Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Forumsessies met politici > Forumsessies met politici (2007) > Kristof Bossuyt (Open VLD) - 16 tot 22 april
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Kristof Bossuyt (Open VLD) - 16 tot 22 april Fractieleider VLD district Wilrijk, voorzitter VLD Jongeren Groot-Antwerpen, voormalig Kabinetsmedewerker P. Dewael, B. Somers, huidige functie ('raadgever inburgering') kabinet Marino Keulen.

 
 
Discussietools
Oud 16 april 2007, 20:46   #1
John Stufflebeam
Parlementslid
 
John Stufflebeam's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 april 2002
Locatie: Reetveerdegem
Berichten: 1.643
Standaard Wanneer wordt de bijzondere bijdrage voor de sociale zekerheid afgeschaft?

De regering Verhofstadt I kondigde kort na haar aangeleden aan dat "de bijzondere bijdrage voor de sociale zekerheid" zou worden afgeschaft. Later volgde de mededeling dat deze bijdrage effectief werd afgeschaft. Jaren later kwam het bericht dat men begonnen was met de afschaffing.

Ik betaal die bijdrage nog steeds. Wanneer wordt die effectief afgeschaft?

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gazet Van Antwerpen in 2000
Kort na haar aantreden al heeft de regering beloofd om de crisisbijdrage van 3% geleidelijk af te schaffen. Voor de inkomsten van 1999 profiteerden alvast de laagste inkomens al van dat voornemen. Wie minder dan 800.000 frank verdiende in 1999, moest in 2000 nog slechts 2% crisisbijdrage betalen. En wie tussen de 800.000 en 850.000 frank zat, moet nog tussen de 2% en 3% ophoesten. Boven dat bedrag bleef voorlopig het tarief van 3% van toepassing.
Volgens de voorziene planning valt vanaf 2001 de crisisbelasting volledig weg als de inkomsten lager liggen dan 850.000 frank. Voor de inkomsten tussen 800.000 en 1,25 miljoen frank bedraagt de crisisbelasting in 2001 nog 1%, om vanaf 2002 weg te vallen. Voor de inkomsten hoger dan 1,25 miljoen frank daalt de crisisbelasting van 2% in 2001 naar 1% in 2002 om dan in 2003 weg te vallen.
De versnelling van de afschaffing van de crisisbelasting gebeurt ook door de geleidelijke afschaffing te verrekenen in de voorheffing. Men zal dus meteen op zijn loonbriefje het resultaat kunnen zien, in plaats van te moeten wachten op de jaarlijkse belastingafrekening. De maatregel kost de federale regering minstens 3,7 miljard in 2001 en maximum 33,6 miljard in 2003.
John Stufflebeam is offline  
Oud 17 april 2007, 10:07   #2
Kristof Bossuyt
 
 
Kristof Bossuyt's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 16 april 2007
Berichten: 28
Standaard

Eerlijkheidshalve dien ik u hierop het antwoord schuldig te blijven, ikzelf ben niet zo vertrouwd met deze materie. Mijn excuses
__________________
Kristof BOSSUYT
9e plaats Vlaamse Verkiezingen (Provincie Antwerpen)
www.kristofbossuyt.be
Kristof Bossuyt is offline  
Oud 17 april 2007, 10:28   #3
boerenverstand
Parlementsvoorzitter
 
boerenverstand's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 februari 2005
Berichten: 2.087
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kristof Bossuyt Bekijk bericht
Eerlijkheidshalve dien ik u hierop het antwoord schuldig te blijven, ikzelf ben niet zo vertrouwd met deze materie. Mijn excuses
Kristof,

ik denk nochtans dat de vraag zeer duidelijk is.
Guy Verhofstadt beloofde deze bijdrage geleidelijk af te schaffen (1999) maar bij mij staat ze nog steeds op mijn loonbriefje.

John,
je kan de vraag nu ook eens aan Van Deurzen stellen.
Voor zover ik mij kan herinneren is het zo een van die heel speciale TIJDELIJKE bijdragen van Jean-Luc.
boerenverstand is offline  
Oud 17 april 2007, 10:34   #4
Knuppel
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 21 juni 2002
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 114.679
Standaard

Nog een politicus die over deze zoveelste gebroken belofte van Verhofstadt niets zegt te weten....

De op dit forum jammer genoeg verdwenen Superstaaf, een gewone burger én belgicist, heeft het hier nochtans meermaals aangehaald.

Straks moet ik toch écht gaan geloven dat gewone burgers zwaar onderschat worden door hun vertegenwoordigers.....
__________________
Panda:Er is niets mis met die uitspraak uit de mond van Toback of Francken.Uiteraard wel als dat uit de bek van PhDW zou komen.De eerste 2 zijn democraten, de laatste is een fascist.
Knuppel is offline  
Oud 17 april 2007, 10:59   #5
Jazeker
Secretaris-Generaal VN
 
Jazeker's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 20 februari 2004
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 66.000
Stuur een bericht via MSN naar Jazeker
Standaard

Dat is nu al de derde open-VLD'er die niets claimt te weten van de beloften van het opperhoofd.
__________________
The oncoming storm







Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Flanelcondoom Bekijk bericht
*KNIP* Deze opmerking lijkt mij persoonlijk en onnodig grievend.
Nelle Pastorale Nelle Jazeker Nelle

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Duupje Bekijk bericht
Jep, heil Jazeker.
Jazeker is offline  
Oud 17 april 2007, 13:52   #6
Jantje
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 11 augustus 2006
Berichten: 38.482
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jazeker Bekijk bericht
Dat is nu al de derde open-VLD'er die niets claimt te weten van de beloften van het opperhoofd.
Normaal liberaal gedrag. Zij kunnen hun broodheer niet afvallige worden en toegeven dat hij vele loze beloftse heeft gedaan, ander mogen zij de rangen van Dedecker en Coveliers gaan vervoegen.

Wie tegen het opperhoofd is en wil hem durft aanvallen vliegt bij de open-VLD buiten.
Die open staat immers meer als waarschuwing voor de partijleden, dan als teken van openheid tegenover de keizers.
Jantje is offline  
Oud 19 april 2007, 18:20   #7
the_dude
Eur. Commissievoorzitter
 
the_dude's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 augustus 2005
Locatie: Ekeren
Berichten: 8.149
Standaard

die bijdrage moet ook niet afgeschaft worden, maar verhoogd voor inkomens boven de 2 000 € netto. En mag afgeschaft worden voor de inkomens daaronder.
__________________
"Het is de gelovige die, niet het geloof dat bescherming
nodig heeft. Mensen hebben mensenrechten, religies, geloven en ideeën
hebben die niet.''
the_dude is offline  
 


Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 08:26.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be