Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Mobiliteit & verkeersveiligheid
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Mobiliteit & verkeersveiligheid Een nieuw themaforum!

Antwoord
 
Discussietools
Oud 30 november 2010, 22:55   #101
Mambo
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 27 april 2004
Berichten: 43.539
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door brother paul Bekijk bericht
http://www.google.be/images?um=1&hl=...ed=0CEMQsAQwBA

ipv de idiotie van een van uw collega's te bewonder, bewonder eens de pracht van deze machientjes die tot 5000km rijden op 1 liter
Dat is geen vergelijk meer met een auto hé.
__________________
Misschien heb ik me wel vergist.
Of niet ?
Mambo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 november 2010, 22:58   #102
Micele
Secretaris-Generaal VN
 
Micele's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 mei 2005
Locatie: Limburg
Berichten: 50.229
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door brother paul Bekijk bericht
Ale waarom ligt de CEE cyclus dan lager jongens, komop denk eens niet met het verlengde van jullie 'pe...' maar met jullie rationeel deeltje.
NEFZ/NEDC-cyclus bedoel je ? dat is een rollenbanktest die weinig met de praktijk te maken heeft.

Geen MTM, niets bergop, geen sleep.
http://de.wikipedia.org/wiki/Fahrzyklus
__________________
De vuile waarheid over ICE (vanaf 1 min 35")
https://www.youtube.com/watch?v=mk-LnUYEXuM
Nederlandse versie: https://www.youtube.com/watch?v=kekJgcSdN38

Laatst gewijzigd door Micele : 30 november 2010 om 23:01.
Micele is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 november 2010, 23:01   #103
brother paul
Secretaris-Generaal VN
 
brother paul's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 23 mei 2007
Berichten: 34.103
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mambo Bekijk bericht
Dat is geen vergelijk meer met een auto hé.
je hebt wel goed moeten scrollen om die te vinden zeveraarke.


ik heb het meer op zo'n bakskes begrepen hé

http://www.greenpacks.org/2008/06/10...n-concept-car/
Bijgevoegde afbeelding(e)
 
brother paul is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 november 2010, 23:05   #104
brother paul
Secretaris-Generaal VN
 
brother paul's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 23 mei 2007
Berichten: 34.103
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Micele Bekijk bericht
NEFZ/NEDC-cyclus bedoel je ? dat is een rollenbanktest die weinig met de praktijk te maken heeft.

Geen MTM, niets bergop, geen sleep.
http://de.wikipedia.org/wiki/Fahrzyklus
als je niets mag vergelijken dan is alles verkeerd hé jongens.
brother paul is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 november 2010, 23:09   #105
Mambo
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 27 april 2004
Berichten: 43.539
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door brother paul Bekijk bericht
je hebt wel goed moeten scrollen om die te vinden zeveraarke.


ik heb het meer op zo'n bakskes begrepen hé

http://www.greenpacks.org/2008/06/10...n-concept-car/
Als dat dekseltje er eens afpakt van uw beminde bakske, heb je dat onnozel buiske van de zeveraar terug.
__________________
Misschien heb ik me wel vergist.
Of niet ?
Mambo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 november 2010, 23:09   #106
Yves38
Parlementsvoorzitter
 
Geregistreerd: 7 maart 2008
Berichten: 2.035
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe Bekijk bericht
Denkt u dat "de autoverkoop" in elkaar zal storten? Wees gerust, mensen zullen wagens blijven kopen. Kijk maar naar Nederland waar de inschrijvingstaks heel hoog is.
Nederland is België niet.

Bovendien kijk maar ne keer wat de vorige maatregel van hogere dieseltaks voor gevolg had. De meeste zware diesel waren plotseling een klap minder waard.

Ik hoop dat ze zich vergallopperen stelletje eigenwijze klootzakken.

Laatst gewijzigd door Yves38 : 30 november 2010 om 23:10.
Yves38 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 november 2010, 23:10   #107
brother paul
Secretaris-Generaal VN
 
brother paul's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 23 mei 2007
Berichten: 34.103
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mambo Bekijk bericht
Als dat dekseltje er eens afpakt van uw beminde bakske, heb je dat onnozel buiske van de zeveraar terug.
jamaar, als je dat bakske naar onze moderne 'kreukelbakske' zou omtoveren,dan gaat het wel geen5 liter verbruiken hoor. Het zal een mirakel zijn als het meer dan 1 liter verbruikt.
brother paul is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 november 2010, 23:11   #108
Mambo
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 27 april 2004
Berichten: 43.539
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe Bekijk bericht
Denkt u dat "de autoverkoop" in elkaar zal storten? Wees gerust, mensen zullen wagens blijven kopen. Kijk maar naar Nederland waar de inschrijvingstaks heel hoog is.
In Nederland hebben ze dan wel veel lpg wagens.
Tot hiertoe zijn ze bij ons daar nog altijd allergisch voor.
Bovendien kost het u ook extra taks alweer.
__________________
Misschien heb ik me wel vergist.
Of niet ?
Mambo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 november 2010, 23:14   #109
Mambo
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 27 april 2004
Berichten: 43.539
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door brother paul Bekijk bericht
jamaar, als je dat bakske naar onze moderne 'kreukelbakske' zou omtoveren,dan gaat het wel geen5 liter verbruiken hoor. Het zal een mirakel zijn als het meer dan 1 liter verbruikt.
Je zal hem dan toch zo ver moeten krijgen dat hij eerst goedgekeurd zal worden om op de baan te rijden en alle crashtesten te doorstaan.

Mocht het kunnen, dan reden ze al lang rond.
__________________
Misschien heb ik me wel vergist.
Of niet ?
Mambo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 december 2010, 08:04   #110
brother paul
Secretaris-Generaal VN
 
brother paul's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 23 mei 2007
Berichten: 34.103
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mambo Bekijk bericht
Je zal hem dan toch zo ver moeten krijgen dat hij eerst goedgekeurd zal worden om op de baan te rijden en alle crashtesten te doorstaan.

Mocht het kunnen, dan reden ze al lang rond.
nee, dat is een marketing probleem, de markt koopt zo geen dingen. Je moet voor zo'n auto's een markt maken als het ware. iedereen koopt nog altijd een gezinswagen. Hoe overtuig je uw wijf dat ze daar 30K moet leggen en uitleggen dat ze niet mee kan ?

Kijk stel dat je zegt 10euro city taks, en die kleine bakskes mogen gratis binnen... dan maak je een markt. Het gevolg zou zijn dat de vervuiling in Belgie deelt door 5, of dat brussel 5 keer gezondere lucht zou hebben

Laatst gewijzigd door brother paul : 1 december 2010 om 08:09.
brother paul is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 december 2010, 09:35   #111
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN
 
Jan van den Berghe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 september 2002
Locatie: Waregem
Berichten: 174.729
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Yves38 Bekijk bericht
Nederland is België niet.

Bovendien kijk maar ne keer wat de vorige maatregel van hogere dieseltaks voor gevolg had. De meeste zware diesel waren plotseling een klap minder waard.

Ik hoop dat ze zich vergallopperen stelletje eigenwijze klootzakken.
Natuurlijk is Nederland België niet (wat een dooddoener!), maar voor het overige zie ik niet waarin dit een argument zou kunnen zijn.

De markt schakelt wel over. Dat gaat bij elke nieuwe ontwikkeling zo. De fabrieken van gloeilampen zijn ook aan reconversie aan het denken, want ja, de gloeilamp wordt over enkele jaren volledig verboden.
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 december 2010, 09:36   #112
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN
 
Jan van den Berghe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 september 2002
Locatie: Waregem
Berichten: 174.729
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mambo Bekijk bericht
Je zal hem dan toch zo ver moeten krijgen dat hij eerst goedgekeurd zal worden om op de baan te rijden en alle crashtesten te doorstaan.

Mocht het kunnen, dan reden ze al lang rond.
Er rijden er al rond. In Vlaanderen zijn er meerdere "Twikes" ingeschreven. Probleem is evenwel dat de inschrijving niet zo gemakkelijk is, omdat de producent geen homologatie heeft voor België. In Duitsland en Zwitserland is de inschrijving van een Twike evenwel geen enkel probleem.

Niet het voertuig blijkt een probleem te zijn; wel de Belgische administratie.
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 december 2010, 10:16   #113
brother paul
Secretaris-Generaal VN
 
brother paul's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 23 mei 2007
Berichten: 34.103
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe Bekijk bericht
Er rijden er al rond. In Vlaanderen zijn er meerdere "Twikes" ingeschreven. Probleem is evenwel dat de inschrijving niet zo gemakkelijk is, omdat de producent geen homologatie heeft voor België. In Duitsland en Zwitserland is de inschrijving van een Twike evenwel geen enkel probleem.

Niet het voertuig blijkt een probleem te zijn; wel de Belgische administratie.
dus t'is weer de schuld van de politiek die zijn werk niet doet.

Toch hallucinant he ?

we hebbeng een electrische auto's omdat er nog geneen goedgekeurd is
we mogen geen electrische motor inbouwen in een auto, want dat kun je niet goedkeuren
we hebben bij mijn weten zelfs geen belastingtarief voor electrische auto's, hoeveel inschrijvingstaks en hoeveel verkeersbelasting moet je betalen voor een electrische wagen ?
we hebben een kader voor laadpalen, maar haleluja nog geen gebruikers
als je met een twike wil rijden, moet je eerst de administratie zogoed als omkopen op uw knieen.
we hebben biodiesel fabrieken staan,; maar we weigeren dat bij te mengen want dan slaat er een gat in de begroting, hypocrisie ten top en verdeeldheid van belangen ten top
we hebben biogas opportunitieten ten top, maar we blokkeren die fabrieken omdat we de boeren zitten te pesten met de vlarem normen, terwijl zo'n fabriek eingelijk die stinkend rotzooi zit te verwerken naar een geurloze massa, nee het is beter dat we dat allemaal op het land spuiten met een mest actie plan

GROENE ZEVERAARS en politieke gelul.

Een beleid zet alle neuzen naar dezelfde wind, en zorgt dat een vlaming een waal niet tegenwerkt, zorgt dat een minister van departement 1 een ander van departement 2 niet tegenwerkt. Dat is allemaal verloren energie en inefficientie, dat kost allemaal geld.
brother paul is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 december 2010, 10:40   #114
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN
 
Jan van den Berghe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 september 2002
Locatie: Waregem
Berichten: 174.729
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door brother paul Bekijk bericht
dus t'is weer de schuld van de politiek die zijn werk niet doet.
Inderdaad. Dat blijkt ook bijvoorbeeld uit de wetgeving op de elektrisch ondersteunde fietsen. In België is er slechts de mogelijkheid een fiets wettelijk te ondersteunen tot 25 km/u. In Duitsland, Zwitserland en Oostenrijk heeft de wetgever drie categorieën gecreëerd (er zijn wel enkele verschillen tussen de drie landen, maar voor de eenvoud spreek ik hier eventjes niet over): fiets tot 25 km/u (geen helmplicht, geen verzekering), fiets tot 35 km/u (geen helmplicht, verzekering), fiets tot 45 km/u (helmplicht, verzekering en TÜV). Hierdoor zijn er flink wat pendelaars in Duitsland die de auto thuis laten staan en met een fiets 45 km/u naar het werk rijden. Zoveel auto's minder op de weg.

In België moet je daar niet aan beginnen, daar de wetgeving dat allemaal niet voorziet. Wie het dus toch doet, riskeert niet alleen een hoge boete, inbeslagname, maar bij ongeval en schade aan derden ook nog eens heel hoge schadevergoedingen.

De wetgever speelt weldegelijk een rol. Zo is er in Noorwegen, Zweden, Duitsland, Oostenrijk en Zwitserland een specifieke wetgeving uitgewerkt voor kleine elektrische auto's (voorbeelden daarvan de Twike en de Kewet). In België niet, waardoor het ook bijzonder moeilijk wordt om bij ons dergelijke voertuigen in het verkeer te brengen.
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 december 2010, 10:45   #115
brother paul
Secretaris-Generaal VN
 
brother paul's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 23 mei 2007
Berichten: 34.103
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe Bekijk bericht
Inderdaad. Dat blijkt ook bijvoorbeeld uit de wetgeving op de elektrisch ondersteunde fietsen. In België is er slechts de mogelijkheid een fiets wettelijk te ondersteunen tot 25 km/u. In Duitsland, Zwitserland en Oostenrijk heeft de wetgever drie categorieën gecreëerd (er zijn wel enkele verschillen tussen de drie landen, maar voor de eenvoud spreek ik hier eventjes niet over): fiets tot 25 km/u (geen helmplicht, geen verzekering), fiets tot 35 km/u (geen helmplicht, verzekering), fiets tot 45 km/u (helmplicht, verzekering en TÜV). Hierdoor zijn er flink wat pendelaars in Duitsland die de auto thuis laten staan en met een fiets 45 km/u naar het werk rijden. Zoveel auto's minder op de weg.

In België moet je daar niet aan beginnen, daar de wetgeving dat allemaal niet voorziet. Wie het dus toch doet, riskeert niet alleen een hoge boete, inbeslagname, maar bij ongeval en schade aan derden ook nog eens heel hoge schadevergoedingen.

De wetgever speelt weldegelijk een rol. Zo is er in Noorwegen, Zweden, Duitsland, Oostenrijk en Zwitserland een specifieke wetgeving uitgewerkt voor kleine elektrische auto's (voorbeelden daarvan de Twike en de Kewet). In België niet, waardoor het ook bijzonder moeilijk wordt om bij ons dergelijke voertuigen in het verkeer te brengen.
Wie stemt er voor deze politici ? Ze mogen daar met oogkleppen zitten en lullen over BHV, en ondertussen de realiteit aan hun neus laten voorbijgaan...

De belgische realiteit is dat ze alle wetten die europa ons oplegt gewoon goedkeuren, en voor de rest wat rond de pot zitten te draaien zoals kippen zonder kop. geeft dus de indruk dat ze veel werken,t erwijl ze geen zak werk verzetten.
brother paul is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 december 2010, 11:06   #116
Mambo
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 27 april 2004
Berichten: 43.539
Standaard

Tja als verkeersveiligheid tegenwoordig zal beginnen afhangen van wat lichtgewicht aluminium buizen met een polyester of plastieken kooi er bovenop zijn we natuurlijk verstandig op weg.
Hoe men deze wagens nog steeds niet op de openbare weg toelaat is mij ook een raadsel?
Zo zuinig, zo milieubewust!
0 liter verbruik. Niemand doet beter.

__________________
Misschien heb ik me wel vergist.
Of niet ?

Laatst gewijzigd door Mambo : 1 december 2010 om 11:06.
Mambo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 december 2010, 11:08   #117
brother paul
Secretaris-Generaal VN
 
brother paul's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 23 mei 2007
Berichten: 34.103
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mambo Bekijk bericht
Tja als verkeersveiligheid tegenwoordig zal beginnen afhangen van wat lichtgewicht aluminium buizen met een polyester of plastieken kooi er bovenop zijn we natuurlijk verstandig op weg.
Hoe men deze wagens nog steeds niet op de openbare weg toelaat is mij ook een raadsel?
Zo zuinig, zo milieubewust!
0 liter verbruik. Niemand doet beter.

Mambo, trek de discussie maar in het belachelijk alé jongen. Dat is toch niet praktisch, je moet zigzaggen als je tegen wind wilt rijden.
brother paul is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 december 2010, 11:10   #118
brufon
Vreemdeling
 
Geregistreerd: 30 november 2010
Berichten: 73
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door openeye Bekijk bericht
Is deze situatie niet de fout door de achterlijkheid van de voorbije generaties?
of, we hebben de politici die we verdienen
brufon is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 december 2010, 11:20   #119
Mambo
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 27 april 2004
Berichten: 43.539
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door brother paul Bekijk bericht
Mambo, trek de discussie maar in het belachelijk alé jongen. Dat is toch niet praktisch, je moet zigzaggen als je tegen wind wilt rijden.
Met die gocarts beginnen rondrijden is ook niet echt normaal meer te noemen hé?


Op circuits en als speelgoedjes al wat je wil.
Ik ben zelf van opleiding en met vele jaren ervaring carrossier. Ooit had ik ook zo dat gedacht van "kom ik maak eens een eigen auto" . Zulke dingen hebben nooit gemogen omdat je ten eerste constructeur moet zijn wat natuurlijk hoger is dan carrossier en ten tweede dat je een ganse resem testen moet kunnen doorstaan alvorens je hem op de baan mag zetten.
Tegenwoordig zie ik echter zo van die "import" toestanden waar niks van dat alles nog in terug te vinden is.
Bv zoiets als dit;

Leuk is dat allemaal wel, maar verkeersveilig is toch wat anders hoor.

En hun verbruik ligt allemaal geen sikkepit lager, integendeel dikwijls.
Nochtans...lichter...lagere cc...theorie klopt....praktijk niet.
__________________
Misschien heb ik me wel vergist.
Of niet ?

Laatst gewijzigd door Mambo : 1 december 2010 om 11:22.
Mambo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 december 2010, 13:22   #120
Yves38
Parlementsvoorzitter
 
Geregistreerd: 7 maart 2008
Berichten: 2.035
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe Bekijk bericht
Natuurlijk is Nederland België niet (wat een dooddoener!), maar voor het overige zie ik niet waarin dit een argument zou kunnen zijn.

De markt schakelt wel over. Dat gaat bij elke nieuwe ontwikkeling zo. De fabrieken van gloeilampen zijn ook aan reconversie aan het denken, want ja, de gloeilamp wordt over enkele jaren volledig verboden.
Laat ons vooral duidelijk wezen : het gaat over de BIV, belasting op IN VERKEERSTELLING... M.a.w. als die met 1000 € verhoogd, heb ik alle reden om met mijn huidige wagen te gaan rijden. En gezien we al sowieso uitgezogen worden zal ik nog veel langer met dezelfde wagen gaan blijven rijden.

Ik merk duidelijk dat je van de automarkt in België weinig kaas hebt geëten. Ik daarintegen heb daar meer dan 10 jaar mee te maken gehad, waarbij ik dagelijks de evolutie van de waardes van voertuigen moest bepalen voor schadegevallen en de evolutie die ik gezien heb is duidelijk. Daarvan zijn trouwens duidelijk statistieken.

Al het overige aan tegenargumenten is ongefundeerd en dienen alleen om zand in het ogen van de mensen te strooien en weeral maar eens aan meer inkomsten voor de staat te raken.

En verder : als onze auto zoveel gaat kosten dat het niet meer rendabel is om te gaan werken (en laten we vooral eerlijk zijn dat we met het openbaar vervoer nergens raken) dan zal het soms beter zijn om 1 van de 2 werkende ouders in een gezin thuis te laten. Dit is meteen ook de oefening die ik ga maken als ze met nog bijkomende absurde kosten afkomen.

Mijn echtgenote is een verpleegkundige en dus meteen ook een knelpuntberoep. DUS : niemand wordt hier beter van BEHALVE de staat die weeral eens een bijkomende bron van inkomsten heeft gevonden (tot de markt daartegen reageert door ondermeer minder nieuwe of occasie wagens te kopen).

Ik heb lak aan mensen die op basis van niets hier stellingen zitten te uiten, terwijl men zeer goed weet dat men fout zit. Ik heb zo mijn vermoeden op basis hiervan dat je trouwens een politieker bent.
Yves38 is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 17:51.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be