Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 14 mei 2019, 08:15   #21
De Koninck
Lokaal Raadslid
 
Geregistreerd: 14 november 2007
Berichten: 313
Standaard

Indoctrinatie ... is dat niet wat ver gezocht? Kennismaken met die andere religies kan nooit kwaad.
De Koninck is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 mei 2019, 08:17   #22
Anna List
Banneling
 
 
Geregistreerd: 28 september 2004
Berichten: 106.558
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De Koninck Bekijk bericht
Indoctrinatie ... is dat niet wat ver gezocht? Kennismaken met die andere religies kan nooit kwaad.
wat belette de leerkracht in debat te gaan over die vrouwonvriendelijkheid en de geweldadigheid van de Islam?
Anna List is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 mei 2019, 08:19   #23
No Apologies
Minister-President
 
Geregistreerd: 1 mei 2017
Berichten: 4.513
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Anna List Bekijk bericht
in deze toch maar een kleintje vind ik ... 51 17 of zo.

een leerkracht die sterk in zijn/haar schoenen staat, die argumenteert en gaat om met kritiek, weerlegt die vakkundig of aanvaardt de intellectuele inbreng van jonge tieners. een 0/10 en strafstudie geven is de perfecte illustratie van de absolute onmacht en ondeskundigheid.
2
__________________
Vertrouw niemand die zijn god liever ziet dan zijn kinderen
No Apologies is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 mei 2019, 08:28   #24
Het Verzet
Europees Commissaris
 
Het Verzet's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 8 maart 2010
Berichten: 7.686
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Anna List Bekijk bericht
een leerkracht die sterk in zijn/haar schoenen staat, die argumenteert en gaat om met kritiek, weerlegt die vakkundig of aanvaardt de intellectuele inbreng van jonge tieners.
Oei, da's wel heel links. Was het niet: "Nen toek met de regel op de vingers en 10 bladzijden straf? Want later als ge gaat werken gaat ge ook dingen moeten doen die eigenlijk anders zouden kunnen of ni graag wilt doen."
__________________
Disclaimer: de hierboven geschreven mening strookt niet altijd met de werkelijke gedachtengang van zijn auteur. Sjans.
Het Verzet is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 mei 2019, 08:34   #25
Tavek
Banneling
 
 
Geregistreerd: 11 januari 2004
Berichten: 66.569
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Skobelev Bekijk bericht
Als ouder van een van de leerlingen zou ik toch eens een hartig woordje met de leerkracht en de directeur gaan spreken. Kinderen zomaar, zonder de toestemming van de ouders, blootstellen aan fascistoïde religies is meer dan een brug te ver.
Ik ben akkoord met u.

Men kan leerlingen niet verplichten een gebedshuis te betreden. Dat is er zwaar over.
Tavek is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 mei 2019, 08:34   #26
Anna List
Banneling
 
 
Geregistreerd: 28 september 2004
Berichten: 106.558
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Het Verzet Bekijk bericht
Oei, da's wel heel links. Was het niet: "Nen toek met de regel op de vingers en 10 bladzijden straf? Want later als ge gaat werken gaat ge ook dingen moeten doen die eigenlijk anders zouden kunnen of ni graag wilt doen."
wel integendeel.

gefundeerde kritiek en degelijk argumenteren stond vroeger hoog aangeschreven in de schoolopleiding, alvast op t Jezuïtencollege toch.

slaafs de opgelegde doctrine slikken lijkt mij eerder een linkse eigenschap.


dus idd leerlingen die zich ervan af maken met "eej, ier gonne kik ni binne zene" zullen iets anders moeten proberen.

maar in het artikel las ik dat de leerlingen hier excpliciet inhoudelijk gingen met kritiek op vrouwonvriendelijkheid en inherente geweldadigheid van die godsdienst... dat is een gezond kritische en beargumenteerde houding, dat kan je toch als leerkracht niet van tafel vegen met een 0/10 ... dat is net wat je wil bereiken, me dunkt, gezond kritische geesten.
Anna List is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 mei 2019, 08:42   #27
No Apologies
Minister-President
 
Geregistreerd: 1 mei 2017
Berichten: 4.513
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Het Verzet Bekijk bericht
Als ge overtuigd zijt maakt u dat niks uit of ge daar nu strafstudie en een nul voor krijgt. Zo heb ik er vroeger ook nog gehad.
Maar nee, we zijn tegen moslims en we laten dat blijken, maar de bij de consequenties is't huilie-huilie.
Mosselen.
Ik weet niet of de betrokken leerlingen nu huillie-huillie doen. Gezien hun onwrikbare houding voor de moskeepoort betwijfel ik dat zelfs. Waar ik wel vrij zeker van ben is dat hun houding t.o.v. de islam hiermee niet coulanter zal worden en dat hun vertrouwen in hun lerares tot dicht bij het nulpunt is gezakt.
__________________
Vertrouw niemand die zijn god liever ziet dan zijn kinderen
No Apologies is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 mei 2019, 08:46   #28
Het Verzet
Europees Commissaris
 
Het Verzet's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 8 maart 2010
Berichten: 7.686
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Anna List Bekijk bericht
wel integendeel.

gefundeerde kritiek en degelijk argumenteren stond vroeger hoog aangeschreven in de schoolopleiding, alvast op t Jezuïtencollege toch.

slaafs de opgelegde doctrine slikken lijkt mij eerder een linkse eigenschap.


dus idd leerlingen die zich ervan af maken met "eej, ier gonne kik ni binne zene" zullen iets anders moeten proberen.

maar in het artikel las ik dat de leerlingen hier excpliciet inhoudelijk gingen met kritiek op vrouwonvriendelijkheid en inherente geweldadigheid van die godsdienst... dat is een gezond kritische en beargumenteerde houding, dat kan je toch als leerkracht niet van tafel vegen met een 0/10 ... dat is net wat je wil bereiken, me dunkt, gezond kritische geesten.
Tot ze gaan betogen voor het klimaat...
Of weigeren een bezoek te brengen aan vb de wetstraat omdat die alsnog wapens leveren aan de Saoedi's...
__________________
Disclaimer: de hierboven geschreven mening strookt niet altijd met de werkelijke gedachtengang van zijn auteur. Sjans.
Het Verzet is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 mei 2019, 08:47   #29
werkman
Europees Commissaris
 
Geregistreerd: 5 december 2014
Berichten: 6.830
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Universalia Bekijk bericht
Als:



In tegenwoordige tijden misschien nog wel het beste plan.


2!! Inderdaad. Er lopen er te veel rond met gezwollen tenen.
Neutraliteit wordt hier ook niet verdragen op dit forum. Ge moet kleur kiezen!
Ik ga geen namen noemen maar er lopen hier walgelijke venten rond.
Die trollen met leugens zelfs. Daarom gebruik ik trouwens ook soms walgelijke taal. Misschien begrijpen ze dat?
Waarom zou ik mee moeten "bleiten" op voorhand voor te kleine partijen.
Als ze zwijgen; goed wetende dat er hier geen echte democratie is; dan vraag ik mij af wat hun nut zal zijn als ze eenmaal aan de tafel zullen aanschuiven. Er is geen enkele partij die iets voorziet waar benadeelden terecht kunnen om zich te verdedigen als ze gekloot worden om gezochte en niet bewezen redenen. Kloten om te kloten dus. Of om politieke afwijkende meningen. Of om andere redenen.
Als democratie gebruikt wordt om smerige machtsgeilheid te kunnen beoefenen tegen burgers dan hoeft die democratie voor mij niet meer.
Waarom zou ik mij dan nog druk maken. Of een maatschappij beogen waar nieuwe arrivisten zich evenmin iets aantrekken van rechtvaardigheid.
"Nuts" dus. Ik heb nooit vrienden gehad en ik hoef ze niet meer.
Dat ze het oplossen met mooie woorden. Maar de rekening komt nog wel.
Binnen veertien dagen lach ik ook met de kleintjes die ook niet van plan zijn om voor de gewone man iets te veranderen. Hun programma beoogt evenzeer uitsluitend eigen gewin en verschilt dus in essentie niks van de anderen. Dus als ze aan de zijlijn mogen blijven staan zal zeker mijn probleem niet zijn. Al wie hier na de verkiezingen zich verongelijkt zal voelen en zit te jammeren; wel daar zal ik ditmaal ook eens mee lachen.
Zij konden ook niet beter destijds.
werkman is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 mei 2019, 08:48   #30
Anna List
Banneling
 
 
Geregistreerd: 28 september 2004
Berichten: 106.558
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Het Verzet Bekijk bericht
Tot ze gaan betogen voor het klimaat...
Of weigeren een bezoek te brengen aan vb de wetstraat omdat die alsnog wapens leveren aan de Saoedi's...
ge gaat mij geen kritiek horen geven op jongeren die:

betogen om de kerncentrales open te houden om de klimaat doelstellingen te halen!

noch tegen leerlingen die de poorten van FN zouden blokkeren.
Anna List is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 mei 2019, 08:51   #31
Het Verzet
Europees Commissaris
 
Het Verzet's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 8 maart 2010
Berichten: 7.686
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door No Apologies Bekijk bericht
Ik weet niet of de betrokken leerlingen nu huillie-huillie doen. Gezien hun onwrikbare houding voor de moskeepoort betwijfel ik dat zelfs. Waar ik wel vrij zeker van ben is dat hun houding t.o.v. de islam hiermee niet coulanter zal worden en dat hun vertrouwen in hun lerares tot dicht bij het nulpunt is gezakt.
Het gaat me niet zozeer om de situatie hier, maar om de kazakkendraaierij.
Als links pleit voor de dialoog, moeten er harde oordelen worden gesteld.
En de klimaatbetogers moeten allemaal blijven zitten!
Maar als't dan omgekeerd is, dan moet ge plots wel open staan voor dialoog...
__________________
Disclaimer: de hierboven geschreven mening strookt niet altijd met de werkelijke gedachtengang van zijn auteur. Sjans.

Laatst gewijzigd door Het Verzet : 14 mei 2019 om 08:51.
Het Verzet is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 mei 2019, 08:52   #32
Anna List
Banneling
 
 
Geregistreerd: 28 september 2004
Berichten: 106.558
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Het Verzet Bekijk bericht
Het gaat me niet zozeer om de situatie hier, maar om de kazakkendraaierij.
Als links pleit voor de dialoog, moeten er harde oordelen worden gesteld.
En de klimaatbetogers moeten allemaal blijven zitten!
Maar als't dan omgekeerd is, dan moet ge plots wel open staan voor dialoog...
wat zit je er hier nu weer hopeloos iets van links vs rechts van te maken?

dit gaat gewoon over hoe omgaan met terecht krititsche jongeren.


die jongeren hadden het over de vrouwonvriendelijkheid en de geweldadigheid van de Islam

t moet zijn dat er daar inhoudelijk weinig tegen in te brengen valt ...

Laatst gewijzigd door Anna List : 14 mei 2019 om 08:56.
Anna List is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 mei 2019, 08:57   #33
gertc
Europees Commissaris
 
Geregistreerd: 17 mei 2010
Berichten: 6.576
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Anna List Bekijk bericht
in deze toch maar een kleintje vind ik ... 51 17 of zo.

een leerkracht die sterk in zijn/haar schoenen staat, die argumenteert en gaat om met kritiek, weerlegt die vakkundig of aanvaardt de intellectuele inbreng van jonge tieners. een 0/10 en strafstudie geven is de perfecte illustratie van de absolute onmacht en ondeskundigheid.
Uit het aangehaalde artikel:
Citaat:
Hoewel zij dit op voorhand wisten en tijd genoeg hebben gehad om te reageren (en om hierover in gesprek te gaan), vonden zij het nodig om ons als leerkrachten, de gids en de gemeenschap voor schut te zetten.
Wat er precies gebeurd is weet ik natuurlijk niet, maar afgaande hierop lijkt het niet de leerkracht te zijn die een gesprek geweigerd heeft, maar de leerlingen die op een ongepast moment en een ongepaste manier gereageerd hebben.
Dan moeten die leerlingen achteraf niet komen klagen dat ze daarvoor straf krijgen.
gertc is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 mei 2019, 09:00   #34
Het Verzet
Europees Commissaris
 
Het Verzet's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 8 maart 2010
Berichten: 7.686
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door gertc Bekijk bericht
Wat er precies gebeurd is weet ik natuurlijk niet, maar afgaande hierop lijkt het niet de leerkracht te zijn die een gesprek geweigerd heeft, maar de leerlingen die op een ongepast moment en een ongepaste manier gereageerd hebben.
Dan moeten die leerlingen achteraf niet komen klagen dat ze daarvoor straf krijgen.
Jamaar, 't is tegen de islam. Dan is dat allemaal gepermiteerd.
Als ne Mohammed dat zou doen bij een kerkbezoek, zou ge hier zeer zeker het zelfde lezen
__________________
Disclaimer: de hierboven geschreven mening strookt niet altijd met de werkelijke gedachtengang van zijn auteur. Sjans.
Het Verzet is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 mei 2019, 09:01   #35
Sneaky
Minister-President
 
Sneaky's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 april 2015
Berichten: 4.774
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Het Verzet Bekijk bericht
Jamaar, 't is tegen de islam. Dan is dat allemaal gepermiteerd.
Als ne Mohammed dat zou doen bij een kerkbezoek, zou ge hier zeer zeker het zelfde lezen
Mohammed had geen strafstudie gekregen daarvoor ook niet he...
__________________
Elon Musk - “Wokeness gives people a shield to be mean and cruel, armored in false virtue.”
Sneaky is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 mei 2019, 09:03   #36
Het Verzet
Europees Commissaris
 
Het Verzet's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 8 maart 2010
Berichten: 7.686
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Sneaky Bekijk bericht
Mohammed had geen strafstudie gekregen daarvoor ook niet he...
Thank you for making my point.
__________________
Disclaimer: de hierboven geschreven mening strookt niet altijd met de werkelijke gedachtengang van zijn auteur. Sjans.
Het Verzet is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 mei 2019, 09:04   #37
Anna List
Banneling
 
 
Geregistreerd: 28 september 2004
Berichten: 106.558
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door gertc Bekijk bericht
Uit het aangehaalde artikel:

Wat er precies gebeurd is weet ik natuurlijk niet, maar afgaande hierop lijkt het niet de leerkracht te zijn die een gesprek geweigerd heeft, maar de leerlingen die op een ongepast moment en een ongepaste manier gereageerd hebben.
Dan moeten die leerlingen achteraf niet komen klagen dat ze daarvoor straf krijgen.
ah waarom, mag er niet over vrouwonvriendelijkheid en geweld vd islam gesproken worden met de mensen van de moskee erbij mss?

kritiek alleen toegestaan op het moment en in de vorm door de leerkracht bepaald mss ? zo werkt het natuurlijk niet met terechte kritiek.

het illustreert trouwens vooral dat de leerlingen vooraf geen informatie kregen van die leerkracht over de vrouwonvriendelijkheid en het geweld van de Islam ... mss had ze daarmee moeten beginnen in haar klas ...
Anna List is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 mei 2019, 09:04   #38
DucDEnghien
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 27 juli 2011
Berichten: 14.308
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Anna List Bekijk bericht
wat zit je er hier nu weer hopeloos iets van links vs rechts van te maken?

dit gaat gewoon over hoe omgaan met terecht krititsche jongeren.


die jongeren hadden het over de vrouwonvriendelijkheid en de geweldadigheid van de Islam

t moet zijn dat er daar inhoudelijk weinig tegen in te brengen valt ...
Dat schrijft de redacteur van de ultra-rechtse site React.
Volgens de verklaring van de lerares weigerden ze gewoon botweg de moskee te betreden. Kritiek over de vrouwonvriendelijkheid en de geweldadigheid van de Islam? Nul de botten.
DucDEnghien is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 mei 2019, 09:05   #39
Anna List
Banneling
 
 
Geregistreerd: 28 september 2004
Berichten: 106.558
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Het Verzet Bekijk bericht
Jamaar, 't is tegen de islam. Dan is dat allemaal gepermiteerd.
Als ne Mohammed dat zou doen bij een kerkbezoek, zou ge hier zeer zeker het zelfde lezen
voor ne Mohammed zijn Christenen in de eerste plaats geen vijand.
eerder atheïsten en holebi's.

maar gelijk welke leerling tegen zijn zin in gelijk welk gebedshuis sleuren is m.i. compleet verkeerd.
Anna List is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 mei 2019, 09:06   #40
Het Verzet
Europees Commissaris
 
Het Verzet's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 8 maart 2010
Berichten: 7.686
Standaard

Trouwens, ik kan me perfect inleven in die gasten.
Ik heb ook nog strafstudie gehad omdat ik met school op een militair kerkhof met 'ongepaste' kledij rondliep. De "dialoog" was er, ik mocht het gaan uitleggen bij de directeur. Verdict was hetzelfde, gebrek aan respect.
__________________
Disclaimer: de hierboven geschreven mening strookt niet altijd met de werkelijke gedachtengang van zijn auteur. Sjans.
Het Verzet is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 15:35.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be