Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Forumsessies met politici > Forumsessies met politici (2007) > Bert Schoofs (Vlaams Belang) - 26 februari tot 4 maart
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Bert Schoofs (Vlaams Belang) - 26 februari tot 4 maart Als Limburgs lijsttrekker werd Bert Schoofs op 13 juni 1999 verkozen voor de Kamer van Volksvertegenwoordigers. Op 18 mei 2003 werd hij opnieuw als lijsttrekker voor de Kamer verkozen. Voor de verkiezingen van 10 juni 2007 werd hij door de partijtop opnieuw aangeduid als Limburgs kopman.

 
 
Discussietools
Oud 4 maart 2007, 20:53   #221
Praetorian
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Praetorian's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 mei 2004
Locatie: Anti-liberalenstaat Ideologie: marxisme,Bolshevik-Leninism, Gramsci, Althusser, Badiou, Zizek, Sorel
Berichten: 12.529
Stuur een bericht via MSN naar Praetorian
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hans1 Bekijk bericht
Links nationalisme. Wat is dat?
www.landdag.org
__________________
Praetorian is offline  
Oud 4 maart 2007, 20:54   #222
baarle
Eur. Commissievoorzitter
 
baarle's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 17 april 2006
Locatie: waar mijn stella staat
Berichten: 8.427
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door system Bekijk bericht
maar Vloms evenmin vrees ik.
U valt hier wel jammerlijk door de mand, zeg...
__________________
baarle is offline  
Oud 4 maart 2007, 21:01   #223
djimi
Secretaris-Generaal VN
 
djimi's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 januari 2006
Locatie: Brussels Hoofdstedelijk Gewest
Berichten: 32.328
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door djimi Bekijk bericht
1) & 2) : Over welke ziekenhuizen heeft u het? En over welke apparatuur?

Ja, ja, u leest het goed : namen + adressen graag.

3) Geef die dan maar eens (de helft van 'héél véél' is al meer dan genoeg).


Als u hier niet op antwoordt, kan ik enkel besluiten dat u er maar wat op los lult, wellicht met in het achterhoofd de gedachte : als ik maar lang en hardnekkig genoeg lieg, zal er altijd wel iemand in lopen.

Tot nog eens,

djimi

Pieter B. ?

Vergeet niet te antwoorden, a.u.b. (zie uw eigen post #218, in deze zelfde draad).
djimi is offline  
Oud 4 maart 2007, 22:22   #224
Pieter B
Staatssecretaris
 
Pieter B's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 15 december 2006
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 2.776
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door djimi Bekijk bericht
1) & 2) : Over welke ziekenhuizen heeft u het? En over welke apparatuur?

Ja, ja, u leest het goed : namen + adressen graag.

3) Geef die dan maar eens (de helft van 'héél véél' is al meer dan genoeg).


Als u hier niet op antwoordt, kan ik enkel besluiten dat u er maar wat op los lult, wellicht met in het achterhoofd de gedachte : als ik maar lang en hardnekkig genoeg lieg, zal er altijd wel iemand in lopen.

Tot nog eens,

djimi
Het is iets dat ik weet van mijn vader die als dokter eens een congres heeft bij gewoond in wallonië. En het was maar als voorbeeld bedoelt. Als je exacte feiten wilt dan kan ik je die wel bezorgen maar niet direct.

PS: Je mag veel zeggen maar niet dat ik een leugenaar ben, ik had me misschien wel nog wat beter moeten informeren voor ik dit plaatste

Laatst gewijzigd door Pieter B : 4 maart 2007 om 22:23.
Pieter B is offline  
Oud 4 maart 2007, 22:34   #225
Pieter B
Staatssecretaris
 
Pieter B's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 15 december 2006
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 2.776
Standaard

In wallonië heeft men op alle gebied te véél ambtenaren 40% van de bevolking werkt voor de staat. Als dat geen verkwisting is. Het is normaal gezien de bedoeling dat de staat haar inkomsten haalt uit de economie waarmee ze de ambtenaren betaald. Maar als 40% van de bevolking voor de staat werkt kan dit systeem nooit standhouden. Daar draaien wij dus voor op.
Pieter B is offline  
Oud 4 maart 2007, 22:36   #226
Pieter B
Staatssecretaris
 
Pieter B's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 15 december 2006
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 2.776
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Valentinus Bekijk bericht
Is het door die controle van het zogenaamde Vlaanderen dat Limburg zo stiefmoederlijk wordt behandeld op gebied van infrastructuur? Limburgers doen ook meer beroep op het Fonds voor Beroepsziekten dan de inwoners van de andere noordelijke provincies. Uiteraard allemaal profiteurs die Limburgers of zijn er toch andere oorzaken. Er zijn nog vele voorbeelden.
Wat heeft dit er nu mee te maken ?
Pieter B is offline  
Oud 4 maart 2007, 23:17   #227
Frans Oghtendlicht
Parlementslid
 
Geregistreerd: 23 december 2006
Berichten: 1.670
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Cunning linguist Bekijk bericht
Kinderen uit gemengde huwelijken zijn nog geen argument op zich, anders moet Belgie zich dringend aansluiten bij Turkije of Marokko.
Ik heb niet zo lang geleden nog cijfers vernomen waaruit bleek dat er tegenwoordig jaarlijks nog minder huwelijken tussen Vlamingen en Walen zijn dan tussen Vlamingen en Nederlanders. Op grond van gemengde huwelijken kunnen we dus geen staatkundige besluiten trekken.
Frans Oghtendlicht is offline  
Oud 4 maart 2007, 23:20   #228
Frans Oghtendlicht
Parlementslid
 
Geregistreerd: 23 december 2006
Berichten: 1.670
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door filosoof Bekijk bericht
Ik trek je argumentatie even door, gewoon voor 't voorbeeld:
Waarom is Limburg niet rijker dan Antwerpen, de Westhoek niet rijker dan Gent?
Moeten Limburg en de Westhoek nog lang Gent, Antwerpen en Brussel blijven uitmelken? In ruil voor wat?

Op die manier kan men altijd alle solidariteit verbreken (en dat komt dan dikwijls nog van mensen die zichzelf "nationaalsolidaristen" noemen)
U mag gerust Limburg of de Westhoek onafhankelijk verklaren en dan zullen we zien hoe lang deze staten overleven (Als u dat met Antwerpen probeert zal u met mij te maken krijgen). Dit soort argumentatie is louter toogpraat, er zit geen onderbouwde sociaal-economische argumentatie achter. Deze staten zouden niet lang levensvatbaar zijn.
Frans Oghtendlicht is offline  
Oud 4 maart 2007, 23:30   #229
filosoof
Banneling
 
 
filosoof's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 22 mei 2003
Locatie: Brussel
Berichten: 49.496
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pieter B Bekijk bericht
Bij solidariteit is er toestemming gegeven van de gever en kan de gever bepalen hoe veel hij geeft. De transfers tussen Vlaanderen en Wallonië zijn niet gecontroleerd door de Vlamingen. Er is ook geen contole over de bestemming van het geld. Vandaag de dag wordt het vaak voor de meest nutteloze zaken gebruikt. Zo hebben kleine ziekenhuizen in wallonië vaak apperatuur die enorm duur is en die nergens in Vlaanderen te vinden zijn. Terwijl er in Vlaanderen soms veel meer nood naar is. Die dure apperatuur staat daar nu ongebruikt. Dat heeft niets met solidariteit te maken, dat is verkwisting. En zo zijn er nog héél véél voorbeelden!!!
Citaat:
Bij solidariteit is er toestemming gegeven van de gever en kan de gever bepalen hoe veel hij geeft....Er is ook [geen] contole over de bestemming van het geld.
Dan is't geen solidariteit meer maar paternalistische liefdadigheid
filosoof is offline  
Oud 4 maart 2007, 23:33   #230
Frans Oghtendlicht
Parlementslid
 
Geregistreerd: 23 december 2006
Berichten: 1.670
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door filosoof Bekijk bericht
Dan is't geen solidariteit meer maar paternalistische liefdadigheid
U vat daar zeer treffend de belgische 'solidariteit' mee samen. Een vernederende paternalistische aalmoes vanwege de Belgische staat aan het Waalse volk, opgehoest door het Vlaamse volk, waar noch Vlamingen, noch Walen - zeker niet de Walen - beter van worden. België bestendigt de miserie van de Waalse arbeidersklasse.
Frans Oghtendlicht is offline  
Oud 4 maart 2007, 23:35   #231
filosoof
Banneling
 
 
filosoof's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 22 mei 2003
Locatie: Brussel
Berichten: 49.496
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door filosoof
Dan is't geen solidariteit meer maar paternalistische liefdadigheid
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Frans Oghtendlicht Bekijk bericht
U vat daar zeer treffend de belgische 'solidariteit' mee samen. Een vernederende paternalistische aalmoes vanwege de Belgische staat aan het Waalse volk, opgehoest door het Vlaamse volk, waar noch Vlamingen, noch Walen - zeker niet de Walen - beter van worden. België bestendigt de miserie van de Waalse arbeidersklasse.
Jouw gevoel...Dat kun je dus even juist of onjuist ook toepassen op de transfers naar Limburg en de Westhoek:

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Frans Oghtendlicht
U mag gerust Limburg of de Westhoek onafhankelijk verklaren en dan zullen we zien hoe lang deze staten overleven (Als u dat met Antwerpen probeert zal u met mij te maken krijgen). Dit soort argumentatie is louter toogpraat, er zit geen onderbouwde sociaal-economische argumentatie achter. Deze staten zouden niet lang levensvatbaar zijn.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Valentinus
Is het door die controle van het zogenaamde Vlaanderen dat Limburg zo stiefmoederlijk wordt behandeld op gebied van infrastructuur? Limburgers doen ook meer beroep op het Fonds voor Beroepsziekten dan de inwoners van de andere noordelijke provincies. Uiteraard allemaal profiteurs die Limburgers of zijn er toch andere oorzaken. Er zijn nog vele voorbeelden.

Laatst gewijzigd door filosoof : 4 maart 2007 om 23:41.
filosoof is offline  
Oud 4 maart 2007, 23:49   #232
Frans Oghtendlicht
Parlementslid
 
Geregistreerd: 23 december 2006
Berichten: 1.670
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door filosoof Bekijk bericht
Jouw gevoel...Dat kun je dus even juist of onjuist ook toepassen op de transfers naar Limburg en de Westhoek:
Wat is uw probleem eigenlijk? Solidariteit bestaat volgens u wellicht alleen bij gratie van de Belgische staat? Andere organisatievormen van solidariteit zijn uitgesloten, want zonder de zalvende, heilige staat België zijn 'de vlamingen' maar een bende egoïsten. Is dat het? Ik pleit absoluut voor solidariteit met de Limburgse, de Westhoekse en de Waalse arbeidersklasse, maar vasthouden aan de Belgische staat is zeker geen stap naar meer solidariteit, integendeel, het is een zeer reactionaire antisolidaire daad. Hebt u de Waalse arbeidersklasse al beter zien worden door de Belgische 'solidariteit' (ik zou het eerder omkoperij en verknechting noemen)?
Frans Oghtendlicht is offline  
Oud 4 maart 2007, 23:57   #233
filosoof
Banneling
 
 
filosoof's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 22 mei 2003
Locatie: Brussel
Berichten: 49.496
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Cunning linguist Bekijk bericht
Nogmaals: je vergelijking deugt niet. De Westhoekers en de Limburgers probeeren de rest van Vlaanderen hun wil niet op te leggen. Ook proberen ze hun taal en cultuur niet aan de rest van Vlaanderen op te dringen en als ze naar een andere plek buiten hun streek verhuizen, passen ze zich aan en doen ze niet arrogant tegen de plaatselijke bevolking. Ook is er geen sprake van wafelijzerpolitiek, alarmbellen en -toeters binnen Vlaanderen. Verder oefent de Vlaamse regering controle uit op zijn investeringen in de Westhoek en Limburg, iets wat niet gezegd kan worden over de miljarden euro's die jaarlijks van Vlaanderen naar Wallonie overvloeien. Het is wat ik al heb gezegd: de onderlinge verschillen in het Vlaamse Gewest zijn kleiner en niet antagonistisch van aard. Die tussen Vlaanderen en Wallonie daarentegen wel.
De oorzaken van het antagonisme liggen aan beide kanten, niet enkel in Wallonnië! Jij spreekt over arrogantie van Walen. Ik ben ex-Vlaming, nu Brusselaar en ik ken ook hun arrogantie, van beide kanten.

De"wafelijzerpolitiek" (voor zover ze nog bestaat!), alarmprocedures en dgl. zijn een direct gevolg van het federalisme.

Wat Limburg betreft, hier al een illustrering van antagonisme en dgl:

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Valentinus
Is het door die controle van het zogenaamde Vlaanderen dat Limburg zo stiefmoederlijk wordt behandeld op gebied van infrastructuur? Limburgers doen ook meer beroep op het Fonds voor Beroepsziekten dan de inwoners van de andere noordelijke provincies. Uiteraard allemaal profiteurs die Limburgers of zijn er toch andere oorzaken. Er zijn nog vele voorbeelden.

Laatst gewijzigd door filosoof : 5 maart 2007 om 00:00.
filosoof is offline  
Oud 5 maart 2007, 07:35   #234
baarle
Eur. Commissievoorzitter
 
baarle's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 17 april 2006
Locatie: waar mijn stella staat
Berichten: 8.427
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door filosoof Bekijk bericht
Ik ben ex-Vlaming, nu Brusselaar
__________________
baarle is offline  
Oud 5 maart 2007, 07:49   #235
Praetorian
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Praetorian's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 mei 2004
Locatie: Anti-liberalenstaat Ideologie: marxisme,Bolshevik-Leninism, Gramsci, Althusser, Badiou, Zizek, Sorel
Berichten: 12.529
Stuur een bericht via MSN naar Praetorian
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door baarle Bekijk bericht
Lach niet, tegenwoordig proberen ze van Brussel een volledig eigen identiteit te maken. En velen voelen zich ook niet meer verbonden met Wallonië en Vlaanderen.
__________________
Praetorian is offline  
Oud 5 maart 2007, 08:06   #236
baarle
Eur. Commissievoorzitter
 
baarle's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 17 april 2006
Locatie: waar mijn stella staat
Berichten: 8.427
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Praetorian Bekijk bericht
Lach niet, tegenwoordig proberen ze van Brussel een volledig eigen identiteit te maken.
Tja, ze hebben zich daar altijd beter gevoeld dan de rest. Niets nieuws onder de zon.

Citaat:
En velen voelen zich ook niet meer verbonden met Wallonië en Vlaanderen.
Ze zullen dus binnenkort helemaal alleen voor hun inkomen zorgen? Zonder enige steun van de federale staat of van Vlaanderen, neem ik aan?
__________________

Laatst gewijzigd door baarle : 5 maart 2007 om 08:07.
baarle is offline  
Oud 5 maart 2007, 08:31   #237
Cunning linguist
Staatssecretaris
 
Geregistreerd: 6 juni 2004
Locatie: Amsterdam
Berichten: 2.523
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Frans Oghtendlicht Bekijk bericht
Ik heb niet zo lang geleden nog cijfers vernomen waaruit bleek dat er tegenwoordig jaarlijks nog minder huwelijken tussen Vlamingen en Walen zijn dan tussen Vlamingen en Nederlanders. Op grond van gemengde huwelijken kunnen we dus geen staatkundige besluiten trekken.
Ook bij mij kwam dit idee gisteren op enkele uren nadat ik mijn reactie had gepost. Dat klopt ook wel en dat versterkt mijn stelling. Al vind ik zelf dat Nederlands-Vlaamse huwelijken alleen staatkundig als gemengd beschouwd kunnen worden.
Cunning linguist is offline  
Oud 5 maart 2007, 09:25   #238
Cunning linguist
Staatssecretaris
 
Geregistreerd: 6 juni 2004
Locatie: Amsterdam
Berichten: 2.523
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door filosoof Bekijk bericht
Dan is't geen solidariteit meer maar paternalistische liefdadigheid
In Nederland hebben ze het de laatste tijd vaak over het groeiende aantal mensen die zich in schulden steken en het geleende geld niet kunnen terugbetalen. Het schijnt dat velen hun uitgaven niet in de hand kunnen houden. Zo ken ik er zelf een paar. Het is triest als volwassen mensen zich zo gedragen omdat hun ouders ze deze vaardigheid niet hebben bijgebracht. Het dunkt me dat dit maatschappelijk een veel groter probleem is als een hele regio dit soort gedrag vertoont. En jij pleit ervoor dat deze regio verwend blijft worden met geld zonder verdere controle op zijn uitbesteding. Sinds wanneer is onbeperkt geld geven aan een gokverslaafde een goede eigenschap?

Laatst gewijzigd door Cunning linguist : 5 maart 2007 om 09:35.
Cunning linguist is offline  
Oud 5 maart 2007, 09:26   #239
baarle
Eur. Commissievoorzitter
 
baarle's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 17 april 2006
Locatie: waar mijn stella staat
Berichten: 8.427
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Cunning linguist Bekijk bericht
Sinds wanneer is onbeperkt geld geven aan een gokverslaafde een goede eigenschap?
Sinds Filo ex-Vlaming werd en zich wentelt in zijn nieuwe imaginaire identiteit van "Brusselaar".
__________________
baarle is offline  
Oud 5 maart 2007, 09:34   #240
Cunning linguist
Staatssecretaris
 
Geregistreerd: 6 juni 2004
Locatie: Amsterdam
Berichten: 2.523
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door filosoof Bekijk bericht
De oorzaken van het antagonisme liggen aan beide kanten, niet enkel in Wallonnië! Jij spreekt over arrogantie van Walen. Ik ben ex-Vlaming, nu Brusselaar en ik ken ook hun arrogantie, van beide kanten.
Ik heb alleen vastgesteld dat er een antagonisme bestaat tussen Vlaanderen en Wallonie zonder dat ik een schuldige heb aangewezen. Nu je het zelf over de Vlaamse arrogantie bent begonnen, lijkt deze me (voor zover er sprake van de Vlaamse arrogantie kan zijn) slechts een reactie op de langdurige behandeling van de Nederlandstaligen door het Franstalige etablissement en Franstalige burgerij. Dat had niet zo hoeven zijn, maar is helaas wel het geval.

Citaat:
De"wafelijzerpolitiek" (voor zover ze nog bestaat!), alarmprocedures en dgl. zijn een direct gevolg van het federalisme.
Wallonie was mede een vragende partij voor dit federalisme, juist omdat het van het Vlaamse geld wilde profiteren zonder daarvoor verantwoording te hoeven afleggen.

Citaat:
Wat Limburg betreft, hier al een illustrering van antagonisme en dgl:
Dit antagonisme is bij lange na niet zo doorgdreven als het Nederlandstalig-Franstalige. Wel zou Vlaanderen gevoelig moeten zijn voor de noden van Limburg om het niet zo ver te laten komen. Maar ja, een deel van het geld dat in Limburg geinvesteerd zou kunnen worden verdwijnt helaas in de Franstalige bodemloze put.

Laatst gewijzigd door Cunning linguist : 5 maart 2007 om 09:38.
Cunning linguist is offline  
 


Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 12:51.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be