Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Over koetjes en kalfjes...
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Over koetjes en kalfjes... Op verzoek van de gebruikers van dit forum: een hoekje waarin je over vanalles en nog wat kan praten... De boog moet namelijk niet altijd gespannen staan hé.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 22 maart 2018, 16:24   #201
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 14 februari 2014
Berichten: 34.839
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Eurosceptic Bekijk bericht
Ik ken mensen die oprecht houden van mooie wagens. Het moeten daarom niet per sé de duurste wagens zijn. Maar ze zijn passioneel over auto's en daar is uiteraard niets mis mee.

Waar wel iets mis mee is (en zo zijn er veel meer), zijn mensen die niet van auto's houden omdat ze ze mooi vinden maar omdat auto's van een hogere prijsklasse (bepaalde types van BMW's) een bepaalde status impliceren en dus dienen om de indruk te wekken dat die mensen geld hebben.

Zo ken ik heel wat losers die een peperdure auto op afbetaling kochten en hem uiteindelijk weer moesten verkopen. Dat allemaal in een poging om status te doen uitschijnen. Het is maar wat erachter zit

Mensen die "gelukkig" zijn omdat ze zich financieel kunnen onderscheiden van anderen, hebben meestal serieuze persoonlijke issues
Inderdaad . Een passie hebben draagt veel meer bij tot geluk dan platvloerse koopkracht. Ik zie geen zuurdere ongelukkigen dan bij de Brasschaatse blaaskaken in hun Range Rovers .....vooral de madammen dan met hun dure saccoche.

Laatst gewijzigd door fred vanhove : 22 maart 2018 om 16:24.
fred vanhove is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 maart 2018, 16:25   #202
Eurosceptic
Minister
 
Geregistreerd: 19 mei 2014
Berichten: 3.784
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tavek Bekijk bericht
Wees maar zeker dat een overschot, al is het maar een kleine som iedere maand, gelukkiger maakt.
Omdat een overschot iemand ademruimte geeft. Dat is logisch.

Maar ik zou helemaal niet gelukkiger zijn met een auto van 70 000 euro dan met een van 15 000 euro. Andere mensen zijn wel zo, omdat ze zich dan verheven voelen boven de middenklasse.
__________________
Wat van mij is, is van mij! En wat van jou is, is van ons
Eurosceptic is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 maart 2018, 16:26   #203
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 14 februari 2014
Berichten: 34.839
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tavek Bekijk bericht
Wees maar zeker dat een overschot, al is het maar een kleine som iedere maand, gelukkiger maakt.
Neen dat is gewoon handig.

U al dan niet gelukkig voelen zit volgens mij vooral in je genen. Je wordt al dan niet geboren met een gelukkige of een niet gelukkige aard.

Laatst gewijzigd door fred vanhove : 22 maart 2018 om 16:28.
fred vanhove is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 maart 2018, 16:29   #204
Hypochonder
Secretaris-Generaal VN
 
Hypochonder's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 december 2008
Berichten: 21.895
Standaard

Ik kan hier nog wel enkele "kenmerken" van Vlaamsche vrouwen uit mijn mouw schudden:

-Vanaf hun 28ste levensjaar krijgen ze een stem waarvan je tintelingen in je ruggengraat krijgt, je luistert nog liever ganse dagen naar een houtzaagmachine
-Hun gezichtsuitdrukking is er één alsof ze vromer zijn dan een non in een slotklooster terwijl het de goorste sletten ter wereld zijn
-Zij moeten constant een onweerstaanbare drang onderdrukken om een man niet in zijn ballen te schoppen
-Eten maken doen ze niet graag, ze gooien er veel liever mee

Laatst gewijzigd door Hypochonder : 22 maart 2018 om 16:30.
Hypochonder is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 maart 2018, 16:30   #205
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 14 februari 2014
Berichten: 34.839
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Eurosceptic Bekijk bericht
Omdat een overschot iemand ademruimte geeft. Dat is logisch.

Maar ik zou helemaal niet gelukkiger zijn met een auto van 70 000 euro dan met een van 15 000 euro. Andere mensen zijn wel zo, omdat ze zich dan verheven voelen boven de middenklasse.
Gelukkiger in de echte zin van het woord zijn die daar niet mee hoor. Daar ben ik rotsvast van overtuigd.
fred vanhove is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 maart 2018, 16:41   #206
Marie van de koster
Secretaris-Generaal VN
 
Marie van de koster's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 2 juni 2006
Berichten: 30.339
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fred vanhove Bekijk bericht
Het is hier met veel spanning afwachten op de tussenkomst van een echte Vlaamse vrouw
Wie niet weg is is gezien
Ik heb mijn best gedaan. Maar als er niet meer op mijn posts gereageerd wordt ...
Anders, veel Vlaamser dan ik zult u er weinig vinden!
__________________
Zo is 't.

Laatst gewijzigd door Marie van de koster : 22 maart 2018 om 16:42.
Marie van de koster is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 maart 2018, 16:44   #207
Marie van de koster
Secretaris-Generaal VN
 
Marie van de koster's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 2 juni 2006
Berichten: 30.339
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tavek Bekijk bericht
Bedankt pajoske.

Over het gedeelte in het het vet:

Dat is inderdaad een feit. Maaslanders zijn eerder spaarzaam, en zijn "leenfoob". Zeker de mensen van uw generatie "etaleren" het niet allemaal. Achter menig rijhuisje zit vaak iemand met meerdere honderdduizenden euros op de rekening. Mijn buurman heeft wel een fermette, leeft vrij eenvoudig, maar ik weet dat hij net 3 woningen heeft geerfd en verkocht aan een projectonwikkelaar en dat hij uit de familie van zijn vrouw ook nog eens stevig heeft geeerfd. De man rijdt met een corsa, hakt hout en stookt dat om te besparen, maar is in feite zeer welstellend. De "schrik" dat er maar iets moet gebeuren zit er nog in bij die mensen.

(iit de hollanders die hier wonen, die zich gewoon tot het maximum in de hypotheek en autoleningen steken en royaal leven).
Aan de Maaskant zijn de huizen een stuk goedkoper dan in het Antwerpse, zo simpel is dat!
__________________
Zo is 't.
Marie van de koster is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 maart 2018, 16:47   #208
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 14 februari 2014
Berichten: 34.839
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Marie van de koster Bekijk bericht
Ik heb mijn best gedaan. Maar als er niet meer op mijn posts gereageerd wordt ...
Anders, veel Vlaamser dan ik zult u er weinig vinden!
Bedankt. Hoe meer zielen hoe meer vreugd.
fred vanhove is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 maart 2018, 16:47   #209
Marie van de koster
Secretaris-Generaal VN
 
Marie van de koster's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 2 juni 2006
Berichten: 30.339
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tavek Bekijk bericht
Ik ben zeker materialistisch. Ik hou van mooie dingen. Ik moet me goed voelen in mijn huis. En dan gooi ik er inderdaad wat geld tegenaan. Omdat het kan.

De mensen die vertellen "geld maakt niet gelukkig", die liegen. Geld maakt zeker gelukkig.
Geld maakt niet gelukkig, dat is toch echt waar.
Maar .... het is beter rijk te zijn en ongelukkig dan arm en ongelukkig. Dat is heel zeker waar.
Bijvoorbeeld in geval van zware ziekte zal een rijke even triestig zijn als een arme, maar hij kan zich wat comfort veroorloven waardoor de praktische kant van het leven draaglijker wordt.
__________________
Zo is 't.
Marie van de koster is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 maart 2018, 17:19   #210
TV-verslaafde
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
TV-verslaafde's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 15 maart 2014
Berichten: 17.035
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fred vanhove Bekijk bericht
Inderdaad . Een passie hebben draagt veel meer bij tot geluk dan platvloerse koopkracht. Ik zie geen zuurdere ongelukkigen dan bij de Brasschaatse blaaskaken in hun Range Rovers .....vooral de madammen dan met hun dure saccoche.
Definieer geluk.... Veel mensen zien dat als opwinding, zoiets als het moment voor je je drugs neemt ofzo. De spanning en de opwinding van je shot adrenaline of geld of drugs of seks of macht. Verslavingen zijn dan gelijk aan geluk?

Of je passie vinden? Hoeveel mensen vinden hun passie in het leven? 10-20% ruw geschat?

Je hebt dan zogezegd de ongezonde passies die voortvloeien uit emoties en het vermijden van pijn. Of je hebt de gezonde passies die voortvloeien uit vreugde. De gezonde passies zijn zogezegd degene die voortvloeien uit het uitsluiten van emoties en neutrale observatie. Er moet ook redelijkheid zijn in je passies anders zijn ze niet gezond...
TV-verslaafde is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 maart 2018, 17:22   #211
Xenophon
Secretaris-Generaal VN
 
Xenophon's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 21 september 2009
Berichten: 98.359
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hypochonder Bekijk bericht
Ik kan hier nog wel enkele "kenmerken" van Vlaamsche vrouwen uit mijn mouw schudden:

-Vanaf hun 28ste levensjaar krijgen ze een stem waarvan je tintelingen in je ruggengraat krijgt, je luistert nog liever ganse dagen naar een houtzaagmachine
-Hun gezichtsuitdrukking is er één alsof ze vromer zijn dan een non in een slotklooster terwijl het de goorste sletten ter wereld zijn
-Zij moeten constant een onweerstaanbare drang onderdrukken om een man niet in zijn ballen te schoppen
-Eten maken doen ze niet graag, ze gooien er veel liever mee
Volgens mij is dat heel positief.
__________________
Citaat:
Ta gueule!
Xenophon is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 maart 2018, 18:41   #212
TV-verslaafde
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
TV-verslaafde's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 15 maart 2014
Berichten: 17.035
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon Bekijk bericht
Volgens mij is dat heel positief.
Ze zijn bezeten, geabsorbeerd, gehypnotiseerd, geobsedeerd door iets. Hoe kan ik populair en trendy zijn en me toch voordoen als een seut die met weinig content is? "Me so special" Wahahaha.

Ze moeten af en toe "special treatment" krijgen zoals bembem. Het is geen beest, het is geen dier, het is geen drol op papier, het is een vrouw die denkt dat de evenaar door haar gat loopt...
TV-verslaafde is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 maart 2018, 18:54   #213
djimi
Secretaris-Generaal VN
 
djimi's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 januari 2006
Locatie: Brussels Hoofdstedelijk Gewest
Berichten: 32.328
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door TV-verslaafde Bekijk bericht
Ze willen polsen of ze nog een beetje in de markt liggen.

En anders springen ze weer op hun paard en moet je maar wat van jaja knikken, ben je daar weer vanaf...

Desinteresse kunnen ze niet verdragen. Dus dan scheld je ze de huid vol is het weer niet goed. Slijm je ze de hemel in is t weer niet goed.

Hou t maar gwn op wat jaja knikken.. zijn we er vanaf...
Zijn uw communicatieve vaardigheden écht zo beperkt?

__________________
"HELL IS EMPTY, AND ALL THE DEVILS ARE HERE."
(W. Shakespeare)
https://www.youtube.com/watch?v=FuFtfhOipNQ
https://www.youtube.com/watch?v=etviGf1uWlg
djimi is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 maart 2018, 19:15   #214
Xenophon
Secretaris-Generaal VN
 
Xenophon's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 21 september 2009
Berichten: 98.359
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door TV-verslaafde Bekijk bericht
Ze zijn bezeten, geabsorbeerd, gehypnotiseerd, geobsedeerd door iets. Hoe kan ik populair en trendy zijn en me toch voordoen als een seut die met weinig content is? "Me so special" Wahahaha.

Ze moeten af en toe "special treatment" krijgen zoals bembem. Het is geen beest, het is geen dier, het is geen drol op papier, het is een vrouw die denkt dat de evenaar door haar gat loopt...
Ik heb er een gekend die zei me dat als ze van haar man geen slagen kreeg hij een janet was. Was een raar geval, alleszins, ik was daar niet alleen toen ze dat zei. De andere mensen bekeken haar geschokt, ik schoot in een smakelijke lach.
__________________
Citaat:
Ta gueule!
Xenophon is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 maart 2018, 19:19   #215
Tavek
Banneling
 
 
Geregistreerd: 11 januari 2004
Berichten: 66.569
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Marie van de koster Bekijk bericht
Aan de Maaskant zijn de huizen een stuk goedkoper dan in het Antwerpse, zo simpel is dat!
De gemiddelde lonen liggen er ook lager.

Mensen die voor een multinational werken, pendelen of voor de overheid werken hebben daar uiteraard geen last van.
Tavek is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 maart 2018, 19:27   #216
Diego Raga
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Diego Raga's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 juni 2005
Berichten: 15.895
Standaard

Telkens ik - als ex-zelfstandige - langer dan 6 weken in onderaanneming werkte voor een bedrijf, zochten de veelal alleenstaande zaakvoerdsters of de echtgenotes van de zaakvoerder (alsook vrouwelijke bedienden) steeds meer dan zakelijke contacten.
En no sweat, maar er waren beauty's bij waar heel het bedrijf op zat te geilen.

Zakelijke gesprekken dwaalden na 'n half uur steevast af naar de privésfeer en kwam zo altijd te weten waar ze zoal graag uitgingen of waar meneer (volgens hen) tekort schoot (meestal had die geen tijd of was op zakentrip).
Gezien ik m'n eigen madam - na 28 jaar - nog nooit bedrogen heb en daar ook nooit behoefte toe had (nochtans kansen zát gehad), hield ik telkens diplomatisch de boot af en was steeds 'n beetje opgelucht als het contract was afgelopen.
__________________
Vrije meningsuiting bestaat niet, aangezien de Waarheid niet getoond mag worden, omdat de Grote Leugen regeert.
Diego Raga is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 maart 2018, 19:34   #217
Tavek
Banneling
 
 
Geregistreerd: 11 januari 2004
Berichten: 66.569
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Marie van de koster Bekijk bericht
Geld maakt niet gelukkig, dat is toch echt waar.
Maar .... het is beter rijk te zijn en ongelukkig dan arm en ongelukkig. Dat is heel zeker waar.
Bijvoorbeeld in geval van zware ziekte zal een rijke even triestig zijn als een arme, maar hij kan zich wat comfort veroorloven waardoor de praktische kant van het leven draaglijker wordt.
Als ge alleen zijt maakt dat allemaal niks uit.

Als ge kinderen hebt, hebt ge geld nodig om die kinderen een goede start te kunnen bieden. Op kot gaan kost handen vol geld, en ik wil hun studiekeuze niet laten afhangen van onze financiele situatie. Ik wil ze daarna ook helpen bij de aankoop van hun eerste woning, indien ze dat wensen.

Mijn vrouw en ik zelf hebben ook nog plannen: een tweede woning (vakantiewoning) op een plek waar we erg graag komen.

En in de tussentijd comfortabel leven, zonder zorgen. En vanaf dit jaar zijn de grote kosten aan het huis gedaan, dus gaan we eens beginnen met beleggen. Window: 20-25 jaar, dus de beurs mag crashen.
Tavek is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 maart 2018, 19:36   #218
Anna List
Banneling
 
 
Geregistreerd: 28 september 2004
Berichten: 106.558
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon Bekijk bericht
Ik heb er een gekend die zei me dat als ze van haar man geen slagen kreeg hij een janet was. Was een raar geval, alleszins, ik was daar niet alleen toen ze dat zei. De andere mensen bekeken haar geschokt, ik schoot in een smakelijke lach.
Die zin mist nog net 'en gaf haar nek doef op haar neus.'
Anna List is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 maart 2018, 19:54   #219
pajoske
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
pajoske's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 21 september 2006
Locatie: Maaskaant/Limburg/Europe
Berichten: 15.470
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tavek Bekijk bericht
Als ge alleen zijt maakt dat allemaal niks uit.

Als ge kinderen hebt, hebt ge geld nodig om die kinderen een goede start te kunnen bieden. Op kot gaan kost handen vol geld, en ik wil hun studiekeuze niet laten afhangen van onze financiele situatie. Ik wil ze daarna ook helpen bij de aankoop van hun eerste woning, indien ze dat wensen.

Mijn vrouw en ik zelf hebben ook nog plannen: een tweede woning (vakantiewoning) op een plek waar we erg graag komen.

En in de tussentijd comfortabel leven, zonder zorgen. En vanaf dit jaar zijn de grote kosten aan het huis gedaan, dus gaan we eens beginnen met beleggen. Window: 20-25 jaar, dus de beurs mag crashen.
Gij wilt dus gaan doen wat wij al gedaan hebben.
pajoske is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 maart 2018, 19:56   #220
Tavek
Banneling
 
 
Geregistreerd: 11 januari 2004
Berichten: 66.569
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door pajoske Bekijk bericht
Gij wilt dus gaan doen wat wij al gedaan hebben.
Bij deze mag u het dan beschouwen als een compliment. Ik weet dat uw kinderen het zeer goed getroffen hebben, en dat is deels dankzij uw goede steun en opvoeding.

Ik zou dat ook graag doen. En daarvoor is geld nodig. Werken dus.
Tavek is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 22:50.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be