Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 22 mei 2019, 12:52   #401
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 14 februari 2014
Berichten: 34.845
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door geertvdb Bekijk bericht
Het VB is wel naar links opgeschoven! Dat klopt!

maar nog altijd tegen drugs, en ook tegen de wet Lejeune.

Wat is uw opvatting weer over de wet Lejeune?
Als ze samensmelten met de Russen zullen ze het moeilijk krijgen.

Cannabis groeit in grote steken van Rusland overal gewoon in het wild en zelfs gewoon in de steden

Het interesseert Russen niet.....te slap. Ze verkiezen Vodka.

Naam: 04e8e7d34668c1df63cda25e1afd61ca.jpg
Bekeken: 45
Grootte: 231,0 KB

Laatst gewijzigd door fred vanhove : 22 mei 2019 om 12:55.
fred vanhove is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 mei 2019, 12:54   #402
Tavek
Banneling
 
 
Geregistreerd: 11 januari 2004
Berichten: 66.569
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fred vanhove Bekijk bericht
Als ze samensmelten met de Russen zullen ze het moeilijk krijgen.

Cannabis groeit in grote steken van Rusland overal gewoon in het wild
Hier int maasland groeit dat vooral bij de hollanders.
Tavek is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 mei 2019, 12:58   #403
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 14 februari 2014
Berichten: 34.845
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tavek Bekijk bericht
Hier int maasland groeit dat vooral bij de hollanders.
Haha daarom dat in Holland alleen psychoten rondlopen Die psychoten doen het op omzeggens alle gebied wel beter dan die achterlijke Belgen
fred vanhove is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 mei 2019, 14:45   #404
geertvdb
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 8 juni 2014
Berichten: 15.048
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door patrickve Bekijk bericht
Gij gaat mij toch niet zeggen dat 30% van de verslaafdenproblemen komen van cannabis gebruikers he, en dat alcoholisme in vergelijking daarmee weinig kost aan de maatschappij.
Nogmaals, en ik moet altijd hetzelfde uitleggen aan u: de overheid vindt dat cannabis legaliseren meer gaat kosten dan opbrengen. Blijkbaar vindt ze ook dat he totaal verbeiden van alcohol meer gaat kosten dan opbrengen.
als u het daar niet me eens bent kan u het volgende doen: een partij oprichten die die situatie omkeert.
Ik wens u daar veel succes mee.


Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door patrickve Bekijk bericht
Het is wel zo dat de meeste alcoholisten niet behandeld worden. Cannabis verslaafden zoeken blijkbaar sneller hulp. Het zou dus volstaan om cannabis gebruikers geen hulp laten te zoeken en alles is OK.

Waarom willen cannabis verslaafden hulp ? Omdat ze gehinderd worden in het beleven van hun verslaving door de illegaliteit die errond heerst.
dat is uw mening. hebt ge ook een bron daarvoor? niet dat het iets uitmaakt in deze discussie.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door patrickve Bekijk bericht
Ga cannabis verkopen in de supermarkt naast de flessen gin en vodka, en ze gaan geen hulp meer zoeken. Ook weer minder kosten voor de overheid. Ga een flinke accijns eisen op die legaal verkochte cannabis, en ge hebt (gegarandeerde - want verslaafden) inkomens, zoals men met sigaretten en alcohol doet.

Waarom zijn er immers accijnzen op die dingen ? Niet om U te beletten van dat te gebruiken, maar omdat er veel verslaafden zijn, die toch zullen betalen he. Ge kunt die, als staat, dus een beetje meer uitpersen.

Maar voor cannabis doet de staat die nochtans winstgevende operatie niet. Waarom niet ? Omdat het elektoraal gunstiger is om dat "langharig werkschuw cannabis rokend volk" te pesten, meer niet.
Ook enige bron voor deze uitspraak? bvb een artikel van een politicus die dit beweert, of de notulen van een wetbespreking in een commissie?
Gij schudt de meest onwaarschijnlijke en onbewijsbare stellingen uit uw mouw. Ik geloof er nooit 1ne millimeter van.
geertvdb is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 mei 2019, 14:46   #405
geertvdb
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 8 juni 2014
Berichten: 15.048
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door patrickve Bekijk bericht
Tiens, wie het zegt
Ik zit hier 6 jaar op het forum. Toon mij 1 post van mij waar ik doorga op de betekenis van 1 woord.
geertvdb is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 mei 2019, 14:50   #406
geertvdb
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 8 juni 2014
Berichten: 15.048
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door patrickve Bekijk bericht
... dan waard ge misschien mis in uw idee dat het een extreem-rechtse fooraap was, he...
Nee hoor. Ik bedoel u daar allerminst mee. Ik bedoel met extreem rechtse foorapen, de forummers die constant zitten kankeren (veelal met een homo erotische ondertoon) op alles wat niet extreem rechts is en belgicistisch, op een boertige obsessieve manier.
Uw betoog is wel extreem, maar consequent, en meestal heel vriendelijk.
geertvdb is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 mei 2019, 14:52   #407
geertvdb
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 8 juni 2014
Berichten: 15.048
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door patrickve Bekijk bericht
Ah, toch eens een juiste analyse.

De reden echter waarom ik op dat cannabis verbod en het alcohol toelaten hamer, is gewoon omdat het een fantastisch praktijkvoorbeeld is van het gegeven dat de staat NIET daar is om coherente wetten uit te vaardigen gebaseerd op principes die ergens iets te maken zouden hebben met wat men van "goeie maatschappelijke regels" zou kunnen verwachten.
Links zit u hier op te vrijen, maar uiteindelijk zijn ze het maar met 1 onderwerp met u eens.
maar blijkbaar is de vijand van uw vijand uw vriend.
Ze vergissen zich: een ultraliberaal heeft geen bondgenoten en wil die ook niet.

daarom is het grappig dat ze over uw buikje beginnen te wrijven.
geertvdb is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 mei 2019, 14:53   #408
geertvdb
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 8 juni 2014
Berichten: 15.048
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Het Verzet Bekijk bericht
Ziedet Patrickve? Ge zijt niet mee, 't is juist ze, maar niet meer relevant want hij is ondertussen al een eindje verder gefietst.
Wrijf wrijf wrijf.
geertvdb is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 mei 2019, 14:54   #409
alice
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 3 januari 2007
Berichten: 27.350
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door geertvdb Bekijk bericht
Nee hoor. Ik bedoel u daar allerminst mee. Ik bedoel met extreem rechtse foorapen, de forummers die constant zitten kankeren (veelal met een homo erotische ondertoon) op alles wat niet extreem rechts is en belgicistisch, op een boertige obsessieve manier.
Uw betoog is wel extreem, maar consequent, en meestal heel vriendelijk.
Homo erotische ondertoon? Op ons forum? Doe die joint uit gij!
alice is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 mei 2019, 14:56   #410
geertvdb
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 8 juni 2014
Berichten: 15.048
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Het Verzet Bekijk bericht
Waw, zo'n oninteressante wartaal allemaal.

Vertel liever nog eens hoe ge fout zat met uw afnemend grensnut.
Uw taktiek om met mij te discussieren is zo doorzichtig. Ge pikt er 1 woord uit en gaat daarover doorbomen. de essentie, daar hebt ge schrik van.

Ik heb het u al 3 keer gevraagd. hier is de 4e keer:
Vindt gij u zelf verslaafd?

Over grensnut heb ik 110% gelijk. Gij had zelfs nooit over die term gehoord voor ik het terloops in een lange post vermeldde.

Drugs veranderen uw brein en hijakken het rewardcentre:
https://www.thecabinchiangmai.com/bl...tem-explained/

In de economie is dat : GRENSNUT!
geertvdb is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 mei 2019, 14:57   #411
geertvdb
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 8 juni 2014
Berichten: 15.048
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon Bekijk bericht
Ja, dat is zo.

Het zijn nu de strafuitvoeringsrechtbanken die beslissen over de vrijlating.

Verder, in mijn ervaring komen de meesten vrij op 1/3.

Nu, het maakt weinig verschil of men een derde moet doen of de volledige straf, de rechters die straffen daar naar.

Is het 1/3 en de rechter wil u een jaar binnen dan geeft hij er drie.
Is het de straf volledig uitdoen en de rechter wil u een jaar binnen dan geeft hij een jaar.

In beide scenario's zit je even lang.
LINKIEWINKIE praat!
geertvdb is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 mei 2019, 15:01   #412
alice
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 3 januari 2007
Berichten: 27.350
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door geertvdb Bekijk bericht
Nogmaals, en ik moet altijd hetzelfde uitleggen aan u: de overheid vindt dat cannabis legaliseren meer gaat kosten dan opbrengen. Blijkbaar vindt ze ook dat he totaal verbeiden van alcohol meer gaat kosten dan opbrengen.
als u het daar niet me eens bent kan u het volgende doen: een partij oprichten die die situatie omkeert.
Ik wens u daar veel succes mee.



dat is uw mening. hebt ge ook een bron daarvoor? niet dat het iets uitmaakt in deze discussie.
Ook enige bron voor deze uitspraak? bvb een artikel van een politicus die dit beweert, of de notulen van een wetbespreking in een commissie?
Gij schudt de meest onwaarschijnlijke en onbewijsbare stellingen uit uw mouw. Ik geloof er nooit 1ne millimeter van.
Dat klopt dus niet, integendeel, de eerste stap naar legalisering wordt juist gezet met het cannabisbureau wat werd goedgekeurd, voor medicinaal gebruik. De overheid zegt en doet dus niet wat u beweert. Integendeel, er worden stappen legalisering gezet, nog wel voor enkel medicinaal gebruik.
alice is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 mei 2019, 15:04   #413
patrickve
Secretaris-Generaal VN
 
patrickve's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 februari 2009
Locatie: Grenoble, Frankrijk
Berichten: 111.429
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door geertvdb Bekijk bericht
Nogmaals, en ik moet altijd hetzelfde uitleggen aan u: de overheid vindt dat cannabis legaliseren meer gaat kosten dan opbrengen. Blijkbaar vindt ze ook dat he totaal verbeiden van alcohol meer gaat kosten dan opbrengen.
... op elektoraal en machtswellustig vlak, waarschijnlijk ja.

Citaat:
als u het daar niet me eens bent kan u het volgende doen: een partij oprichten die die situatie omkeert.
Ik wens u daar veel succes mee.
Natuurlijk niet. Een partij oprichten dient niet om coherente standpunten te verdedigen, maar om aan macht te geraken en om mandaten met macht binnen te rijven om daar nadien corrupte zaken mee te doen.

Dus, de dag dat ik een partij opricht, EN die succesvol kan laten worden, zal de laatste van mijn zorgen zijn dat er iets coherents aan beleid gebeurt. En zou ik dat wel willen, dan ga ik er nooit in slagen om een partij op te richten en succesvol laten te zijn. Omdat zo een partij niet past in het machtsparadigme van een electieve aristocratie.

Laatst gewijzigd door patrickve : 22 mei 2019 om 15:09.
patrickve is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 mei 2019, 15:07   #414
patrickve
Secretaris-Generaal VN
 
patrickve's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 februari 2009
Locatie: Grenoble, Frankrijk
Berichten: 111.429
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door geertvdb Bekijk bericht
Ook enige bron voor deze uitspraak?
Historisch was dat zo, ik heb daarvan een link gegeven, en nadien is dat gewoon als succesformule verder gebruikt en in het "maatschappelijke bewustzijn" overgenomen. Het is gewoon een gelukte vilifiering omwille van politieke redenen.

post 387.

Je merkt trouwens zelf niet meer dat je zelf zo denkt. Je gaat ervan uit dat mensen die alcohol drinken best recreatieve gebruikers kunnen zijn, en niet allemaal alcoholisten zijn, maar voor een minder verslavende drug cannabis kan je je dat niet inbeelden.

Laatst gewijzigd door patrickve : 22 mei 2019 om 15:11.
patrickve is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 mei 2019, 15:22   #415
patrickve
Secretaris-Generaal VN
 
patrickve's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 februari 2009
Locatie: Grenoble, Frankrijk
Berichten: 111.429
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door geertvdb Bekijk bericht
Over grensnut heb ik 110% gelijk. Gij had zelfs nooit over die term gehoord voor ik het terloops in een lange post vermeldde.

Drugs veranderen uw brein en hijakken het rewardcentre:
https://www.thecabinchiangmai.com/bl...tem-explained/

In de economie is dat : GRENSNUT!
Nee, dat is niet "grensnut". Grensnut is niet de beslissingen die je neemt, maar het voordeel dat je van de extra consumptie van iets hebt. Het is wel zo dat een *rationeel beslisser* normaal gezien verondersteld is van beslissingen te nemen die zijn nut verhogen. De "homo economicus". Bij een homo economicus kan men het nut afleiden uit de keuze beslissingen.
Nu is een drug precies een stof die een mens geen homo economicus laat zijn, omdat die precies, zoals je terecht uitlegt, uw rationeel beoordelingsvermogen, dat U "zo goed mogelijk uw noden laat inschatten" VERSTOORT. Dus kan je uit de keuze beslissingen niet meer het nut afleiden.

Zeggen dat iemand die niet rationeel beslist, zijn nut maximaliseert, is zo een beetje als zeggen dat een computer waar je met een hamer op klopt, en daardoor per abuis een verkeerd resultaat bekomt in plaats van door te rekenen, een snellere rekenmachine is geworden door erop te kloppen.

Maar ik zal U een ding toegeven. Er is een manier waarop de DRUGSMARKT inderdaad kan gemodeliseerd worden ALSOF drugsgebruikers inderdaad onbegrensd grensnut ondervinden van drugsgebruik. Omdat voor de drugsmarkt, enkel de KOOP BESLISSING telt, en niet het daadwerkelijke nut voor de economische agent. Dus ja, je kan zeggen dat, vanuit het standpunt van drugsdealers, men de gedrogeerde als een agent kan beschouwen die inderdaad onbegrensd grensnut ondervindt.

Als dusdanig heeft dat inderdaad gevolgen voor de optimale drugsdealer strategieen. Je moet immers niet aanzetten tot MEER gebruik, want dat komt vanzelf dank zij dat model van onbegrensd grensnut. Je moet alles toespitsen op INITIEEL gebruik in uw reclame campagnes.

Het is ook de gunstige reden van hoge accijnzen op alcohol. De staat weet dat alcoholisten toch niet kunnen stoppen met zuipen, en kan die dus fiscaal beter uitpersen dan op andere producten, waar ze gewoon de vraag zouden verminderen. Maw, de staat redeneert hier als een rationele drugsdealer die uitgaat van een klantenmodel met inderdaad onbegrensd grensnut.

Echter, dat model werkt enkel maar vanuit het standpunt van de drugsmarkt en vooral, als model dat de drugsdealer of de fiscus kan gebruiken om aan zijn winstmaximalisatie te werken. Het werkt totaal niet vanuit het standpunt van de verslaafde.

Misschien hebt ge dat model van onbegrensd grensnut voor drugs geleerd toen ge het keuzevak "optimale drugsdealer praktijken" aan het volgen waard ? Of, wat op hetzelfde neerkomt, het vak "fiscaliteit, opbrengst en drugs" ?

Laatst gewijzigd door patrickve : 22 mei 2019 om 15:27.
patrickve is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 mei 2019, 15:41   #416
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 14 februari 2014
Berichten: 34.845
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door geertvdb Bekijk bericht
Uw taktiek om met mij te discussieren is zo doorzichtig. Ge pikt er 1 woord uit en gaat daarover doorbomen. de essentie, daar hebt ge schrik van.

Ik heb het u al 3 keer gevraagd. hier is de 4e keer:
Vindt gij u zelf verslaafd?

Over grensnut heb ik 110% gelijk. Gij had zelfs nooit over die term gehoord voor ik het terloops in een lange post vermeldde.

Drugs veranderen uw brein en hijakken het rewardcentre:
https://www.thecabinchiangmai.com/bl...tem-explained/

In de economie is dat : GRENSNUT!
Hoe oneerlijk zeg. Je zit hier linken te posten terwijl jij zelf nooit linken leest. Vraag niet aan een ander te doen wat je zelf niet wil

Hier post 403 uit 2017

Ik druk niet op linken.


fred vanhove is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 mei 2019, 17:00   #417
geertvdb
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 8 juni 2014
Berichten: 15.048
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door alice Bekijk bericht
Dat klopt dus niet, integendeel, de eerste stap naar legalisering wordt juist gezet met het cannabisbureau wat werd goedgekeurd, voor medicinaal gebruik. De overheid zegt en doet dus niet wat u beweert. Integendeel, er worden stappen legalisering gezet, nog wel voor enkel medicinaal gebruik.
Dit weerlegt absoluut niet wat ik beweer. Medicinaal gebruik en recreatief gebruik van cannabis zijn 2 verschillende werelden.

Zoals chemo toegelaten is bij bepaalde ziekten, maar illegaal voor de rest.

Het is wel zo dat de cannabis lobby via medicinale cannabis een opening wil forceren naar legaliseren van gewone cannabis. Maar dat is een achterhoede gevecht.
geertvdb is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 mei 2019, 17:03   #418
geertvdb
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 8 juni 2014
Berichten: 15.048
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door patrickve Bekijk bericht
... op elektoraal en machtswellustig vlak, waarschijnlijk ja.
Ik bedoelde dat op een boekhoudkundige manier. Als u daar iets anders in ziet is dat uw recht. Ik heb een andere bril op dan u.


Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door patrickve Bekijk bericht

Natuurlijk niet. Een partij oprichten dient niet om coherente standpunten te verdedigen, maar om aan macht te geraken en om mandaten met macht binnen te rijven om daar nadien corrupte zaken mee te doen.
En ge ziet dat niet zitten ... waarom?
uit ethische redenen toch niet?
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door patrickve Bekijk bericht

Dus, de dag dat ik een partij opricht, EN die succesvol kan laten worden, zal de laatste van mijn zorgen zijn dat er iets coherents aan beleid gebeurt. En zou ik dat wel willen, dan ga ik er nooit in slagen om een partij op te richten en succesvol laten te zijn. Omdat zo een partij niet past in het machtsparadigme van een electieve aristocratie.
Ik denk eerder dat ge dat niet gaat doen omdat het een inspanning kost.
geertvdb is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 mei 2019, 17:07   #419
geertvdb
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 8 juni 2014
Berichten: 15.048
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door patrickve Bekijk bericht
Historisch was dat zo, ik heb daarvan een link gegeven, en nadien is dat gewoon als succesformule verder gebruikt en in het "maatschappelijke bewustzijn" overgenomen. Het is gewoon een gelukte vilifiering omwille van politieke redenen.

post 387.

Je merkt trouwens zelf niet meer dat je zelf zo denkt. Je gaat ervan uit dat mensen die alcohol drinken best recreatieve gebruikers kunnen zijn, en niet allemaal alcoholisten zijn, maar voor een minder verslavende drug cannabis kan je je dat niet inbeelden.
Maar geef nu eens een bron waaruit de motivatie blijkt waarom verslaafden gaan aankloppen bij de overheid voor hulp.

Daar moet toch iets van te vinden zijn. Die zorgcentra zullen elke nieuwe klant een vragenlijst voorleggen en dat bijhouden.

Wel, geef mij een bron waaruit blijkt dat uw stelling klopt.
geertvdb is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 mei 2019, 17:12   #420
geertvdb
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 8 juni 2014
Berichten: 15.048
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door patrickve Bekijk bericht
Nee, dat is niet "grensnut".
Toch wel:
How do drugs produce pleasure?

Pleasure or euphoria—the high from drugs—is still poorly understood, but probably involves surges of chemical signaling compounds including the body's natural opioids (endorphins) and other neurotransmitters in parts of the basal ganglia (the reward circuit). When some drugs are taken, they can cause surges of these neurotransmitters much greater than the smaller bursts naturally produced in association with healthy rewards like eating, music, creative pursuits, or social interaction.


Echt letterlijk wat ik hier heb uitgelegd.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door patrickve Bekijk bericht



Grensnut is niet de beslissingen die je neemt, maar het voordeel dat je van de extra consumptie van iets hebt. Het is wel zo dat een *rationeel beslisser* normaal gezien verondersteld is van beslissingen te nemen die zijn nut verhogen. De "homo economicus". Bij een homo economicus kan men het nut afleiden uit de keuze beslissingen.
Nu is een drug precies een stof die een mens geen homo economicus laat zijn, omdat die precies, zoals je terecht uitlegt, uw rationeel beoordelingsvermogen, dat U "zo goed mogelijk uw noden laat inschatten" VERSTOORT. Dus kan je uit de keuze beslissingen niet meer het nut afleiden.

Zeggen dat iemand die niet rationeel beslist, zijn nut maximaliseert, is zo een beetje als zeggen dat een computer waar je met een hamer op klopt, en daardoor per abuis een verkeerd resultaat bekomt in plaats van door te rekenen, een snellere rekenmachine is geworden door erop te kloppen.

Maar ik zal U een ding toegeven. Er is een manier waarop de DRUGSMARKT inderdaad kan gemodeliseerd worden ALSOF drugsgebruikers inderdaad onbegrensd grensnut ondervinden van drugsgebruik. Omdat voor de drugsmarkt, enkel de KOOP BESLISSING telt, en niet het daadwerkelijke nut voor de economische agent. Dus ja, je kan zeggen dat, vanuit het standpunt van drugsdealers, men de gedrogeerde als een agent kan beschouwen die inderdaad onbegrensd grensnut ondervindt.

Als dusdanig heeft dat inderdaad gevolgen voor de optimale drugsdealer strategieen. Je moet immers niet aanzetten tot MEER gebruik, want dat komt vanzelf dank zij dat model van onbegrensd grensnut. Je moet alles toespitsen op INITIEEL gebruik in uw reclame campagnes.

Het is ook de gunstige reden van hoge accijnzen op alcohol. De staat weet dat alcoholisten toch niet kunnen stoppen met zuipen, en kan die dus fiscaal beter uitpersen dan op andere producten, waar ze gewoon de vraag zouden verminderen. Maw, de staat redeneert hier als een rationele drugsdealer die uitgaat van een klantenmodel met inderdaad onbegrensd grensnut.

Echter, dat model werkt enkel maar vanuit het standpunt van de drugsmarkt en vooral, als model dat de drugsdealer of de fiscus kan gebruiken om aan zijn winstmaximalisatie te werken. Het werkt totaal niet vanuit het standpunt van de verslaafde.

Misschien hebt ge dat model van onbegrensd grensnut voor drugs geleerd toen ge het keuzevak "optimale drugsdealer praktijken" aan het volgen waard ? Of, wat op hetzelfde neerkomt, het vak "fiscaliteit, opbrengst en drugs" ?
Heel de klassieke economie is gebaseerd op een evolutionaire eigenschap bij de mens.
geertvdb is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 17:17.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be