Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Milieu
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Milieu Hier kunnen alle discussies woden gevoerd over milieu, kernenergie, klimaatswijziging, ....

Antwoord
 
Discussietools
Oud 29 november 2015, 20:30   #41
Wapper
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Wapper's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 juni 2014
Locatie: 't Steen
Berichten: 15.456
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door koe de poing Bekijk bericht
pluk ze eens van't internet...
U denkt dat ik uw bediende ben zeker?
Wapper is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 november 2015, 20:44   #42
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN
 
Jan van den Berghe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 september 2002
Locatie: Waregem
Berichten: 174.729
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door koe de poing Bekijk bericht
ah, wat nietszeggende zinnetjes.
waarom probeer je zo hardnekkig de theoretische onderbouwing te ontwijken ?
Omdat je ze niet kent ?
Inderdaad, die veranderingen kunnen even goed het gevolg zijn van andere factoren dan louter de invloed van de mens. Misschien hebben we gewoon te maken met een cyclische beweging die de aarde om de zoveel tijd doormaakt. Misschien versnelt de invloed van de mens dit, maar misschien ook niet.

Ik ben ook niet echt overtuigd van dit "klimaatdogma", ook al ga ik, als christen, uit van de zorg voor de schepping die ons is gegeven.
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 november 2015, 20:49   #43
Eyjafjallajökull
Banneling
 
 
Geregistreerd: 17 mei 2010
Berichten: 23.526
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe Bekijk bericht
Inderdaad, die veranderingen kunnen even goed het gevolg zijn van andere factoren dan louter de invloed van de mens. Misschien hebben we gewoon te maken met een cyclische beweging die de aarde om de zoveel tijd doormaakt. Misschien versnelt de invloed van de mens dit, maar misschien ook niet.

Ik ben ook niet echt overtuigd van dit "klimaatdogma", ook al ga ik, als christen, uit van de zorg voor de schepping die ons is gegeven.
We hebben inderdaad te maken met dergelijke cyclische beweging. Eén naar beneden (kouder) weliswaar.

Het feit dat de aarde toch opwarmt, en niet zo'n beetje ook, spreekt dan ook boekdelen...

Laatst gewijzigd door Eyjafjallajökull : 29 november 2015 om 20:50.
Eyjafjallajökull is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 november 2015, 21:02   #44
koe de poing
Eur. Commissievoorzitter
 
koe de poing's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 augustus 2009
Locatie: In koerentaine
Berichten: 8.709
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Wapper Bekijk bericht
U denkt dat ik uw bediende ben zeker?
Ik denk vooral dat je geen flauw idee hebt hoe het broeikaseffect ineen zit
__________________
r
koe de poing is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 november 2015, 21:14   #45
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN
 
Jan van den Berghe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 september 2002
Locatie: Waregem
Berichten: 174.729
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Eyjafjallajökull Bekijk bericht
We hebben inderdaad te maken met dergelijke cyclische beweging. Eén naar beneden (kouder) weliswaar.

Het feit dat de aarde toch opwarmt, en niet zo'n beetje ook, spreekt dan ook boekdelen...
Ik zie geen tegenstelling, vooral als je bijvoorbeeld iets leest over de stromingen in de oceaan.
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 november 2015, 21:20   #46
Wapper
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Wapper's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 juni 2014
Locatie: 't Steen
Berichten: 15.456
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door koe de poing Bekijk bericht
Ik denk vooral dat je geen flauw idee hebt hoe het broeikaseffect ineen zit
U mag hier denken wat u wil. Is dat niet prachtig?
Wapper is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 november 2015, 21:33   #47
koe de poing
Eur. Commissievoorzitter
 
koe de poing's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 augustus 2009
Locatie: In koerentaine
Berichten: 8.709
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Wapper Bekijk bericht
U mag hier denken wat u wil. Is dat niet prachtig?
Waarom doe je geen enkele poging de wetenschappelijke achtergrind te begrijpen !
__________________
r
koe de poing is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 november 2015, 21:34   #48
koe de poing
Eur. Commissievoorzitter
 
koe de poing's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 augustus 2009
Locatie: In koerentaine
Berichten: 8.709
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe Bekijk bericht
Ik zie geen tegenstelling, vooral als je bijvoorbeeld iets leest over de stromingen in de oceaan.
Wat lees je over de stromingen in de oceaan ?
__________________
r
koe de poing is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 november 2015, 22:38   #49
GuidoMK
Burger
 
Geregistreerd: 24 juni 2015
Berichten: 145
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door koe de poing Bekijk bericht
Waarom doe je geen enkele poging de wetenschappelijke achtergrind te begrijpen !
Omdat hij een pseudo-intellectueel is.
GuidoMK is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 november 2015, 23:54   #50
Wapper
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Wapper's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 juni 2014
Locatie: 't Steen
Berichten: 15.456
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door GuidoMK Bekijk bericht
Omdat hij een pseudo-intellectueel is.
Zeer amusant dat te vernemen van een would-be klimaatwetenschapper.
Wapper is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 november 2015, 02:04   #51
Libro
Secretaris-Generaal VN
 
Libro's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 mei 2007
Berichten: 44.941
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Wapper Bekijk bericht
Projecties, simulaties, klimaatmodellen die het verleden "voorspellen", is dat echt het beste wat u kon vinden?
Een greepje uit de gillers:

Terwijl ook even vermelden dat de computers die gebruikt worden om de modellen te laten draaien bijlange niet krachtig genoeg zijn om met alle eventualiteiten rekening te houden. Er komt m.a.w. alleen maar uit wat men wil dat er uit komt.
__________________
Het volk begrijpen plaveit de weg naar leiderschap begrijpen (oude stelregel van het geslacht Atreides)
Disce Quasi Semper Victurus, Vive Quasi Cras Moriturus
I saw that I could put an end to your outrages by pronouncing a single word in my mind. I pronounced it. The word was ‘No.’
And I declared I would stop the motor of the world.
Libro is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 november 2015, 08:51   #52
patrickve
Secretaris-Generaal VN
 
patrickve's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 februari 2009
Locatie: Grenoble, Frankrijk
Berichten: 111.429
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Thuleander Bekijk bericht
Is er ooit enig bewijs gevonden voor de hypothese dat de huidige opwarming van de aarde een gevolg is van menselijke activiteit?
De aarde kent heel haar bestaan al periodes van opwarming en afkoeling, ook lang voor de mens bestond.
Als je er over nadenkt kan je op die vraag nooit een definitief antwoord geven. Immers, om dat kunnen te doen, zou je minstens 2 aardes (en liever veel meer) moeten hebben, die in identieke omstandigheden starten, en waar je op de helft van die aardes "menselijke aktiviteiten" toepast, en op de andere helft, niet. Dan moet je lang wachten (minstens een paar eeuw of zo) en uiteindelijk kan je vergelijken.

Dat is de ENIGE manier om te BEWIJZEN dat een of ander effect aan een specifieke oorzaak, en niet aan iets anders, is gekoppeld.

Aangezien we maar 1 aarde hebben, en we maar 1 keer het "experiment" kunnen doen, zullen we dus nooit kunnen bewijzen dat het DOOR MENSELIJKE activiteit is dat het komt, zonder theoretische argumenten te bekomen.

Je zou evengoed kunnen vragen: is er een BEWIJS dat als ik een lepel arsenicum eet, ik daardoor dood val en niet door iets anders ? De enige manier om dat te weten, is door aan vele mensen arsenicum laten te eten, en vast te stellen dat die ongeveer allemaal doodvallen, en de anderen, niet zoveel.

We zijn dus op theoretische projecties aangewezen om te BEREKENEN welke de menselijke invloed ZOU MOETEN ZIJN als we ervan uitgaan dat onze berekeningen correct zijn.

Meer kan men niet doen. Dat is geen reden om een lepel arsenicum te eten.

Het voornaamste argument om te stellen dat de mens een invloed op het klimaat heeft, houdt in volgend theoretisch argument:

1) CO2 is een bewezen broeikasgas waarvan men op twee blaadjes kan aantonen dat het verantwoordelijk is voor het feit dat het op aarde niet gemiddeld -17 graden is of zo, wat de normale temperatuur zou moeten zijn (ik ben het juiste getal vergeten). Reeds meer dan een eeuw geleden heeft Arrhenius die berekening gemaakt, het is eenvoudige fysica.

2) de mens verhoogt het CO2 gehalte in de atmosfeer.

90% van de elementaire fysica van stralingstransport en interactie van straling met materie zou fout moeten zijn, om hieronder uit te geraken.

Als dusdanig is het heel moeilijk voor te stellen dat menselijke activiteiten GEEN effect zouden hebben op het klimaat.

Het basis effect is er een van een graad of twee-drie graden of zo, naargelang we de CO2 in de atmosfeer verdubbelen of verviervoudigen.

Wat veel subtieler wordt, is hoe er feedback ontstaat. Dus hoeveel het uiteindelijk zal zijn, bovenop de natuurlijke variatie, wat daar de precieze effecten zullen van zijn, en wanneer, dat is daarentegen veel en veel moeilijker te voorzien. Mijn standpunt daarover is dat het waarschijnlijk niet gemakkelijk te berekenen is, maar dat wat klimaatsmodellen voorspellen waarschijnlijk het beste is wat we kunnen doen - in welke mate dat betrouwbaar is, is de vraag, maar het is het beste wat we kunnen doen - geen enkele "andere" redenering zal betrouwbaarder zijn. Wat niet wil zeggen dat het juist is. Maar we weten niet beter.

In de mate dat er tegelijkertijd een natuurlijke afkoeling zou komen door een andere oorzaak, zou het zelfs perfect mogelijk zijn in principe, dat de temperatuur constant blijft, en er toch een menselijk effect van 4 graden is, omdat het anders 4 graden kouder zou zijn geworden. Dus ook al verandert het klimaat totaal niet, het kan niettemin een sterk menselijk effect zijn van NIET te veranderen.

Laatst gewijzigd door patrickve : 30 november 2015 om 09:01.
patrickve is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 november 2015, 10:31   #53
de vuile muilekoek
Banneling
 
 
Geregistreerd: 30 juni 2014
Berichten: 14.019
Standaard

Er zijn teveel mensen , niet teveel koeien.... drastische geboorte beperking is de redding. Minder mensen =minder vervuilers .
de vuile muilekoek is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 november 2015, 10:39   #54
morte-vivante
Eur. Commissievoorzitter
 
morte-vivante's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 december 2010
Berichten: 9.716
Standaard

waar is de tijd dat er tenminste nog deftig wetenschappelijk gediscutieerd werd... Jedd, who bist du?
__________________
Those who would give up essential Liberty, to purchase a little temporary Safety, deserve neither Liberty nor Safety. - Ben Franklin
"When you're accustomed to privilege equality feels like oppression."
morte-vivante is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 november 2015, 10:59   #55
LETSPANIC
Schepen
 
Geregistreerd: 11 mei 2009
Berichten: 469
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door JBM Bekijk bericht
Is het nu echt weer nodig een dergelijke draad te beginnen?

Enfin, kortweg ja. Het is al lang geen hypothese meer net zoals de evolutietheorie dat (al veel langer) ook niet meer is.
Jazeker maar, voor de onbezorgden, tegen elke goede rede in: , het is mij reeds meermalen opgevallen, dat zulke draden algemeen bijster korte levens presteren.

Vooral als men het hoofdstuk: de dwalende demografie aansnijd.

Dus deze keer geen inhoudelijke argumentatie, gewoon voor de 'watch' en 'fun'
__________________

De waarheid, niets dan mijn waarheid:
..............................Zo helpe mij God.
LETSPANIC is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 november 2015, 11:54   #56
fallen_angel
Provinciaal Gedeputeerde
 
Geregistreerd: 21 april 2006
Berichten: 927
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Thuleander Bekijk bericht
Is er ooit enig bewijs gevonden voor de hypothese dat de huidige opwarming van de aarde een gevolg is van menselijke activiteit?
De aarde kent heel haar bestaan al periodes van opwarming en afkoeling, ook lang voor de mens bestond.
Gewoon mijn mening hierover:
1. opwarming gevolg menselijke activiteit? We zijn met meer dan 7 miljard, negeren dat we hier voor iets tussen zouden zitten, is struisvogel tactiek. Net zoals de toevloed van duizenden moslim mannen in Europa geen problemen veroorzaakt. Is dit de enige oorzaak? Hell no.
2. Er is natuurlijke opwarming en hierin zijn er fluctuaties, ijstijden, ...
3. Wat er tegen doen? Wie ooit in China geweest is, en de smog lucht van Beijing heeft ervaren, weet dat het allemaal wel wat "gezonder" mag. Hopelijk heeft gans deze opwarming van de aarde hype dit als gevolg. Zal dat het tegenhouden? Nee, de wereldbevolking groeit (snel) en heeft recht om te leven, en bijgevolg zijn gevolg voor het klimaat.
fallen_angel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 november 2015, 13:11   #57
CLAESSENS Joris
Minister-President
 
CLAESSENS Joris's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 31 maart 2005
Locatie: UKKEL
Berichten: 5.742
Standaard religieuze cultus

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Thuleander Bekijk bericht
Zelfs Greenpeace geeft toe dat er geen wetenschappelijke bewijs is voor de hypothese dat mensen de opwarming van de aarde veroorzaken.
http://www.dailymail.co.uk/sciencete...ick-Moore.html

Waarom wordt de mythe van door mensen veroorzaakte global warming dan toch in stand gehouden?
Wie heeft daar belang bij?
Nou, Al Gore onder andere...
Bijgevoegde miniaturen
Klik op de afbeelding voor een grotere versie

Naam:  Peanuts cartoon on gore cult.jpg‎
Bekeken: 63
Grootte:  74,4 KB
ID: 100816  

__________________
CLAESSENS Joris spreekt voor eigen rekening... partijstandpunten vindt u op www.vlaamsbelang.be/ en via [email protected]. veel leesgenot!
Na de nodige intimidatie om deze uitspraak niet te herhalen; "Allah is een verzinsel, Mohammed is de leugenaar die hem verzon. Mohammed is ook een massamoordenaar, terrorist en pedofiele kinderverkrachter .
Bron: de koran.
CLAESSENS Joris is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 december 2015, 06:13   #58
Jay-P.
Secretaris-Generaal VN
 
Jay-P.'s schermafbeelding
 
Geregistreerd: 17 april 2014
Berichten: 21.607
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe Bekijk bericht
Inderdaad, die veranderingen kunnen even goed het gevolg zijn van andere factoren dan louter de invloed van de mens. Misschien hebben we gewoon te maken met een cyclische beweging die de aarde om de zoveel tijd doormaakt. Misschien versnelt de invloed van de mens dit, maar misschien ook niet.

Ik ben ook niet echt overtuigd van dit "klimaatdogma", ook al ga ik, als christen, uit van de zorg voor de schepping die ons is gegeven.
Heerlijk toch die schijnheilige bedoening.

Religieuze kwieterij van de lokale The Motley Crew ten top.
__________________
...que quand les soirs d'orage des chinois cultivés me demandent d'où je suis,
je réponds fatigué et les larmes aux dents: "Ik ben van Luxembourg".
Jay-P. is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 december 2015, 20:09   #59
kelt
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 29 juli 2004
Berichten: 32.836
Standaard

http://notrickszone.com/2015/11/20/g...ively-altered/

Ik zal met enige belangstelling dit verhaal volgen.
Volgens een Duitse professor-emeritus is er sprake van "aanpassingen" in enkele historische temperatuur-datasets van enkele jaren her (vergeleken met diezelfde datasets die hij nog in archief vond) ,aanpassingen in wat basis-metingen zouden moeten zijn,die hij niet aanvaard.....

Kortweg,via die "correcties en aanpassingen" worden temperatuurschommelingen over iets langere periodes afgevlakt en lichtjes positief gebracht zodat het lijkt alsof er "iets" aan het gebeuren is.

De ngoede professor heeft mogelijk ontdekt en bewezen dat "man-made-warming" inderdaad bestaat,en wel in de datasets waarop alles gebouwd wordt....

We zullen even afwachten of er hier een bommetje ligt te stinken (dat verhaal met die gelekte emails van enkele jaren geleden had ook even tijd nodig om te ontploffen....men schijnt het al vergeten te zijn,daar in Parijs...)

Laatst gewijzigd door kelt : 6 december 2015 om 20:11.
kelt is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 december 2015, 20:50   #60
koe de poing
Eur. Commissievoorzitter
 
koe de poing's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 augustus 2009
Locatie: In koerentaine
Berichten: 8.709
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kelt Bekijk bericht
http://notrickszone.com/2015/11/20/g...ively-altered/

Ik zal met enige belangstelling dit verhaal volgen.
Volgens een Duitse professor-emeritus is er sprake van "aanpassingen" in enkele historische temperatuur-datasets van enkele jaren her (vergeleken met diezelfde datasets die hij nog in archief vond) ,aanpassingen in wat basis-metingen zouden moeten zijn,die hij niet aanvaard.....

Kortweg,via die "correcties en aanpassingen" worden temperatuurschommelingen over iets langere periodes afgevlakt en lichtjes positief gebracht zodat het lijkt alsof er "iets" aan het gebeuren is.

De ngoede professor heeft mogelijk ontdekt en bewezen dat "man-made-warming" inderdaad bestaat,en wel in de datasets waarop alles gebouwd wordt....

We zullen even afwachten of er hier een bommetje ligt te stinken (dat verhaal met die gelekte emails van enkele jaren geleden had ook even tijd nodig om te ontploffen....men schijnt het al vergeten te zijn,daar in Parijs...)
It's a conspiracy.
Of wacht nee
__________________
r
koe de poing is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 12:22.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be