Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 18 juli 2010, 20:37   #161
DebianFox
Minister
 
DebianFox's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 23 oktober 2005
Locatie: Zuidelijke Nederlanden
Berichten: 3.390
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door suqar_7loe Bekijk bericht
Hij had 1 vriend waar hij mee omging. De andere jongens waren gewoon speelmaatjes.
Hehe, als gij hier vertelt hoe hij zich gedroeg op de bus (zomaar lachen, in zichzelf praten) en op school is zijn gedrag in de gevangenis (praten met boterhammen, lachen naar sneeuwvlokken) toch niet gespeeld. Waarschijnlijk heeft hij dan toch schizofrenie en depressie met psychotische kenmerken.
__________________
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door DucDEnghien Bekijk bericht
La France enmerde la flandre. Et si cela vous suffit pas, on peut toujours vous enculer nucléairement.
Taalfoutjes van onze 'Franstalige' vriend staan in het vet aangeduid.
DebianFox is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 juli 2010, 21:52   #162
den dinges
Banneling
 
 
Geregistreerd: 23 december 2009
Locatie: midgard
Berichten: 12.674
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Scherven A. Mok Bekijk bericht
Neen.
Huur een beroepsmoordenaar om je uit je lijdden te verhelpen dan ...
den dinges is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 juli 2010, 22:18   #163
MaGNiFiCaT
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
MaGNiFiCaT's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 april 2007
Locatie: overal en nergens
Berichten: 13.555
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon Bekijk bericht
Een paar bemerkingen, als hij waanzinnig is dan moet hij niet gestraft maar verzorgd worden.

Als hij toch gestraft wordt, dan komt hij vroeg of laat vrij.
Maar wat heeft jouw bemerkingen te maken met mijn post? Ik sprak hier niet over straffen en of verzorgen. Ik sprak gewoon dat hij niet meer mag vrijkomen omdat hij een gevaar is, en ik denk dat de bevoegden er ook zo over denken.

Horion is ook nog steeds niet vrij, Dutroux ook niet....
__________________
Voorlopig wordt mijn idool niet meer weergegeven, wegens altoos wederkerende spot tegenover Haar. Mijn excuses aan Haar. Ik had dit nooit zo lang mogen laten duren!!
MaGNiFiCaT is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 juli 2010, 23:40   #164
ArjanD
Gouverneur
 
ArjanD's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 16 mei 2009
Locatie: Maastricht (NL)
Berichten: 1.270
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door an1958 Bekijk bericht
Maar psychiater Karel Ringoet zou wel de énige zijn,die Kim de Gelder aan de praat kreeg,volgens Het Nieuwsblad..Hoe zouden die andere dan,zonder met DeGelder te spreken,tot hun conclusie gekomen zijn ???Alléén door observatie?
Welke psychiater heeft nu gelijk?Wat gaan ze nog allemaal doen,alvorens men tot een juiste en rechtvaardige uitspraak kan komen???
Assissenjury of de aangepaste Verzorgingsinstelling,wat zal het worden?

Maar wat het ook wordt,de slachtoffers krijg je hier niet mee terug.
Er zijn inmiddels 11 psychiaters betrokken in de zaak, wat we hieruit kunnen opmaken is dat de diagnosestelling nogal dubieus is.
__________________
http://www.youtube.com/watch?v=vFo428N7xec (made in Utrecht)

Utrecht verdreef het Amsterdamse FEBO voor Manneken Pis. Het meest iconische café van de stad heet België (Oudegracht). Mijn favoriete Utrechtse cafés vindt u hier.
ArjanD is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 juli 2010, 02:01   #165
Xenophon
Secretaris-Generaal VN
 
Xenophon's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 21 september 2009
Berichten: 98.383
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door MaGNiFiCaT Bekijk bericht
Maar wat heeft jouw bemerkingen te maken met mijn post? Ik sprak hier niet over straffen en of verzorgen. Ik sprak gewoon dat hij niet meer mag vrijkomen omdat hij een gevaar is, en ik denk dat de bevoegden er ook zo over denken.

Horion is ook nog steeds niet vrij, Dutroux ook niet....
Alleen maar omdat ze ontsnapt zijn, mensen die ontsnapt zijn krijgen automatisch einde straf. Levenslang wil dus zeggen levenslang.

Wat het met uw post te maken heeft? Dat begrijp je blijkbaar toch niet.
__________________
Citaat:
Ta gueule!
Xenophon is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 juli 2010, 06:52   #166
Herr Flick
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 23 augustus 2002
Berichten: 42.436
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ArjanD Bekijk bericht
Er zijn inmiddels 11 psychiaters betrokken in de zaak, wat we hieruit kunnen opmaken is dat de diagnosestelling nogal dubieus is.
Deze zaak bewijst inderdaad, dat ge kunt stellen dat de psychologie op het randje van de kwakzalverij hangt.

Ons lerares psych begon al met de eerste les te stellen dan de psychologie geen exacte wetenschap was, ... op dat moment had ik het er al mee gehad...

Maw, ge komt ons hier wat mumbo jumbo vertellen, maar eigenlijk kan je zelf niet bewijzen dat datgene wat je schrijft / zegt, ook, maar van ver te bewijzen valt...
Herr Flick is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 juli 2010, 07:03   #167
Herr Flick
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 23 augustus 2002
Berichten: 42.436
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kameleon Bekijk bericht
Wat ik dan heel bizar vind, is dat Kim ondanks het weinige contact met de klanten daarna toch voor een opleiding gaat kiezen waar je veel met patiënten en hun gevoelens in contact komt, namelijk verpleegkunde. Ik zie hier toch een poging van zijn kant, maar hij zal weer op een teleurstelling gebotst zijn.
Dat kan even goed een poging geweest zijn om dicht bij mogelijke slachtoffers te raken...

Het juiste product in de leiding van den baxter, ...
Herr Flick is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 juli 2010, 12:46   #168
the_dude
Eur. Commissievoorzitter
 
the_dude's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 augustus 2005
Locatie: Ekeren
Berichten: 8.149
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ArjanD Bekijk bericht
Er zijn inmiddels 11 psychiaters betrokken in de zaak, wat we hieruit kunnen opmaken is dat de diagnosestelling nogal dubieus is.
zielig zulke mensen die doen alsof ze professionelen zijn en enkel verlekkerd zijn op aandacht en financiële winst. Is er geen orde van psychiaters of iets dergelijk die deze 11 uit hun functie kan ontheffen?
__________________
"Het is de gelovige die, niet het geloof dat bescherming
nodig heeft. Mensen hebben mensenrechten, religies, geloven en ideeën
hebben die niet.''
the_dude is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 juli 2010, 13:34   #169
Herr Flick
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 23 augustus 2002
Berichten: 42.436
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door the_dude Bekijk bericht
zielig zulke mensen die doen alsof ze professionelen zijn en enkel verlekkerd zijn op aandacht en financiële winst. Is er geen orde van psychiaters of iets dergelijk die deze 11 uit hun functie kan ontheffen?
t Probleem is dat die gasten bijna allemaal zo zijn. ...

Al naargelang de stroming die ze volgen, en hun eigen interpretatie hiervan kunnen die gasten zeggen en denken wat ze doen.

De een zal in De Gelder zijn gedrag zien dat hij het doet om het systeem te omzeilen , De ander zal zeggen dat hij ziek is, en nog een andere kan best nog een andere "ziekte" ontdekken.

allemaal al naargelang het soort vragen dat ze stellen, het soort antwoorden dat De Gelder geeft, en de interpretatie die zij daar aan geven...

Als De Gelder dan nog behoort tot de categorie "slimme zotten" dan speelt hij met die gasten hun kloten zo veel hij wil.

Net zoals ge u voor IQ testen kunt trainen, de leugendetector blaaskes kunt wijsmaken kunt ge ook psychologen en psychiaters bespelen zoveel ge maar wilt.

Stel nog een 12, 13, of 14 e aan en die gasten gaan allemaal iets anders zeggen.
Herr Flick is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 juli 2010, 13:45   #170
Sammael
Gouverneur
 
Geregistreerd: 3 mei 2007
Berichten: 1.310
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Herr Flick Bekijk bericht
t Probleem is dat die gasten bijna allemaal zo zijn. ...

Al naargelang de stroming die ze volgen, en hun eigen interpretatie hiervan kunnen die gasten zeggen en denken wat ze doen.

De een zal in De Gelder zijn gedrag zien dat hij het doet om het systeem te omzeilen , De ander zal zeggen dat hij ziek is, en nog een andere kan best nog een andere "ziekte" ontdekken.

allemaal al naargelang het soort vragen dat ze stellen, het soort antwoorden dat De Gelder geeft, en de interpretatie die zij daar aan geven...

Als De Gelder dan nog behoort tot de categorie "slimme zotten" dan speelt hij met die gasten hun kloten zo veel hij wil.

Net zoals ge u voor IQ testen kunt trainen, de leugendetector blaaskes kunt wijsmaken kunt ge ook psychologen en psychiaters bespelen zoveel ge maar wilt.

Stel nog een 12, 13, of 14 e aan en die gasten gaan allemaal iets anders zeggen.
Dus kunnen we onszelf heel wat tijd en moeite besparen door de Heer De Gelder een dodelijke injectie toe te dienen...

Maar blijkbaar vinden velen dergelijke rationele gedachtegang "beestachtig"...

Meh.
Sammael is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 juli 2010, 14:26   #171
den dinges
Banneling
 
 
Geregistreerd: 23 december 2009
Locatie: midgard
Berichten: 12.674
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Andres21 Bekijk bericht
Dus kunnen we onszelf heel wat tijd en moeite besparen door de Heer De Gelder een dodelijke injectie toe te dienen...

Maar blijkbaar vinden velen dergelijke rationele gedachtegang "beestachtig"...

Meh.
Mijn gedacht ! Kim is verloren voor de mensheid, kan enkel nog last en onheil veroorzaken. Voor zichzelf en de anderen is de beste oplossing dat hij zo snel mogelijk sterft !
Waar de mensen schrik van hebben is dat zijn dood een precedent zou scheppen, een terugkeer naar de doodstraf.
In bijzonder zware gevallen is dat echter de enige goede oplossing.
den dinges is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 juli 2010, 15:11   #172
ArjanD
Gouverneur
 
ArjanD's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 16 mei 2009
Locatie: Maastricht (NL)
Berichten: 1.270
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Herr Flick Bekijk bericht
Deze zaak bewijst inderdaad, dat ge kunt stellen dat de psychologie op het randje van de kwakzalverij hangt.

Ons lerares psych begon al met de eerste les te stellen dan de psychologie geen exacte wetenschap was, ... op dat moment had ik het er al mee gehad...

Maw, ge komt ons hier wat mumbo jumbo vertellen, maar eigenlijk kan je zelf niet bewijzen dat datgene wat je schrijft / zegt, ook, maar van ver te bewijzen valt...
Nee Herr Flick, het gaat om psychiatrie. De psychologie staat er volledig buiten.

Natuurlijk is het goed om een forensisch-psychologisch rapport te hebben van verdachten om het voor de rechter mogelijk te maken een volledig beeld te hebben van de verdachte.

Maar waarom zou je omstreden artsen een onmeetbare hersenziekte laten diagnosticeren en iemand er vervolgens om vervolgen, met ofwel internering of juist niet? Dat is niet rechtvaardig want je ziet hoe dubieus dergelijke psychiatrische diagnoses zijn.

Het zijn mensen die misdaden plegen en geen onmeetbare hersenstoornissen en daarom is het belangrijk dat iedereen met gelijke rechten behandeld wordt en dus ook even hard wordt gestraft als een ander die een gelijke misdaad begaat. Alleen zo is het voor de samenleving voelbaar wat goed en wat kwaad is.
__________________
http://www.youtube.com/watch?v=vFo428N7xec (made in Utrecht)

Utrecht verdreef het Amsterdamse FEBO voor Manneken Pis. Het meest iconische café van de stad heet België (Oudegracht). Mijn favoriete Utrechtse cafés vindt u hier.

Laatst gewijzigd door ArjanD : 19 juli 2010 om 15:12.
ArjanD is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 juli 2010, 17:33   #173
Patrick Bateman
Vreemdeling
 
Patrick Bateman's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 16 juli 2010
Locatie: Antwerpen
Berichten: 51
Standaard

Die kerel haat de wereld en de mensheid. Had ongetwijfeld zelfmoordgedachten en zelfmoordscenario's bedacht. Hij omhelsde alles wat met de Dood te maken had dus waarom niet iedereen blij te maken en een dodelijke inspuiting ofzo?
Patrick Bateman is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 juli 2010, 17:56   #174
guido 007
Secretaris-Generaal VN
 
guido 007's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 juli 2003
Locatie: Op aarde
Berichten: 23.012
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door den dinges Bekijk bericht
Mijn gedacht ! Kim is verloren voor de mensheid, kan enkel nog last en onheil veroorzaken. Voor zichzelf en de anderen is de beste oplossing dat hij zo snel mogelijk sterft !
Waar de mensen schrik van hebben is dat zijn dood een precedent zou scheppen, een terugkeer naar de doodstraf.
In bijzonder zware gevallen is dat echter de enige goede oplossing.
Inderdaad, zo'n heerschap verdient geen kansen meer.
Indien we hem laten leven:
- Moeten we hem blijven voederen tot hij een "natuurlijke" dood sterft.
- Neemt hij een plaats in in de gevangenis of in een bijzondere instelling.

Dus voor hemzelf en voor de maatschappij zou zo iemand zijn verdere leven zo kort mogelijk moeten zijn.
__________________
N-VA: De kracht van verandering!
Verandering begint in je eigen gemeente of stad.
guido 007 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 juli 2010, 10:39   #175
fb718882
Gouverneur
 
fb718882's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 juni 2007
Berichten: 1.044
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Anna List Bekijk bericht
toch wel hoor.
Medelijden hebben met Kim De Gelder ? Ik weet het niet , ik heb daar mijn twijfels over . Medelijden met de slachtoffers natuurlijk wel , maar met hem zelf ook ? Dan kun je met alle moordenaars wel medelijden hebben . Dutroux ? Hans Van Temsche ? Aid Out ?

Ik denk het niet .
__________________
Du passé, gardons la flamme, non les cendres.
Мы наш , мы новый мир построим .
Vulpes pilum mutat , non mores .
fb718882 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 juli 2010, 10:58   #176
Bad Attila
Secretaris-Generaal VN
 
Bad Attila's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 8 juni 2005
Locatie: Brussel
Berichten: 21.945
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door den dinges Bekijk bericht
Waar is het nu goed voor te weten waarom die vent dit bloedbad begonnen is ? Belangrijk is dat hij het gedaan heeft, en dat hij voorgoed onschadelijk moet gemaakt worden.
Meestal is de eerste vraag van de slachtoffers : "waarom?"
Zodus.

Voor de rest, nog steeds dezelfde onnozelheden van mensen "met gezond verstand", maar zonder verstand van wat psychiatrische aandoeningen kunnen aanrichten.
__________________
Met democratie maak je van een paard, een Romeinse consul.
Bad Attila is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 juli 2010, 11:15   #177
den dinges
Banneling
 
 
Geregistreerd: 23 december 2009
Locatie: midgard
Berichten: 12.674
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bad Attila Bekijk bericht
Meestal is de eerste vraag van de slachtoffers : "waarom?"
Zodus.

Voor de rest, nog steeds dezelfde onnozelheden van mensen "met gezond verstand", maar zonder verstand van wat psychiatrische aandoeningen kunnen aanrichten.
Weten waarom is wel interressant om een beter inzicht te krijgen in de mentale leefwereld van zulke monsters ( want hoe je het ook draait, Kim is een monster, al dan niet krankzinnig ).
Maar de hoofdzaak is er voor zorgen dat hij nooit meer herbegint, en daarom sterft hij liefst zo snel als mogelijk. En dan kunnen de nabestaanden van de slachtoffers met hun rouw beginnen, wetende dat de dader ook dood is.
Voor de rest, nog steeds hetzelfde onbegrip van mensen die zich met alle geweld moreel boven de rest van ons willen plaatsen, en zeveren over psychiatrische aandoeningen, alhoewel zij daar zelf ook geen fluit van kennen.
Zodus.
den dinges is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 juli 2010, 11:25   #178
Sammael
Gouverneur
 
Geregistreerd: 3 mei 2007
Berichten: 1.310
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bad Attila Bekijk bericht
Voor de rest, nog steeds dezelfde onnozelheden van mensen "met gezond verstand", maar zonder verstand van wat psychiatrische aandoeningen kunnen aanrichten.
Ik hou er niet van als mensen mij trachten te beleren vanuit de hoogte.

Wat mij betreft, verdiept u zich zo diep als u wil in de studie van psychiatrische aandoeningen.

Dat doet evenwel niets af aan het feit dat De Gelder een gevaar is voor de maatschappij en dient geëlimineerd te worden. Uiteraard op een pijnloze manier, maar niettemin elimineren. Waarom? Omdat hij een gestoorde kindermoordenaar is. Dat is de enige reden waarom ik vind dat De Gelder zo snel mogelijk de doodstraf moet krijgen: het is een kindermoordenaar. Als u dat geen voldoende reden vindt om iemand ter dood te brengen, dan is het water tussen u en mij gewoon te diep en kunnen we het enkel eens zijn om het oneens te blijven.

Wat mij betreft, vind ik een eenvoudig verschil van mening helemaal geen reden om uit de hoogte te doen tegen een medeforummer. Indien u sommige van mijn berichten zo zou geïnterpreteerd hebben (als uit de hoogte doend), dan verontschuldig ik mij daarvoor. Het zou fijn zijn als u hetzelfde deed.

Met vriendelijke groet.
Sammael is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 juli 2010, 11:28   #179
Bad Attila
Secretaris-Generaal VN
 
Bad Attila's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 8 juni 2005
Locatie: Brussel
Berichten: 21.945
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door den dinges Bekijk bericht
Weten waarom is wel interressant om een beter inzicht te krijgen in de mentale leefwereld van zulke monsters ( want hoe je het ook draait, Kim is een monster, al dan niet krankzinnig ).
Maar de hoofdzaak is er voor zorgen dat hij nooit meer herbegint, en daarom sterft hij liefst zo snel als mogelijk. En dan kunnen de nabestaanden van de slachtoffers met hun rouw beginnen, wetende dat de dader ook dood is.
Niet alleen geen flauw benul van psychiatrie, maar ook geen flauw benul van victimologie, zie ik...

Citaat:
Voor de rest, nog steeds hetzelfde onbegrip van mensen die zich met alle geweld moreel boven de rest van ons willen plaatsen, en zeveren over psychiatrische aandoeningen, alhoewel zij daar zelf ook geen fluit van kennen.
Zodus.
Oh, ik neem geen moreel standpunt in... Of juist wel, omdat ik weet waarover ik praat.
__________________
Met democratie maak je van een paard, een Romeinse consul.
Bad Attila is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 juli 2010, 11:45   #180
Bad Attila
Secretaris-Generaal VN
 
Bad Attila's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 8 juni 2005
Locatie: Brussel
Berichten: 21.945
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Andres21 Bekijk bericht
Ik hou er niet van als mensen mij trachten te beleren vanuit de hoogte.

Wat mij betreft, verdiept u zich zo diep als u wil in de studie van psychiatrische aandoeningen.

Dat doet evenwel niets af aan het feit dat De Gelder een gevaar is voor de maatschappij en dient geëlimineerd te worden. Uiteraard op een pijnloze manier, maar niettemin elimineren. Waarom? Omdat hij een gestoorde kindermoordenaar is. Dat is de enige reden waarom ik vind dat De Gelder zo snel mogelijk de doodstraf moet krijgen: het is een kindermoordenaar. Als u dat geen voldoende reden vindt om iemand ter dood te brengen, dan is het water tussen u en mij gewoon te diep en kunnen we het enkel eens zijn om het oneens te blijven.

Wat mij betreft, vind ik een eenvoudig verschil van mening helemaal geen reden om uit de hoogte te doen tegen een medeforummer. Indien u sommige van mijn berichten zo zou geïnterpreteerd hebben (als uit de hoogte doend), dan verontschuldig ik mij daarvoor. Het zou fijn zijn als u hetzelfde deed.

Met vriendelijke groet.
Ik neem niemand vanuit de hoogte, ik laat enkel opmerken dat veel mensen hier van alles vertellen zonder te weten waarover zij het hebben, onder het motto "gezond verstand".

Nochtans is is de maatschappelijke inzet te belangrijk om het "gezond verstand" (lees: wraakgevoelens) NIET te laten zegevieren. Een beetje objectiviteit, hoogte en kennis zijn onontbeerlijk om een echte interessante discussie te houden in zo'n materie. Quod non in casu.
__________________
Met democratie maak je van een paard, een Romeinse consul.
Bad Attila is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 09:48.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be