Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Debatclub > Links
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Links Dit forum is voorbestemd voor een beperkte groep die wil discussieren rond linkse thema's.
Om deel te nemen aan de discussies moet u zich hier aanmelden.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 28 april 2008, 11:04   #401
Casca
Minister
 
Geregistreerd: 2 januari 2006
Locatie: Gent
Berichten: 3.033
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door driewerf Bekijk bericht
Baarlijke nonsens. Want naast die arme boeren zijn er de agro-industrieën, die veel meer de prijzen bepalen, die arme boeren van hun veld verdrijven
Waarom schep je die tegenstelling tussen de agro-industrieën enerzijds en die kleinere boeren anderzijds? Die agro-industrieën zijn evengoed onderling verdeeld hoor.

Citaat:
en die de middelen hebben om lokale overheden om te kopen.
En waar lees je dat wij daar fan van zijn?

Citaat:
Hoge voedsleprijzen veroorzaken een shift in het voordeel van de grote industriëlen, de kapitalisten en de kapitaalkrachtigen.
Zoals Netslet heeft geargumenteerd is dat dus niet zo. Hoge voedselprijzen gelden ook voor de producten van die kleinere boeren.

Citaat:
De hoge voedsleprijzen zorgen er net voor dat er nog minder voedsel op de markt komt door speculatie en kunstmatige schaarste opwekking via hamstering:
http://news.bbc.co.uk/2/hi/business/7342493.stm
Wat je hier typt hangt helemaal niet logisch aan mekaar.

Hoge voedselprijzen vormen een stimulans tot meer aanbod.

Speculatie en hamstering zorgen ervoor dat het prijsniveau op langere termijn egaliseert. Indien er vandaag de dag een hele hoop graan wordt opgekocht dan stijgt de prijs; akkoord. Maar wanneer die weer op de markt komt zorgt die weer voor een prijsdaling. Indien je de keuze kan maken tussen enerzijds lagere prijzen vandaag en hogere prijzen volgende maand, en anderzijds een graanprijs die ergens in het midden ligt op beide momenten lijkt de tweede optie mij de meer duurzame.
__________________
"Your brother getting something nice doesn't harm you in any way"
Marge Simpson
Casca is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 april 2008, 11:25   #402
nun
Gouverneur
 
Geregistreerd: 24 maart 2008
Berichten: 1.091
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door driewerf Bekijk bericht
Baarlijke nonsens. Want naast die arme boeren zijn er de agro-industrieën, die veel meer de prijzen bepalen, die arme boeren van hun veld verdrijven en die de middelen hebben om lokale overheden om te kopen.
Hoge voedsleprijzen veroorzaken een shift in het voordeel van de grote industriëlen, de kapitalisten en de kapitaalkrachtigen. De hoge voedsleprijzen zorgen er net voor dat er nog minder voedsel op de markt komt door speculatie en kunstmatige schaarste opwekking via hamstering:
http://news.bbc.co.uk/2/hi/business/7342493.stm
De speculatie is maar beperkt. Er zal wel speculatie zijn, maar dit is eerder beperkt. Het grootste deel van de prijsstijgingen wordt veroorzaakt door hogere vraag (china enzo) en lager aanbod (droogte). Speculatie betekent het oppotten van voedsel om later tegen een hogere prijs te verkopen. Speculatie zorgt er dus voor dat er grote voorraden zijn. Maar nu blijkt dat de voorraden van voedsel en andere grondstoffen op een historisch laag niveau zijn. Het grootste deel van de prijsstijgingen wordt dus niet veroorzaakt door speculatie.
http://www.nytimes.com/2008/04/21/op...=1&oref=slogin
nun is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 april 2008, 10:45   #403
Pølle
Minister-President
 
Pølle's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 21 maart 2007
Berichten: 2.829
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Polle Tieker Bekijk bericht
Om daarop verder te gaan, wat vinden liberalen en libertariërs etc. daarvan?

Weiger je uit principe zoveel mogelijk diensten van de overheid?
Maak je gebruik van ongeveer evenveel diensten als in verhouding met de belastingen die je betaalt (onder het motto: wat men steelt van jou, neem je terug)?
Probeer je zo weinig mogelijk belastingen te betalen en zoveel mogelijk gebruik te maken van overheidsdiensten, met als bedoeling zoveel mogelijk te profiteren van 'het systeem', of met de bedoeling het zo snel mogelijk te laten crashen?
Of ... ?
Hier nog eens de aandacht op vestigen, want ik heb in feite maar één antwoord gezien.
__________________
Tout va bien.
Pølle is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 april 2008, 10:51   #404
AdrianHealey
Secretaris-Generaal VN
 
AdrianHealey's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 november 2006
Locatie: Antwerpen Stadstaat
Berichten: 28.290
Standaard

Waarom zou ik zoveel mogelijk diensten van de overheid weigeren en mezelf daardoor willens en wetens op een slechtere positie stellen?

Ik probeer gewoon 'de wet' te kennen en die toe te passen - zowel in voor- als in nadeel.
__________________
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Avicenna
"Anyone who denies the law of non-contradiction should be beaten and burned until he admits that to be beaten is not the same as not to be beaten, and to be burned is not the same as not to be burned."
AdrianHealey is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 april 2008, 11:04   #405
lombas
Secretaris-Generaal VN
 
lombas's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 27 juni 2005
Berichten: 42.814
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Polle Tieker Bekijk bericht
Weiger je uit principe zoveel mogelijk diensten van de overheid?
Ik zie niet in wat daar productief zou aan zijn. De jobs die ik in gedachten heb ooit te willen doen, zijn in handen van de overheid, en ik plan daar niet van af te zien.

Integendeel, ik ben blij dat het geld aan mij besteed wordt, dan weet ik tenminste dat het goed terecht komt.

Citaat:
Maak je gebruik van ongeveer evenveel diensten als in verhouding met de belastingen die je betaalt (onder het motto: wat men steelt van jou, neem je terug)?
Dat zou een beetje seutig zijn.

Citaat:
Probeer je zo weinig mogelijk belastingen te betalen en zoveel mogelijk gebruik te maken van overheidsdiensten, met als bedoeling zoveel mogelijk te profiteren van 'het systeem', of met de bedoeling het zo snel mogelijk te laten crashen?
Of ... ?
Nogmaals, het zou een beetje spreken van een te weinig om handen om u daarmee bezig te houden, naar mijn mening.
lombas is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 april 2008, 11:12   #406
Casca
Minister
 
Geregistreerd: 2 januari 2006
Locatie: Gent
Berichten: 3.033
Standaard

Ik probeer mijn studiekeuze op zo'n manier te corrigeren dat ik niet voor de staat werkzaam hoef te worden.
__________________
"Your brother getting something nice doesn't harm you in any way"
Marge Simpson
Casca is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 april 2008, 11:26   #407
lombas
Secretaris-Generaal VN
 
lombas's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 27 juni 2005
Berichten: 42.814
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Casca Bekijk bericht
Ik probeer mijn studiekeuze op zo'n manier te corrigeren dat ik niet voor de staat werkzaam hoef te worden.
Lijkt je dat niet

a) toegegeven
b) verregaand

?
lombas is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 april 2008, 11:52   #408
Casca
Minister
 
Geregistreerd: 2 januari 2006
Locatie: Gent
Berichten: 3.033
Standaard

Wel...

Of het verregaand is: in mijn richting (communicatiewetenschappen) zijn er verschillende afstudeermogelijkheden. Bij Media, Maatschappij en Beleid is de kans het grootst dat je bij de regelneven van de CSA of iets dergelijks terechtkomt. Die optie vermijd ik dus. Daarnaast ben ik ook van plan een ManaMa te halen die duidelijk gericht is op het bedrijfsleven. Echt verregaand heb ik dus het roer gelukkig niet moeten omslaan.

Of het toegeven is... misschien wel. Maar indien ik de keuze heb tussen het lid worden van een systeem dat ik als onethisch beschouw en dat niet worden, dan doe ik mijn best om het laatste pad te volgen.
__________________
"Your brother getting something nice doesn't harm you in any way"
Marge Simpson
Casca is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 april 2008, 11:56   #409
lombas
Secretaris-Generaal VN
 
lombas's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 27 juni 2005
Berichten: 42.814
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Casca Bekijk bericht
Of het verregaand is: in mijn richting (communicatiewetenschappen) zijn er verschillende afstudeermogelijkheden. Bij Media, Maatschappij en Beleid is de kans het grootst dat je bij de regelneven van de CSA of iets dergelijks terechtkomt. Die optie vermijd ik dus. Daarnaast ben ik ook van plan een ManaMa te halen die duidelijk gericht is op het bedrijfsleven. Echt verregaand heb ik dus het roer gelukkig niet moeten omslaan.
Ah bon.

Citaat:
Of het toegeven is... misschien wel. Maar indien ik de keuze heb tussen het lid worden van een systeem dat ik als onethisch beschouw en dat niet worden, dan doe ik mijn best om het laatste pad te volgen.
Ik volg je daar wel, maar ik denk dan dat de schuld niet bij ons ligt.
lombas is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 april 2008, 12:09   #410
Casca
Minister
 
Geregistreerd: 2 januari 2006
Locatie: Gent
Berichten: 3.033
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door lombas Bekijk bericht
Ik volg je daar wel, maar ik denk dan dat de schuld niet bij ons ligt.
Op die manier denk ik ook niet hoor.
__________________
"Your brother getting something nice doesn't harm you in any way"
Marge Simpson
Casca is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 april 2008, 12:54   #411
Pølle
Minister-President
 
Pølle's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 21 maart 2007
Berichten: 2.829
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door lombas Bekijk bericht
Nogmaals, het zou een beetje spreken van een te weinig om handen om u daarmee bezig te houden, naar mijn mening.
Boh, daar hoeft niet veel tijd in te kruipen hoor. Je kan nemen wat men jou aanbiedt. Je kan bijvoorbeeld met je jeugdbeweging of jeugdhuis zoveel mogelijk subsidies proberen binnen te rijven - ook bijvoorbeeld op een manier die niet altijd even netjes is (het jaarverslag wat opsmukken kost niet meer moeite dan het heel eerlijk opstellen).

Je kan een studiebeurs aanvragen, ook al heb je die eigenlijk niet nodig. Als je er recht op hebt kan je die aanvragen, of dat uit principe net niet doen.

Je kan gebruik maken van sociale woningen, gesubsidieerde kinderopvang en een heel ratjetoe van premies, toelagen en dergelijke aanvragen. Evengoed kan je bewust zelf een huis kopen, je kind naar een private kinderopvang sturen en geen enkele premie of toelage aanvragen.

Het zijn meer dergelijke zaken waarop ik doel.
__________________
Tout va bien.
Pølle is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 april 2008, 12:57   #412
lombas
Secretaris-Generaal VN
 
lombas's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 27 juni 2005
Berichten: 42.814
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Polle Tieker Bekijk bericht
Boh, daar hoeft niet veel tijd in te kruipen hoor. Je kan nemen wat men jou aanbiedt. Je kan bijvoorbeeld met je jeugdbeweging of jeugdhuis zoveel mogelijk subsidies proberen binnen te rijven - ook bijvoorbeeld op een manier die niet altijd even netjes is (het jaarverslag wat opsmukken kost niet meer moeite dan het heel eerlijk opstellen).

Je kan een studiebeurs aanvragen, ook al heb je die eigenlijk niet nodig. Als je er recht op hebt kan je die aanvragen, of dat uit principe net niet doen.

Je kan gebruik maken van sociale woningen, gesubsidieerde kinderopvang en een heel ratjetoe van premies, toelagen en dergelijke aanvragen. Evengoed kan je bewust zelf een huis kopen, je kind naar een private kinderopvang sturen en geen enkele premie of toelage aanvragen.

Het zijn meer dergelijke zaken waarop ik doel.
Ah, dat is iets duidelijker.

lombas is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 april 2008, 12:59   #413
Pølle
Minister-President
 
Pølle's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 21 maart 2007
Berichten: 2.829
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door lombas Bekijk bericht
Ik zie niet in wat daar productief zou aan zijn.
Productief? Dat hoeft ook niet productief te zijn. Ik bedoel alleen maar dat je het non-agressiebeginsel zoveel mogelijk kan nastreven en dus anderen zo weinig mogelijk laat opdraaien voor jouw behoeften.

Met (bijna) staatsgemonopoliseerde diensten (en dus ook jobs, zoals docent) is dat natuurlijk iets moeilijker.
__________________
Tout va bien.
Pølle is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 april 2008, 14:05   #414
Bill Ayers
Burgemeester
 
Bill Ayers's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 mei 2006
Berichten: 494
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Polle Tieker Bekijk bericht
Weiger je uit principe zoveel mogelijk diensten van de overheid?
Je kan die vraag ook perfect omdraaien. Weigeren die zelfverklaarde collectivisten hier zoveel mogelijk diensten van die vervloekte vrije markt?
Bill Ayers is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 april 2008, 22:18   #415
Pavolini
Banneling
 
 
Geregistreerd: 20 september 2007
Berichten: 1.046
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pluche Bekijk bericht
Aangezien alle linksen tegen kapitalisme zijn, dit anti liberale of anti-vld topic, spuug hier je gal op de liberalen, ik vind dat de linksen hier wel veel kritiek hebben op SP.a en VB, maar de echte vijanden zijn toch de VLD-kapitalisten of niet soms?

De voornaamste vijanden van sociale welvaart en rechtvaardigheid zijn inderdaad liberalen, kapitalisten, libertairen, conservatief-liberalen, links-liberalen of rechts-liberalen,...

Persoonlijk ben ik voorstander van een verbod op VLD, LDD, Spirit, VLOTT, Nova Civitas, VZW Cassandra,... en de internering van de kopstukken ervan voor heropvoeding of werkkamp. Dit klinkt misschien weer eens "extremistisch" voor sommigen, het zij zo. Voor mijn part zijn liberalen extremisten.
Pavolini is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 april 2008, 22:23   #416
the_special_one
Provinciaal Statenlid
 
the_special_one's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 23 december 2007
Locatie: Dwingeland overheid
Berichten: 766
Standaard

wat ben je toch een vredelievend persoon Pavolini
__________________
Ooit vroeg iemand me: "vertel me, wat is nu sociaal zijn?"
Ik antwoordde hem: "liberaal zijn"
the_special_one is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 april 2008, 22:28   #417
Pavolini
Banneling
 
 
Geregistreerd: 20 september 2007
Berichten: 1.046
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door the_special_one Bekijk bericht
wat ben je toch een vredelievend persoon Pavolini

Vrede is ongepast als ze moet dienen om een internationalistisch uitbuitingssysteem in stand te houden.
Pavolini is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 april 2008, 22:36   #418
Pølle
Minister-President
 
Pølle's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 21 maart 2007
Berichten: 2.829
Standaard

Waarvan akte.
__________________
Tout va bien.
Pølle is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 april 2008, 07:31   #419
the_special_one
Provinciaal Statenlid
 
the_special_one's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 23 december 2007
Locatie: Dwingeland overheid
Berichten: 766
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pavolini Bekijk bericht
Vrede is ongepast als ze moet dienen om een internationalistisch uitbuitingssysteem in stand te houden.
dus je gaat geweld bestrijden met ... meer geweld?
__________________
Ooit vroeg iemand me: "vertel me, wat is nu sociaal zijn?"
Ik antwoordde hem: "liberaal zijn"
the_special_one is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 05:21.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be