Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 18 november 2018, 04:36   #1
revenge
Burger
 
Geregistreerd: 14 december 2007
Berichten: 122
Standaard domicilie

Hallo
Sedert kort ben ik 'dakloos'
De woning die ik betrok diende verkocht te worden wegens de schammele toestand. De woning was eigendom van mijn dochter wonende te Brugge.
De woning die ik betrok was gelegen in Oostende

Ik ben 63 jaar en ingeschreven te oostende en leef van levensminimum-werkloosuitkering.
Na de verkoop van de woning heb ik mij in Oostende ingeschreven voor een sociale huurwoning.
Ik kan gèèn studio huren in oostende daar ik daar financieel niet over de mogelijkheden beschik.
Ik kan voorlopig onderdak vinden bij mijn dochter. Een domicilie in Brugge maakt het voor mij onmogelijk een sociale woning aan te vragen in Oostende.
Mijn adres staat nog op de oude woning, het OCMW Oostende raad me aan te wachten tot ik effectief uitgeschreven ben op dit adres.Maar ik vermoed dat ik dan dan problemen met mijn werkloosheid uitkering zal krijgen.

Tijdens de weekends kan ik terecht bij een vriend die appartement heeft boven een winkel maar hij wil het niet verhuren of mijn domicilie adres er plaatsen.

Ik kan wel een referentie adres krijgen bij andere vriend in Oostende in afwachting tot een sociale huisvesting.

Het stadhuis te oostende beweerd dat mijn geval niet in aanmerking kom voor een referentie adres
De Werkloosheids uitkering liet me weten dat een referentie adres voor hun voldoende is

vele dank
revenge is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 november 2018, 16:44   #2
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN
 
Jan van den Berghe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 september 2002
Locatie: Waregem
Berichten: 174.729
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door revenge Bekijk bericht
Hallo
Sedert kort ben ik 'dakloos'
De woning die ik betrok diende verkocht te worden wegens de schammele toestand. De woning was eigendom van mijn dochter wonende te Brugge.
De woning die ik betrok was gelegen in Oostende

Ik ben 63 jaar en ingeschreven te oostende en leef van levensminimum-werkloosuitkering.
Na de verkoop van de woning heb ik mij in Oostende ingeschreven voor een sociale huurwoning.
Ik kan gèèn studio huren in oostende daar ik daar financieel niet over de mogelijkheden beschik.
Ik kan voorlopig onderdak vinden bij mijn dochter. Een domicilie in Brugge maakt het voor mij onmogelijk een sociale woning aan te vragen in Oostende.
Mijn adres staat nog op de oude woning, het OCMW Oostende raad me aan te wachten tot ik effectief uitgeschreven ben op dit adres.Maar ik vermoed dat ik dan dan problemen met mijn werkloosheid uitkering zal krijgen.

Tijdens de weekends kan ik terecht bij een vriend die appartement heeft boven een winkel maar hij wil het niet verhuren of mijn domicilie adres er plaatsen.

Ik kan wel een referentie adres krijgen bij andere vriend in Oostende in afwachting tot een sociale huisvesting.

Het stadhuis te oostende beweerd dat mijn geval niet in aanmerking kom voor een referentie adres
De Werkloosheids uitkering liet me weten dat een referentie adres voor hun voldoende is

vele dank
Waarom helpt uw dochter u niet?
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 november 2018, 01:54   #3
orfeus5412
Gouverneur
 
Geregistreerd: 31 augustus 2004
Berichten: 1.237
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe Bekijk bericht
Waarom helpt uw dochter u niet?
aha het vingertje vd alwetende schoolmeester
__________________
Citaat:
• William Faulkner: “Het verleden is nooit dood. Het is zelfs nog niet eens voorbij.”
orfeus5412 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 november 2018, 02:14   #4
maddox
Secretaris-Generaal VN
 
maddox's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 25 september 2002
Locatie: vilvoorde
Berichten: 63.290
Stuur een bericht via MSN naar maddox
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe Bekijk bericht
Waarom helpt uw dochter u niet?
Misschien kan dat niet. Genoeg redenen te vinden.
Ik kan me er direct een paar voorstellen.
Eentje die ik je aangeef: de desbetreffende dochter die zelf in slechte papieren zit.
__________________
De meeste mensen gaan naar het werk om geld te krijgen, niet om het te verdienen.
maddox is nu online   Met citaat antwoorden
Oud 19 november 2018, 06:47   #5
Vlad
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Vlad's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 november 2012
Locatie: hondenkennel
Berichten: 18.567
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe Bekijk bericht
Waarom helpt uw dochter u niet?
Ze helpt toch. Hij woont er in de week maar wil liever in Oostende blijven.
__________________
Vlaanderen: een grote grijsbruine industriezone met windmolens, bovengrondse hoogspanningskabels, zonnepanelen- en batterij'parken' alom. Nooit meer Groen!

Woke: virtuele deken vol bacillen ter verdelging van de oorspronkelijke westerse bevolking

In minder homogene bevolkingen is het sociale vertrouwen laag en probeert men dat tekort door cijfermatige maatstaven voor verantwoording te vervangen.
Vlad is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 november 2018, 06:51   #6
Vlad
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Vlad's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 november 2012
Locatie: hondenkennel
Berichten: 18.567
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door revenge Bekijk bericht
Hallo
Sedert kort ben ik 'dakloos'
De woning die ik betrok diende verkocht te worden wegens de schammele toestand. De woning was eigendom van mijn dochter wonende te Brugge.
De woning die ik betrok was gelegen in Oostende

Ik ben 63 jaar en ingeschreven te oostende en leef van levensminimum-werkloosuitkering.
Na de verkoop van de woning heb ik mij in Oostende ingeschreven voor een sociale huurwoning.
Ik kan gèèn studio huren in oostende daar ik daar financieel niet over de mogelijkheden beschik.
Ik kan voorlopig onderdak vinden bij mijn dochter. Een domicilie in Brugge maakt het voor mij onmogelijk een sociale woning aan te vragen in Oostende.
Mijn adres staat nog op de oude woning, het OCMW Oostende raad me aan te wachten tot ik effectief uitgeschreven ben op dit adres.Maar ik vermoed dat ik dan dan problemen met mijn werkloosheid uitkering zal krijgen.

Tijdens de weekends kan ik terecht bij een vriend die appartement heeft boven een winkel maar hij wil het niet verhuren of mijn domicilie adres er plaatsen.

Ik kan wel een referentie adres krijgen bij andere vriend in Oostende in afwachting tot een sociale huisvesting.

Het stadhuis te oostende beweerd dat mijn geval niet in aanmerking kom voor een referentie adres
De Werkloosheids uitkering liet me weten dat een referentie adres voor hun voldoende is

vele dank
Referentie-adressen worden beslist op speciale vergaderingen van het OCMW. Als je lid bent van een vakbond kan je daar eens proberen of ze geen connecties hebben om de uitspraak in de goede richting te duwen. Zo gaat dat in België. En anders koop je een blikje schoensmeer. Dan zit u morgen op hotel.
__________________
Vlaanderen: een grote grijsbruine industriezone met windmolens, bovengrondse hoogspanningskabels, zonnepanelen- en batterij'parken' alom. Nooit meer Groen!

Woke: virtuele deken vol bacillen ter verdelging van de oorspronkelijke westerse bevolking

In minder homogene bevolkingen is het sociale vertrouwen laag en probeert men dat tekort door cijfermatige maatstaven voor verantwoording te vervangen.
Vlad is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 november 2018, 07:23   #7
Skobelev
Secretaris-Generaal VN
 
Skobelev's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 maart 2013
Locatie: Kinshasa aan de Dender
Berichten: 36.443
Standaard

Wat kost een vals paspoort van pakweg Syrië of Afghanistan?

(Mijn excuses beste Revenge, voor deze cynische opmerking maar zo is de situatie in het Vlaanderen van vandaag.)
Skobelev is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 november 2018, 07:27   #8
Anna List
Banneling
 
 
Geregistreerd: 28 september 2004
Berichten: 106.558
Standaard

ga werken.
Anna List is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 november 2018, 07:28   #9
Skobelev
Secretaris-Generaal VN
 
Skobelev's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 maart 2013
Locatie: Kinshasa aan de Dender
Berichten: 36.443
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Anna List Bekijk bericht
ga werken.
Die mens is 63, wie gaat hem aanwerven?
Skobelev is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 november 2018, 07:29   #10
reservespeler
Secretaris-Generaal VN
 
reservespeler's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 5 augustus 2012
Berichten: 70.994
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vlad Bekijk bericht
Ze helpt toch. Hij woont er in de week maar wil liever in Oostende blijven.
Hij moet een referentie adres hebben in Oostende.
Dat is volgens mij niet wettelijk.

Volgens mij moet je niet wonen in de gemeente waar je een sociale woning aanvraagt.

Ze kunnen wel extra punten geven aan een autochtone Oostendenaar.
__________________
N-VA voor een welvarend 2024
reservespeler is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 november 2018, 07:30   #11
reservespeler
Secretaris-Generaal VN
 
reservespeler's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 5 augustus 2012
Berichten: 70.994
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vlad Bekijk bericht
Referentie-adressen worden beslist op speciale vergaderingen van het OCMW. Als je lid bent van een vakbond kan je daar eens proberen of ze geen connecties hebben om de uitspraak in de goede richting te duwen. Zo gaat dat in België. En anders koop je een blikje schoensmeer. Dan zit u morgen op hotel.
Het klopt dat het OCMW referentieadressen kan toekennen.

De druk van de vakbonden? Daar heb ik nog nooit iets van gemerkt.
__________________
N-VA voor een welvarend 2024
reservespeler is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 november 2018, 07:31   #12
Anna List
Banneling
 
 
Geregistreerd: 28 september 2004
Berichten: 106.558
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Skobelev Bekijk bericht
Die mens is 63, wie gaat hem aanwerven?
kuisvrouw die hier kwam is Koerdische, spreekt geen Nederlands en haar man ook niet, zij zijn allebei voltijds aan t werk (niet tegenstaand dat ze 4 kinders hebben)

als twee Nederlandsonkundige Koerden die willen werken een job vinden dan zal revenge ook wel kunnen werken mocht m willen he, hij zit nog 4 jaar van zijn pensioen af!

heb nogal wat meer respect voor die Koerden eigenlijk.
Anna List is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 november 2018, 07:32   #13
Anna List
Banneling
 
 
Geregistreerd: 28 september 2004
Berichten: 106.558
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door reservespeler Bekijk bericht
Het klopt dat het OCMW referentieadressen kan toekennen.

De druk van de vakbonden? Daar heb ik nog nooit iets van gemerkt.
om naar t OCMW te bellen, zeker en vast.
Anna List is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 november 2018, 07:34   #14
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 14 februari 2014
Berichten: 34.839
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Anna List Bekijk bericht
kuisvrouw die hier kwam is Koerdische, spreekt geen Nederlands en haar man ook niet, zij zijn allebei voltijds aan t werk (niet tegenstaand dat ze 4 kinders hebben)

als twee Nederlandsonkundige Koerden die willen werken een job vinden dan zal revenge ook wel kunnen werken mocht m willen he, hij zit nog 4 jaar van zijn pensioen af!

heb nogal wat meer respect voor die Koerden eigenlijk.
Hoe oud zijn die koerden ? En is dat zwartwerk ? En ik dacht dat nieuwkomers Nederlands moesten leren ? En waar wonen die ? OCMW woning gekregen ? Begeleiding van het OCMW inclusief maatschappelijke werksters en gratis vertalers ? Anders zie ik niet goed in hoe je dat allemaal voor elkaar krijgt zonder veel hulp van onze instanties ??? Daar moet de autochtoon niet te veel op rekenen uiteraard
En hoe je het ook draait of keert....Autochtoon zijn en met alles in orde willen zijn heeft dikwijls meer na dan voordelen in dit land.

Laatst gewijzigd door fred vanhove : 19 november 2018 om 07:38.
fred vanhove is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 november 2018, 07:36   #15
Eyjafjallajökull
Banneling
 
 
Geregistreerd: 17 mei 2010
Berichten: 23.526
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fred vanhove Bekijk bericht
Hoe oud zijn die koerden ? En is dat zwartwerk ? En ik dacht dat nieuwkomers Nederlands moesten leren ? En waar wonen die ? OCMW woning gekregen ?
En hoe je het ook draait of keert....Autochtoon zijn en met alles in orde willen zijn heeft dikwijls meer na dan voordelen in dit land.
Raciesss !
Eyjafjallajökull is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 november 2018, 07:37   #16
Anna List
Banneling
 
 
Geregistreerd: 28 september 2004
Berichten: 106.558
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fred vanhove Bekijk bericht
Hoe oud zijn die ? En is dat zwartwerk ? En ik dacht dat nieuwkomers Nederlands moesten leren ?
En hoe je het ook draait of keert....Autochtoon zijn en met alles in orde willen zijn heeft dikwijls meer na dan voordelen in dit land.
nee dat is geen zwartwerk fredje, dat is officieel via vdab, ze zijn ook allebei bezig met een cursus Nederlands 's avonds nog.

ge moet dat verstaan, dat zijn mensen die vooruit willen en een weg uit de hangmat zoeken, gelijk welke weg, en ze willen er een inspanning voor doen.
Anna List is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 november 2018, 07:37   #17
Skobelev
Secretaris-Generaal VN
 
Skobelev's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 maart 2013
Locatie: Kinshasa aan de Dender
Berichten: 36.443
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Anna List Bekijk bericht
kuisvrouw die hier kwam is Koerdische, spreekt geen Nederlands en haar man ook niet, zij zijn allebei voltijds aan t werk (niet tegenstaand dat ze 4 kinders hebben)

als twee Nederlandsonkundige Koerden die willen werken een job vinden dan zal revenge ook wel kunnen werken mocht m willen he, hij zit nog 4 jaar van zijn pensioen af!

heb nogal wat meer respect voor die Koerden eigenlijk.
'k Heb liever dat ze die Koerden terugsturen. Zijn die hier ingeschreven of gewoon illegaal?
Skobelev is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 november 2018, 07:40   #18
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 14 februari 2014
Berichten: 34.839
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Anna List Bekijk bericht
nee dat is geen zwartwerk fredje, dat is officieel via vdab, ze zijn ook allebei bezig met een cursus Nederlands 's avonds nog.

ge moet dat verstaan, dat zijn mensen die vooruit willen en een weg uit de hangmat zoeken, gelijk welke weg, en ze willen er een inspanning voor doen.
Die mensen worden begeleid en geholpen. Die hebben vertalers en begeleiders. Iets waar de autochtoon kan naar fluiten. Trek uw plan is meestal het enige dat die te horen krijgt.
fred vanhove is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 november 2018, 07:40   #19
Anna List
Banneling
 
 
Geregistreerd: 28 september 2004
Berichten: 106.558
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Skobelev Bekijk bericht
'k Heb liever dat ze die Koerden terugsturen. Zijn die hier ingeschreven of gewoon illegaal?
ja die zijn hier ingeschreven en met alles in orde Skobelev.
en zij kuist nog heel behoorlijk ook, ook al niet makkelijk meer te vinden!

nu vind ik er eindelijk eens twee die effectief uw pensioen aan t betalen zijn en gij wilt die terugsturen???
Anna List is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 november 2018, 07:41   #20
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 14 februari 2014
Berichten: 34.839
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Skobelev Bekijk bericht
'k Heb liever dat ze die Koerden terugsturen. Zijn die hier ingeschreven of gewoon illegaal?
Niet te veel vragen stellen aub.
fred vanhove is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 04:09.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be