Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Immigratie en integratie
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,...

Antwoord
 
Discussietools
Oud 27 oktober 2003, 17:52   #101
circe
Secretaris-Generaal VN
 
circe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 22 december 2002
Locatie: Antwerpen
Berichten: 49.144
Standaard

Waar haal je het uit dat ik dat "tijdelijke problemen" noem?

Nu, zeven jaar later én net haar kandidaturen achter de rug, doet ze nog net hetzelfde hoor! Wie spreekt er over problemen?
__________________
Waarom islam"fobie"?

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o
circe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 oktober 2003, 18:19   #102
filosoof
Banneling
 
 
filosoof's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 22 mei 2003
Locatie: Brussel
Berichten: 49.496
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door circe
Waar haal je het uit dat ik dat "tijdelijke problemen" noem?

Nu, zeven jaar later én net haar kandidaturen achter de rug, doet ze nog net hetzelfde hoor! Wie spreekt er over problemen?
Citaat:
"dat ze in lompen liep, groen haar had, twee neusbellen en tien oorbellekes!"
Dat klinkt als puberproblemen...en dat waait wel over Met haar kandidaturen achter de rug lijkt het ergste voorbij
Moed en niet opgeven, chaste and modest-souled!!
{}
filosoof is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 oktober 2003, 18:35   #103
circe
Secretaris-Generaal VN
 
circe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 22 december 2002
Locatie: Antwerpen
Berichten: 49.144
Standaard

Ik moet je teleurstellen filosoof!
Het blijft gewoon haar tweede natuur! En ziet er nog net hetzelfde uit!

MAAR!! zij beseft en aanvaardt weldegelijk dat ze een aantal deuren voor zich dicht ziet gaan én aanvaardt dat ook!

And that is my point!

Indien je je als moslimpubertje op een bepaalde manier wil gedragen, hoeft de SCHOOL zich niet aan te passen! Dan leer je gewoon om ZELF de consequenties van je identiteit te dragen!
__________________
Waarom islam"fobie"?

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o
circe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 oktober 2003, 18:44   #104
Joriske
Gouverneur
 
Joriske's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 16 oktober 2003
Locatie: 't Stad
Berichten: 1.197
Standaard

Het hoofddoek in STAATSSCHOLEN? Dat is een netelige vraag maar:

1) Iedereen heeft recht op een in de mate van het mogelijke NEUTRAAL (politiek, religieus) ONDERWIJS
2) Het dragen van een hoofddoek is volgens de Islam zelf een vorm van religieuze expressie.
3) Bijgevolg zou het dragen van een hoofddoek indruisen tegen de neutraliteit van het onderwijs ==> verboden.

Maar er is nog iets: een verbod op iets maakt, zeker bij pubers, dat iets veel begeerlijker. Als je het hoofddoek voor leerlingen op school verbied, zul je meer, niet minder Moslim-meisjes ertoe aanzetten tot het dragen ervan, en dat is niet de bedoeling. Elementaire tienerpsychologie.

Het dragen van een hoofddoek door onderwijzeressen moet dus 100% verboden zijn en blijven. Over leerlingen ben ik niet zo zeker.
__________________
"January 15, 1916 - To the Government of Aleppo - We are informed that certain orphanages which have opened also admitted the children of the Armenians. [...]the Government will view the feeding of such children or any effort to prolong their lives as an act completely opposite to its purpose, since it regards the survival of these children as detrimental. - Minister of the Interior, TALAAT."
Joriske is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 oktober 2003, 20:04   #105
filosoof
Banneling
 
 
filosoof's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 22 mei 2003
Locatie: Brussel
Berichten: 49.496
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door circe
Ik moet je teleurstellen filosoof!
Het blijft gewoon haar tweede natuur! En ziet er nog net hetzelfde uit!

MAAR!! zij beseft en aanvaardt weldegelijk dat ze een aantal deuren voor zich dicht ziet gaan én aanvaardt dat ook!

And that is my point!

Indien je je als moslimpubertje op een bepaalde manier wil gedragen, hoeft de SCHOOL zich niet aan te passen! Dan leer je gewoon om ZELF de consequenties van je identiteit te dragen!
Circe,
Modest and chaste-souled, troost je, na 10-tallen jaren uniform (18m ABL en 31jaar kostuumpje, dasje, gesteven hemd etc, ben ik nog niets veranderd: uniformpjes veranderen mensen niet, ze veranderen juist hun look: ik ben dezelfde rebel gebleven.. (en ik zou beschaamd zijn als ik me had laten "recupereren"....)
filosoof is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 oktober 2003, 20:07   #106
circe
Secretaris-Generaal VN
 
circe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 22 december 2002
Locatie: Antwerpen
Berichten: 49.144
Standaard

Wel?

Jij hebt dus wèl je uniform gedragen, zonder je (zogenaamd) rebels zijn te verliezen!

Waarom willen die moslima's dat dan niet? Dus ofwel gaan ze naar een katholieke school en passen ze zich aan, ofwel zorgen de moslims dat ze gescheiden islamscholen met burka's hebben begot!
__________________
Waarom islam"fobie"?

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o
circe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 oktober 2003, 20:22   #107
filosoof
Banneling
 
 
filosoof's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 22 mei 2003
Locatie: Brussel
Berichten: 49.496
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door circe
Wel?

Jij hebt dus wèl je uniform gedragen, zonder je (zogenaamd) rebels zijn te verliezen!

Waarom willen die moslima's dat dan niet? Dus ofwel gaan ze naar een katholieke school en passen ze zich aan, ofwel zorgen de moslims dat ze gescheiden islamscholen met burka's hebben begot!
Waarom ze dat niet willen? omdat ze 16 jaar zijn!! wie mij op 16 een uniform had willen aantrekken zou nogal een post gepakt hebben!! Op 23 of zo, in het ABL was er gewoon overmacht, en daarna was ik oud genoeg om in te zien dat schijnbaar meelopen met de hoop nog de intelligentste oplossing was Nù zie je me in jogging, short of jeans, naargelang Je vraagt nu eventjes om oslimscholen, maar mochten die er komen zou jij nog zo ongerust zijn, of dat geen kweekscholen voor fanatici en terroristjes zouden zijn.... En ja, rebels ben ik nog altijd.... (en altijd geweest... Ik denk nog terug met plezier aan de dag dat mijn toch zo jezuiet-katholieke directeur me een smerige streek gelapt had en ik een 2°hands mechelse cathechismus ben gaan kopen en hem fotocopie heb gegeven van de lijst "zonden tegen de H Geest"...(hij wist maar al te goed dat ik atheïst ben )
Dat heeft me een bevordering gekost, zeker weten, en nog wat pesterijen nadien, maar ik heb er nog plezier aan...
filosoof is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 oktober 2003, 20:23   #108
circe
Secretaris-Generaal VN
 
circe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 22 december 2002
Locatie: Antwerpen
Berichten: 49.144
Standaard

En kijk:...... 8)

Rel om kruisbeeld in Italiaanse klaslokalen


Hilversum (Van onze redactie/Reuters) 27 oktober 2003 - In Italië is een rel uitgebroken over een uitspraak van de rechtbank dat openbare kleuterscholen kruisbeelden uit hun lokalen moeten verwijderen. Ministers en kardinalen zijn verbolgen en maken zich sterk voor het behoud van kruisbeelden in de Italiaanse klaslokalen.

Rechtszaak
De beslissing is de uitkomst van een rechtszaak die de Italiaanse
[size=6]moslimleider [/size]Adel Smith tegen een lagere school bij de stad L’Aquila had aangespannen[/b]. Smith had de school gevraagd kruisbeelden uit het schoolgebouw waar zijn twee kinderen les volgen, te verwijderen. Toen de school dit weigerde stapte Smith naar de rechter.

Centrum van het universum
Een rechter van de stad bepaalde dat het crucifix aantoont dat de staat in het openbaar onderwijs een onbedwingbaar verlangen heeft om het katholicisme “ook op openbare scholen in het centrum van het universum te plaatsen zonder oog te hebben voor de rol van andere religies in de menselijke ontwikkeling”.

RK-Kerk geschokt
De rechter heeft de school een maand de tijd gegeven om de kruisbeelden weg te halen. De RK-Kerk heeft geschokt gereageerd op de uitspraak. In Italië leven ongeveer 1 miljoen moslims, waarvan 90.000 in Rome.

Nietig verklaard
Ook de Minister van Arbeid, Roberto Maroni, is verbolgen over de beslissing. “Dit is een ongehoorde beslissing dat zo snel mogelijk nietig verklaard moet worden. Het is onacceptabel dat een rechter duizenden jaren geschiedenis doet vervagen” aldus Maroni gisteren.

Staatsgodsdienst
Twee wetten uit 1920 stellen het tentoonspreiden van kruisbeelden in klaslokalen verplicht. Sinds 1984 is het Rooms-katholicisme echter geen staatsgodsdienst meer en worden de vroegere wetten niet meer strikt nageleefd. Sommige docenten hebben de kruisbeelden uit de klaslokalen verwijderd terwijl vele andere de crucifixen laten hangen. Minister van justitie, Roberto Castelli, wil onderzoeken of de beslissing wel wettig is. Hij dreigt met maatregelen als dit niet het geval is.

Belediging
Kardinaal Ersilio Tonini vraagt zich af “hoe iemand de verwijdering van een basissymbool van ons land uit klaslokalen kan opdragen?” De uitspraak is volgens hem “een belediging voor de meerderheid van de Italianen”.

Erkenning
Smith die de zaak voor de rechter bracht, verdedigt de uitspraak. “Italië is niet het Vaticaan” zei hij tegen de krant La Repubblica. “Ik heb niets tegen kruisbeelden, maar ik wil niet dat mijn kinderen er op hun openbare basisschool tegenaan kijken. Ik heb nu simpelweg de grondwettige erkenning gekregen dat ik het recht heb dit te eisen.”

Moedig en modern
Linkse vakbondsleiders steunen de uitspraak van de rechter omdat zij menen dat de verwijdering van kruisbeelden uit de klaslokalen de integratie van kinderen uit andere religies zal bevorderen. “Het is een moedige en moderne beslissing”, zegt Armando Catalano, leider van een van de grootste onderwijsbonden.

Eerdere commotie
Het is niet voor het eerst dat kruisbeelden in Italië voor opschudding zorgen. Vorig jaar stelde de minister van onderwijs, Letizia Moratti, voor dat de aanwezigheid van kruisbeelden in klaslokalen, publieke ruimtes en treinstations, verplicht moet worden. Joodse en islamitische leiders uitten toen hun afschuw over het voorstel, dat niet werd goedgekeurd.

http://www.katholieknederland.nl/ni...ndex_19851.html



En dan nu? De VERWIJDERING van de hoofddoekjes uit de katholieke scholen?
VERBOD van ALLE religieuze kentekenen in OFFICIELE scholen?

Of heeft de rechter nu ineens weer ongelijk?

En ik HEB verdomme meer dan 150 lettertekens!
__________________
Waarom islam"fobie"?

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o
circe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 oktober 2003, 20:24   #109
Distel
Secretaris-Generaal VN
 
Distel's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 juni 2003
Locatie: Meuhië
Berichten: 29.738
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door filosoof
En ja, rebels ben ik nog altijd.... (en altijd geweest... Ik denk nog terug met plezier aan de dag dat mijn toch zo jezuiet-katholieke directeur me een smerige streek gelapt had en ik een 2°hands mechelse cathechismus ben gaan kopen en hem fotocopie heb gegeven van de lijst "zonden tegen de H Geest"...(hij wist maar al te goed dat ik atheïst ben )
Dat heeft me een bevordering gekost, zeker weten, en nog wat pesterijen nadien, maar ik heb er nog plezier aan...
Goh, Filosoof, jij rebel toch! Jij olijke sloeber! Echt wel een beetje een kapoen he?
__________________
* Erfopvolging: een ander woord voor discriminatie op basis van afkomst
* Solidariteit is een gevoel van samenhorigheid en kan niet opgelegd worden. De N-Z transfers zijn dus per definitie geen solidariteit, want niet vrijwillig
* Democratie = demos + kratein (het volk heerst). Een land waar het laatste woord bij politici en niet bij de bevolking ligt, is dus per definitie geen democratie
* Er bestaat evenveel bewijs voor het bestaan van god als voor het bestaan van gele ruimtekaboutertjes
Distel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 oktober 2003, 20:32   #110
filosoof
Banneling
 
 
filosoof's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 22 mei 2003
Locatie: Brussel
Berichten: 49.496
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door filosoof
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door circe
En kijk:...... 8)

Rel om kruisbeeld in Italiaanse klaslokalen


Hilversum (Van onze redactie/Reuters) 27 oktober 2003 - In Italië is een rel uitgebroken over een uitspraak van de rechtbank dat openbare kleuterscholen kruisbeelden uit hun lokalen moeten verwijderen. Ministers en kardinalen zijn verbolgen en maken zich sterk voor het behoud van kruisbeelden in de Italiaanse klaslokalen.

Rechtszaak
De beslissing is de uitkomst van een rechtszaak die de Italiaanse
[size=6]moslimleider [/size]Adel Smith tegen een lagere school bij de stad L’Aquila had aangespannen[/b]. Smith had de school gevraagd kruisbeelden uit het schoolgebouw waar zijn twee kinderen les volgen, te verwijderen. Toen de school dit weigerde stapte Smith naar de rechter.

Centrum van het universum
Een rechter van de stad bepaalde dat het crucifix aantoont dat de staat in het openbaar onderwijs een onbedwingbaar verlangen heeft om het katholicisme “ook op openbare scholen in het centrum van het universum te plaatsen zonder oog te hebben voor de rol van andere religies in de menselijke ontwikkeling”.

RK-Kerk geschokt
De rechter heeft de school een maand de tijd gegeven om de kruisbeelden weg te halen. De RK-Kerk heeft geschokt gereageerd op de uitspraak. In Italië leven ongeveer 1 miljoen moslims, waarvan 90.000 in Rome.

Nietig verklaard
Ook de Minister van Arbeid, Roberto Maroni, is verbolgen over de beslissing. “Dit is een ongehoorde beslissing dat zo snel mogelijk nietig verklaard moet worden. Het is onacceptabel dat een rechter duizenden jaren geschiedenis doet vervagen” aldus Maroni gisteren.

Staatsgodsdienst
Twee wetten uit 1920 stellen het tentoonspreiden van kruisbeelden in klaslokalen verplicht. Sinds 1984 is het Rooms-katholicisme echter geen staatsgodsdienst meer en worden de vroegere wetten niet meer strikt nageleefd. Sommige docenten hebben de kruisbeelden uit de klaslokalen verwijderd terwijl vele andere de crucifixen laten hangen. Minister van justitie, Roberto Castelli, wil onderzoeken of de beslissing wel wettig is. Hij dreigt met maatregelen als dit niet het geval is.

Belediging
Kardinaal Ersilio Tonini vraagt zich af “hoe iemand de verwijdering van een basissymbool van ons land uit klaslokalen kan opdragen?” De uitspraak is volgens hem “een belediging voor de meerderheid van de Italianen”.

Erkenning
Smith die de zaak voor de rechter bracht, verdedigt de uitspraak. “Italië is niet het Vaticaan” zei hij tegen de krant La Repubblica. “Ik heb niets tegen kruisbeelden, maar ik wil niet dat mijn kinderen er op hun openbare basisschool tegenaan kijken. Ik heb nu simpelweg de grondwettige erkenning gekregen dat ik het recht heb dit te eisen.”

Moedig en modern
Linkse vakbondsleiders steunen de uitspraak van de rechter omdat zij menen dat de verwijdering van kruisbeelden uit de klaslokalen de integratie van kinderen uit andere religies zal bevorderen. “Het is een moedige en moderne beslissing”, zegt Armando Catalano, leider van een van de grootste onderwijsbonden.

Eerdere commotie
Het is niet voor het eerst dat kruisbeelden in Italië voor opschudding zorgen. Vorig jaar stelde de minister van onderwijs, Letizia Moratti, voor dat de aanwezigheid van kruisbeelden in klaslokalen, publieke ruimtes en treinstations, verplicht moet worden. Joodse en islamitische leiders uitten toen hun afschuw over het voorstel, dat niet werd goedgekeurd.

http://www.katholieknederland.nl/ni...ndex_19851.html



En dan nu? De VERWIJDERING van de hoofddoekjes uit de katholieke scholen?
VERBOD van ALLE religieuze kentekenen in OFFICIELE scholen?

Of heeft de rechter nu ineens weer ongelijk?

En ik HEB verdomme meer dan 150 lettertekens!
Die rechter heeft 150% gelijk: die kruisbeelden werden en worden daar door een officiële instantie gehangen en instandgehouden in een land waar scheiding van kerk & staat in de grondwet staat.[size=5]Bovendien worden kentekens van een andere religie geweerd, d�*t vergat je te vermelden!!.[/size]Dat is een officiële uiting van verbond met de godsdienst, ttz. druk op de ll. om die godsdienst te aanvaarden & te promoten. Een privé uiting vanwege een individu is een mensenrecht daarentegen, d�*�*r zit héél het verschil!.
Ik zal elke kristene verdedigen die hier zijn kruisje rond zijn nek wil hangen. In een moslimland zal ik er op wijzen dat Isa bin Maryam een profeet van de islam is
kijk hier maar eens: een koransite voor kinderen in Pakistan...
http://www.jamaat.org/islam/Isa.html
filosoof is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 14:56.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be