Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 27 april 2019, 11:22   #501
Steben
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Steben's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 februari 2006
Locatie: Zulte - temidden de Vloanders
Berichten: 17.903
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zipper Bekijk bericht
Pieter De Crem zal zo ongeveer de enige cd&v-er zijn met wie ik door één deur zou kunnen.
Dat is ook enkel op basis van wat hij als politicus staat te verkopen.
Ik ken andere verhalen.

Hendrik Bogaert is ook rechtervleugel.
__________________
Baarle Werkgroep
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door duupje
Steben is nen goeie kerel
leve de manmanman club

Laatst gewijzigd door Steben : 27 april 2019 om 11:22.
Steben is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 april 2019, 11:25   #502
Xenophon
Secretaris-Generaal VN
 
Xenophon's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 21 september 2009
Berichten: 98.379
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Steben Bekijk bericht
Dat is ook enkel op basis van wat hij als politicus staat te verkopen.
Ik ken andere verhalen.

Hendrik Bogaert is ook rechtervleugel.
Bogaert is de hedendaagse Doomst, vroeger kwam die voor elke verkiezing met de 'Vlaamse' spierballen rollen.

Wie nu nog gelooft dat de CD&V/ACW ook maar een greintje Vlaams is die moet zich psychiatrisch laten nakijken.
__________________
Citaat:
Ta gueule!
Xenophon is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 april 2019, 11:33   #503
Steben
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Steben's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 februari 2006
Locatie: Zulte - temidden de Vloanders
Berichten: 17.903
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon Bekijk bericht
Bogaert is de hedendaagse Doomst, vroeger kwam die voor elke verkiezing met de 'Vlaamse' spierballen rollen.

Wie nu nog gelooft dat de CD&V/ACW ook maar een greintje Vlaams is die moet zich psychiatrisch laten nakijken.
Dat De Crem en Bogaert eigenlijk passen bij NVA - in tegenstelling tot De Decker in mijn ogen - zegt net ook veel over NVA.
__________________
Baarle Werkgroep
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door duupje
Steben is nen goeie kerel
leve de manmanman club
Steben is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 april 2019, 11:58   #504
Xenophon
Secretaris-Generaal VN
 
Xenophon's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 21 september 2009
Berichten: 98.379
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Steben Bekijk bericht
Dat De Crem en Bogaert eigenlijk passen bij NVA - in tegenstelling tot De Decker in mijn ogen - zegt net ook veel over NVA.
Koning Philippe past bij de N-VA, so what, hij is er, net zoals Bogaert en De Crem, niet bij.

Allemaal betekenisloos.
__________________
Citaat:
Ta gueule!
Xenophon is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 april 2019, 13:06   #505
Steben
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Steben's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 februari 2006
Locatie: Zulte - temidden de Vloanders
Berichten: 17.903
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon Bekijk bericht
Koning Philippe past bij de N-VA, so what, hij is er, net zoals Bogaert en De Crem, niet bij.

Allemaal betekenisloos.
Zeer betekenisvol !!! Koning Philippe past bij NVA. Lol. Ge hebt nog gelijk ook.
__________________
Baarle Werkgroep
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door duupje
Steben is nen goeie kerel
leve de manmanman club
Steben is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 april 2019, 14:32   #506
fox
Secretaris-Generaal VN
 
fox's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 1 februari 2007
Berichten: 31.229
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dadeemelee Bekijk bericht
De federale gaat het probleem zijn. Ik denk dat de partijen die de Federale vormen ook gaan eisen dat zij in de Vlaamse regering zitten.
De Vlaamse gaat gevormd worden voor de federale. UIteraard zal dat niet zonder de NVA zijn. Vervolgens ga je zien dat er geen enkele Vlaamse partij zonder NVA in de federale gaat willen stappen.

Hetzelfde stramien zal je zien in Wallonie.

Zie je de PTB al onderhandelen met NVA?
__________________
In de psychologie staat machiavellisme voor een bepaald soort persoonlijkheidsstoornissen. Niets in dit land is machiavellistischer dan de PS. Niets is zo asociaal als de PS-politiek. Grote armoede! Slecht onderwijs! Hollande achterna! Het verliezende kamp in de laatste verkiezingen!
fox is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 april 2019, 15:09   #507
Hypochonder
Secretaris-Generaal VN
 
Hypochonder's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 december 2008
Berichten: 21.895
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fox Bekijk bericht
De Vlaamse gaat gevormd worden voor de federale. UIteraard zal dat niet zonder de NVA zijn. Vervolgens ga je zien dat er geen enkele Vlaamse partij zonder NVA in de federale gaat willen stappen.
Waarom zou dat? Zijn die andere Vlaamse partijen dan zo loyaal aan NVA?

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fox Bekijk bericht
Hetzelfde stramien zal je zien in Wallonie.

Di Rupo dacht dit de vorige keer ook, kwam die eventjes bedrogen uit...
Hypochonder is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 april 2019, 15:55   #508
Libro
Secretaris-Generaal VN
 
Libro's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 mei 2007
Berichten: 44.972
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Steben Bekijk bericht
Zeer betekenisvol !!! Koning Philippe past bij NVA. Lol. Ge hebt nog gelijk ook.
Ikbenniemee
__________________
Het volk begrijpen plaveit de weg naar leiderschap begrijpen (oude stelregel van het geslacht Atreides)
Disce Quasi Semper Victurus, Vive Quasi Cras Moriturus
I saw that I could put an end to your outrages by pronouncing a single word in my mind. I pronounced it. The word was ‘No.’
And I declared I would stop the motor of the world.
Libro is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 april 2019, 16:15   #509
Pandareus
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 24 maart 2014
Berichten: 72.178
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hypochonder Bekijk bericht
Waarom zou dat? Zijn die andere Vlaamse partijen dan zo loyaal aan NVA?




Di Rupo dacht dit de vorige keer ook, kwam die eventjes bedrogen uit...
Loyauteit bestaat niet onder politieke partijen, per definitie niet zelfs. Er bestaan enkel situationele en dus tijdelijke bondgenootschappen.
__________________
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel Bekijk bericht
...De Wever is een klootzak, en dit op meerdere vlakken. O.a. wat betreft zijn Blokhaat en zijn walgelijke kontenkruiperij in het stronthol van de partijen die hem een mes in de rug staken...
Pandareus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 april 2019, 16:36   #510
fcal
Eur. Commissievoorzitter
 
Geregistreerd: 4 april 2002
Berichten: 8.069
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pandareus Bekijk bericht
Voorwaarde voldaan dus : zolang het Blok niet publiek verklaart dat het 70 ptn plan moreel verwerpelijk was en is en er publiek afstand van nemen zullen ze ad infinitum in het cordon sanitaire blijven zitten. Ze kunnen dus onmogelijk mee aan de macht komen.

Het originele plan van 1992 was extreem duidelijk : bedoeling was om ALLE sinds 1974 tot Belg genaturaliseerde niet-Europese allochtonen + hun ascententen en descententen tot de 2e graad te deporteren. Diegenen die nog schoolgaande kinderen hebben, mochten tijdelijk blijven (en hun kinderen mochten tot aan 18 jaar in een afzonderlijke school hun opleiding beeindigen.) en daarna deportatie van heel de familie.
Het zijn natuurlijk maar aspirant-genocidairs, maar geef toe dat ze hun uiterste best doen ? ...
Zo te zien, had u een glanscarrière kunnen maken als biechtvader bij de Inquisitie.
In ieder geval werd met cultuur van deze allochtonen rekening gehouden, daar ze reeds van de nodige 'tenten' voorzien waren om zich meteen in hun warme en droge vaderland te kunnen vestigen. Een vooruitziende blik is niet iedereen gegeven.
__________________
Het woord 'hond' heeft nooit iemand gebeten - Aristoteles
fcal is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 april 2019, 16:40   #511
Steben
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Steben's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 februari 2006
Locatie: Zulte - temidden de Vloanders
Berichten: 17.903
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door TREBRON Bekijk bericht
Ik vind het alleen spijtig dat het VB niet wil afstappen van enkele onmogelijk ,radicale en zelfs voor België schadelijke punten uit hun 70 punten programma....Ze zouden veel meer stemmen halen dat de NV-A of toch zeker samen een regering kunnen vormen. Nu is spijtig genoeg ieder stem voor VB rekenkundig in het voordeel van de Poco's door verzwakking van de "echt" Vlaamse vleugel.
Als je de punten wegneemt uit het 70ptn plan die "verwerpelijk" zijn, kom je hetzij bij zelf NVA uit of zelfs bijna de huidige wetgeving. Want make no mistake: een deel is al uitgevoerd.
__________________
Baarle Werkgroep
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door duupje
Steben is nen goeie kerel
leve de manmanman club
Steben is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 april 2019, 18:59   #512
TREBRON
Europees Commissaris
 
TREBRON's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 27 mei 2014
Berichten: 6.269
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Steben Bekijk bericht
Als je de punten wegneemt uit het 70ptn plan die "verwerpelijk" zijn, kom je hetzij bij zelf NVA uit of zelfs bijna de huidige wetgeving. Want make no mistake: een deel is al uitgevoerd.
Nu het belangrijkste deel nog...…………..
TREBRON is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 april 2019, 22:36   #513
fcal
Eur. Commissievoorzitter
 
Geregistreerd: 4 april 2002
Berichten: 8.069
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door TREBRON Bekijk bericht
Nu het belangrijkste deel nog...…………..
Onmogelijk, dat is door Verhofstadt verhuisd naar de EU en daar gebeurt niets. Het blijft hoe dan ook dweilen met de kraan open.
__________________
Het woord 'hond' heeft nooit iemand gebeten - Aristoteles
fcal is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 april 2019, 10:23   #514
fox
Secretaris-Generaal VN
 
fox's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 1 februari 2007
Berichten: 31.229
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hypochonder Bekijk bericht
Waarom zou dat? Zijn die andere Vlaamse partijen dan zo loyaal aan NVA?




Di Rupo dacht dit de vorige keer ook, kwam die eventjes bedrogen uit...
Natuurlijk zijn die niet loyaal. Het probleem is dat de partijen in de federale regering dan serieuze klappen krijgen bij de volgende verkiezingen. Vraag dat maar aan de MR. En ik weet niet of je de resultaten van onze Vlaamse partijen wat volgt, maar er is er geen een die het zich kan permitteren om nog eens 5 procentpunten kwijt te spelen hoor.

Een Vlaamse regering NVA, VLD, CD&V bijvoorbeeld. Als je dan NVA gaat inwisselen federaal voor groen en SPA, dan schiet er niets meer over van de tjeeven binnen 5 jaar. Ik denk niet dat ze het nog eens gaan aandurven om hun "verantwoordelijkheid" te nemen.
__________________
In de psychologie staat machiavellisme voor een bepaald soort persoonlijkheidsstoornissen. Niets in dit land is machiavellistischer dan de PS. Niets is zo asociaal als de PS-politiek. Grote armoede! Slecht onderwijs! Hollande achterna! Het verliezende kamp in de laatste verkiezingen!

Laatst gewijzigd door fox : 30 april 2019 om 10:24.
fox is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 mei 2019, 08:53   #515
werkman
Europees Commissaris
 
Geregistreerd: 5 december 2014
Berichten: 6.830
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fox Bekijk bericht
Natuurlijk zijn die niet loyaal. Het probleem is dat de partijen in de federale regering dan serieuze klappen krijgen bij de volgende verkiezingen. Vraag dat maar aan de MR. En ik weet niet of je de resultaten van onze Vlaamse partijen wat volgt, maar er is er geen een die het zich kan permitteren om nog eens 5 procentpunten kwijt te spelen hoor.

Een Vlaamse regering NVA, VLD, CD&V bijvoorbeeld. Als je dan NVA gaat inwisselen federaal voor groen en SPA, dan schiet er niets meer over van de tjeeven binnen 5 jaar. Ik denk niet dat ze het nog eens gaan aandurven om hun "verantwoordelijkheid" te nemen.



Plezant om lezen allemaal. De paniek slaat overal toe.
Mij kan het geen kloten meer schelen wat er gebeurt in met een land waar echte democratie niet bestaat en waar zakkenvullers leven die het normaal vinden dat opgeblazen zakken anderen mogen plunderen omdat dezen niet de juiste partijkaart hadden. Ze mogen hier een waterstofbom gooien. Ik kom er niet meer voor uit mijn zetel. Hopelijk zijn er genoeg jobkes te verdelen nadat het gepeupel zijn kiesplicht vervuld heeft.

De schone kant van de zogezegde democratie is voor sommigen en de smerige kant dan weer voor anderen. Ik weet tot welke groep ik behoor.
En dat volstaat.
werkman is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 mei 2019, 09:02   #516
Hypochonder
Secretaris-Generaal VN
 
Hypochonder's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 december 2008
Berichten: 21.895
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fox Bekijk bericht
Natuurlijk zijn die niet loyaal. Het probleem is dat de partijen in de federale regering dan serieuze klappen krijgen bij de volgende verkiezingen. Vraag dat maar aan de MR. En ik weet niet of je de resultaten van onze Vlaamse partijen wat volgt, maar er is er geen een die het zich kan permitteren om nog eens 5 procentpunten kwijt te spelen hoor.

Een Vlaamse regering NVA, VLD, CD&V bijvoorbeeld. Als je dan NVA gaat inwisselen federaal voor groen en SPA, dan schiet er niets meer over van de tjeeven binnen 5 jaar. Ik denk niet dat ze het nog eens gaan aandurven om hun "verantwoordelijkheid" te nemen.
U onderschat de tsjeverigheid van CD&V nogal. Vergeet niet dat de zuil waar CD&V voor staat gewoonweg eist dat CD&V in een federale regering gaat zitten al is het enkel en alleen maar om het deksel op de beerputten te houden en om koste wat het kost te voorkomen dat ze verantwoordelijk worden gesteld voor hun criminele zaakjes.

Als al de rest gaat samenklitten tegen NVA dan tekenen ze zo goed als zeker hun electorale doodvonnis, wellicht beseffen velen in de top van die partijen dit ook wel.
Hypochonder is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 mei 2019, 09:38   #517
Henri1
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 15 juli 2008
Locatie: GROOT LUIK (Liège)
Berichten: 64.878
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door werkman Bekijk bericht
Plezant om lezen allemaal. De paniek slaat overal toe.
Mij kan het geen kloten meer schelen wat er gebeurt in met een land waar echte democratie niet bestaat en waar zakkenvullers leven die het normaal vinden dat opgeblazen zakken anderen mogen plunderen omdat dezen niet de juiste partijkaart hadden. Ze mogen hier een waterstofbom gooien. Ik kom er niet meer voor uit mijn zetel. Hopelijk zijn er genoeg jobkes te verdelen nadat het gepeupel zijn kiesplicht vervuld heeft.

De schone kant van de zogezegde democratie is voor sommigen en de smerige kant dan weer voor anderen. Ik weet tot welke groep ik behoor.
En dat volstaat.
Wat is er met u misgelopen als u zulke zwartgallige gedachten en ideen heeft ?
Henri1 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 mei 2019, 16:16   #518
TREBRON
Europees Commissaris
 
TREBRON's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 27 mei 2014
Berichten: 6.269
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door werkman Bekijk bericht
Plezant om lezen allemaal. De paniek slaat overal toe.
Mij kan het geen kloten meer schelen wat er gebeurt in met een land waar echte democratie niet bestaat en waar zakkenvullers leven die het normaal vinden dat opgeblazen zakken anderen mogen plunderen omdat dezen niet de juiste partijkaart hadden. Ze mogen hier een waterstofbom gooien. Ik kom er niet meer voor uit mijn zetel. Hopelijk zijn er genoeg jobkes te verdelen nadat het gepeupel zijn kiesplicht vervuld heeft.

De schone kant van de zogezegde democratie is voor sommigen en de smerige kant dan weer voor anderen. Ik weet tot welke groep ik behoor.
En dat volstaat.
Werkman for President......
TREBRON is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 10:13.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be