Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Godsdienst en levensovertuiging
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Godsdienst en levensovertuiging In dit forum kan je discussiëren over diverse godsdiensten en levensovertuigingen.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 6 maart 2012, 01:23   #461
praha
Secretaris-Generaal VN
 
praha's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 25 juni 2004
Berichten: 29.533
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door porpo Bekijk bericht
Dat is alles behalve waar.
toch wel... je gaat immers uit van het meest abstracte begrip dat je maar kan inbeelden.
Het eventueel bestaan van god ( al dan niet verkregen door een afleiding uit het redeneren )
God lijkt me toch wel een abstract begrip van jewelste, niet ?
praha is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 maart 2012, 01:34   #462
praha
Secretaris-Generaal VN
 
praha's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 25 juni 2004
Berichten: 29.533
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door porpo Bekijk bericht
Ah wel, daarom deze reacties hier.
Ik blijf nog altijd vragen om maar één voorbeeld uit te halen ook al is het van minste belangrijke zaken.
ah neen
Da's nu net omkering van bewijslast...Je maakt immers een stelling op die zou moeten gelden (en dan spreek ik niet eens over de onduidelijke aard en het open karakter ervan ) en die pas als er een tegenvoorbeeld zou komen zou vallen.

Da's gelijk ik zou stellen dat de tweedemachtswortel van elk natuurlijk getal een rationeel getal zou zijn en jou zou vragen om een tegenvoorbeeld anders blijft de stelling staan.
Beetje op de hoogte geef je me vervolgens onmiddellijk het voorbeeld van de wortel van 2 waarvan je weet dat dat niet uit te drukken is als een rationeel getal.
Neen hoor zeg ik dat is zeker uit te drukken als een breuk van twee natuurlijke getallen.
Einde discussie
( daar enkel het geven van een tegenvoorbeeld de stelling zou doen vallen...afleidingen zijn bv verboden )

Bovendien kreeg je hier reeds het tegenvoorbeeld.
Het is niet omdat jij een bepaald idee hebt dat iedereen zou handelen uit angst/hoop kosten/baten dat je dat idee maar meteen moet projecteren op een ander.
Je zegt zelf dat enkel mensen dat doen... geen dier of geen steen
Dan moet ieder mens dat voor zichzelf uitmaken tenzij je OBJECTIEF zou kunnen aantonen dat ge het beter weet en de andere dwaalt.
Want tenslotte is dat vermeend handelen in de geest van die andere... hij/zij beoordeelt die eventuele angst/hoop kosten/baten

Laatst gewijzigd door praha : 6 maart 2012 om 01:35.
praha is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 maart 2012, 01:43   #463
praha
Secretaris-Generaal VN
 
praha's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 25 juni 2004
Berichten: 29.533
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door porpo Bekijk bericht
En waarom niet?
omdat het 'waarom' van een complete ander orde is dan zomaar te zeggen dat het zou komen uit angst/vrees
Het 'waarom' kan je je over alles afvragen.

Waarom valt een steen ?
Omdat die vrees dat die daar in de lucht misschien nooit meer zal weerkeren en omdat die hoopt dat ie dan vlug terug is bij z'n broertjes en zusjes ?

Waarom hen ik na mijn 24 glas limonade ( die staat hier ) seffens de hik ?
Omdat ik vreesde dat ik niet geoeg had aan mijn 23-ste en hoopte op nog een 25-ste te drinken ?


Ik vrees dat je aan 't verzeilen zijt in kinderlijke nonsens-taalspelletjes (alweer) en dat voor de werkelijkheid aan te tonen die volgens jouw niet eens taal behoefde.

Laatst gewijzigd door praha : 6 maart 2012 om 01:44.
praha is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 maart 2012, 01:54   #464
praha
Secretaris-Generaal VN
 
praha's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 25 juni 2004
Berichten: 29.533
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door porpo Bekijk bericht
Natuurlijk (zullen) zijn er veel fenomenen.
De werkelijkheid kan iets anders zijn inderdaad daarom ook de nut van praktische rede.
Waarvan geweten is dat het een drogmethodiek is.
En dat heb je hier als met glans aangetoonddat daar niks mee aan te vangen valt.

Er zijn btw al 1001 filosofen geweest die dachten uit het redeneren wat te kunnen vertellen over de werkelijkheid.... er blijft er geen enkel overeind en alleen de meest recente die hun kaas gehaald hebben uit de neiuwe wetenschappelijke inzichten zijn nog redelijk juist te noemen.

Citaat:
Belangrijk is dat je met die fenomenen praktisch redenerend omgaat, rekening houdend met waarschijnlijkheid (stel dat dat waar/werkelijk is), belang (als dat niet waar/werkelijk is) en kosten (als dat waar/werkelijk is).
Die vlieger gaat op zolang je niet je eigen premisses inbouwt berustende op het eindstation.

Dat is verschil tussen wetenschap en geloof, porpo.
Geloof gaat uit van een besluit dat men wilt bereiken en de fenomenen ( die erin passen) worden in dat kader uitgelegd/ingepast met de nodige woordenspielerei ... de rest dat er niet inpast wordt handig onder de mat geschoven.

Wetenschap gaat uit van die fenomenen en ziet wat men er eventueel uit kan besluiten.
Uit die besluiten worden eventuele nieuwe fenomenen die zullen ontdekt worden voorspelt... en het spel herhaalt zich

Laatst gewijzigd door praha : 6 maart 2012 om 01:54.
praha is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 maart 2012, 01:58   #465
praha
Secretaris-Generaal VN
 
praha's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 25 juni 2004
Berichten: 29.533
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Svennies Bekijk bericht
Bon,ook een goedenacht toegewenst...

Maar waar zit hem nu de relevantie met het geloof,de keuze tussen de verscheidene godsdiensten,of de keuze om van géén enkele godsdienst deel uit te maken....
Tot nu toe ? ?... nog steeds geen klaarheid svennies.
Naar verluid hebben we ongeveer 5000 jaar aan opzoekwerk nodig om zelf tot de conclusie te kunnen komen dat den islam wel de juiste keuze moet zijn.

In afwachting vraagt ie ons hem maar op zijn woord te geloven zoals hij zijn vorige generatie geloofsgenoten op hun woord geloofde.
praha is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 maart 2012, 02:03   #466
Cynara Cardunculus
Banneling
 
 
Geregistreerd: 8 februari 2011
Locatie: Marrakech aan 't Scheldt
Berichten: 9.999
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door porpo Bekijk bericht
Ik zei een voorbeeld uit de praktijk en niet uit je verbeeldingen. In de praktijk slaap je omdat je rust hoopt en (moeilijk of helemaal niet kunnen functioneren) vreest. Zo simpel is dat.
triest toch voor al die vrezende moslims.
Ik slaap gewoon omdat ik moe ben.
Cynara Cardunculus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 maart 2012, 02:50   #467
Svennies
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 8 april 2008
Locatie: Mechelen
Berichten: 22.819
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door praha Bekijk bericht
Tot nu toe ? ?... nog steeds geen klaarheid svennies.
Tja,dat dacht ik dus ook.....

Zovéél verschillende wegen om een godsdienst te belijden,zovéél verschillende stromingen binnen elke godsdienst zelf die allemaal van zich beweren dat zij én zij alléén de enige ware weg van god naar het hemelse koninkrijk tonen...

En bijgevolg zowel alle andere godsdienststromingen en atheïsten als zijnde ketters worden omschreven en bijgevolg dienen uitgeroeid of bekeerd te worden....

Allen maken zij dezelfde fout en delen de mensen op in categorieën goed of slecht op de geloofsbasis alléén...

Ik als atheïst beoordeel de mensen op wie ze zijn,en welke goede én of slechte daden ze in hun leven stellen,ongeacht welk geloof ze ook mogen aanhangen...

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door praha Bekijk bericht
Naar verluid hebben we ongeveer 5000 jaar aan opzoekwerk nodig om zelf tot de conclusie te kunnen komen dat den islam wel de juiste keuze moet zijn.
Dat zal hij dan wel onweerlegbaar moeten kunnen bewijzen,en nét daar zal hij niet in slagen....

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door praha Bekijk bericht
In afwachting vraagt ie ons hem maar op zijn woord te geloven zoals hij zijn vorige generatie geloofsgenoten op hun woord geloofde.
Ik dacht het dus niet....

Als een god destijds zo almachtig over zijn onderdanen regeerde had hij wel meer tastbaars achtergelaten dat twee eeuwenoude boeken van wie de inhoud interpreteerbaar én rekbaar is tot in het oneindige....

Een échte almachtige god had destijds bij mozes ten teken van zijn macht zijn stenen tafelen dan wel reuzengroot kunnen beitelen in een granieten rotswand zodat ze duizenden jaren later nog te aanschouwen waren voor zijn volgelingen ...

Maar tja,kleitabletten zijn héél wat sneller gemaakt,die menselijke gemakzucht toch...
Svennies is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 maart 2012, 04:02   #468
revoleto
Banneling
 
 
Geregistreerd: 16 augustus 2011
Berichten: 992
Standaard

http://www.youtube.com/watch?v=TBeoBa4OC0w
revoleto is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 maart 2012, 04:21   #469
Elio di Supo
Banneling
 
 
Geregistreerd: 13 november 2007
Locatie: The Swamp
Berichten: 28.231
Standaard

Ik bewonder het geduld van al diegenen die nog met porpo in discussie willen gaan. Ik heb hem uiteindelijk maar op negeer gezet.

Zijn gekunsteld taalgebruik laat veel ruimte open voor misverstanden. Waarop hij dan vervolgens reageert dat de ander hem maar niet kan snappen. Wat dan weer lijdt tot eerder irritante en overbodige discussies.

Wie een God nodig heeft in zijn leven zal altijd wel redenen vinden om zijn bestaan aan te tonen. Sommigen gaan een stapje verder en willen dat bestaan ook aanvaard zien door hun "doelgroepen" die het licht nog moeten zien. Het lijkt me overbodig allemaal maar voor iemand die een onzichtbare autoriteit aanvaardt kan dit mss zeer zinvol zijn.
Elio di Supo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 maart 2012, 10:19   #470
Piero
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Piero's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 20 februari 2010
Locatie: Nederland
Berichten: 15.463
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door revoleto Bekijk bericht
"How to make somebody Muslim in 24 hours of brainwashing"

The video admits that the method is particularly effective on people who have never learned to think.
Piero is nu online   Met citaat antwoorden
Oud 6 maart 2012, 14:15   #471
daiwa
Secretaris-Generaal VN
 
daiwa's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 augustus 2004
Berichten: 45.570
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon Bekijk bericht
Zo is dat, u onderwerpen aan de islam is echte vrijheid!
daiwa is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 maart 2012, 20:09   #472
porpo
Europees Commissaris
 
porpo's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 20 juni 2009
Berichten: 6.053
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door djimi Bekijk bericht
Eten/slapen/een douche nemen/... zijn - helaas? gelukkig? - ook plezant.

Ik zie niet goed in waarom ik zou moeten vrezen die dingen niet te kunnen doen. Moet ik daar eerst filosofie voor studeren?


Als ik die dingen niet zou doen, zou ik waarschijnlijk wel op m'n gitaar zitten te tokkelen.

Zingen kan ik - helaas? gelukkig? - ook onder die douche doen
Ik spreek dat niet tegen. Het is nog steeds:
Niet willen spelen omdat je anders andere plezante dingen niet kan doen, en dit is dan los van de mogelijkheid van combinatie zoals het combineren van zingen met slapen of zingen met douche.

Dat is een.

En twee, je zegt zelf dat je die dingen verricht omdat ze plezant zijn, dus je kent andere dingen die niet plezant zijn, en die doe je niet. Je verricht wat plezant is omdat daar hoop erbij hoort (en vervolgens alles wat er bij hoop hoor zoals wil en wens enzovoort), en vice versa.

En natuurlijk moet je wel beseffen dat er graden, zoals ik in mijn laatste reactie zei, van hoop en vrees zijn. De laagste graad van vrees is gewoon niet willen en dat is een gevoel van onzekerheid, onveiligheid en/of ontevredenheid.
porpo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 maart 2012, 20:12   #473
porpo
Europees Commissaris
 
porpo's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 20 juni 2009
Berichten: 6.053
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door praha Bekijk bericht
Nu gaat het al over de vraag van het waarom ?
Van 'wet van de praktische rede' naar de 'rede die echt in werking gaat, die je bewust of onbewust' naar 'wat je doet uit angst/hoop kosten/baten' vlotjes over naar 'wil' en nu weer naar het 'waarom' en dat zonder enige deftige link.

Het 'waarom' dus .... tjah dat brengt ons gelijk buiten het domein van mensen, niet ?
Dan wordt het pas leuk... waarom doet dier x ding y en ding z niet... wat zegt de wet op de praktische rede erover ?
Bewust of onbewust in die zin van beseffen.
En de reden hoort bij hoop en vrees.
Ik doe iets omdat ik het wil omdat de ding an sich iets impliceert dat mijn wil uitlokt, dus ik hoop het, en daarachter zit een reden die je al dan niet beseft.

Wij spreken hier over mensen en niet over dieren. Dieren moeten hun eigen plan trekken.
porpo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 maart 2012, 20:15   #474
porpo
Europees Commissaris
 
porpo's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 20 juni 2009
Berichten: 6.053
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door praha Bekijk bericht
Tjha porpo ...
Je kunt er inderdaad wat van... van die twistgesprekken.
Ik vermoed dat het bij ou geen twistgesprek is als we alles maar slikken wat jij komt te vertellen.

Veel geleuter, ontzettend veel digressie, herformuleren en uithollen van eerdere definities, 0.0 reactie op vragen en bemerkingen van je opposant en als je klem zit draai je de bewijslast gewoonweg om.

Voor alle duidelijkeid... hier heb je in feite al losgelaten van die praktische rede "waarschijnlijkheid, belang en kosten" door het te gaan uihollen tot ''de rede die echt in werking gaat, die je bewust of onbewust volgt"
Tot nu toe ontbreekt iedere concrete en duidelijke definitie daarvan en zet je jezelf al meteen klem met dat stukje 'onbewust' ... tenminste als we dat begrip mogen nemen zoals ieder doorsnee mens dat neemt en weer niet je eigenste definitie
Soms kan ik daar inderdaad dieper op ingaan; ik heb daar stil bijgestaan en toen besefte ik dat het helemaal niet nodig is. De praktische rede is overduidelijk. Wij handelen in alles volgens het belang en kosten (deze die natuurlijk in graden, kleuren en maten zijn). Vrees voor niet voldoende kunnen slapen is nog steeds geen vrees voor helemaal niet kunnen slapen. Vrees voor een hoofdpijn is nog altijd geen vrees voor kanker, en vrees voor dure eten is nog altijd geen vrees voor helemaal geen eten te hebben ..
porpo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 maart 2012, 20:18   #475
porpo
Europees Commissaris
 
porpo's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 20 juni 2009
Berichten: 6.053
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Svennies Bekijk bericht
Bon,ook een goedenacht toegewenst...

Maar waar zit hem nu de relevantie met het geloof,de keuze tussen de verscheidene godsdiensten,of de keuze om van géén enkele godsdienst deel uit te maken....
Al beantwoord.
Een weg kiezen is altijd veiliger en belangrijker dan geen.
En heb je nog gehoord van "doe toch iets he.. doe iets.."?
En ten tweede, zie de andere topic rationalistisch vs. dogmatisch denken.
porpo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 maart 2012, 20:20   #476
porpo
Europees Commissaris
 
porpo's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 20 juni 2009
Berichten: 6.053
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door praha Bekijk bericht
toch wel... je gaat immers uit van het meest abstracte begrip dat je maar kan inbeelden.
Het eventueel bestaan van god ( al dan niet verkregen door een afleiding uit het redeneren )
God lijkt me toch wel een abstract begrip van jewelste, niet ?
Dat klopt want hier spreken we niet over het bestaan van God want het al dan niet bestaan van God is de werkelijkheid. Hier spreken wij over een fenomeen.

Je moet soms dat onderscheid kunnen maken anders begrijp jij nog steeds niet wat praktische rede is.
porpo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 maart 2012, 20:25   #477
porpo
Europees Commissaris
 
porpo's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 20 juni 2009
Berichten: 6.053
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door praha Bekijk bericht
ah neen
Da's nu net omkering van bewijslast...Je maakt immers een stelling op die zou moeten gelden (en dan spreek ik niet eens over de onduidelijke aard en het open karakter ervan ) en die pas als er een tegenvoorbeeld zou komen zou vallen.

Da's gelijk ik zou stellen dat de tweedemachtswortel van elk natuurlijk getal een rationeel getal zou zijn en jou zou vragen om een tegenvoorbeeld anders blijft de stelling staan.
Beetje op de hoogte geef je me vervolgens onmiddellijk het voorbeeld van de wortel van 2 waarvan je weet dat dat niet uit te drukken is als een rationeel getal.
Neen hoor zeg ik dat is zeker uit te drukken als een breuk van twee natuurlijke getallen.
Einde discussie
( daar enkel het geven van een tegenvoorbeeld de stelling zou doen vallen...afleidingen zijn bv verboden )

Bovendien kreeg je hier reeds het tegenvoorbeeld.
Het is niet omdat jij een bepaald idee hebt dat iedereen zou handelen uit angst/hoop kosten/baten dat je dat idee maar meteen moet projecteren op een ander.
Je zegt zelf dat enkel mensen dat doen... geen dier of geen steen
Dan moet ieder mens dat voor zichzelf uitmaken tenzij je OBJECTIEF zou kunnen aantonen dat ge het beter weet en de andere dwaalt.
Want tenslotte is dat vermeend handelen in de geest van die andere... hij/zij beoordeelt die eventuele angst/hoop kosten/baten
Ik snap niet wat je met iedereen bedoelt. Je mag ook aannemen dat het inductief is, maar ik geloof dat het strafsysteem voor iedereen, alle burgers, bedoeld is. Zij die een misdrijf willen begaan, hebben wat te hopen en vrezen. Degenen die geen misdrijf willen plegen hebben ook wat te hopen en te vrezen.

Wil dat zeggen dat er geen zotten tussen zitten die de straf niet vrezen?
Dat is niet wat ik beweer.

Laatst gewijzigd door porpo : 6 maart 2012 om 20:26.
porpo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 maart 2012, 20:30   #478
porpo
Europees Commissaris
 
porpo's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 20 juni 2009
Berichten: 6.053
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door praha Bekijk bericht
omdat het 'waarom' van een complete ander orde is dan zomaar te zeggen dat het zou komen uit angst/vrees
Het 'waarom' kan je je over alles afvragen.

Waarom valt een steen ?
Omdat die vrees dat die daar in de lucht misschien nooit meer zal weerkeren en omdat die hoopt dat ie dan vlug terug is bij z'n broertjes en zusjes ?

Waarom hen ik na mijn 24 glas limonade ( die staat hier ) seffens de hik ?
Omdat ik vreesde dat ik niet geoeg had aan mijn 23-ste en hoopte op nog een 25-ste te drinken ?


Ik vrees dat je aan 't verzeilen zijt in kinderlijke nonsens-taalspelletjes (alweer) en dat voor de werkelijkheid aan te tonen die volgens jouw niet eens taal behoefde.
Hoop en vrees kan je niet losmaken van het waarom als het gaat om handelen (van de mensen). Wij spreken nog altijd over mensen.

De praktische rede is geen taalspelletje, taalspelletjes zijn uw twistgesprekken om zéér overduidelijke realiteit tegen te spreken.

Beetje praktisch denken a.u.b! En gelieve minder twistgesprekken te voeren.
porpo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 maart 2012, 20:45   #479
porpo
Europees Commissaris
 
porpo's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 20 juni 2009
Berichten: 6.053
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door praha Bekijk bericht
Waarvan geweten is dat het een drogmethodiek is.
En dat heb je hier als met glans aangetoonddat daar niks mee aan te vangen valt.

Er zijn btw al 1001 filosofen geweest die dachten uit het redeneren wat te kunnen vertellen over de werkelijkheid.... er blijft er geen enkel overeind en alleen de meest recente die hun kaas gehaald hebben uit de neiuwe wetenschappelijke inzichten zijn nog redelijk juist te noemen.


Die vlieger gaat op zolang je niet je eigen premisses inbouwt berustende op het eindstation.

Dat is verschil tussen wetenschap en geloof, porpo.
Geloof gaat uit van een besluit dat men wilt bereiken en de fenomenen ( die erin passen) worden in dat kader uitgelegd/ingepast met de nodige woordenspielerei ... de rest dat er niet inpast wordt handig onder de mat geschoven.

Wetenschap gaat uit van die fenomenen en ziet wat men er eventueel uit kan besluiten.
Uit die besluiten worden eventuele nieuwe fenomenen die zullen ontdekt worden voorspelt... en het spel herhaalt zich
De wetenschap zelf is een fenomeen en het heeft geen nut om ermee te leren omgaan zonder praktische rede; ik denk dat het Barre Sinousi of Montagnie die der zei dat er altijd hoop in de wetenschap is. Zonder hoop kun je niet verder en sommigen drukken zelfs de rol van fantasie in de wetenschap uit. (lees 's wat over de combinatie van fantasie en rede bij Van 't Hoff).
porpo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 maart 2012, 20:50   #480
Steben
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Steben's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 februari 2006
Locatie: Zulte - temidden de Vloanders
Berichten: 17.903
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door porpo Bekijk bericht
(deze die natuurlijk in graden, kleuren en maten zijn). Vrees voor niet voldoende kunnen slapen is nog steeds geen vrees voor helemaal niet kunnen slapen. Vrees voor een hoofdpijn is nog altijd geen vrees voor kanker, en vrees voor dure eten is nog altijd geen vrees voor helemaal geen eten te hebben ..
Ik betwijfel dat. Gradaties ja, maar van hetzelfde.
Schrik voor duur eten is volgens mij te herleiden naar een zwakke vrees (gradatie ja) voor geen eten (zelfde oorsprong).
__________________
Baarle Werkgroep
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door duupje
Steben is nen goeie kerel
leve de manmanman club
Steben is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord


Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 17:08.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be