Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 3 november 2009, 12:34   #1
Savatage
Secretaris-Generaal VN
 
Savatage's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 december 2004
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 21.732
Standaard Staking NBMS aanstaande donderdag

Het is weeral zover, ze gooien het werk bij de NMBS maar weer eens neer voor de zoveelste keer.

http://www.standaard.be/artikel/deta...d=staking+NMBS

In de commentaren merkt iemand duidelijk op waarom het de stakers weeral te doen is:

Citaat:
Tja, t is weer vakantie. Dus donderdag staken en vrijdag weer allemaal massaal ziek melden. Begon het mij al af te vragen waar de staking bleef in het najaar. Ze moeten natuurlijk aan genoeg jaarlijkse stakingsdagen komen.
Savatage is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 november 2009, 12:52   #2
Sfax
Banneling
 
 
Geregistreerd: 23 januari 2003
Berichten: 12.310
Standaard

Laat ze maar staken; des te meer ze tegen de schenen van hun klanten schoppen, des te sneller ze de dieperik ingaan en er geprivatiseerd wordt.
Sfax is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 november 2009, 12:54   #3
Bhairav
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Bhairav's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 11 juli 2004
Berichten: 18.931
Standaard

Rechtvaardigt dit volgens jullie het zwartrijden?
Bhairav is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 november 2009, 14:22   #4
Wimpeus
Gouverneur
 
Geregistreerd: 5 oktober 2006
Berichten: 1.049
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bhairav Bekijk bericht
Rechtvaardigt dit volgens jullie het zwartrijden?
Een staking raakt de top van de NMBS niet.
Zwartrijden raakt de top van de vakbonden niet.
Beide partijen bestrijden elkaar zonder elkaar echt te treffen en bij elk wapenfeit is enkel de reiziger het slachtoffer, keer op keer.
Wimpeus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 november 2009, 14:31   #5
backfire
Minister-President
 
backfire's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 juni 2007
Locatie: Thuis
Berichten: 5.172
Standaard ben benieuwd

Vrijdag weiger ik mijn 'vervoersbewijs' te laten zien. Ik ga aan de conducteur meedelen dat ik vandaag gratis rijd. Ik heb voor donderdag een dag verlof moeten inboeken die ik anders veel beter had kunnen gebruiken.

Ben eens benieuwd.
__________________
It all makes perfect sense, expressed in dollars and cents, pounds, shillings and pence.
backfire is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 november 2009, 14:58   #6
Tavek
Banneling
 
 
Geregistreerd: 11 januari 2004
Berichten: 66.569
Standaard

Best de NMBS links laten liggen en een auto kopen.

Ik ben erg voor openbaar vervoer, vooral uit milieuoverwegingen, maar ik zie dat overheidsbedrijf toch echt liever falliet gaan. Zodat er een prive onderneming op die sporen kan rijden.
Tavek is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 november 2009, 15:30   #7
Fallen Angel
Eur. Commissievoorzitter
 
Fallen Angel's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 augustus 2008
Locatie: 9th circle of Hell
Berichten: 9.025
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tavek Bekijk bericht
Best de NMBS links laten liggen en een auto kopen.

Ik ben erg voor openbaar vervoer, vooral uit milieuoverwegingen, maar ik zie dat overheidsbedrijf toch echt liever falliet gaan. Zodat er een prive onderneming op die sporen kan rijden.
Geen oplossing. Zie wat er met de spoorwegen in Engeland is gebeurt door de privatisatie.

http://en.wikipedia.org/wiki/Privati...f_British_Rail

Citaat:
Profitability and Efficiency: One of the principal expectations from privatisation was that the railway service could be delivered more efficiently in the private sector because of the profit motive. The expectation that there were considerable costs that could be slashed from the system was not fulfilled; new operators found that BR had already done much of what could be done to improve efficiency. Staff wages under British Rail were low compared to the market rates, and have risen considerably since privatisation. In addition, the profit motive was diluted when some of the passenger franchises ran into financial trouble and entered into management contracts with the franchising authority, which reduced the incentive to innovate. With individual train operating companies unable to procure equipment to the volumes previously procured by British Rail, the unit costs to the privatised rail industry is significantly higher. In addition, new health and safety requirements and the complexity of the privatised structure has thrown up additional costs in the industry. In all, the subsidy to the railway from the Government is considerably larger now than it was for BR.
__________________
Al wie geintresseerd is in een doe-het-zelf 9mm machinepistool. Oftewel waarom vuurwapenwetten nooit gaan werken.
Enkel voor educatieve doeleinden .

Stalin: "The only real power comes out of a long rifle."
En hij verbood prompt alle particulier wapenbezit. Stalin was immers niet zo geïnteresseerd in democratie (waar het volk de macht bezit).

Laatst gewijzigd door Fallen Angel : 3 november 2009 om 15:35.
Fallen Angel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 november 2009, 15:32   #8
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN
 
De schoofzak's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2004
Berichten: 80.251
Standaard

Draden als deze komen telkens terug als er spoorstakingen (lijn, luchtvaart ...) zijn, dus inderdaad met de regelmaat van de klok.

En telkens kom ik terug op het begrip 'betaalstaking', maar in volgende zin: piketten voor de loketten, zodat niemand een kaartje kan kopen; piketten bij de kondukteur zodat niemand verplicht kan worden zijn niet aangekocht kaartje te kunnen tonen ...

Wie een abonnement heeft, heeft pech want hij betaalt toch. Maar tenminste rijdt hij toch ook.
En als toevallig zijn abonnement daags ervoor zou vervallen, dan wint hij één dag ...


Zolang de spoorwegvakbonden dit niet doen, moet ik blijven geloven dat ze staken om een andere reden, dan om hun leden te 'beschermen' tegen de boze staats-werkgever.
__________________
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 november 2009, 16:37   #9
backfire
Minister-President
 
backfire's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 juni 2007
Locatie: Thuis
Berichten: 5.172
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Fallen Angel Bekijk bericht
Geen oplossing. Zie wat er met de spoorwegen in Engeland is gebeurt door de privatisatie.

http://en.wikipedia.org/wiki/Privati...f_British_Rail
Wat er in Engeland gebeurt, is geen axioma voor elke privatisering van het openbaar vervoer. Het toont wel aan dat dit niet zomaar een eenvoudige oefening is. Leren uit de fouten, zou ik zo zeggen. Het enige probleem is dat de NMBS haar bestaan (en dus haar werknemers) niet hoeft te linken aan haar aantal klanten. Je zou heel naïef kunnen zijn en stellen dat er een 'nieuwe wind' moet waaien doorheen het bedrijf en dat klanttevredenheid centraal moet komen te staan, maar dat is in haar huidige structuur...een utopie.

Los daarvan vind ik dat de NMBS een verbod moet krijgen om te staken. In hun geval is een gratis-actie overigens veel doeltreffender. Maar veel spoorambtenaren gaan er nog van uit dat stakingsdagen een onderdeel zijn van hun jaarlijkse vakantie.
Ondertussen bepalen zij wel deels mijn vakantie. Ik had helemaal geen zin om donderdag verlof te nemen. Ik heb nu een dag moeten opgeven die ik elders had gepland. Dat is fundamenteel oneerlijk. Tegelijkertijd mag je tegenwoordig een conducteur al niet meer tegenspreken of je krijg een monsterboete aan je broek. Ik ga mijn haast wekelijkse tirades ('amateurs!') moeten laten, vrees ik.

by the way: ik heb een moto gekocht. 't Is gedaan met de trein.
__________________
It all makes perfect sense, expressed in dollars and cents, pounds, shillings and pence.
backfire is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 november 2009, 16:51   #10
driewerf
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
driewerf's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 juni 2004
Locatie: mechelen
Berichten: 11.969
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Draden als deze komen telkens terug als er spoorstakingen (lijn, luchtvaart ...) zijn, dus inderdaad met de regelmaat van de klok.

En telkens kom ik terug op het begrip 'betaalstaking', maar in volgende zin: piketten voor de loketten, zodat niemand een kaartje kan kopen; piketten bij de kondukteur zodat niemand verplicht kan worden zijn niet aangekocht kaartje te kunnen tonen ...

Wie een abonnement heeft, heeft pech want hij betaalt toch. Maar tenminste rijdt hij toch ook.
En als toevallig zijn abonnement daags ervoor zou vervallen, dan wint hij één dag ...


Zolang de spoorwegvakbonden dit niet doen, moet ik blijven geloven dat ze staken om een andere reden, dan om hun leden te 'beschermen' tegen de boze staats-werkgever.
Telkens wanneer de NMBS staakt steekt de draak van de betaalstaking weer de kop op. Wel, de betaalstaking is dikke kwatsch.
Waarom?
Omdat (zeker tijdens de spits in de week) 90% van de reizigers met een abonnement rijdt, en een betaalstaking er dus geen enkel effect op heeft.
Ten tweede, in elke staking zijn er mensen die er niet aan deelnemen. Een reiziger zal nooit weten of de conducteur van zijn trein wel of niet de ticketjes zal controleren, en er zal een janboel van jewelste komen, waarbij de reiziger alsnog braaf zijn treinticket zal kopen. De betaalstaking zal dus mee de verantwoordlijkheid bij de reiziger leggen, en daarmee elk schaars effect (zie eerste punt) verder ondermijnen.

Ten derde: Wanneer er gewerkt wordt worden er kosten gemaakt. De minderinkomsten van een betaalstaking zullen ergens verhaald moeten worden. Bij de belastingbetaler. Volgend op een eventuele betaalstaking zal de burgerlijke pers dan wel alle registers opentrekken over hoeveel die onverantwoordelijke vakbonden ons wel kosten. En dat voor een "actie" die van in het begin geen effect zal hebben. Want dat is net het punt: wat er ook gedaan wordt, de burgerlijke pers zal elke actie onderuit trachten te halen.
driewerf is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 november 2009, 16:58   #11
backfire
Minister-President
 
backfire's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 juni 2007
Locatie: Thuis
Berichten: 5.172
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door driewerf Bekijk bericht
Telkens wanneer de NMBS staakt steekt de draak van de betaalstaking weer de kop op. Wel, de betaalstaking is dikke kwatsch.
Waarom?
Omdat (zeker tijdens de spits in de week) 90% van de reizigers met een abonnement rijdt, en een betaalstaking er dus geen enkel effect op heeft.
Ten tweede, in elke staking zijn er mensen die er niet aan deelnemen. Een reiziger zal nooit weten of de conducteur van zijn trein wel of niet de ticketjes zal controleren, en er zal een janboel van jewelste komen, waarbij de reiziger alsnog braaf zijn treinticket zal kopen. De betaalstaking zal dus mee de verantwoordlijkheid bij de reiziger leggen, en daarmee elk schaars effect (zie eerste punt) verder ondermijnen.

Ten derde: Wanneer er gewerkt wordt worden er kosten gemaakt. De minderinkomsten van een betaalstaking zullen ergens verhaald moeten worden. Bij de belastingbetaler. Volgend op een eventuele betaalstaking zal de burgerlijke pers dan wel alle registers opentrekken over hoeveel die onverantwoordelijke vakbonden ons wel kosten. En dat voor een "actie" die van in het begin geen effect zal hebben. Want dat is net het punt: wat er ook gedaan wordt, de burgerlijke pers zal elke actie onderuit trachten te halen.
En een staking kost de maatschappij ook handenvol geld.

Slotsom: stakingsverbod bij het openbaar vervoer. Minder cru: elke stakingsdag = verlofdag kwijt.
Het kan me geen ammehoela meer schelen maar ik eis een deftig openbaar vervoer in ruil voor mijn geld dat ik erin steek. Moest hun service nu nog super zijn, ik zou er nog mee kunnen leven dat ze af en toe eens de boel platleggen. Maar 't is haast elke dag hommeles.
__________________
It all makes perfect sense, expressed in dollars and cents, pounds, shillings and pence.

Laatst gewijzigd door backfire : 3 november 2009 om 17:01.
backfire is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 november 2009, 18:33   #12
Savatage
Secretaris-Generaal VN
 
Savatage's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 december 2004
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 21.732
Standaard

Ik stel voor dat de water- en elektriciteitsmaatschappij ook eens voor een dagje het werk neerleggen, enkel voor de NMBS-personeel.
Savatage is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 november 2009, 18:38   #13
maddox
Secretaris-Generaal VN
 
maddox's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 25 september 2002
Locatie: vilvoorde
Berichten: 63.367
Stuur een bericht via MSN naar maddox
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door driewerf Bekijk bericht
Telkens wanneer de NMBS staakt steekt de draak van de betaalstaking weer de kop op. Wel, de betaalstaking is dikke kwatsch.
.... verder betoog....
U heeft een punt. Zou het niet meer effectief zijn van te dreigen met een betaalstaking op hoogdagen, zo in't midden van de zomer, als iedereen naar de kust wil, en er extra treinen ingelegd worden?
__________________
De meeste mensen gaan naar het werk om geld te krijgen, niet om het te verdienen.

Laatst gewijzigd door maddox : 3 november 2009 om 18:39.
maddox is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 november 2009, 19:21   #14
Raven
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Raven's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 31 maart 2004
Locatie: Nabij het Reigersnest
Berichten: 10.447
Standaard

hoewel ik zelf afhankelijk ben van openbaar vervoer, en specifieker dan de trein, ik geef die mensen helemaal gelijk.

Het is duidelijk dat alle nay-roepers niet bij NMBS Cargo werken
__________________
NEE tegen assimilatie! NEE tegen racisme!
Raven is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 november 2009, 19:30   #15
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN
 
De schoofzak's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2004
Berichten: 80.251
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door driewerf Bekijk bericht
Telkens wanneer de NMBS staakt steekt de draak van de betaalstaking weer de kop op. Wel, de betaalstaking is dikke kwatsch.

Een betaalstaking is hellemaaaal geen dikke kwatsj. Tenzij je een verdoken politieke agenda hebt.


Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door driewerf Bekijk bericht
Waarom?
Omdat (zeker tijdens de spits in de week) 90% van de reizigers met een abonnement rijdt, en een betaalstaking er dus geen enkel effect op heeft.
Dan kan de betaalstaking maar wat langer duren. Elke dag de tiketten van tiien prosent der reizigers, en elke dag van vernieuwing van abonnementen.


Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door driewerf Bekijk bericht
Ten tweede, in elke staking zijn er mensen die er niet aan deelnemen. Een reiziger zal nooit weten of de conducteur van zijn trein wel of niet de ticketjes zal controleren, en er zal een janboel van jewelste komen, waarbij de reiziger alsnog braaf zijn treinticket zal kopen.
Gij onwilligaard !!
Ik heb toch gezegd dat er piketten moeten komen aan de loketten, en piketten bij iedere kondukteur !!
Men kan dan doodgewoon geen tiket kopen.
En de kontroleur kan niet ambetant doen. (maar hij moet wel werken, ja, hij kan zijn gazon thuis niet afrijden ..)




Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door driewerf Bekijk bericht
Ten derde: Wanneer er gewerkt wordt worden er kosten gemaakt. De minderinkomsten van een betaalstaking zullen ergens verhaald moeten worden. Bij de belastingbetaler. Volgend op een eventuele betaalstaking zal de burgerlijke pers dan wel alle registers opentrekken over hoeveel die onverantwoordelijke vakbonden ons wel kosten. En dat voor een "actie" die van in het begin geen effect zal hebben. Want dat is net het punt: wat er ook gedaan wordt, de burgerlijke pers zal elke actie onderuit trachten te halen.
En er zijn geen kosten op een klassieke stakingsdag van de nmbs.

Dju toch, ge stelt me toch erg teleur hoor. Zijt gij toevallig de pensioenleeftijd al enkele dessenia voorbij ?
__________________
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 november 2009, 20:23   #16
Goldband
Parlementslid
 
Goldband's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 juli 2004
Berichten: 1.652
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Savatage Bekijk bericht
Het is weeral zover, ze gooien het werk bij de NMBS maar weer eens neer voor de zoveelste keer.

http://www.standaard.be/artikel/deta...d=staking+NMBS

In de commentaren merkt iemand duidelijk op waarom het de stakers weeral te doen is:
Het is erg kortzichtig tegen stakingen te zijn, gewoon omdat ze overlast veroorzaken. Staken is een RECHT en men gebruikt het om wantoestanden aan te klagen. Andere middelen heeft de gemiddelde werknemer niet. Bovendien is het riskant en het verdient minder, ondanks stakingsvergoedingen voor gesyndiceerden.

Het idee "ze hebben dan verlengd weekend, ook al staken ze niet op donderdag, maar ze zullen zich dan op vrijdag zeker wel ziek melden want dat vakbondstuig zijn allemaal luie profiteurs" is van zo een ontzettende domheid dat het wel een satire moet zijn.
__________________
Het vaderland van de wijze is de wereld. (Heliodorus)

Laatst gewijzigd door Goldband : 3 november 2009 om 20:24.
Goldband is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 november 2009, 21:58   #17
Raven
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Raven's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 31 maart 2004
Locatie: Nabij het Reigersnest
Berichten: 10.447
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Goldband Bekijk bericht
Het is erg kortzichtig tegen stakingen te zijn, gewoon omdat ze overlast veroorzaken. Staken is een RECHT en men gebruikt het om wantoestanden aan te klagen. Andere middelen heeft de gemiddelde werknemer niet. Bovendien is het riskant en het verdient minder, ondanks stakingsvergoedingen voor gesyndiceerden.

Het idee "ze hebben dan verlengd weekend, ook al staken ze niet op donderdag, maar ze zullen zich dan op vrijdag zeker wel ziek melden want dat vakbondstuig zijn allemaal luie profiteurs" is van zo een ontzettende domheid dat het wel een satire moet zijn.
vakbondsmensen zijn luie profiteurs Veel blaat, vaak de schoothondjes van de baas en voor de rest niets in hun bol. Gelukkig zijn ze niet representatief voor de andere werknemers die wel terecht staken voor hun toekomst
__________________
NEE tegen assimilatie! NEE tegen racisme!
Raven is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 november 2009, 23:02   #18
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN
 
De schoofzak's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2004
Berichten: 80.251
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Goldband Bekijk bericht
Het is erg kortzichtig tegen stakingen te zijn, gewoon omdat ze overlast veroorzaken. Staken is een RECHT en men gebruikt het om wantoestanden aan te klagen. Andere middelen heeft de gemiddelde werknemer niet. Bovendien is het riskant en het verdient minder, ondanks stakingsvergoedingen voor gesyndiceerden.

Het idee "ze hebben dan verlengd weekend, ook al staken ze niet op donderdag, maar ze zullen zich dan op vrijdag zeker wel ziek melden want dat vakbondstuig zijn allemaal luie profiteurs" is van zo een ontzettende domheid dat het wel een satire moet zijn.
Zonder nuanses stellen dat 'staken een recht is', is wel heel erg kortzichtig.

Sommige beroepen of diensten zijn dermate krusiaal voor gans de maatschappij, dat er een wanverhouding zou staan, indien er een onbeperkt stakingsrecht zou zijn.


Heeel lang geleden, herinner ik me een doktersstaking.
Ja, ik word gewaar dat de jongeren me niet geloven, maar het is zo.

Heelder kolonies dokteurs gingen op vakansie, net over de grenzen ... maar ze wisten wel dat de medische voorzieningen enigszins gegarandeerd werden: alle militaire dokteurs waren 'opgevorderd'. En je kreeg dus desgevallend een man in een militair uniform op bezoek, als je jezelf niet kon verplaatsen naar de militaire dokter met wacht.

Nu zou zoiets niet meer getolereerd worden.


Evenmin als getolereerd zou worden dat de kompjoetermannen van de banken, en zij alleen, zouden staken en ervoor zorgen dat de bankdiensten lam zouden liggen.

Of polisie, ambulanse, brandweer ... die zouden staken zonder minimumdienst.



Alleen maar mensen met een soort van kommunistische agenda, zullen blijven vasthouden aan het stakingsrecht van een paar sektoren waar zij een goed aantal vriendjes hebben kunnen droppen.


Evengoed omgekeerd moet 'het patronaat' een zekere deontologie in acht nemen.
Een voorbeeld van hoe het niet moet, is gegeven met de bankkrisis.
Maar aangezien noch de Lip noch een van die andere bonzen in den jail gesmeten is wegens het grootste 'misbruik van vertrouwen' sedert WOII ... is er nog werk aan de winkel.
(en dat werk in die winkel is niet mogelijk als er twee winkeliers zijn met tegengestelde vizies; daarom is het beter dat Vlaanderen onafhankelijk wordt.)
__________________
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 november 2009, 08:23   #19
Herr Flick
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 23 augustus 2002
Berichten: 42.434
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Fallen Angel Bekijk bericht
Geen oplossing. Zie wat er met de spoorwegen in Engeland is gebeurt door de privatisatie.

http://en.wikipedia.org/wiki/Privati...f_British_Rail

Ge moogt dan ook uw infrastructuur niet privatiseren he, dat is zowat het loempste wat ge kunt doen... Of ge moet hem onder heel strenge controle plaatsen.

Ge houd de sporen, stations , beveiliging in handen en ge laat vervoer privatiseren, die firma`s leasen slots op uw infrastructuur en kunnen zo hun transport organiseren.
Herr Flick is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 november 2009, 08:34   #20
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN
 
De schoofzak's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2004
Berichten: 80.251
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Herr Flick Bekijk bericht
Ge moogt dan ook uw infrastructuur niet privatiseren he, dat is zowat het loempste wat ge kunt doen... Of ge moet hem onder heel strenge controle plaatsen.

Ge houd de sporen, stations , beveiliging in handen en ge laat vervoer privatiseren, die firma`s leasen slots op uw infrastructuur en kunnen zo hun transport organiseren.
Toets dat eens aan de autostrades in Frankrijk die onder de péage vallen aub.
__________________
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 07:44.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be