Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Buitenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 18 november 2004, 19:36   #1
rroloff
Burger
 
Geregistreerd: 11 juni 2003
Berichten: 180
Standaard Wordt Hirsi Ali weggehouden uit Parlement?

Het onderstaande vond ik een buitengewoon alarmerend bericht.

----
Vrienden Hirsi Ali wantrouwen wegblijven

HILVERSUM - Vrienden van het bedreigde VVD-Tweede-Kamerlid Hirsi Ali denken dat zij opzettelijk wordt weggehouden uit de Tweede Kamer. Jurist en columnist A. Ellian en schrijver L. de Winter geloven niet dat de afwezigheid van de politica te maken heeft met een veiligheidsrisico, maar met pogingen haar monddood te maken.

Bron: http://www.telegraaf.nl/binnenland/1...egblijven.html
---

(Afshin Ellian is een buitengewoon moedige man - gevlucht uit Iran - die al jaren wijst op de gevaren van de extremistische islam. Leon de Winter is schrijver die sinds een paar jaar ook door heeft dat er iets fundamenteel dreigt mis te gaan in Nederland.)

Waarde vlaamse vrienden, zouden jullie een delegatie naar Nederland willen sturen om te kijken of het daar wel allemaal democratisch aan toe gaat?

Als het kan een delegatie met niet alleen systeempartijen graag - een delegatie waar alle partijen in zijn vertegenwoordigd.


De Winter schrijft in zijn weblog:

[...]

Meer Ayaan
En nog meer Ayaan: nogmaals, ik sluit niet uit dat zij op eigen kracht heeft besloten om weg te blijven. En nogmaals: dat had het parlement en het presidum van de Tweede Kamer nooit mogen toelaten

Ik denk dat zij zich nu belazerd en belabberd voelt. zo zou ik me ook voelen na die rampdagen, alleen in een safehouse achter een kordon van bewakers. Heeft zij schouders waarop nu zij kan uithuilen?

In Het Parool van vandaag doen Max Pam en Nelleke Noordervliet een felle aanval op de Majesteit, die niet de moeite heeft genomen om Ayaan te troosten en in plaats daarvan haar solidariteit met onze islamitische medeburgers moest tonen, alsof Van Gogh en Ayaan een Marokkaan hadden gedood. Zij zijn woedend dat Ayaan aan haar lot is overgelaten, en terecht.

En dit is het begin van het hoofdredactioneel in NRC-Handelsblad van vandaag: 'De Tweede Kamer telt 150 gekozen volksvertegenwoordigers. Sinds 2 november zijn dat er echter de facto 149. Ayaan Hirsi Ali (VVD) wordt na de moord op cineast Theo van Gogh en de doodsbedreiging aan haar adres die daarmee gepaard ging, zo zwaar beveiligd dat zij haar werk in het parlement en daarbuiten niet meer kan doen. Een Kamerlid is letterlijk monddood gemaakt.'

[...]

Ayaan
En nu Ayaan weer.

Ik wil nog een keer teruggaan naar de donderdagavond van het debat in de Kamer over de moord op Theo van Gogh. Ayaan was afwezig. Ik wil hier de mogelijke motieven van een dergelijke afwezigheid op een rij zetten.

Allereerst dit: op die dag was het al duidelijk dat de moord een symbolische was op Ayaan. De moord was wereldnieuws en een onvoorzien en tragisch maar direct gevolg van Ayaans missie in deze wereld. Natuurlijk was zij ten diepste geraakt, maar het is voor mij ondenkbaar dat zij weg zou blijven terwijl de wereldpers toekeek.

Toch bleef zij weg.

Misschien heeft zij toch besloten, uit vrije wil, om weg te blijven omdat zij de druk niet aankon. Dit past niet bij haar karakter, maar goed, alles kan. Maar dan is het vreemd dat haar fractieleider haar niet aan haar haren de Tweede Kamer heeft ingesleurd. Want juist op dat moment moest de kamer laten zien dat er voor terreur niet werd geweken.

De volksvertegenwoordiger hoorde die avond in de volksvertegenwoordiging te zijn omdat dat de essentie van democratie is. Het was het debat van, over en voor Ayaan.

Toch bleef zij weg.

En ik verwijt dat haar fractie. En als het echt haar eigen keuze was, dan verwijt ik het ook Ayaan. Zij had moeten komen, hoe slecht, ellendig, wanhopig, verdrietig zij zich ook voelde. Maar ook al was dat zo, het was haar plicht, vind ik, om daar te verschijnen. Voor mij bestaat er geen enkele verzachtende omstandigheid.

Ik verwijt het ook kamervoorzitter Frans Weisglas. Als het besluit om weg te blijven haar eigen keuze was, had hij haar ervan moeten overtuigen dat zij toch moest verschijnen, want in onze wereld gaat het ook om symboliek. Zij had daar moeten zitten, huilend of gelaten, lachend of droef, maar zij had er moeten zijn.

Toch was zij er niet.

Ik kan me niet voorstellen dat zij zelf, zonder overleg of druk van derden, dat besluit genomen heeft. Het is onmogelijk om dat met haar karakter te rijmen. Maar goed, alles kan, ook al geloof ik het nu niet.

Was het dan misschien te gevaarlijk voor haar om in de Kamer plaats te nemen?

Laat die vraag even goed naklinken. Te gevaarlijk? Voor een volksvertegenwoordiger? In het hart van onze democratie, het Binnenhof?

Als onze overheid niet in staat is om onze volksvertegenwoordigers veilig in onze volksvertegenwoordiging te laten vergaderen, dan kunnen we beter het land sluiten en ons direct aan Mohammed B. overgeven.

Het halve leger had moeten verschijnen. Helikopters boven de stad. Sluipschutters op de daken. Maar als ik Weisglas was geweest en ik had gehoord dat Ayaan wegens dreiging verstek moest laten gaan, had ik gebruld: Ayaan verschijnt!! Roep de marine, de lucht- en landmacht, maar Ayaan komt!!

Let op, men beweert dat Ayaan zelf heeft besloten om weg te blijven en dat zij dus daarmee van die avond een avond van schande heeft gemaakt voor onze rechtsstaat en democratie.

Ik geloof niet dat er geen druk op haar is uitgeoefend. Zeker, zij heeft besloten om weg te blijven, maar dat is volstrekt in strijd met wie zij is en de urgentie van haar missie en haar wraakgevoelens.

Maar zij heeft dat besluit genomen, denk ik, omdat zij op een suggestieve manier met de dreigingen van dat moment geconfronteerd is, ik denk zoiets als: ?Uw collega?s lopen gevaar in het gebouw als u er bent en we doen ons best maar honderd procent veiligheid is niet mogelijk, echt niet, maar u moet zelf besluiten dat kunnen wij niet voor u doen?.

Hadden sommige mensen er baat bij om haar een tijdje in de luwte te krijgen, ergens ver weg en zwijgend?

Ik ben bang dat het zo is gegaan. Niemand in haar omgeving heeft met de vuist op tafel geslagen en gebruld: zijn jullie helemaal besodemieterd, Ayaan moet daar verschijnen, het gaat hier om een democratie die niet voor een paar jochies door de knieën gaat!

Ayaan had daar moeten zitten. Ik kan niet geloven dat zij eigener beweging zich zo radicaal heeft teruggetrokken als zij heeft gedaan.

Maar alles kan, ook in Ayaans hoofdje, en misschien is er iets geknakt bij haar. In dat geval moet zij zich terugtrekken en ergens in een ver land in rust en veiligheid gaan bijkomen van de waanzin.

Maar het blijft onverdraaglijk en onacceptabel dat zij bij het debat over de radicale islam, die haar leven bedreigt, niet aanwezig was en dat de Kamer niet eist dat zij verschijnt.

Elke minuut dat haar stoel leeg blijft, betekent een minuut van capitulatie voor een clubje godsdienstwaanzinnigen. Waarom zwijgt de kamer?

Zeg me dat ik malende ben. Ik geef het graag toe.

Bron: http://www.elsevier.nl/opinie/weblog...103/index.html

Laatst gewijzigd door rroloff : 18 november 2004 om 19:47.
rroloff is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 november 2004, 20:42   #2
Jack Bauer
Schepen
 
Geregistreerd: 18 mei 2003
Locatie: Almere
Berichten: 408
Standaard

De wereld is gek geworden


Iedereen in Nederland zit opeens onze psychopatische knuffelallochtoontje dood te knuffelen



Lekker hoor, ja Belgen, ons land gaat naar de verdoemenis door een Somalisch vrouwtje met grote psychologische trauma's die ze blijkbaar publiekelijk wil tonen!



P.S. En ja, het is te hopen dat Ayaan nooit meer terugkomt!!! Jullie Belgen zouden toch ook niet een lucifer in de buurt van de benzine laten komen??
__________________
"This is Professor....Logan"
Jack Bauer is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 november 2004, 20:46   #3
PollyCorrect
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
PollyCorrect's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 11 april 2004
Berichten: 11.718
Standaard

Uitreiking emancipatieprijs Hirsi Ali uitgesteld

Bron: Nieuws.nl

Gepubliceerd: donderdag 18 november 2004 @ 13:26

Ayaan Hirsi Ali zal zich nog even in geduld moeten vatten, voordat zij de Harriët Freezerring in ontvangst kan nemen. De uitreiking van de emancipatieprijs is voor onbepaalde tijd uitgesteld.

De prijs zou volgende week vrijdag in de Nieuwe Kerk in Amsterdam worden uitgereikt. Maar vanwege de vele dreigingen aan haar adres sinds de moord op Theo van Gogh kan zij niet aanwezig zijn bij de uitreiking. Hirsi Ali wordt nu permanent bewaakt en is sinds de moord niet meer in het openbaar verschenen.

De Harriët Freezerring wordt sinds 1978 uitgereikt aan mensen wiens werk een 'bewustmakend en emanciperend effect' heeft gehad. De organisatie ligt in handen van het feministische blad Opzij, waar Harriët Freezer een medewerkster van was. Behalve de ring, krijgt de winnaar ook nog een geldbedrag van 1250 euro.
PollyCorrect is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 november 2004, 20:54   #4
Jack Bauer
Schepen
 
Geregistreerd: 18 mei 2003
Locatie: Almere
Berichten: 408
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door PollyCorrect
Uitreiking emancipatieprijs Hirsi Ali uitgesteld

Bron: Nieuws.nl

Gepubliceerd: donderdag 18 november 2004 @ 13:26

Ayaan Hirsi Ali zal zich nog even in geduld moeten vatten, voordat zij de Harriët Freezerring in ontvangst kan nemen. De uitreiking van de emancipatieprijs is voor onbepaalde tijd uitgesteld.

De prijs zou volgende week vrijdag in de Nieuwe Kerk in Amsterdam worden uitgereikt. Maar vanwege de vele dreigingen aan haar adres sinds de moord op Theo van Gogh kan zij niet aanwezig zijn bij de uitreiking. Hirsi Ali wordt nu permanent bewaakt en is sinds de moord niet meer in het openbaar verschenen.

De Harriët Freezerring wordt sinds 1978 uitgereikt aan mensen wiens werk een 'bewustmakend en emanciperend effect' heeft gehad. De organisatie ligt in handen van het feministische blad Opzij, waar Harriët Freezer een medewerkster van was. Behalve de ring, krijgt de winnaar ook nog een geldbedrag van 1250 euro.
"Irony much"
__________________
"This is Professor....Logan"
Jack Bauer is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 november 2004, 20:56   #5
rroloff
Burger
 
Geregistreerd: 11 juni 2003
Berichten: 180
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jack Bauer
"Irony much"
Hoezo?
rroloff is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 november 2004, 21:02   #6
Pat
Parlementslid
 
Pat's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 8 februari 2003
Locatie: Bananenkoninkrijk
Berichten: 1.879
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jack Bauer
De wereld is gek geworden


Iedereen in Nederland zit opeens onze psychopatische knuffelallochtoontje dood te knuffelen



Lekker hoor, ja Belgen, ons land gaat naar de verdoemenis door een Somalisch vrouwtje met grote psychologische trauma's die ze blijkbaar publiekelijk wil tonen!



P.S. En ja, het is te hopen dat Ayaan nooit meer terugkomt!!! Jullie Belgen zouden toch ook niet een lucifer in de buurt van de benzine laten komen??
Ik heb uw recentste posts nagekeken, en naar mijn bescheiden mening bent u oversext (door gebrek aan ...) . Bovendien speelt u in al uw berichten op de man (vrouw) en nooit op de bal. Misschien heeft u geen mening?
__________________
http://faithfreedom.org
Pat is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 november 2004, 21:15   #7
Jack Bauer
Schepen
 
Geregistreerd: 18 mei 2003
Locatie: Almere
Berichten: 408
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door rroloff
Hoezo?
Moslim vrouwen (waarmee ze gesproken heeft) spugen op haar
__________________
"This is Professor....Logan"
Jack Bauer is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 november 2004, 21:16   #8
Jack Bauer
Schepen
 
Geregistreerd: 18 mei 2003
Locatie: Almere
Berichten: 408
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pat
Ik heb uw recentste posts nagekeken, en naar mijn bescheiden mening bent u oversext (door gebrek aan ...) . Bovendien speelt u in al uw berichten op de man (vrouw) en nooit op de bal. Misschien heeft u geen mening?
Ik prefereer de feiten


OUCH, die was raak
__________________
"This is Professor....Logan"
Jack Bauer is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 november 2004, 21:23   #9
rroloff
Burger
 
Geregistreerd: 11 juni 2003
Berichten: 180
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pat
Ik heb uw recentste posts nagekeken, en naar mijn bescheiden mening bent u oversext (door gebrek aan ...) . Bovendien speelt u in al uw berichten op de man (vrouw) en nooit op de bal. Misschien heeft u geen mening?
Bedankt voor de waarschuwing, Pat.
rroloff is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 november 2004, 22:06   #10
nadine
Parlementslid
 
nadine's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 25 mei 2004
Locatie: mechelen
Berichten: 1.902
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pat
Ik heb uw recentste posts nagekeken, en naar mijn bescheiden mening bent u oversext (door gebrek aan ...) . Bovendien speelt u in al uw berichten op de man (vrouw) en nooit op de bal. Misschien heeft u geen mening?
dat schijnt wel goed opgemerkt. Bedankt!
nadine is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 november 2004, 22:18   #11
Jack Bauer
Schepen
 
Geregistreerd: 18 mei 2003
Locatie: Almere
Berichten: 408
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door nadine
dat schijnt wel goed opgemerkt. Bedankt!
Ik lig in een deuk dankzij jullie Belgen
__________________
"This is Professor....Logan"
Jack Bauer is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 november 2004, 22:19   #12
Wreker
Staatssecretaris
 
Wreker's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 2 november 2004
Berichten: 2.752
Standaard

Ik denk dat Ayaan nu beseft dat Theo het slachtoffer is geworden van haar wraaklust.

Ze wist immers dat wie aan de Koran komt met zijn eigen leven speelt. Ze heeft niet genoeg alle gevolgen overzien van het inschakelen van Theo.

Waar ze nu in de eerste plaats moet aan denken is ervoor zorgen dat ze overleeft. Desnoods moet ze als een Mandela voor 20 jaar opgesloten worden.

Maar zelfs een Hirsi Ali die niets meer van zich laat horen is dodelijk voor de islam.

Die lege stoel in het parlement spreekt meer overtuigend dan alle andere parlementariers tesamen. Het is een mementum waar geen enkele volksvertegenwoordiger naast kan kijken.
Wreker is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord


Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 15:47.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be