Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Buitenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 17 april 2018, 12:30   #41
Frankenstein
Europees Commissaris
 
Geregistreerd: 26 april 2008
Berichten: 6.442
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door parcifal Bekijk bericht
De rebellen hebben geen helicopters waarmee barrel bombs en chloorgas canisters afgeworpen kunnen worden.



Welke oorlog?
Er is geen sprake van een nieuwe oorlog momenteel.
Eigenaardig antwoord.

Syrie heeft een wapen upgrade gekregen van de Russen. Die barrelbommen van eigen makelij zijn niet meer nodig en worden derhalve niet meer gebruikt.

Waar in het verleden vele filmpjes zijn gemaakt van vaten die uit een helicopter gedumpt werden - gevolglijk met een harde knal - zijn er geen filmpjes van diezelfde acties gevolgd door een witte nevel van chloorgas(in dezelfde film) .

Betreft welke oorlog ga ik niet op in. Het is algemeen bekend dat de Irakoorlog de Amerikanen triljarden heeft gekost; dat eenzelfde aanpak in Syrie niet zal resulteren in eenzelfde reultaat verwijs ik naar ik naar 'magic solutions'

Laatst gewijzigd door Frankenstein : 17 april 2018 om 12:33.
Frankenstein is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 april 2018, 12:38   #42
parcifal
Banneling
 
 
parcifal's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 februari 2003
Berichten: 26.968
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Frankenstein Bekijk bericht
Syrie heeft een wapen upgrade gekregen van de Russen. Die barrelbommen van eigen makelij zijn niet meer nodig en worden derhalve niet meer gebruikt.
Tjah, je hebt de toespraak van Theresa May dus niet gehoord of gelezen.

https://www.theguardian.com/world/20...yria-full-text

Citaat:
I cannot tell you everything. But let me give an example of some of the evidence that leads us to this conclusion. Open source accounts allege that a barrel bomb was used to deliver the chemicals. Multiple open source reports claim that a regime helicopter was observed above the city of Douma on the evening of 7 April. The opposition does not operate helicopters or use barrel bombs. And reliable intelligence indicates that Syrian military officials coordinated what appears to be the use of chlorine in Douma on 7 April. No other group could have carried out this attack. Indeed, Daesh [Islamic State] for example does not even have a presence in Douma. And the fact of this attack should surprise no one.

We know that the Syrian regime has an utterly abhorrent record of using chemical weapons against its own people. On 21 August 2013 over 800 people were killed and thousands more injured in a chemical attack also in Ghouta. There were 14 further smaller scale chemical attacks prior to that summer. At Khan Shaykhun on 4 April last year, the Syrian regime used sarin against its people killing around 100 with a further 500 casualties. And based on the regime’s persistent pattern of behaviour and the cumulative analysis of specific incidents we judge it highly likely both that the Syrian regime has continued to use chemical weapons since then, and will continue to do so.

Laatst gewijzigd door parcifal : 17 april 2018 om 12:41.
parcifal is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 april 2018, 13:18   #43
Bovenbuur
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Bovenbuur's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 16 oktober 2006
Locatie: Stiekem toch weer bovenbuur
Berichten: 15.013
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Eurosceptic Bekijk bericht
"Zij betalen de muur" is gewoon wat spierballengerol waar wel een kern van waarheid in zit.
Alleen Obi-Wan Kenobi kan daar een kern van waarheid in zien.
Citaat:
Grab 'em by the pussy zeggen we allemaal wel eens op café met vrienden.
In de context waarin het gezegd werd klonk het wel heel erg als iets wat hij echt zou doen. Bovendien was hij al 60, dus echt een corpsballenstreek is het dan niet meer. We bellen zeker ook allemaal de pers op om te doen alsof we onze eigen publicist zijn en dan op te gaan scheppen over fantasietjes wie er allemaal in de rij zouden staan om seks met ons te hebben, halverwege onze veertiger jaren?
Citaat:
Lock her up, wordt al wat serieuzer maar ik herinner me vooral dat hij een onderzoek wilde laten lanceren wat moest leiden tot een straf. Maar voor dat punt heb je wel gelijk. Zelfs het onderzoek is er nooit gekomen.
Hij lachte het weg. Op zo'n verkiezingsrally na de verkiezingen stonden mensen het te roepen en hij zij "nee, dat doet het goed tijdens een campagne jongens, dat willen we niet echt". Hij geeft gewoon toe dat hij niet serieus is over wat hij presenteert als zijn meest benadrukte en belangrijke standpunten.

Citaat:
Ik vind dat zijn belofte over het Midden Oosten (en het vermijden van WOIII waar Hillary op aanstuurde) veel zwaarder weegt dan al het bovenstaande. Hij is er meermaals en zeer uitgebreid op teruggekomen. Op de leugens over Irak en op de 6 triljoen USD belastinggelden die Obama in het MO heeft uitgegeven. "We hadden er onze infrastructuur mee kunnen vernieuwen. Kijk naar onze luchthavens.. "
Hij zij ook dat hij er altijd tegen de vorige oorlogen was, hoewel er gewoon beelden en interviews zijn van kort voor of zelfs tijdens meerdere van deze oorlogen waarin hij oproept om nog harder te bombarderen. Je hebt het hier over iemand die gevraagd werd op welke poot van de nuclear triad hij de nadruk wilde leggen. Nou, ik wist ook niet wat dat was, als niet-Amerikaan, niet-native Engels spreker en persoon die geen president van de VS wilde worden, (het ging over de drie afleveringsmiddelen voor atoombommen: bommenwerpers, onderzeeërs en ICBM's,) maar zijn complete lulkoek over hoe zijn oom altijd benadrukte hoe belangrijk en gevaarlijk "the nuclear" is kwam nog niet in de buurt van een antwoord op wat voor vraag dan ook. Hij weet gewoon niks van militaire zaken, hij is te eigendunkerig om het toe te geven en hij waait altijd mee op een ruw onderbuikgevoel. Als er een reden lijkt te zijn tot oorlog is hij de grootste voorstander, zodra er doden vallen was hij altijd al tegen. Dat is het beeld wat we van hem gekregen hebben. Het zou niemand moeten verbazen dat hij vooral ook op militair vlak compleet inconsistent is.

Citaat:
Ik had nooit verwacht dat hij hier zou toegeven aan externe druk (Bolton etc). Ik vermoed dat minstens 50% van zijn stemmers voor hem kozen, puur om WOIII te vermijden.
Volgens mij heb je het hier over Hillary stemmers. En ted Cruz stemmers. En Jeb Bush stemmers. De enige situatie waarin ik me kan voorstellen dat je op Trump stemt om de kans op oorlog te verkleinen is als zijn tegenstander een door Stalinisten opgevoede kloon van Hitler is. (Ik wilde Kim Jong-un zeggen, maar ik wist eigenlijk niet 100% zeker of ik van hem meer oorlog zou verwachten dan van Trump.)

Je zou ook niet op Heath Ledger's The Joker stemmen omdat je je zorgen maakt over de ambitie van Batman/Catwoman/de incompetente huidige burgemeester/wie je ook als de beste Hillary/Cruz/Bush/Carson/wie dan ook ziet die tot een oorlog kan leiden. Je stemt enkel op The Joker als je de gewoon de wereld wilt zien branden.

Citaat:
Mijn enige hoop is dat de afgelopen weken duidelijk is geworden dat het plebs de aanval niet pikt. Theresa May is afgemaakt in het Britse parlement en Trump heeft duidelijk gevoeld dat zijn stemmers dit ten sterkste afkeuren.

Ik denk niet dat de USA zonder steun van de publieke opinie verder kan gaan op dit pad
De USA misschien niet, maar dat is dan ondanks Trump, niet dankzij. Of wel dankzij gezien interne ruzies en incompetentie de reden zouden zijn dat ze er niet mee doorgaan, maar je begrijpt wat ik bedoel.
__________________
Waarschuwing:
Dit onderschrift is pretentieus en kan (soms) bekend overkomen!
Bovenbuur is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 april 2018, 14:05   #44
Frankenstein
Europees Commissaris
 
Geregistreerd: 26 april 2008
Berichten: 6.442
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door parcifal Bekijk bericht
Tjah, je hebt de toespraak van Theresa May dus niet gehoord of gelezen.
Natuurlijk heb ik die gelezen; het verbaast mij ook niet dat zij zojuist is afgeschoten door haar eigen parlement.

Zoals ik van een Italiaan heb geleerd ''you can bribe one person, but you can't bribe everybody''.

Ik ga er vooralsnog vanuit dat Theresa geen geld aanneemt om toespraken als deze te houden. Wel acht ik de kans aanzienlijk zoniet 100% dat zij niet degene is die bepaalt maar anderen die weer hun -eigen- belangen hebben die niet dezelfde zijn als het parlement -volk - .

Laatst gewijzigd door Frankenstein : 17 april 2018 om 14:08.
Frankenstein is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 april 2018, 17:24   #45
Aarchzstvwqmrmbtvnpq
Gouverneur
 
Geregistreerd: 23 maart 2012
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 1.051
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door parcifal Bekijk bericht
Tjah, je hebt de toespraak van Theresa May dus niet gehoord of gelezen.

https://www.theguardian.com/world/20...yria-full-text
Misschien moet May maar eens beginnen met te zeggen wie die 'Open Source'-bronnen zijn!

Dat gebied Oost-Ghouta was bezet door rebellen van Jaish-Al-Islam, een groep gelieerd aan Al-Qaeda. Was dat één van haar zo betrouwbare 'Open Source'-bronnen?

Of was haar 'Open Source'-bron misschien één van die andere extremistische rebellengroepen?

Ik hoop toch dat we niet eender welke informatie van eender welke groepering moeten aannemen?
__________________
DIEM25 - De Europese lente: https://diem25.org/wat-is-diem25/
De Europese Unie zal democratiseren of uiteenvallen!
Aarchzstvwqmrmbtvnpq is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 april 2018, 18:06   #46
parcifal
Banneling
 
 
parcifal's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 februari 2003
Berichten: 26.968
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Aarchzstvwqmrmbtvnpq Bekijk bericht
Misschien moet May maar eens beginnen met te zeggen wie die 'Open Source'-bronnen zijn!
De meeste staan natuurlijk hier vermeld.
parcifal is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 april 2018, 19:58   #47
Aarchzstvwqmrmbtvnpq
Gouverneur
 
Geregistreerd: 23 maart 2012
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 1.051
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door parcifal Bekijk bericht
De meeste staan natuurlijk hier vermeld.
Bellingcat is niet betrouwbaar want het krijgt heel veel kritieken dat het lang niet zo onafhankelijk is als het beweert te zijn. Het krijgt ook de kritiek dat het serieuze fouten maakt en zelfs ronduit amateuristisch te werk gaat.

De Witte Helmen die in uw Bellingcat-artikel worden gebruikt als bron, liggen ook al een hele tijd onder vuur, met de beschuldiging dat zij ook niet onafhankelijk zouden zijn. Zij worden verweten te nauwe banden te hebben met jihadisten van IS, en volgens sommige bronnen zelfs een propaganda-instrument.

Blijft over dat Syrian Network for Human Rights, waarvan ik geen idee heb wat de achtergrond daarvan is.

Als May zich op deze bronnen baseert gaat zij enorm amateuristisch te werk, wat alleen maar mijn twijfels over haar bekwaamheid bevestigd. Alleen het idee al trouwens: bombardementen op een land motiveren met wat informatie gevonden in 'Open Source'-bronnen.
__________________
DIEM25 - De Europese lente: https://diem25.org/wat-is-diem25/
De Europese Unie zal democratiseren of uiteenvallen!
Aarchzstvwqmrmbtvnpq is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 april 2018, 20:50   #48
morte-vivante
Eur. Commissievoorzitter
 
morte-vivante's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 december 2010
Berichten: 9.716
Standaard

Robert Fisk vindt weinig aanwijzingen in Douma zelf:

Citaat:
Before we go any further, readers should be aware that this is not the only story in Douma. There are the many people I talked to amid the ruins of the town who said they had “never believed in” gas stories – which were usually put about, they claimed, by the armed Islamist groups.
Citaat:
There was a lot of shelling [by government forces] and aircraft were always over Douma at night – but on this night, there was wind and huge dust clouds began to come into the basements and cellars where people lived. People began to arrive here suffering from hypoxia, oxygen loss. Then someone at the door, a “White Helmet”, shouted “Gas!”, and a panic began. People started throwing water over each other. Yes, the video was filmed here, it is genuine, but what you see are people suffering from hypoxia – not gas poisoning.”
https://www.independent.co.uk/voices...-a8307726.html
__________________
Those who would give up essential Liberty, to purchase a little temporary Safety, deserve neither Liberty nor Safety. - Ben Franklin
"When you're accustomed to privilege equality feels like oppression."
morte-vivante is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 april 2018, 21:05   #49
Aarchzstvwqmrmbtvnpq
Gouverneur
 
Geregistreerd: 23 maart 2012
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 1.051
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Frankenstein Bekijk bericht
Trump heeft Bolton zelf aangenomen; Bolton gaf meen ik wel eens zijn commentaar op een TV programma waar Trump graag naar kijkt en dacht die kerel moet ik hebben.
Zo is het gegaan; die man is gewoon impulsief...

Nu komt hij erachter dat zijn achterban deze snorremans niet lust. Dit betekent dat Trump zich niet in dossiers -ook achter personen - vastbijt. Hoe heeft het kunnen gebeuren dat Trump onlangs voor een megabegroting getekend - verhoging defensie uitgaven, inbegrepen liberale programma's- ; waarin echter slechts een klein bedrag voor de muur stond gereserveerd. Mike Pence zou zo'n domme fout niet hebben gemaakt. Nml. Eerst goed lezen, dan pas tekenen..
Je hebt een punt. Bolton en Trump zijn ideologisch heel verschillend maar beiden heel impulsief. Misschien dat Trump daarom dacht in Bolton een 'gelijkgezinde' te zien. Als het zo gegaan is zegt dat ook weer iets over Trump als persoon.

Dat die impulsiviteit van Trump zich uit in zo'n gebrek aan dossierkennis is wel een serieus probleem. In zijn zaken kon hij daar misschien mee weg komen en het aan anderen over laten, maar als je dat in de politiek doet krijgt je problemen, zoals hier blijkt. Ook voor die begroting (Dat hij op vlak van economische standpunten zou meedraaien met de druk van binnenuit had ik anderzijds wel verwacht.)
__________________
DIEM25 - De Europese lente: https://diem25.org/wat-is-diem25/
De Europese Unie zal democratiseren of uiteenvallen!

Laatst gewijzigd door Aarchzstvwqmrmbtvnpq : 17 april 2018 om 21:11.
Aarchzstvwqmrmbtvnpq is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 april 2018, 21:13   #50
Aarchzstvwqmrmbtvnpq
Gouverneur
 
Geregistreerd: 23 maart 2012
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 1.051
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door morte-vivante Bekijk bericht
Robert Fisk vindt weinig aanwijzingen in Douma zelf:

https://www.independent.co.uk/voices...-a8307726.html
Robert Fisk: al jaar en dag één van de weinige betrouwbare journalisten in Midden-Oostenpolitiek.
Ook nu weer blijkbaar. Dat May die desinformatie van Bellingcat maar in de vuilbak gooit en eens met Fisk gaat praten. (En misschien ineens vragen voor een cursus Midden-Oostenpolitiek.)
__________________
DIEM25 - De Europese lente: https://diem25.org/wat-is-diem25/
De Europese Unie zal democratiseren of uiteenvallen!

Laatst gewijzigd door Aarchzstvwqmrmbtvnpq : 17 april 2018 om 21:16.
Aarchzstvwqmrmbtvnpq is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 april 2018, 22:16   #51
Tavek
Banneling
 
 
Geregistreerd: 11 januari 2004
Berichten: 66.569
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door morte-vivante Bekijk bericht
Robert Fisk vindt weinig aanwijzingen in Douma zelf:





https://www.independent.co.uk/voices...-a8307726.html
Ge mist het deel dat men bloed en urinestalen van die mensen heeft onderzocht en wel degelijk hebben kunnen bevestigen dat er gas gebruikt is.
Tavek is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 april 2018, 22:20   #52
Diego Raga
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Diego Raga's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 juni 2005
Berichten: 15.895
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Aarchzstvwqmrmbtvnpq Bekijk bericht
Blijft over dat Syrian Network for Human Rights, waarvan ik geen idee heb wat de achtergrond daarvan is.
Dat blijkt een one man show te zijn, die een Syriër in Engeland op touw zet, met welgeteld 4 (!) medewerkers op het oorlogsterrein, waar ‘m contact mee heeft.

“Yet, despite its central role in the savage civil war, the grandly named Syrian Observatory for Human Rights is virtually a one-man band. Its founder, Rami Abdul Rahman, 42, who fled Syria 13 years ago, operates out of a semidetached red-brick house on an ordinary residential street in this drab industrial city.”

Evenveel waard dus als wanneer een Belg in Zimbabwe zou berichten hoe het er hier politiek aan toegaat.
En dan komt de EU met de flappen op de proppen:

“Money from two dress shops covers his minimal needs for reporting on the conflict, along with small subsidies from the European Union and one European country that he declines to identify.
The war has dragged on far longer and has been far more destructive than he ever anticipated, and for the moment, he said, his statistics are as much a tactic as a resource.”

https://www.nytimes.com/2013/04/10/w...pagewanted=all

Van deze artiest haalt de westerse MSM dus haar 'betrouwbare' mosterd vandaan….
__________________
Vrije meningsuiting bestaat niet, aangezien de Waarheid niet getoond mag worden, omdat de Grote Leugen regeert.
Diego Raga is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 april 2018, 09:44   #53
Bach
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Bach's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 september 2017
Berichten: 14.513
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door parcifal Bekijk bericht
Fout, hij vergast kinderen sinds de burgeroorlog gestart is en op regelmatige basis.
Waarom zou hij ermee stoppen zolang er gevechten zijn?

De laatste twee gasaanvaljen worden bij voorbaat in de schoenen van Assad geschoven. Uw lijstje is dus waardeloos. Assad heeft gasaanvallen niet nodig en kan ze missen als kiespijn. En nee het is geen gek.

Laatst gewijzigd door Bach : 18 april 2018 om 09:55.
Bach is nu online   Met citaat antwoorden
Oud 18 april 2018, 09:59   #54
morte-vivante
Eur. Commissievoorzitter
 
morte-vivante's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 december 2010
Berichten: 9.716
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tavek Bekijk bericht
Ge mist het deel dat men bloed en urinestalen van die mensen heeft onderzocht en wel degelijk hebben kunnen bevestigen dat er gas gebruikt is.
Citaat:
Biomarkers
There are no biomarkers that can be used to quantify exposure to chlorine gas or aqueous chlorine
https://www.atsdr.cdc.gov/toxguides/toxguide-172.pdf

Citaat:
Specific biomarkers for acute and chronic exposures to chlorine gas are currently lacking.
https://www.atsjournals.org/doi/full...s.201001-008SM

Dierproeven hebben een aantal kandidaatbiomarkers geidentificeerd. Maar die zijn nog niet gevalideerd voor menselijke blootstelling, en omvatten omslachtige identificatieprocedures waaronder GC

Maar he, dat zijn saaie wetenschappelijke feiten, die horen hier niet thuis
__________________
Those who would give up essential Liberty, to purchase a little temporary Safety, deserve neither Liberty nor Safety. - Ben Franklin
"When you're accustomed to privilege equality feels like oppression."
morte-vivante is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 april 2018, 15:09   #55
parcifal
Banneling
 
 
parcifal's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 februari 2003
Berichten: 26.968
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bach Bekijk bericht
De laatste twee gasaanvaljen worden bij voorbaat in de schoenen van Assad geschoven. Uw lijstje is dus waardeloos. Assad heeft gasaanvallen niet nodig en kan ze missen als kiespijn. En nee het is geen gek.
Het lijstje bewijst net dat hij ze wel nodig acht, er is bewijs in overvloed tussen 2013 en 2017, door de OPCW-JIM.

Bvb. van de chemische aanval in Khan Sheikoun vorig jaar :

https://www.opcw.org/news/article/op...-4-april-2017/


Of zeg je nu dat je de OPCW niet gelooft maar wel de Syriers en de Russen? (de massamoordenaars en hun puppet-masters dus)?
parcifal is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 april 2018, 15:19   #56
parcifal
Banneling
 
 
parcifal's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 februari 2003
Berichten: 26.968
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door morte-vivante Bekijk bericht
...wetenschappelijke feiten, die horen hier niet thuis
Wel, dat weten de Syriers dan blijkbaar ook niet, de regering neemt blijkbaar in elk geval het zekere voor het onzekere, nemen samples in beslag en bedreigen de families van de artsen in Douma die zouden durven getuigen.

https://www.theguardian.com/world/20...uma-gas-attack

Citaat:
The head of the largest medical relief agency in Syria claims that medics who responded to the suspected gas attack in Douma have been subjected to “extreme intimidation” by Syrian officials who seized biological samples, forced them to abandon patients and demanded their silence.

Dr Ghanem Tayara, the director of the Union of Medical Care and Relief Organisations (UOSSM) said doctors responsible for treating patients in the hours after the 7 April attack have been told that their families will be at risk if they offer public testimonies about what took place.
Naar Turkije gevulchtte artsen daarentegen vertellen net wat Rusland en Syrie proberen verhinderen. (Dat gaan de russen weer leuk vinden dat de turken zo goed meespelen. )

https://twitter.com/djmoskou/status/986536957902811137

Citaat:
De Russische dienst van het Turkse staatspersbureau Anadolu laat gevluchte artsen uit Oost-Ghouta aan het woord. Ze vertellen over voortdurende bombardementen (o.a. op ziekenhuis) en aanvallen met chloorgas.

Laatst gewijzigd door parcifal : 18 april 2018 om 15:20.
parcifal is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 april 2018, 15:46   #57
Tamam
Minister-President
 
Tamam's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 juni 2003
Berichten: 5.781
Standaard

o


i


l
Tamam is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 april 2018, 20:08   #58
morte-vivante
Eur. Commissievoorzitter
 
morte-vivante's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 december 2010
Berichten: 9.716
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door parcifal Bekijk bericht
Wel, dat weten de Syriers dan blijkbaar ook niet, de regering neemt blijkbaar in elk geval het zekere voor het onzekere, nemen samples in beslag en bedreigen de families van de artsen in Douma die zouden durven getuigen.

https://www.theguardian.com/world/20...uma-gas-attack



Naar Turkije gevulchtte artsen daarentegen vertellen net wat Rusland en Syrie proberen verhinderen. (Dat gaan de russen weer leuk vinden dat de turken zo goed meespelen. )

https://twitter.com/djmoskou/status/986536957902811137
allee, nu is Fisk ook al een leugenaar
__________________
Those who would give up essential Liberty, to purchase a little temporary Safety, deserve neither Liberty nor Safety. - Ben Franklin
"When you're accustomed to privilege equality feels like oppression."
morte-vivante is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 april 2018, 21:56   #59
parcifal
Banneling
 
 
parcifal's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 februari 2003
Berichten: 26.968
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door morte-vivante Bekijk bericht
allee, nu is Fisk ook al een leugenaar
Waar schreef ik dat?
parcifal is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 april 2018, 22:03   #60
djimi
Secretaris-Generaal VN
 
djimi's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 januari 2006
Locatie: Brussels Hoofdstedelijk Gewest
Berichten: 32.328
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door parcifal Bekijk bericht
Tjah, je hebt de toespraak van Theresa May dus niet gehoord of gelezen.

https://www.theguardian.com/world/20...yria-full-text


Citaat:

I cannot tell you everything. But let me give an example of some of the evidence that leads us to this conclusion. Open source accounts allege that a barrel bomb was used to deliver the chemicals. Multiple open source reports claim that a regime helicopter was observed above the city of Douma on the evening of 7 April. The opposition does not operate helicopters or use barrel bombs. And reliable intelligence indicates that Syrian military officials coordinated what appears to be the use of chlorine in Douma on 7 April. No other group could have carried out this attack. Indeed, Daesh [Islamic State] for example does not even have a presence in Douma. And the fact of this attack should surprise no one.

We know that the Syrian regime has an utterly abhorrent record of using chemical weapons against its own people. On 21 August 2013 over 800 people were killed and thousands more injured in a chemical attack also in Ghouta. There were 14 further smaller scale chemical attacks prior to that summer. At Khan Shaykhun on 4 April last year, the Syrian regime used sarin against its people killing around 100 with a further 500 casualties. And based on the regime’s persistent pattern of behaviour and the cumulative analysis of specific incidents we judge it highly likely both that the Syrian regime has continued to use chemical weapons since then, and will continue to do so.


Gewogen, en te licht bevonden.

Sorry.
__________________
"HELL IS EMPTY, AND ALL THE DEVILS ARE HERE."
(W. Shakespeare)
https://www.youtube.com/watch?v=FuFtfhOipNQ
https://www.youtube.com/watch?v=etviGf1uWlg

Laatst gewijzigd door djimi : 18 april 2018 om 22:10.
djimi is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord


Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 01:22.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be