Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 22 februari 2006, 18:04   #1
Friedrich Nietzsche
Partijlid
 
Friedrich Nietzsche's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 27 februari 2005
Berichten: 293
Standaard Nederland En België Doen Voorzichtige Stapjes In De Goede Richting

Nederland

Nederland deed een stap in de goede richting met het voorstel om bepaalde mensen (vb. verslaafden) te verplichten tot abortus.

Echter: het is eigenlijk een stap TE VER!

De maatschappij heeft in zulke gevallen reeds gefaald. Men moet namelijk het kwaad bestrijden VOORDAT het de kop opsteekt.

Men kan namelijk verslaafden - in ruil voor gratis drugs - verplichten tot sterilisatie. Ik heb het hier wel over OMKEERBARE sterilisatie.

Bovendien moet men verslaafden nooit opgeven en steeds een helpende hand rijken.

Op deze manier help je al heel wat 'kwaad' uit de wereld.

De verslaafde blij, de maatschappij blij en de staat blij.

Als dit geen win-win (3 maal goud) situatie is, dan weet ik niet wat wel!

België

Het voorstel van Brice de Ruyver (criminoloog aan de RUG) om in navolging van landen als Portugal aan verslaafden gratis drugs te verstrekken (en waar men positieve resultaten behaalde in de strijd tegen criminaliteit, vond ik ronduit schitterend. Er is nog hoop voor deze maatschappij.



Beide voorstellen noem ik typische voorbeelden van naturalistische waarden (dit in tegenstelling tot morele waarden, die nergens op gestoeld zijn).

P.S. Nihilisme (zelfs Benedictus XVI gebruikte de term in zijn nieuwjaarstoespraak) is een OVERGANGSfase. Dit wil zeggen dat er nieuwe waarden in aantocht zijn. We moeten gewoon nog een beetje geduld oefenen.

Nog honderd jaar of zo.
Friedrich Nietzsche is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 14:52.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be