Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 6 augustus 2022, 08:41   #41
Oma
Europees Commissaris
 
Oma's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 februari 2010
Berichten: 6.638
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door reservespeler Bekijk bericht
Hier ben je wel verplicht om te werken met voorschotten.
Je kan niet bij iedere leverancier je voorschot zelf aanpassen, je kan dat wel vragen. Maar het voorschot wordt aangepast navenant je verbruik in het verleden.

Een voordeel / soms ook nadeel van ne digitale meter, los van het feit of je maandelijks laat afrekenen, is dat je het verbruik per dag kunt berekenen. Dit wilt ook zeggen dat de energieleveranciers het verbruik ook kunnen berekenen op het moment dat je het verbruikte.
Bij elke leverancier heb je als klant een inlog en kun je wel zelf ten alle tijde je voorschot aanpassen.
Zij passen het voorschot aan bij de afrekening en soms verhogen ze zelfs het voorschot terwijl je verbruik daalde maar dat kun je dan als klant zelf verlagen.

Ik hoef mijn verbruik per dag niet te kennen. Ik verbruik wat ik nodig heb en dan betaal ik daarvoor.
De factuur is niet te duur door het verbruik maar door alle onnodige, bijkomende taksen, btw, kosten voor netwerk, transportkosten...dat allemaal verkapte belasting en diefstal is.
__________________
Drie dingen kunnen maar kort verborgen blijven:
de zon, de maan en de waarheid.
Oma is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 augustus 2022, 10:38   #42
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN
 
De schoofzak's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2004
Berichten: 80.254
Standaard

Als meer mensen zouden weten hoeveel het kost aan elektriciteit als je een gsm-lader 24 u. in het stopcontact laat steken,
dan zouden ze beseffen hoe belachelijk die zeveraars van politiekers waren destijds.
__________________
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 augustus 2022, 10:55   #43
reservespeler
Secretaris-Generaal VN
 
reservespeler's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 5 augustus 2012
Berichten: 71.044
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Oma Bekijk bericht
Wat zou gezegd moeten worden tegen de netbeheerder?

Ik dacht het niet, we moeten aan het milieu denken en voor duurzaamheid gaan.
Duurzaamheid, milieu, ...
Als er niet meer aan huis gekomen moet worden, hoeveel kilometers / jaar sparen we dan uit?

Goed voor klimaat, milieu, ...
__________________
N-VA voor een welvarend 2024
reservespeler is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 augustus 2022, 10:58   #44
reservespeler
Secretaris-Generaal VN
 
reservespeler's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 5 augustus 2012
Berichten: 71.044
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Oma Bekijk bericht
Bij elke leverancier heb je als klant een inlog en kun je wel zelf ten alle tijde je voorschot aanpassen.
Zij passen het voorschot aan bij de afrekening en soms verhogen ze zelfs het voorschot terwijl je verbruik daalde maar dat kun je dan als klant zelf verlagen.

Ik hoef mijn verbruik per dag niet te kennen. Ik verbruik wat ik nodig heb en dan betaal ik daarvoor.
De factuur is niet te duur door het verbruik maar door alle onnodige, bijkomende taksen, btw, kosten voor netwerk, transportkosten...dat allemaal verkapte belasting en diefstal is.
Klopt niet helemaal.
Ze mogen niet aanpassen zonder het te vragen.
Bij luminus kan je zelf niet meer aanpassen, je kan het wel vragen.

De reden: "Sommige klanten verlaagden het voorschot om zo tijdelijk meer geld te hebben, de eindfactuur werd dan hoog, en Luminus kreeg te weinig voorschotten binnen.


Geloof me vrij, ik zit in de LAC, de dossiers die we daar binnenkrijgen, je wilt het niet weten.
__________________
N-VA voor een welvarend 2024
reservespeler is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 augustus 2022, 11:17   #45
Oma
Europees Commissaris
 
Oma's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 februari 2010
Berichten: 6.638
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door reservespeler Bekijk bericht
Duurzaamheid, milieu, ...
Als er niet meer aan huis gekomen moet worden, hoeveel kilometers / jaar sparen we dan uit?

Goed voor klimaat, milieu, ...
Ochgottekes, ocharme die ene goedkopere interimmer of flexijobber om de meterstand op te nemen om de twee jaar zal het verschil maken om het milieu en de planeet te redden...
Trouwens: dat gebeurt ook nog maar sporadisch, de meeste mensen geven hun meterstanden al zelf door.

Anderzijds: hoeveel gekwalificeerde installateurs heb je nodig om 36.000 kapotte sensors van digitale brol bij klanten thuis te vervangen? (En dat zijn dan nog maar sensors) Hoeveel onnodige kosten en kilometers worden dan verspild?
Duurzaamheid en milieu, hé?
__________________
Drie dingen kunnen maar kort verborgen blijven:
de zon, de maan en de waarheid.
Oma is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 augustus 2022, 11:39   #46
Oma
Europees Commissaris
 
Oma's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 februari 2010
Berichten: 6.638
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door reservespeler Bekijk bericht
Klopt niet helemaal.
Ze mogen niet aanpassen zonder het te vragen.
Bij luminus kan je zelf niet meer aanpassen, je kan het wel vragen.

De reden: "Sommige klanten verlaagden het voorschot om zo tijdelijk meer geld te hebben, de eindfactuur werd dan hoog, en Luminus kreeg te weinig voorschotten binnen.


Geloof me vrij, ik zit in de LAC, de dossiers die we daar binnenkrijgen, je wilt het niet weten.
Luminus is dan ook de grootste en meest hebzuchtige dief uit den hoop die iedereen onnodige, te hoge voorschotten wil doen betalen...niet om de klant een te hoge afrekening te besparen maar om een jaar lang te kunnen profiteren van het teveel aan voorschotten.

Hun online berekening, een tijdje geleden toen ze paniek begonnen te zaaien, gaf voor een alleenstaande ouder met 1 kind een maandelijks voorschot van 790€ (Hoger dan de hypotheek!!) alwaar een andere leverancier voor dezelfde berekening 360€ als resultaat voor het maandelijkse voorschot gaf.

Natuurlijk werd meteen overgeschakeld PLUS bij die andere leverancier past de klant naar eigen inzicht nog altijd zelf het voorschot aan zonder te moeten vrágen.
Gelukkig mogen klanten vrij kiezen en veranderen van energiedief.
F*ck luminus.
__________________
Drie dingen kunnen maar kort verborgen blijven:
de zon, de maan en de waarheid.
Oma is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 augustus 2022, 07:41   #47
reservespeler
Secretaris-Generaal VN
 
reservespeler's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 5 augustus 2012
Berichten: 71.044
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Oma Bekijk bericht
Ochgottekes, ocharme die ene goedkopere interimmer of flexijobber om de meterstand op te nemen om de twee jaar zal het verschil maken om het milieu en de planeet te redden...
Trouwens: dat gebeurt ook nog maar sporadisch, de meeste mensen geven hun meterstanden al zelf door.

Anderzijds: hoeveel gekwalificeerde installateurs heb je nodig om 36.000 kapotte sensors van digitale brol bij klanten thuis te vervangen? (En dat zijn dan nog maar sensors) Hoeveel onnodige kosten en kilometers worden dan verspild?
Duurzaamheid en milieu, hé?
Welke sensoren moeten vervangen worden?
__________________
N-VA voor een welvarend 2024
reservespeler is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 20:52.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be