Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Forumsessies met politici > Forumsessies met politici (2007) > Nele Jansegers (Vlaams Belang) 7 tot 13 mei
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Nele Jansegers (Vlaams Belang) 7 tot 13 mei Sinds 1993 is Nele Jansegers professioneel actief in het Vlaams Blok. Ze is sinds 8 juli 2004 senator rechtstreeks gekozen door het Nederlandse kiescollege.

 
 
Discussietools
Oud 5 mei 2007, 22:59   #1
Isabella
Burgemeester
 
Isabella's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 januari 2007
Locatie: Sint-Niklaas
Berichten: 510
Standaard Kinderopvang

Beste, heeft het Vlaams belang een idee of voorstel om het probleem van kinderopvang op te lossen?
In 2007 is het namelijk zo, dat als men in februari informeerde naar kinderopvang, men via officiële kanalen pas in januari 2008 zijn kinderen ergens naar de opvang kon doen.
Met andere woorden, iemand die vb 7 weken zwanger is, kan geen opvang krijgen tegen dat ze bevalt, men moet al op een wachtlijst staan van voor men zwanger is.
Ik heb enkele dagen geleden mijn job moeten opgeven omdat ik geen opvang heb gevonden voor mijn twee kinderen.
Dit is een probleem dat al een hele tijd aansleept, ook in 2004 had ik al dat probleem voor opvang bij mijn eerste zoontje.

Welke oplossing zou uw partij hiervoor kunnen aanreiken?
Isabella is offline  
Oud 7 mei 2007, 19:57   #2
dominatrix
Minister-President
 
dominatrix's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 22 augustus 2002
Berichten: 4.248
Standaard

Uit het programma kan ik je alvast volgend antwoord meegeven:



d. Kinderopvang
De verdediging en de bescherming van de thuiswerkende
ouder zijn voor het Vlaams Belang belangrijk. Wij
hebben ook aandacht voor de ouder die bewust kiest
buitenshuis te werken. Het Vlaams Belang is voorstander
en verdediger van de uitbouw van een harmonieuze
combinatie tussen gezin en arbeid. Hierbij is het bijzonder
belangrijk een goed, kwaliteitsvol en betaalbaar
kinderopvangprogramma uit te werken. Het Vlaamse
tijdskrediet moet een volwaardig alternatief worden om
kinderen op te voeden. Bovendien bepleit het Vlaams
Belang drie jaar ouderschapsverlof. Tot slot dienen ouders
de mogelijkheid te hebben tijdelijk te kunnen genieten
van deeltijdse arbeid met bijzondere bescherming.

Een gezinsvriendelijke bedrijfscultuur is erg belangrijk.
Hier zijn talrijke maatregelen denkbaar, zoals bedrijfskribbes,
het fiscaal ondersteunen van bedrijven die huishoudelijke
activiteiten ondersteunen, fl exibele arbeidsuren
voor werknemers met kinderen, verbetering van de
positie van de vrouw in het personeelsbeleid. Kinderopvang
moet betaalbaar en van goede kwaliteit zijn. Het
moet ook beschikbaar zijn, onder andere via fl exibele
openingstijden die noodgevallen kunnen opvangen. Dit
is enkel mogelijk mits het uitwerken van een volwaardig
statuut voor de onthaalouder, gekoppeld aan alle
rechten waarover een werknemer kan beschikken. Enkel
op deze wijze kan dergelijke opdracht aantrekkelijk
blijven.

Onthaalouders verdienen de behandeling van volwaardige
werknemers of zelfstandigen met navenante sociale
zekerheidsrechten. Zij hebben recht op een echt loon en
niet langer op ‘vergoedingen.’ Slechts een dusdanige
benadering kan de huidige situatie omkeren, waar de
nood aan kinderopvang blijft stijgen, terwijl het aantal
onthaalouders daalt door de onbehoorlijke regeling van
het sociaal statuut. Het vervangingsinkomen dat onthaalouders
nu kunnen genieten, indien ze ziek vallen of
kinderen onverwachts thuisblijven, is een vooruitgang,
maar volgens het Vlaams Belang is dit nog steeds onvoldoende.
Een volwaardig en evenwichtig pakket rechten

en plichten voor onthaalouders dringt zich op.
__________________
www.vlaamsbelang.org
dominatrix is offline  
Oud 7 mei 2007, 19:59   #3
dominatrix
Minister-President
 
dominatrix's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 22 augustus 2002
Berichten: 4.248
Standaard

het volledige gezinsprogramma als onderdeel van het programma is af te halen op de webstek www.vlaamsbelang.org
__________________
www.vlaamsbelang.org
dominatrix is offline  
Oud 8 mei 2007, 16:19   #4
Isabella
Burgemeester
 
Isabella's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 januari 2007
Locatie: Sint-Niklaas
Berichten: 510
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door dominatrix Bekijk bericht
het volledige gezinsprogramma als onderdeel van het programma is af te halen op de webstek www.vlaamsbelang.org
dankuwel
Hier is idd al heel wat uit te halen.
Hun gezinsprogramma biedt heel wat mogelijkheden.
Maar het stuk over kinderopvang is nog te algemeen. Vele partijen willen ook het aantal opvangplaatsen doen vermeerderen.

Maar ik vraag me toch af hoe het VB dat concreet wil realiseren?
Welke concrete oplossingen zij zullen aanreiken.
Isabella is offline  
Oud 9 mei 2007, 12:34   #5
Nele Jansegers
 
 
Nele Jansegers's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 mei 2007
Berichten: 5
Standaard kinderopvang

Beste Isabella,

Ik kom hier later graag nog uitgebreid op terug. Maar algemeen wil ik alvast aanstippen dat mijn partij niet alleen pleit voor een opvoedersloon voor de thuiswerkende ouder, maar dat wij vanzelfsprekend ook aandacht hebben voor de ouder die bewust kiest om buitenshuis te werken.

Vlaams Belang is voorstander van de uitbouw van een harmonieuze combinatie van arbeid en gezin. het spreekt voor zich dat een gezinsvriendelijke bedrijfscultuur heel belangrijk is. Wij willen een volwaardig statuut voor de onthaalouder en zijn voorstander van gezinsvriendelijke maatregelen zoals bijvoorbeeld bedrijfskribbes en flexibele arbeidsuren voor de werknemer met kinderen.

Laatst gewijzigd door Akira : 9 mei 2007 om 13:01.
Nele Jansegers is offline  
Oud 9 mei 2007, 12:39   #6
lombas
Secretaris-Generaal VN
 
lombas's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 27 juni 2005
Berichten: 42.814
Standaard

Geachte mevrouw Jansegers

Zijn kinderen geen individuele keuze?

Met beleefde groeten


lombas
__________________
Born but to die, and reas'ning but to err. (Pope)
lombas is offline  
Oud 9 mei 2007, 12:49   #7
Nele Jansegers
 
 
Nele Jansegers's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 mei 2007
Berichten: 5
Standaard

Beste Isabella,

Voor ons is het belangrijk dat er in de gezinnen een vrije keuze is tussen met twee gaan werken of het thuisblijven van één ouder voor de opvoeding van de kinderen. Op dit moment bestaat die vrije keuze eigenlijk niet, omwille van financiële redenen en het gebrek aan bescherming van de thuisblijvende ouder. De ouder die vandaag kiest om niet uit werken te gaan om de kinderen op te voeden, heeft zelfstandig inkomen en bouwt voor die periode ook geen pensioenrechten op. Indien het gezin uiteenvalt, heeft de thuisblijvende ouder van de ene dag op de andere geen inkomen meer. Wij pleiten daarom voor een opvoedersloon dat die risico's zou opvangen en dat bovendien een principiële beloning is voor de ouder die ervoor kiest zelf 'opvangouder' te zijn voor zijn eigen kinderen. Als de overheid mensen subsidieert die kinderen van anderen opvangt, waarom dan niet de eigen ouder? Wij geloven dat indien een opvoedersloon zou bestaan, vrij veel jonge ouders daarvoor zouden kiezen. Op die manier zou de druk op de opvangplaatsen buiten het gezin al een stuk verminderen.

Het opvoeren van de opvangplaatsen is een kwestie van prioriteiten. Wij willen niet enkel de opvangcapaciteit voor kinderen van buitenshuiswerkende ouders verhogen, ook en misschien nog dringender is het wegwerken van de wachtlijsten voor de opvang van kinderen en volwassenen met een handicap. Wij geloven dat Vlaanderen de middelen moet hebben om zijn eigen beleid uit te stippen en daarom zo snel mogelijk zichzelf moet kunnen besturen.
Nele Jansegers is offline  
Oud 9 mei 2007, 12:54   #8
Nele Jansegers
 
 
Nele Jansegers's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 mei 2007
Berichten: 5
Standaard

Beste Lombas,

Natuurlijk zijn kinderen een individuele keuze, maar ze zijn ook de toekomst van een volk.

Heel veel dingen zijn individuele keuzes, om maar te beginnen met de manier waarop we leven.

Vindt u dan dat rokers bijvoorbeeld alle kosten moeten dragen voor hun verzorging indien zij longkanker krijgen? Of dat enkel wie met de auto wil rijden de wegen mee moet helpen betalen? enz....
Nele Jansegers is offline  
Oud 9 mei 2007, 13:04   #9
lombas
Secretaris-Generaal VN
 
lombas's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 27 juni 2005
Berichten: 42.814
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nele Jansegers Bekijk bericht
Beste Lombas,

Natuurlijk zijn kinderen een individuele keuze, maar ze zijn ook de toekomst van een volk.

Heel veel dingen zijn individuele keuzes, om maar te beginnen met de manier waarop we leven.
Dus vanuit het feit dat kinderen "de toekomst" zijn, haalt u de legitimiteit het bezit van andere mensen af te nemen - die net zozeer individuele keuzes maken? Dat lijkt me een bijzonder arbitraire houding.

Citaat:
Vindt u dan dat rokers bijvoorbeeld alle kosten moeten dragen voor hun verzorging indien zij longkanker krijgen? Of dat enkel wie met de auto wil rijden de wegen mee moet helpen betalen? enz....
Inderdaad. Bijgestaan door private personen of organisaties, uiteraard.
__________________
Born but to die, and reas'ning but to err. (Pope)
lombas is offline  
Oud 9 mei 2007, 13:22   #10
Bernt
Burger
 
Geregistreerd: 12 februari 2007
Berichten: 107
Standaard

[quote=lombas;2651190]Dus vanuit het feit dat kinderen "de toekomst" zijn, haalt u de legitimiteit het bezit van andere mensen af te nemen - die net zozeer individuele keuzes maken? Dat lijkt me een bijzonder arbitraire houding.


Waar zegt Nele Jansegers dat het "bezit van andere mensen moet afgenomen worden"?
Als je "met bezit afnemen" belastingen betalen wil zeggen, ja , dan kan ik je volgen, maar dan ben je hier niet aan 't goeie adres
Bernt is offline  
Oud 9 mei 2007, 13:39   #11
lombas
Secretaris-Generaal VN
 
lombas's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 27 juni 2005
Berichten: 42.814
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bernt Bekijk bericht
Waar zegt Nele Jansegers dat het "bezit van andere mensen moet afgenomen worden"?
Als je "met bezit afnemen" belastingen betalen wil zeggen, ja , dan kan ik je volgen, maar dan ben je hier niet aan 't goeie adres
Ze spreekt over staatskinderopvang &c. Ik neem aan dat dat geld niet uit de lucht komt vallen. Zelfs in Ezeltje Strekje moet je eerst geld steken.
__________________
Born but to die, and reas'ning but to err. (Pope)

Laatst gewijzigd door lombas : 9 mei 2007 om 13:39.
lombas is offline  
Oud 9 mei 2007, 13:50   #12
1handclapping
Europees Commissaris
 
1handclapping's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 juli 2003
Locatie: Antwerpen-Deurne
Berichten: 7.132
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door lombas Bekijk bericht
Ze spreekt over staatskinderopvang &c. Ik neem aan dat dat geld niet uit de lucht komt vallen. Zelfs in Ezeltje Strekje moet je eerst geld steken.
We zijn hier in discussie met iemand die inderdaad ook "de staat" in vraag stelt met name wie ertoe behoort en wie niet. "Eigen volk eerst" weet je wel. Jouw bekommernis is in de eerste plaats een definitie van de "zo klein mogelijke solidariteit" of het betalen van een verzekeringspremie na een schadegeval en niet ervoor (wat in een normaal verzekeringsbedrijf vanzelfsprekend ook onmogelijk is).

Je hebt geen "staat" nodig om kinderopvang te organizeren, een private organisatie doet dit inderdaad zeer efficiënt met een winstoogmerk - het optimale resultaat behaal je allicht door verschillende systemen met elkaar te laten concurreren - In het geval "kinderopvang" zullen er echter altijd te weinig dienstenaanbieders aan marktprijs zijn.
& Dat is het echte probleem, niet de holle frazen die hier te lezen zijn.
__________________
Deze gebruikersnaam wordt niet meer benut - maar wel mijn werkelijke naam : Roger Verhiest
1handclapping is offline  
Oud 9 mei 2007, 14:02   #13
lombas
Secretaris-Generaal VN
 
lombas's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 27 juni 2005
Berichten: 42.814
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door 1handclapping Bekijk bericht
We zijn hier in discussie met iemand die inderdaad ook "de staat" in vraag stelt met name wie ertoe behoort en wie niet. "Eigen volk eerst" weet je wel. Jouw bekommernis is in de eerste plaats een definitie van de "zo klein mogelijke solidariteit" of het betalen van een verzekeringspremie na een schadegeval en niet ervoor (wat in een normaal verzekeringsbedrijf vanzelfsprekend ook onmogelijk is).

Je hebt geen "staat" nodig om kinderopvang te organizeren, een private organisatie doet dit inderdaad zeer efficiënt met een winstoogmerk - het optimale resultaat behaal je allicht door verschillende systemen met elkaar te laten concurreren - In het geval "kinderopvang" zullen er echter altijd te weinig dienstenaanbieders aan marktprijs zijn.
& Dat is het echte probleem, niet de holle frazen die hier te lezen zijn.
Ik ben voor een zo groot mogelijke solidariteit. Enkel, volgens mij komt die niet voort uit de loop van een geweer.
__________________
Born but to die, and reas'ning but to err. (Pope)

Laatst gewijzigd door lombas : 9 mei 2007 om 14:02.
lombas is offline  
Oud 9 mei 2007, 14:11   #14
Percalion
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Percalion's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 december 2003
Locatie: Vrije Markt
Berichten: 10.698
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nele Jansegers Bekijk bericht
Vindt u dan dat rokers bijvoorbeeld alle kosten moeten dragen voor hun verzorging indien zij longkanker krijgen? Of dat enkel wie met de auto wil rijden de wegen mee moet helpen betalen? enz....
Ja.
__________________
Hitler was a massmurdering fuckhead, as many important historians have said.
Percalion is offline  
Oud 9 mei 2007, 18:13   #15
Stratcat
Eur. Commissievoorzitter
 
Stratcat's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 11 november 2002
Berichten: 9.686
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Percalion Bekijk bericht
Ja.
Hé, dat treft. Ik ook.
__________________
One World, One Dream, One Everything
Stratcat is offline  
Oud 9 mei 2007, 18:14   #16
lombas
Secretaris-Generaal VN
 
lombas's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 27 juni 2005
Berichten: 42.814
Standaard

We zijn al met drie.

__________________
Born but to die, and reas'ning but to err. (Pope)
lombas is offline  
Oud 9 mei 2007, 18:17   #17
Stratcat
Eur. Commissievoorzitter
 
Stratcat's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 11 november 2002
Berichten: 9.686
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door lombas Bekijk bericht
We zijn al met drie.

God moet zijn getal hebben.
__________________
One World, One Dream, One Everything
Stratcat is offline  
Oud 9 mei 2007, 18:30   #18
Percalion
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Percalion's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 december 2003
Locatie: Vrije Markt
Berichten: 10.698
Standaard

Nu nog iemand en we kunnen kaarten. Ik ga alvast Ace of Spades van Motörhead opleggen zie.
__________________
Hitler was a massmurdering fuckhead, as many important historians have said.
Percalion is offline  
Oud 9 mei 2007, 18:54   #19
schattepatatje
Vreemdeling
 
Geregistreerd: 2 december 2006
Berichten: 28
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nele Jansegers Bekijk bericht
Beste Isabella,

Ik kom hier later graag nog uitgebreid op terug. Maar algemeen wil ik alvast aanstippen dat mijn partij niet alleen pleit voor een opvoedersloon voor de thuiswerkende ouder, maar dat wij vanzelfsprekend ook aandacht hebben voor de ouder die bewust kiest om buitenshuis te werken.

Vlaams Belang is voorstander van de uitbouw van een harmonieuze combinatie van arbeid en gezin. het spreekt voor zich dat een gezinsvriendelijke bedrijfscultuur heel belangrijk is. Wij willen een volwaardig statuut voor de onthaalouder en zijn voorstander van gezinsvriendelijke maatregelen zoals bijvoorbeeld bedrijfskribbes en flexibele arbeidsuren voor de werknemer met kinderen.
werd er ook maar eens aan de pré van de kinderverzorgsters gedacht dat die gerust es kan verhogen !!!!
schattepatatje is offline  
Oud 9 mei 2007, 18:54   #20
schattepatatje
Vreemdeling
 
Geregistreerd: 2 december 2006
Berichten: 28
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nele Jansegers Bekijk bericht
Beste Isabella,

Ik kom hier later graag nog uitgebreid op terug. Maar algemeen wil ik alvast aanstippen dat mijn partij niet alleen pleit voor een opvoedersloon voor de thuiswerkende ouder, maar dat wij vanzelfsprekend ook aandacht hebben voor de ouder die bewust kiest om buitenshuis te werken.

Vlaams Belang is voorstander van de uitbouw van een harmonieuze combinatie van arbeid en gezin. het spreekt voor zich dat een gezinsvriendelijke bedrijfscultuur heel belangrijk is. Wij willen een volwaardig statuut voor de onthaalouder en zijn voorstander van gezinsvriendelijke maatregelen zoals bijvoorbeeld bedrijfskribbes en flexibele arbeidsuren voor de werknemer met kinderen.
werd er ook maar eens aan de pré van de kinderverzorgsters gedacht dat die gerust es kan verhogen !!!!
schattepatatje is offline  
 


Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 04:44.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be