Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 9 november 2009, 12:46   #101
Adam Smith
Minister-President
 
Adam Smith's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 september 2007
Locatie: Brabant, NL, EU
Berichten: 5.871
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zwitser Bekijk bericht
Laat mij een treinkaartje London - Edinburgh van 1500 euro zien en ik betaal het voor je.

London Edinburgh kost, indien nu gekocht voor onmiddelijk vertrek, 107 pond. Als ik nu een kaartje zou kopen voor morgen kost het 48 pond. En als je wil kan je voor een paar pond met de bus...

Die 1500 euro is compleet uit de lucht gegrepen...
Hmmm ik had het beter kunnen nalezen; ik had het namelijk op de radio (blijkbaar half en half) gehoord. http://www.nos.nl/nosjournaal/artike...rittannie.html
Het gaat om een retourtje van Newquay (Engeland) naar Kyle of Lochalsh (Schotland) van 1002 Pond (+/- € 1100). Vliegen van Londen naar Edinburgh of een Cruise door de Caraïben is goedkoper.
__________________
  • "Es wird niemals so viel gelogen wie vor der Wahl, während des Krieges und nach der Jagd." Otto von Bismarck
Adam Smith is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 november 2009, 15:01   #102
Zwitser
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 17 oktober 2007
Locatie: Helvetica
Berichten: 10.611
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Adam Smith Bekijk bericht
Hmmm ik had het beter kunnen nalezen; ik had het namelijk op de radio (blijkbaar half en half) gehoord. http://www.nos.nl/nosjournaal/artike...rittannie.html
Het gaat om een retourtje van Newquay (Engeland) naar Kyle of Lochalsh (Schotland) van 1002 Pond (+/- € 1100). Vliegen van Londen naar Edinburgh of een Cruise door de Caraïben is goedkoper.
En ook dat klopt niet. Je kan Newquay - Kyle of Lochalsh namelijk niet in een dag H/T afleggen. Je bent in een richting al zo'n 20 uur onderweg. Dus wat een normaal retourtje kost is niet zo relevant. Dat dure ticket is gewoon een "bug" in het tariefsysteem. Totale afstand H/T is overigens 2500km.
In de pratkijk ga je voor een dergelijke trip (waar minstens een nachttrein in zit) een stuk minder betalen. Om te beginnen kan je voor minder een netabonnement kopen...
Zwitser is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 november 2009, 15:05   #103
Zwitser
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 17 oktober 2007
Locatie: Helvetica
Berichten: 10.611
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Praetorian Bekijk bericht

Ik kan onmiddellijk paar metropolen in derde wereldlanden opsommen waar de huurprijzen nog steeds exponentieel stijgen. Maar ik betwijfel het of iedereen daar wil wonen.
En wat wil je daarmee aantonen?
Die exponentieel stijgende prijzen zijn ook daar een teken van een hoge vraag. Een stad wordt immers niet vanzelf metropool. Daarvoor moeten er eerst toch een heleboel mensen er heen willen verhuizen.
Zwitser is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 november 2009, 15:12   #104
Praetorian
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Praetorian's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 mei 2004
Locatie: Anti-liberalenstaat Ideologie: marxisme,Bolshevik-Leninism, Gramsci, Althusser, Badiou, Zizek, Sorel
Berichten: 12.529
Stuur een bericht via MSN naar Praetorian
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zwitser Bekijk bericht
En wat wil je daarmee aantonen?
Die exponentieel stijgende prijzen zijn ook daar een teken van een hoge vraag. Een stad wordt immers niet vanzelf metropool. Daarvoor moeten er eerst toch een heleboel mensen er heen willen verhuizen.
Het woordje willen is in deze context nogal problematisch.
__________________
Praetorian is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 november 2009, 16:00   #105
Zwitser
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 17 oktober 2007
Locatie: Helvetica
Berichten: 10.611
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Praetorian Bekijk bericht
Het woordje willen is in deze context nogal problematisch.
Waarom is het woordje "willen" hier problematisch?
Zwitser is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 november 2009, 16:34   #106
Praetorian
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Praetorian's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 mei 2004
Locatie: Anti-liberalenstaat Ideologie: marxisme,Bolshevik-Leninism, Gramsci, Althusser, Badiou, Zizek, Sorel
Berichten: 12.529
Stuur een bericht via MSN naar Praetorian
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zwitser Bekijk bericht
Waarom is het woordje "willen" hier problematisch?
Stel jezelf de vraag of je daar een leven wil uitbouwen.
Vrijheid en noodzakelijkheid gaan hand in hand.
__________________
Praetorian is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 november 2009, 17:09   #107
Rudy
Secretaris-Generaal VN
 
Rudy's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 november 2004
Locatie: Mechelen - Oostende
Berichten: 38.971
Standaard

De staking van voorbije week is al voorbij hoor.
__________________
Liberalisme is een progressieve beweging die opkomt voor de vrijheid van het individu, rechtvaardigheid en mensenrechten (www.liberales.be)
Rudy is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 november 2009, 19:01   #108
Zwitser
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 17 oktober 2007
Locatie: Helvetica
Berichten: 10.611
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Praetorian Bekijk bericht
Stel jezelf de vraag of je daar een leven wil uitbouwen.
Wat ik wil is hier niet relevant. Ik ben maar een enkel individu, en ik weet dat ik mijn voorkeuren niet noodzakelijk op anderen mag projecteren.

Citaat:
Vrijheid en noodzakelijkheid gaan hand in hand.
Als je inderdaad dat kan doen wat noodzakelijk is. Ik stel vast dat overal ter wereld mensen naar de stad trekken. Ik neem aan dat mensen in ontwikkelingslanden over hetzelfde oordeelvermogen bezitten als ik, en dus concludeer ik maar dat al die personen naar de stad trekken omdat ze dat willen.
Zwitser is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 november 2009, 20:35   #109
Praetorian
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Praetorian's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 mei 2004
Locatie: Anti-liberalenstaat Ideologie: marxisme,Bolshevik-Leninism, Gramsci, Althusser, Badiou, Zizek, Sorel
Berichten: 12.529
Stuur een bericht via MSN naar Praetorian
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zwitser Bekijk bericht
Wat ik wil is hier niet relevant. Ik ben maar een enkel individu, en ik weet dat ik mijn voorkeuren niet noodzakelijk op anderen mag projecteren.



Als je inderdaad dat kan doen wat noodzakelijk is. Ik stel vast dat overal ter wereld mensen naar de stad trekken. Ik neem aan dat mensen in ontwikkelingslanden over hetzelfde oordeelvermogen bezitten als ik, en dus concludeer ik maar dat al die personen naar de stad trekken omdat ze dat willen.
Maw, je wil niet, en waarschijnlijk heeft dat te maken met het besef dat je grote kans hebt in een shithole te leven.

Blijkbaar ken je niet goed het concept noodzakelijkheid. Het individu heeft weinig in de pap te brokken over de bepalingen van zijn praxis. Ergo wordt het concept vrijheid bepaald door noodzakelijkheid. En dat weten die mensen ook maar te goed, terwijl ze grote sommen moeten betalen voor een bouwvallig apartement. Oordelingsvermogen is dure praat voor een gegoede westerling.
__________________

Laatst gewijzigd door Praetorian : 9 november 2009 om 20:37.
Praetorian is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 06:02.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be