Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Archief > Onrust en terrorisme in Europa
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Onrust en terrorisme in Europa Parijs, Verviers, ... Discussies over de terreur van Islamitische Staat en Al Qaida op Europese bodem, Islamisten, Mohamedcartoons, en de opkomst van bewegingen Pegida, Vlativa, ...

Bekijk resultaten enquête: Bent U bang?
Ja, maar dat was ik voor de aanslagen in Parijs ook al 3 5,36%
Ja, sinds de aanslagen in Parijs 2 3,57%
Neen 40 71,43%
Ongerust maar niet bang 11 19,64%
Aantal stemmers: 56. Je mag niet stemmen in deze enquête

 
 
Discussietools
Oud 17 januari 2015, 18:08   #21
Snerror
Europees Commissaris
 
Geregistreerd: 13 mei 2010
Berichten: 7.445
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bobke Bekijk bericht
Dat is nu juist de denk fouf volgens mij.
Het geloof in het opperwezen moet niet verboden worden, wel het volgen van de leer van iemand die zich voor zijn profeet uitgaf.
Good point. Eigenlijk moet je dan toch echt geschift zijn om jezelf de boodschapper van God te wanen. ^^
Snerror is offline  
Oud 17 januari 2015, 18:08   #22
hamac
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
hamac's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 15 mei 2014
Locatie: Limbabwe
Berichten: 15.807
Standaard

Ik ben 'bang' in die zin dat ik 'bang ben van wel' dat er een aanslag in ons land komt.
De kans dat iemand slachtoffer wordt is voor de doorsnee inwoner kleiner dan door de bliksem getroffen te worden.
__________________
"Tact is the ability to tell someone to go to hell in such a way that they look forward to the trip" - Winston Churchill

Laatst gewijzigd door hamac : 17 januari 2015 om 18:09.
hamac is offline  
Oud 17 januari 2015, 18:09   #23
dalibor
Secretaris-Generaal VN
 
dalibor's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 mei 2014
Berichten: 20.789
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hypochonder Bekijk bericht
Ik vind het nogal typerend dat mensen die links aanhangen nu zo bang zijn. Jullie politieke strekking heeft die terroristen hier binnen gelaten en nu zitten jullie in een hoekje te beven omdat jullie bang zijn.


Ik ben niet bang en ik zal ook geen drukke plaatsen mijden als ik er moet zijn. België is en blijft nog altijd een veilig land.
"Hier binnen gelaten"? Het gaat om mensen die hier zijn geboren. Of ga je de migratie van de jaren '50 en '60 nog eens uit de gracht halen? Fair enough, maar dat was een beslising van de hele politieke klasse van toen. En op zich geen verkeerde beslissing.
dalibor is offline  
Oud 17 januari 2015, 18:11   #24
Supe®Staaf
Secretaris-Generaal VN
 
Supe®Staaf's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 juni 2002
Berichten: 43.125
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hypochonder Bekijk bericht
Ik vind het nogal typerend dat mensen die links aanhangen nu zo bang zijn. Jullie politieke strekking heeft die terroristen hier binnen gelaten en nu zitten jullie in een hoekje te beven omdat jullie bang zijn.
Vergeet evenmin dat het ook de linksen zijn die steeds restricties hebben gehad ten aanzien van de vrije meningsuiting.
Dat geeft moslims een extra wapen in de ideologische strijd.
__________________
Voor Vorstelijke salarissen..Voor Vrijheid van meningsuiting En Voor Rechtstreekse democratie
Supe®Staaf is offline  
Oud 17 januari 2015, 18:14   #25
Supe®Staaf
Secretaris-Generaal VN
 
Supe®Staaf's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 juni 2002
Berichten: 43.125
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door dalibor Bekijk bericht
"Hier binnen gelaten"? Het gaat om mensen die hier zijn geboren. Of ga je de migratie van de jaren '50 en '60 nog eens uit de gracht halen? Fair enough, maar dat was een beslising van de hele politieke klasse van toen. En op zich geen verkeerde beslissing.
Als je daar nu nog niet anders over denkt, dan scheelt er wat...
Hier gebracht of hier geboren, speelt eigenlijk geen rol: hun leefwijze en cultuur, is niet te verzoenen met ons samenlevingsmodel.
In assimilatie of aanpassing geloof ik niet.
De beste oplossing is waarlijk dat elk samenlevingsmodel zich op een afgesloten territorium realiseert.
Goede afspraken, maken goede vrienden.
We leven zelfs gescheiden van onze vrienden en familie, waarom zouden we dan niet apart leven van mensen waar we niks willen mee te maken hebben?
__________________
Voor Vorstelijke salarissen..Voor Vrijheid van meningsuiting En Voor Rechtstreekse democratie
Supe®Staaf is offline  
Oud 17 januari 2015, 19:30   #26
Hypochonder
Secretaris-Generaal VN
 
Hypochonder's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 december 2008
Berichten: 21.895
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door dalibor Bekijk bericht
"Hier binnen gelaten"? Het gaat om mensen die hier zijn geboren. Of ga je de migratie van de jaren '50 en '60 nog eens uit de gracht halen? Fair enough, maar dat was een beslising van de hele politieke klasse van toen. En op zich geen verkeerde beslissing.
Het gaat niet alleen over "binnen laten" het gaat tevens over het oogluikend toestaan van radicalisering onder het mom van politieke correctheid. Nergens is Europa is de radicalisering van moslimjongeren zo hoog als in België. Denk je dat dat vanzelf is gekomen?
Hypochonder is offline  
Oud 17 januari 2015, 20:24   #27
Bobke
Secretaris-Generaal VN
 
Bobke's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 december 2002
Locatie: Waasland
Berichten: 43.633
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door dalibor Bekijk bericht
"Hier binnen gelaten"? Het gaat om mensen die hier zijn geboren. Of ga je de migratie van de jaren '50 en '60 nog eens uit de gracht halen? Fair enough, maar dat was een beslising van de hele politieke klasse van toen. En op zich geen verkeerde beslissing.
Het zal u verwonderen, maar als men hun ouders in de jaren '50 en '60 niet naar hier gehaald dan konden ze hier niet geboren zijn.
En wat was er eigenlijk goed aan die beslissing?
Ze zijn er alvast rap mee gestopt.
Bobke is offline  
Oud 17 januari 2015, 20:30   #28
Eurosceptic
Minister
 
Geregistreerd: 19 mei 2014
Berichten: 3.779
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Amon_Re Bekijk bericht
Even een poll, deze is anoniem dus graag eerlijk antwoorden. Afgaande op sommige commentaren en reacties heb ik de indruk dat er effectief wel angst is in België voor terreur aanslagen.

Bent U bang? Vrees je dat je vandaag meer gevaar loopt dan gisteren?
Ik laat me niet bang maken door die enorme mediapropaganda.

Maar ik blijf me afvragen met welk doel men deze affaire zo opblaast
Eurosceptic is offline  
Oud 17 januari 2015, 21:16   #29
Zeus
Europees Commissaris
 
Zeus's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 8 oktober 2012
Locatie: het beloftevolle land
Berichten: 6.875
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Eurosceptic Bekijk bericht
Ik laat me niet bang maken door die enorme mediapropaganda.

Maar ik blijf me afvragen met welk doel men deze affaire zo opblaast
Laat mij raden; iets met de new world order en wo III?
__________________
Bart De Wever: "De enige bijdrage die de Vlaamse Beweging vandaag nog kan leveren aan een onafhankelijk Vlaanderen, is ophouden te bestaan"
Jan Jambon: "Les transferts Nord-Sud, ça nous aide juste pour le marketing. Mais en fait, ça ne nous intéresse pas"
Bourgeois: "onafhankelijkheid is iets uit de 19de eeuw"
Zeus is offline  
Oud 17 januari 2015, 21:20   #30
Nietzsche
Secretaris-Generaal VN
 
Nietzsche's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 15 april 2012
Berichten: 41.336
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zeus Bekijk bericht
Laat mij raden; iets met de new world order en wo III?
Je trekt het in het belachelijke.
Nietzsche is offline  
Oud 17 januari 2015, 21:31   #31
Zeus
Europees Commissaris
 
Zeus's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 8 oktober 2012
Locatie: het beloftevolle land
Berichten: 6.875
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nietzsche Bekijk bericht
Je trekt het in het belachelijke.
Wat een opmerkzaam jongetje ben jij toch!
__________________
Bart De Wever: "De enige bijdrage die de Vlaamse Beweging vandaag nog kan leveren aan een onafhankelijk Vlaanderen, is ophouden te bestaan"
Jan Jambon: "Les transferts Nord-Sud, ça nous aide juste pour le marketing. Mais en fait, ça ne nous intéresse pas"
Bourgeois: "onafhankelijkheid is iets uit de 19de eeuw"
Zeus is offline  
Oud 17 januari 2015, 21:44   #32
epicurist_dirk
Staatssecretaris
 
epicurist_dirk's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 maart 2003
Berichten: 2.988
Standaard

Zeker niet bang. Moslim, ok. Maar niets belet mij voorzichtig te zijn. Omdat ik als ik en hoofd doek dit zie als eerste signaal van slaafse islam opvolging. Als ik er dan nog een baardman zoals de islam ze omschrijft bij zie lopen. T’ja dan verdenk hen er van onze normen en waarden te bagatelliseren ten voordeel van de Sharia. Wat dus inhoud dat ze zich nooit zullen aanpassen, integendeel. Er alles zullen aan doen hun ding te bereiken.

Het begint al!
Ze zullen u in slaap sussen met deze rustgevende analyse: het Westen is de oorzaak van het islamitische terrorisme. Islam is de religie van vrede!

Zelfcensuur is niet minder schadelijk voor de vrije wereld dan het islamitische terrorisme..
__________________
Al heb ik dyslexie, toch probeer ik mijn denken te beschrijven. Ik droom van een kanton systeem hier, met veilig vlot functioneel
directe referendum kiezen met GSM gecombineerd met itsme veiligheid. Minimale federale toestand zoals in het democratische goed politiek, economische functionerende Zwitserland. Waardoor ik tot nu toe geen enkele partij kan steunen.
epicurist_dirk is offline  
Oud 17 januari 2015, 22:11   #33
Eurosceptic
Minister
 
Geregistreerd: 19 mei 2014
Berichten: 3.779
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zeus Bekijk bericht
Laat mij raden; iets met de new world order en wo III?
Uw screenname alleen al geeft aan hoe geweldig jij jezelf en je superieure standpunten vindt. Je had beter gekozen voor Narcissus.

Ik hoop dat je veel hebt geïnvesteerd in US dollars en je hele winstmarge naar de kl**** gaat wanneer hij crasht.

Laatst gewijzigd door Eurosceptic : 17 januari 2015 om 22:12.
Eurosceptic is offline  
Oud 17 januari 2015, 22:12   #34
DucDEnghien
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 27 juli 2011
Berichten: 14.308
Standaard

Ik heb geen schrik van amateurs. Ook al hebben ze in Frankrijk jammer genoeg veel schade aangericht, als je over heel de lijn hun gedrag analyseert, blijken ze heel erg onvoorbereid te zijn, de meest domme fouten te maken en veel te overvloedig gebruik te maken van open communicatie netwerken. En dan wil ik het niet eens hebben over hun narcistisch gedrag op sociale netwerken.
DucDEnghien is offline  
Oud 17 januari 2015, 22:21   #35
Gipsy
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 26 november 2013
Berichten: 19.586
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Amon_Re Bekijk bericht
Even een poll, deze is anoniem dus graag eerlijk antwoorden. Afgaande op sommige commentaren en reacties heb ik de indruk dat er effectief wel angst is in België voor terreur aanslagen.

Bent U bang? Vrees je dat je vandaag meer gevaar loopt dan gisteren?

Nee.
Gipsy is offline  
Oud 18 januari 2015, 01:19   #36
djimi
Secretaris-Generaal VN
 
djimi's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 januari 2006
Locatie: Brussels Hoofdstedelijk Gewest
Berichten: 32.328
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Amon_Re Bekijk bericht
... De enige vijand van een religie is educatie en ook dat wapen is niet opgewassen tegen full on brainwashing.

Dat heb ik tot mijn grote teleurstelling, spijt en ergernis de voorbije dagen mogen ondervinden

Zelfs leerlingen die ik er tot voor kort nog van durfde te verdenken meer dan gemiddeld intelligent te zijn blijken niet(s) te (willen?) begrijpen, voor zover ze al bereid zijn ook eens een andere klok te horen dan deze die hun diverse goeroes van verschillend pluimage laten luiden.

En néén, ik heb het hier niet uitsluitend over 'moslim(a)s'.

Daar ik dan ook nog eens les geef in het 'enseignement secondaire général' begin ik het ergste te vrezen voor de "Fédération Wallonie-Bruxelles", en dan vooral voor het "Bruxelles" waar de autochtonen ondertussen een steeds kleiner wordende minderheid zijn.


Ik begin er héél ernstig over na te denken een andere job te zoeken omdat ik absoluut geen zin heb in een toestand van totale depressie domme dingen te gaan doen.

Deze namiddag ben ik bij de spoeddiensten van een ziekenhuis alhier hulp gaan zoeken.

Ik kreeg, naast de raad komende maandag een afspraak te regelen met een psycholoog, een "xanaxke"
__________________
"HELL IS EMPTY, AND ALL THE DEVILS ARE HERE."
(W. Shakespeare)
https://www.youtube.com/watch?v=FuFtfhOipNQ
https://www.youtube.com/watch?v=etviGf1uWlg
djimi is offline  
Oud 18 januari 2015, 01:23   #37
djimi
Secretaris-Generaal VN
 
djimi's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 januari 2006
Locatie: Brussels Hoofdstedelijk Gewest
Berichten: 32.328
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door DucDEnghien Bekijk bericht
Ik heb geen schrik van amateurs. Ook al hebben ze in Frankrijk jammer genoeg veel schade aangericht, als je over heel de lijn hun gedrag analyseert, blijken ze heel erg onvoorbereid te zijn, de meest domme fouten te maken en veel te overvloedig gebruik te maken van open communicatie netwerken. En dan wil ik het niet eens hebben over hun narcistisch gedrag op sociale netwerken.
Als de 'amateurs' al voor zo'n miserie kunnen zorgen, kan ik alleen maar hopen dat de 'professionals' ruim op tijd uitgeschakeld worden.

Of zouden die laatsten niet bestaan?

__________________
"HELL IS EMPTY, AND ALL THE DEVILS ARE HERE."
(W. Shakespeare)
https://www.youtube.com/watch?v=FuFtfhOipNQ
https://www.youtube.com/watch?v=etviGf1uWlg
djimi is offline  
Oud 18 januari 2015, 02:15   #38
Knuppel
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 21 juni 2002
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 115.049
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door djimi Bekijk bericht
Dat heb ik tot mijn grote teleurstelling, spijt en ergernis de voorbije dagen mogen ondervinden

Zelfs leerlingen die ik er tot voor kort nog van durfde te verdenken meer dan gemiddeld intelligent te zijn blijken niet(s) te (willen?) begrijpen, voor zover ze al bereid zijn ook eens een andere klok te horen dan deze die hun diverse goeroes van verschillend pluimage laten luiden.

En néén, ik heb het hier niet uitsluitend over 'moslim(a)s'.

Daar ik dan ook nog eens les geef in het 'enseignement secondaire général' begin ik het ergste te vrezen voor de "Fédération Wallonie-Bruxelles", en dan vooral voor het "Bruxelles" waar de autochtonen ondertussen een steeds kleiner wordende minderheid zijn.


Ik begin er héél ernstig over na te denken een andere job te zoeken omdat ik absoluut geen zin heb in een toestand van totale depressie domme dingen te gaan doen.

Deze namiddag ben ik bij de spoeddiensten van een ziekenhuis alhier hulp gaan zoeken.

Ik kreeg, naast de raad komende maandag een afspraak te regelen met een psycholoog, een "xanaxke"
Je hebt dus met schade en schande ondervonden dat al je moeite en inzet NIETS heeft opgeleverd.

Ik heb dat 20 jaar geleden ook al ondervonden, maar werd voor racist uitgescholden omdat ik de enig juiste conclusie trok uit mijn persoonlijke ervaringen met zogenaamd "gematigde" moslims.

Zet er je geestelijke én lichamelijke gezondheid niet voor op het spel, en maak dat je zo vlug mogelijk weg geraakt uit die verloren stad. De stad waarvan ik al heel lang voorspel dat we ze moeten loslaten, want dat ze als eerste van het land zal branden.
En ze zal véél harder branden dan een kleine twee eeuwen geleden.
Blijf van de zware antidepressiva af en genees jezelf.
Zoek zinvol werk, maar vertrek hoe dan ook uit de gedoemde omgeving die je ziek maakt.
__________________
Panda:Er is niets mis met die uitspraak uit de mond van Toback of Francken.Uiteraard wel als dat uit de bek van PhDW zou komen.De eerste 2 zijn democraten, de laatste is een fascist.
Knuppel is offline  
Oud 18 januari 2015, 02:16   #39
Knuppel
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 21 juni 2002
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 115.049
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door djimi Bekijk bericht
Als de 'amateurs' al voor zo'n miserie kunnen zorgen, kan ik alleen maar hopen dat de 'professionals' ruim op tijd uitgeschakeld worden.

Of zouden die laatsten niet bestaan?

Je verwacht toch geen antwoord op je nochtans uiterst terechte vraag?
__________________
Panda:Er is niets mis met die uitspraak uit de mond van Toback of Francken.Uiteraard wel als dat uit de bek van PhDW zou komen.De eerste 2 zijn democraten, de laatste is een fascist.
Knuppel is offline  
Oud 18 januari 2015, 02:34   #40
djimi
Secretaris-Generaal VN
 
djimi's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 januari 2006
Locatie: Brussels Hoofdstedelijk Gewest
Berichten: 32.328
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel Bekijk bericht
Je hebt dus met schade en schande ondervonden dat al je moeite en inzet NIETS heeft opgeleverd.

Ik heb dat 20 jaar geleden ook al ondervonden, maar werd voor racist uitgescholden omdat ik de enig juiste conclusie trok uit mijn persoonlijke ervaringen met zogenaamd "gematigde" moslims.

Zet er je geestelijke én lichamelijke gezondheid niet voor op het spel, en maak dat je zo vlug mogelijk weg geraakt uit die verloren stad. De stad waarvan ik al heel lang voorspel dat we ze moeten loslaten, want dat ze als eerste van het land zal branden.
En ze zal véél harder branden dan een kleine twee eeuwen geleden.
Blijf van de zware antidepressiva af en genees jezelf.
Zoek zinvol werk, maar vertrek hoe dan ook uit de gedoemde omgeving die je ziek maakt.
Ik heb niet het gevoel dat mijn werk NIETS heeft opgeleverd, maar wél BITTER WEINIG.

Zolang ik mij gesteund weet door 'mensen met een goed hart' wil ik blijven vechten voor waar ik voor sta (ook al moet ik er hun 'slecht karakter' bij nemen ).

"Si tous les dégoutés s'en vont, il ne restera que les dégoutants", nietwaar.

Maar ik geef toe: het werd mij de laatste tijd écht wel een beetje te véél.

Het kan evenwel verkeren.

Dat is tenminste toch wat ik mij door Bredero wijs heb laten maken.

En:

"Point n'est besoin de croire pour entreprendre,
ni de réussir pour persévérer."

Vriendelijke groet,

"djimi"
__________________
"HELL IS EMPTY, AND ALL THE DEVILS ARE HERE."
(W. Shakespeare)
https://www.youtube.com/watch?v=FuFtfhOipNQ
https://www.youtube.com/watch?v=etviGf1uWlg
djimi is offline  
 


Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 17:22.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be