelf opschuiven.

Is het nu duidelijker ?
Pandareus is nu online   Met citaat antwoorden
Oud 20 september 2023, 05:11   #495
Vette Pois(s)on
Perm. Vertegenwoordiger VN

Vette Pois(s)on's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Als leraar zou ik een collega die zich plots out als Blokker nooit nog als gelijke behandelen. Totaal negeren. En moest die in de leraarskamer naast me komen zitten, zou ik zelf opschuiven.

Is het nu duidelijker ?
vooral nog meer naar links opschuiven he
Oud 20 september 2023, 07:16   #496
Sneaky
Minister-President

Sneaky's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Neen, en daar moeten we toch niet flauw over doen en komedie spelen ? Een leraar in een school die zich out als Blokker zal van een groot deel van zijn collega's geen woord meer krijgen. Dat wel doen, is nu net het artificieel mee helpen 'normaliseren' van dergelijke ideologie. Niet direct iets dat leerkrachten willen faciliteren. Doen alsof het Blok 'gewoon' een partij is als de andere partijen, en dat het fascistisch gedachtegoed 'normaal' is lijkt me nogal haaks te staan op de mensgerichte invulling van een onderwijstaak.

Of moet de nieuwe leraar maatschappelijke vorming ook een Blok mandataris mogen zijn die mag lesgeven over het 70 puntenplan van Philip ?
Waarom zouden kinderen niet geïnformeerd mogen worden over een strekking waar een kwart van de Vlamingen voor stemt?

Ik zeg wel geïnformeerd en niet proberen een agenda te pushen. Ze krijgen toch ook die woke transwaanzin te kennen in de lessen.

Er mag wat tegengewicht ook zijn tegen die onnozele poco zever he.
Oud 20 september 2023, 07:19   #497
Sneaky
Minister-President

Sneaky's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Is het nu duidelijker ?
Haha, zo een beetje als een kind dat racistisch opgevoed is en niet naast negerkes wil zitten.

Kinderachtig en racistisch. Dat u dat zelf niet inziet is een duidelijk teken dat het u aan abstractievermogen ontbreekt.

Maar ja, leraar...

Those who can't do, teach.
Oud 20 september 2023, 07:24   #498
Vlad
Perm. Vertegenwoordiger VN

Vlad's schermafbeelding

Standaard

Ik wil op een groenrechtse partij stemmen en bij gebrek daaraan weet ik het nog niet. VB of nva misschien. Als mijn minimumpensioen binnen vijf jaar binnen is word ik activist.

Activisten: 'linksen' die zich rijkelijk laten betalen door de rijken om het volk te verdelen of zeer winstgevende markten voor hen te creëren.

Woke: virtuele deken vol bacillen ter verdelging van de oorspronkelijke westerse bevolking
Vlad is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 september 2023, 07:49   #499
Pandareus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Sneaky Bekijk bericht
Waarom zouden kinderen niet geïnformeerd mogen worden over een strekking waar een kwart van de Vlamingen voor stemt?

Ik zeg wel geïnformeerd en niet proberen een agenda te pushen. Ze krijgen toch ook die woke transwaanzin te kennen in de lessen.

Er mag wat tegengewicht ook zijn tegen die onnozele poco zever he.
Ik deel je kritiek op het gedoe rond trans & C°, maar dat lijkt me echt geen argument te zijn om leraren met een fascistoide boodschap te laten uitpakken in scholen.
Oud 20 september 2023, 07:51   #500
Pandareus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Sneaky Bekijk bericht
Haha, zo een beetje als een kind dat racistisch opgevoed is en niet naast negerkes wil zitten.

Kinderachtig en racistisch. Dat u dat zelf niet inziet is een duidelijk teken dat het u aan abstractievermogen ontbreekt.

Maar ja, leraar...

Those who can't do, teach.
Ik pas dat consequent toe in mijn dagdagelijks leven hoor, wie openlijk de Blokker uithangt laat ik vallen als een baksteen.
Antwoord

Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 09:23.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2023, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be