Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 17 februari 2014, 10:29   #1
Universalia
Secretaris-Generaal VN
 
Universalia's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 december 2012
Locatie: Nieverans Les Bains
Berichten: 43.435
Standaard Zinloos geweld in stijgende lijn ...

Op zich is het topic al ver gezocht in de zin van dat alle mogelijke vormen van geweld altijd zinloze daden zijn maar toch ...

Het gaat in stijgende lijn, iedereen weet dat, behalve diegenen waar de mensen van verwachten dat ze het zouden moeten weten en er ook iets aan proberen te doen als dat nog mogelijk is tenminste.

(die mensen waar u voor gekozen hebt weet je wel )

Even op het net surfende leerde dan weer:

Zinloos

Zinloos2

Zinloos3

Ik wil nu niet met stenen gaan gooien en schrijven dat het de 'volksverrijkers' zijn die massaal komen binnenvallen in onze contreien allemaal de daders zijn van de bewuste feiten maar in de meeste gevallen 99,9% zijn zij het toch die het zinloos geweld hoog in het vaandel dragen en het ook weten uit te voeren op gezette tijden.

In veel gevallen vraag je u dan ook af waarom de meeste mensen geen vetrouwen meer hebben in de Politiek laat staan de werking van het hele zooitje ongeregeld.

Wat dacht u daar zelf van heren en dames Politici?
__________________
Ik citeer Confucius: Als straffen niet op de juiste wijze worden opgelegd, weten de mensen niet waar ze aan toe zijn.
Ook citeer ik A. Einstein met graagte: Bidden verandert de wereld niet, maar bidden verandert de mens en de mens verandert de wereld.

Laatst gewijzigd door Universalia : 17 februari 2014 om 10:34.
Universalia is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 februari 2014, 10:54   #2
Dutch_Strawberry
Banneling
 
 
Geregistreerd: 11 juni 2013
Berichten: 2.143
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Universalia Bekijk bericht
Op zich is het topic al ver gezocht in de zin van dat alle mogelijke vormen van geweld altijd zinloze daden zijn maar toch ...

Het gaat in stijgende lijn, iedereen weet dat, behalve diegenen waar de mensen van verwachten dat ze het zouden moeten weten en er ook iets aan proberen te doen als dat nog mogelijk is tenminste.

(die mensen waar u voor gekozen hebt weet je wel )

Even op het net surfende leerde dan weer:

Zinloos

Zinloos2

Zinloos3

Ik wil nu niet met stenen gaan gooien en schrijven dat het de 'volksverrijkers' zijn die massaal komen binnenvallen in onze contreien allemaal de daders zijn van de bewuste feiten maar in de meeste gevallen 99,9% zijn zij het toch die het zinloos geweld hoog in het vaandel dragen en het ook weten uit te voeren op gezette tijden.

In veel gevallen vraag je u dan ook af waarom de meeste mensen geen vetrouwen meer hebben in de Politiek laat staan de werking van het hele zooitje ongeregeld.

Wat dacht u daar zelf van heren en dames Politici?
*steekt vingertje op* Ze zijn gefrustreerd omdat ze 'gediscrimineerd' worden door al die vuile racistische autochtonen, meneer!
Dutch_Strawberry is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 februari 2014, 11:05   #3
plakker
Minister
 
plakker's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 mei 2010
Berichten: 3.730
Standaard

Alsof zinvol geweld bestaat.
Maar ja, onze maatschappij is er op dat vlak zeker op achteruit gegaan.
Mede dankzij de verrijking van verschillende culturen, en volgens mij ook door de afschaffing van de legerdienst.
Niet om daar soldaten van te maken, maar wel omdat je daar leert omgaan met gezag en discipline.
__________________
plakker is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 februari 2014, 11:47   #4
Prins P.
Vreemdeling
 
Prins P.'s schermafbeelding
 
Geregistreerd: 11 februari 2014
Locatie: Maastricht
Berichten: 9
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door plakker Bekijk bericht
Mede dankzij de verrijking van verschillende culturen.
In de artikelen wordt niets gezegd over afkomst. Denk ik ook niet dat je het daar voor een groot deel aan kan wijten.
Ik denk dat de media een flinke invloed uitoefenen. Ik heb het idee dat op een bericht over geweld snel een ander volgt. Komt dit omdat geweld op dat moment meer nieuwswaardig is, of wakkert de berichtgeving geweld aan?
__________________
I used to like political jokes until so many of them got elected!

Laatst gewijzigd door Prins P. : 17 februari 2014 om 11:48.
Prins P. is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 februari 2014, 12:31   #5
plakker
Minister
 
plakker's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 mei 2010
Berichten: 3.730
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Prins P. Bekijk bericht
In de artikelen wordt niets gezegd over afkomst. Denk ik ook niet dat je het daar voor een groot deel aan kan wijten.
Ik denk dat de media een flinke invloed uitoefenen. Ik heb het idee dat op een bericht over geweld snel een ander volgt. Komt dit omdat geweld op dat moment meer nieuwswaardig is, of wakkert de berichtgeving geweld aan?
Ik heb het helemaal niet over die artikelen, maar over het onderwerp: "Zinloos geweld in stijgende lijn..."

En hoe kom je er nu in vredesnaam bij dat de instroom van allochtonen en onopgevoede 2de generatie allochtonen geen invloed gehad heeft op de veiligheid in het straatbeeld?
Je gaat hier toch niet ontkennen dat procentueel meer allochtonen dan autochtonen strafbare feiten plegen he?
__________________

Laatst gewijzigd door plakker : 17 februari 2014 om 12:32.
plakker is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 februari 2014, 17:55   #6
Prins P.
Vreemdeling
 
Prins P.'s schermafbeelding
 
Geregistreerd: 11 februari 2014
Locatie: Maastricht
Berichten: 9
Standaard

Dat is niet wat ik zei. Ik denk dat het niet het enige is waar je het aan kan wijten. Daarnaast is de vraag 'waarom er geweld gepleegd wordt' belangrijker dan 'wie dat doet' in mijn ogen.
__________________
I used to like political jokes until so many of them got elected!
Prins P. is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 februari 2014, 20:00   #7
Bad Attila
Secretaris-Generaal VN
 
Bad Attila's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 8 juni 2005
Locatie: Brussel
Berichten: 21.945
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Universalia Bekijk bericht
Op zich is het topic al ver gezocht in de zin van dat alle mogelijke vormen van geweld altijd zinloze daden zijn maar toch ...

Het gaat in stijgende lijn, iedereen weet dat, behalve diegenen waar de mensen van verwachten dat ze het zouden moeten weten en er ook iets aan proberen te doen als dat nog mogelijk is tenminste.

(die mensen waar u voor gekozen hebt weet je wel )

Even op het net surfende leerde dan weer:

Zinloos

Zinloos2

Zinloos3

Ik wil nu niet met stenen gaan gooien en schrijven dat het de 'volksverrijkers' zijn die massaal komen binnenvallen in onze contreien allemaal de daders zijn van de bewuste feiten maar in de meeste gevallen 99,9% zijn zij het toch die het zinloos geweld hoog in het vaandel dragen en het ook weten uit te voeren op gezette tijden.

In veel gevallen vraag je u dan ook af waarom de meeste mensen geen vetrouwen meer hebben in de Politiek laat staan de werking van het hele zooitje ongeregeld.

Wat dacht u daar zelf van heren en dames Politici?
De criminaliteit is niet veel hoger of lager dan vroeger, hoor. Er is een andere perceptie, dat is alles.
__________________
Met democratie maak je van een paard, een Romeinse consul.
Bad Attila is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 februari 2014, 00:23   #8
meneer
Banneling
 
 
Geregistreerd: 30 december 2012
Berichten: 7.994
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bad Attila Bekijk bericht
De criminaliteit is niet veel hoger of lager dan vroeger, hoor. Er is een andere perceptie, dat is alles.
Ja vandaag zijn het allemaal bruin mannen die criminele feiten plegen. En van tijd tot tijd een blonde met blauwe ogen...Een Pool, Rus, of andere ex-Oostblokker...
meneer is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 februari 2014, 08:46   #9
Bad Attila
Secretaris-Generaal VN
 
Bad Attila's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 8 juni 2005
Locatie: Brussel
Berichten: 21.945
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door meneer Bekijk bericht
Ja vandaag zijn het allemaal bruin mannen die criminele feiten plegen. En van tijd tot tijd een blonde met blauwe ogen...Een Pool, Rus, of andere ex-Oostblokker...
En vroeger waren het allemaal Christelijke blanke mannen. Dat was dan ook minder erg.
__________________
Met democratie maak je van een paard, een Romeinse consul.
Bad Attila is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 februari 2014, 11:26   #10
Hoomer
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Hoomer's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 mei 2005
Locatie: Springfield
Berichten: 11.776
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bad Attila Bekijk bericht
En vroeger waren het allemaal Christelijke blanke mannen. Dat was dan ook minder erg.
Maar ventje toch, ik wou dat je eens een weekje kon leven in de jaren zestig of zeventig, gewoon om het verschil met nu te leren kennen.
Hoomer is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 februari 2014, 12:08   #11
Bhairav
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Bhairav's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 11 juli 2004
Berichten: 18.930
Standaard

1 op 4 vrouwen word door partner soms gedwongen tot seks.
Einde discussie...
Bhairav is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 februari 2014, 12:14   #12
Xenophon
Secretaris-Generaal VN
 
Xenophon's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 21 september 2009
Berichten: 98.186
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bad Attila Bekijk bericht
En vroeger waren het allemaal Christelijke blanke mannen. Dat was dan ook minder erg.
Toen werd geweld inderdaad enkel bedreven door Christelijke blanke mannen.


__________________
Citaat:
Ta gueule!
Xenophon is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 februari 2014, 12:27   #13
Schelfie
Minister-President
 
Schelfie's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 januari 2010
Locatie: Kalfort (Puurs)
Berichten: 4.081
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door plakker Bekijk bericht
Alsof zinvol geweld bestaat.
Maar ja, onze maatschappij is er op dat vlak zeker op achteruit gegaan.
Mede dankzij de verrijking van verschillende culturen, en volgens mij ook door de afschaffing van de legerdienst.
Niet om daar soldaten van te maken, maar wel omdat je daar leert omgaan met gezag en discipline.
Ik ben immens blij dat er geen legerdienst meer bestaat. Ik heb geen brullende testosteron macho nodig om om te gaan met gezag en discipline, hoor...
__________________
Al is de Vlaming nog zo fel, de Waal die krijgt zijn goesting wel.
Schelfie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 februari 2014, 12:30   #14
Xenophon
Secretaris-Generaal VN
 
Xenophon's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 21 september 2009
Berichten: 98.186
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Schelfie Bekijk bericht
Ik ben immens blij dat er geen legerdienst meer bestaat. Ik heb geen brullende testosteron macho nodig om om te gaan met gezag en discipline, hoor...
Het is inderdaad zo dat je op dat gebied "onderdanig" bent of niet, los van het begrip "legerdienst".
__________________
Citaat:
Ta gueule!
Xenophon is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 februari 2014, 13:22   #15
Bad Attila
Secretaris-Generaal VN
 
Bad Attila's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 8 juni 2005
Locatie: Brussel
Berichten: 21.945
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hoomer Bekijk bericht
Maar ventje toch, ik wou dat je eens een weekje kon leven in de jaren zestig of zeventig, gewoon om het verschil met nu te leren kennen.
Wat een straf argument, zeg! Heb je er nog andere?
__________________
Met democratie maak je van een paard, een Romeinse consul.
Bad Attila is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 februari 2014, 13:48   #16
plakker
Minister
 
plakker's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 mei 2010
Berichten: 3.730
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Schelfie Bekijk bericht
Ik ben immens blij dat er geen legerdienst meer bestaat. Ik heb geen brullende testosteron macho nodig om om te gaan met gezag en discipline, hoor...
Voor u misschien niet, maar het zou "de nieuwe jeugd" wel leren relativeren, en omgaan met gezag.
__________________
plakker is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 februari 2014, 13:55   #17
Schelfie
Minister-President
 
Schelfie's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 januari 2010
Locatie: Kalfort (Puurs)
Berichten: 4.081
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door plakker Bekijk bericht
Voor u misschien niet, maar het zou "de nieuwe jeugd" wel leren relativeren, en omgaan met gezag.
En omdat een paar idioten niet om kunnen gaan met die 2 dingen moet iedere jongere door die hel van een legerdienst?

Belachelijk...

Leren omgaan met gezag en discipline heeft te maken met een goeie opleiding en verantwoordelijke ouders en familie. Dat is hun taak. Niet de taak van defensie of een mislukte bully van vroeger op school die mensen nu mag uitkafferen als job en hen laat lijden met zware oefeningen...

Is het trouwens een goed idee om mensen die moeite hebben hun agressie in te houden te leren omgaan met wapens?
__________________
Al is de Vlaming nog zo fel, de Waal die krijgt zijn goesting wel.
Schelfie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 februari 2014, 19:21   #18
plakker
Minister
 
plakker's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 mei 2010
Berichten: 3.730
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Schelfie Bekijk bericht
En omdat een paar idioten niet om kunnen gaan met die 2 dingen moet iedere jongere door die hel van een legerdienst?

Belachelijk...

Leren omgaan met gezag en discipline heeft te maken met een goeie opleiding en verantwoordelijke ouders en familie.

Oh, maar u heeft gelijk dat dit een taak van de ouders is, maar blijkbaar doen veel ouders dat niet vrijwillig.

Trouwens..
Citaat:
Dat is hun taak. Niet de taak van defensie of een mislukte bully van vroeger op school die mensen nu mag uitkafferen als job en hen laat lijden met zware oefeningen...
Ni bleiten he, dat is het leven, je baas later kan ook aan de top geraakt zijn door dat die zoon of dochter is van iemand. Je moet er dan ook maar leren mee omgaan als die een zak is.

Citaat:
Is het trouwens een goed idee om mensen die moeite hebben hun agressie in te houden te leren omgaan met wapens?
Dat is een heel andere discussie, maar ik vrees dat het afval die nu op straat gewapend loopt ook niet veel officiële opleiding kreeg om met hun wapen om te gaan.
__________________

Laatst gewijzigd door plakker : 19 februari 2014 om 19:24.
plakker is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 februari 2014, 19:32   #19
freespirit
Minister-President
 
freespirit's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 22 december 2006
Berichten: 5.176
Standaard

'Zinloos geweld' is wat mij betreft een tautologie. Alle geweld is immers 'zinloos' in mijn ogen. Ik krijg dan ook iets van die dubbele term. Geweld moet gewoon zoveel mogelijk vermeden worden.
freespirit is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 februari 2014, 19:51   #20
Schelfie
Minister-President
 
Schelfie's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 januari 2010
Locatie: Kalfort (Puurs)
Berichten: 4.081
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door plakker Bekijk bericht
Oh, maar u heeft gelijk dat dit een taak van de ouders is, maar blijkbaar doen veel ouders dat niet vrijwillig.

Trouwens..


Ni bleiten he, dat is het leven, je baas later kan ook aan de top geraakt zijn door dat die zoon of dochter is van iemand. Je moet er dan ook maar leren mee omgaan als die een zak is.
Ik wou eigenlijk meer duidelijk maken dat dit gewoon geen taak is van de overheid. Of de ouders dat vrijwillig wel of niet willen doen staat hierbij niet ter discussie. Het is niet aan de overheid om de opvoeding over te nemen als ouders hun verantwoordelijkheid opnemen.



Citaat:
Dat is een heel andere discussie, maar ik vrees dat het afval die nu op straat gewapend loopt ook niet veel officiële opleiding kreeg om met hun wapen om te gaan.
Sowieso niet, maar dat betekent niet dat we hen gratis cursussen "hoe moet ik een volautomatisch wapen onderhouden" en "hoe kan ik het best mijn tegenstander doden" moeten geven.

Als we nu al eens zouden beginnen met een deftig justitiebeleid en illegale veelplegers of met dubbele nationaliteit zonder pardon het land zouden uitzwieren zou mijns inziens al veel oplossen...
__________________
Al is de Vlaming nog zo fel, de Waal die krijgt zijn goesting wel.
Schelfie is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord


Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 14:33.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be