Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Mobiliteit & verkeersveiligheid
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Mobiliteit & verkeersveiligheid Een nieuw themaforum!

Antwoord
 
Discussietools
Oud 10 september 2020, 12:51   #61
Mambo
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 27 april 2004
Berichten: 43.539
Standaard

Gent is een kerkhof aan het worden.
Investeerders hebben ook hun kar gekeerd.

Omdat ik er een paar van de club van 10 ken weet ik dat.
De club van 10 zijn investeerders die voorrang krijgen op vastgoed. Alvorens iets te koop komt komen die eerst.
__________________
Misschien heb ik me wel vergist.
Of niet ?

Laatst gewijzigd door Mambo : 10 september 2020 om 12:52.
Mambo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 september 2020, 16:36   #62
brother paul
Secretaris-Generaal VN
 
brother paul's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 23 mei 2007
Berichten: 34.044
Standaard

wegdek vervuilender dan de auto...

https://www.autogids.be/autonieuws/e...n-de-stad.html

het wordt gekker met de dag
brother paul is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 september 2020, 18:25   #63
Micele
Secretaris-Generaal VN
 
Micele's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 mei 2005
Locatie: Limburg
Berichten: 50.185
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door brother paul Bekijk bericht
wegdek vervuilender dan de auto...

https://www.autogids.be/autonieuws/e...n-de-stad.html

het wordt gekker met de dag
De titel is: Asfalt vervuilender dan auto’s in de stad

En enkel over het grovere fijnstof, enkel massa, en vooral op zeer warme dagen

Citaat:
Onderzoek van de universiteit van Yale (VS) en het Max Planck-instituut (Duitsland) toont aan dat, naast verwarming en verkeer, er nog een derde grote bron van fijnstof is in de stad: asfalt.

Waarbij we meestal denken aan verbrandingsprocessen (industrie, verwarming) en het (weg)verkeer als producenten van fijnstof, toon onderzoek van de Yale universiteit en van het Max Planck-instituut aan dat er nog een grote, minder besproken factor meespeelt: asfalt. Dat gaat zowel over het asfalt op onze wegen, als over roofingmaterialen, die in stedelijke gebieden samen voor zo’n 65% van het oppervlak bedekken.

Maar uit het onderzoek blijkt dat de uitstoot van fijne deeltjes sterk toeneemt wanneer het asfalt warmer wordt, zoals bij de opslag ervan (80-140°C), het aanbrengen (120-160°C) en op hete dagen met veel zon, waarbij het asfalt tot 67°C warm kan worden, terwijl roofing zelfs 75°C haalt.

Uit experimenten in gecontroleerde omstandigheden blijkt dat de uitstoot van asfalt verdubbelt van 40°C tot 60°C, wat dus de haalbare temperaturen zijn op een zonnige zomerdag. En over de zon gesproken: als er naast warmte ook zonlicht wordt aangebracht op het asfalt, neemt de uitstoot nog veel meer toe. De onderzoekers concluderen dat, gezien de hoge uitstoot en de grote hoeveelheid asfalt dat er wordt gebruikt, asfalt meer fijne deeltjes (PM2,5) uitstoot dan het wegverkeer, zeker als er vergeleken wordt met moderne auto’s met partikelfilters. De wetenschappers roepen dan ook op dat er, net als bij het verkeer, ook bij asfalt gekeken moet worden naar schonere oplossingen.
Stedelijke gebieden met weinig of geen asfalt is dan minder fijnstof PM 2,5, specifiek in de zomer

Volgens een andere bron wordt de asfalt op de daken van gebouwen meegeteld, die zweten evenzo ook onder de hitte, zouden voor 50% tellen:

Citaat:
https://www.auto-motor-und-sport.de/...her-als-autos/

Allein in der Region Los Angeles in Kalifornien übertreffen die Feinstaubemissionen durch Asphalt bereits heute die Emissionen von Pkw und Lkw. Dabei muss erwähnt werden, dass auch der Asphalt, der als Belag auf Dächern aufgebracht wird, zur Asphalt-Feinstaub-Emissionen hinzugezählt wird. Bis zu 50 Prozent der dort freigesetzten Feinstaubemissionen sind auf von der Sonne aufgeheizte Asphaltflächen zurückzuführen.

Laatst gewijzigd door Micele : 11 september 2020 om 18:54.
Micele is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 oktober 2020, 19:51   #64
Erw
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Erw's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 maart 2004
Berichten: 17.294
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Erw Bekijk bericht
Net zo langs Coupure waterloop, met "corona" als excuus hebben de Gentse Nazi's beslist om het dubbelrichtingsfietspad voor voetgangers te markeren en de autobaan als "fietsstraat", resultaat drommen fietsers met auto's tussen verboden om die in te halen.
En het originele fietspad: quasi leeg, immers het aantal voetgangers langs deze noord zuid as is de figuurlijke 5 man en een peerdekop.
Concentratiepolitiek en filecreatiepolitiek verkocht als spreidingspolitiek (virus).
Vorige week was er daar een voetganger die naar me riep "fietspad is daar meneer". Ik besloot te stoppen en riep terug: dit is toch tegen corona meneer? "Ja". Wel dan moet ik toch afstand houden van anderen, hier is bijna leeg en daar is het vol, wat doe je dan?
Hij zat zichtbaar te denken maar geen antwoord en ik reed verder.
Vandaag (en ik passeer elke dag) gezien: de Gentse Nazi's hebben hun concentratie/filepolitiek tenietgedaan daar. De witte verf geschilderde voetgangers op het fietspad zijn met zwarte verf bedekt, en de situatie is weer als vroeger.
Tot zover 1 van de meest opvallend als louter klooierij "maatregelen".
__________________
De valse beloftes over NATO expansie van Westen aan Gorbachev. https://forum.politics.be/showthread.php?t=269743
Overheid: de bende deserteurs uit de economie.
Lees dit en besef:
http://achterdesamenleving.nl/wp-con...jgeloof-11.pdf
Voor de speculant-spaarder: buy when negativism, and sell when positivism rules the propaganda. Niet omgekeerd.

Atlas Shrugged, by Ayn Rand
Erw is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord


Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 16:39.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be