Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Buitenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 16 juli 2019, 15:16   #41
Tavek
Banneling
 
 
Geregistreerd: 11 januari 2004
Berichten: 66.569
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Anna List Bekijk bericht
²

en op VRT Radio 1 waren ze vanmorgen dan ook direct bezig over een mogelijk impeachment hiervoor.
Xenofobie en racisme zijn niet impeachable.

Die journalist die dat stelde is een idioot. De amerikaanse grondwet definieert vrij duidelijk welke de gronden zijn voor impeachment.

Obstruction of justice is dat wel trouwens.
Tavek is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 juli 2019, 15:20   #42
Tavek
Banneling
 
 
Geregistreerd: 11 januari 2004
Berichten: 66.569
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zipper Bekijk bericht
De Dem's weten niet meer van welk hout pijlen maken.
Trump is zijn achterban aan het voeden & de aandacht af aan het leiden.

Het probleem is dus wel dat die 4 weinig electoraal gewicht hebben maar veel twitter gewicht. Met twitter win je geen verkiezingen. Buiten hun districten stellen ze niet veel voor.

Ik zou Pelosi volgen. Die dame is een raspolitieker van het zuiverste soort. Maar dat begrijpen die 4 nog niet.

Impeachment nu heeft geen zin. De situatie is ook niet te vergelijken met de jaren 70 onder nixon. De GOP en de DEM's zijn kompleet gepolariseerd. Zelfs al schiet Trump iemand af op 5th avenue, de GOP senaat zal hem niet veroordelen. Omdat men het de DEM's niet gunt.

Dit is een klassieke stammenstrijd.
Tavek is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 juli 2019, 15:23   #43
Tavek
Banneling
 
 
Geregistreerd: 11 januari 2004
Berichten: 66.569
Standaard

Men kan dit best zsm laten passeren en terug focussen op de dingen die er toe doen:

Health care

Als de DEM's daar op blijven hameren, en niks anders, winnen ze. Zo hebben ze de midterms gewonnen. Heatlh care is persoonlijk: heel veel amerikanen hebben miserie er mee en liggen er van wakker. Dat als thema naar voren brengen = winst.

Al de rest is ruis in de marge. Enkelingen zullen wel wakker liggen van racisme & de amerikaanse volksaard.....maar daar overtuig je geen redneck mee om voor jou te stemmen of een zwarte om te gaan stemmen uberhaupt.

What's in it for me...Die vraag beantwoorden in functie van de kiezer = verkiezingen winnen.
Tavek is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 juli 2019, 15:36   #44
Frankenstein
Europees Commissaris
 
Geregistreerd: 26 april 2008
Berichten: 6.442
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tavek Bekijk bericht
Men kan dit best zsm laten passeren en terug focussen op de dingen die er toe doen:

Health care

Als de DEM's daar op blijven hameren, en niks anders, winnen ze. Zo hebben ze de midterms gewonnen. Heatlh care is persoonlijk: heel veel amerikanen hebben miserie er mee en liggen er van wakker. Dat als thema naar voren brengen = winst.

Al de rest is ruis in de marge. Enkelingen zullen wel wakker liggen van racisme & de amerikaanse volksaard.....maar daar overtuig je geen redneck mee om voor jou te stemmen of een zwarte om te gaan stemmen uberhaupt.

What's in it for me...Die vraag beantwoorden in functie van de kiezer = verkiezingen winnen.
Wie krijgt deze 4 exoten het in het gareel. Dat is nu de hamvraag. Vooral Cortez en Omar donderen de Democraten het ravijn in met hun gezeur en gekke tweets.

Laatst gewijzigd door Frankenstein : 16 juli 2019 om 15:37.
Frankenstein is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 juli 2019, 15:38   #45
Hoofdstraat
Secretaris-Generaal VN
 
Hoofdstraat's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 april 2017
Berichten: 22.732
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tavek Bekijk bericht
Xenofobie en racisme zijn niet impeachable.

Die journalist die dat stelde is een idioot. De amerikaanse grondwet definieert vrij duidelijk welke de gronden zijn voor impeachment.

Obstruction of justice is dat wel trouwens.
De fab four roepen ook al op voor een impeachment, die zijn al even slim.

"Alexandria Ocasio-Cortez, Ilhan Omar, Ayanna Pressley and Rashida Tlaib - staged a press conference on Monday night strongly condemning his behaviour and calling for his impeachment."

https://www.independent.co.uk/news/w...-a9006296.html

Als je de antwoorden van Trump bekijkt lijkt het er op dat hij met z'n berichten opzettelijk de fab four nog belangrijk heeft gemaakt voor de Democraten omdat hij ze ziet als een blok aan het been van de partij. En hij schept er nog over op ook. Zo grappig, Trump doet alles open en bloot en ze vallen er nog voor.

-----------
@realDonaldTrump
Those Tweets were NOT Racist. I don’t have a Racist bone in my body! The so-called vote to be taken is a Democrat con game. Republicans should not show “weakness” and fall into their trap. This should be a vote on the filthy language, statements and lies told by the Democrat.....

@realDonaldTrump
.....Congresswomen, who I truly believe, based on their actions, hate our Country. Get a list of the HORRIBLE things they have said. Omar is polling at 8%, Cortez at 21%. Nancy Pelosi tried to push them away, but now they are forever wedded to the Democrat Party. See you in 2020!
Hoofdstraat is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 juli 2019, 09:28   #46
patrickve
Secretaris-Generaal VN
 
patrickve's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 februari 2009
Locatie: Grenoble, Frankrijk
Berichten: 111.429
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hoomer Bekijk bericht
Inderdaad de essentie, en velen zullen het inderdaad zo zien.
patrickve is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 juli 2019, 09:56   #47
Universalia
Secretaris-Generaal VN
 
Universalia's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 december 2012
Locatie: Nieverans Les Bains
Berichten: 43.576
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tavek Bekijk bericht
Trump is zijn achterban aan het voeden & de aandacht af aan het leiden.

Het probleem is dus wel dat die 4 weinig electoraal gewicht hebben maar veel twitter gewicht. Met twitter win je geen verkiezingen. Buiten hun districten stellen ze niet veel voor.

Ik zou Pelosi volgen. Die dame is een raspolitieker van het zuiverste soort. Maar dat begrijpen die 4 nog niet.

Impeachment nu heeft geen zin. De situatie is ook niet te vergelijken met de jaren 70 onder nixon. De GOP en de DEM's zijn kompleet gepolariseerd. Zelfs al schiet Trump iemand af op 5th avenue, de GOP senaat zal hem niet veroordelen. Omdat men het de DEM's niet gunt.

Dit is een klassieke stammenstrijd.


Staat die op sterk water eigenlijk die Pelosi?

__________________
Ik citeer Confucius: Als straffen niet op de juiste wijze worden opgelegd, weten de mensen niet waar ze aan toe zijn.
Ook citeer ik A. Einstein met graagte: Bidden verandert de wereld niet, maar bidden verandert de mens en de mens verandert de wereld.
Universalia is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 juli 2019, 10:20   #48
Kallikles
Secretaris-Generaal VN
 
Kallikles's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 oktober 2005
Berichten: 21.225
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tavek Bekijk bericht
Men kan dit best zsm laten passeren en terug focussen op de dingen die er toe doen:

Health care

Als de DEM's daar op blijven hameren, en niks anders, winnen ze. Zo hebben ze de midterms gewonnen. Heatlh care is persoonlijk: heel veel amerikanen hebben miserie er mee en liggen er van wakker. Dat als thema naar voren brengen = winst.

Al de rest is ruis in de marge. Enkelingen zullen wel wakker liggen van racisme & de amerikaanse volksaard.....maar daar overtuig je geen redneck mee om voor jou te stemmen of een zwarte om te gaan stemmen uberhaupt.

What's in it for me...Die vraag beantwoorden in functie van de kiezer = verkiezingen winnen.
Maar Pelosi en het Democratische establishment zitten in de pocket van Big Pharma en de insurance companies. Die willen absoluut geen Medicare for All.

Alleen Bernie Sanders & the Squad (en in mindere mate ook Elisabeth Warren) strijden hiervoor. Dat stoort het Democratische establishment juist, o.w.v. de disruptie door de Squad van hun donorgebaseerde business model. D?*?*rom willen ze ook geen vuist maken tegen Trump: ze gebruiken de Clintonstrategie "stem voor ons, want wij zijn tenminste minder erg als Trump; bij ons mogen Women Of Color zelfs in het Congres komen, als ze tenminste geen kritische vragen stellen en de grote corporates (onze donoren) niet aanvallen.")
__________________
islamophobie et bêtise ordinaire:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zipper
de bruine pest is de islam. Het is de meest boosaardige ideologie sinds het nazisme.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pericles
Mogelijk zijn het hebben van verbale kwaliteiten niet uw grootste talent.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Andev
Waarom zou ik moeten weten wat "multivariaatanalyse" betekent???
De mensen, steeds meer en meer, hebben lak aan dat soort gelul.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mike Godwin
By all means, compare these shitheads to Nazis.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gipsy
Ja ik heb gezegd dat ik de moord op duizenden Nigerianen, omdat het zwarten zijn, goedpraat.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gipsy over Europa's moslims
Naft er over en een stekske.
Kallikles is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 juli 2019, 10:25   #49
Kallikles
Secretaris-Generaal VN
 
Kallikles's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 oktober 2005
Berichten: 21.225
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hoofdstraat Bekijk bericht
De fab four roepen ook al op voor een impeachment, die zijn al even slim.

"Alexandria Ocasio-Cortez, Ilhan Omar, Ayanna Pressley and Rashida Tlaib - staged a press conference on Monday night strongly condemning his behaviour and calling for his impeachment."

https://www.independent.co.uk/news/w...-a9006296.html

Als je de antwoorden van Trump bekijkt lijkt het er op dat hij met z'n berichten opzettelijk de fab four nog belangrijk heeft gemaakt voor de Democraten omdat hij ze ziet als een blok aan het been van de partij. En hij schept er nog over op ook. Zo grappig, Trump doet alles open en bloot en ze vallen er nog voor.

-----------
@realDonaldTrump
Those Tweets were NOT Racist. I don’t have a Racist bone in my body! The so-called vote to be taken is a Democrat con game. Republicans should not show “weakness” and fall into their trap. This should be a vote on the filthy language, statements and lies told by the Democrat.....

@realDonaldTrump
.....Congresswomen, who I truly believe, based on their actions, hate our Country. Get a list of the HORRIBLE things they have said. Omar is polling at 8%, Cortez at 21%. Nancy Pelosi tried to push them away, but now they are forever wedded to the Democrat Party. See you in 2020!
Trump is een idioot. 60% van de Amerikanen steunen Medicare for All. Zelfs hij had dit beloofd tijdens zijn campagne. Zijn core kiezerspubliek is misschien erg racistisch t.o.v. Latino's en zwarten, maar ze willen wél healthcare. Ook is er een generatiekloof: de kinderen van de Trumpstemmers staan dikwijls achter AOC. Net zoals hun ouders willen zij health care (omdat ze uit dezelfde sociale klasse komen) maar anderzijds delen zij de racistische vooroordelen van hun ouders niet.
__________________
islamophobie et bêtise ordinaire:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zipper
de bruine pest is de islam. Het is de meest boosaardige ideologie sinds het nazisme.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pericles
Mogelijk zijn het hebben van verbale kwaliteiten niet uw grootste talent.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Andev
Waarom zou ik moeten weten wat "multivariaatanalyse" betekent???
De mensen, steeds meer en meer, hebben lak aan dat soort gelul.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mike Godwin
By all means, compare these shitheads to Nazis.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gipsy
Ja ik heb gezegd dat ik de moord op duizenden Nigerianen, omdat het zwarten zijn, goedpraat.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gipsy over Europa's moslims
Naft er over en een stekske.
Kallikles is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 juli 2019, 10:31   #50
patrickve
Secretaris-Generaal VN
 
patrickve's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 februari 2009
Locatie: Grenoble, Frankrijk
Berichten: 111.429
Standaard

Ik zal dat ook eens doen zie:

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kallikles Bekijk bericht
Ik wil meer Joden de gaskamers in
FIFY.

Denk je echt dat zoiets kan ?

Laatst gewijzigd door patrickve : 17 juli 2019 om 10:32.
patrickve is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 juli 2019, 10:35   #51
patrickve
Secretaris-Generaal VN
 
patrickve's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 februari 2009
Locatie: Grenoble, Frankrijk
Berichten: 111.429
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kallikles Bekijk bericht
Maar Pelosi en het Democratische establishment zitten in de pocket van Big Pharma en de insurance companies. Die willen absoluut geen Medicare for All.
Ik zou eerder het omgekeerde denken. Medicare for All is de grote geldpomp van het publiek in de medische industrie. Zonder Medicare krijgt de medische industrie enkel maar wat ze waard is ; met Medicare wordt het volk afgetroggeld om de medische industrie bodemloos te financieren.

Denk jij echt dat er in Europa een farmaceutisch bedrijf is dat zou willen overschakelen op een vrije markt voor medische producten zonder sociale zekerheid die haar van treinladingen geld voorziet ?
patrickve is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 juli 2019, 10:39   #52
Pandareus
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 24 maart 2014
Berichten: 72.082
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tavek Bekijk bericht
Trump is zijn achterban aan het voeden & de aandacht af aan het leiden.

Het probleem is dus wel dat die 4 weinig electoraal gewicht hebben maar veel twitter gewicht. Met twitter win je geen verkiezingen. Buiten hun districten stellen ze niet veel voor.

Ik zou Pelosi volgen. Die dame is een raspolitieker van het zuiverste soort. Maar dat begrijpen die 4 nog niet.

Impeachment nu heeft geen zin. De situatie is ook niet te vergelijken met de jaren 70 onder nixon. De GOP en de DEM's zijn kompleet gepolariseerd. Zelfs al schiet Trump iemand af op 5th avenue, de GOP senaat zal hem niet veroordelen. Omdat men het de DEM's niet gunt.

Dit is een klassieke stammenstrijd.
Knap samengevat.
__________________
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel Bekijk bericht
...De Wever is een klootzak, en dit op meerdere vlakken. O.a. wat betreft zijn Blokhaat en zijn walgelijke kontenkruiperij in het stronthol van de partijen die hem een mes in de rug staken...
Pandareus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 juli 2019, 10:45   #53
Tavek
Banneling
 
 
Geregistreerd: 11 januari 2004
Berichten: 66.569
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pandareus Bekijk bericht
Knap samengevat.
In de periode 1840-1860 heeft Amerika een vrij identieke situatie gekend.

Congresleden schoten elkaar af en kwamen gewapend naar het huis. Er was toen zelfs een anti-migranten partij. Toen lag de focus vooral op Ieren en Duitsers.

Racisme vierde hoogtij, partijen & maatschappij waren enorm gepolariseerd. Uiteindelijk heeft het Zuiden afscheid genomen en de rest is geschiedenis.
Tavek is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 juli 2019, 11:05   #54
Kallikles
Secretaris-Generaal VN
 
Kallikles's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 oktober 2005
Berichten: 21.225
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door patrickve Bekijk bericht
Ik zal dat ook eens doen zie:


Ik wil meer Joden de gaskamers in


FIFY.

Denk je echt dat zoiets kan ?
Met die FIFY zeg je dat je mijn woorden corrigeert naar wat jij correct vindt. Je zegt dus dat je vindt dat meer Joden de gaskamers inmoeten. En neen, dat kan niet.

Wat ik zei met mijn FIFY is dat
1. ik wel degelijk snap en niet onken dat jij vindt dat Trump's racistische aanvallen correct zijn én breed gedragen door "gewone mensen";
2. jij hierbij echter in de fout gaat omdat alleen white supremacist KKK racisten deze commentaren steunen;
3. het feit dat jij die commentaren steunt erop wijst dat jij (en het VB, en het gros van N-VA) tot deze categorie van white supremacists behoort.

Je hebt natuurlijk bij de N-VA nog wat ex-VU'ers als een Peumans maar die zijn gemarginaliseerd. Zelfs een Bourgeois die zich had aangepast net zoals de mainstream Republikeinen in de VS is naar het EP gestuurd. En BDW's commentaren over Kris Peeters bewijzen dat hij het EP als een strafkamp beschouwt.

Dat wijst er ook op dat BDW in een andere wereld leeft als de gewone Vlaming. Een job met een maandloon van 8000 euro ziet hij als een soort strafkamp.
__________________
islamophobie et bêtise ordinaire:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zipper
de bruine pest is de islam. Het is de meest boosaardige ideologie sinds het nazisme.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pericles
Mogelijk zijn het hebben van verbale kwaliteiten niet uw grootste talent.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Andev
Waarom zou ik moeten weten wat "multivariaatanalyse" betekent???
De mensen, steeds meer en meer, hebben lak aan dat soort gelul.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mike Godwin
By all means, compare these shitheads to Nazis.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gipsy
Ja ik heb gezegd dat ik de moord op duizenden Nigerianen, omdat het zwarten zijn, goedpraat.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gipsy over Europa's moslims
Naft er over en een stekske.
Kallikles is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 juli 2019, 11:08   #55
Kallikles
Secretaris-Generaal VN
 
Kallikles's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 oktober 2005
Berichten: 21.225
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tavek Bekijk bericht
In de periode 1840-1860 heeft Amerika een vrij identieke situatie gekend.

Congresleden schoten elkaar af en kwamen gewapend naar het huis. Er was toen zelfs een anti-migranten partij. Toen lag de focus vooral op Ieren en Duitsers.

Racisme vierde hoogtij, partijen & maatschappij waren enorm gepolariseerd. Uiteindelijk heeft het Zuiden afscheid genomen en de rest is geschiedenis.
En net als toen waren er in het Noorden halfslachtige politici die niets durfden te ondernemen, wat het Zuiden steeds driester maakte. Uiteindelijk had Abraham Lincoln (endorsed by Karl Marx himself) de moed om een vuist te maken. De grote tragedie is dat de partij van Abraham Lincoln met Trump de partij van de KKK is geworden. (Nixon had hiervoor de basis gelegd.)
__________________
islamophobie et bêtise ordinaire:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zipper
de bruine pest is de islam. Het is de meest boosaardige ideologie sinds het nazisme.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pericles
Mogelijk zijn het hebben van verbale kwaliteiten niet uw grootste talent.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Andev
Waarom zou ik moeten weten wat "multivariaatanalyse" betekent???
De mensen, steeds meer en meer, hebben lak aan dat soort gelul.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mike Godwin
By all means, compare these shitheads to Nazis.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gipsy
Ja ik heb gezegd dat ik de moord op duizenden Nigerianen, omdat het zwarten zijn, goedpraat.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gipsy over Europa's moslims
Naft er over en een stekske.
Kallikles is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 juli 2019, 12:06   #56
SDX
Secretaris-Generaal VN
 
SDX's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 17 oktober 2008
Locatie: Thuis
Berichten: 25.740
Standaard

Ze hebben hun resolutie, nu zijn ze pas gesjareld.

Citaat:
Unbelievably stupid move by the #Democrats, who can no longer distance themselves from these hard left extremists. Now their anti-American ravings will be front and centre in the election campaign. #Trump is playing them like a violin.
En Pelosi weet niet meer waar haar hoofd staat.

https://youtu.be/GDDEqvIP_ac

https://www-politico-com.cdn.ampproj...lution-1417365

Circus in Clown World.
SDX is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 juli 2019, 12:18   #57
patrickve
Secretaris-Generaal VN
 
patrickve's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 februari 2009
Locatie: Grenoble, Frankrijk
Berichten: 111.429
Standaard

Citaat:
Wat ik zei met mijn FIFY is dat
Dan quoteer je mij niet met de quote functie van dit forum he.

Citaat:
1. ik wel degelijk snap en niet onken dat jij vindt dat Trump's racistische aanvallen correct zijn én breed gedragen door "gewone mensen";
Goed.

Citaat:
2. jij hierbij echter in de fout gaat omdat alleen white supremacist KKK racisten deze commentaren steunen;
Daar ben jij dus fout, omdat er niks White supremacist aan is. Het is nationalisme (het fier zijn om Amerikaan te zijn) versus het fier zijn om neger of moslim te zijn, ttz, het meeheulen met de vijand want uw neger of moslim identiteit boven die van de natie stellen.

Trouwens, als dat het geval is, dan is een goeie helft van de Amerikanen white supremacist KKK racist. Maw, het is dus een democratisch gedragen gedachtengoed. Iets dat democratisch gedragen gedachtengoed is, is per definitie dan de waardensokkel van een maatschappij he. Wen er maar aan.

Citaat:
3. het feit dat jij die commentaren steunt erop wijst dat jij (en het VB, en het gros van N-VA) tot deze categorie van white supremacists behoort.
Goed, dus in Vlaanderen is 43% van de bevolking white supremacist. Dat is net niet de meerderheid, he. Binnenkort is dat dus de waardensokkel waarop Vlaanderen zich dus dient te baseren, want waarden gedragen door een meerderheid van de bevolking.

Citaat:
Dat wijst er ook op dat BDW in een andere wereld leeft als de gewone Vlaming. Een job met een maandloon van 8000 euro ziet hij als een soort strafkamp.
Het ziet er dus uit dat als 43% van de Vlaamse bevolking white supremacist KKK racisten zijn, men dus binnenkort zal moeten gaan stellen dat de juiste waarden in Vlaanderen op die sokkel dienen gebouwd te worden. En als Trump herkozen wordt, zijn dat dan ook, volgens uw beweringen, de waardensokkel van de bevolking van de USA. Wen er dan aan.

Laatst gewijzigd door patrickve : 17 juli 2019 om 12:19.
patrickve is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 juli 2019, 12:24   #58
patrickve
Secretaris-Generaal VN
 
patrickve's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 februari 2009
Locatie: Grenoble, Frankrijk
Berichten: 111.429
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kallikles Bekijk bericht
En net als toen waren er in het Noorden halfslachtige politici die niets durfden te ondernemen, wat het Zuiden steeds driester maakte. Uiteindelijk had Abraham Lincoln (endorsed by Karl Marx himself) de moed om een vuist te maken. De grote tragedie is dat de partij van Abraham Lincoln met Trump de partij van de KKK is geworden. (Nixon had hiervoor de basis gelegd.)
Lincoln was een imperialist die van een vrije samenwerking van staten een federatie heeft gemaakt, om zijn Noorden een voordeel te geven op economisch vlak ten aanzien van het zuiden. Het noorden had goeiekope arbeiders nodig in de fabrieken ; het zuiden had slaven nodig op het veld. Door slavenarbeid te verbieden, maakte hij een ganse hoeveelheid plebs vrij die goeiekoop konden werken in de fabrieken in het noorden, en kon hij de zuiderse staten hun vrijheid afnemen. Het klonk toen goed om slavernij af te schaffen. Men heeft gezien waar die vrij los rondlopende import hen nadien gebracht heeft he. Had men de slaven destijds getermineerd toen men ze niet meer nodig waren, zoals men nutteloos vee afslacht als het tot niks meer dient, dan zou men in de USA minder problemen gehad hebben nadien. Maar dan was er niet genoeg plebs om in de fabrieken te werken natuurlijk.

Maw, Lincoln was een stroman van de "VOKA" van het Amerikaanse noorden.

Zoals steeds heeft de overwinnaar de geschiedenis geschreven, en de "goeie kant van de geschiedenis' aan zijn kant gezet.

Laatst gewijzigd door patrickve : 17 juli 2019 om 12:26.
patrickve is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 juli 2019, 16:31   #59
Hoofdstraat
Secretaris-Generaal VN
 
Hoofdstraat's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 april 2017
Berichten: 22.732
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kallikles Bekijk bericht
Trump is een idioot. 60% van de Amerikanen steunen Medicare for All. Zelfs hij had dit beloofd tijdens zijn campagne. Zijn core kiezerspubliek is misschien erg racistisch t.o.v. Latino's en zwarten, maar ze willen wél healthcare. Ook is er een generatiekloof: de kinderen van de Trumpstemmers staan dikwijls achter AOC. Net zoals hun ouders willen zij health care (omdat ze uit dezelfde sociale klasse komen) maar anderzijds delen zij de racistische vooroordelen van hun ouders niet.
Als Trump racistisch is dan zijn alle Moslims nog meer racistisch, de term heeft z'n kracht verloren, iedereen is racist tegenwoordig.

Natuurlijk wil iedereen gratis health care maar het moet betaalbaar zijn, nu zet je een voet binnen de wachtkamer van een spoeddienst en je bent al 5000 dollar kwijt. Geen enkele verzekering kan zo'n excessen dekken.

Dat is ook waar Trump eerst iets aan wil doen

https://www.bloomberg.com/opinion/ar...s-a-good-start

Citaat:
This week, President Donald Trump issued an executive order aimed at pushing the health-care industry to do something it has vehemently resisted: reveal the prices that providers such as doctors, hospitals and pharmaceutical companies actually charge for their goods and services. It’s a great idea, and potentially an important first step toward reining in America’s famously high and rising health-care costs.
Hoofdstraat is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 juli 2019, 16:33   #60
Dadeemelee
Secretaris-Generaal VN
 
Dadeemelee's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 mei 2015
Locatie: Vlaams-Brabant
Berichten: 69.920
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hoofdstraat Bekijk bericht
Als Trump racistisch is dan zijn alle Moslims nog meer racistisch, de term heeft z'n kracht verloren, iedereen is racist tegenwoordig.

Natuurlijk wil iedereen gratis health care maar het moet betaalbaar zijn, nu zet je een voet binnen de wachtkamer van een spoeddienst en je bent al 5000 dollar kwijt. Geen enkele verzekering kan zo'n excessen dekken.

Dat is ook waar Trump eerst iets aan wil doen

https://www.bloomberg.com/opinion/ar...s-a-good-start
In België kan het wel. Nog zo slecht niet onze Sociale Zekerheid.
Dadeemelee is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord


Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 02:40.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be