Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Godsdienst en levensovertuiging
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Godsdienst en levensovertuiging In dit forum kan je discussiëren over diverse godsdiensten en levensovertuigingen.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 13 januari 2018, 13:14   #41
Kristof Piessens
Parlementsvoorzitter
 
Geregistreerd: 24 november 2014
Berichten: 2.036
Standaard

De eerste verwijzingen over bewustzijn gaat uit van het altaar dat enkel te vinden is binnen in de mens en volledig functioneert via gevoed en voeden van/met licht, onderhoud hiervan is maar weinige mensen gegeven of je verwerpt iedere vorm/invloed van manipulatie die het omgekeerde bewerkstelligt.

Aldus is de dood enkel van nut bij het loslaten van je materiële lichaam, het bestaan van de dood is blijkbaar verbonden aan lijden, wat dat die lijden onnodig blijkt te zijn als de basisbeginselen van het altaar niet begrepen zijn/worden ?

Laatst gewijzigd door Kristof Piessens : 13 januari 2018 om 13:17.
Kristof Piessens is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 januari 2018, 13:17   #42
Piero
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Piero's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 20 februari 2010
Locatie: Nederland
Berichten: 15.443
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door harriechristus Bekijk bericht
En....heb je mijn atoomtheorie al begrepen?

En wat het bewustzijn betreft is nog nooit bewezen (logisch) of aangetoond dat dit helemaal kan verdwijnen. Wel dat het lichaam sterft, dus niet meer functioneert.
Als we de bewijslast nu eens omdraaien (logisch toch?), wat weten we dan?
Piero is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 januari 2018, 14:31   #43
werkman
Europees Commissaris
 
Geregistreerd: 5 december 2014
Berichten: 6.830
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Piero Bekijk bericht
Als we de bewijslast nu eens omdraaien (logisch toch?), wat weten we dan?

Verdorie!!! Er zitten er hier nog meer die een slag van de hamer hebben gekregen dan op de rest van het forum!
Vlug maken dat ik er mee weg ben want de dolle koeienziekte is besmettelijk.
werkman is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 januari 2018, 16:35   #44
The Paulus Experience
Secretaris-Generaal VN
 
The Paulus Experience's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 21 oktober 2003
Locatie: Jem Enfous
Berichten: 23.176
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door harriechristus Bekijk bericht
Dat staat helemaal niet vast.
definieer dan eens dood.
__________________
De oorzaken van liberalisme staan uitgebreid beschreven in de DSM-5

Een dag niet gelachen is een dag dichter bij uw N-VA lidmaatschap.

De motivatie van een N-VA kiezer: https://forum.politics.be/showpost.p...7&postcount=54
The Paulus Experience is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 januari 2018, 17:22   #45
Diego Raga
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Diego Raga's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 juni 2005
Berichten: 15.895
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door TV-verslaafde Bekijk bericht
Ja. Mensen gaan dood. Coole vaststelling. Al die andere dingen die jij er zomaar gratuite uit afleidt zijn fantasie en persoonlijke voorkeur.

Dat is hetzelfde als je een vlag ziet bewegen in de wind. Beweegt de vlag? Neen, de wind beweegt de vlag. Of neen mijn fantasie slaat op hol en mijn bewustzijn beweegt tussen persoonlijke voorkeuren.

De dood is er altijd, elke uitademing komt de dood dichter. Je sterft elke dag een beetje. Ouder worden is sterven.
Over vlaggen gesproken. Er waren eens 2 boeddhisten naar een vlag aan 't kijken en de ene zegt: 'Kijk, die vlag wappert.'
De andere zegt: 'Neen hoor, het is de wind die wappert.'
Komt er een derde aangesjokt die het gesprek had opgevangen: 'Onnozelaars, het is jullie geest die wappert.'

__________________
Vrije meningsuiting bestaat niet, aangezien de Waarheid niet getoond mag worden, omdat de Grote Leugen regeert.
Diego Raga is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 januari 2018, 04:59   #46
harriechristus
Secretaris-Generaal VN
 
harriechristus's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 december 2009
Locatie: amsterdam
Berichten: 27.604
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kristof Piessens Bekijk bericht
De eerste verwijzingen over bewustzijn gaat uit van het altaar dat enkel te vinden is binnen in de mens en volledig functioneert via gevoed en voeden van/met licht, onderhoud hiervan is maar weinige mensen gegeven of je verwerpt iedere vorm/invloed van manipulatie die het omgekeerde bewerkstelligt.
het altaar heeft meer met de godsdienst te maken als het hogere bewustzijn van de geest, of je moet menen dat het kannibalisme Jezus lichaam te eten en zijn bloed te drinken ons enig bewustzijn zou schenken.
Vooruit: symbolisch dan, maar de ware geest is pas in de wedergeboren Jezus te vinden, die ik zelf ben en wordt geopenbaard in mijn atoomtheorie als het eeuwige en oneindige bewustzijn van God in een oneindig aantal microwezentjes.
Citaat:
Aldus is de dood enkel van nut bij het loslaten van je materiële lichaam, het bestaan van de dood is blijkbaar verbonden aan lijden, wat dat die lijden onnodig blijkt te zijn als de basisbeginselen van het altaar niet begrepen zijn/worden ?
Het is begrijpelijk dat de mens min of meer lijdt onder de idee dit leven los te moeten laten, maar anderzijds in een hemelgeloof vreugdevol zou moeten zijn, dus dat is dan een tegenstrijdigheid, die ook wel zo begrijpelijk is.
En wie weet kom je niet in de hemel, maar in de hel terecht?
Dat kan ook nog.
__________________
Lees de Nieuwe Bijbel over Gods Rijk in de microkosmos. En bezie ook Twitter en facebook.
harriechristus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 januari 2018, 05:01   #47
harriechristus
Secretaris-Generaal VN
 
harriechristus's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 december 2009
Locatie: amsterdam
Berichten: 27.604
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Piero Bekijk bericht
Als we de bewijslast nu eens omdraaien (logisch toch?), wat weten we dan?
Nu de omdraaiing is het bewijs van mijn atoomtheorie en als je die nu eens gaat lezen en eens probeert intelligent te reageren, dan schieten we nog eens wat op.
__________________
Lees de Nieuwe Bijbel over Gods Rijk in de microkosmos. En bezie ook Twitter en facebook.
harriechristus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 januari 2018, 05:03   #48
harriechristus
Secretaris-Generaal VN
 
harriechristus's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 december 2009
Locatie: amsterdam
Berichten: 27.604
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door The Paulus Experience Bekijk bericht
definieer dan eens dood.
De dood is een eenzijdig niet-zijn als het ontbreken van elke vorm van bewustzijn en tevens het ontbreken van elke mogelijkheid daartoe op basis van een lichamelijk organisme.
__________________
Lees de Nieuwe Bijbel over Gods Rijk in de microkosmos. En bezie ook Twitter en facebook.
harriechristus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 januari 2018, 10:02   #49
Piero
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Piero's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 20 februari 2010
Locatie: Nederland
Berichten: 15.443
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door harriechristus Bekijk bericht
Nu de omdraaiing is het bewijs van mijn atoomtheorie en als je die nu eens gaat lezen en eens probeert intelligent te reageren, dan schieten we nog eens wat op.
Die heb ik ooit eens gelezen. Het is geen theorie; het is een fantasie.
Piero is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 januari 2018, 13:30   #50
harriechristus
Secretaris-Generaal VN
 
harriechristus's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 december 2009
Locatie: amsterdam
Berichten: 27.604
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Piero Bekijk bericht
Die heb ik ooit eens gelezen. Het is geen theorie; het is een fantasie.
Neen, het is een zeer logische theorie, die sowieso veel beter is dan het krakkemikkige heelal van de wetenschap en ook veel meer en veel beter kan verklaren en bovendien het bestaan van God kan bewijzen.
Maar ik kan me voorstellen dat het jouw petje verre en verre te boven gaat, hoewel je wat bescheidener zou kunnen zijn door vragen te stellen als je iets niet begrijpt.
__________________
Lees de Nieuwe Bijbel over Gods Rijk in de microkosmos. En bezie ook Twitter en facebook.
harriechristus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 augustus 2018, 12:14   #51
harriechristus
Secretaris-Generaal VN
 
harriechristus's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 december 2009
Locatie: amsterdam
Berichten: 27.604
Standaard

9 - De ijdelheid.

Bovendien: iedereen is individueel en is nou echt niet iets om zo trots mee te zijn.
Was je een ander dan had je die trots ook, want iedereen is gehecht aan wie hij of zij is, ook al kan het zijn dat niet iedereen zo ingenomen met zichzelf en graag een ander zou willen wezen die meer gelukkig is in het leven: over het algemeen is de mens aan eigen individualiteit gehecht en meent iets bijzonders te zijn dat het eeuwige leven waardig is.
Goed bedacht is dat ijdelheid, ijdelheid der ijdelheden.
__________________
Lees de Nieuwe Bijbel over Gods Rijk in de microkosmos. En bezie ook Twitter en facebook.
harriechristus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 september 2018, 07:32   #52
harriechristus
Secretaris-Generaal VN
 
harriechristus's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 december 2009
Locatie: amsterdam
Berichten: 27.604
Standaard

10 - Het offer voor een nieuw leven.

Maar sterf je en word je totaal iemand anders, een totaal ander wezen, dan zou je ook aan dat wezen weer gehecht zijn. Dus het maakt niks uit te moeten sterven en een ander te worden.
Het is even doorbijten vanwege een eventuele heftige overgang van dood en wedergeboorte en het is weer gepiept voor het volgende leven, hetzij dat je een deel van jezelf wordt, dus als microwezen of samen met vele anderen een nieuw collectief wezen wordt, dat kan ook.
Dat laatste vanuit de microwezentjes bezien,die tezamen één mens worden, en ook vanuit zaadcel en eicel, die zich samen smelten.
Het is een offer aan de collectiviteit, wat de mens ook in zijn eigen leven kan ervaren, dus zo dat de mens binnen zijn leven zich moet offeren aan de gemeenschap rond om hem of haar.
__________________
Lees de Nieuwe Bijbel over Gods Rijk in de microkosmos. En bezie ook Twitter en facebook.
harriechristus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 oktober 2018, 12:55   #53
harriechristus
Secretaris-Generaal VN
 
harriechristus's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 december 2009
Locatie: amsterdam
Berichten: 27.604
Standaard

11 - Een ingewikkeld proces.

Overigens zo dat de "reïncarnatie" samen gaat met de vereniging van de ziel en de geest van de nieuwe vader en de nieuwe moeder.
Dus in werkelijkheid denk ik dat het een complex proces is waar meerdere factoren een rol spelen, complexer dan een 1 op 1 van de normale reïncarnatie.
Zou dat bestaan dan zou dat er ook nog aan toe gevoegd kunnen worden, dus zo dat je door de genen van je ouders bepaald wordt, maar ook door een reïncarnatie van een vroeger persoon.
Niet alleen bij de geboorte, maar ook gedurende het leven kan de mens zich in historische persoonlijkheden inleven en deze aldus in zichzelf opnemen en daaruit deels wedergeboren worden.
__________________
Lees de Nieuwe Bijbel over Gods Rijk in de microkosmos. En bezie ook Twitter en facebook.
harriechristus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 juli 2019, 09:57   #54
harriechristus
Secretaris-Generaal VN
 
harriechristus's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 december 2009
Locatie: amsterdam
Berichten: 27.604
Standaard

12 - De onzekerheid van de eigen geest en het eigen lichaam.

En wie de mens zelf is, vooral geestelijk dan, is ook niet zo gemakkelijk te zeggen. Het lichaam geeft dan wel enige houvast, omdat de mens ervaart zijn leven lang in hetzelfde lichaam te wonen, hoewel ook dat lichaam van geboorte naar dood aan vele veranderingen onderhevig is en ook een pasfoto niet veel zegt, want ook het gezicht verandert met de jaren.
Het is dan de herinnering die mij zegt dat ik nog steeds de persoon ben die ik toentertijd was. Wat ook nog niks bewijst, want zou ik geheel en al overspringen naar een ander, dan zou ik even zeker zijn die andere persoon altijd al te zijn geweest.
Alles van de vorige persoon ben ik dan immers kwijt en heb alles van die nieuwe over genomen, en dat ik ben over gesprongen heb ik zelf misschien niet eens in de gaten gehad, want het kan gebeurd zijn in een onbewaakt ogenblik.
__________________
Lees de Nieuwe Bijbel over Gods Rijk in de microkosmos. En bezie ook Twitter en facebook.
harriechristus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 juli 2019, 09:20   #55
harriechristus
Secretaris-Generaal VN
 
harriechristus's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 december 2009
Locatie: amsterdam
Berichten: 27.604
Standaard

13 - De waarheid is het algemene.

Dit vertel ik dan om de ijdelheid van de vaste individualiteit bewust te worden, vooral in het licht der eeuwigheid en dat de waarheid in deze het algemene is: het ik dat als zodanig, dus abstract genomen, in iedereen hetzelfde is, of de grondslag van alle mensen dat we allemaal mens zijn, of nog ruimer, dat we allemaal levende wezens zijn.
Het eigene en individuele gaat snel voorbij en het is zinloos dat vast te willen houden. Waar het om gaat is het leven zelf dat in alle vormen van leven blijft bestaan en dat is ware leven dat eeuwig is, eindeloos blijft bestaan.
En dat is wat de mens waarlijk eigenlijk is, het is zijn diepere of ook hogere zelf, zijn goddelijkheid als algemeenheid.
__________________
Lees de Nieuwe Bijbel over Gods Rijk in de microkosmos. En bezie ook Twitter en facebook.
harriechristus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 juli 2019, 10:06   #56
harriechristus
Secretaris-Generaal VN
 
harriechristus's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 december 2009
Locatie: amsterdam
Berichten: 27.604
Standaard

14 - Laat het ego los.

Maar daarvoor moet de mens zijn eigen beperkte ego te boven komen en zichzelf beseffen als het leven in het algemeen, want het individuele sterft, maar het leven zelf blijft en dat is wat de mens waarlijk is: het eeuwige leven en ook het eindeloze voortleven in allerlei vormen van leven.
Dat eeuwige is dan het algemene als zodanig, het abstracte dat als het ware boven alle veranderingen zweeft en het eindeloos voortleven is het concrete van een eindeloze reeks van aparte individualiteiten, dus het ene leven na het andere.
__________________
Lees de Nieuwe Bijbel over Gods Rijk in de microkosmos. En bezie ook Twitter en facebook.
harriechristus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 juli 2019, 08:30   #57
harriechristus
Secretaris-Generaal VN
 
harriechristus's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 december 2009
Locatie: amsterdam
Berichten: 27.604
Standaard

15 - Over de drie-eenheid van het levende.

Die twee moeten we dan wel van elkander onderscheiden, want beseffende eeuwig te zijn, dus boven het individuele uit te stijgen, doet het individu zelf niet verdwijnen.
Dat blijft evenzeer bestaan.
Dus die twee gaan dan samen: het eeuwige en het individuele en dan is er ook nog een derde: de eindeloze reeks van individuele levens, die beiden verbindt in het midden.

Het is het eindeloze, dat streeft naar het eeuwige, maar deze nooit bereikt.
__________________
Lees de Nieuwe Bijbel over Gods Rijk in de microkosmos. En bezie ook Twitter en facebook.
harriechristus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 juli 2019, 08:46   #58
Erw
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Erw's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 maart 2004
Berichten: 17.255
Standaard

Wanneer komen ze hier 't oud papier ophalen?
__________________
De valse beloftes over NATO expansie van Westen aan Gorbachev. https://forum.politics.be/showthread.php?t=269743
Overheid: de bende deserteurs uit de economie.
Lees dit en besef:
http://achterdesamenleving.nl/wp-con...jgeloof-11.pdf
Voor de speculant-spaarder: buy when negativism, and sell when positivism rules the propaganda. Niet omgekeerd.

Atlas Shrugged, by Ayn Rand
Erw is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 juli 2019, 08:57   #59
harriechristus
Secretaris-Generaal VN
 
harriechristus's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 december 2009
Locatie: amsterdam
Berichten: 27.604
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Erw Bekijk bericht
Wanneer komen ze hier 't oud papier ophalen?
Wou je al die oude wetenschap eindelijk eens opruimen?
Mooi zo, gefeliciteerd.....
Dan kunnen we eindelijk eens aan een nieuwe en ware wetenschap beginnen en wel die van de heilige geest....
Het eeuwige leven is zoveel beter dan dood te gaan en nooit meer te leven...
__________________
Lees de Nieuwe Bijbel over Gods Rijk in de microkosmos. En bezie ook Twitter en facebook.
harriechristus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 juli 2019, 19:44   #60
Erw
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Erw's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 maart 2004
Berichten: 17.255
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door harriechristus Bekijk bericht
Wou je al die oude wetenschap eindelijk eens opruimen?
Mooi zo, gefeliciteerd.....
Dan kunnen we eindelijk eens aan een nieuwe en ware wetenschap beginnen en wel die van de heilige geest....
Het eeuwige leven is zoveel beter dan dood te gaan en nooit meer te leven...
"Wetenschap"?
Hier?
Dit is oude fantasie.
__________________
De valse beloftes over NATO expansie van Westen aan Gorbachev. https://forum.politics.be/showthread.php?t=269743
Overheid: de bende deserteurs uit de economie.
Lees dit en besef:
http://achterdesamenleving.nl/wp-con...jgeloof-11.pdf
Voor de speculant-spaarder: buy when negativism, and sell when positivism rules the propaganda. Niet omgekeerd.

Atlas Shrugged, by Ayn Rand
Erw is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord


Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 05:33.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be