Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 17 september 2017, 00:09   #16601
praha
Secretaris-Generaal VN
 
praha's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 25 juni 2004
Berichten: 29.533
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Het Oosten Bekijk bericht
U weet heel goed dat ik dat niet kan. Evenmin als u kunt bewijzen dat mensen echt op de maan zijn geweest.
maar zot !
Dat kunt ge wel bewijzen ( steeds te interpreteren als boven iedere gerede twijfel )
Die discussie is al gepasseerd hoor... of wil je ze terug beginnen ?

Citaat:
Daarentegen , een zeer realistisch filmpje van een (ufo-?)crash vind ik nog altijd het onderstaande. Of het filmpje ons de waarheid laat zien of fake is moet iedereen maar voor zichzelf uitmaken. Ik sluit noch het een noch het andere uit.


https://m.youtube.com/watch?v=czKEJEFNwUY
weer een nieuwtje ?
Dat blijft maar komen hé... wanneer ga dat nu eens doorhebben dat hoeveelheid niet van tel is ?

allez ... 't was gelukkig niet zo lang
Weer een onbeduidend vlekje
Wat denk je ? Is het nodig een categorie 4 ( en zo ja dewelke ) te creëren of mag het bij 3 ?
praha is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 september 2017, 00:19   #16602
praha
Secretaris-Generaal VN
 
praha's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 25 juni 2004
Berichten: 29.533
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Het Oosten Bekijk bericht
Daarentegen , een zeer realistisch filmpje van een (ufo-?)crash vind ik nog altijd het onderstaande. Of het filmpje ons de waarheid laat zien of fake is moet iedereen maar voor zichzelf uitmaken. Ik sluit noch het een noch het andere uit.


https://m.youtube.com/watch?v=czKEJEFNwUY
Ik heb jouw werk weer eens gedaan...

klik hier eens

Stop eens met uzelf wat wijs te maken en check je bronnen
praha is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 september 2017, 08:18   #16603
Het Oosten
Secretaris-Generaal VN
 
Het Oosten's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 juli 2010
Berichten: 44.721
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door praha Bekijk bericht
Ik heb jouw werk weer eens gedaan...

klik hier eens

Stop eens met uzelf wat wijs te maken en check je bronnen
Ik heb nooit gesteld dat het echt om een ufo-crash ging. Ik heb daar zelfs een vraagteken bij geplaatst. U bent weer eens te vlug in uw oordeel. Zoals dikwijls. Goed en inhoudelijk lezen in het vervolg, d?*t is een simpele raad die ik u geef.

Maar...ik vond het wel een mooie zeer realistische crash.

Laatst gewijzigd door Het Oosten : 17 september 2017 om 08:39.
Het Oosten is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 september 2017, 08:33   #16604
Het Oosten
Secretaris-Generaal VN
 
Het Oosten's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 juli 2010
Berichten: 44.721
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pandareus Bekijk bericht
-sorry, maar je geeft een schoolvoorbeeld van een argumentum ad verecundiam... En los van de LOL, je weet dat even goed als iedereen hier.

-iedereen denkt zo : toon ons een fysiek bewijs van hun bestaan/hun technologie en dan weten we wat een UFO eigenlijk is. Tot zolang, hebben we allen rivieren vol zever.
Ik beweer hier niets. Ik haal gewoon wetenschappers aan die aan projecten hebben meegewerkt die het een en het ander beweren. En dat zijn er heel wat. Meer doe ik niet. En ik zeg zeker niet apriori dat het allemaal fabulatoren zijn zoals sommigen hier gemakshalve doen. Zoiets beweren vind ik eerder dwaas en zelfs dom.

Laatst gewijzigd door Het Oosten : 17 september 2017 om 09:02.
Het Oosten is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 september 2017, 08:38   #16605
Het Oosten
Secretaris-Generaal VN
 
Het Oosten's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 juli 2010
Berichten: 44.721
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door praha Bekijk bericht
De zaken niet omdraaien aub
Het is niet omdat ze in grote getale zijn ( btw dat is niet echt want het blijft een minimale fractie van de gehele bevolking ) dat het daarom meer waarschijnlijk wordt.
Als we het vergelijken met het aantal gevallen die bv Maria of iets dergelijks hebben zien verschijnen dan moet je - tenminste als je consequent wilt blijven - wel ondertussen wel heel overtuigt en dus gelovig zijn
Maar zeker niet dat het meer onwaarschijnlijk wordt.
Het Oosten is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 september 2017, 08:58   #16606
Het Oosten
Secretaris-Generaal VN
 
Het Oosten's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 juli 2010
Berichten: 44.721
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door praha Bekijk bericht
Ik heb jouw werk weer eens gedaan...

klik hier eens

Stop eens met uzelf wat wijs te maken en check je bronnen


Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Het Oosten Bekijk bericht
Ik heb nooit gesteld dat het echt om een ufo-crash ging. Ik heb daar zelfs een vraagteken bij geplaatst. U bent weer eens te vlug in uw oordeel. Zoals dikwijls. Goed en inhoudelijk lezen in het vervolg, d?*t is een simpele raad die ik u geef.

Maar...ik vond het wel een mooie zeer realistische crash.
Bovendien zou ik nu uw methode eens kunnen toepassen en u vragen : wie zegt dat deze site de waarheid vertelt? Bewijs het maar eens, enz. , enz. .

Laatst gewijzigd door Het Oosten : 17 september 2017 om 09:00.
Het Oosten is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 september 2017, 09:45   #16607
JimmyB
Europees Commissaris
 
Geregistreerd: 17 oktober 2012
Berichten: 7.843
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Het Oosten Bekijk bericht
"Dr. Robert Wood is a man of many experiences. Coming from a rigid academic environment straight into research and development projects for an aerospace manufacturer and defense contractor, you would probably experience a few things that are out of the norm for the average human being. I’m not trying to prove the existence of UFOs and extraterrestrials with this article, because at the end of the day this is just a man sharing his experience. Individuals with verified backgrounds should be heard with an open mind, especially now halfway through 2013, given that there is a large amount of evidence available in the public sphere that sheds light and credibility on the UFO/extraterrestrial phenomenon.

Dr. Robert Wood has a Bachelor of Science in Aeronautical Engineering from the University of Colorado, and a Ph.D. in physics from Cornell. He had a 43-year career at McDonnell Douglas, managing research and development projects. McDonnell Douglas was a major American aerospace manufacturer and defense contractor. It’s famous for a number of commercial and military aircraft."

En kom me nu niet af met 'dat is een gezagsargument'. Want dat is weer een klassieke nietszeggende dooddoener vanuit een bepaalde hoek wanneer men geen argumenten meer heeft.

En dus nogmaals, dat deze man op zijn oude dag nog ufo-sprookjes zou gaan verzinnen lijk mij uiterst klein.

Trouwens als men die interviews zo vergelijkt dan stelt men vaak vast dat voor ettelijke getuigen het helemaal niet meer gaat over het al dan bestaan van ufo's. Dat stadium zijn ze al lang voorbij. Wat hen vooral interesseert en waar die wetenschappers echt op uit zijn is de technologie van deze (neergestorte) ufo' s.
Waarom is de kans zo klein dat de persoon in kwestie niet gaat flippen? Dit gebeurt wel vaker.

Kijk naar Nikola Tesla, een briljant man maar zijn overtuiging vertroebelde zijn kritische geest.

Ik zou de kans dat er ergens een wetenschapper is met een solide track record die een vertroebelde geest heeft veel hoger inschatten dan het bestaan van een UFO.

Pas op, ik sluit het bestaan van aliens totaal niet uit en ik zou zelfs niet uitsluiten dat we geobserveerd worden door superieure wezens.

Maar denk eens na, zouden ze zo idioot zijn om dergelijke achterlijke toestellen naar ons te sturen? Ik schat zelfs dan de kans van een flippende wetenschapper hoger in dan het bestaan van UFO's.
JimmyB is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 september 2017, 11:16   #16608
geertvdb
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 8 juni 2014
Berichten: 15.048
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Het Oosten Bekijk bericht
Ik beweer hier niets.
Yeah right!
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Het Oosten Bekijk bericht
Ik haal gewoon wetenschappers
Wat GIJ wetenschappers noemt, ik denk dat het fantasten zijn. Of oplichters die er een plezier in hebben met uw voeten te spelen. En ergens kan ik ze daar in begrijpen.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Het Oosten Bekijk bericht
aan die aan projecten hebben meegewerkt die het een en het ander beweren. En dat zijn er heel wat. Meer doe ik niet. En ik zeg zeker niet apriori dat het allemaal fabulatoren zijn zoals sommigen hier gemakshalve doen. Zoiets beweren vind ik eerder dwaas en zelfs dom.
En al die miljoenen mensen die beweren dat ze Jezus in zichzelf kunnen voelen, mogen dat a priori ook niet uitsluiten dat er effectief een paar van zijn die effectief Jezus in zich hebben zitten? Zou dat niet dom en dwaas zijn?
geertvdb is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 september 2017, 11:22   #16609
Het Oosten
Secretaris-Generaal VN
 
Het Oosten's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 juli 2010
Berichten: 44.721
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door geertvdb Bekijk bericht
Yeah right!
Wat GIJ wetenschappers noemt, ik denk dat het fantasten zijn. Of oplichters die er een plezier in hebben met uw voeten te spelen. En ergens kan ik ze daar in begrijpen.
En al die miljoenen mensen die beweren dat ze Jezus in zichzelf kunnen voelen, mogen dat a priori ook niet uitsluiten dat er effectief een paar van zijn die effectief Jezus in zich hebben zitten? Zou dat niet dom en dwaas zijn?
Hier bewijst u met glans de soort onzin die u meer dan eens debiteert voor wat dit onderwerp betreft.

Laatst gewijzigd door Het Oosten : 17 september 2017 om 11:45.
Het Oosten is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 september 2017, 12:53   #16610
geertvdb
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 8 juni 2014
Berichten: 15.048
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Het Oosten Bekijk bericht
Hier bewijst u met glans de soort onzin die u meer dan eens debiteert voor wat dit onderwerp betreft.
Oh, maar ik geef dat glashelder toe! Ik weet niet van aliens.

Nu gij nog.
geertvdb is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 september 2017, 13:14   #16611
Het Oosten
Secretaris-Generaal VN
 
Het Oosten's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 juli 2010
Berichten: 44.721
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door geertvdb Bekijk bericht
Oh, maar ik geef dat glashelder toe! Ik weet niet van aliens.

Nu gij nog.
Wat ik slechts weet is dat bijvoorbeeld astronaut Edgard Mitchell, de 6de man op de maan, ervan overtuigd was tijdens zijn leven dat ze er zijn.



(Zie onder 1 1. Edgar Mitchell Believed UFOs Belonged to Aliens, Including One at the Roswell Crash)

http://heavy.com/news/2016/02/edgar-...d-noetics-esp/.

Voor hem is het bestaan van aliëns en hun bezoek aan de aarde zelfs geen punt meer van discussie maar een vaststaand feit. En dat het slechts een kwestie van tijd is dat de overheden dit zullen (moeten) bekend maken.

Laatst gewijzigd door Het Oosten : 17 september 2017 om 13:27.
Het Oosten is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 september 2017, 14:05   #16612
geertvdb
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 8 juni 2014
Berichten: 15.048
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Het Oosten Bekijk bericht
Wat ik slechts weet is dat bijvoorbeeld astronaut Edgard Mitchell, de 6de man op de maan, ervan overtuigd was tijdens zijn leven dat ze er zijn.
Maar weet gij of hij zich vergist of niet? En hoe komt dat al die andere astronauten niets gezien hebben?

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Het Oosten Bekijk bericht

(Zie onder 1 1. Edgar Mitchell Believed UFOs Belonged to Aliens, Including One at the Roswell Crash)

http://heavy.com/news/2016/02/edgar-...d-noetics-esp/.

Voor hem is het bestaan van aliëns en hun bezoek aan de aarde zelfs geen punt meer van discussie maar een vaststaand feit.
Oh ja, en dan? En voor meer dan een miljard moslims is het een vaststaand feit dat Mohammed in Mekka is geboren.
Terwijl dat deze stad niet eens bestond in de 7e eeuw.
Vergissen is menselijk. En ja, ook astronauten kunnen dat, en een miljard mensen kunnen dat ook.

Ik wil BEWIJS! Geen getuigenissen van kirrewieten! Gij zijt begonnen over wrakken van ufo's, wel TOON mij een wrak!
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Het Oosten Bekijk bericht
En dat het slechts een kwestie van tijd is dat de overheden dit zullen (moeten) bekend maken.
Don't hold your breath.
geertvdb is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 september 2017, 14:16   #16613
Het Oosten
Secretaris-Generaal VN
 
Het Oosten's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 juli 2010
Berichten: 44.721
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door geertvdb Bekijk bericht
Maar weet gij of hij zich vergist of niet? En hoe komt dat al die andere astronauten niets gezien hebben?

Oh ja, en dan? En voor meer dan een miljard moslims is het een vaststaand feit dat Mohammed in Mekka is geboren.
Terwijl dat deze stad niet eens bestond in de 7e eeuw.
Vergissen is menselijk. En ja, ook astronauten kunnen dat, en een miljard mensen kunnen dat ook.

Ik wil BEWIJS! Geen getuigenissen van kirrewieten! Gij zijt begonnen over wrakken van ufo's, wel TOON mij een wrak!

Don't hold your breath.
Natuurlijk bestond Mekka in de 7de eeuw. Maar zoals P. Crone aantoonde in haar gedegen onderzoek, Meccan trade and the rise of Islam, was Mekka toen niet zo'n welvarende stad als menig islamiet vaak afschilderde of had gehoopt.

Laatst gewijzigd door Het Oosten : 17 september 2017 om 14:31.
Het Oosten is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 september 2017, 17:20   #16614
Tamam
Minister-President
 
Tamam's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 juni 2003
Berichten: 5.781
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door praha Bekijk bericht
maar zot !
Dat kunt ge wel bewijzen ( steeds te interpreteren als boven iedere gerede twijfel )
Die discussie is al gepasseerd hoor... of wil je ze terug beginnen ?


weer een nieuwtje ?
Dat blijft maar komen hé... wanneer ga dat nu eens doorhebben dat hoeveelheid niet van tel is ?

allez ... 't was gelukkig niet zo lang
Weer een onbeduidend vlekje
Wat denk je ? Is het nodig een categorie 4 ( en zo ja dewelke ) te creëren of mag het bij 3 ?
check youtube comment nummer 1, voila:
"this is a re=entry of a mission to collect Comet fragments. and the parachute did not open"
Tamam is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 september 2017, 17:22   #16615
Tamam
Minister-President
 
Tamam's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 juni 2003
Berichten: 5.781
Standaard

het filmpje over dit experiment is "Stardust", man man... 831 posts en weinig videomateriaal.
Tamam is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 september 2017, 18:18   #16616
geertvdb
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 8 juni 2014
Berichten: 15.048
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Het Oosten Bekijk bericht
Natuurlijk bestond Mekka in de 7de eeuw. Maar zoals P. Crone aantoonde in haar gedegen onderzoek, Meccan trade and the rise of Islam, was Mekka toen niet zo'n welvarende stad als menig islamiet vaak afschilderde of had gehoopt.
Nope. Crone heeft dat niet kunnen aantonen.

Toevallig heb ik een recent wetenschappelijk werk gelezen van anti revisionisten die toch het bestaan van Mekka probeerden te bewijzen. Het is hen opnieuw NIET gelukt!
geertvdb is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 september 2017, 18:42   #16617
Het Oosten
Secretaris-Generaal VN
 
Het Oosten's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 juli 2010
Berichten: 44.721
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door geertvdb Bekijk bericht
Nope. Crone heeft dat niet kunnen aantonen.

Toevallig heb ik een recent wetenschappelijk werk gelezen van anti revisionisten die toch het bestaan van Mekka probeerden te bewijzen. Het is hen opnieuw NIET gelukt!
Voor zover ik het mij nog goed herinner, had Mekka in die tijd commercieel niet veel te bieden volgens haar. Mekka lag niet echt op een karavaanroute, het gebied had zo goed als geen specerijen noch wierook. Het enige wat Mekka uitvoerde waren huiden en (warme) kledij. Kledij die aftrek vond omdat die goedkoop was en toch goed van kwaliteit.

Het zou weliswaar kunnen dat Mekka (Makkah) eerder gekend was onder de oude naam 'Bakka' (en nog onder een andere naam die me nu ontsnapt). Oude naam die men ook in de koran terugvindt. Maar zeggen dat de plaats niet bestond, lijkt me te kort door de bocht.

Laatst gewijzigd door Het Oosten : 17 september 2017 om 18:48.
Het Oosten is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 september 2017, 19:40   #16618
geertvdb
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 8 juni 2014
Berichten: 15.048
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Het Oosten Bekijk bericht
Voor zover ik het mij nog goed herinner, had Mekka in die tijd commercieel niet veel te bieden volgens haar. Mekka lag niet echt op een karavaanroute, het gebied had zo goed als geen specerijen noch wierook. Het enige wat Mekka uitvoerde waren huiden en (warme) kledij. Kledij die aftrek vond omdat die goedkoop was en toch goed van kwaliteit.

Het zou weliswaar kunnen dat Mekka (Makkah) eerder gekend was onder de oude naam 'Bakka' (en nog onder een andere naam die me nu ontsnapt). Oude naam die men ook in de koran terugvindt. Maar zeggen dat de plaats niet bestond, lijkt me te kort door de bocht.
Ge probeert hier zeer doorzichtig van onderwerp te veranderen. Maar aangezien Diego u in de steek heeft gelaten, vergeef ik het u.

Mekka komt niet in de Koran voor, noch op alle atlassen en beschrijvingen van reisroutes uit de 6e eeuw en 7e eeuw. Sommige van die atlassen vermelden elk klein gehucht op het Arabisch schiereiland.
De eerste 100 jaar van de islam wijzen alle moskeeën naar Petra, niet naar Mekka.
geertvdb is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 september 2017, 19:42   #16619
praha
Secretaris-Generaal VN
 
praha's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 25 juni 2004
Berichten: 29.533
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Het Oosten Bekijk bericht
Ik heb nooit gesteld dat het echt om een ufo-crash ging. Ik heb daar zelfs een vraagteken bij geplaatst. U bent weer eens te vlug in uw oordeel. Zoals dikwijls. Goed en inhoudelijk lezen in het vervolg, d?*t is een simpele raad die ik u geef.
spreek voor jezelf
Als jij inhoudelijk zou gelezen hebben dan zou je merken dat ik nooit beweerd hebt dat gij dat expliciet gesteld had.
Ik zei alleen dat ik jouw werk weer eens deed.

....trouwens het was een ufo ( niet noodzakelijk UFO) hé...per definitie daar gij en ik toen nog niet wisten over wat het ging en het filmpje dat ook zo aankondigde

Citaat:
Maar...ik vond het wel een mooie zeer realistische crash.
Zoals ik al zei... ik kon enkel een wazig vlekje onderscheiden, laat staan dus een crash... of het moet zijn dat ge me een andere link gaf
praha is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 september 2017, 19:45   #16620
praha
Secretaris-Generaal VN
 
praha's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 25 juni 2004
Berichten: 29.533
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Het Oosten Bekijk bericht
Ik beweer hier niets. Ik haal gewoon wetenschappers aan die aan projecten hebben meegewerkt die het een en het ander beweren. En dat zijn er heel wat. Meer doe ik niet. En ik zeg zeker niet apriori dat het allemaal fabulatoren zijn zoals sommigen hier gemakshalve doen. Zoiets beweren vind ik eerder dwaas en zelfs dom.
ach daar gaan we weer...
Niet echt objectief voor iemand die zegt dat hij niets beweert, niets gelooft.
Waar blijven de 1001x zoveel filmpjes van wetenschappers die hun schoenmaat opmeten ?
praha is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord


Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 22:30.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be