Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Immigratie en integratie
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,...

Antwoord
 
Discussietools
Oud 5 juni 2018, 16:01   #1
Universalia
Secretaris-Generaal VN
 
Universalia's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 december 2012
Locatie: Nieverans Les Bains
Berichten: 43.580
Standaard Als we de migrantencrisis nu niet oplossen ... (T. Francken)

Theo Francken: ‘Als we de migrantencrisis nu niet oplossen, is er over vijf jaar geen Europese Unie meer’

Citaat:
De hervorming van de Europese Dublin-verordening, die bepaalt welke lidstaat verantwoordelijk is voor de behandeling van een ingediende asielaanvraag, is ‘dood’. Dat zei staatssecretaris voor Asiel en Migratie Theo Francken (N-VA) dinsdag na overleg met zijn Europese collega’s. ‘Er is geen voldoende grote basis om de onderhandelingen verder te zetten.’
Uiteindelijk zijn er velen die een beetje zicht krijgen op de migrantencrisis.

Sommige andere landen zijn al van mening dat het uiteindelijk genoeg geweest is met het alsmaar binnenhalen van migranten en 'vluchtelingen'.

Pijnlijk detail op voorgaande geschrevene is dat er mensen waren die dit inzicht al jaar -en dag hadden en er ook voor waarschuwden voor de migrantencrisis maar men negeerde die berichten straal en zie nu ...

Citaat:
Francken: ‘We moeten de voor- en de achterdeur van het Europese huis sluiten’
Laten we dat plaatsen onder de noemer:

Vijgen na Pasen en er vrijelijk op weten te reageren dat het kalf misschien al verzopen is, te laat aan begonnen.

Citaat:
Francken is dan ook voorstander van de Australische methode, lees: een terugkeer naar het pushback-beleid, waarbij boten met (illegale) immigranten op de Middellandse Zee terug naar de Afrikaanse kust worden gestuurd.
Vrij recent schreef ik en tot vervelens toe nog maar eens dat een type 'Coast Guard' schip in de vaart moet gebracht worden met als taak voor de bemanning van het schip zich daar over te ontfermen, de bootjes terug te sturen.

Ik hield het nog beleefd toen ik schreef: opvangen op het schip, medische zorg, eten geven en terugvaren vanwaar ze ingescheept geweest zijn op de vluchtelingenbootjes.

Naar alle waarschijnlijkheid zou dat uit bepaalde hoeken en kanten wel eens tegenstand kunnen krijgen die manier van terugsturen maar er zit spijtig genoeg niets anders op.

Europa heeft meer dan zijn goede wil laten zien maar die is niet in dank aanvaard geweest, integendeel.

Wordt naar alle waarschijnlijkheid vervolgd
__________________
Ik citeer Confucius: Als straffen niet op de juiste wijze worden opgelegd, weten de mensen niet waar ze aan toe zijn.
Ook citeer ik A. Einstein met graagte: Bidden verandert de wereld niet, maar bidden verandert de mens en de mens verandert de wereld.

Laatst gewijzigd door Universalia : 5 juni 2018 om 16:04.
Universalia is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 juni 2018, 16:26   #2
kwantum
Parlementsvoorzitter
 
Geregistreerd: 5 augustus 2010
Berichten: 2.236
Standaard

Ach, er is NU al geen UNIE meer. Noord en zuid komen niet overeen, en west en oost ook al niet.
kwantum is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 juni 2018, 17:27   #3
andev
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 2 februari 2004
Berichten: 23.507
Standaard

Misschien is het binnen vijf jaar toch al te laat! De vele tienduizenden die onze landen zijn binnengekropen zullen niet meer buiten te krijgen zijn. En ondertussen kweken ze er op los. En zitten we met nog meer zogezegde "Belgen"...
De "Unie" zal nog enkel goed zijn om de centen van onze burgers verder uit te delen tot er geen meer zijn...

Laatst gewijzigd door andev : 5 juni 2018 om 17:28.
andev is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 juni 2018, 17:36   #4
Garry
Secretaris-Generaal VN
 
Garry's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 20 augustus 2007
Berichten: 25.665
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Universalia Bekijk bericht
Theo Francken: ‘Als we de migrantencrisis nu niet oplossen, is er over vijf jaar geen Europese Unie meer’



Uiteindelijk zijn er velen die een beetje zicht krijgen op de migrantencrisis.

Sommige andere landen zijn al van mening dat het uiteindelijk genoeg geweest is met het alsmaar binnenhalen van migranten en 'vluchtelingen'.

Pijnlijk detail op voorgaande geschrevene is dat er mensen waren die dit inzicht al jaar -en dag hadden en er ook voor waarschuwden voor de migrantencrisis maar men negeerde die berichten straal en zie nu ...



Laten we dat plaatsen onder de noemer:

Vijgen na Pasen en er vrijelijk op weten te reageren dat het kalf misschien al verzopen is, te laat aan begonnen.



Vrij recent schreef ik en tot vervelens toe nog maar eens dat een type 'Coast Guard' schip in de vaart moet gebracht worden met als taak voor de bemanning van het schip zich daar over te ontfermen, de bootjes terug te sturen.

Ik hield het nog beleefd toen ik schreef: opvangen op het schip, medische zorg, eten geven en terugvaren vanwaar ze ingescheept geweest zijn op de vluchtelingenbootjes.

Naar alle waarschijnlijkheid zou dat uit bepaalde hoeken en kanten wel eens tegenstand kunnen krijgen die manier van terugsturen maar er zit spijtig genoeg niets anders op.

Europa heeft meer dan zijn goede wil laten zien maar die is niet in dank aanvaard geweest, integendeel.

Wordt naar alle waarschijnlijkheid vervolgd
Te laat, veel te laat, maar beter laat dan nooit.

Maar Francken ziet toch één ding over het hoofd wanneer hij zegt, "zonder aanpak is er binnen vijf jaar geen EU meer". Wel Theoke, Ik zou eerder zeggen, " Met de EU zal er geen spraken zijn van een aanpak".

Laatst gewijzigd door Garry : 5 juni 2018 om 17:37.
Garry is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 juni 2018, 19:09   #5
zonbron
Secretaris-Generaal VN
 
zonbron's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 december 2010
Berichten: 36.784
Standaard MP Polen: Geen sterk Polen zonder sterke families

Eerste minister Mateusz Morawiecki pleit ondertussen voor 'een gebalanceerde vooruitgang' en grote Poolse gezinnen, in Polen.


There is no strong Poland without strong families - PM
http://www.pap.pl/en/news/news,14380...lies---pm.html
__________________
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Salah Bekijk bericht
Het zal weer het gekende Zonbron momentje zijn.
HIER
zonbron is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 juni 2018, 19:16   #6
zonbron
Secretaris-Generaal VN
 
zonbron's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 december 2010
Berichten: 36.784
Standaard TF staat niet alleen

Europe - Italy’s PM takes aim at EU migrant policy, Russia sanctions in maiden speech
http://www.france24.com/en/20180605-...matteo-salvini
Latest update : 2018-06-05
The leader of Italy's new “anti-system” government vowed Tuesday to challenge austerity, redistribute migrants in the EU and review the bloc's sanctions against Russia, in his first policy speech to lawmakers since being sworn in.

Giuseppe Conte addressed the Senate ahead of two parliamentary confidence votes expected to confirm his new cabinet, formed from a coalition of hard-right and anti-establishment parties.

His eurosceptic government, which has embraced the “populist” label, was sworn in on Friday after almost three months of political turmoil that alarmed EU officials and spooked financial markets.

A lawyer with little political and no government experience, Conte was nominated by anti-immigrant League leader Matteo Salvini and the head of the anti-establishment Five Star movement Luigi di Maio – both of whom are now his deputy prime ministers.

Conte's maiden policy speech reaffirmed several of the coalition's key manifesto themes, including a tough line on migrants, rejection of economic austerity and conciliatory gestures towards Moscow.

...

Durven doorzetten TF, dit betekent mss wel een kantelmoment.
__________________
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Salah Bekijk bericht
Het zal weer het gekende Zonbron momentje zijn.
HIER

Laatst gewijzigd door zonbron : 5 juni 2018 om 19:24.
zonbron is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 juni 2018, 19:23   #7
Voltian
Minister
 
Voltian's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 23 januari 2007
Berichten: 3.624
Standaard

Awel, ik denk dat em gelijk heeft. Als de vluchtelingencrisis niet wordt opgelost door Europa, dan is't gedaan met Europa.

Hij heeft ook gelijk ivm Dublin.

Ik hoop dan ook dat em eerlijk is wat de oplossing is; sommige vluchtelingen hebben recht op asiel en zal de EU moeten opvangen. Die zitten nu vooral in Italië en Griekenland. Er is Europese solidariteit nodig om die landen bij te staan.

Maar als ik me goed herinner was de NVA destijds niet voor zo'n regeling.

Enfin, 't is te hopen dat er wat schot in de zaak komt. Dublin is inderdaad echt een mislukking.
__________________
We sit together, the mountain and I, until only the mountain remains
Voltian is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 juni 2018, 20:30   #8
DucDEnghien
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 27 juli 2011
Berichten: 14.308
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door zonbron Bekijk bericht
Eerste minister Mateusz Morawiecki pleit ondertussen voor 'een gebalanceerde vooruitgang' en grote Poolse gezinnen, in Polen.


There is no strong Poland without strong families - PM
http://www.pap.pl/en/news/news,14380...lies---pm.html
Ziet er redelijk inteelt uit.
DucDEnghien is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 juni 2018, 22:08   #9
Universalia
Secretaris-Generaal VN
 
Universalia's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 december 2012
Locatie: Nieverans Les Bains
Berichten: 43.580
Standaard

En zoals ik al schreef in mijn beginpost, wordt naar alle waarschijnlijkheid vervolgd en daar heb je het vervolgverhaal al.

Iemand die dat niet had zien aankomen?

Citaat:
Europees Commissaris voor Migratie Dimitris Avramopoulos is het absoluut niet eens met staatssecretaris Theo Francken. Hij gelooft niet in het Australisch model of in pushbacks. Hij gelooft wel nog in een hervorming van de Dublin-verordening.
Ik denk dat juist die Dublin-verordening op niets trekt.

De staten die destijds de Overeenkomst van Dublin sloten: (lees: die zich een hoop miserie op de nek haalden) België, Duitsland, Finland, Frankrijk, Griekenland, Ierland, Italië, Luxemburg, Nederland, Oostenrijk, Portugal, Spanje, Verenigd Koninkrijk en Zweden.

Toch maar uit die EU stappen of is dat te dramatisch?
__________________
Ik citeer Confucius: Als straffen niet op de juiste wijze worden opgelegd, weten de mensen niet waar ze aan toe zijn.
Ook citeer ik A. Einstein met graagte: Bidden verandert de wereld niet, maar bidden verandert de mens en de mens verandert de wereld.
Universalia is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 juni 2018, 05:18   #10
zonbron
Secretaris-Generaal VN
 
zonbron's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 december 2010
Berichten: 36.784
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door DucDEnghien Bekijk bericht
Ziet er redelijk inteelt uit.
Dat ziet er idd behoorlijk homogeen uit. Goed opgemerkt en bedankt.
__________________
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Salah Bekijk bericht
Het zal weer het gekende Zonbron momentje zijn.
HIER
zonbron is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 juni 2018, 05:35   #11
Skobelev
Secretaris-Generaal VN
 
Skobelev's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 maart 2013
Locatie: Kinshasa aan de Dender
Berichten: 36.440
Standaard

Als Francken zijn idee niet kan/mag toepassen moet hij maar opstappen. De eer aan zichzelf houden noemt men dat. Maar het postje en wat geblaat zal belangrijker zijn dan effectief wol leveren.
Skobelev is nu online   Met citaat antwoorden
Oud 6 juni 2018, 06:12   #12
Hypochonder
Secretaris-Generaal VN
 
Hypochonder's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 december 2008
Berichten: 21.895
Standaard

Natuurlijk heeft Francken gelijk, wat ze elders al altijd doen of proberen te doen hadden we hier al veel langer moeten doen: de boel hermetisch afsluiten en streng selecteren wie hier binnen komt. Nu zitten we met de situatie dat miljoenen illegalen al binnen en grotendeels geregulariseerd of erkend vluchteling zijn en je die hier niet meer weg krijgt.

Uiteraard moet zo'n omhoog gevallen EU commissaris hier smalend en achterlijk op reageren. Dat soort mensen wil hier liefst van al de poorten wagenwijd open zetten. Dergelijke idioten beseffen niet dat dit hun vroeg of laat de kop zal kosten.
Hypochonder is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 juni 2018, 06:25   #13
Skobelev
Secretaris-Generaal VN
 
Skobelev's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 maart 2013
Locatie: Kinshasa aan de Dender
Berichten: 36.440
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hypochonder Bekijk bericht
Natuurlijk heeft Francken gelijk, wat ze elders al altijd doen of proberen te doen hadden we hier al veel langer moeten doen: de boel hermetisch afsluiten en streng selecteren wie hier binnen komt. Nu zitten we met de situatie dat miljoenen illegalen al binnen en grotendeels geregulariseerd of erkend vluchteling zijn en je die hier niet meer weg krijgt.

Uiteraard moet zo'n omhoog gevallen EU commissaris hier smalend en achterlijk op reageren. Dat soort mensen wil hier liefst van al de poorten wagenwijd open zetten. Dergelijke idioten beseffen niet dat dit hun vroeg of laat de kop zal kosten.
Gelijk hebben is niet hetzelfde als gelijk krijgen. Dat laatste zal de EU nooit of te nimmer toestaan voor het stinkend multikul boeltje ontploft. Het is wachten op het eerste land waar de etterbuil barst.
Skobelev is nu online   Met citaat antwoorden
Oud 6 juni 2018, 07:46   #14
Blue Sky
Europees Commissaris
 
Geregistreerd: 1 januari 2008
Berichten: 7.447
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Universalia Bekijk bericht
En zoals ik al schreef in mijn beginpost, wordt naar alle waarschijnlijkheid vervolgd en daar heb je het vervolgverhaal al.

Iemand die dat niet had zien aankomen?





Ik denk dat juist die Dublin-verordening op niets trekt.

De staten die destijds de Overeenkomst van Dublin sloten: (lees: die zich een hoop miserie op de nek haalden) België, Duitsland, Finland, Frankrijk, Griekenland, Ierland, Italië, Luxemburg, Nederland, Oostenrijk, Portugal, Spanje, Verenigd Koninkrijk en Zweden.

Toch maar uit die EU stappen of is dat te dramatisch?
Probleem zit hem bij de top van de EU. Allemaal CD&V figuren waarbij het vooral om menselijkheid gaat bij de migratiecrisis. Juncker, Merkel en deze super linkse Griek die op migratie werd gezet.

Samen met de landen in het oosten van Europa is er nu echter nog meer tegenkanting tegen deze onrealistisch en gedwongen politiek van Europa doordat rechts aan de macht is in Italië.

Juncker kan nu nog wat meer gefrustreerd worden en nog wat meer gaan drinken ...
__________________
Ignorance is bliss
Blue Sky is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 juni 2018, 08:01   #15
Dadeemelee
Secretaris-Generaal VN
 
Dadeemelee's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 mei 2015
Locatie: Vlaams-Brabant
Berichten: 69.926
Standaard

Het is weer een hoop getoeter voor niets.

1. Naar waar gaat hij back pushen?
2. Zelfs al wijzigt hij Art.3, dan nog is er het EVRM dat dit gaat verwerpen.
Dadeemelee is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 juni 2018, 08:04   #16
alberto
Minister-President
 
alberto's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 6 december 2005
Locatie: Planeet Mars
Berichten: 4.510
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Skobelev Bekijk bericht
Als Francken zijn idee niet kan/mag toepassen moet hij maar opstappen. De eer aan zichzelf houden noemt men dat. Maar het postje en wat geblaat zal belangrijker zijn dan effectief wol leveren.
Zo is dat, nu steekt hij zich weg achter Europa.
alberto is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 juni 2018, 08:25   #17
Voltian
Minister
 
Voltian's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 23 januari 2007
Berichten: 3.624
Standaard

Een oplossing voor de migratiecrisis willen en tegelijk stellen dat de oplossing niet van Europa kan komen, dat vind ik zo'n vreemde houding.

Het is simpel,
ofwel vinden de Europese landen samen een oplossing (=een Europese oplossing)
ofwel is het ieder voor zich en dan is het gedaan met Schengen, dus terug grenscontroles aan elk land, voor iedereen.

Om een idee te geven wat ons te wachten staat als Schengen wegvalt: de discussies tussen Ierland & UK over de Noord-Ierse grens na brexit. Daar wordt de brexit-stemmer nu geconfronteerd met het verschil tussen wat-ie wil en wat kan.
__________________
We sit together, the mountain and I, until only the mountain remains
Voltian is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 juni 2018, 08:44   #18
Universalia
Secretaris-Generaal VN
 
Universalia's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 december 2012
Locatie: Nieverans Les Bains
Berichten: 43.580
Standaard

Enkele jaren geleden was het probleem migrantencrisis al aan de orde.

Even terzijde:

Laat ons het snel even op de Marokkanen gooien om reden van dat die het altijd wel gedaan hebben.

Citaat:
Op 17 februari 2014 zal het precies 50 jaar geleden zijn dat België en Marokko een akkoord ondertekenden om werknemers vanuit Marokko naar België te halen. Overal in België zie je dat er snel activiteiten worden opgezet, zowel vanuit de Marokkaanse gemeenschap als de overheid. Maar iedereen ontwijkt de fundamentele vraag: Waarom zijn er zoveel Marokkanen gaan immigreren naar België en wat zijn de gevolgen ervan?
__________________
Ik citeer Confucius: Als straffen niet op de juiste wijze worden opgelegd, weten de mensen niet waar ze aan toe zijn.
Ook citeer ik A. Einstein met graagte: Bidden verandert de wereld niet, maar bidden verandert de mens en de mens verandert de wereld.

Laatst gewijzigd door Universalia : 6 juni 2018 om 08:45.
Universalia is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 juni 2018, 08:46   #19
Skobelev
Secretaris-Generaal VN
 
Skobelev's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 maart 2013
Locatie: Kinshasa aan de Dender
Berichten: 36.440
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Voltian Bekijk bericht
Een oplossing voor de migratiecrisis willen en tegelijk stellen dat de oplossing niet van Europa kan komen, dat vind ik zo'n vreemde houding.

Het is simpel,
ofwel vinden de Europese landen samen een oplossing (=een Europese oplossing)
ofwel is het ieder voor zich en dan is het gedaan met Schengen, dus terug grenscontroles aan elk land, voor iedereen.

Om een idee te geven wat ons te wachten staat als Schengen wegvalt: de discussies tussen Ierland & UK over de Noord-Ierse grens na brexit. Daar wordt de brexit-stemmer nu geconfronteerd met het verschil tussen wat-ie wil en wat kan.
Begrijp je die houding niet?

Verkiezingen, aantal stemmen, postjes verdelen. Meer moet je er niet achter zoeken.
Skobelev is nu online   Met citaat antwoorden
Oud 6 juni 2018, 08:51   #20
Universalia
Secretaris-Generaal VN
 
Universalia's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 december 2012
Locatie: Nieverans Les Bains
Berichten: 43.580
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Blue Sky Bekijk bericht
Probleem zit hem bij de top van de EU. Allemaal CD&V figuren waarbij het vooral om menselijkheid gaat bij de migratiecrisis. Juncker, Merkel en deze super linkse Griek die op migratie werd gezet.

Samen met de landen in het oosten van Europa is er nu echter nog meer tegenkanting tegen deze onrealistisch en gedwongen politiek van Europa doordat rechts aan de macht is in Italië.

Juncker kan nu nog wat meer gefrustreerd worden en nog wat meer gaan drinken ...
Dat is inderdaad dal meermaals gebleken dat het probleem daar schuilt al dan niet achter een klein hoekje.
__________________
Ik citeer Confucius: Als straffen niet op de juiste wijze worden opgelegd, weten de mensen niet waar ze aan toe zijn.
Ook citeer ik A. Einstein met graagte: Bidden verandert de wereld niet, maar bidden verandert de mens en de mens verandert de wereld.
Universalia is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 08:27.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be