Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Godsdienst en levensovertuiging
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Godsdienst en levensovertuiging In dit forum kan je discussiëren over diverse godsdiensten en levensovertuigingen.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 2 april 2019, 10:07   #241
harriechristus
Secretaris-Generaal VN
 
harriechristus's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 december 2009
Locatie: amsterdam
Berichten: 27.735
Standaard

Het IK is oneindig... 1980/81...

Alleen dat ik-punt had zich nog niet opgelost en dat vond ik later in 1980/1 als zelfbewustzijn van het oneindige, dat wil zeggen: het IK is geen punt, maar oneindig, waardoor het ik in principe gelijk is aan God, want ook deze is oneindig.
__________________
Lees de Nieuwe Bijbel over Gods Rijk in de microkosmos. En bezie ook Twitter en facebook.
harriechristus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 april 2019, 10:36   #242
harriechristus
Secretaris-Generaal VN
 
harriechristus's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 december 2009
Locatie: amsterdam
Berichten: 27.735
Standaard

De concrete oneindigheid: God als collectieve persoon.

Waarbij die oneindigheid ook alle mensen en microwezentjes omvat, dus deze ook allemaal is. God is dan een collectieve persoon, als eenheid van alle levende wezens en wezentjes waar het heelal uit bestaan.
Daarmede had ik een deugdelijk en nieuw godsbegrip ontwikkeld, wat ook de bedoeling was omdat mijn atoomtheorie ook uit het godsbegrip is ontstaan, dat wil zeggen: ik wilde het godsbegrip tot concrete realiteit ontwikkelen vanuit een abstract begrip.
__________________
Lees de Nieuwe Bijbel over Gods Rijk in de microkosmos. En bezie ook Twitter en facebook.
harriechristus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 april 2019, 10:10   #243
harriechristus
Secretaris-Generaal VN
 
harriechristus's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 december 2009
Locatie: amsterdam
Berichten: 27.735
Standaard

God als Schepper is nog abstract.

Dat abstracte begrip is de logica als grondslag van het heelal, gevonden door Hegel.
In die zin sluit het dan ook aan op de God van de Bijbel, die ook nog abstract is, dat wil zeggen: nog onontwikkeld, want zo heeft de God van de Bijbel nog geen hemel, die Hij eerst nog moet scheppen.
En niemand weet dan ook hoe en waar Hij voor Zijn schepping van hemel en aarde bestond.
Hij was slechts de abstracte geest als logica, die ook zichzelf nog moest scheppen*.
En mijn atoomtheorie is een concreet ontwikkeld godsbestaan en daarmede tevens een nieuwe religie.

*Zo loopt God later rond in de tuin van Eden.
__________________
Lees de Nieuwe Bijbel over Gods Rijk in de microkosmos. En bezie ook Twitter en facebook.

Laatst gewijzigd door harriechristus : 7 april 2019 om 10:12.
harriechristus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 april 2019, 10:04   #244
harriechristus
Secretaris-Generaal VN
 
harriechristus's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 december 2009
Locatie: amsterdam
Berichten: 27.735
Standaard

Hoe ik mijn atoomtheorie NIET ontdekt heb.

In de discussies op de diverse fora kreeg ik nog wel eens de opmerking dat ik mijn atoomtheorie anders gevonden zou hebben dan dat ik zelf beweer, maar dat is niet het geval. Ik zal ze hier noemen.

Science fiction.

Ik heb mijn atoomtheorie niet ontdekt door de sciencefiction. Daar was ik ook helemaal niet zo gek op. Toentertijd keek ik ook zelden naar de TV, dus het komt ook niet van de serie van Star Trek of iets dergelijks. Ik heb die later wel gezien, toen ik zelf TV had, maar dat kon me niet boeien. Ik weet ook niet precies wat dat met mijn atoomtheorie te maken heeft. Wel heeft het sciencefiction-idee van Scientology een grote rol gespeeld dat er al hogere ruimteculturen geweest zouden zijn in het verre verleden, die hun misdadiger op aarde zouden hebben gedumpt.
__________________
Lees de Nieuwe Bijbel over Gods Rijk in de microkosmos. En bezie ook Twitter en facebook.
harriechristus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 april 2019, 10:05   #245
harriechristus
Secretaris-Generaal VN
 
harriechristus's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 december 2009
Locatie: amsterdam
Berichten: 27.735
Standaard

2001 Space Odyssey.

Wel heb ik toentertijd de film: 2001 Space Odyssey gezien, die ik wel boeiend vond en die is van 1968. Ik weet niet meer wanneer ik die film gezien heb, het zou kunnen zijn dat het voor de tijd van het vinden van mijn atoomtheorie was, maar ook dat heeft geen rol gespeeld.
Wel natuurlijk de reële ruimtevaart, want zonder dat had ik natuurlijk nooit mijn atoomtheorie kunnen vinden, zoals met name de reis naar de maan op 21 juli 1969.
__________________
Lees de Nieuwe Bijbel over Gods Rijk in de microkosmos. En bezie ook Twitter en facebook.
harriechristus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 april 2019, 08:38   #246
harriechristus
Secretaris-Generaal VN
 
harriechristus's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 december 2009
Locatie: amsterdam
Berichten: 27.735
Standaard

Moderne filmpjes over ruimteschepen in het lichaam van de mens.

Dan hebben ze me op de fora ettelijke malen filmpjes laten zien van ruimtescheepjes (of waren het alleen mannetjes?) die in het lichaam van de mens rondvliegen. Dat lijkt dan wel een klein beetje op mijn atoomtheorie, maar ook daar komt het niet van.
Ik weet ook niet of die filmpjes er toen al waren.
In ieder geval heb ik ze toentertijd niet gezien.
Wel de idee dat je het menselijk lichaam als een wereld, een staat op zichzelf zou kunnen beschouwen. Dus met de hersenen als regering, enzovoort.
Maar of ik het vóór of na het vinden van mijn atoomtheorie heb gelezen, dat weet ik niet meer.
Op het vinden van mijn atoomtheorie heeft het in ieder geval geen invloed gehad.
Nu heb ik het zopas weer gelezen in een boek over economie die je kunt vergelijken met de bloedsomloop van de mens.
__________________
Lees de Nieuwe Bijbel over Gods Rijk in de microkosmos. En bezie ook Twitter en facebook.
harriechristus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 april 2019, 08:47   #247
harriechristus
Secretaris-Generaal VN
 
harriechristus's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 december 2009
Locatie: amsterdam
Berichten: 27.735
Standaard

Leibniz.

Mijn atoomtheorie is ook niet van de filosoof Leibniz, die meent dat het heelal uit puntvormige monaden zijn opgebouwd, die elk voor zich een spiegel zijn van het hele heelal en die daardoor onafhankelijk van elkaar toch als een eenheid functioneren. Het zijn tevens krachten en zielen en individuen. Dat lijkt dan wel enigszins op mijn atoomtheorie, maar ook die filosofie van Leibniz heeft geen rol gespeeld.
__________________
Lees de Nieuwe Bijbel over Gods Rijk in de microkosmos. En bezie ook Twitter en facebook.
harriechristus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 april 2019, 10:17   #248
Bach
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Bach's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 september 2017
Berichten: 14.509
Standaard

Een ego zo groot dat het zelfs niet wil erkennen deel van een evolutie te zijn, zelfs geen invloeden van anderen in zijn 'theorie' wil erkennen, is dat niet een ego dat we kunnen beschrijven als gekenmerkt door een 'Godcomplex'?

Laatst gewijzigd door Bach : 19 april 2019 om 10:17.
Bach is nu online   Met citaat antwoorden
Oud 19 april 2019, 11:05   #249
harriechristus
Secretaris-Generaal VN
 
harriechristus's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 december 2009
Locatie: amsterdam
Berichten: 27.735
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bach Bekijk bericht
Een ego zo groot dat het zelfs niet wil erkennen deel van een evolutie te zijn, zelfs geen invloeden van anderen in zijn 'theorie' wil erkennen, is dat niet een ego dat we kunnen beschrijven als gekenmerkt door een 'Godcomplex'?
Dan heb je het helaas niet goed begrepen, want ik heb mijn filosofie wel gevonden door de filosofie van Hegel en de moderne wetenschap.

En hoewel ik God zelf ben, ben ik tevens zo bescheiden dat ik oneindig vele goden boven mij erken.

Tja, kom daar maar eens om....
__________________
Lees de Nieuwe Bijbel over Gods Rijk in de microkosmos. En bezie ook Twitter en facebook.
harriechristus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 april 2019, 16:11   #250
Bach
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Bach's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 september 2017
Berichten: 14.509
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door harriechristus Bekijk bericht
Dan heb je het helaas niet goed begrepen, want ik heb mijn filosofie wel gevonden door de filosofie van Hegel en de moderne wetenschap.

En hoewel ik God zelf ben, ben ik tevens zo bescheiden dat ik oneindig vele goden boven mij erken.

Tja, kom daar maar eens om....
U bent God? En ik? Ben ik ook God?
Bach is nu online   Met citaat antwoorden
Oud 19 april 2019, 16:13   #251
Pandareus
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 24 maart 2014
Berichten: 72.040
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bach Bekijk bericht
U bent God? En ik? Ben ik ook God?
Eerst net als Harrie je eigen bijbel schrijven.
__________________
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel Bekijk bericht
...De Wever is een klootzak, en dit op meerdere vlakken. O.a. wat betreft zijn Blokhaat en zijn walgelijke kontenkruiperij in het stronthol van de partijen die hem een mes in de rug staken...
Pandareus is nu online   Met citaat antwoorden
Oud 19 april 2019, 16:19   #252
Bach
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Bach's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 september 2017
Berichten: 14.509
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pandareus Bekijk bericht
Eerst net als Harrie je eigen bijbel schrijven.
Ik laat mijn bijbel liever door iemand anders schrijven zoals God dat deed. Het is maar zielig een God die over zichzelf zit te schrijven. Een would be God.

Ik wacht even af of Harry mij ook een God vindt, en boven hemzelf verheven daarbij ook nog eens, want ik zie niet in waarom ik geen deel zou zijn van die 'oneindigheid' waarover hij het heeft. Als je dan toch een hiërarchie wil opleggen aan het bestaan....

Laatst gewijzigd door Bach : 19 april 2019 om 16:21.
Bach is nu online   Met citaat antwoorden
Oud 20 april 2019, 07:22   #253
harriechristus
Secretaris-Generaal VN
 
harriechristus's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 december 2009
Locatie: amsterdam
Berichten: 27.735
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bach Bekijk bericht
U bent God? En ik? Ben ik ook God?
Zeker, alle mensen zijn goden als kinderen van de microwezentjes.

Maar ik natuurlijk in het bijzonder, en alle anderen pas als ze mij willen geloven.
Eerder niet, tot dan zijn ze slechts apen.
Niet veel meer dan dat....
__________________
Lees de Nieuwe Bijbel over Gods Rijk in de microkosmos. En bezie ook Twitter en facebook.
harriechristus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 april 2019, 07:30   #254
harriechristus
Secretaris-Generaal VN
 
harriechristus's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 december 2009
Locatie: amsterdam
Berichten: 27.735
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bach Bekijk bericht
Ik laat mijn bijbel liever door iemand anders schrijven zoals God dat deed.
Zodat we nu met de ellende van de oude Bijbel zitten opgescheept.
Citaat:
Het is maar zielig een God die over zichzelf zit te schrijven. Een would be God.
Het is integendeel de hoogste waarheid dat God zichzelf openbaart.
Overigens ik schrijf is niet alleen over mijzelf, maar over de microwezentjes in de eerste plaats.
Citaat:
Ik wacht even af of Harry mij ook een God vindt,
...eerder een zielig geval, zoals alle andere mensen eveneens, die allerlei nonsens over mij schrijven bij gebrek aan enige intelligentie.
Citaat:
en boven hemzelf verheven daarbij ook nog eens, want ik zie niet in waarom ik geen deel zou zijn van die 'oneindigheid' waarover hij het heeft. Als je dan toch een hiërarchie wil opleggen aan het bestaan....
Ieder mens is deel van de oneindigheid, maar als je helemaal niet in mijn atoomtheorie gelooft en een hoop onzin daar over schrijft, waar is die oneindigheid dan?
Wat stelt die oneindigheid dan voor?
Het is zeker niet de oneindigheid van mijn atoomtheorie.
En dan ook nog boven mij verheven, ach, ach, wat zielig toch....
__________________
Lees de Nieuwe Bijbel over Gods Rijk in de microkosmos. En bezie ook Twitter en facebook.
harriechristus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 april 2019, 14:16   #255
harriechristus
Secretaris-Generaal VN
 
harriechristus's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 december 2009
Locatie: amsterdam
Berichten: 27.735
Standaard

Erich von Däniken.

Dan heeft iemand wel eens beweerd dat ik mijn atoomtheorie ontdekt zou hebben door het boek van Erich von Däniken: waren de Goden kosmonauten? Hij had daar een leuke redenatie bij, die me is ontschoten*, maar die ik wel heb opgeschreven en bewaard.
Maar ook dat is niet het geval.
__________________
Lees de Nieuwe Bijbel over Gods Rijk in de microkosmos. En bezie ook Twitter en facebook.
harriechristus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 april 2019, 08:19   #256
harriechristus
Secretaris-Generaal VN
 
harriechristus's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 december 2009
Locatie: amsterdam
Berichten: 27.735
Standaard

*Dat was René Fassaert en zijn redenatie was ongeveer als volgt: Ik dacht mijzelf Jezus te zijn dus God, en omdat ik van mijzelf als ik-punt ben uitgegaan en omdat ik vervolgens op een elektron kwam te wonen, heb ik gedacht aan het boek van Erich von Däniken: waren de Goden kosmonauten, want als ik God ben en de Goden kosmonauten waren, dan zou ik dus een kosmonaut moeten zijn en aldus als kosmonaut op een elektron wonen en dan zou een elektron een ruimteschip moeten zijn.
Mooi gevonden en nog iets beter dan de voorstelling van scientologie, omdat hun kosmonauten geen goden waren.
__________________
Lees de Nieuwe Bijbel over Gods Rijk in de microkosmos. En bezie ook Twitter en facebook.
harriechristus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 april 2019, 09:53   #257
harriechristus
Secretaris-Generaal VN
 
harriechristus's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 december 2009
Locatie: amsterdam
Berichten: 27.735
Standaard

Drugs.

Ook heb ik mijn atoomtheorie niet gevonden onder invloed van drugs. Ik rookte in de hippe tijd daarvoor wel eens een stickie, wat me overigens niet zo beviel: veel hoesten en een branderige keel en ik merkte er verder weinig van.
Maar het vinden van mijn atoomtheorie is echt helemaal ontstaan uit een zeer heldere geest.
__________________
Lees de Nieuwe Bijbel over Gods Rijk in de microkosmos. En bezie ook Twitter en facebook.
harriechristus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 april 2019, 09:13   #258
harriechristus
Secretaris-Generaal VN
 
harriechristus's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 december 2009
Locatie: amsterdam
Berichten: 27.735
Standaard

Visioen of goddelijke ingeving of inspiratie.

Ook daardoor is het niet ontstaan, wel uit het godsbegrip als filosofie, dus dat God de Geest is en de vraag of dat is als abstract denken of als concrete persoon. Maar niet uit de een of andere gevoelsopenbaring, een visioen of iets dergelijks.
__________________
Lees de Nieuwe Bijbel over Gods Rijk in de microkosmos. En bezie ook Twitter en facebook.
harriechristus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 mei 2019, 09:09   #259
harriechristus
Secretaris-Generaal VN
 
harriechristus's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 december 2009
Locatie: amsterdam
Berichten: 27.735
Standaard

Het lijkt allemaal wel een beetje, maar het is toch echt niet hetzelfde als wat ik beweer.

Het is zo gebeurd als ik heb beschreven en niet anders. En voor zover ik weet heeft niemand anders die atoomtheorie gevonden en ook wat er allemaal zogenaamd op moet lijken, dat lijkt er volgens mij helemaal niet op. Wel een beetje in de verte. Maar niemand anders beweert dat atomen uit ruimteschepen bestaan en dat we in de toekomst ook zelf het heelal vol gaan bouwen met ruimteschepen tot macroatomen. En ten derde dat de microkosmos bestaat uit een oneindige reeks van steeds hogere ruimtevaartculturen als realiteit van een eeuwige evolutie.
Wel is er reeds bekend de idee dat er oneindig veel werelden zijn, dat elk atoom een universum is op zichzelf en ook van: zo micro zo macro, dus dat het in het klein zo is als in het groot (wat overigens niet waar is).
__________________
Lees de Nieuwe Bijbel over Gods Rijk in de microkosmos. En bezie ook Twitter en facebook.
harriechristus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 mei 2019, 09:36   #260
harriechristus
Secretaris-Generaal VN
 
harriechristus's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 december 2009
Locatie: amsterdam
Berichten: 27.735
Standaard

Beschuldigd van plagiaat.

Ook dat er een oneindige reeks van steeds kleinere* en grotere werelden bestaat.
Dat laatste heb ik van iemand op het forum Seti gehoord, die daarmee wilde beweren dat mijn atoomtheorie plagiaat is. Onzin natuurlijk, want een oneindige reeks van grotere en kleinere werelden is nog niet mijn atoomtheorie.
Ik weet niet meer van welke filosoof dat was. Ik heb het ook zeker niet daardoor gevonden.

*Kleinere werelden zijn nog geen hogere werelden, zijn nog geen ruimtevaartculturen.
__________________
Lees de Nieuwe Bijbel over Gods Rijk in de microkosmos. En bezie ook Twitter en facebook.

Laatst gewijzigd door harriechristus : 4 mei 2019 om 09:38.
harriechristus is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord


Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 04:56.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be