Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Archief > Verkiezingen 2014
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Verkiezingen 2014 Alles over de regionale, federale en Europese verkiezingen van 2014

 
 
Discussietools
Oud 28 februari 2014, 09:05   #21
AnarchoChristophe
Europees Commissaris
 
AnarchoChristophe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 april 2012
Berichten: 7.485
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel Bekijk bericht
Ji bent vast ook voor het verbieden van auto's he. Enig idee hoeveel dierlijke slachtoffers die maken?
__________________
Wortelloze bomen vallen
AnarchoChristophe is offline  
Oud 28 februari 2014, 09:07   #22
AnarchoChristophe
Europees Commissaris
 
AnarchoChristophe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 april 2012
Berichten: 7.485
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vette Pois(s)on Bekijk bericht
Ik geef de NVA toch nog het voordeel van de twijfel.

Straffer nog, ik geef hun al mijn hoop om onze toekomst veilig te stellen.

De teleurstelling zou enorm zijn, dat geeft ik toe.

Arme stakker.
__________________
Wortelloze bomen vallen
AnarchoChristophe is offline  
Oud 28 februari 2014, 12:22   #23
Knuppel
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 21 juni 2002
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 114.679
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door AnarchoChristophe Bekijk bericht
Ji bent vast ook voor het verbieden van auto's he. Enig idee hoeveel dierlijke slachtoffers die maken?
Waarom zou ik?

In tegenstelling tot drugs zijn auto's en dieren nuttig.
__________________
Panda:Er is niets mis met die uitspraak uit de mond van Toback of Francken.Uiteraard wel als dat uit de bek van PhDW zou komen.De eerste 2 zijn democraten, de laatste is een fascist.
Knuppel is offline  
Oud 28 februari 2014, 12:53   #24
system
Banneling
 
 
Geregistreerd: 28 oktober 2006
Berichten: 40.545
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel Bekijk bericht
Cannabis verbieden hoeft niet meer.
Het IS al verboden.Houden zo!
Het is al verboden, maar de jeugd én volwassenen roken het. De Spa heeft gelijk. Men moet ophouden met deze hypocriete houding. Alcohol toelaten maar cannabis verbieden. Dat is toch onzin. Alcohol is maar even schadelijk als cannabis.

Neen, het is veel eenvoudiger. Ofwel verbiedt men ze alle twee ofwel laat men ze alle twee toe.

Een modus vivendi is: ge zijt 18, ok, ge moogt drinken en/of gebruiken. Veroorzaakt ge ernstige overlast? Stevige boete of indien nodig: de bak in! En al dat schijnheilig NVA-gedoe, weg ermee.

Laatst gewijzigd door system : 28 februari 2014 om 12:58.
system is offline  
Oud 28 februari 2014, 12:54   #25
tomm
Secretaris-Generaal VN
 
tomm's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2003
Locatie: Nederland
Berichten: 40.903
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door CLAESSENS Joris Bekijk bericht
Je wil de drugsoverlast dus verdelen?
Het is je niet om de verdeling van drugs te doen?

Het is wel mooi meegenomen voor SPA natuurlijk. De meeste junkies zullen niet kunnen weerstaan aan de drang om op SPA te stemmen.
Stemmen halen op de kap van mensen die verslaafd zijn, terwijl je dat gegeven in je eigen teksten een ziekte noemt...

Wie cannabis wil roken doet dat nu al hoor. Het enige verschil is dat de handel nu in handen is van maffiosi, de staat er geen belastingen op kan heffen, en er geen kwaliteitscontrole is.
tomm is offline  
Oud 28 februari 2014, 16:04   #26
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN
 
De schoofzak's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2004
Berichten: 79.997
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door peter1962 Bekijk bericht
Een les in politieke realiteit dus. Er zijn er vele hoor.
Idem met N-VA en confederalisme. De moment dat de andere partijen zeggen dat het hun niet interesseert en n-va daardoor kiest voor oppositie gaan ze het Bracke-scenario bovenhalen en de het confederalisme mee verwijzen naar de nieuwe senaat om er daar een jaar of tien over na te denken. Zo gaan ze dus op het langverwachte en gekoesterde moment van de verandering een bocht van 180° maken en staatsdragend worden. Maw n-va = vuilbak.
De vijf vorige staatsmisvormingen kenden een constante aanloop:
in koor werd er gezongen: "Dit is niet mogelijk; dat zal nooit gebeuren; dat betekent het failliet van ditte en van datte".
Het liedje werd gezongen en herhaald tot aan de stemming.

Maar je hebt gelijk wat betreft het liedje van de cannabis. Dat zal nooit gelegaliseerd worden.

.
__________________
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline  
Oud 28 februari 2014, 16:06   #27
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN
 
De schoofzak's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2004
Berichten: 79.997
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door system Bekijk bericht
Het is al verboden, maar de jeugd én volwassenen roken het. De Spa heeft gelijk. Men moet ophouden met deze hypocriete houding. Alcohol toelaten maar cannabis verbieden. Dat is toch onzin. Alcohol is maar even schadelijk als cannabis.

Neen, het is veel eenvoudiger. Ofwel verbiedt men ze alle twee ofwel laat men ze alle twee toe.

Een modus vivendi is: ge zijt 18, ok, ge moogt drinken en/of gebruiken. Veroorzaakt ge ernstige overlast? Stevige boete of indien nodig: de bak in! En al dat schijnheilig NVA-gedoe, weg ermee.
Wat is dat: de jeugd èn volwassenen? Juist, drie man een een paardenkop. Toevallig de domsten van den hoop.

Hypocrisie want alcohol is legaal? Et alors? Sedert wanneer kan een beetje hypocrisie dan kwaad ?

.
__________________
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline  
Oud 1 maart 2014, 00:02   #28
Herbstnebel
Burger
 
Herbstnebel's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 8 juli 2011
Berichten: 171
Standaard

Op dit vlak verschil ik van de N-VA standpunten tav cannabis. Voor mijn part mag het gelegaliseerd worden. Heb er in mijn adolecentiejaren ooit mee geexperimenteerd, net zoals met alcohol, maar 'k vond er niet zoveel aan.
Zat zijn was leuker héhé maar langs de andere kant, why drink and drive if you can smoke and fly ?!?

Andere drugs zoals heroine, cocaine, extc etc... moeten zeker verboden blijven.
__________________
Veur outer en heerd !
Herbstnebel is offline  
Oud 1 maart 2014, 01:44   #29
daiwa
Secretaris-Generaal VN
 
daiwa's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 augustus 2004
Berichten: 45.570
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door plǝɹǝʍ ǝp Bekijk bericht
SP.a heeft niet de intentie om dat te legaliseren als ze aan de macht komen. Al de pezzonovantes van die partij zijn tegen, .
Maar de meerderheid van de aanwezige leden keurden het goed.
Het is dus officieel een programmapunt.
daiwa is offline  
Oud 1 maart 2014, 08:06   #30
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN
 
De schoofzak's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2004
Berichten: 79.997
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Herbstnebel Bekijk bericht
Op dit vlak verschil ik van de N-VA standpunten tav cannabis. Voor mijn part mag het gelegaliseerd worden. Heb er in mijn adolecentiejaren ooit mee geexperimenteerd, net zoals met alcohol, maar 'k vond er niet zoveel aan.
Zat zijn was leuker héhé maar langs de andere kant, why drink and drive if you can smoke and fly ?!?

Andere drugs zoals heroine, cocaine, extc etc... moeten zeker verboden blijven.
En waarom zouden die andere drugs dan ook niet ter discussie gesteld mogen worden?

.
__________________
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline  
Oud 1 maart 2014, 08:32   #31
Flippend Rund
Eur. Commissievoorzitter
 
Geregistreerd: 22 februari 2004
Locatie: where the birds sing a pretty song
Berichten: 8.389
Standaard

Hier, informeer jullie een beetje bij de mensen die ook echt dagelijks omgaan met de cannabisverslaving:

http://www.desleutel.be/faq/veelgest...d-in-het-leven
__________________
Toen ze Fouad Belkacem arresteerden zweeg ik, want ik ben geen radicale moslim..

Laatst gewijzigd door Flippend Rund : 1 maart 2014 om 08:33.
Flippend Rund is offline  
Oud 1 maart 2014, 08:35   #32
Flippend Rund
Eur. Commissievoorzitter
 
Geregistreerd: 22 februari 2004
Locatie: where the birds sing a pretty song
Berichten: 8.389
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door system Bekijk bericht
Het is al verboden, maar de jeugd én volwassenen roken het. De Spa heeft gelijk. Men moet ophouden met deze hypocriete houding. Alcohol toelaten maar cannabis verbieden. Dat is toch onzin. Alcohol is maar even schadelijk als cannabis.

Neen, het is veel eenvoudiger. Ofwel verbiedt men ze alle twee ofwel laat men ze alle twee toe.

Een modus vivendi is: ge zijt 18, ok, ge moogt drinken en/of gebruiken. Veroorzaakt ge ernstige overlast? Stevige boete of indien nodig: de bak in! En al dat schijnheilig NVA-gedoe, weg ermee.
Blijkbaar heeft wetgeving invloed op hoe mensen zich gedragen. Schokkend nieuws!

http://www.knack.be/nieuws/gezondhei...al-131347.html

Citaat:
Net nu de hele discussie over het al dan niet legaliseren van cannabis weer volop in de actualiteit staat, is een studie gepubliceerd waaruit blijkt dat alleen al de legalisering op zich ervoor zorgt dat meer jongeren naar een joint gaan grijpen.
Citaat:
Het viel de onderzoekers trouwens erg op dat het feit dat iets 'illegaal' is nog altijd voor een groep jongeren een zware rem betekent. Ze vermijden de joint niet af omdat die gevaarlijk of slecht zou zijn, wel omdat cannabis roken wettelijk niet mag.
Case closed, lijkt me zo.
__________________
Toen ze Fouad Belkacem arresteerden zweeg ik, want ik ben geen radicale moslim..

Laatst gewijzigd door Flippend Rund : 1 maart 2014 om 08:36.
Flippend Rund is offline  
Oud 1 maart 2014, 08:41   #33
plǝɹǝʍ ǝp
Gouverneur
 
plǝɹǝʍ ǝp's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 27 december 2013
Berichten: 1.268
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door tomm Bekijk bericht
Wie cannabis wil roken doet dat nu al hoor. Het enige verschil is dat de handel nu in handen is van maffiosi, de staat er geen belastingen op kan heffen, en er geen kwaliteitscontrole is.
En d�*t is nu de reden dat ik als niet-gebruiker voor legaliseren ben.
plǝɹǝʍ ǝp is offline  
Oud 1 maart 2014, 08:42   #34
plǝɹǝʍ ǝp
Gouverneur
 
plǝɹǝʍ ǝp's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 27 december 2013
Berichten: 1.268
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel Bekijk bericht
Wist je dat een hond kan sterven als je hem chocolade geeft?

Verbieden die vuile drug chocolade.
plǝɹǝʍ ǝp is offline  
Oud 1 maart 2014, 08:49   #35
plǝɹǝʍ ǝp
Gouverneur
 
plǝɹǝʍ ǝp's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 27 december 2013
Berichten: 1.268
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door AnarchoChristophe Bekijk bericht
Maakt het niet uit dat wat je er aan hebt slecht is?
Toch wel.

Ik las eens een mooie vergelijking. Een dictatuur is als een cel waarbij je de cipier niet kan kiezen, in een particratie kan je je cipier kiezen. Pas in een ware democratie heb je zelf de sleutels in handen.

Ik denk dat de N-VA de minst slechte keuze van al is, op federaal niveau althans. Geen goede keus, dat niet.
plǝɹǝʍ ǝp is offline  
Oud 1 maart 2014, 09:00   #36
plǝɹǝʍ ǝp
Gouverneur
 
plǝɹǝʍ ǝp's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 27 december 2013
Berichten: 1.268
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel Bekijk bericht
Waarom zou ik?

In tegenstelling tot drugs zijn auto's en dieren nuttig.
Oh... Hier maak je zo'n afgang dat het mij kriebels in de buik geeft.

Heb je nog nooit gehoord over medicinale cannabis. Etaleer je onwetendheid niet zo: cannabis is erg nuttig voor glaucoom, AIDS patiënten (o.a. eetlustopwekkend), kankerpatiënten (pijnstilling), epilepsiepatiënten, MS,...
plǝɹǝʍ ǝp is offline  
Oud 1 maart 2014, 09:02   #37
plǝɹǝʍ ǝp
Gouverneur
 
plǝɹǝʍ ǝp's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 27 december 2013
Berichten: 1.268
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Wat is dat: de jeugd èn volwassenen? Juist, drie man een een paardenkop. Toevallig de domsten van den hoop.
.
Toch zo'n 5% van de bevolking hoor. Serieuze paardenkop als je het mij vraagt en de cannabisvangsten in ons land laten ook vermoeden dat het meer is dan 3 man.

Misschien is het iemand anders die dom is?
plǝɹǝʍ ǝp is offline  
Oud 1 maart 2014, 09:03   #38
plǝɹǝʍ ǝp
Gouverneur
 
plǝɹǝʍ ǝp's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 27 december 2013
Berichten: 1.268
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door daiwa Bekijk bericht
Maar de meerderheid van de aanwezige leden keurden het goed.
Het is dus officieel een programmapunt.
Wat ben je daarmee als niemand het gaat verdedigen?
plǝɹǝʍ ǝp is offline  
Oud 1 maart 2014, 09:04   #39
plǝɹǝʍ ǝp
Gouverneur
 
plǝɹǝʍ ǝp's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 27 december 2013
Berichten: 1.268
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
En waarom zouden die andere drugs dan ook niet ter discussie gesteld mogen worden?

.
Goede vraag.
plǝɹǝʍ ǝp is offline  
Oud 1 maart 2014, 09:04   #40
AnarchoChristophe
Europees Commissaris
 
AnarchoChristophe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 april 2012
Berichten: 7.485
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door plǝɹǝʍ ǝp Bekijk bericht
Toch wel.

Ik las eens een mooie vergelijking. Een dictatuur is als een cel waarbij je de cipier niet kan kiezen, in een particratie kan je je cipier kiezen. Pas in een ware democratie heb je zelf de sleutels in handen.
Dat is helemaal geen mooie vergelijking. Dat impliceert namelijk dat je in 'een ware democratie' de vrijheid hebt uit de gevangenis te stappen. Je hebt geen enkele vrijheid in een ware democratie, je moet doen wat de 51% zegt.

Dat achterlijke idee dat democratie vrijheid is moet maar eens op de vuilhoop van de politieke filosofie gegooid worden. Er is geen hoog goed in populisme.
__________________
Wortelloze bomen vallen
AnarchoChristophe is offline  
 


Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 08:54.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be