Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Staatsinrichting
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Staatsinrichting Vlaanderen versus Wallonië? Een unitaire, federale, confederale staat of meteen Vlaanderen onafhankelijk. Dit is het forum bij uitstek voor discussies over de Belgische staatsinrichting.

Bekijk resultaten enquête: Wat valt te verkiezen:
1. De Republiek der Verenigde Nederlanden (uit volle overtuiging) 12 46,15%
2. De Republiek der Verenigde Nederlanden (mijn eerste keuze staat nu eenmaal niet in het lijstje) 8 30,77%
3. Het behoud van het huidige (Klein-)Nederlandse koninkrijk 5 19,23%
4. Een republiek Nederland binnen de huidige staatsgrenzen 1 3,85%
Aantal stemmers: 26. Je mag niet stemmen in deze enquête

Antwoord
 
Discussietools
Oud 15 april 2009, 15:32   #41
system
Banneling
 
 
Geregistreerd: 28 oktober 2006
Berichten: 40.545
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door JP Coen Bekijk bericht
Het is lood om oud ijzer.
Balkenende Ii is weer aan onzinnige oorlogen begonnen.

De enige goede politicus met een visie ,van de afgelopen jaren ,was van Aartsen.
Jammer dat hij is weggegaan.
Verder hebben wij regeringen van hoofdzakelijk boekhouders, dat spreekt mij niet aan. We hebben ondernemers nodig.
Zalm was anders ook een boekhouder. Een boekhouder van het zuiverste gehalte zelfs. Jozias Van Aartsen heeft geen hoge toppen gescheerd. De middelmaat in persoon. Een echte Hollander. Zoals Zalm. Niets nieuws onder de zon. Immers heel Nederland ademt de kruideniersachtige midelmaat uit. Dat heeft ook zo zijn voordelen. Men kan nooit echt grote brokken maken.

Laatst gewijzigd door system : 15 april 2009 om 15:43.
system is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 april 2009, 15:58   #42
Henri1
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 15 juli 2008
Locatie: GROOT LUIK (Liège)
Berichten: 64.878
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door JP Coen Bekijk bericht
Deze regering is niet mijn regering.
Toch vind ik hem vele malen beter dan de Belgische regering.
Wij hebben geen regering.

Zou echt erg zijn als geen regering het beter doet dan de Nederlandse.
Henri1 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 april 2009, 16:08   #43
JP Coen
Staatssecretaris
 
Geregistreerd: 27 februari 2008
Berichten: 2.734
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door system Bekijk bericht
Zalm was anders ook een boekhouder. Een boekhouder van het zuiverste gehalte zelfs. Jozias Van Aartsen heeft geen hoge toppen gescheerd. De middelmaat in persoon. Een echte Hollander. Zoals Zalm. Niets nieuws onder de zon. Immers heel Nederland ademt de kruideniersachtige midelmaat uit. Dat heeft ook zo zijn voordelen. Men kan nooit echt grote brokken maken.
Dat valt erg mee zo te zien

http://www.nu.nl/economie/1948859/ne...rtland-eu.html
JP Coen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 april 2009, 16:11   #44
system
Banneling
 
 
Geregistreerd: 28 oktober 2006
Berichten: 40.545
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door JP Coen Bekijk bericht

Ik heb het nu over de Nederlandse politici, niet over de Nederlandse ondernemers.

Laatst gewijzigd door system : 15 april 2009 om 16:11.
system is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 april 2009, 16:15   #45
JP Coen
Staatssecretaris
 
Geregistreerd: 27 februari 2008
Berichten: 2.734
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door system Bekijk bericht
Ik heb het nu over de Nederlandse politici, niet over de Nederlandse ondernemers.
Dit heeft alles te maken met de Nederlandse mentaliteit ,die zo heel anders is dan de Belgische, zoals u altijd beweert.
JP Coen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 april 2009, 16:17   #46
system
Banneling
 
 
Geregistreerd: 28 oktober 2006
Berichten: 40.545
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door JP Coen Bekijk bericht
Dit heeft alles te maken met de Nederlandse mentaliteit ,die zo heel anders is dan de Belgische, zoals u altijd beweert.
Dat valt wel mee die Belgische mentaliteit.
"Ons land is de tiende grootste uitvoerder en de negende grootste invoerder ter wereld. Op het vlak van de uitvoer heeft ons kleine landje een marktaandeel veroverd van 3,4 procent. We staan net na Canada maar vóór Hongkong, Zuid-Korea, Mexico, Rusland, Singapore en Spanje. België voert goederen uit naar zowat alle landen ter wereld. Bijna de helft van onze uitvoer gaat naar onze drie belangrijkste handelspartners, Duitsland, Frankrijk en Nederland. De export naar deze landen steeg in de periode 1993 tot 2004 wel minder dan onze totale uitvoer. Spectaculaire groeiers zijn Polen, Ierland en Turkije. Andere sterke groeiers zijn onder meer Canada, India, China, Zweden, Rusland en Finland. België wint op veel meer markten dan het markten moet prijsgeven. Alleen in Cuba, Indonesië, Libië en Burundi kreeg onze export rake klappen."

Laatst gewijzigd door system : 15 april 2009 om 16:19.
system is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 april 2009, 16:21   #47
system
Banneling
 
 
Geregistreerd: 28 oktober 2006
Berichten: 40.545
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Sidharta Bekijk bericht
Vlaanderen heeft zich nog nooit iets van Nederland aangetrokken.
Integendeel, ze hebben zich altijd anti Hollands opgesteld.
Waarom zullen ze dan nu met Nederland samen gaan?
U moet het omdraaien. Nederland heeft zich nooit iets van België aangetrokken. Zelfs niet in de tijd van Willem I. Toen was het Zuiden een soort wingewest van het Noorden om de gigantische Hollandse schuldenput te helpen dempen.

Laatst gewijzigd door system : 15 april 2009 om 16:24.
system is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 april 2009, 16:59   #48
robert t
Europees Commissaris
 
Geregistreerd: 26 januari 2005
Berichten: 7.440
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door system Bekijk bericht
Balkenende rijdt op surplace. Moet hij wel, wil hij zijn regering heel houden. En en dus bijgevolg: 'ze dronken een glas (lees: kopje thee), p... een plas, en alles bleef zoals het was' (*).


(*)Behalve de Nederlandse staatsschuld. Die stijgt elke dag fors.
Over de Nederlandse staatsschuld gesproken. De Tijd heeft berekend dat de belgische staatsschuld iedere seconde met 800 euro stijgt.
(DM 25 maart) Bereken eens wat dit per dag betekent. En dan kom jij hier lullen over de Nederlandse staatsschuld. Je bent zodanig geöbsedeerd door je anti-Nederlandse ingesteldheid dat je om het even welke onzin uitkraamt, het is echt niet meer om aan te zien.
robert t is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 april 2009, 17:12   #49
system
Banneling
 
 
Geregistreerd: 28 oktober 2006
Berichten: 40.545
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door robert t Bekijk bericht
Over de Nederlandse staatsschuld gesproken. De Tijd heeft berekend dat de belgische staatsschuld iedere seconde met 800 euro stijgt.
(DM 25 maart) Bereken eens wat dit per dag betekent. En dan kom jij hier lullen over de Nederlandse staatsschuld. Je bent zodanig geöbsedeerd door je anti-Nederlandse ingesteldheid dat je om het even welke onzin uitkraamt, het is echt niet meer om aan te zien.
De Nederlandse staatsschuld stijgt met veel meer dan 800 Euro per seconde. Met 1000 Euro per seconde.

"De Nederlandse staatsschuld stijgt met 1000 euro per seconde volgens Tweede Kamer fractievoorzitter Van Geel van het CDA. Hij deed deze uitspraak op 7 maart voor de camera van de NOS. Ondanks deze vooruitzichten zijn de coalitiepartijen nog niet met een oplossing gekomen."

Nu hebt uw wel pech, niet? U bent de persoon die hier onzin uitkraamt. U bent de persoon die verblind wordt door uw anti-Belgische gevoelens. En nu ga ik -met een zeker genoegen - herhalen wat u zei: bereken nu maar eens wat dit per dag betekent, 1000€ per seconde. Een ondankbare taak, ik geef het toe.

Laatst gewijzigd door system : 15 april 2009 om 17:21.
system is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 april 2009, 17:29   #50
Hertog van Gelre
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Hertog van Gelre's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 31 augustus 2005
Locatie: De Nederlanden
Berichten: 16.099
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door system Bekijk bericht
Nu hebt uw wel pech, niet? U bent de persoon die hier onzin uitkraamt. U bent de persoon die verblind wordt door uw anti-Belgische gevoelens. En nu ga ik -met een zeker genoegen - herhalen wat u zei: bereken nu maar eens wat dit per dag betekent, 1000€ per seconde. Een ondankbare taak, ik geef het toe.
Uit De Standaard:
Citaat:
Nederland brengt voor elkaar wat België niet kan: een stimuleringsplan op poten zetten én tegelijk bezuinigingen doorvoeren. Dat heeft te maken met de overheidsschuld die België torst: als de overheid niets doet, zou die schuld vanaf 2012 weer de grens van 100% van het bruto binnenlands product (bbp) overschrijden, zo voorspelde de Hoge Raad voor Financiën.
Eerder deze maand sloeg het Planbureau in Nederland alarm: de schuld zou oplopen tot 62,1% van het bbp -een percentage waar men bij ons voor zou tekenen.
Denk je nu echt dat Robert niet weet waar ie het over heeft?
Hertog van Gelre is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 april 2009, 17:31   #51
Hollander
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Hollander's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 27 juli 2003
Locatie: Leiden, Lage Landen
Berichten: 11.997
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door system Bekijk bericht
En nu ga ik -met een zeker genoegen - herhalen wat u zei: bereken nu maar eens wat dit per dag betekent, 1000€ per seconde. Een ondankbare taak, ik geef het toe.
Dat heb ik al eens gedaan, speciaal voor u. Daarnaast stonden ook de Belgische cijfers. Van beide cijfers was u de bron, dus ik stel vast dat u de cijfers moeilijk kunt ontkennen. In die vergelijking stak België nog schriller af dan Nederland, en onze cijfers zijn niet om over naar huis te schrijven. Het is tenslotte crisis. Maar zoals vaker trekt u een en ander uit zijn context, door slechts naar Nederland te wijzen en om het hardst te lachen om onze staatsschuld.

Maar u ziet niet die balk in uw eigen oog.
Hollander is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 april 2009, 17:36   #52
system
Banneling
 
 
Geregistreerd: 28 oktober 2006
Berichten: 40.545
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hollander Bekijk bericht
Dat heb ik al eens gedaan, speciaal voor u. Daarnaast stonden ook de Belgische cijfers. Van beide cijfers was u de bron, dus ik stel vast dat u de cijfers moeilijk kunt ontkennen. In die vergelijking stak België nog schriller af dan Nederland, en onze cijfers zijn niet om over naar huis te schrijven. Het is tenslotte crisis. Maar zoals vaker trekt u een en ander uit zijn context, door slechts naar Nederland te wijzen en om het hardst te lachen om onze staatsschuld.

Maar u ziet niet die balk in uw eigen oog.
Ik heb nooit ontkent dat België een grote staatsschuld had. Het zou dwaas zijn om dit te ontkennen. Maar de Nederlandse staatsschuld is minstens even hoog en neemt toe met 1000€ per seconde. Een antwoord op Robert T. En hoeveel € /seconde het nu is weet niemand, of beter, durft niemand te zeggen. Dat zijn de feiten. En ik hou me aan de feiten. Niet alleen in deze zaak, maar ook voor wat betreft Willem I, en vele andere dingen.

Laatst gewijzigd door system : 15 april 2009 om 17:57.
system is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 april 2009, 17:38   #53
system
Banneling
 
 
Geregistreerd: 28 oktober 2006
Berichten: 40.545
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hertog van Gelre Bekijk bericht
Uit De Standaard:
Citaat:
Nederland brengt voor elkaar wat België niet kan: een stimuleringsplan op poten zetten én tegelijk bezuinigingen doorvoeren
Niets te bezuinigen in Nederland. U haalt weer een artikel aan dat berust op onwaarheid. Er word niets bezuinigd in Nederland. Nada. De bezuinigingen gaan pas door in 2011 en stellen niet veel voor omdat uw premier (zoals hij meer dan eens doet) heeft geprobeerd de geit en de kool te sparen, want anders had Balkenende heibel gehad met zijn regeringspartijen.

Laatst gewijzigd door system : 15 april 2009 om 17:41.
system is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 april 2009, 17:39   #54
Hertog van Gelre
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Hertog van Gelre's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 31 augustus 2005
Locatie: De Nederlanden
Berichten: 16.099
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door system Bekijk bericht
Dat zijn de feiten. En ik hou me aan de feiten. Niet alleen in deze zaak, maar ook voor wat betreft Willem I, en vele andere dingen.
U houdt zich meestal aan ingezonden brieven van één misnoegde lezer van 11 jaar terug of zo. Dat zijn geen feiten.
Verder noemt u Smits en Geyl wel als bron maar ik heb nog geen citaat gezien.
Hertog van Gelre is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 april 2009, 17:40   #55
system
Banneling
 
 
Geregistreerd: 28 oktober 2006
Berichten: 40.545
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hertog van Gelre Bekijk bericht
U houdt zich meestal aan ingezonden brieven van één misnoegde lezer van 11 jaar terug of zo. Dat zijn geen feiten.
Verder noemt u Smits en Geyl wel als bron maar ik heb nog geen citaat gezien.

Dan hebt u toch niet goed gelezen toen we het hadden over de Belgische Omwenteling.

Laatst gewijzigd door system : 15 april 2009 om 17:40.
system is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 april 2009, 17:41   #56
Hertog van Gelre
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Hertog van Gelre's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 31 augustus 2005
Locatie: De Nederlanden
Berichten: 16.099
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door system Bekijk bericht
Niets te bezuinigen in Nederland. U haalt weer een artikel aan dat berust op onwaarheid. Er word niets bezuinigd in Nederland. Nada. De bezuinigingen gaan pas door in 2011 en stellen niet veel voor omdat uw premier (zoals hij meer dan eens doet) heeft geprobeert de geit en de kool te sparen, want anders had Balkenende heibel gehad met zijn regeringspartijen.
Grappig dat u weer net het essentiële punt overslaat: 100% van het bbp in verhouding tot 62,1 van het bbp.
Hertog van Gelre is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 april 2009, 17:42   #57
Hertog van Gelre
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Hertog van Gelre's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 31 augustus 2005
Locatie: De Nederlanden
Berichten: 16.099
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door system Bekijk bericht
Dan hebt u toch niet goed gelezen toen we het hadden over de Belgische Omwenteling.
Alleen uit hun verband gerukte zinnetjes, een ingezonden brief in een krant van tig jaar terug en een een citaat uit een mening van een politieke partij die niemand in Nederland kent. Pfoeeh, wat een bronnen.
Hertog van Gelre is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 april 2009, 17:44   #58
system
Banneling
 
 
Geregistreerd: 28 oktober 2006
Berichten: 40.545
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hertog van Gelre Bekijk bericht
Grappig dat u weer net het essentiële punt overslaat: 100% van het bbp in verhouding tot 62,1 van het bbp.
Ik sla niets over. U haalt een artikel in de Standaard aan waarin wordt gezegd dat Nederland het klaar heeft gespeeld te bezuinigen en een stimuleringsplan op poten te zetten.

Welnu, noch van het een, noch van het andere is er veel te zien en zeker niet van het bezuinigingsplan van uw regering.
system is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 april 2009, 17:45   #59
system
Banneling
 
 
Geregistreerd: 28 oktober 2006
Berichten: 40.545
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hertog van Gelre Bekijk bericht
Alleen uit hun verband gerukte zinnetjes, een ingezonden brief in een krant van tig jaar terug en een een citaat uit een mening van een politieke partij die niemand in Nederland kent. Pfoeeh, wat een bronnen.
Niets te ingezonden brieven. Hoe komt u nu aan een krant? Smit heeft een standaardwerk geschreven over de Belgische Omwenteling. Tenminste, zo wordt het afgeschilderd door sommigen.

Laatst gewijzigd door system : 15 april 2009 om 17:48.
system is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 april 2009, 17:46   #60
Hertog van Gelre
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Hertog van Gelre's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 31 augustus 2005
Locatie: De Nederlanden
Berichten: 16.099
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door system Bekijk bericht
Ik sla niets over. U haalt een artikel in de Standaard aan waarin wordt gezegd dat Nederland het klaar heeft gespeeld te bezuinigen en een stimuleringsplan op poten te zetten.

Welnu, noch van het een, noch van het andere is er veel te zien en zeker niet van het bezuinigingsplan van uw regering.
Dan niet. Gelooft u maar rustig verder dat onze schuld minstens even hoog is als de uwe.
Hertog van Gelre is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 03:20.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be