Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 19 december 2002, 17:51   #21
Thomas Hx
Minister-President
 
Geregistreerd: 1 juli 2002
Locatie: Waregem
Berichten: 4.701
Stuur een bericht via MSN naar Thomas Hx
Standaard

die laatste zin is het! Dat zeg ik toch, met een liberale minister kunnen we nooit een goed onderwijs krijgen!! Het was heel goed, maarja...

Thomas
__________________
christelijke humanist en centrum-democraat
Thomas Hx is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 december 2002, 20:37   #22
Knuppel
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 21 juni 2002
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 115.079
Standaard

Het moet wel demotiverend werken te weten wat je weet, te zien wat je ziet en geen gehoor te krijgen omdat "de kloof tussen leerkrachten en politiek zich ook daar doorzet inplaats van verkleint.
Knuppel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 december 2002, 22:40   #23
Darwin
Banneling
 
 
Darwin's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 augustus 2002
Berichten: 5.668
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door mvathome
Ja Knuppel ik kan open praten over allochtone kinderen en ouders.
Mijn ervaringen op dit vlak zijn eerder beperk, maar ik had toch een paar zeer intense kontakten met allochtone jongens. Een Turkse jongen die enkele jaren in onze school doorbracht, het heel moeilijk had, veel hulp kreeg, een van de meest rustige was in de klas, mislukte na zijn opleiding volledig. Zijn ouders zagen we een keer, toen hij heel opstandig werd thuis. Hij kreeg nooit een cent, had geen vijf frank op zak en was telkens heel verlegen als hij een kleine som niet direct kon betalen. Hij moest eerst thuis het geld vragen. Hij werd door ouders en broers gedwongen een turks meisje (dat toen nog in Turkije verbllef) te huwen. Hij was toen verliefd op een vlaams meisje en wilde er mee gaan samen women, maar liep tegen een muur van onwil bij zijn fam. De ouders weigerden te integreren, kenden na vele jaren nog geen woord Nederlands, ook hij had problemen met de taal waardoor zijn prestaties op de school niet in verhouding waren tot zijn inzet. Hij maakte in een gesprek de opmerking: "Als wij uitgaan mijnheer, mijn broers en ik, dan zijn wij zeer agressief". Ik stond perplex op dat moment omdat we met deze jongen (hij was een beer van een vent) nooit gedragsproblemen hadden. Hij was heel introvert natuurlijk, maar bleek ook heel explosief te zijn buiten de school. Op het einde van zijn laatste jaar werden we allemaal uitgenodigd op het huwelijksfeest. Maar twee maand later, hij werkte toen in een bedrijf dat ik vrij goed kende, wilde hij zijn vrouw al verlaten en teruggaan naar zijn Vlaams meisje.
Van integreren kwam niet veel in huis. Hij wilde zich blijkbaar wel aanpassen, maar werd daarin sterk geremd door zijn ouders en broers.
Wat mij meer stoort is het gewelddadig en agressief optreden van vele allochtone jongeren. Ik meen dat deze houding veroorzaakt wordt door de tollerantie van en de aanmoediging tot geweld door de islam.
Zij "verdedigen" heel fanatiek hun godsdienst (en zichzelf), die dat geweld ook aanmoedigt, predikt en dat is voor vele vlamingen een onoverkomelijk obstakel in de relatie tot Marokanen, Turken en allochtonen in het algemeen. Wij kennen uit de geschiedennis teveel voorbeelden van oorlogen en conflicten met "godsdienst" als oorspong.
Dat Turken en Marokanen warmbloediger zijn en dus ook van aard agressiever is misschien wel waar maar dat is niet dé reden waarom ze zich hier niet aanpassen. Het grote probleem is de agressiviteit die in de islam gepropageerd wordt en Vlamingen voelen zich terecht bedreigd.
Dat ze geen kansen krijgen of minder kansen dan onze Vlaamse kinderen is minder waar dan men zegt. Ze willen of kunnen (door omstandigheden eigen aan hun anders zijn) vaak geen gebruik maken van de geboden kansen. Ze zien ons vaak als zacht gekookte eitjes, makkelijk manipuleerbaar, zonder ruggegraat. Eens zei een student me: "Jullie praten er over, bij ons gaat dat anders, bij ons slaan ze er op tot je in het gareel loopt". Dat contrast is tegroot om opgelost te worden met woorden alleen, hierin kan enkel een harde, constructieve, positieve en standvastige houding het begin van de weg naar oplossingen zijn.
Excuseer mij dat ik van de eigenlijke topic afdwaal, maar uw tekst hierboven vind ik toch wel de moeite waard om er verder over door te gaan. (desnoods nemen we het als uitgangspunt voor een andere topic?)

Blijkbaar kunt u op een serene manier schetsen waar het in de kern van de zaak om draait als het op samenlevingsproblemen tussen "autochtonen" en (moslim) "allochtonen" gaat. De meeste autochtonen hebben vroeger gedacht dat als de allochtonen maar genoeg aandacht krijgen ze onze waarden en normen en samenlevingspatronen wel vanzelf zullen overnemen.

Nu na zoveel jaren wordt bijna iedereen van de 'goedmenende' autochtonen wakker met een kater en ziet dat al die inspanningen tot niets geleid hebben. En de oorzaak ligt niet in 'de mens' maar in het gegeven 'islamcultuur in een westerse samenleving'.

Ik vind dat we niet -vanuit een paternalistische houding- de allochtonen moeten bewegen afstand te nemen van hun cultuur. Ik vind daarentegen dat het voor iedereen beter zou zijn, allochtonen en autochtonen, als we ons bij de feiten zouden neerleggen, dat we beter zouden aanvaarden dat een samenleving met moslims en niet-moslims in één samenlevingsverband gedoemd is tot mislukken, een ongelukkig huwelijk is en nooit gelukkig zal worden, hoeveel huwelijksbegeleiders we ook inschakelen.

Dat het met name voor iedereen veel beter zou zijn als we tijd, geld en energie zouden steken in het re-integreren van de moslim-migranten in de thuislanden waar ze hun huwelijkspartners vandaan halen.

Dan hoeven zulke schrijnende toestanden als hierboven niet meer en hervinden de allochtonen hun waardigheid en hoeven de autochtonen zich niet meer cultureel bedreigd te voelen.


Wat vindt u hiervan?
Darwin is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 december 2002, 13:12   #24
Thomas Hx
Minister-President
 
Geregistreerd: 1 juli 2002
Locatie: Waregem
Berichten: 4.701
Stuur een bericht via MSN naar Thomas Hx
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel
Het moet wel demotiverend werken te weten wat je weet, te zien wat je ziet en geen gehoor te krijgen omdat "de kloof tussen leerkrachten en politiek zich ook daar doorzet inplaats van verkleint.
Omdat de meeste leerkrachten nog altijd ACW'ers zijn.

Thomas
__________________
christelijke humanist en centrum-democraat
Thomas Hx is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 december 2002, 14:38   #25
mvathome
Vreemdeling
 
Geregistreerd: 20 november 2002
Locatie: Aalst
Berichten: 53
Stuur een bericht via Instant Messenger naar mvathome Stuur een bericht via MSN naar mvathome
Standaard

Beste Darwin,
Ik denk dat je nagels met koppen slaat. In plaats van zoveel energie te steken in het assimileren van "vreemden" in onze samenleving, een doel dat naar mijn mening niet te verwezenlijken is als de allochtoon zoals vaak) vast houdt aan zijn roots. We zijn hier niet in Turkije of Marokko en vele van deze mensen willen hier hun vaderland een stukje herscheppen. Natuurlijk stuit dit op verzet.
Zelfs de minst Vlaamse Vlaming kijkt met argwaan naar dit gebeuren.
Het proberen voorkomen dat te veel allochtonen samen in een buurt terecht komen is een poging om de macht van hun samenhang te breken, maar wordt uiteindelijk een fiasco zoals we dat zien in de zwarte amerikaanse getto's en die geschiedennis is veel ouder dan ons probleem.
De door U voorgestelde oplossing confligeerd op het eerste zicht de economische belangen van de westerse landen. Maar is dat wel zo?
Hebben de landen waaruit onze allochtonen afkomstig zijn inderdaad geen economische mogelijkheden? Ik stel nochtans met lede ogen vast dat vele van onze bedrijven naar die landen verhuizen. Of is er soms geen olie in de buurt? Ja misschien zit de rijkdom wel in de handen van enkelingen.
Een ander aspect is oorlog, iets waarvoor je op de vlucht gaat, of, je lost de conflicten op. Als je fanatiek bent (godsdiestig of anders) dan maak je dat natuurlijk alleen maar moeilijker.
Moeten we niet zorgen voor voedsel in landen waar honger heerst?
Ja, om accute noden te lenigen, niet structureel, dat stelt de oplossing ten gronde uit tot sint-juttemis.
Laat Busch zijn oorlogsdollars ter beschikking stellen voor opleiding en uitrusting en democratie in de plaats eisen en laat America zijn protectionistische politiek, ten nadele van alle anderen, vallen en het zal stukken beter gaan in de wereld.
mvathome is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 december 2002, 14:45   #26
mvathome
Vreemdeling
 
Geregistreerd: 20 november 2002
Locatie: Aalst
Berichten: 53
Stuur een bericht via Instant Messenger naar mvathome Stuur een bericht via MSN naar mvathome
Standaard

Beste Thomas, Je vergist je. Ik ben er zeker van dat er nog heel weinig overtuigde ACW'ers zijn. Wel "gedwongen" ACW'ers zonder de overtuiging.
Een belangrijke opdracht: Breek de macht van de vakbonden die nog slechts bestaan om zichzelf in stand te houden met een echt onafhankelijke vakbond die redelijke en haalbare eisen stelt waar nodig en je lost in België vele dingen op.
mvathome is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 december 2002, 18:18   #27
Thomas Hx
Minister-President
 
Geregistreerd: 1 juli 2002
Locatie: Waregem
Berichten: 4.701
Stuur een bericht via MSN naar Thomas Hx
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door mvathome
Beste Thomas, Je vergist je. Ik ben er zeker van dat er nog heel weinig overtuigde ACW'ers zijn. Wel "gedwongen" ACW'ers zonder de overtuiging.
Een belangrijke opdracht: Breek de macht van de vakbonden die nog slechts bestaan om zichzelf in stand te houden met een echt onafhankelijke vakbond die redelijke en haalbare eisen stelt waar nodig en je lost in België vele dingen op.
Fout,

als er een paar echte ACW'ers zijn, dan zullen het wel leerkrachten zijn!!! Ik ben voor de vakbonden en tegen een neutrale! Ideologieen zijn nodig in het dagelijks leven, want politiek moet in het dagelijks leven zichtbaar zijn, en dat kan langs de vakbonden. Vandaar dat eigenlijk de CD&V de meest arbeids-vriendelijke partij is, die het dichts bij de mensen staat. Door zijn standen!

Thomas Heynderickx
__________________
christelijke humanist en centrum-democraat
Thomas Hx is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 december 2002, 20:20   #28
Luddo
Minister
 
Geregistreerd: 10 december 2002
Locatie: In de stille Kempen
Berichten: 3.898
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door mvathome
Ja Knuppel ik kan open praten over allochtone kinderen en ouders.
Mijn ervaringen op dit vlak zijn eerder beperk, maar ik had toch een paar zeer intense kontakten met allochtone jongens.
Idem. Bij ons op school zaten weinig migranten. Geen problemen met Chinezen, Iraniërs en weinig met Marokkanen. Als er maar een paar Marokkaanse kinderen zijn is dat ok. Dan zijn ze best meegaand. Maar als ze met drie, vier zijn dan klitten ze aan elkaar en dan ben je nog niet aan de niev patatten! Voor de rest: als kind zijn ze even lief als de andere kinderen!
__________________
Ik ben het kleine jongetje dat vanop de schouders van zijne papa naar de stoet kijkt en uitroept: "Papa, de koning heeft weer geen kleren aan!
Luddo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 december 2002, 20:51   #29
mvathome
Vreemdeling
 
Geregistreerd: 20 november 2002
Locatie: Aalst
Berichten: 53
Stuur een bericht via Instant Messenger naar mvathome Stuur een bericht via MSN naar mvathome
Standaard

Als ik dit lees Luddo dan denk ik bijvoorbeeld ook aan de Vlamingen in Spanje, daar zitten er nogal wat bij elkaar, je zou kunnen spreken van Vlaamse getto's in Spanje. Toch heb ik daar nog niet van conflicten gehoord zoals deze zich hier voordoen. Opvallend niet?
mvathome is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 december 2002, 17:06   #30
Knuppel
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 21 juni 2002
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 115.079
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door mvathome
Als ik dit lees Luddo dan denk ik bijvoorbeeld ook aan de Vlamingen in Spanje, daar zitten er nogal wat bij elkaar, je zou kunnen spreken van Vlaamse getto's in Spanje. Toch heb ik daar nog niet van conflicten gehoord zoals deze zich hier voordoen. Opvallend niet?
Ik zat daar ook een tijdland alhoewel maar een vier tot zestal maanden per jaar.

Ik spreek wel hun taal goed genoeg om er me goed mee te kunnen behelpen.
Dat scheelt natuurlijk...
Knuppel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 december 2002, 17:08   #31
Knuppel
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 21 juni 2002
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 115.079
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door mvathome
Als ik dit lees Luddo dan denk ik bijvoorbeeld ook aan de Vlamingen in Spanje, daar zitten er nogal wat bij elkaar, je zou kunnen spreken van Vlaamse getto's in Spanje. Toch heb ik daar nog niet van conflicten gehoord zoals deze zich hier voordoen. Opvallend niet?
Ik zat daar ook een tijdland alhoewel maar een vier tot zestal maanden per jaar.

Ik spreek wel hun taal goed genoeg om er me goed mee te kunnen behelpen.
Dat scheelt natuurlijk...
De vele Duitsers in Mallorca beginnen wel bepaalde eisen te stellen en dat vinden de Spanjaarden maar niks.
Knuppel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 december 2002, 19:47   #32
mvathome
Vreemdeling
 
Geregistreerd: 20 november 2002
Locatie: Aalst
Berichten: 53
Stuur een bericht via Instant Messenger naar mvathome Stuur een bericht via MSN naar mvathome
Standaard

Wel Knuppel laat dan eens wat horen over de situatie daar, je bent veel beter geplaatst dan ik als je er zo lang was.
mvathome is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 december 2002, 20:13   #33
Knuppel
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 21 juni 2002
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 115.079
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door mvathome
Wel Knuppel laat dan eens wat horen over de situatie daar, je bent veel beter geplaatst dan ik als je er zo lang was.
Ik zelf zat in het zuiden van Spanje maar ik las in een plaatselijk blaadje dat er wel erg veel Duitsers zitten in Mallorca. Als zij mogen meestemmen met de plaatselijke verkiezingen en niet alleen voor de Europese, zullen zij instaat zijn hun wil op te leggen over de autochtone Spaanse bevolking. Je kan het vergelijken met wat er in Brussel zou gebeuren als hier het migrantenstemrecht wordt ingevoerd. Duitsers zijn wel veel politiek bewuster dan de allochtonen hier.

De rest kan je dus wel raden.
De Duitsers halen zich zo de haat van de autochtonen op de hals.
Knuppel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 december 2002, 21:45   #34
Tarzan
Partijlid
 
Tarzan's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 8 december 2002
Berichten: 227
Standaard

Het begint te dagen................ons Knuppel ke .heeft Spaans bloed in de aderen...........

ja ja.............

Pauske pasop......naar het schijnt zijn dat warmbloedige .........

8) 8)
Tarzan is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 december 2002, 21:47   #35
Tarzan
Partijlid
 
Tarzan's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 8 december 2002
Berichten: 227
Standaard

Oeps zit op de verkeerde Topic..............

Tarzan is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 december 2002, 14:37   #36
Thomas Hx
Minister-President
 
Geregistreerd: 1 juli 2002
Locatie: Waregem
Berichten: 4.701
Stuur een bericht via MSN naar Thomas Hx
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tarzan
Oeps zit op de verkeerde Topic..............

Daarvoor moet je een tarzan zijn roll:
__________________
christelijke humanist en centrum-democraat
Thomas Hx is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 december 2002, 14:57   #37
Tarzan
Partijlid
 
Tarzan's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 8 december 2002
Berichten: 227
Standaard

Ja mijne jongen.het is niet gemakkelijk om nog een Topic te vinden..die niet over zever gaat...............dus .ik was op de verkeerde...........

Tarzan is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 december 2002, 16:42   #38
Thomas Hx
Minister-President
 
Geregistreerd: 1 juli 2002
Locatie: Waregem
Berichten: 4.701
Stuur een bericht via MSN naar Thomas Hx
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tarzan
Ja mijne jongen.het is niet gemakkelijk om nog een Topic te vinden..die niet over zever gaat...............dus .ik was op de verkeerde...........

Het is u vergeven , en mijn beste wensen en een zalig kerstfeest toegewenst Tarzan en uiteraard ook de rest
__________________
christelijke humanist en centrum-democraat
Thomas Hx is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 december 2002, 17:14   #39
Tarzan
Partijlid
 
Tarzan's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 8 december 2002
Berichten: 227
Standaard

Vansgelijke..........zeggen ze hier...........

Als we nu nog onze Piano tussen "Koetjes & Kalfjes" uit krijgen zijn we er voor 2003.


Tarzan is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 december 2002, 20:31   #40
Thomas Hx
Minister-President
 
Geregistreerd: 1 juli 2002
Locatie: Waregem
Berichten: 4.701
Stuur een bericht via MSN naar Thomas Hx
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tarzan
Vansgelijke..........zeggen ze hier...........

Als we nu nog onze Piano tussen "Koetjes & Kalfjes" uit krijgen zijn we er voor 2003.


Ziet gij nu weer in de verkeerde discussie
Thomas Hx is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 22:35.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be