Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Staatsinrichting
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Staatsinrichting Vlaanderen versus Wallonië? Een unitaire, federale, confederale staat of meteen Vlaanderen onafhankelijk. Dit is het forum bij uitstek voor discussies over de Belgische staatsinrichting.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 20 april 2006, 19:04   #41
Internaut
Banneling
 
 
Internaut's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 2 mei 2004
Locatie: VL
Berichten: 2.761
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door carlgustaaf Bekijk bericht
brussel is gewoon een kruispunt hé.Centraal gelegen, midden in België...schop er alle Vreemden buiten(vooral arabieren & berbers), stuur de franstaligen terug naar hun eigen gebieden, breek alle krotten af, en dan valt er beslist nog wat van te maken:een mooi vlaams provinciestadje, waar mensen in de dag komen werken, en waar toeristen op bezoek komen, gueuzze-lambik drinken en wafels eten...maar vandaag ziet het er maar niks uit...
Daar kan ik me volledig in vinden. Gedaan met het onveilig voelen als je een groepje allochtonen passeert s'avonds.
Brussel is hoe dan ook kwazi franstalig. Ik heb al meermaals Nederlands gepraat in winkels in Brussel maar tevergeefs. Te vaak kennen ze geen Nederlands of antwoorden ze in het frans.
Hoe meer ze ons taalpuriteinen of "sale flamands" vinden, des te rapper België opgedoekt wordt.
ik sta nogal op mijn strepen op dat vlak, is ook mijn recht.
Gelukkig heeft Telenet (de eigenaar van de TV distributie) franstalige zenders afgenomen in oa Linkebeek, Sint Gensius Rode, Dworp enz waar de meerderheid franstalig is. Dat zal hen leren. Dit zijn zogeheten faciliteitgemeenten die op Vlaams grondgebied liggen.
Internaut is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 april 2006, 19:15   #42
ancapa
Secretaris-Generaal VN
 
ancapa's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 oktober 2003
Locatie: Vlaams Brabant
Berichten: 20.121
Stuur een bericht via MSN naar ancapa
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Internaut Bekijk bericht
Daar kan ik me volledig in vinden. Gedaan met het onveilig voelen als je een groepje allochtonen passeert s'avonds.
Brussel is hoe dan ook kwazi franstalig. Ik heb al meermaals Nederlands gepraat in winkels in Brussel maar tevergeefs. Te vaak kennen ze geen Nederlands of antwoorden ze in het frans.
Hoe meer ze ons taalpuriteinen of "sale flamands" vinden, des te rapper België opgedoekt wordt.
ik sta nogal op mijn strepen op dat vlak, is ook mijn recht.
Gelukkig heeft Telenet (de eigenaar van de TV distributie) franstalige zenders afgenomen in oa Linkebeek, Sint Gensius Rode, Dworp enz waar de meerderheid franstalig is. Dat zal hen leren. Dit zijn zogeheten faciliteitgemeenten die op Vlaams grondgebied liggen.
Ik spreek overval Vlaams in Brussel... niet verstaan ? Daaaaaaaaaaag ! Geen geld !

Ik koop wel ergens anders !
__________________
Stop het geknoei ! Vlaanderen op eigen kracht ! Volk wordt staat. Vlaanderen mijn land. Vlaanderen onafhankelijk. Gedaan met geven en toegeven ! 12 miljard euro Vlaams geld in Vlaamse handen ! Mooie woorden zijn zelden waar, ware woorden zijn zelden mooi. "Niets lijkt zo op fascisten als de huidige antifascisten. Nultolerantie is een begin, rechtbank het einde. "De mening van een moslim heet geloofsovertuiging, die van een Vlaming is racisme.
ancapa is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 april 2006, 19:16   #43
ancapa
Secretaris-Generaal VN
 
ancapa's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 oktober 2003
Locatie: Vlaams Brabant
Berichten: 20.121
Stuur een bericht via MSN naar ancapa
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Internaut Bekijk bericht
Daar kan ik me volledig in vinden. Gedaan met het onveilig voelen als je een groepje allochtonen passeert s'avonds.
Brussel is hoe dan ook kwazi franstalig. Ik heb al meermaals Nederlands gepraat in winkels in Brussel maar tevergeefs. Te vaak kennen ze geen Nederlands of antwoorden ze in het frans.
Hoe meer ze ons taalpuriteinen of "sale flamands" vinden, des te rapper België opgedoekt wordt.
ik sta nogal op mijn strepen op dat vlak, is ook mijn recht.
Gelukkig heeft Telenet (de eigenaar van de TV distributie) franstalige zenders afgenomen in oa Linkebeek, Sint Gensius Rode, Dworp enz waar de meerderheid franstalig is. Dat zal hen leren. Dit zijn zogeheten faciliteitgemeenten die op Vlaams grondgebied liggen.
groot gelijk !!

Coditel UPC in Brussel zijn een kaakslag voor Vlamingen ! Antivlaams gewoon
__________________
Stop het geknoei ! Vlaanderen op eigen kracht ! Volk wordt staat. Vlaanderen mijn land. Vlaanderen onafhankelijk. Gedaan met geven en toegeven ! 12 miljard euro Vlaams geld in Vlaamse handen ! Mooie woorden zijn zelden waar, ware woorden zijn zelden mooi. "Niets lijkt zo op fascisten als de huidige antifascisten. Nultolerantie is een begin, rechtbank het einde. "De mening van een moslim heet geloofsovertuiging, die van een Vlaming is racisme.
ancapa is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 april 2006, 17:02   #44
kelt
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 29 juli 2004
Berichten: 32.819
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door 1handclapping Bekijk bericht
Kelt : Niet overdrijven hé : Hamburg, Bremen en Berlijn zijn alledrie onafhankelijke Länder in de Bundesrepublik. Hamburg en Berlijn zijn meer bevolkt dan Brussel, Bremen ongeveer 25 % minder. Het heikele punt voor Brussel is wel dat het geen controle heeft over zijn "natuurlijke economische invloedssfeer" omwille van precies de taaltegenstelling.

.....

Als meerderheid in dit land maken de vlamingen uiteindelijk de dienst uit :
waarom zouden we dat opgeven ?

Als bewoner van de grensstreek met Frankrijk kan ik stellen dat ik "in de economische invloedssfeer van Lille (Rijsel) woon,eerder dan die van,pakweg Gent of Antwerpen.....

Nochtans hebben Franse politici geen directe rol te spelen zodra ze "de schreef" over rijden...
kelt is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 april 2006, 17:10   #45
kelt
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 29 juli 2004
Berichten: 32.819
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bad Attila Bekijk bericht

We zijn allen Brusselaars.
DAT zou nu eens de juiste mentaliteit zijn zie.....

Eenmaal er een Brussels stadsbestuur komt dat de mensen vertegenwoordigd ipv een soort "extreme kristallisatie" van Franstalige en Nederlandstalige politieke "belangen" en hopen pretentie, zouden we best eens interessante dingen kunnen zien gebeuren met Brussel....

Maar ja,hoe raak je aan een echte "partij van de Broesselérs" he?
kelt is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 april 2006, 08:58   #46
predator
Parlementslid
 
predator's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 17 februari 2004
Locatie: Omgeving Antwerpen
Berichten: 1.788
Standaard

Bad Att schreef :

Citaat:
Who cares?
We zijn allen Brusselaars.
De werkwoordstijden BAke !

De juiste tijd is, het juiste is :

Wij waren allen Brusselaars.

Voor meer inlichtingen : de bauwe blazer, nu in Casablanca. Alleen beschikbaar wanneer hij géén muziek aan 't beluisteren is.

Beste Groeten.
__________________
Pour les flamands la même chose ...
predator is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 april 2006, 09:40   #47
Tantist
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 12 januari 2003
Locatie: Derde bol rond de zon
Berichten: 18.546
Stuur een bericht via MSN naar Tantist
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door /\|cazar Bekijk bericht
--> opiniestuk uit de tijd.

[SIZE=2]Wat de flipper in het artikel vergeet te vermelden is dat zonder BXL, Vlaanderen veel weg zou hebben van Bokrijk...[/SIZE]
Er scheelt iets met uw waarnemingsvermogen... Precies alsof Broekzele Vlaanderen in stand houdt. Het omgekeerde is waar... Zonder het Vlaamse achterland is Brussel een administratieve moloch zonder functie; hoogstens nog goed voor de NAVO en EU. Als Wallobrux aansluit bij Frankrijk, kan het nog goed zijn dat die functies vervallen omdat bij het eerste de Amerikanen dat niet gaan willen en bij twee de Engelsen en Duitsers dat niet willen. Brussel is dan een Franse exclave, zwaaaar in de periferie dus, zonder de minste uitstraling, die steden als Parijs, Bordeaux, Rijssel, Lyon, Marseille, Toulouse,... moet laten voorgaan.

Bokrijk zal intussen een welvarend land zijn met waarschijnlijk Antwerpen als hoofdstad
__________________
Ik distantieer me van al wat ik vroeger heb geschreven
Tantist is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 april 2006, 10:05   #48
Pelgrim
Secretaris-Generaal VN
 
Pelgrim's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 30 april 2002
Locatie: Bankrijk
Berichten: 49.945
Standaard

Brussel en Vlaanderen hebben elkaar nodig hoor. Antwerpen als hoofdstad? Me thinks not en ik ben zelf ne sinjoor. Brussel afschrijven is de gemakkelijkheidsoplossing (die toevallig vooral in rechtse kringen wordt gepromoot...). Een land snij je niet af van zijn hoofdstad, en de hoofdstad is sociologisch, economisch, politiek, historisch gezien Brussel. Het zou even belachelijk zijn als Catalonië dat een staat gaat vormen zonder Barcelona.
Zonder Brussel is Vlaanderen niet veel en zonder Vlaanderen is Brussel niet veel. 't Wordt tijd dat de Vlaamse beweging dat eindelijk eens terug erkent. Waar is de tijd van de Marsen op Brussel? Brussel opgeven is toegeven aan het Belze regime.
Pelgrim is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 april 2006, 10:19   #49
Jazeker
Secretaris-Generaal VN
 
Jazeker's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 20 februari 2004
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 66.000
Stuur een bericht via MSN naar Jazeker
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pelgrim Bekijk bericht
Brussel en Vlaanderen hebben elkaar nodig hoor. Antwerpen als hoofdstad? Me thinks not en ik ben zelf ne sinjoor. Brussel afschrijven is de gemakkelijkheidsoplossing (die toevallig vooral in rechtse kringen wordt gepromoot...). Een land snij je niet af van zijn hoofdstad, en de hoofdstad is sociologisch, economisch, politiek, historisch gezien Brussel. Het zou even belachelijk zijn als Catalonië dat een staat gaat vormen zonder Barcelona.
Vanaf het moment dat er amper nog catalonen in Barcelona zitten, is dat wel zo.
__________________
The oncoming storm







Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Flanelcondoom Bekijk bericht
*KNIP* Deze opmerking lijkt mij persoonlijk en onnodig grievend.
Nelle Pastorale Nelle Jazeker Nelle

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Duupje Bekijk bericht
Jep, heil Jazeker.
Jazeker is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 april 2006, 10:32   #50
Tantist
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 12 januari 2003
Locatie: Derde bol rond de zon
Berichten: 18.546
Stuur een bericht via MSN naar Tantist
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pelgrim Bekijk bericht
Brussel en Vlaanderen hebben elkaar nodig hoor. Antwerpen als hoofdstad? Me thinks not en ik ben zelf ne sinjoor. Brussel afschrijven is de gemakkelijkheidsoplossing (die toevallig vooral in rechtse kringen wordt gepromoot...). Een land snij je niet af van zijn hoofdstad, en de hoofdstad is sociologisch, economisch, politiek, historisch gezien Brussel. Het zou even belachelijk zijn als Catalonië dat een staat gaat vormen zonder Barcelona.
Nochtans werd Rome pas in 1870 hoofdstad van Italië, voorheen was het Turijn. Ik dacht dat dit ook zo was met een van de Baltische staten.

Een onafhankelijk Vlaanderen zonder Brussel zit in een betere onderhandleingspositie om Brussel terug te winnen dan in een Belgisch staatsverband.

Dat verdacht maken op niet-koosjere wijze (Oooh, het komt van rechts) is daarbij echt niet nuttig.

Citaat:
Zonder Brussel is Vlaanderen niet veel en zonder Vlaanderen is Brussel niet veel.
Perceptie...

Citaat:
't Wordt tijd dat de Vlaamse beweging dat eindelijk eens terug erkent. Waar is de tijd van de Marsen op Brussel? Brussel opgeven is toegeven aan het Belze regime.
Niet opgegeven, wel onderworpen aan realiteitszin: zo lang we in België blijven, winnen we Brussel niet terug. Het is pas na een onafhankelijkheid dat we Brussel kunnen terugwinnen.
__________________
Ik distantieer me van al wat ik vroeger heb geschreven
Tantist is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 april 2006, 10:35   #51
Zeno!
Eur. Commissievoorzitter
 
Geregistreerd: 23 november 2002
Locatie: Antwerpen
Berichten: 9.781
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door /\|cazar Bekijk bericht
--> opiniestuk uit de tijd.

[SIZE=2]Wat de flipper in het artikel vergeet te vermelden is dat zonder BXL, Vlaanderen veel weg zou hebben van Bokrijk...[/SIZE]
Wat mij enorm stoort aan figuren �* la "Alcazar" is de lachwekkende overschatting van Brussel. Het lijkt wel alsof Brussel het centrum van de wereld is. Belachelijk natuurlijk. Wat is Brussel eigenlijk? Brussel is een groot uitgevallen provinciestad waarin de EU haar hoofdkwartier heeft. Brussel is destijds gekozen omwille van de centrale ligging in de toenmalige EEG, Brussel heeft dus zelf geen enkele verdienste hieraan.

Wat is Vlaanderen zonder Brussel? Simpel: het Vlaanderen dat wij vandaag kennen: één van Europa's topregio's met de hoogste levensstandaard in de wereld. Met belangrijke zeehavens, autoindustrie, werelddiamantcentrum, enz enz.
Brussel is een grouwe kantoorstad met een torenhoge werkloosheid, verkrotting alom, sociale achterstelling, enz.

Tijd dat Bruxelles wat minder hoog van de toren gaat blazen. En tijd dat belgicisten -uit totaal gebrek aan degelijke argumenten- stoppen met deze over het paard getilde stad te gebruiken als afschrikking tegen een zelfstandig Vlaanderen.

Laatst gewijzigd door Zeno! : 22 april 2006 om 10:35.
Zeno! is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 april 2006, 10:40   #52
Jazeker
Secretaris-Generaal VN
 
Jazeker's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 20 februari 2004
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 66.000
Stuur een bericht via MSN naar Jazeker
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zeno! Bekijk bericht
Wat mij enorm stoort aan figuren �* la "Alcazar" is de lachwekkende overschatting van Brussel. Het lijkt wel alsof Brussel het centrum van de wereld is. Belachelijk natuurlijk. Wat is Brussel eigenlijk? Brussel is een groot uitgevallen provinciestad waarin de EU haar hoofdkwartier heeft. Brussel is destijds gekozen omwille van de centrale ligging in de toenmalige EEG, Brussel heeft dus zelf geen enkele verdienste hieraan.

Wat is Vlaanderen zonder Brussel? Simpel: het Vlaanderen dat wij vandaag kennen: één van Europa's topregio's met de hoogste levensstandaard in de wereld. Met belangrijke zeehavens, autoindustrie, werelddiamantcentrum, enz enz.
Brussel is een grouwe kantoorstad met een torenhoge werkloosheid, verkrotting alom, sociale achterstelling, enz.

Tijd dat Bruxelles wat minder hoog van de toren gaat blazen. En tijd dat belgicisten -uit totaal gebrek aan degelijke argumenten- stoppen met deze over het paard getilde stad te gebruiken als afschrikking tegen een zelfstandig Vlaanderen.
Volledig akkoord.
__________________
The oncoming storm







Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Flanelcondoom Bekijk bericht
*KNIP* Deze opmerking lijkt mij persoonlijk en onnodig grievend.
Nelle Pastorale Nelle Jazeker Nelle

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Duupje Bekijk bericht
Jep, heil Jazeker.
Jazeker is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 april 2006, 10:57   #53
Tantist
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 12 januari 2003
Locatie: Derde bol rond de zon
Berichten: 18.546
Stuur een bericht via MSN naar Tantist
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jazeker Bekijk bericht
Volledig akkoord.
Idem
__________________
Ik distantieer me van al wat ik vroeger heb geschreven
Tantist is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 april 2006, 14:23   #54
Cunning linguist
Staatssecretaris
 
Geregistreerd: 6 juni 2004
Locatie: Amsterdam
Berichten: 2.523
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door 1handclapping Bekijk bericht
Het is in ieder geval zo dat de Vlamingen door zich uit België terug te trekken heel wat meer "grond" opgeven dan de 6 kleine gemeentjes die de franstaligen zo graag zouden willen hebben. Vlaanderen is nu eenmaal dichter bevolkt dan Wallonië en heeft een grote nood aan industriegronden,
zolang die in België liggen doet het er niet toe of ze nu in Wallonië of Vlaanderen gelegen zijn. Maar als België niet meer bestaat zal dit ongetwijfeld een verschil uitmaken.
Voor zover is weet, kunnen de dunbevolkte Groningen en Drenthe in dat opzicht een waardig alternatief bieden. Sterker nog: daar wordt ook Nederlands gesproken en een zuiderling zal er niet als een cultureel onderontwikkeld wezen bejegend worden.
Cunning linguist is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 april 2006, 14:40   #55
Tantist
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 12 januari 2003
Locatie: Derde bol rond de zon
Berichten: 18.546
Stuur een bericht via MSN naar Tantist
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Cunning linguist Bekijk bericht
Voor zover is weet, kunnen de dunbevolkte Groningen en Drenthe in dat opzicht een waardig alternatief bieden. Sterker nog: daar wordt ook Nederlands gesproken en een zuiderling zal er niet als een cultureel onderontwikkeld wezen bejegend worden.



(amaai, iedereen staat zo scherp vandaag)
__________________
Ik distantieer me van al wat ik vroeger heb geschreven
Tantist is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 april 2006, 17:52   #56
Cunning linguist
Staatssecretaris
 
Geregistreerd: 6 juni 2004
Locatie: Amsterdam
Berichten: 2.523
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tantist Bekijk bericht


(amaai, iedereen staat zo scherp vandaag)
Wat mij betreft, ligt die oplossing voor de hand. Zoek en gij zult vinden. En soms sneller dan je denkt.

Laatst gewijzigd door Cunning linguist : 22 april 2006 om 17:53.
Cunning linguist is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 april 2006, 19:53   #57
Dimitri
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 5 november 2002
Berichten: 12.386
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jazeker Bekijk bericht
Vanaf het moment dat er amper nog catalonen in Barcelona zitten, is dat wel zo.
Volgens mij is Brussel pas in de jaren zeventig officieel aangewezen als hoofdstad van Vlaanderen. En toen werd er toch meer Frans gesproken dan tegenwoordig, terwijl het percentage Nederlandstaligen volgens mij weinig veranderd is.
Dimitri is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 april 2006, 13:09   #58
Jaani_Dushman
Secretaris-Generaal VN
 
Jaani_Dushman's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 april 2004
Locatie: Het hinterland van Erpe-Mere
Berichten: 32.396
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bad Attila Bekijk bericht
Aaaah, hier komt het.
De Vlaamse Brusselaars moeten (indien nodig) opgeofferd worden om België toch maar te kunnen splitsen. Schone mentaliteit, noem ik dat.
De splitsing van België komt er sowieso. Dus liever België nog 5 jaar langer laten bestaan, en zorgen voor een goede regeling voor Brussel (dwz, deel uitmaken van Vlaanderen), dan nu rap-rap België splitsen en onze hoofdstad verliezen.
Jaani_Dushman is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 april 2006, 13:16   #59
Jaani_Dushman
Secretaris-Generaal VN
 
Jaani_Dushman's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 april 2004
Locatie: Het hinterland van Erpe-Mere
Berichten: 32.396
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door carlgustaaf Bekijk bericht
brussel is gewoon een kruispunt hé.Centraal gelegen, midden in België...schop er alle Vreemden buiten(vooral arabieren & berbers), stuur de franstaligen terug naar hun eigen gebieden, breek alle krotten af, en dan valt er beslist nog wat van te maken:een mooi vlaams provinciestadje, waar mensen in de dag komen werken, en waar toeristen op bezoek komen, gueuzze-lambik drinken en wafels eten...maar vandaag ziet het er maar niks uit...
Daar dat soort mentaliteit geraak je dus nergens.
Je gaat de grote Jan uithangen door de oorlog te gaan verklaren aan de allochtonen, aan de Walen, aan de Franstaige Brusselaars,... Door dat soort houding krijgt Moureaux altijd zijn eensgezind front tesamen.
Maar als je erin slaagt van de allochtonen te overtuigen dat het net de FDF'ers zijn die de grote racisten zijn, dat het net door het Brussels Gewest komt dat ze aan geen job geraken, dat Nederlands leren hun kansen sterk vergroot,... En als je erin slaagt van het Waals-Brussels front te breken,...
Dán pas sta je sterk. Je moet erin slagen van het FDF te isoleren.
Jaani_Dushman is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 april 2006, 13:21   #60
Jaani_Dushman
Secretaris-Generaal VN
 
Jaani_Dushman's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 april 2004
Locatie: Het hinterland van Erpe-Mere
Berichten: 32.396
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Black Cat Bekijk bericht
Ah ja, want de flaminganten in Brussel kweken als konijnen en leven van den dop.
Slechts 55% van de Brusselaars is Franstalig. Dus zo lang zal het niet meer duren. Die 45% bestaat uit Nederlandstaligen, tweetaligen en anderstaligen.
Jaani_Dushman is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord


Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 12:53.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be