Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Mobiliteit & verkeersveiligheid
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Mobiliteit & verkeersveiligheid Een nieuw themaforum!

Antwoord
 
Discussietools
Oud 11 oktober 2010, 15:38   #121
the_dude
Eur. Commissievoorzitter
 
the_dude's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 augustus 2005
Locatie: Ekeren
Berichten: 8.149
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fox Bekijk bericht
U begrijpt toch waar de grote overheadkosten zitten mag ik hopen? Er wordt net gestaakt om die in stand te houden.

wat ik weet is dat treinen 20 - 30 jaar terug betrouwbaarder waren. Ik weet dat die 'nieuwe' dubbelstellen niet compatibel zijn met onze locomotieven (iets met de aansluiting waardoor het merendeel der vertragingen te verklaren valt bij het minste van het minste slecht weer), dat die stellen zomaar zijn aangekocht zonder ware professionelen ter zake te horen (kostuumtypes zijn per defenitie niet professioneel), die moeten er nu wel mee werken en 't onderhoud doen en krijgen vanuit diezelfden die de stellen in volle onwetendheid hebben aangekocht te horen dat zij die het onderhoud doen verantwoordelijk zijn voor vertragingen.
De nmbs is een type voorbeeld van politieke onverantwoordelijkheid.
__________________
"Het is de gelovige die, niet het geloof dat bescherming
nodig heeft. Mensen hebben mensenrechten, religies, geloven en ideeën
hebben die niet.''
the_dude is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 oktober 2010, 15:41   #122
George
Staatssecretaris
 
George's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 1 februari 2003
Locatie: huis
Berichten: 2.982
Stuur een bericht via MSN naar George
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fox Bekijk bericht
Gelieve u te onthouden van commentaar als u niet begrijpt waar de grote nutteloze kosten zitten. Deze kunnen echter niet aangepakt worden of alles ligt plat.
Ik ken de nmbs, van vroeger en de nu opgesplitste activiteiten onvoldoende, dat geef ik toe maar dat neemt niet weg dat je het beleid van dergelijke bedrijven ook kan vaststellen aan de "kleinere" zaken zoals in mijn voorbeelden. Deze voorbeelden zijn dan misschien enkel van toepassing op infrabel maar ik veronderstel dat het bij de nmbs niet veel beter is.

Dat er ook politieke en zuiver financieel grote verkwistingen zijn zal ik zeker niet betwisten. Dat er alleen al door de structuur enorm veel geld verloren gaat evenmin. Bij de spoorwegen is het wellicht veel erger maar zelf bij het privé bedrijf waar ik voor werk kan ik al vele voorbeelden aanhalen.
__________________

Lamzakl
George is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 oktober 2010, 16:08   #123
fox
Secretaris-Generaal VN
 
fox's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 1 februari 2007
Berichten: 31.071
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door the_dude Bekijk bericht
wat ik weet is dat treinen 20 - 30 jaar terug betrouwbaarder waren. Ik weet dat die 'nieuwe' dubbelstellen niet compatibel zijn met onze locomotieven (iets met de aansluiting waardoor het merendeel der vertragingen te verklaren valt bij het minste van het minste slecht weer), dat die stellen zomaar zijn aangekocht zonder ware professionelen ter zake te horen (kostuumtypes zijn per defenitie niet professioneel), die moeten er nu wel mee werken en 't onderhoud doen en krijgen vanuit diezelfden die de stellen in volle onwetendheid hebben aangekocht te horen dat zij die het onderhoud doen verantwoordelijk zijn voor vertragingen.
De nmbs is een type voorbeeld van politieke onverantwoordelijkheid.
Dat was mij vraag niet. De vraag was of u weet waar de grote overheadkosten zitten en wie er alles aan doet om die in stand te houden?
__________________
In de psychologie staat machiavellisme voor een bepaald soort persoonlijkheidsstoornissen. Niets in dit land is machiavellistischer dan de PS. Niets is zo asociaal als de PS-politiek. Grote armoede! Slecht onderwijs! Hollande achterna! Het verliezende kamp in de laatste verkiezingen!
fox is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 oktober 2010, 16:47   #124
kelt
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 29 juli 2004
Berichten: 32.710
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zwitser Bekijk bericht
Dat jaarabonnement is veel te goedkoop. Het denkt nauwelijks 5% van de kosten. Wat je voorstelt zou dus geen geld opleveren, integendeel...
dat klopt....
Voor een overheidsDIENST is dat op zich niet erg.
De Lijn krijgt een jaarlijkse dotatie,uit de Vlaamse begroting,om een openbaar vervoer te garanderen.Het moet gezegd,ze doen het dus!Het is ONZE EIGEN schuld dat we persé zogezegd onze dag zo scherp ingedeeld hebben dat we in file gaan staan met de auto....

Ik begin er overigens erg sterk aan te twijfelen of al ons "privé-vervoer" wel geld oplevert,zowel aan "de privé" als aan de maatschappij....Mijn eigen "autokostenplaatje" is in ieder geval nogal kaduuk...
Me dunkt dat we niet gans het plaatje zien,wel de dagelijkse ramp in de straat

Laatst gewijzigd door kelt : 11 oktober 2010 om 16:49.
kelt is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 oktober 2010, 17:58   #125
guido 007
Secretaris-Generaal VN
 
guido 007's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 juli 2003
Locatie: Op aarde
Berichten: 23.012
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fox Bekijk bericht
Gelieve u te onthouden van commentaar als u niet begrijpt waar de grote nutteloze kosten zitten. Deze kunnen echter niet aangepakt worden of alles ligt plat.
2
__________________
N-VA: De kracht van verandering!
Verandering begint in je eigen gemeente of stad.
guido 007 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 oktober 2010, 17:59   #126
guido 007
Secretaris-Generaal VN
 
guido 007's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 juli 2003
Locatie: Op aarde
Berichten: 23.012
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fox Bekijk bericht
U begrijpt toch waar de grote overheadkosten zitten mag ik hopen? Er wordt net gestaakt om die in stand te houden.
2
__________________
N-VA: De kracht van verandering!
Verandering begint in je eigen gemeente of stad.
guido 007 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 oktober 2010, 18:01   #127
guido 007
Secretaris-Generaal VN
 
guido 007's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 juli 2003
Locatie: Op aarde
Berichten: 23.012
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door the_dude Bekijk bericht
wat ik weet is dat treinen 20 - 30 jaar terug betrouwbaarder waren. Ik weet dat die 'nieuwe' dubbelstellen niet compatibel zijn met onze locomotieven (iets met de aansluiting waardoor het merendeel der vertragingen te verklaren valt bij het minste van het minste slecht weer), dat die stellen zomaar zijn aangekocht zonder ware professionelen ter zake te horen (kostuumtypes zijn per defenitie niet professioneel), die moeten er nu wel mee werken en 't onderhoud doen en krijgen vanuit diezelfden die de stellen in volle onwetendheid hebben aangekocht te horen dat zij die het onderhoud doen verantwoordelijk zijn voor vertragingen.
De nmbs is een type voorbeeld van politieke onverantwoordelijkheid.
Daarom privatiseren die nest.

Wat zeg je?

Ga je dan staken?

Ja dan weet ik het ook niet meer.

De overheid werkt niet goed, de privé werkt niet goed, zou het dan niet aan de spoormensen zelf liggen?
__________________
N-VA: De kracht van verandering!
Verandering begint in je eigen gemeente of stad.
guido 007 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 oktober 2010, 18:07   #128
Zwitser
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 17 oktober 2007
Locatie: Helvetica
Berichten: 10.611
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door George Bekijk bericht
Bij de spoorwegen is het wellicht veel erger maar zelf bij het privé bedrijf waar ik voor werk kan ik al vele voorbeelden aanhalen.
Alleen is het zo dat bij een privé bedrijf de druk om het niet uit de spuigaten te laten lopen permanent aanwezig is. Is een privé bedrijf immers niet efficient genoeg dan gaat het failliet. Bij overheidsbedrijven is de aansporing om mee te gaan met de tijd meestal helemaal afwezig.
__________________
step 1: Blame capitalism
step 2: Adopt some policies to "fix things".
step 3: When those policies make things worse, return to step 1.
... repeat ...
Zwitser is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 oktober 2010, 18:10   #129
Zwitser
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 17 oktober 2007
Locatie: Helvetica
Berichten: 10.611
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kelt Bekijk bericht
dat klopt....
Voor een overheidsDIENST is dat op zich niet erg.
De Lijn krijgt een jaarlijkse dotatie,uit de Vlaamse begroting,om een openbaar vervoer te garanderen.Het moet gezegd,ze doen het dus!
Het probleem is wel dat op die manier de Lijn erg afhankelijk is van de overheid en de politiek. We zien dat nu, nu de staatskas leeg is, dat er dan opeens een hoop diensten weer verdwijnen.
Bij een hogere kostendekkingsgraad is het OV minder van de politiek afhankelijk, en dat vind ik persoonlijk een goede zaak.
__________________
step 1: Blame capitalism
step 2: Adopt some policies to "fix things".
step 3: When those policies make things worse, return to step 1.
... repeat ...
Zwitser is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 oktober 2010, 18:11   #130
Zwitser
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 17 oktober 2007
Locatie: Helvetica
Berichten: 10.611
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door guido 007 Bekijk bericht
De overheid werkt niet goed, de privé werkt niet goed, zou het dan niet aan de spoormensen zelf liggen?
De partikuliere spoorvervoerders doen het best goed, zolang ze niet gesaboteerd worden, zoals vandaag. Wat de vakbonden vandaag deden, spoorwegen gewoon blokkeren, zou in een rechtstaat gewoon niet mogen.
__________________
step 1: Blame capitalism
step 2: Adopt some policies to "fix things".
step 3: When those policies make things worse, return to step 1.
... repeat ...
Zwitser is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 oktober 2010, 18:16   #131
guido 007
Secretaris-Generaal VN
 
guido 007's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 juli 2003
Locatie: Op aarde
Berichten: 23.012
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zwitser Bekijk bericht
De partikuliere spoorvervoerders doen het best goed, zolang ze niet gesaboteerd worden, zoals vandaag. Wat de vakbonden vandaag deden, spoorwegen gewoon blokkeren, zou in een rechtstaat gewoon niet mogen.
Inderdaad. Het recht op staken is goed zolang het recht op werken niet geschonden wordt.

Ik persoonlijk vind dat de overheidsbedrijven veel te vlug naar het stakingswapen grijpen. Op deze mannier zijn ze niet meer geloofwaardig.
__________________
N-VA: De kracht van verandering!
Verandering begint in je eigen gemeente of stad.
guido 007 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 oktober 2010, 18:39   #132
Scherven A. Mok
Banneling
 
 
Geregistreerd: 21 april 2008
Berichten: 12.832
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zwitser Bekijk bericht
De partikuliere spoorvervoerders doen het best goed, zolang ze niet gesaboteerd worden, zoals vandaag. Wat de vakbonden vandaag deden, spoorwegen gewoon blokkeren, zou in een rechtstaat gewoon niet mogen.
In een politiestaat bedoel je.
Trouwens, ik wil nog wel de eerste privé maatschappij op het spoor zien die winst maakt. Ze kunnen het zelfs nog niet zonder grote overhead en met de gemakkelijkste treinen volledig bestaande uit dezelfde wagens met dezelfde lading. Laat staan dus dat ze gemengd vervoer zouden aankunnen.
Laten we het goederenvervoer per spoor afschaffen dan maar ? Dat zijn een pak gevaarlijke en zware kamions bij op de snelwegen.

Laatst gewijzigd door Scherven A. Mok : 11 oktober 2010 om 18:43.
Scherven A. Mok is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 oktober 2010, 19:06   #133
pajoske
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
pajoske's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 21 september 2006
Locatie: Maaskaant/Limburg/Europe
Berichten: 15.470
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kelt Bekijk bericht
De Lijn krijgt een jaarlijkse dotatie,uit de Vlaamse begroting,om een openbaar vervoer te garanderen.Het moet gezegd,ze doen het dus!


bulderlach
pajoske is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 oktober 2010, 19:17   #134
kelt
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 29 juli 2004
Berichten: 32.710
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door pajoske Bekijk bericht


bulderlach
niewaar?

En pas op,ik NEEM af en toe wel eens de bus hier in de regio Zuid-West-Vlaanderen
kelt is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 oktober 2010, 19:36   #135
George
Staatssecretaris
 
George's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 1 februari 2003
Locatie: huis
Berichten: 2.982
Stuur een bericht via MSN naar George
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zwitser Bekijk bericht
Alleen is het zo dat bij een privé bedrijf de druk om het niet uit de spuigaten te laten lopen permanent aanwezig is. Is een privé bedrijf immers niet efficient genoeg dan gaat het failliet. Bij overheidsbedrijven is de aansporing om mee te gaan met de tijd meestal helemaal afwezig.
Dat was vroeger zo. Nu in veel mindere maten. Als de rendabiliteit daalt verkoopt men de boel waarna een ander het overneemt die met overheidssubsidies de boel platgooit en opnieuw begint.
__________________

Lamzakl
George is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 oktober 2010, 19:40   #136
Karel Martel B
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Karel Martel B's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 15 mei 2010
Berichten: 11.413
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door abou Anis Bekijk bericht
U bedoelt dat de mensen van de NMBS vandaag de dag niet werken?
Ik zie er een elke dag binnen het stof afnemen van de borden met de uurregelingen en "reclameborden" (i.e. posters van de NMBS zelf).

Dat is, als ge me de woordspeling vergeeft, toch wel een veeg teken.
__________________
"What terrifies me is if ISIS were to detonate a nuclear device and kill 50 million Americans. Imagine the backlash against peaceful Muslims?" - Norm McDonald
Karel Martel B is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 oktober 2010, 21:43   #137
Zwitser
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 17 oktober 2007
Locatie: Helvetica
Berichten: 10.611
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Scherven A. Mok Bekijk bericht
In een politiestaat bedoel je.
Is Nederland een politiestaat? Zweden? Zwitserland?
Sorry, maar sporen blokkeren is sabotage, en dat gaat een stuk verder dan staken.
Citaat:
Trouwens, ik wil nog wel de eerste privé maatschappij op het spoor zien die winst maakt.
Er zijn er zelfs verschillende die winst maken. Mischien niet in 2009, want dat was voor iedereen een slecht jaar, maar al die private goederenvervoerders doen het toch niet voor niet. DB Schenker was in 2008 winstgevend. In 2009 niet. BLS cargo is ook winstgevend. ACTS idem. Shortlines/HGK idem. Rail4Chem idem.
ERS zal ook wel geld opbrengen, anders zou Maersk er niet zoveel voor betaald hebben...
ik denk dat je toch nog wel eea over het huidige Europese spoorweglandschap te leren hebt.

Citaat:
Ze kunnen het zelfs nog niet zonder grote overhead en met de gemakkelijkste treinen volledig bestaande uit dezelfde wagens met dezelfde lading. Laat staan dus dat ze gemengd vervoer zouden aankunnen.
Laten we het goederenvervoer per spoor afschaffen dan maar ? Dat zijn een pak gevaarlijke en zware kamions bij op de snelwegen.
Het zijn juist privé bedrijven als Crossrail die er in geslaagd zijn om goederenvervoer terug te veroveren op het wegvervoer. Maar daarbij werden ze wel steevast zoveel mogelijk gedwarsboomd door de Belgische vakbonden.

Nochthans haalt Crossrail vele vrachtwagens van de weg. Letterlijk zelfs:
__________________
step 1: Blame capitalism
step 2: Adopt some policies to "fix things".
step 3: When those policies make things worse, return to step 1.
... repeat ...

Laatst gewijzigd door Zwitser : 11 oktober 2010 om 21:46.
Zwitser is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 oktober 2010, 21:44   #138
Zwitser
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 17 oktober 2007
Locatie: Helvetica
Berichten: 10.611
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door George Bekijk bericht
Dat was vroeger zo. Nu in veel mindere maten. Als de rendabiliteit daalt verkoopt men de boel waarna een ander het overneemt die met overheidssubsidies de boel platgooit en opnieuw begint.
Een goede reden om geen overheidssubsidies te geven, lijkt me.
__________________
step 1: Blame capitalism
step 2: Adopt some policies to "fix things".
step 3: When those policies make things worse, return to step 1.
... repeat ...
Zwitser is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 oktober 2010, 00:35   #139
AsGardSGO
Minister
 
AsGardSGO's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 mei 2009
Locatie: Mechelen
Berichten: 3.353
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Savatage Bekijk bericht
Regel dat 'probleem' liever direct met uw werkgever en laat andere mensen gewoon met rust. Dat is toch niet teveel gevraagd?
Ja bij u op het bedrijf stappen jullie individueel of te samen naar uw baas en die springt om u tevreden te stellen en zit zonder morren aan zijn eigen winst of die van de aandeelhouders?
Wordt hoog tijd dat gij eens uit uw luchtkasteel komt ze.
__________________
"Een vooroordeel is moeilijker te splitsen dan een atoom."
"Voorstellingsvermogen is belangrijker dan kennis."
"Je kunt een probleem niet oplossen met de denkwijze die het heeft veroorzaakt."
"If you can"t explain it simply, you don't understand it enough"
- Albert Einstein
AsGardSGO is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 oktober 2010, 06:38   #140
guido 007
Secretaris-Generaal VN
 
guido 007's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 juli 2003
Locatie: Op aarde
Berichten: 23.012
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door George Bekijk bericht
Dat was vroeger zo. Nu in veel mindere maten. Als de rendabiliteit daalt verkoopt men de boel waarna een ander het overneemt die met overheidssubsidies de boel platgooit en opnieuw begint.
Maar nee gij.
Besparen, besparen, besparen, dat is bij ons het ordewoord.

Bij ons moet er ieder jaar 7% bespaard worden op personeelskosten. Doe het maar, jaar na jaar na jaar. Bij de overheid lag de nest al lang plat, bij ons bedenken ze andere methodes om hetzelfde werk met minder mensen te doen.
__________________
N-VA: De kracht van verandering!
Verandering begint in je eigen gemeente of stad.
guido 007 is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord


Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 00:23.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be