Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Buitenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 23 maart 2003, 09:15   #121
Pascal L.
Gouverneur
 
Geregistreerd: 18 maart 2003
Berichten: 1.033
Standaard

JPVR,

Nee, die cijfers zijn helemaal niet geheim. De Political Action Committee structuur is geen complot maar een volledig deel van het Amerikaanse politieke systeem.

Er zijn vele sites met de cijfers, bvb. the 'Center for Public Integrity'

http://www.bop2004.org/dtaweb/bop200...ection=DOCWHSE
Pascal L. is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 maart 2003, 15:05   #122
Jean Pierre van Rossem
Vreemdeling
 
Geregistreerd: 11 maart 2003
Berichten: 80
Standaard

Het moet toch mogelijk zijn te vinden welke concrete corporations Bush financieel hebben gesteund bij zijn campanje. Zo is het geweten dat de wapenindustrie traditioneel drie keer meer investeert in republikeinse kandidaten dan in democratische. Dus wie meer concrete info heeft, hij zette ze op de site.

JPVR
Jean Pierre van Rossem is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 maart 2003, 15:48   #123
Supe®Staaf
Secretaris-Generaal VN
 
Supe®Staaf's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 juni 2002
Berichten: 43.125
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jean Pierre van Rossem
Het moet toch mogelijk zijn te vinden welke concrete corporations Bush financieel hebben gesteund bij zijn campanje. Zo is het geweten dat de wapenindustrie traditioneel drie keer meer investeert in republikeinse kandidaten dan in democratische. Dus wie meer concrete info heeft, hij zette ze op de site.

JPVR
Er is iets loos met de pagina's alhier.
Ik kan hier enkel geraken via de lijst politiek internationaal en dan op de laatste poster klikken.
Indien dit voor anderen ook zo is dan is het mogelijk dat mijn linkjes mét cijfers én sponsors de mist ingingen.
Een tweede poging dus:


--------------------------------------------------------------------------------

http://www.opensecrets.org/industries/index.asp
Bovenaan de pagina: who's giving, who's getting.

Hier kan je kijken hoe de bestedingspatronen aan verkiezingsuitgaven lopen, vertrekkende vanuit de verschillende sectoren én de specifieke bedrijven.

http://www.opensecrets.org/bush/ambassadors/index.asp
De ambassadeurs die Bush moneten toestoppen!
Ambassador Stephen Brauer in Belgium: 108 Dollar with the joker!

http://www.opensecrets.org/bush/100days/index.asp
Hier kan je nalezen welke sectoren George een beetje 'ontziet' gedurende de eerste 100 dagen van zijn ambtstermijn.

http://www.opensecrets.org/pressrele...gybriefing.htm
Hier een overzicht met links naar elke sector die 'sponsort'.

http://www.opensecrets.org/industrie...ib.asp?Ind=E01
Een Top 20 van de steunende energiebedrijven.

I felt free to cite this material, but credit the Center for Responsive Politics. Zoals ze vragen.
-----------------------------------------

EN een prentje eruit:

Rank
Organization
Amount
Dems
Repubs

1
El Paso Corp
$1,478,586
15%
85%

2
ChevronTexaco
$1,279,381
26%
74%

3
Koch Industries
$1,186,676
8%
92%

4
Exxon Mobil Corp
$1,095,613
10%
90%

5
Occidental Petroleum
$553,250
27%
73%

6
American Gas Assn
$526,791
40%
60%

7
Enron Corp
$517,325
29%
71%

8
BP
$491,880
27%
72%

9
Williams Companies
$461,018
18%
82%

10
Ashland Inc
$441,130
11%
89%

11
Anadarko Petroleum
$432,812
3%
97%

12
Kerr-McGee Corp
$386,958
12%
88%

13
Marathon Oil
$377,700
30%
70%

14
Phillips Petroleum
$326,425
22%
78%

15
Aloma Oil
$290,600
0%
100%

16
Catamount Petroleum
$282,500
0%
100%

17
Kinder Morgan Inc
$265,742
0%
100%

18
Dynegy Inc
$257,182
47%
53%

19
IRI International Corp
$250,500
0%
100%

20
Valero Energy
$212,700
40%
60%








METHODOLOGY: The numbers on this page are based on contributions from PACs, soft money donors, and individuals giving $200 or more. (Only those groups giving $5,000 or more are listed here.) In many cases, the organizations themselves did not donate, rather the money came from the organization's PAC, its individual members or employees or owners, and those individuals' immediate families. Organization totals include subsidiaries and affiliates. All donations took place during the 2001-2002 election cycle and were released by the Federal Election Commission on Monday, January 13, 2003. Feel free to distribute or cite this material, but please credit the Center for Responsive
__________________
Voor Vorstelijke salarissen..Voor Vrijheid van meningsuiting En Voor Rechtstreekse democratie
Supe®Staaf is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 maart 2003, 02:39   #124
Groene T
Burger
 
Geregistreerd: 21 maart 2003
Locatie: Planeet Kant vlakbij Sirius
Berichten: 180
Standaard

Amaai, België één van de vetste geldschieters voor de campagne van Bush...

't verwonderd me niet eigenlijk...

Citaat:
THE BUSH ADMINISTRATION
Embassy Row

BELGIUM
Stephen Brauer
$413,830 to the GOP*


When George W. Bush needed a place to crash after campaign stops in St. Louis during the last election, the Texas governor didn’t simply pick up the phone and call the local Motel 6.

Instead, Bush and his top aides often retreated to Missouri businessman Stephen Brauer’s 11-acre estate just outside St. Louis, where they reportedly chatted up one of Bush’s favorite subjects: baseball. Brauer, president of an automotive equipment company and Bush’s pick as the nation’s envoy to Brussels, is part owner (along with fellow ambassador Mercer Reynolds) of the St. Louis Cardinals.

When Bush announced his bid for the White House, Brauer was one of his biggest and earliest supporters, as he was one of the first 25 people to raise $100,000 or more for the Bush campaign. Closer to home, Brauer and his wife, Camilla, personally contributed more than $308,000 to federal parties and candidates during the 1999-2000 election cycle, every cent of which went to Republcans. That doesn’t include another $100,000 Brauer contributed to the Bush-Cheney Inaugural Fund or the $5,000 he donated to Bush’s Florida recount fund.

*Figures represent contributions from the individual and his/her immediate family in 1999-2000. Total includes donations made to Republican candidates and party committees, as well as the Bush-Cheney recount fund, transition foundation, and inauguration committee.

Feel free to distribute or cite this material, but please credit the Center for Responsive Politics.

Ongelofelijk, wij draaien toch hoedanook overal in elk smerig hoofdstuk mee !

Ik heb de indruk dat Mr JVPR ons iets wil duidelijk maken !
__________________
Ik ben Kantiaan omdat het een Kantiaanse
plicht is Kantiaan te zijn [...]

Ik ben ook een onnozelaar omdat het kan...

Dit staaft waarom ik gelukkig en ongelukkig ben...
Groene T is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 maart 2003, 15:12   #125
Antoon
Secretaris-Generaal VN
 
Antoon's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 2 september 2002
Berichten: 33.982
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jean Pierre van Rossem
Och gottekes toch, de overbejaarde intellectueel impotente Antoon met het inzicht van een puber.....

.... tot meer dan persoonlijke kritiek is hij niet in staat.
JPVR
Antoon is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 maart 2003, 11:50   #126
vivanter007
Burgemeester
 
vivanter007's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 25 juni 2002
Berichten: 588
Standaard

JPVR zit er niet naast met zijn power elite.
Ga allen grasduinen op http://www.newamericancentury.org en open uw ogen.
Voor Bush ze sluit 8)
__________________
KVV - VVA
Kristus voor Vivant
Vivant voor Allen
vivanter007 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 maart 2003, 19:48   #127
George
Staatssecretaris
 
George's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 1 februari 2003
Locatie: huis
Berichten: 2.982
Stuur een bericht via MSN naar George
Standaard

Ik heb een déja-vu gevoel. Inderdaad, zelfs zonder op de hoogte te zijn van voornoemde documenten had ik ook al door hoe die zaken ineen staken al zag ik de rol van de zionisten toch niet zo belangrijk. Datzelfde gevoel had ik ook ten tijde van de witte marsen, iedereen leek stomverbaasd over de slechte werking van politie en justitie. Ik kreeg zo'n Eddy Wally twijfel, doen die mensen alsof ze idioot zijn of zijn ze het echt?
Wat den Eddy betreft ben ik er al wel uit maar de massa???
George is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 maart 2003, 20:13   #128
Groene T
Burger
 
Geregistreerd: 21 maart 2003
Locatie: Planeet Kant vlakbij Sirius
Berichten: 180
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door George
Ik heb een déja-vu gevoel. Inderdaad, zelfs zonder op de hoogte te zijn van voornoemde documenten had ik ook al door hoe die zaken ineen staken al zag ik de rol van de zionisten toch niet zo belangrijk. Datzelfde gevoel had ik ook ten tijde van de witte marsen, iedereen leek stomverbaasd over de slechte werking van politie en justitie. Ik kreeg zo'n Eddy Wally twijfel, doen die mensen alsof ze idioot zijn of zijn ze het echt?
Wat den Eddy betreft ben ik er al wel uit maar de massa???
ela ket... de nationale trots niet gaan bekladderen he (nationale trots eddem ??... of moet ik eerder zeggen onze nationalistische trots ?)
__________________
Ik ben Kantiaan omdat het een Kantiaanse
plicht is Kantiaan te zijn [...]

Ik ben ook een onnozelaar omdat het kan...

Dit staaft waarom ik gelukkig en ongelukkig ben...
Groene T is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 maart 2003, 20:14   #129
TomB
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
TomB's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 6 januari 2003
Locatie: US
Berichten: 14.572
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door George
Ik heb een déja-vu gevoel. Inderdaad, zelfs zonder op de hoogte te zijn van voornoemde documenten had ik ook al door hoe die zaken ineen staken al zag ik de rol van de zionisten toch niet zo belangrijk. Datzelfde gevoel had ik ook ten tijde van de witte marsen, iedereen leek stomverbaasd over de slechte werking van politie en justitie. Ik kreeg zo'n Eddy Wally twijfel, doen die mensen alsof ze idioot zijn of zijn ze het echt?
Wat den Eddy betreft ben ik er al wel uit maar de massa???
De massa, die laat zich nog steeds meeslepen door de conspiracy theorien. U maakt blijkbaar deel uit van de massa. Het hele artikel, goed onderbouwd met economische factoren, geeft een goeie indruk van het economische effect van deze oorlog. Dat economische heeft echter geen zier te maken met de theorien die later in het artikel er met het haar bijgesleurd worden. Anders wel een aantal goeie en originele alternatieven.
__________________
In het begin was er niets, wat ontplofte.
TomB is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 maart 2003, 00:27   #130
George
Staatssecretaris
 
George's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 1 februari 2003
Locatie: huis
Berichten: 2.982
Stuur een bericht via MSN naar George
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door TomB
De massa, die laat zich nog steeds meeslepen door de conspiracy theorien. U maakt blijkbaar deel uit van de massa. Het hele artikel, goed onderbouwd met economische factoren, geeft een goeie indruk van het economische effect van deze oorlog. Dat economische heeft echter geen zier te maken met de theorien die later in het artikel er met het haar bijgesleurd worden. Anders wel een aantal goeie en originele alternatieven.
De grote massa lijkt mij toch niet te volgen in conspiracy theorien. De meesten geloven enkel hetgeen ze voorgeschoteld krijgen zonder enige argwaan of kritiek. Ik volg ook niet zomaar deze theoriën maar als feiten deze bevestigen, kan ik die nu eenmaal niet allemaal afdoen als onzin.
Het feit dat Israel elke vn resolutie naast zich neer mag leggen is geen conspirancy maar een zeer open gegeven. Dat hele circus rond Irak steld toch ook niets voor? Saddam is een wreede dictator en ik zal ook niet treuren als hij weg is maar die oorlog is toch onzin. Irak heeft geen raketten om naar de vs te sturen maar wel naar Israel. Dat preventieve is dus hooguit ten opzichte van Israel. En het terrorisme? Bin laden is geen beste maatjes met Saddam maar met die aanval op Irak kiest hij toch partij voor Saddam, en vele idiote moslims met hem.
Die oorlog is totaal zinloos, enkel grote aandeelhouder hebben er profijt bij. Das het grote verschil, Saddam denkt enkel aan zichzelf en Bush luisterd naar z'n rijke vrienden. Dat maakt eigenlijk geen verschil, door in Irak te gaan vechten brengt hij de eigen burgers niet in gevaar(toch niet massaal) maar het zal Bush net als Saddam een zorg wezen of er al dan niet burgerslachtoffers vallen,
George is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 maart 2003, 00:49   #131
democratsteve
Minister-President
 
democratsteve's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 oktober 2002
Locatie: Turkije
Berichten: 4.785
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door George
Ik heb een déja-vu gevoel. Inderdaad, zelfs zonder op de hoogte te zijn van voornoemde documenten had ik ook al door hoe die zaken ineen staken al zag ik de rol van de zionisten toch niet zo belangrijk. Datzelfde gevoel had ik ook ten tijde van de witte marsen, iedereen leek stomverbaasd over de slechte werking van politie en justitie. Ik kreeg zo'n Eddy Wally twijfel, doen die mensen alsof ze idioot zijn of zijn ze het echt?
Wat den Eddy betreft ben ik er al wel uit maar de massa???
Wel, dat is ongeveer zoals ik het ook aanvoel.
Ik ben ook telkens verbaasd over de soms massale "verontwaardiging" bij sommige gebeurtenissen. Dan denk ik steeds, zijn die mensen nu echt zò alleen met zichzelf bezig, dat ze dit niet zagen aankomen? Of niet al wisten?
Is dat niet het probleem? Dat we allemaal teveel met onszelf bezig zijn.
Zelfs de miserie van mensen naast de deur zien we niet meer.
Bij één of ander familiedrama zie je ook steeds de buren, die voor de tv-camera's komen getuigen hoe geschokt en verrast ze zijn.
Als je dat beeld dan plaatst tegenover de steeds verdere globalisering, nou, dan is er nog heel wat werk aan de winkel. En zolang de VS bepalen hoe het werk aan de winkel verloopt zal er weinig positiefs uit de bus komen, vrees ik.
__________________
"It is dangerous to be right when the government is wrong" -voltaire-
democratsteve is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 maart 2003, 01:56   #132
Groene T
Burger
 
Geregistreerd: 21 maart 2003
Locatie: Planeet Kant vlakbij Sirius
Berichten: 180
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door George
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door TomB
De massa, die laat zich nog steeds meeslepen door de conspiracy theorien. U maakt blijkbaar deel uit van de massa. Het hele artikel, goed onderbouwd met economische factoren, geeft een goeie indruk van het economische effect van deze oorlog. Dat economische heeft echter geen zier te maken met de theorien die later in het artikel er met het haar bijgesleurd worden. Anders wel een aantal goeie en originele alternatieven.
De grote massa lijkt mij toch niet te volgen in conspiracy theorien. De meesten geloven enkel hetgeen ze voorgeschoteld krijgen zonder enige argwaan of kritiek. Ik volg ook niet zomaar deze theoriën maar als feiten deze bevestigen, kan ik die nu eenmaal niet allemaal afdoen als onzin.
Het feit dat Israel elke vn resolutie naast zich neer mag leggen is geen conspirancy maar een zeer open gegeven. Dat hele circus rond Irak steld toch ook niets voor? Saddam is een wreede dictator en ik zal ook niet treuren als hij weg is maar die oorlog is toch onzin. Irak heeft geen raketten om naar de vs te sturen maar wel naar Israel. Dat preventieve is dus hooguit ten opzichte van Israel. En het terrorisme? Bin laden is geen beste maatjes met Saddam maar met die aanval op Irak kiest hij toch partij voor Saddam, en vele idiote moslims met hem.
Die oorlog is totaal zinloos, enkel grote aandeelhouder hebben er profijt bij. Das het grote verschil, Saddam denkt enkel aan zichzelf en Bush luisterd naar z'n rijke vrienden. Dat maakt eigenlijk geen verschil, door in Irak te gaan vechten brengt hij de eigen burgers niet in gevaar(toch niet massaal) maar het zal Bush net als Saddam een zorg wezen of er al dan niet burgerslachtoffers vallen
ik kan me in alles vinden, maar dat laatste wringt ergens !

sta me toe uit te leggen waarom :

Dat die oorlog totaal zinloos is is op een bepaald vlak van het denken nl ethiek, daar kan ik totaal inkomen... maar je mag niet vergeten, onze maatschappij steunt niet op een stelsel van ethische principes he mensen...
het steunt op een stelsel van rechten, wetten, politieke stelsels, en economische stelsels... die in wezen niet kunnen verbonden worden met ethiek. Dus kun je zomaar niet gaan stellen dat de oorlog zinloos is.
'k ben een persoon met sterke ethische principes, maar we moeten realistisch blijven...
Als je uit die maatschappij en uit dit kapitalistisch stelsel stapt, dan pas zul je het recht hebben om te zeggen dat die oorlog nutteloos is...
Allen die beweren dat die oorlog niets goed is, die moet vaarwel zeggen tegen the way of life as we know it, anders zijn het een bende hypocrieten dat het niet schoon meer is ! Want geld moet vloeien, net als zwart goud, die onze economie meer dan regelt, maar daardoor spijtig genoeg ook het bloed ! En vooraleer iemand wil reageren op dat laatste, 'k zeg het nog eens, dan ben je verplicht om uit je leven te stappen zoals je het kent...
__________________
Ik ben Kantiaan omdat het een Kantiaanse
plicht is Kantiaan te zijn [...]

Ik ben ook een onnozelaar omdat het kan...

Dit staaft waarom ik gelukkig en ongelukkig ben...
Groene T is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 maart 2003, 11:29   #133
Darwin
Banneling
 
 
Darwin's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 augustus 2002
Berichten: 5.668
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door democratsteve
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door George
Ik heb een déja-vu gevoel. Inderdaad, zelfs zonder op de hoogte te zijn van voornoemde documenten had ik ook al door hoe die zaken ineen staken al zag ik de rol van de zionisten toch niet zo belangrijk. Datzelfde gevoel had ik ook ten tijde van de witte marsen, iedereen leek stomverbaasd over de slechte werking van politie en justitie. Ik kreeg zo'n Eddy Wally twijfel, doen die mensen alsof ze idioot zijn of zijn ze het echt?
Wat den Eddy betreft ben ik er al wel uit maar de massa???
Wel, dat is ongeveer zoals ik het ook aanvoel.
Ik ben ook telkens verbaasd over de soms massale "verontwaardiging" bij sommige gebeurtenissen. Dan denk ik steeds, zijn die mensen nu echt zò alleen met zichzelf bezig, dat ze dit niet zagen aankomen? Of niet al wisten?
Is dat niet het probleem? Dat we allemaal teveel met onszelf bezig zijn.
Zelfs de miserie van mensen naast de deur zien we niet meer.
Bij één of ander familiedrama zie je ook steeds de buren, die voor de tv-camera's komen getuigen hoe geschokt en verrast ze zijn.
Als je dat beeld dan plaatst tegenover de steeds verdere globalisering, nou, dan is er nog heel wat werk aan de winkel. En zolang de VS bepalen hoe het werk aan de winkel verloopt zal er weinig positiefs uit de bus komen, vrees ik.
De VS zijn bezig met wereldpolitiek. Europa zou dat beter ook eens doen.

Een "pre-emptive diplomacy" voeren bvb. Dan zouden ze hier nu niet zo schijnheilig op de VS moeten zitten kakken.


Wat de krachten van het ZOG, power-elite, PNAC en andere militair-industriële complexen achter de Bush-administration en hun gewetenloos nastreven van geldgewin betreft :

Door elke oorlog rollen er voor de aandeelhouders in deze industrieën de centjes in overvloed. Zelfs als daarvoor mensen moeten sterven.


Maar de mensen uit bvb de autolobby zijn even gewetenloos. Door hun industrie vallen er jaarlijks ook honderdduizenden doden en miljoenen zwaar- en lichtgewonden, maar daar zegt geen mens iets van. Zelfs niet als het zijn moeder, vader, broer, zus, man, vrouw, zoon of dochter betreft.

Dan zwijgt iedereen plots in alle talen.

Darwin is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 maart 2003, 11:51   #134
vivanter007
Burgemeester
 
vivanter007's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 25 juni 2002
Berichten: 588
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door George
De grote massa lijkt mij toch niet te volgen in conspiracy theorien.
Neen, natuurlijk niet, dat wordt ook niet uitgesmeerd in de media. Veel wetenschappers stonden er een tijd geleden zelfs nog verbaasd bij dat ze dat nog niet wisten of niet hadden doorzien.
Je mag conspiracy theorieën ook nooit veralgemenen tot een ganse bevolking. Niet alle Amerikanen zijn op 1 lijn.
Maar deze oorlog is wel een exces van diegenen die keihard hebben gepushed om deze oorlog te verwezenlijken, en dat zijn zij die wereldwijd graag meerdere theatre wars zouden willen zien ontstaan, nl. de aanhangers van de PNAC, een zgz. educatieve non-profitorganisatie. Een ngo voor warmakers.
__________________
KVV - VVA
Kristus voor Vivant
Vivant voor Allen
vivanter007 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 maart 2003, 13:49   #135
TomB
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
TomB's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 6 januari 2003
Locatie: US
Berichten: 14.572
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door dinkytoy
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door George
De grote massa lijkt mij toch niet te volgen in conspiracy theorien.
Neen, natuurlijk niet, dat wordt ook niet uitgesmeerd in de media. Veel wetenschappers stonden er een tijd geleden zelfs nog verbaasd bij dat ze dat nog niet wisten of niet hadden doorzien.
Je mag conspiracy theorieën ook nooit veralgemenen tot een ganse bevolking. Niet alle Amerikanen zijn op 1 lijn.
Maar deze oorlog is wel een exces van diegenen die keihard hebben gepushed om deze oorlog te verwezenlijken, en dat zijn zij die wereldwijd graag meerdere theatre wars zouden willen zien ontstaan, nl. de aanhangers van de PNAC, een zgz. educatieve non-profitorganisatie. Een ngo voor warmakers.
Hola makker, het PNAC is nationalistisch en wilt een Amerikaans geleide wereld, maar ge gaat toch beter Engels moeten leren als dat de zogezegd objectieve boodschap en interpretatie is die ge onttrekt aan hun webstek.

Het doel van de PNAC is om de Amerikaans militaire voorsprong zo lang mogenlijk te behouden, en die in te zetten om de American way of life te verdedigen, en ja, ook uit te breiden. Weet u wel, zoals de laatste halve eeuw toen Europa daar alle baat bij had omdat ze zelf de SU niet konden tegenhouden.

Het gaat er allemaal maar om wat ge verstaat onder de American way of life. Als je daaronder het verspreiden van de Amerikaanse grondbeginselen verstaat in de vorm dat wij die allemaal moreel aanvaarden, en in de vorm dat die deel uitmaakt van ons dagdagelijks bestaan, dan juich ik dat toe.

De reden waarom die mannen gevaarlijk zijn is niet omwille van hun doelstellingen nu, maar omwille van wat zou kunnen gebeuren als er mensen aan de macht komen die een nogal rare interpretatie geven aan de Amerikaanse grondbeginselen. In 1997, had iedereen gezegd: Een typisch extreem conservatieve amerikaanse website. Na het verbreken van enkele verdragen en het principe van pre-emtive strike, hebben sommige mensen daar iets meer schrik van. Als je daar dan de boodschap: If you're not with us, you're against us bijdenkt en weet dat daarbij het machtigste leger ter wereld hoort, dan is dat misschien terecht ook. En toch krijgt de Amerikaanse regering, naast mijn onvoldoende, ook mijn steun, want voor mij zijn ze diplomatiek en politiek slecht bezig, maar staan ze toch recht in hun schoenen.
__________________
In het begin was er niets, wat ontplofte.
TomB is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 maart 2003, 12:15   #136
Supe®Staaf
Secretaris-Generaal VN
 
Supe®Staaf's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 juni 2002
Berichten: 43.125
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Darwin
Maar de mensen uit bvb de autolobby zijn even gewetenloos. Door hun industrie vallen er jaarlijks ook honderdduizenden doden en miljoenen zwaar- en lichtgewonden, maar daar zegt geen mens iets van. Zelfs niet als het zijn moeder, vader, broer, zus, man, vrouw, zoon of dochter betreft.

Dan zwijgt iedereen plots in alle talen.

De intentie van de beide lobbies is enigszins anders.
De auto is niet bedoeld als moordwapen.
Met een patriot-raket kunt ge u niet echt comfortabel door de spits op de Brusselse binnenring wrikken.
__________________
Voor Vorstelijke salarissen..Voor Vrijheid van meningsuiting En Voor Rechtstreekse democratie
Supe®Staaf is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 maart 2003, 15:08   #137
TomB
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
TomB's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 6 januari 2003
Locatie: US
Berichten: 14.572
Standaard

Zie ook mijn posting onder de PNAC thread voor mijn genuanceerde en meer uitgebreide mening 8)
__________________
In het begin was er niets, wat ontplofte.
TomB is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 april 2003, 07:55   #138
weerwolf
Vreemdeling
 
Geregistreerd: 7 april 2003
Berichten: 29
Stuur een bericht via MSN naar weerwolf
Standaard

tav barry

het kopt dat je niet vaak hoord over joodse vrouwen die verminkt worden wegens het schenden van de familie-eer.
helaas gebeuren er wel vreemde dingen in naam van de joods-orthodoxie...
ik herinner me een joods man in jeruzalem wiens vrouw verkracht werdt.
de rabijn dwong hen tot echtscheiding omdat zijn vrouw,moeder van 11 kinderen nu 'ONREIN' was
__________________
zij kraken ons de noten voren,en gunnen ons e sloesters wel, maar wij zijn dwaas noch slaafs geboren,en daarom staan wij hier...REBEL
weerwolf is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 april 2003, 18:18   #139
kiezel
Vreemdeling
 
Geregistreerd: 3 april 2003
Locatie: Gent
Berichten: 89
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jean Pierre van Rossem
Van de ettelijke honderden bijdragen die op dit forum neergeschreven worden blijft straks niets bewaard als van enig historisch belang. Nochtans voltrekt zich onder onze ogen één van de meest werkwaardige, ook meest verontrustende verschijnselen.
Vrijwel geluidloos voltrok zich in minder dan één week tijd één van de belangrijkste historsche verschijnselen van de laatste 60 jaar. Een werelorde, beheerst door het UNO Handvest van 1945, een wereldorde ook waar oorlog en vrede bijna 60 jaar onder de controle stonden van een ijzeren internationaal akkoord, is tijdens de afgelopen week ter ziele gegaan en vervangen door een Nieuwe Wereldorde.
Zoiets kon alleen gebeuren in de naweeën van enerzijds de Val van de Muur van Berlijn en van anderzijds 11 september 2001.
Ik verklaar. Sedert de opkomst van de Amerikaanse power elite, kort na W.O. II, teerde de Amerikaanse economie grotendeels op de bewapeningswedloop met de Sovjet Unie. Dat een massa aan kernwapens niet zou worden gebruikt werd toen uitgelegd in termen van wederzijdse afschrikking. Maar vanaf 1990 stuikte het communistische en bureaucratische bolwerk in elkaar, vooral omdat het voortdurende offers aan de werkende bevolking vroeg zonder dat het welvaartsparadijs in zicht kwam.
Het uitbreken van de wereldvrede was voor de Amerikaanse economie niet minder dan een ramp: meer dan 25 % van de winsten waren gerelateerd aan de bewapeningswedloop.
De Amerikaanse economie wist zich nog enige tijd staande te houden dankzij Golfoorlog I en de Kosovo crisis, maar vanaf 1998 verzonk ze - als enige kapitalistische economie ter wereld - in een vierde structurele economische crisis van persisterende overproductie. Bovendien had de Amerikaanse economie géén lessen getrokken uit de voorgaande structurele crisis, de fameuze petroleumcrisis en haar nasleep (1974-1987). Uiteindelijk werd die crisis overwonnen door innovatie (vooral digitaal) waarbij ettelijke nieuwe kleine bedrijven ontstonden, met een gunstige kostenstructuur, zodat de gemiddelde bedrijfsgrootte met haar diseconomies of scale (ongunstige kostenstructuur) na veel ellende kon worden opgelost.
Waar alle westerse landen het verbruik van aardolie als aandeel in het verbruik van primaire energie ernstig verminderde, volgde de Amerikaanse economie dat niet: ze bleef zweren bij aardolie als voornaamste energiebron, en maakte daarbij de fout die Engeland één eeuw eerder de wereldhegemonie deed verliezen, toen het bleef vasthouden aan de steenkool waarop het zijn welvaart had gebouwd, in plaats van zoals de anderen over te schakelen op aardolie en elektriciteit.
Voor de VS, die bleven vasthouden aan aardolie, werd de energiebalans voor aardolie steeds nadeliger. Nog in evenwicht halverwege de eeuw vertoont die balans nu een tekort van liefst tweederden.
Geplaagd met een structurele overproductie en een falende energiebalans, ook met een nefaste handelsbalans en torenhoge staatsschulden, ondergaat de Amerikaanse samenleving dan op 11 september een serieuze psychologische schok. Aangevallen op eigen terrein door een onzichtbare vijand (fundamentalistische moslim terroristen) krijgt het Amerikaanse militaire imperialisme een geweldige deuk in zijn prestige.
Binnen de power elite - gevormd door bankiers en captains of industry (economische zuil), door wapenindustrie en ex-generaals (de militaire zuil), door politieke partijen en hun president (de politieke zuil) - gaan er onmiddellijk stemmen op het geschonden prestige weer op te knappen. Bovendien hebben twee vroegere structurele crises geleerd dat gegeneraliseerde oorlogen een middel zijn om structurele economische crises op te lossen. Er wordt dus onmiddellijk beslist dat Amerika een reeks oorlogen moet voeren om de Axle of Evil uit te schakelen.
De oorlog in Afghanistan was een maat voor niets: noch Osuma Bin Laden, noch Al Queada konden worden uitgeschakeld.
Er moest dus een Ersatz vijand worden gezocht. Onder druk van de Zionistische vleugel binnen de Amerikaanse power elite was die nieuwe vijand Irak. De Zionisten verdedigden hierbij de belangen van Israël, dat zich rechtstreeks bedreigd voelde door de mogelijke massavernietigingswapens van Saddam Hussein. Omdat de Zionisten ook een groot deel van de Amerikaanse pers controleren was het een makkie het postmoderne onzekerheidsgevoel om te buigen in een onveiligheidsgevoel. Naiëve Amerikanen werden wijsgemaakt dat Saddam Hussein hen bedreigde (i.p.v. de Joodse broeders in Israël). De eis dat Saddam Hussein onmiddellijk en onvoorwaardelijk moest ontwapenen (Uno resolutie 1441) was voor de Amerikaanse Zionisten weinig meer dan een aanleiding om de oorlog te legitimeren. Mag ik eraan herinneren dat de American Zionist Information Network de UNO en Amnesty International al jaren citeert als de voornaamste vijanden van Israël. Binnen de power elite zijn het de Zionisten geweest die aandrongen op een oorlog tegen Irak met terzijde schuiving van de beslissingen in de Veiligheidsraad. Hoeveel UNO resoluties had Israël niet straffeloos aan zijn laars kunnen lappen, dus waarom mocht de Great Protector of Isräel niet hetzelfde doen? Voor de Amerikaanse captains of industry was zo'n Irak Oorlog mooi meegenomen: het stelt hen immers in staat de olievelden die in 1973 in Irak verloren zijn gegaan na de nationalisatie van IPC (een consortium van Standard Oil, Mobil en BP) te recuperen. Iraakse olie is stukken beterkoop dan Texaanse omdat het opdelven er maar 0.97 dollar per vat kost tegen 4 dollar in Texas, kortom dat scheelt meer dan een slok op een borrel. Dus ook de captains of industry zetten de politieke zuil van de power elite onder druk om resoluut voor oorlog te kiezen. De militaire zuil en haar Civilian Militarists vroeg uiteraard niets liever. Ongeacht de marjonet die de politieke zuil mocht vertegenwoordigen - of het nu een democraat was of een republikein - was die oorlog van vitaal belang.
De Zionisten gingen echter nog een flinke stap verder. Hen was het erom te doen Amerika mee te sleuren in een HELE REEKS oorlogen. Zo zetten zij Noord-Korea, Lybië en Cuba op de agenda. Hun bedoeling was de eenvoud zelf: zolang de politieke zuil (de Bush administratie) in de draai kon worden gehouden met oorlogen was er geen ruimte de oude Road Map weer ter hand te nemen, dezelfde die de problemen in het Midden-Oosten moest oplossen door een tweede Palestijnse Staat naast Jordanië te erkennen.
Uiteindelijk zijn het de Zionisten binnen de Amerikaanse power elite geweest die de Nieuwe Wereldorde hebben afgedwongen. Superieure intelligent (dankzij eugenetische principes van Joodse endogamie en segregatie) wisten zij beter dan wie ook dat Frankrijk, Rusland en China - die inmiddels alle drie zeer zware oliecontracten met Irak hadden afgesloten - onder geen beding zouden instemmen met zo'n oorlog waarbij niet de wereld was bedreigd, enkel het lilliputterstaatje Israël. Het is altijd de bedoeling van de Zionisten geweest hun ergste vijand, de UNO, uit te schakelen. Dit is inmiddels gebeurd: de Amerikaanse power elite heeft middens haar welbespraakte marjonet, George W. Bush, de wereld kond gedaan dat ook bij een veto van Frankrijk, Rusland en China er oorlog zal worden gevoerd, dus zonder UNO mandaat.
Hiermee bereiken de Zionisten - al eeuwen lang uit op Joodse wereldoverheersing - waar ze al die tijd van droomden: een grote imperialistische oorlogsmachine die voortaan eenzijdig kan beslissen tegen wie wel en tegen wie niet er oorlog zal worden gevoerd. De Nieuwe Wereldorde is er één van toegenomen onveiligheid nu oorlog en vrede ontsnappen aan controle van de UNO.
Blauw erger ik mij aan de biefstukken socialisten van het soort van Thepiano, nu opeens Piano Forte. Zij vinden artikelen over de Nieuwe Wereldorde hooguit een speeltje voor academici, onder het voorwendsel dat we er met zijn allen niets kunnen aan doen. Dat soort defaitisme is symptomatisch voor een kliek bourgeois socialisten zonder het geringste revolutionair elan - parasieten van de welvaartsmaatschappij die moeten teren op hopen menselijke ellende. Hoezo, we kunnen er niets aan doen? Thepiano waar zijn jouw revolutionaire kloten gebleven? Europa heeft goed en wel twee middelen om het Amerikaanse militaire imperialisme van de Zionisten te boycotten.
(1) Als de VS de elementaire internationale akkoorden niet langer respecteren dan is er niet de geringste reden meer voor het "pacta sunt servanda", dan hoeven wij onze havens, onze wegen, onze luchthavens en onze spoorwegen niet langer open te stellen voor vervoer van Amerikaans oorlogsmateriaal. Van bourgeois biefstukken socialisten moet je uiteraard zulke sabotagestrategieën niet verwachten. Die houden zich liever bezig met dorpsfutiliteiten als acherhoedegevechtjes tegen het Blok.
(2) De Amerikaanse power elite heeft Europa destijds vergiftigd met kernkoppen die een wapenschild moesten vormen bij een mogelijke aanval van de Sovjet-Unie. Die kernkoppen liggen hier nog steeds. Maar wat belet er de politieke Europese leiders bij een volgende oorlog, tegen Noord-Korea, een levensgevaarlijke oorlog, niet te dreigen die hele nucleaire rommel retour Pentagon te sturen indien de Amerikaanse Zionisten hun illegale oorlogsdaden continueren. Ik wil de smoel van zo'n Bush wel eens zien als ik Verhofstadt was en ermee dreigde die kernkoppen op Amerika af te schieten als het Zionistisch militair geweld niet ophoudt? Of zullen wij, kleine Vlamingen, met een geschiedenis waarover we ons enkel kunnen schamen (welk volk wel, anders?), dan altijd dezelfde flanellen slappelingen blijven als Thepiano, altijd het juk van anderen blijven ondergaan? Waar is onze revolutionaire fierheid gebleven, waar onze revolutionaire vuist. De geschiedenis is niet aan labbekakkers als Thepiano en zijn bourgeois vriendjes, de geschiedenis hoort de revolutionairen toe, de Ernesto's Che Guevarra onder ons!


JPVR


al dat staat veel helder te lezen onder:

http://www.imca-slotracing.com/Capitalism.htm#NWO

over Golfoorlog II:

http://www.imca-slotracing.com/Capitalism.htm#war

over structureel economische crises en andere dingen:

http://www.imca-slotracing.com/Capitalism.htm


Graag wat reacties!
wel mijnheer Van Rossem, 'k heb uw volledige engelse tekst gelezen en het een heel lucide analyse van wat er in deze wereld aan de hand is. Jammer genoeg wordt de boodschap in deze niet erg geholpen door de boodschapper. Uw gescheld en persoonlijke aanvallen op de mensen die tot hiertoe gereageerd hebben zijn grappig maar dragen niks bij tot geloofwaardigheid van uw boodschap.

Ik heb een aantal vraagtekens bij de door u voorgestelde oplossingen.

Het afschieten van hun eigen kernwapens op de VS klinkt misschien wel stoer, maar is onwenselijk (Amerikanen zijn ook mensen, War for Peace is even idioot met goede als met valse bedoelingen).

Het dreigen met het afschieten van die kernkoppen zou door mijnheer Bush misschien wel eens serieus genomen kunnen worden. Ik heb namelijk niet zoveel vertrouwen in die mens zijn gevoel voor humor. Verhofstad kan het dan ook beter laten.

We kunnen misschien al beginnen met het opzeggen van onze militaire samenwerking met de VS, en zorgen dat ze die rotzooi samen met de rest van hun militair materiaal uit ons land weghalen.

Je economische analyse van het exporteren van de crisis zal ook wel kloppen, maar ik zie niet in hoe een eenzijdige obstructie vanuit België of zelfs Europa daar iets aan zou veranderen. Ik denk dat we door de verstrengeling van onze economie met de Amerikaanse zowiezo een probleem zullen hebben om niet meegezogen te worden in deze mallemolen. Obstructie gaat niet helpen om dit op te lossen, we zullen met iets beter op de proppen moeten komen, en ik hoop dat dit niet het overschakelen op een eigen oorlogseconomie wordt.

Het voorstel om de VN te hervormen door de permanente leden van de veiligheidsraad te laten afhangen van het bevolkingsaantal is misschien ook niet echt wenselijk omdat het de bevolkingsexplosie in de hand zou werken. Hoe meer armen een land kan herbergen, hoe meer het te zeggen heeft lijkt me een nogal onmenselijk principe.

Het in rekening brengen van de corruptie is alweer een schitterend idee, alleen heb ik er mijn vragen bij hoe zoiets objectief meetbaar is. Is het feit dat de Amerikaanse president gekocht kan worden door de bedrijven geen grotere vorm van corruptie dan het feit dat je steekpenningen moet uitdelen om een reispas te krijgen? En hoe vergelijk je deze twee op een objectieve manier?

Ik kijk uit naar de twee laatste hoofdstukken. Je kan misschien je tekst ook eens door een Engelstalige laten corrigeren, er zijn in je enthousiasme nogal wat taalfoutjes ingeslopen.

Oh, en 't is niet omdat al die jongeren nu met een Ché T-shirt rondlopen dat er in België sprake is van enig revolutionair elan. Ik ben blij dat bij u het vuur nog brandt, maar laat het oproepen tot revolutie maar over aan de hobbyisten van het LSP en consoorten...


met vriendelijke groeten
kiezel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 april 2003, 18:54   #140
Antoon
Secretaris-Generaal VN
 
Antoon's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 2 september 2002
Berichten: 33.982
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jean Pierre van Rossem
Van de ettelijke honderden bijdragen die op dit forum neergeschreven worden blijft straks niets bewaard als van enig historisch belang.
En daar heeft JPVR tot nog toe niets aan kunnen veranderen. 8)


.
Antoon is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord


Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 14:43.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be