Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Over koetjes en kalfjes...
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Over koetjes en kalfjes... Op verzoek van de gebruikers van dit forum: een hoekje waarin je over vanalles en nog wat kan praten... De boog moet namelijk niet altijd gespannen staan hé.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 3 april 2018, 10:13   #21
Tavek
Banneling
 
 
Geregistreerd: 11 januari 2004
Berichten: 66.569
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kojak Bekijk bericht
Deels heb je nu wel een punt, maar van de andere kant wil iedereen zo'n smartdinges hebben hé.
Voor een stuk ben je nu dus wel appeltjes met peertjes aan het vergelijken.
De markt van de uurwerken, die kent dat probleem niet omdat het niet via reclame ed in onze strot geduwd wordt.
Ahneen ?

Nochtans genoeg reclame voor uurwerken die meer als een maandloon kosten in de boekskes, in de cinema, op tv....

Alweer: waarom zagen, als je een smartphone van dezelfde fabrikant kan kopen voor 1/4 van de prijs (Iphone SE) die het gros van de functionaliteit heeft van de X ?

Men mag dus gene luxe producten meer aanbieden omdat er wat zagers zijn die dat decadent vinden ?
Tavek is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 april 2018, 10:14   #22
Tavek
Banneling
 
 
Geregistreerd: 11 januari 2004
Berichten: 66.569
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Anna List Bekijk bericht
voor wie professioneel niet aan iOS gebonden zit maar ook Android kan/mag nemen, maar één advies :

OnePlus.

best ever.
Android is rommel.

Sorry, heb al een hele reeks androids gehad, en IOs is veel stabieler en functioneler.
Tavek is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 april 2018, 11:09   #23
Xenophon
Secretaris-Generaal VN
 
Xenophon's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 21 september 2009
Berichten: 98.352
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dadeemelee Bekijk bericht
Zoveel geld geef ik nog niet aan een laptop. Met zo'n zaken ben je beter dat je een mid-range koopt en die frequenter vervangt.
Ja, ik was zoiets aan het denken. Die dingen kosten meer dan mijn HP Pavilion.
__________________
Citaat:
Ta gueule!
Xenophon is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 april 2018, 11:09   #24
Xenophon
Secretaris-Generaal VN
 
Xenophon's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 21 september 2009
Berichten: 98.352
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tavek Bekijk bericht
Android is rommel.

Sorry, heb al een hele reeks androids gehad, en IOs is veel stabieler en functioneler.
Wat maakt het uit, uw werkgever betaald toch alles.
__________________
Citaat:
Ta gueule!
Xenophon is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 april 2018, 11:12   #25
Tavek
Banneling
 
 
Geregistreerd: 11 januari 2004
Berichten: 66.569
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon Bekijk bericht
Wat maakt het uit, uw werkgever betaald toch alles.
Dus ik pak mij hetgene dat het beste werkt.
Tavek is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 april 2018, 11:33   #26
Anna List
Banneling
 
 
Geregistreerd: 28 september 2004
Berichten: 106.558
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tavek Bekijk bericht
Android is rommel.

Sorry, heb al een hele reeks androids gehad, en IOs is veel stabieler en functioneler.
ik heb die ervaring niet meer bij de OnePlus (5T)
Anna List is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 april 2018, 11:36   #27
Tavek
Banneling
 
 
Geregistreerd: 11 januari 2004
Berichten: 66.569
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Anna List Bekijk bericht
ik heb die ervaring niet meer bij de OnePlus (5T)
Kan zijn. Mijn ervaring met een hele reeks samsungs is erbarmelijk. Eentje crashte zelfs dagelijks.

Ik heb nu iphone en dat is de eerste telefoon sinds lang die goed dienst doet als drukgebruikte telefoon voor proffesioneel gebruik.
Tavek is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 april 2018, 11:37   #28
Tavek
Banneling
 
 
Geregistreerd: 11 januari 2004
Berichten: 66.569
Standaard

En neen, gene X.

Maar als iemand zo ene wilt hebben, who am I to judge.
Tavek is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 april 2018, 11:44   #29
Anna List
Banneling
 
 
Geregistreerd: 28 september 2004
Berichten: 106.558
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tavek Bekijk bericht
Kan zijn. Mijn ervaring met een hele reeks samsungs is erbarmelijk. Eentje crashte zelfs dagelijks.

Ik heb nu iphone en dat is de eerste telefoon sinds lang die goed dienst doet als drukgebruikte telefoon voor proffesioneel gebruik.
mijn ervaring ook, met Samsung.
naar mijn aanvoelen omdat Samsung in de oorlog om data constant eigen apps in de plaats wil stellen met androiddelen zelf wat dan conflicten geeft.
bij de OnePlus heb je dat niet.
Anna List is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 april 2018, 11:50   #30
Tavek
Banneling
 
 
Geregistreerd: 11 januari 2004
Berichten: 66.569
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Anna List Bekijk bericht
mijn ervaring ook, met Samsung.
naar mijn aanvoelen omdat Samsung in de oorlog om data constant eigen apps in de plaats wil stellen met androiddelen zelf wat dan conflicten geeft.
bij de OnePlus heb je dat niet.
Ik kan niet oordelen over OnePlus aangezien ik die nog niet hebt gebruikt
Tavek is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 april 2018, 12:40   #31
hamac
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
hamac's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 15 mei 2014
Locatie: Limbabwe
Berichten: 15.807
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dadeemelee Bekijk bericht
Zoveel geld geef ik nog niet aan een laptop. Met zo'n zaken ben je beter dat je een mid-range koopt en die frequenter vervangt.
Ik geef max €500 uit aan een smartphone (Oneplus 3 op dit moment), maar mijn laptops zijn altijd high-end Lenovo Thinkpad van +€2000. Ik doe daar 3 jaar mee en gaat dan (op dat ogenblik nog steeds met betere specs dan goedkopere nieuwe) naar mijn zoon voor nog eens 3 jaar.

Om de 3 jaar twee goedkopere laptops kopen kost evenveel en dan hebben we beiden nooit een goede.
__________________
"Tact is the ability to tell someone to go to hell in such a way that they look forward to the trip" - Winston Churchill
hamac is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 april 2018, 12:42   #32
hamac
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
hamac's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 15 mei 2014
Locatie: Limbabwe
Berichten: 15.807
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Anna List Bekijk bericht
voor wie professioneel niet aan iOS gebonden zit maar ook Android kan/mag nemen, maar één advies :

OnePlus.

best ever.
Ik heb ook een Oneplus 3 en mijn dochter een Oneplux X.
Maar ik stel wel vast dat ze hun prijzen bij elk nieuw model ook steeds naar boven opdrijven. Maar tav de high-end modellen van de concurrenten zijn ze voor dezelfde of betere specs nog altijd een pak goedkoper.
__________________
"Tact is the ability to tell someone to go to hell in such a way that they look forward to the trip" - Winston Churchill
hamac is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 april 2018, 13:04   #33
Dadeemelee
Secretaris-Generaal VN
 
Dadeemelee's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 mei 2015
Locatie: Vlaams-Brabant
Berichten: 69.923
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door hamac Bekijk bericht
Ik geef max €500 uit aan een smartphone (Oneplus 3 op dit moment), maar mijn laptops zijn altijd high-end Lenovo Thinkpad van +€2000. Ik doe daar 3 jaar mee en gaat dan (op dat ogenblik nog steeds met betere specs dan goedkopere nieuwe) naar mijn zoon voor nog eens 3 jaar.

Om de 3 jaar twee goedkopere laptops kopen kost evenveel en dan hebben we beiden nooit een goede.
Zijn de Thinkpads nog altijd evengoed als ten tijde van IBM? Die waren steengoed, maar ook steenduur. Ik heb er nog eentje uit 1998 en die werkt nog altijd perfect (knoopcelletje regelmatig vervangen).

Voor mijzelf koop ik enkel nog Dell. Elke 3-4 jaar een nieuwe van rond de 700 Euro. Nog nooit 1 probleem gehad. Alle andere merken die ik gehad heb waren miserie.
Dadeemelee is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 april 2018, 13:38   #34
Tavek
Banneling
 
 
Geregistreerd: 11 januari 2004
Berichten: 66.569
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door hamac Bekijk bericht
Ik geef max €500 uit aan een smartphone (Oneplus 3 op dit moment), maar mijn laptops zijn altijd high-end Lenovo Thinkpad van +€2000. Ik doe daar 3 jaar mee en gaat dan (op dat ogenblik nog steeds met betere specs dan goedkopere nieuwe) naar mijn zoon voor nog eens 3 jaar.

Om de 3 jaar twee goedkopere laptops kopen kost evenveel en dan hebben we beiden nooit een goede.
Ik heb nu een Lenovo thinkpad P71 met IPS scherm, full option om het in autotermen te stellen.

Ook om de drie jaar wissel ik. Maar alweer: ik betaal dat ding wel niet zelf. En na 3 jaar koop ik die over voor een appel en ei (50 euro ofzo) en gebruik ik hem thuis (kinderen, vrouwlief, enz...).

vergelijkbaar aan u dus.
Tavek is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 april 2018, 13:38   #35
Anna List
Banneling
 
 
Geregistreerd: 28 september 2004
Berichten: 106.558
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door hamac Bekijk bericht
Ik heb ook een Oneplus 3 en mijn dochter een Oneplux X.
Maar ik stel wel vast dat ze hun prijzen bij elk nieuw model ook steeds naar boven opdrijven. Maar tav de high-end modellen van de concurrenten zijn ze voor dezelfde of betere specs nog altijd een pak goedkoper.
dat klopt wel, ze zijn geen prijsbuster meer, maar als je specs vergelijkt toch nog steeds een goeie 30% goedkoper (en volgens mij beter van kwaliteit)

laptops hebben wij hier op de job altijd HP en ik dus ook thuis, maar als ik die vergelijk met de Apple laptops van mijn kinderen ... dan levert HP echt wel een zwak product of Apple een oerdegelijk, ondanks de prijs zijn geld waard die Apples ...

Laatst gewijzigd door Anna List : 3 april 2018 om 13:38.
Anna List is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 april 2018, 15:16   #36
BigF
Secretaris-Generaal VN
 
BigF's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 januari 2005
Berichten: 25.284
Standaard

Ieder zijn meug natuurlijk.
Voor de ene is dat makkelijk te betalen en die koopt dat.
Voor de andere is die prijs veel te hoog en die koopt iets anders.

Toch raar dat er steevast gemekkerd wordt over de (torenhoge) prijzen van bepaalde gsm's en praktisch nooit over de even sterk uiteenlopende prijzen bij andere produkten.

Iemand die geen Bentley kan betalen koopt een Opel ofzo. Maar daar lees je zelden gemekker over. Tot het over gsm's gaat en dan zou plots iedere fabrikant eenzelfde lage prijs moeten hanteren...

Laat Apple vragen wat ze willen. Als ze dan plots geen of veel te weinig phones verkopen is dat vooral hun probleem. Degene voor wie de Apple-prijs te hoog is (incl mezelf) kunnen toch ook verder met hun Samsumg/Motorola/Huawei/Nogietsanders?
__________________
It's just a ride.
BigF is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 april 2018, 15:26   #37
BigF
Secretaris-Generaal VN
 
BigF's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 januari 2005
Berichten: 25.284
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Anna List Bekijk bericht
laptops hebben wij hier op de job altijd HP en ik dus ook thuis, maar als ik die vergelijk met de Apple laptops van mijn kinderen ... dan levert HP echt wel een zwak product of Apple een oerdegelijk, ondanks de prijs zijn geld waard die Apples ...
Qua laptops en computers zweer ik ook al jaren bij Apple. Mijn desktop (een Mac Mini uit 2012) draait nog steeds zonder problemen, krijgt nog steeds de laatste updates binnen en pakt alles aan wat ik er al ooit op aangesloten heb. En dat ding kostte me destijds iets van een 700 euro, wat ik niet overdreven vind voor een computer die al 6 jaar probleemloos draait.

Geen blauwe schermen, geen virustoestanden (ook al roept de Windows gemeenschap al decennia dat dat ooit wel gaat veranderen) en geen programma's die het besturingssysteem bij vastlopen mee de dieperik insleuren. Niks opnieuw installeren, niks register opkuisen, niks liggen hooien in het BIOS,... die dingen draaien gewoon.
En dat was in het verleden met mijn windows-pc's ooit wel even anders. En als ik dan de toestanden bekijk die mijn dochter met haar Toshiba laptop al heeft voorgehad lijkt mij er dat in de laatste jaren niet echt op verbeterd geworden. Die wordt bij het begin van volgend schooljaar ook ingewisseld voor een Apple laptop.

Dus ja, als het op laptops/pc's aankomt betaal ik graag ietsje meer (al valt dat eigenlijk nog hard mee). Een gsm heb ik liever wat goedkoper omdat ik zelden langer dan 1,5 a 2 jaar met een gsm doe.
__________________
It's just a ride.
BigF is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 april 2018, 15:30   #38
Tavek
Banneling
 
 
Geregistreerd: 11 januari 2004
Berichten: 66.569
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door BigF Bekijk bericht
Qua laptops en computers zweer ik ook al jaren bij Apple. Mijn desktop (een Mac Mini uit 2012) draait nog steeds zonder problemen, krijgt nog steeds de laatste updates binnen en pakt alles aan wat ik er al ooit op aangesloten heb. En dat ding kostte me destijds iets van een 700 euro, wat ik niet overdreven vind voor een computer die al 6 jaar probleemloos draait.

Geen blauwe schermen, geen virustoestanden (ook al roept de Windows gemeenschap al decennia dat dat ooit wel gaat veranderen) en geen programma's die het besturingssysteem bij vastlopen mee de dieperik insleuren. Niks opnieuw installeren, niks register opkuisen, niks liggen hooien in het BIOS,... die dingen draaien gewoon.
En dat was in het verleden met mijn windows-pc's ooit wel even anders. En als ik dan de toestanden bekijk die mijn dochter met haar Toshiba laptop al heeft voorgehad lijkt mij er dat in de laatste jaren niet echt op verbeterd geworden. Die wordt bij het begin van volgend schooljaar ook ingewisseld voor een Apple laptop.

Dus ja, als het op laptops/pc's aankomt betaal ik graag ietsje meer (al valt dat eigenlijk nog hard mee). Een gsm heb ik liever wat goedkoper omdat ik zelden langer dan 1,5 a 2 jaar met een gsm doe.
Als ik prive eentje moet kopen, voor surfen/email/enz...wordt het ook een Apple macbook.

Op het werk voldoend die apparaten niet.
Tavek is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 april 2018, 16:26   #39
Xenophon
Secretaris-Generaal VN
 
Xenophon's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 21 september 2009
Berichten: 98.352
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door BigF Bekijk bericht
Qua laptops en computers zweer ik ook al jaren bij Apple. Mijn desktop (een Mac Mini uit 2012) draait nog steeds zonder problemen, krijgt nog steeds de laatste updates binnen en pakt alles aan wat ik er al ooit op aangesloten heb. En dat ding kostte me destijds iets van een 700 euro, wat ik niet overdreven vind voor een computer die al 6 jaar probleemloos draait.

Geen blauwe schermen, geen virustoestanden (ook al roept de Windows gemeenschap al decennia dat dat ooit wel gaat veranderen) en geen programma's die het besturingssysteem bij vastlopen mee de dieperik insleuren. Niks opnieuw installeren, niks register opkuisen, niks liggen hooien in het BIOS,... die dingen draaien gewoon.
En dat was in het verleden met mijn windows-pc's ooit wel even anders. En als ik dan de toestanden bekijk die mijn dochter met haar Toshiba laptop al heeft voorgehad lijkt mij er dat in de laatste jaren niet echt op verbeterd geworden. Die wordt bij het begin van volgend schooljaar ook ingewisseld voor een Apple laptop.

Dus ja, als het op laptops/pc's aankomt betaal ik graag ietsje meer (al valt dat eigenlijk nog hard mee). Een gsm heb ik liever wat goedkoper omdat ik zelden langer dan 1,5 a 2 jaar met een gsm doe.
De mijne, een HTC 610 Desire, gaat nu bijna vijf jar mee, 310€ met 64G kaartje er bij.
Dat is samen met een Philips Bluetooth koptelefoon het beste muziekafspeel-machientje dat ik ooit al heb gehad.

En je kan er mee bellen en smssen ook.
__________________
Citaat:
Ta gueule!
Xenophon is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 april 2018, 18:21   #40
BigF
Secretaris-Generaal VN
 
BigF's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 januari 2005
Berichten: 25.284
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tavek Bekijk bericht
Op het werk voldoend die apparaten niet.
Dat hangt dan weer af van de sector veronderstel ik.
Waar ik werk (grafische sector) vind je nauwelijks een Microsoft-machien.
__________________
It's just a ride.
BigF is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord


Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 09:18.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be