Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Debatclub > Geschiedenis
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Geschiedenis Van de Romeinen tot 9/11...

Antwoord
 
Discussietools
Oud 17 juli 2007, 02:25   #1
evilbu
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
evilbu's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 25 augustus 2006
Locatie: Dietse Drugsvrije Republiek
Berichten: 10.589
Standaard DVD Box "Milestones of the 20th Century": Armeense genocide is 100% waar

Ik ben sinds kort geabonneerd op Knack. Best interessant, veel artikels, ook vaak over zaken waar je anders misschien niet over hoort.
En tot mijn genoegen krijg ik er nu ook de dvdbox "milestones of the 20 th century" bij : 10 dvd's van elk 52 minuten. Elke DVD behandelt een decennium; de belangrijkste gebeurtenissen worden met beeldmateriaal en commentaar toegelicht.
Voor 1910-1919 is dat het eerste telefoongesprek tussen New York en San Francisco, de opstand in Wuhan, de ondergang van de Titanic, de moord op de aartshertog in Sarajevo.... en de Armeense genocide(1915).

Nu niet dat ik zelf zo een extreme visie heb op die gebeurtenissen in Armenië, maar deze reportage laat geen enkele ruimte voor twijfel: alle regimes in Turkije (voor en na Jonge Turken) wordt van doelbewuste eliminatie van de Armeniërs beschuldigd.

Ik weet niet of anderen die box ook hebben? In deze tijden dat men het ontkennen van die genocide wil verbieden, en dat in Turkije er wetten voor het omgekeerde bestaan en politici van Turkse afkomst er hier op een gelijkaardige wijze over denken, vind ik het raar dat ik hier nog niks over gehoord heb?
__________________
Steun Oranje-Blauw!
evilbu is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 oktober 2007, 14:37   #2
Derk de Tweede
Secretaris-Generaal VN
 
Derk de Tweede's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 januari 2005
Locatie: Ergens tussen Dollard en Duinkerken
Berichten: 37.539
Standaard

Neem hem maar niet mee naar Turkije!
__________________
Derk de Tweede is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 oktober 2007, 08:37   #3
freespirit
Minister-President
 
freespirit's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 22 december 2006
Berichten: 5.176
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door evilbu Bekijk bericht
Ik ben sinds kort geabonneerd op Knack. Best interessant, veel artikels, ook vaak over zaken waar je anders misschien niet over hoort.
En tot mijn genoegen krijg ik er nu ook de dvdbox "milestones of the 20 th century" bij : 10 dvd's van elk 52 minuten. Elke DVD behandelt een decennium; de belangrijkste gebeurtenissen worden met beeldmateriaal en commentaar toegelicht.
Voor 1910-1919 is dat het eerste telefoongesprek tussen New York en San Francisco, de opstand in Wuhan, de ondergang van de Titanic, de moord op de aartshertog in Sarajevo.... en de Armeense genocide(1915).

Nu niet dat ik zelf zo een extreme visie heb op die gebeurtenissen in Armenië, maar deze reportage laat geen enkele ruimte voor twijfel: alle regimes in Turkije (voor en na Jonge Turken) wordt van doelbewuste eliminatie van de Armeniërs beschuldigd.

Ik weet niet of anderen die box ook hebben? In deze tijden dat men het ontkennen van die genocide wil verbieden, en dat in Turkije er wetten voor het omgekeerde bestaan en politici van Turkse afkomst er hier op een gelijkaardige wijze over denken, vind ik het raar dat ik hier nog niks over gehoord heb?
Ik heb die DVD-box ook, interessant stukje (moderne) geschiedenis waarbij je eens andere klokken hoort luiden dan wanneer je een Belgische historische documentaire ziet. Het heeft een totaal andere insteek. Die Armeense genocide en de (totop heden) massale ontkenning door de Turkse overheid ervan, is voor mij de hoofdreden waarom Turkije niet bij de EU mag behoren. Want laat ons duidelijk zijn: sinds de intrede van de islam is dat land nooit Europees geweest, het is het nog steeds niet en waarschijnlijk zal het dat met een islamitische partij in de regering ook nooit worden. Laat alle (progressieve) Europese beleidsmakers die Turkije mee lid 'van de familie' willen maken, dit documentairestukje eens zien. Verbaasd hoeveel een mens van het verleden kan leren ...
freespirit is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 oktober 2007, 16:16   #4
Bovenbuur
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Bovenbuur's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 16 oktober 2006
Locatie: Stiekem toch weer bovenbuur
Berichten: 15.006
Standaard

Dat een documentaire iets mooi laat zien maakt het niet opeens waar hè? Ze hebben vast gelijk, dat geloof ik wel, maar dat komt niet doordat ze er een documentaire over gemaakt hebben, ook in beelden kan je prima liegen danwel gewoon niet weten waar je het over hebt.
__________________
Waarschuwing:
Dit onderschrift is pretentieus en kan (soms) bekend overkomen!

Laatst gewijzigd door Bovenbuur : 10 oktober 2007 om 16:16.
Bovenbuur is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 oktober 2007, 17:22   #5
baseballpolitieker
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
baseballpolitieker's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 september 2006
Berichten: 10.530
Stuur een bericht via MSN naar baseballpolitieker
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bovenbuur Bekijk bericht
Dat een documentaire iets mooi laat zien maakt het niet opeens waar hè? Ze hebben vast gelijk, dat geloof ik wel, maar dat komt niet doordat ze er een documentaire over gemaakt hebben, ook in beelden kan je prima liegen danwel gewoon niet weten waar je het over hebt.
Ging juist hetzelfe posten toen ik dit las, evilbu wnn ben jij een documentaireslaafje geworden?

Please wordt niet zo als enkele zeitgeistaanhangers.
__________________
POLITICS.BE 2:http://www.politiek.messageboard.be

Het volk dient de stem van de partijen te zijn, en de partijen niet de stem van het volk!
De nieuwe Vlaamse Partij! Vrij Vlaanderen
of neem eens een kijkje op ons geüpdate forum:Forum Vrij Vlaanderen

Laatst gewijzigd door baseballpolitieker : 10 oktober 2007 om 17:22.
baseballpolitieker is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 oktober 2007, 19:15   #6
evilbu
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
evilbu's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 25 augustus 2006
Locatie: Dietse Drugsvrije Republiek
Berichten: 10.589
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door baseballpolitieker Bekijk bericht
Ging juist hetzelfe posten toen ik dit las, evilbu wnn ben jij een documentaireslaafje geworden?

Please wordt niet zo als enkele zeitgeistaanhangers.
Ikke? Ik vroeg enkel jullie mening.
__________________
Steun Oranje-Blauw!
evilbu is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 februari 2021, 17:14   #7
N-VA
Parlementsvoorzitter
 
N-VA's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 6 januari 2003
Locatie: Gent
Berichten: 2.137
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bovenbuur Bekijk bericht
Dat een documentaire iets mooi laat zien maakt het niet opeens waar hè? Ze hebben vast gelijk, dat geloof ik wel, maar dat komt niet doordat ze er een documentaire over gemaakt hebben, ook in beelden kan je prima liegen danwel gewoon niet weten waar je het over hebt.
Stel jij de Armeense genocide nu in vraag? Ik wist niet dat je een negationist was.

Die historische gebeurtenis is zo uitgebreid gedocumenteerd en is algemeen aanvaard (behalve in Turkije). Doe anders maar wat opzoekingswerk op het internet.

Bekijk maar eens de foto's en stel de Armeense genocide dan maar eens in vraag:

https://duckduckgo.com/?q=armeense+g...ages&ia=images

Christelijke Armeense vrouwen gekruisigd:
N-VA is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord


Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 14:36.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be