Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Mobiliteit & verkeersveiligheid
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Mobiliteit & verkeersveiligheid Een nieuw themaforum!

Antwoord
 
Discussietools
Oud 19 juli 2019, 08:12   #1
brother paul
Secretaris-Generaal VN
 
brother paul's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 23 mei 2007
Berichten: 34.102
Standaard mobiliteitsplan van bxl

https://goodmove.brussels/nl/geweste...telechargement

heb daar toch wat commentaar op...

verplaatsingvraag beinvloeden ?
Het openbaar vervoer kan onmogelijk alle combinaties van mobiliteitsvragen aanbieden voor elke burger. De vraag is ook in een stad waar je gemakkelijk een soort zelfrijdende auto's in eigen stroken kunt laten rijden vervang je het OV volledig door openbare personal commuters... Dus het oplossen van het mobiliteitsvraagstuk is eerder in die richting te zoeken, dan in het castreren van de mobiliteit

minder autogebruik ?
Bovendien is nogal de vraag of die busmastodonten met brullende dieselmotoren uberhaupt de doelstelling van een stilleren, zuinigere, ecologischer, milieuvriendelijk vervoer gaan realiseren.
In China vervangen ze de volledige vloot door elektrische bussen. Dat zou dus volgens mij getuigen van enige vorm van visie

dienstverlening kracht bijzetten ?
ik denk dat het belangrijker is een kader te maken waar je toelaat op deelsteps, deelfietsen, deeltwizzy's een aparte wegstrook en een prioriteit te geven door de autoluwe wijken/shortcuts/fietsstrades, met aandacht voor parcours en verzamelpunten die volwaardige alternatief zijn om businesscentra met OV en vooral decentrale parkings te verbinden

vervoersnetwerken ?
ik denk dat jullie wollige woorden voorbijschieten aan de eenvoudige vraag of een burger nog uberhaupt op zijn werk kan en mag geraken ?
Ik mis in jullie plan de volledige analyse van huis tot werkplaats/winkel/school
vanuit die analyse zou je via een algoritme een optimalisatie kunnen berekenen die dan effectief een beter alternatief kan betekenen, omdat je dit vanuit een simulatie beredeneerd hebt
brother paul is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 juli 2019, 08:35   #2
araneus
Gouverneur
 
Geregistreerd: 26 juli 2006
Berichten: 1.117
Standaard

Het mobiliteitsplan van Brussel is pure kolder!

Een zone 30 in heel het gewest? Ze hebben niet eens de bevoegdheid om een dergelijke zone in te voeren, ze zullen hoe dan ook moeten samenwerken met de 19 baronieën.

Ik kan een zone 30 in de woonwijken wel begrijpen, maar Brussel kent een aantal belangrijke toegangswegen waar dit compleet absurd is. In het nieuws kon je al horen dat er waarschijnlijk wel een uitzondering zou komen voor de kleine ring en de lambermontlaan, maar wat doe je bv. met de R22, N3, N1, N9, N201, …


Als ik over de N1 Brussel binnenrijdt tot in het centrum (laat ons zeggen Sainctelette) dan is dat net geen 9 km. Ik zie het niet zitten om 9 km aan 30 km/u te rijden. Als je zo het autoverkeer moet fnuiken om het openbaar vervoer aantrekkelijk te maken? Zorg voor snel, efficiënt en veilig openbaar vervoer en de mensen zullen dit wel gebruiken.

Men vergeet ook dat de meeste auto's aan 30 km/u meer verbruiken als aan 50 of 70 km/u. In de winter krijg je bij een aantal auto's de motor zelfs niet warm aan die snelheden waardoor de uitlaatgasreiniging niet zal werken. Zelfs met een elektrisch voertuig dat hier geen last van heeft zal je meer verbruiken. Een Tesla Model S is bijvoorbeeld het meest efficiënt aan 40 km/u.

Wat men ook vergeet is dat de speed pedelecs dan ook maar 30 km/u mogen rijden. Gaat men de mensen die via de fietssnelwegen het Brussels gewest binnen komen flitsen? Ik hoor al geruchten van maximum snelheden voor fietsers, nl. 25 km/u op de fietspaden en 45 km/u op de fietsostrades.

Het wordt tijd dat deze obsessie op traagheid stopt!
araneus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 juli 2019, 09:16   #3
Freddie
Gouverneur
 
Freddie's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 21 juni 2003
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 1.266
Standaard

Brussel, of een burger nog uberhaupt op zijn werk kan en mag geraken ?

Die groenen gaan het zover brengen dat de werkgelegenheid uit Brussel zal wegstromen.
Het zal dan een slaapstad worden. Gezien het hoge aantal steuntrekkers kan men het dan terug zoals vroeger Broekzele noemen.
__________________
Arme Vlaming, belogen, bedrogen en bestolen van in de wieg tot voorbij het graf.
Freddie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 juli 2019, 09:20   #4
dpg
Banneling
 
 
Geregistreerd: 17 oktober 2010
Berichten: 13.788
Standaard

Alsof het zonder die beperkingen veel sneller gaat.
dpg is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 juli 2019, 09:25   #5
Tavek
Banneling
 
 
Geregistreerd: 11 januari 2004
Berichten: 66.569
Standaard

Brussel doe je liever niet met de wagen.

Ik heb daar nog nooit rondgereden en dat ik dacht "ah dat gaat hier vlot".
Tavek is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 juli 2019, 10:01   #6
dpg
Banneling
 
 
Geregistreerd: 17 oktober 2010
Berichten: 13.788
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tavek Bekijk bericht
Brussel doe je liever niet met de wagen.

Ik heb daar nog nooit rondgereden en dat ik dacht "ah dat gaat hier vlot".
Dat dus, veel verschil gaat het niet maken gedurende de week.
dpg is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 juli 2019, 21:47   #7
PeterCC
Minister
 
Geregistreerd: 2 december 2007
Berichten: 3.197
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door araneus Bekijk bericht
Het mobiliteitsplan van Brussel is pure kolder!

Een zone 30 in heel het gewest? Ze hebben niet eens de bevoegdheid om een dergelijke zone in te voeren, ze zullen hoe dan ook moeten samenwerken met de 19 baronieën.
(...)
Klopt!

Deze zin in het plan vind ik werkelijk heel absurd:
"De Regering wil de actieve vervoerswijzen bevorderen door van het verkeersluw maken van de openbare ruimte een prioriteit te maken."

Dus de Brusselse regering wil het verkeer bevorderen door de openbare ruimte verkeersluw te maken? Begrijpe wie kan.
PeterCC is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 juli 2019, 11:27   #8
brother paul
Secretaris-Generaal VN
 
brother paul's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 23 mei 2007
Berichten: 34.102
Standaard

Het staat vol wollige marketing slogans
brother paul is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 juli 2019, 12:20   #9
Erw
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Erw's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 maart 2004
Berichten: 17.410
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door brother paul Bekijk bericht
vervoersnetwerken ?
ik denk dat jullie wollige woorden voorbijschieten aan de eenvoudige vraag of een burger nog uberhaupt op zijn werk kan en mag geraken ?
Ik mis in jullie plan de volledige analyse van huis tot werkplaats/winkel/school
vanuit die analyse zou je via een algoritme een optimalisatie kunnen berekenen die dan effectief een beter alternatief kan betekenen, omdat je dit vanuit een simulatie beredeneerd hebt
Commie-Zijn is Selectief-Zijn, tegenstrijdig met Volledigheid.
Het is dus niet vergeten, het is weggelaten om een gewenste selectie te realiseren.
__________________
De valse beloftes over NATO expansie van Westen aan Gorbachev. https://forum.politics.be/showthread.php?t=269743
Overheid: de bende deserteurs uit de economie.
Lees dit en besef:
http://achterdesamenleving.nl/wp-con...jgeloof-11.pdf
Voor de speculant-spaarder: buy when negativism, and sell when positivism rules the propaganda. Niet omgekeerd.

Atlas Shrugged, by Ayn Rand
Erw is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 13:39.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be