Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Godsdienst en levensovertuiging
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Godsdienst en levensovertuiging In dit forum kan je discussiëren over diverse godsdiensten en levensovertuigingen.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 22 september 2018, 22:55   #501
Het Oosten
Secretaris-Generaal VN
 
Het Oosten's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 juli 2010
Berichten: 44.721
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe Bekijk bericht
Dat is dan ook niet de christelijke leer. God wordt niet verwekt. Hij nam het vlees aan.

In de koran staan er trouwens nog enkele van die totale misinterpretaties van de christelijke neer (als zou de Drie-Eenheid bijvoorbeeld ook Maria omvatten). Mohammed heeft schijnbaar niet goed geluisterd en er zijn eigen brouwsel van gemaakt.
Als Maria vraagt: "hoe kan ik nu zwanger worden, ik ken geen man??", dan antwoordt de engel eigenlijk: "maak u daarover geen zorgen. God zal over u komen. "

Bij mij is dat hetzelfde als te zeggen dat God Maria zwanger gaat maken door een kind te verwekken bij haar. Wat zou het anders wel betekenen? Dat is toch zeer duidelijk.

Dus God verwekt een kind bij Maria. Een kind dat ook God is (volgens uw kerk). En dus wordt God bij de christenen wel degelijk verwekt. En dan zeggen de islamieten: 'Dat kan niet. God kan nooit worden verwekt. God is zelf onverwekt en kan niet verwekt worden.'

Laatst gewijzigd door Het Oosten : 22 september 2018 om 23:11.
Het Oosten is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 september 2018, 23:10   #502
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN
 
Jan van den Berghe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 september 2002
Locatie: Waregem
Berichten: 174.729
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Het Oosten Bekijk bericht
Als Maria vraagt: "hoe kan ik nu zwanger worden, ik ken geen man??", dan antwoordt de engel eigenlijk: "maak u daarover geen zorgen. God zal over u komen. "

Bij mij is dat hetzelfde als te zeggen dat God Maria zwanger gaat maken door een kind te verwekken bij haar. Wat zou het anders wel betekenen.

Dus God verwekt een kind bij Maria. Een kind dat ook God is (volgens uw kerk). En dus wordt God bij de christenen wel degelijk verwekt. En dan zeggen de islamieten: 'Dat kan niet. God kan nooit worden verwekt. God is zelf onverwekt en kan niet verwekt worden.'
U blijft onder "volgens uw Kerk" uw eigen denkbeelden plaatsen. Ik zal u bij deze nogmaals uitnodigen om het bovenstaand citaat uit de geloofsbelijdenis van Athanasius te (her?)lezen.
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 september 2018, 23:12   #503
Het Oosten
Secretaris-Generaal VN
 
Het Oosten's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 juli 2010
Berichten: 44.721
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe Bekijk bericht
U blijft onder "volgens uw Kerk" uw eigen denkbeelden plaatsen. Ik zal u bij deze nogmaals uitnodigen om het bovenstaand citaat uit de geloofsbelijdenis van Athanasius te (her?)lezen.
Ik hoef Athanasius niet te lezen. Ik lees wat belangrijk is. En dat is het evangelie. En het evangelie is kristalhelder in deze.
Het Oosten is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 september 2018, 23:14   #504
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN
 
Jan van den Berghe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 september 2002
Locatie: Waregem
Berichten: 174.729
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Het Oosten Bekijk bericht
Ik hoef Athanasius niet te lezen. Ik lees wat belangrijk is. En dat is het evangelie. En het evangelie is kristalhelder in deze.
Dan zult u het evangelie toch eens opnieuw moeten lezen, want nu maakt u van kristalhelder water een wel heel troebele cocktail.
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 september 2018, 13:34   #505
harriechristus
Secretaris-Generaal VN
 
harriechristus's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 december 2009
Locatie: amsterdam
Berichten: 27.604
Standaard

[quote=Het Oosten;8806769]
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Aton Bekijk bericht

Ik ga door op de tekst die er staat. Hetgeen u poneert, kan zeker waar zijn, maar het staat er niet. Zo goed als zeker werd Maria zwanger gemaakt door een mens en niet door God. Islamieten zeggen dan ook (terecht?) : "God is niet verwekt en kan niet verwekt worden."
Jezus was al reeds in alle eeuwigheid bij Zijn Vader in de hemel en Hij werd slechts verwekt om ook op aarde te kunnen zijn.

Verder is ook God verwekt (voortgebracht) door de logica, maar dat wel in alle eeuwigheid.
__________________
Lees de Nieuwe Bijbel over Gods Rijk in de microkosmos. En bezie ook Twitter en facebook.
harriechristus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 september 2018, 13:35   #506
harriechristus
Secretaris-Generaal VN
 
harriechristus's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 december 2009
Locatie: amsterdam
Berichten: 27.604
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pandareus Bekijk bericht
Ik hoop dat de schoft die Aton een ban aansmeerde veel plezier aan zijn spelletje heeft en verder wens ik hem een fistel toe.
We zullen hem missen....
__________________
Lees de Nieuwe Bijbel over Gods Rijk in de microkosmos. En bezie ook Twitter en facebook.
harriechristus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 oktober 2018, 08:24   #507
Anna List
Banneling
 
 
Geregistreerd: 28 september 2004
Berichten: 106.558
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door harriechristus Bekijk bericht
Boxsel weet niks zinnigs te zeggen en jij evenmin.
Maar ik kan mijn atoomtheorie zeer goed bewijzen en als jij denkt van niet, dan wil ik graag tegenargumenten van je horen, geen domme inhoudloze beledigingen.


er zijn er nog die hun theorie niet kunnen uitleggen ... maar al wel kunnen zeggen dat wat we nu weten onvoldoende is :

https://www.demorgen.be/wetenschap/b...sica-bc552120/

Citaat:
Bizarre deeltjes op de zuidpool: "Niet te verklaren met de huidige fysica"
Leidt de studie van kosmische stralen tot een nieuwe fysica?
01-10-18, 20.01u - Barbara Debusschere - Bron: Eigen berichtgeving
Lees later
Er gebeurt iets vreemds op Antarctica. Een NASA-detector heeft er een mogelijk bijzonder raar ‘deeltje’ opgemerkt dat de huidige wetten van de fysica tart. "Dit is niet te verklaren met de huidige natuurkunde."
Ze heet ANITA (Antarctic Impulsive Transient Antenna) en hangt om de zoveel tijd een maand op ongeveer 35 kilometer boven de Zuidpool. Via haar hypergesofisticeerde collectie radio-antennes wil de NASA ontdekken welke deeltjes er allemaal door ons universum reizen.
De passage van flitsende deeltjes uit de ruimte of ‘kosmische straling’ is het makkelijkst te meten wanneer ze door grote, transparante oppervlaktes reist. ANITA registreert de typische radiogolven die de deeltjes achterlaten wanneer ze in het ijs crashen. Maar ze komen dus evengoed in pakweg Zwevezele voor.
Extreem veel energie
Share
'Luitjes, ik denk dat wij hier het standaardmodel aan diggelen slaan!'
Derek Fox (astrofysicus Pennsylvania State University)

Nu blijkt dat ANITA iets bizars heeft gespot. Uit de bevroren ondergrond daar op Antarctica komt een deeltje uit de ondergrond, en dat tart dat de natuurwetten zoals we die kennen. Het is een deeltje met extreem veel energie, dat ongestoord doorheen de ruimte, door de aarde en weer de ruimte in schiet en onderweg nergens aan blijft plakken.
De deeltjes in het huidige ‘standaardmodel’ van de deeltjesfysica kunnen zo’n straffe toer niet uithalen. Het standaardmodel beschrijft de krachten en deeltjes die alle materie – alles wat we om ons heen zien – vormen.
Share
'Dit is een eerste analyse die wijst op iets dat buiten ons standaardmodel valt'
Mauricio Bustamante (Universiteit van Kopenhagen)

“Maar, euh… Luitjes, ik denk dat wij hier het standaardmodel aan diggelen slaan!”, tweet nu astrofysicus Derek Fox (Pennsylvania State University). Want Fox en zijn collega's zien signalen die wijzen op kosmische straling die niet uit de ruimte tot bij ons komt, maar die in de andere richting gaat en vanuit de aarde, uit het ijs opduikt.
Dat is niet iets wat neutrino’s (het soort deeltjes waar ANITA naar zoekt, BDB) doorgaans doen. Sommige kunnen wel onverstoord door kilometers rotslagen reizen, maar blijven onderweg altijd wel ergens in de aarde steken nadat ze uit de ruimte zijn neergedaald. Nooit slagen ze erin opnieuw vanuit de aarde naar buiten te reizen. Maar de signalen die Fox en zijn team analyseerden, wijzen op neutrino’s met extreem hoge energie, die duizenden kilometers door de aarde snellen.
Verbluft maar voorzichtig
Twee jaar al zoeken natuurkundigen begrijpelijke of, in de wereld van de deeltjesfysica, zelfs ‘banale’ verklaringen. In hun artikel, aangemeld op arXiv (Cornell University), sluiten Fox en zijn collega's zulke gewone verklaringen uit.
Share
'Als het klopt, zijn de implicaties zo verregaand dat ik toch meer herhaling door andere experimenten wil zien. Wanneer dat er is, moeten we het standaardmodel ingrijpend bijwerken'
Krijn De Vries (VUB)

Op basis van twee signalen van ANITA en nog meer ‘opstijgende’ kosmische straling die het gelijkaardige project IceCube mogelijk opving, besluiten zij dat – wat voor vreemd ding het ook mag zijn dat uit het Antarctische ijs schiet – de kans erg klein is dat het een gewoon deeltje uit het standaardmodel is. Ze specificeren hoe klein die kans is: minder dan één op 3,5 miljoen. Het moet dus een veel vreemder beestje zijn.
Collega’s reageren verbluft, maar ook voorzichtig: niet iedereen wil de 'gewonere' verklaringen al uitsluiten. “Dit is een eerste analyse die wijst op iets dat buiten ons standaardmodel valt”, Mauricio Bustamante, astrofysicus aan het Niels Bohr Institute (Kopenhagen).
'Sterk'
De meesten vinden het wel lastig om dat standaardmodel, dat in experimenten overeind blijft, los te laten. Dat willen ze enkel doen als er overvloedige bewijzen zijn. “Ik gok altijd op het standaardmodel”, reageert astrofysicus John Beacom (Ohio State University). “Maar hier zijn de aanwijzingen toch sterk dat er iets anders aan de hand is.”
Ook professor Krijn De Vries (VUB), die meewerkt aan IceCube, zegt: “Dit is sterk. Als het klopt, zijn de implicaties zo verregaand dat ik toch meer data en herhaling door andere experimenten wil zien. Wanneer dat er is, moeten we het standaardmodel ingrijpend bijwerken. We zoeken al lang naar de deeltjes met de hoogste energie in ons universum en naar een antwoord op de vraag waar ze hun immense energie halen. Het is een essentiële stap om de natuur en onze omgeving te doorgronden.”
Go Harrie!!!
Anna List is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 oktober 2018, 08:59   #508
harriechristus
Secretaris-Generaal VN
 
harriechristus's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 december 2009
Locatie: amsterdam
Berichten: 27.604
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Anna List Bekijk bericht


er zijn er nog die hun theorie niet kunnen uitleggen ... maar al wel kunnen zeggen dat wat we nu weten onvoldoende is :

https://www.demorgen.be/wetenschap/b...sica-bc552120/



Go Harrie!!!
Mijn atoomtheorie is veel beter dan dat van de wetenschap, met een veel betere verklaring voor bijvoorbeeld de evolutie en de werking van ons lichaam.
En ook voor het zogenaamde ontstaan uit een singulariteit, wat geen oneindig klein punt is, maar een oneindige reeks van hogere culturen.
En ook nooit is ontstaan, maar eeuwig is.

Maar goed: wie zal zich de moeite getroosten zich daarin te willen verdiepen.
De wetenschap in ieder geval niet.

ATOMEN BESTAAN UIT RUIMTESCHEPEN

Atomen bestaan uit ruimteschepen waarin triljoenen superintelligente microwezens wonen en in de verre toekomst gaan wij ook zelf het heelal volbouwen met ruimteschepen.

ONEINDIGE REEKS VAN STEEDS HOGERE CULTUREN

Atomen bestaan uit ruimteschepen, waarin microwezens wonen, die ook weer uit (hoger ontwikkelde) atomen bestaan, die uit (nog veel hoger ontwikkelde) ruimteschepen bestaan, enz enz enz ... als een oneindige reeks van steeds hogere culturen.

HEELAL UIT LEVENDE WEZENS.

Het hele heelal is dus eigenlijk uit levende wezens opgebouwd.
Het heelal is niet alleen maar een dood mechaniek wat de wetenschap ons wijs wil maken, maar het heelal is in wezen een levend heelal uit levende wezens opgebouwd en ook door levende wezens opgebouwd.

GOD

Het heelal is eigenlijk GOD zelf als de eenheid van een oneindig aantal microwezens.
Een heelal dat veel beter is, waar je veel meer mee kan verklaren, en wat ook zoveel logischer is en waarmee je het bestaan van God kan verklaren.
Lees de nieuwe bijbel over Gods eeuwig en oneindig rijk in de microkosmos.
__________________
Lees de Nieuwe Bijbel over Gods Rijk in de microkosmos. En bezie ook Twitter en facebook.
harriechristus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 oktober 2018, 09:06   #509
Anna List
Banneling
 
 
Geregistreerd: 28 september 2004
Berichten: 106.558
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door harriechristus Bekijk bericht
Mijn atoomtheorie is veel beter dan dat van de wetenschap, met een veel betere verklaring voor bijvoorbeeld de evolutie en de werking van ons lichaam.
En ook voor het zogenaamde ontstaan uit een singulariteit, wat geen oneindig klein punt is, maar een oneindige reeks van hogere culturen.
En ook nooit is ontstaan, maar eeuwig is.

Maar goed: wie zal zich de moeite getroosten zich daarin te willen verdiepen.
De wetenschap in ieder geval niet.

ATOMEN BESTAAN UIT RUIMTESCHEPEN

Atomen bestaan uit ruimteschepen waarin triljoenen superintelligente microwezens wonen en in de verre toekomst gaan wij ook zelf het heelal volbouwen met ruimteschepen.

ONEINDIGE REEKS VAN STEEDS HOGERE CULTUREN

Atomen bestaan uit ruimteschepen, waarin microwezens wonen, die ook weer uit (hoger ontwikkelde) atomen bestaan, die uit (nog veel hoger ontwikkelde) ruimteschepen bestaan, enz enz enz ... als een oneindige reeks van steeds hogere culturen.

HEELAL UIT LEVENDE WEZENS.

Het hele heelal is dus eigenlijk uit levende wezens opgebouwd.
Het heelal is niet alleen maar een dood mechaniek wat de wetenschap ons wijs wil maken, maar het heelal is in wezen een levend heelal uit levende wezens opgebouwd en ook door levende wezens opgebouwd.

GOD

Het heelal is eigenlijk GOD zelf als de eenheid van een oneindig aantal microwezens.
Een heelal dat veel beter is, waar je veel meer mee kan verklaren, en wat ook zoveel logischer is en waarmee je het bestaan van God kan verklaren.
Lees de nieuwe bijbel over Gods eeuwig en oneindig rijk in de microkosmos.
: pom: die Go Harrie was toch eerder ironisch.

Laatst gewijzigd door Anna List : 2 oktober 2018 om 09:07.
Anna List is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 oktober 2018, 11:48   #510
harriechristus
Secretaris-Generaal VN
 
harriechristus's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 december 2009
Locatie: amsterdam
Berichten: 27.604
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Anna List Bekijk bericht
: pom: die Go Harrie was toch eerder ironisch.
Ach, wat jammer toch. Ik dacht nog wel dat jij mij wilde geloven.
Dus een huwelijk zit er niet in?....
__________________
Lees de Nieuwe Bijbel over Gods Rijk in de microkosmos. En bezie ook Twitter en facebook.
harriechristus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 oktober 2018, 11:56   #511
eno2
Banneling
 
 
Geregistreerd: 4 juni 2004
Locatie: onder mijn wijnstok en vijgenboom
Berichten: 78.216
Standaard

Het Paradijs is hier. De Hel is een vlucht van vier uur verder. Nu ja, aan de zeekant was ik daar ook gelukkig, kijkend in de 'oneindigheid', in de richting van de Noordzee, waar nog geen urbanisatie is. Maar toen ze in allerlei windrichtingen zeewindmolenparken begonnen te bouwen, vicieuze extra horizonvervuiling in de Indian Haze van de Bunker C kanaalscheepvaartfiles, vloog ik weg...definitief.

Laatst gewijzigd door eno2 : 2 oktober 2018 om 12:08.
eno2 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 oktober 2018, 14:11   #512
Pandareus
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 24 maart 2014
Berichten: 71.584
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door eno2 Bekijk bericht
Het Paradijs is hier. De Hel is een vlucht van vier uur verder. Nu ja, aan de zeekant was ik daar ook gelukkig, kijkend in de 'oneindigheid', in de richting van de Noordzee, waar nog geen urbanisatie is. Maar toen ze in allerlei windrichtingen zeewindmolenparken begonnen te bouwen, vicieuze extra horizonvervuiling in de Indian Haze van de Bunker C kanaalscheepvaartfiles, vloog ik weg...definitief.
Schitterend. En blijf daar. Definitief.
__________________
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel Bekijk bericht
...De Wever is een klootzak, en dit op meerdere vlakken. O.a. wat betreft zijn Blokhaat en zijn walgelijke kontenkruiperij in het stronthol van de partijen die hem een mes in de rug staken...
Pandareus is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord


Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 03:04.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be