Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Wetenschap & Technologie
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Wetenschap & Technologie Van grondstoffen tot afgewerkt product, oude en nieuwe ontdekkingen, ... + de relatie tot de mens, macht, ...

Antwoord
 
Discussietools
Oud 31 oktober 2022, 06:56   #1
Karel Martel B
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Karel Martel B's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 15 mei 2010
Berichten: 11.435
Standaard Plastiek recycleren : eindelijk geeft Greenpeace toe dat het onzin is

https://www.city-journal.org/greenpe...ng-doesnt-work

Citaat:
“Mechanical and chemical recycling of plastic waste has largely failed and will always fail because plastic waste is: (1) extremely difficult to collect, (2) virtually impossible to sort for recycling, (3) environmentally harmful to reprocess, (4) often made of and contaminated by toxic materials, and (5) not economical to recycle.”

https://www.greenpeace.org/usa/news/...ste-increases/
__________________
Heeft U ook SCHIJT aan de DIVERSITEIT?
Karel Martel B is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 oktober 2022, 07:19   #2
reservespeler
Secretaris-Generaal VN
 
reservespeler's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 5 augustus 2012
Berichten: 71.045
Standaard

Oeps, dat is minder goed nieuws voor de voorstanders van statiegeldflessen.
__________________
N-VA voor een welvarend 2024
reservespeler is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 oktober 2022, 07:42   #3
kelt
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 29 juli 2004
Berichten: 32.868
Standaard

Buiten de EU is het inderdaad een steeds massiever probleem...
De "landfill",of de "open fire pit" (zelfs niet eens een ordentelijke verbrandingsoven)is nog steeds in het grootste deel van de wereld de standaard afvalverwerkingsmethode..

Ongepast dus om direct alles te transponeren naar ons...Wij moeten dan "I'm sorry" zeggen voor wat onze schuld al lang niet is...

Laatst gewijzigd door kelt : 31 oktober 2022 om 07:46.
kelt is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 november 2022, 09:41   #4
CUFI
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 4 november 2020
Berichten: 20.978
Standaard

1. Ze hebben toch een schimmel gevonden wiens enzymen plastiek afbreken en daarna zelfs eetbaar voor de mens maken?

2. Teveel wegwerpplastiek

3. Dring de productie van plastiek grotendeels terug.
__________________
Zie, Ik heb u alles van tevoren gezegd!
CUFI is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 november 2022, 13:54   #5
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN
 
De schoofzak's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2004
Berichten: 80.266
Standaard

Of plastiek nu gerecycleerd kan worden of niet, kan me niet ene kloot schelen.

Wat me wel kan schelen, is dat ik geen plastiek in de natuur of in onze straten en pleinen (en vervolgens in onze beken, rivieren ... de zee ) wil zien achtergelaten worden.
__________________
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 november 2022, 13:57   #6
CUFI
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 4 november 2020
Berichten: 20.978
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Of plastiek nu gerecycleerd kan worden of niet, kan me niet ene kloot schelen.

Wat me wel kan schelen, is dat ik geen plastiek in de natuur of in onze straten en pleinen (en vervolgens in onze beken, rivieren ... de zee ) wil zien achtergelaten worden.
Het is onzichtbaar geworden. Het is zoveel microscopisch afgebroken dat het op nanoschaal reeds overal aanwezig is. Zelfs in ons eten.
__________________
Zie, Ik heb u alles van tevoren gezegd!
CUFI is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 november 2022, 19:00   #7
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN
 
De schoofzak's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2004
Berichten: 80.266
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door CUFI Bekijk bericht
Het is onzichtbaar geworden. Het is zoveel microscopisch afgebroken dat het op nanoschaal reeds overal aanwezig is. Zelfs in ons eten.
Ik dacht dat het even over gewone plastiek ging. Niet over de heel kleine bolletjes.

Maar goed dat gij dat zo goed weet, van die kleine bolletjes, om ons onwetenden, te onderwijzen.
__________________
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 november 2022, 06:38   #8
CUFI
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 4 november 2020
Berichten: 20.978
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Ik dacht dat het even over gewone plastiek ging. Niet over de heel kleine bolletjes.

Maar goed dat gij dat zo goed weet, van die kleine bolletjes, om ons onwetenden, te onderwijzen.
Het gaat niet over die bollekes.
Kijk, plastiek breekt af maar breekt niet af. Wat afbreekt breekt oneindigtal maal af in oneindig maal kleinere stukjes en zo belandt plastiek in de ganse keten.
Het is niet enkel plastiek in de maag van beesten of rietjes in de neus van een schildpad. Het is microscopisch talrijk in de ganse keten aanwezig.

Die plastiek bolletjes zijn maar nodig om tot de productie van plastiek te komen. Dan heb je nog pfas die massaal in onze natuur en genetica sijpelt om op te stapelen en evenzeer nooit afgebroken te worden.

Het grootste venijn van wat we zien is wat we niet zien.
__________________
Zie, Ik heb u alles van tevoren gezegd!
CUFI is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 november 2022, 16:33   #9
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN
 
De schoofzak's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2004
Berichten: 80.266
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door CUFI Bekijk bericht
Het gaat niet over die bollekes.
Kijk, plastiek breekt af maar breekt niet af. Wat afbreekt breekt oneindigtal maal af in oneindig maal kleinere stukjes en zo belandt plastiek in de ganse keten.
Het is niet enkel plastiek in de maag van beesten of rietjes in de neus van een schildpad. Het is microscopisch talrijk in de ganse keten aanwezig.

Die plastiek bolletjes zijn maar nodig om tot de productie van plastiek te komen. Dan heb je nog pfas die massaal in onze natuur en genetica sijpelt om op te stapelen en evenzeer nooit afgebroken te worden.

Het grootste venijn van wat we zien is wat we niet zien.
Neen gast, het gaat over recycleren. Wel of niet mogelijk te recycleren. Met uw bollekes ...
__________________
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 november 2022, 00:55   #10
dewanand
Minister-President
 
dewanand's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 30 april 2005
Locatie: delft
Berichten: 4.602
Talking 16 Indian Serial Killers You’ll Be Shocked To Know About. And Yes, One Of Them

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door CUFI Bekijk bericht
Het gaat niet over die bollekes.
Kijk, plastiek breekt af maar breekt niet af. Wat afbreekt breekt oneindigtal maal af in oneindig maal kleinere stukjes en zo belandt plastiek in de ganse keten.
Het is niet enkel plastiek in de maag van beesten of rietjes in de neus van een schildpad. Het is microscopisch talrijk in de ganse keten aanwezig.

Die plastiek bolletjes zijn maar nodig om tot de productie van plastiek te komen. Dan heb je nog pfas die massaal in onze natuur en genetica sijpelt om op te stapelen en evenzeer nooit afgebroken te worden.

Het grootste venijn van wat we zien is wat we niet zien.

ja zijn nano micro plastic deeltjes, chemische synthetische polymeer ketens die in de biologische natuur dus onverteerbaar zijn.

ER zijn kever larven gevonden die deze synthetische polymeren wel kunnen verteren tot biologische polymeren. Deze GROENE en Hongerige beestjes moeten wij dus importeren ipv asielzoekers uit afrika.
__________________
Kritisch Podium Dewanand

http://www.dewanand.com
dewanand is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 november 2022, 05:44   #11
CUFI
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 4 november 2020
Berichten: 20.978
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Neen gast, het gaat over recycleren. Wel of niet mogelijk te recycleren. Met uw bollekes ...
En ik vind dat wij plastiek beter afbreken met die enzymen van die schimmel. Want plastiek is in elke aanwezigheid schadelijk voor mens en natuur.
Verbannen is utopie, maar aanzienlijk beperken moet haalbaar zijn.

Niet a la westers door rietjes te verbieden en de rest ongeroerd te laten. Maar door anders te gaan leven.
Bekijk de supermarkt bv, er is meer plastiek dan eten aanwezig.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door dewanand Bekijk bericht
ja zijn nano micro plastic deeltjes, chemische synthetische polymeer ketens die in de biologische natuur dus onverteerbaar zijn.

ER zijn kever larven gevonden die deze synthetische polymeren wel kunnen verteren tot biologische polymeren. Deze GROENE en Hongerige beestjes moeten wij dus importeren ipv asielzoekers uit afrika.
De ganse keten stort reeds in. Wij zijn geworden wat we lezen over de mensheid vlak voor de zondvloed.

Alleen gehoorzaamheid en daadwerkelijke omkering kan nog tijd kopen, maar er zal iets zeer groot op ons afkomen dat zich komt wreken.
__________________
Zie, Ik heb u alles van tevoren gezegd!
CUFI is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 18:13.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be