Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Godsdienst en levensovertuiging
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Godsdienst en levensovertuiging In dit forum kan je discussiëren over diverse godsdiensten en levensovertuigingen.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 14 december 2018, 10:51   #41
harriechristus
Secretaris-Generaal VN
 
harriechristus's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 december 2009
Locatie: amsterdam
Berichten: 27.604
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ^_^ Bekijk bericht
Nucleofiele atomen reageren met electrofiele atomen
Homoseksuele atomen zijn er niet?...
__________________
Lees de Nieuwe Bijbel over Gods Rijk in de microkosmos. En bezie ook Twitter en facebook.
harriechristus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 december 2018, 15:02   #42
marie daenen
Banneling
 
 
Geregistreerd: 2 december 2013
Berichten: 35.535
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door harriechristus Bekijk bericht
Goed en slecht zijn niet hetzelfde.
Zou dat zo zijn dan zou je alle rechtbanken op moeten heffen en zou de hele maatschappij instorten.
Elke maatschappij heeft regels nodig en ook jij.
Ook de logica bestaat uit regels, dat is de dialectiek van Zijn en Niets, als positief en negatief en ook als goed en kwaad.
Wel vormen goed en kwaad een eenheid, zo dat in het goede ook altijd wel iets kwaads schuilt en omgekeerd en het ene in het andere verandert.
Neen, goed en slecht zijn inderdaad niet hetzelfde, want er bestaat de keuze, maar of de ene keuze goed is en de andere slecht dat is verstandelijke nonsenstaal... en inderdaad daarvoor hebben wij een hele rechterlijke institutie opgericht die zelf niet meer weet wat ze in wezen doet want ze kent zelfs niet meer het verschil tussen wat overeengekomen was als goed en dat zij nu slecht noemt... en zij heeft de macht gegrepen om zichzelf tot absolute instantie uit te roepen en dringt haar dictatuur, haar doldwaze dictatuur nu op...

Dus ipv iets uit te vinden dat de mensheid zou helpen, laten we het zover zijn eigen weg gaan dat wat eens als een bescherming gezien werd, nu een steeds grotere en grotere bedreiging is geworden...

En zo gaat het altijd en overal met het verstand...
Omdat het verstand enkel een werktuig is en geen snars meer, maar omdat wij het gebruiken als een leider, maar dan een leider met een grote blinddoek op, zal steeds weer en opnieuw alles wat het verstand in eerste instantie misschien als positiefs opbouwde doordraaien en na veel leed, uitsterven in zijn eigen gedrocht, zijn eigen zelfopgebouwde hel...
marie daenen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 december 2018, 15:19   #43
marie daenen
Banneling
 
 
Geregistreerd: 2 december 2013
Berichten: 35.535
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door harriechristus Bekijk bericht
Het Zijn van de Mens is zowel heel dichtbij als IK en WIJ en ook heel ver weg als oneindig.
En als oneindig één met God te zijn.
Alleen maar dichtbij te zijn is niet de waarheid van de Mens.
Hoewel ik dan aan het microwezentjes kan denken die zeer dichtbij in ons zitten als onze kern.
Heel dichtbij en toch ook heel ver weg, dwz veel verder ontwikkeld dan wij.
'ik ben' steunt niet op verstandelijke wijsheid... Kinderen bezitten het automatisch...
Wie niet wordt zoals die kinderen zal nooit het rijk der hemelen binnentreden...
Waar zit jouw verstand???
Jouw verstand dan toch, gezien als leidinggevend???
Maar jij die jouw verstand gebruikt als werktuig en het ontdoet van zijn eigenwaan, ja zo gezien kun jij terug afdalen naar de natuurlijke verwondering van de kinderen wiens inborst en ingesteldheid nog niet vervormd zijn door stapels opgedrongen wijsheden-dwaasheden...

De logica is een ding, maar de wijsheid is een totaal ander ding...
En ik herhaal dat het verstand ons eerder van veel noodzakelijke wereldwijsheid ontvreemd heeft dan dat het ons daar dichter bij heeft gebracht...

Voor het verstand wisten we, na het verstand weten we niets meer... en moeten we met vallen en opstaan onze weg terug zoeken...
marie daenen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 december 2018, 11:13   #44
harriechristus
Secretaris-Generaal VN
 
harriechristus's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 december 2009
Locatie: amsterdam
Berichten: 27.604
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door marie daenen Bekijk bericht
Neen, goed en slecht zijn inderdaad niet hetzelfde, want er bestaat de keuze, maar of de ene keuze goed is en de andere slecht dat is verstandelijke nonsenstaal...
waarom zou dat nonsens zijn?
Citaat:
en inderdaad daarvoor hebben wij een hele rechterlijke institutie opgericht die zelf niet meer weet wat ze in wezen doet want ze kent zelfs niet meer het verschil tussen wat overeengekomen was als goed en dat zij nu slecht noemt... en zij heeft de macht gegrepen om zichzelf tot absolute instantie uit te roepen en dringt haar dictatuur, haar doldwaze dictatuur nu op...
Er zijn altijd verbeteringen te bedenken, maar of het gerecht dikke nonsens zou zijn, daar ben ik het niet mee eens.
En wat de dictatuur betreft leven we nog altijd in een democratie en wordt goed en kwaad door de mensen zelf bepaald.
Citaat:
Dus ipv iets uit te vinden dat de mensheid zou helpen, laten we het zover zijn eigen weg gaan dat wat eens als een bescherming gezien werd, nu een steeds grotere en grotere bedreiging is geworden...
Je bent nogal vaag en zegt helemaal niet waar het over gaat.
Maar wat het wetenschappelijke verstand betreft, stel ik mijn atoomtheorie voor tot een hoger bewustzijn van het filosofische denken.
Te weten wie God is en wat onze toekomst is in het heelal en dat we de aarde moeten behouden door het kapitalisme af te schaffen.
Citaat:
En zo gaat het altijd en overal met het verstand...
Omdat het verstand enkel een werktuig is en geen snars meer,
Je hebt het nu waarschijnlijk alleen over het natuurwetenschappelijke verstand.
Maar het verstand is meer dan alleen dat, het is ook het denken in het algemeen dat het wezen is van de mens: denkend te zijn.
Citaat:
maar omdat wij het gebruiken als een leider, maar dan een leider met een grote blinddoek op, zal steeds weer en opnieuw alles wat het verstand in eerste instantie misschien als positiefs opbouwde doordraaien en na veel leed, uitsterven in zijn eigen gedrocht, zijn eigen zelfopgebouwde hel...
Maar het verstand afschaffen, dat kunnen we niet, want dan vallen we terug tot het primitieve dierenrijk.
Het verstand moet zich verder ontwikkelen en daar gaat nu juist deze discussie over, hoe ik mijn atoomtheorie heb gevonden.
En die heb ik nu juist gevonden door mijn verstand.
Denk je dat het nonsens is, dan zal je toch met verstandelijke tegenredeneringen moeten komen, en niet met de onberedeneerde dooddoener dat het verstand slechts een hulpmiddel is.
__________________
Lees de Nieuwe Bijbel over Gods Rijk in de microkosmos. En bezie ook Twitter en facebook.
harriechristus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 december 2018, 11:57   #45
harriechristus
Secretaris-Generaal VN
 
harriechristus's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 december 2009
Locatie: amsterdam
Berichten: 27.604
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door marie daenen Bekijk bericht
'ik ben' steunt niet op verstandelijke wijsheid... Kinderen bezitten het automatisch...
dat "automatisme" berust op de logica van de geest om tot zelfbewustzijn te komen omdat de mens een denkend wezen is, wat zich al openbaart in het kind.
En daarvoor heeft het kind al geleerd te praten en te denken.
Citaat:
Wie niet wordt zoals die kinderen zal nooit het rijk der hemelen binnentreden...
Waar zit jouw verstand???
Het kinderrijk der hemelen is dat van de fantasie.
Het ware hogere hemelrijk is dat van het denken, namelijk dat het innerlijk van de mens eeuwig en oneindig is als zijnde één met God.
Als hoogste openbaart zich dat in het denken, maar ook in het gevoelsleven en de voorstelling ook nog daarbij, dus alle drie.
En Jezus wist niet eens waar de hemel was, hij dacht dat het ergens daar boven is, gezien zijn zogenaamde "hemelvaart".
Citaat:
Jouw verstand dan toch, gezien als leidinggevend???
Zo is het, zie mijn atoomtheorie en nieuwe religie voor wat de hemel is.
Citaat:
Maar jij die jouw verstand gebruikt als werktuig en het ontdoet van zijn eigenwaan, ja zo gezien kun jij terug afdalen naar de natuurlijke verwondering van de kinderen wiens inborst en ingesteldheid nog niet vervormd zijn door stapels opgedrongen wijsheden-dwaasheden...
Het is goed ook iets van de kinderlijke spontaneïteit te behouden, maar het kind is nog niet wijs.
Daarvoor moet de mens volwassen worden.
Wel kunnen sommigen daarin de weg kwijt raken.
En onze tijd eveneens.
Citaat:
De logica is een ding, maar de wijsheid is een totaal ander ding...
de logica is de manier waarop de wijsheid is geordend.
Zij behoren bij elkaar, want wijsheid zonder logica is een ongeordende chaos, en daar heb je niet veel aan.
Citaat:
En ik herhaal dat het verstand ons eerder van veel noodzakelijke wereldwijsheid ontvreemd heeft dan dat het ons daar dichter bij heeft gebracht...
Verstand en wereldwijsheid, die behoren juist bij elkaar.
Het moderne verstand is vooral die van de wereldwijsheid.
Iets anders is goddelijke wijsheid, te weten wie God is.
En daar gaat het hier over, namelijk mijn atoomtheorie.
Citaat:
Voor het verstand wisten we, na het verstand weten we niets meer... en moeten we met vallen en opstaan onze weg terug zoeken...
Voor het verstand waren we nog dieren en wisten we nog niet veel.
Als mensen weten we nu veel meer.
En door mijn atoomtheorie zullen de mensen nog veel meer weten.
Het moderne verstand, dat vooral berust op de natuurwetenschappen, dat moet verder ontwikkeld worden samen met mijn atoomtheorie om de vele problemen van deze wereld op te lossen.
__________________
Lees de Nieuwe Bijbel over Gods Rijk in de microkosmos. En bezie ook Twitter en facebook.
harriechristus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 december 2018, 10:53   #46
harriechristus
Secretaris-Generaal VN
 
harriechristus's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 december 2009
Locatie: amsterdam
Berichten: 27.604
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door harriechristus Bekijk bericht
Het heelal wordt pas echt werkelijkheid door het bewustzijn.*

Wat zou het heelal zijn zonder ons? Slechts een levenloos, bewusteloos bestaan.
Je kunt je daar geen enkele voorstelling van maken, want elke voorstelling is immers aan de zintuiglijke waarneming gebonden en dus aan ons bewustzijn.
Anderzijds kunnen we ons moeilijk indenken dat het heelal buiten ons bewustzijn in het niets zou verdwijnen, maar in ieder geval zul je het waarschijnlijk wel met mij eens zijn dat een heelal zonder levende wezens niet veel meer is dan een abstract bestaan en dat een heelal met levende wezens heel wat meer is dan dat, want dan wordt het heelal ook waargenomen en heeft dan de werkelijkheid van het bewustzijn.
In het leven vindt het heelal zijn vervulling als bewustzijn.
Maar òns bewustzijn, met die van de dieren, is slechts piepklein in dat oneindige heelal. Het valt voor het allergrootste gedeelte helemaal buiten ons bewustzijn.**

*Onder bewustzijn versta ik: denken, voelen en de zintuiglijke waarnemingen. En voor zover de dieren nog bijzondere vermogens hebben qua waarneming, die de mens niet heeft.

**Hier even afgezien van het feit dat er andere levende wezens in het heelal kunnen zijn op andere planeten bij andere sterren, maar zelfs als dat het geval is zal het zo dun gezaaid zijn, dat ook dan het heelal grotendeels zonder bewustzijn is.
Een heelal uit levende wezens.

En dus zou het heelal overal uit levende wezens moeten bestaan om concrete werkelijkheid te zijn, want niet het ding of de materie is concreet, wat vele mensen denken en ook de wetenschap, maar pas het bewustzijn is concreet, zowel zintuigelijk als qua denken en gevoel, want de dingen zijn pas werkelijkheid in ons bewustzijn en vóór ons bewustzijn. Het hele heelal zou daarom volkomen doordrongen moeten zijn van leven, en vooral in de microkosmos omdat het daar nog veel immenser en intenser is.
__________________
Lees de Nieuwe Bijbel over Gods Rijk in de microkosmos. En bezie ook Twitter en facebook.
harriechristus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 december 2018, 16:52   #47
^_^
Gouverneur
 
Geregistreerd: 4 juni 2014
Berichten: 1.486
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door harriechristus Bekijk bericht
Homoseksuele atomen zijn er niet?...
Die zijn er inderdaad niet. Dat is atoom-praktijk.
^_^ is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 december 2018, 19:45   #48
marie daenen
Banneling
 
 
Geregistreerd: 2 december 2013
Berichten: 35.535
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door harriechristus Bekijk bericht
Maar het verstand is meer dan alleen dat, het is ook het denken in het algemeen dat het wezen is van de mens: denkend te zijn.
Maar het verstand afschaffen, dat kunnen we niet, want dan vallen we terug tot het primitieve dierenrijk.
Het verstand moet zich verder ontwikkelen en daar gaat nu juist deze discussie over, hoe ik mijn atoomtheorie heb gevonden.
En die heb ik nu juist gevonden door mijn verstand.
Denk je dat het nonsens is, dan zal je toch met verstandelijke tegenredeneringen moeten komen, en niet met de onberedeneerde dooddoener dat het verstand slechts een hulpmiddel is.
Harry, bekijk de mens als geheel; ik bekijk mijzelf en ik geloof niet dat mijn verstand datgene is dat mijn hoogste goed is. Ik heb mijn verstand nodig maar ik heb al ondervonden dat het niet altijd goed werkt en als ik om mij heen kijk zie ik de werking van het verstand in de wereld rondom mij als nog rampzaliger...

Alles lijkt zo eenvoudig; maar het verstand slaagt er keer op keer in er een totale soep van te maken.
Bekijk de wereld, bekijk de leugens, bekijk de uitbuiting, bekijk hoe ze de mensen manipuleren...
Sorry, maar voor mij zijn dat allemaal gevolgen van een zichzelf opblazend verstand... De gevallen engelen, de tolenaar en de farizeeër, de zonnekoning Lodewijk XIV, de kolonisaties..., het racisme, de marakesh-overeenkomst en zo je wil ook en vooral de zeer ver doorgevoerde kapitalistische kapitaalwereld die de sossen onder de arm genomen hebben...

De hoogmoed, de overmoed, de opgeblazenheid...
Terwijl de echte grootheid, het echte zijn, de echte wijsheid enkel in het nietige, het kleinste, het niets kan zitten...
Want om zelfs al de volledigheid van dat minste te kunnen vatten... moest het ook maar een haar groter zijn, wij zouden ontploffen...
Heb je nooit die gevoelens gekend???
marie daenen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 december 2018, 10:22   #49
harriechristus
Secretaris-Generaal VN
 
harriechristus's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 december 2009
Locatie: amsterdam
Berichten: 27.604
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door marie daenen Bekijk bericht
Harry, bekijk de mens als geheel; ik bekijk mijzelf en ik geloof niet dat mijn verstand datgene is dat mijn hoogste goed is. Ik heb mijn verstand nodig maar ik heb al ondervonden dat het niet altijd goed werkt en als ik om mij heen kijk zie ik de werking van het verstand in de wereld rondom mij als nog rampzaliger...
Je beziet de wereld alleen maar van de negatieve kant.
Bekijk het eens positief, wat het verstand allemaal heeft geschapen aan techniek, zoals je eigen computer.
Dat is dan het technische verstand.
Maar er is ook nog het filosofische denken van mijn atoomtheorie die het bestaan van God kan bewijzen.
Citaat:
Alles lijkt zo eenvoudig; maar het verstand slaagt er keer op keer in er een totale soep van te maken.
Bekijk de wereld, bekijk de leugens, bekijk de uitbuiting, bekijk hoe ze de mensen manipuleren...
Het is zo gemakkelijk op de wereld te schimpen dat hij niet deugt.
Maar er is ook zoveel goeds, dat de moderne mens een veel beter leven heeft dan de mensen van vroeger, die veelal aan armoede leden en weinig cultuur en kennis bezaten.
Wij weten en kunnen nu zoveel meer.
Ons probleem is nu veel meer dat de wereld aan zijn eigen succes ten gronde gaat.
Door het succes van de wetenschap groeit de wereld de pan uit.
En dat is het grote probleem dat we moeten oplossen.
Citaat:
Sorry, maar voor mij zijn dat allemaal gevolgen van een zichzelf opblazend verstand... De gevallen engelen, de tolenaar en de farizeeër, de zonnekoning Lodewijk XIV, de kolonisaties..., het racisme, de marakesh-overeenkomst en zo je wil ook en vooral de zeer ver doorgevoerde kapitalistische kapitaalwereld die de sossen onder de arm genomen hebben...
Jammer dat je niks goeds in de wereld kan zien.
Het is een zeer eenzijdig standpunt.
De wereld is een eenheid van goed en kwaad, dat is ook al in de natuur en dat is ook zo in de wereld en zo zal dat altijd zo zijn.
Alleen het kwade zien is een eenzijdig standpunt dat niet waar is.
De wereld groeit naar een eenheid toe en nooit is er zoveel rijkdom in de wereld geweest als nu.
En nog nooit heeft een groot deel der mensheid (vooral wij westerse mensen) het zo goed gehad als nu.
En dat groeit ook in de armere delen van de wereld.
Citaat:

De hoogmoed, de overmoed, de opgeblazenheid...
Terwijl de echte grootheid, het echte zijn, de echte wijsheid enkel in het nietige, het kleinste, het niets kan zitten...
Dat kan je dan bij mij leren, want het kleinste vind je in de wereld der atomen, die uit ruimteschepen bestaan.
En ook over het Niets zou ik je veel kunnen vertellen in de logica dat het Niets IS.
Maar dat wil je blijkbaar ook niet weten.
Je wil alleen maar klagen wat wel zo gemakkelijk is.
Citaat:
Want om zelfs al de volledigheid van dat minste te kunnen vatten... moest het ook maar een haar groter zijn, wij zouden ontploffen...
Heb je nooit die gevoelens gekend???
Het is nogal onduidelijk wat je hier zegt, of je moet de atoombom bedoelen?
Nu, de wereld kan onder gaan in een derde wereldoorlog.
En van de waarheid van mijn atoomtheorie wil de wereld niks weten.
De tijd zal het leren.
Door schade en schande wordt de mens wijs.
Uit de nacht van de onwetendheid wordt een nieuw licht van wijsheid geboren.
Maar weten en wijsheid behoren tot het verstand.
__________________
Lees de Nieuwe Bijbel over Gods Rijk in de microkosmos. En bezie ook Twitter en facebook.
harriechristus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 december 2018, 10:24   #50
harriechristus
Secretaris-Generaal VN
 
harriechristus's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 december 2009
Locatie: amsterdam
Berichten: 27.604
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ^_^ Bekijk bericht
Die zijn er inderdaad niet. Dat is atoom-praktijk.
Dus er zijn geen atomen die paren met hun gelijken?
__________________
Lees de Nieuwe Bijbel over Gods Rijk in de microkosmos. En bezie ook Twitter en facebook.
harriechristus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 december 2018, 15:29   #51
marie daenen
Banneling
 
 
Geregistreerd: 2 december 2013
Berichten: 35.535
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door harriechristus Bekijk bericht
Het is nogal onduidelijk wat je hier zegt, of je moet de atoombom bedoelen?
Nu, de wereld kan onder gaan in een derde wereldoorlog.
En van de waarheid van mijn atoomtheorie wil de wereld niks weten.
De tijd zal het leren.
Door schade en schande wordt de mens wijs.
Uit de nacht van de onwetendheid wordt een nieuw licht van wijsheid geboren.
Maar weten en wijsheid behoren tot het verstand.
Hoe kan het oneindige bewustzijn zich manifesteren in mijn eigen bekrompen menselijke beleving??? Het zal misschien kunnen indien ik al de overbodige rompslomp waarvan het verstand ons wijs gemaakt heeft dat het belangrijk zou zijn... ( dus niet), overboord kan werpen...

Ik zie of ik zag de wereld niet alleen van de negatieve kant... maar de laatste ontwikkelingen, en vooral de hardnekkigheid waarmee de mensheid en dan vooral het 'leidend deel' van die mensheid zich tegen inkeer en inzicht keert doen mij vrezen dat we inderdaad aan de vooravond van een heel donkere tijd staan... en voor een nieuw licht van wijsheid kan geboren worden moeten we eerst die nacht doorstaan...
marie daenen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 december 2018, 08:50   #52
harriechristus
Secretaris-Generaal VN
 
harriechristus's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 december 2009
Locatie: amsterdam
Berichten: 27.604
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door marie daenen Bekijk bericht
Hoe kan het oneindige bewustzijn zich manifesteren in mijn eigen bekrompen menselijke beleving???
Je hebt ook een Geest die het oneindige kan denken, zoals deze zich openbaart in mijn atoomtheorie.
Citaat:
Het zal misschien kunnen indien ik al de overbodige rompslomp waarvan het verstand ons wijs gemaakt heeft dat het belangrijk zou zijn... ( dus niet), overboord kan werpen...
Je behoeft het niet overboord te werpen.
Het verstand is ook nodig.
Citaat:
Ik zie of ik zag de wereld niet alleen van de negatieve kant... maar de laatste ontwikkelingen, en vooral de hardnekkigheid waarmee de mensheid en dan vooral het 'leidend deel' van die mensheid zich tegen inkeer en inzicht keert doen mij vrezen dat we inderdaad aan de vooravond van een heel donkere tijd staan... en voor een nieuw licht van wijsheid kan geboren worden moeten we eerst die nacht doorstaan...
Die wijsheid is er al in mijn atoomtheorie, maar dat willen de mensen maar niet weten.
Dat is het probleem.
__________________
Lees de Nieuwe Bijbel over Gods Rijk in de microkosmos. En bezie ook Twitter en facebook.
harriechristus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 december 2018, 10:13   #53
marie daenen
Banneling
 
 
Geregistreerd: 2 december 2013
Berichten: 35.535
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door harriechristus Bekijk bericht
Je hebt ook een Geest die het oneindige kan denken, zoals deze zich openbaart in mijn atoomtheorie.
Je behoeft het niet overboord te werpen.
Het verstand is ook nodig.
Die wijsheid is er al in mijn atoomtheorie, maar dat willen de mensen maar niet weten.
Dat is het probleem.
De geest is er en de die wijsheid is er ook, in of buiten je atoomtheorie... volgens mij doet dat er niet toe...
Maar die geest en die wijsheid zijn niet het verstand; het verstand zit nog maar in zijn kinderschoenen en moet nog enorm gelouterd worden (zie de wereld met hem) alvorens het ten volle, zoals alles om ons heen, deel kan uitmaken van die geest...
marie daenen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 december 2018, 08:36   #54
harriechristus
Secretaris-Generaal VN
 
harriechristus's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 december 2009
Locatie: amsterdam
Berichten: 27.604
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door marie daenen Bekijk bericht
De geest is er en de die wijsheid is er ook, in of buiten je atoomtheorie... volgens mij doet dat er niet toe...
Dat doet er zeker wel toe want in mijn atoomtheorie wordt veel beter uitgelegd wat de Geest is en wat wijsheid is.
Citaat:
Maar die geest en die wijsheid zijn niet het verstand; het verstand zit nog maar in zijn kinderschoenen en moet nog enorm gelouterd worden (zie de wereld met hem) alvorens het ten volle, zoals alles om ons heen, deel kan uitmaken van die geest...
De Geest en de wijsheid zijn een kwestie van denken en denken is een kwestie van verstand, maar wel het hogere verstand.
Dus niet het alledaagse verstand of het wetenschappelijke verstand.
Zonder verstand kan de mens niet tot wijsheid komen.
Wie geen verstand heeft is dom.
En de Geest is de denkende persoon in de eerste plaats.
En als je geen verstand hebt, dan kun je ook niet denken.
__________________
Lees de Nieuwe Bijbel over Gods Rijk in de microkosmos. En bezie ook Twitter en facebook.

Laatst gewijzigd door harriechristus : 19 december 2018 om 08:42.
harriechristus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 december 2018, 11:51   #55
^_^
Gouverneur
 
Geregistreerd: 4 juni 2014
Berichten: 1.486
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door harriechristus Bekijk bericht
Dus er zijn geen atomen die paren met hun gelijken?

Radicalen wel. Maar dat is een toestand die je moet forceren. Met UV-licht bijvoorbeeld. Of een radicaalinitiator.
^_^ is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 december 2018, 12:00   #56
harriechristus
Secretaris-Generaal VN
 
harriechristus's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 december 2009
Locatie: amsterdam
Berichten: 27.604
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door marie daenen Bekijk bericht
Maar die geest en die wijsheid zijn niet het verstand; het verstand zit nog maar in zijn kinderschoenen en moet nog enorm gelouterd worden (zie de wereld met hem) alvorens het ten volle, zoals alles om ons heen, deel kan uitmaken van die geest...
Juist het verstand heeft zich enorm ontwikkeld in onze tijd, met name in de wetenschappen.
Maar wat de Geest is dat weet men niet.
Noch is de wereld tot wijsheid gekomen.

Exodus 31:3 3 En Ik heb hem vervuld met den Geest Gods, met wijsheid, en met verstand,

Van Dale: vertand: vermogen om iets te begrijpen;
__________________
Lees de Nieuwe Bijbel over Gods Rijk in de microkosmos. En bezie ook Twitter en facebook.
harriechristus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 december 2018, 12:08   #57
harriechristus
Secretaris-Generaal VN
 
harriechristus's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 december 2009
Locatie: amsterdam
Berichten: 27.604
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ^_^ Bekijk bericht
Radicalen wel. Maar dat is een toestand die je moet forceren. Met UV-licht bijvoorbeeld. Of een radicaalinitiator.
Mooi, maar wat zijn radicalen?

Ik lees bij Wiki: Een radicaal, ook dikwijls vrije radicaal genoemd, is een molecuul of atoom dat al dan niet geladen kan zijn, maar dat één, of meer, ongepaard elektron heeft. Een dergelijke configuratie is energetisch ongunstig en zal makkelijk naar een gepaarde elektronenstructuur overgaan als dit mogelijk is.

Ik lees wel een ongepaard electron, maar geen gepaard atoom met zijn gelijke.
Hier word ik niet wijzer van.

Zijn ijzeratomen (bijvoorbeeld) niet aan elkaar gepaard?
Ja toch, ze zitten allemaal vast aan elkaar neem ik aan.
Anders valt het ijzer uit elkaar.
Het zijn homoseksuele of lesbische atomen.
__________________
Lees de Nieuwe Bijbel over Gods Rijk in de microkosmos. En bezie ook Twitter en facebook.
harriechristus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 december 2018, 12:10   #58
harriechristus
Secretaris-Generaal VN
 
harriechristus's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 december 2009
Locatie: amsterdam
Berichten: 27.604
Standaard

6 - De waarheid is de Geest. - (God)

En dan is het volgende punt dat hier nauw op aansluit de idee van de filosoof Börger dat de waarheid de Geest is, maar een groot probleem daarbij was voor mij wat je dan onder de Geest moet verstaan.
Is de Geest het abstracte denken of is de Geest een concreet denkende persoon met alles erop en eraan, zoals de mens, maar ook met name: God.
En bij dat laatste vroeg ik me eveneens af: is God een abstracte gedachte of een concrete persoon? Als de waarheid de Geest is dan zou het hele heelal eigenlijk de Geest moeten zijn, dus God zelf, en dan zou het heelal geen dood mechaniek moeten zijn, maar een levend wezen. Tenminste: als de Geest een concrete persoon is en geen abstracte gedachte.
__________________
Lees de Nieuwe Bijbel over Gods Rijk in de microkosmos. En bezie ook Twitter en facebook.
harriechristus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 december 2018, 21:50   #59
^_^
Gouverneur
 
Geregistreerd: 4 juni 2014
Berichten: 1.486
Standaard

Ijzererts is eigenlijk ijzersulfide. Door te roosten wordt dat pas metallisch ijzer. Ge dient dat dus - weerom - te forceren.

Zuurstof en ozon zijn wel voorbeelden van moleculen die uit slechts 1 atoomsoort bestaan. Zwavel ( S8 ) ook.
^_^ is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 december 2018, 08:44   #60
harriechristus
Secretaris-Generaal VN
 
harriechristus's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 december 2009
Locatie: amsterdam
Berichten: 27.604
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ^_^ Bekijk bericht
Ijzererts is eigenlijk ijzersulfide. Door te roosten wordt dat pas metallisch ijzer. Ge dient dat dus - weerom - te forceren.
Niet forceren, maar cultiveren.
Niks mis mee.
Citaat:
Zuurstof en ozon zijn wel voorbeelden van moleculen die uit slechts 1 atoomsoort bestaan. Zwavel ( S8 ) ook.
Mooi.
De echte natuurlijke homoseksualiteit dus.
__________________
Lees de Nieuwe Bijbel over Gods Rijk in de microkosmos. En bezie ook Twitter en facebook.
harriechristus is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord


Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 04:15.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be