Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Immigratie en integratie
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,...

Antwoord
 
Discussietools
Oud 20 juni 2021, 07:24   #1
Universalia
Secretaris-Generaal VN
 
Universalia's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 december 2012
Locatie: Nieverans Les Bains
Berichten: 43.571
Standaard 440 kinderen gestorven onderweg naar Europa

440 kinderen gestorven onderweg naar Europa

Naast de dramatische cijfers stel ik mij toch steeds de vraag wie het commando gegeven heeft aan die mensen om woekerbedragen te betalen om de in de meeste gevallen gevaarlijke/dodelijke reizen naar de EU op te organiseren?

Uit het artikel

Citaat:
In een reactie aan het journalistieke collectief Lost in Europe, waar De Standaard deel van uitmaakt, belooft EU-commissaris van Binnenlandse Zaken, Ylva Johansson dat het door de Commissie voorgestelde Nieuw Pact voor Migratie en Asiel meer bescherming zal bieden voor kinderen op doorreis.
Volgens bovenstaande tekst zal het probleem nog niet snel van de baan zijn merk ik want men gaat het doorreizen nog wat gemakkelijker maken.

Een ware migratieclash is het geworden in de zin van zij die om de één of andere duistere reden uit hun land wegwillen en zij die willen dat de migratie naar hun eigen land/de EU stopt.

p.s.

De wereld zit in een "Grote Migratieclash" (en die wordt nog groter)

Even recapituleren dan maar of is dat oude koeien uit grachten halen?

Het nieuwe Migratie- en Asielpact, voorgesteld door de Europese Commissie op 23 september 2020, heeft duidelijk tot doel een beleid van massa-immigratie in Europa in te voeren.
__________________
Ik citeer Confucius: Als straffen niet op de juiste wijze worden opgelegd, weten de mensen niet waar ze aan toe zijn.
Ook citeer ik A. Einstein met graagte: Bidden verandert de wereld niet, maar bidden verandert de mens en de mens verandert de wereld.

Laatst gewijzigd door Universalia : 20 juni 2021 om 07:35.
Universalia is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 juni 2021, 08:54   #2
CUFI
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 4 november 2020
Berichten: 20.881
Standaard

En hoeveel meer leven achter prikkeldraad nu ?
Never again...
__________________
Zie, Ik heb u alles van tevoren gezegd!
CUFI is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 juni 2021, 09:43   #3
Universalia
Secretaris-Generaal VN
 
Universalia's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 december 2012
Locatie: Nieverans Les Bains
Berichten: 43.571
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door CUFI Bekijk bericht
En hoeveel meer leven achter prikkeldraad nu ?
Never again...
Moet de schuld daarvoor naar de mensen uit de EU toegeschoven worden?

Er is niemand die hen verplicht heeft hun eigen land(en) te ontvluchten. (dan hadden die kinderen misschien nog in leven geweest?)

Dat het leven in sommige van die landen in bepaalde gevallen niet is zoals zij het zich voorstelden dat probleem kunnen wij doorschuiven naar hun leiders of niet?

Moeten zij dat 'with a little help from some friends' niet zelf proberen op te lossen inplaats van het gewoon maar op een vluchten, gevaarlijke duur betaalde tochten te blijven organiseren en andere landen met de problemen te zetten tot zelfs die andere 'landen' uiteindelijk nog te vingerwijzen dat zij de schuld zijn???

Stel dat wij 'als dit alles (migratieprobleem) zo verder in de fout gaat' het zelf op een vluchten moeten zetten dan twijfel ik er sterk aan of wij overal ten velde even vriendelijk gaan ontvangen worden.

Zoals u al kon merken heb ik er een eigen idee over, de migratiecrisis.

Een goed oog heb ik er dan ook nooit bij gehad.

p.s.

Et pour les flamands la même chose.

En Croatie, des bourses allouées aux étudiants chrétiens persécutés

Citaat:
"We willen hen in staat stellen om in Kroatië te studeren en kennis op te doen, en vervolgens terug te keren naar hun land van herkomst, waar ze zullen helpen bij het opbouwen van hun gemeenschappen en een democratische en tolerante samenleving."
Bovenstaande zou als een goed plan kunnen klinken.

En dan nog dit ...

Durrab (16) was gevlucht en smokkelt nu mensen: ‘Nobody knows the real me’

Leuker kan het niet worden?

Er zal naar een andere manier gezocht moeten worden om de migratiecrisis met op te lossen want de regels die op huidig ogenblik van toepassing zijn (zoals zet alles maar open) daar kunnen vééééél mensen niet meer met leven en dat wakkert onrust aan.
__________________
Ik citeer Confucius: Als straffen niet op de juiste wijze worden opgelegd, weten de mensen niet waar ze aan toe zijn.
Ook citeer ik A. Einstein met graagte: Bidden verandert de wereld niet, maar bidden verandert de mens en de mens verandert de wereld.

Laatst gewijzigd door Universalia : 20 juni 2021 om 10:06.
Universalia is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 juni 2021, 17:08   #4
Vlad
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Vlad's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 november 2012
Locatie: hondenkennel
Berichten: 18.515
Standaard

Ik schreef het al eerder: zolang men niet toont dat het menens is en er op schiet blijven ze komen en verzuipen er op een jaar tijd meer dan wanneer je zegt genoeg is genoeg en het leger erop schiet tot het stopt.
__________________
Vlaanderen: een grote grijsbruine industriezone met windmolens, bovengrondse hoogspanningskabels, zonnepanelen- en batterij'parken' alom. Nooit meer Groen!

Woke: virtuele deken vol bacillen ter verdelging van de oorspronkelijke westerse bevolking

In minder homogene bevolkingen is het sociale vertrouwen laag en probeert men dat tekort door cijfermatige maatstaven voor verantwoording te vervangen.

Laatst gewijzigd door Vlad : 20 juni 2021 om 17:08.
Vlad is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 juni 2021, 22:54   #5
Rudy
Secretaris-Generaal VN
 
Rudy's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 november 2004
Locatie: Mechelen - Oostende
Berichten: 38.971
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Universalia Bekijk bericht
Naast de dramatische cijfers stel ik mij toch steeds de vraag wie het commando gegeven heeft aan die mensen om woekerbedragen te betalen om de in de meeste gevallen gevaarlijke/dodelijke reizen naar de EU op te organiseren?
De migranten zijn vragende partij.
Ze hebben er veel voor over om het risico te lopen.
De EU is nu eenmaal aantrekkelijk. Hoe zou je zelf zijn.
__________________
Liberalisme is een progressieve beweging die opkomt voor de vrijheid van het individu, rechtvaardigheid en mensenrechten (www.liberales.be)
Rudy is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 juni 2021, 23:37   #6
Universalia
Secretaris-Generaal VN
 
Universalia's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 december 2012
Locatie: Nieverans Les Bains
Berichten: 43.571
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rudy Bekijk bericht
De migranten zijn vragende partij.
Ze hebben er veel voor over om het risico te lopen.
De EU is nu eenmaal aantrekkelijk. Hoe zou je zelf zijn.
De EU is inderdaad aantrekkelijker dan bepaalde van hun eigen streken/landen.

Door wie worden zij op pad gestuurd, schuilt er een plan achter het maar blijven aanvallen van de EU?

Is er voor de EU een duister toekomstbeeld in de maak zoals men het ziet op volgende site?

De toekomst van onze kinderen in Europa is leven onder fascistische Sharia of jaren in een burgeroorlog zijn!



p.s.

Een reactie van iemand op bovenstaand artikel was best goed gevonden hij/zij zag het dan weer zo.

Wat wil je met een volk wat zich alleen druk maakt over voetbal en een krat bier.
__________________
Ik citeer Confucius: Als straffen niet op de juiste wijze worden opgelegd, weten de mensen niet waar ze aan toe zijn.
Ook citeer ik A. Einstein met graagte: Bidden verandert de wereld niet, maar bidden verandert de mens en de mens verandert de wereld.

Laatst gewijzigd door Universalia : 20 juni 2021 om 23:39.
Universalia is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 juni 2021, 00:00   #7
CUFI
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 4 november 2020
Berichten: 20.881
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vlad Bekijk bericht
Ik schreef het al eerder: zolang men niet toont dat het menens is en er op schiet blijven ze komen en verzuipen er op een jaar tijd meer dan wanneer je zegt genoeg is genoeg en het leger erop schiet tot het stopt.
Laat deze crisis een wijze les zijn als onze Europese politici nog eens op oorlogspad treden.
En dan willen ze lidstaten die geen deelnamen aan die oorlogen nog verplichten migranten en vluchtelingen op te nemen.

Verspreidt ze over de wijken van die politici.
__________________
Zie, Ik heb u alles van tevoren gezegd!
CUFI is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 juni 2021, 09:39   #8
Skobelev
Secretaris-Generaal VN
 
Skobelev's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 maart 2013
Locatie: Kinshasa aan de Dender
Berichten: 36.418
Standaard

Zijn dat van die kinderen met bv een volle baard? Kinderen die bij ons systeem van jaren tellen al +25 zouden zijn?

Nu ja, het is de fout van hun ouders, die hadden er beter moeten op letten.
__________________
Hope is nothing more than a postponed disappointment

Laatst gewijzigd door Skobelev : 21 juni 2021 om 09:40.
Skobelev is nu online   Met citaat antwoorden
Oud 21 juni 2021, 10:09   #9
Blue Sky
Europees Commissaris
 
Geregistreerd: 1 januari 2008
Berichten: 7.447
Standaard

Fout van Europa. Zij moeten mensen consequent weigeren wanneer ze illegaal het land proberen binnen geraken. Vinger afdrukken nemen en meteen de mogelijkheid om ooit een verblijfsvergunning te bekomen in Europa definitief ontzeggen. De stroom zal vanzelf opdrogen.
__________________
Ignorance is bliss
Blue Sky is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 juni 2021, 14:35   #10
Universalia
Secretaris-Generaal VN
 
Universalia's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 december 2012
Locatie: Nieverans Les Bains
Berichten: 43.571
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Blue Sky Bekijk bericht
Fout van Europa. Zij moeten mensen consequent weigeren wanneer ze illegaal het land proberen binnen geraken. Vinger afdrukken nemen en meteen de mogelijkheid om ooit een verblijfsvergunning te bekomen in Europa definitief ontzeggen. De stroom zal vanzelf opdrogen.
Pijnlijk detail is dat men er in de EU niets maar dan ook niets aan doet om mensen die zonder geldige reden van einde- ende verre komen te weigeren.

Op ééntje na dan wel, die toch actie voert en dat is Victor Orbán, die men op huidig ogenblik langs alle kanten weet aan te vallen ondanks de man het bij het rechte eind heeft volgens velen.

Over naar de cijfers van de maand mei 2021

Zolang er bepaalde leiders/politici/mensenhandelaars aan verdienen zal het probleem geen HALT toegeroepen worden.

p.s.

In sommige gevallen is het ook een interne strijd tegen bepaalde gedachten van mensen en van bepaalde mogelijk opkomende partijen (rechts, centrumrechts) die voor onrust zorgt bij zij die van mening zijn dat de EU zich nog verder moet openstellen.

Zie Frankrijk op huidig ogenblik waar men Le Pen (die best goed aan het opkomen was) de mond snoerde.

Bovenstaande was misschien ook wel te wijten aan de lage opkomst bij de verkiezingen??
__________________
Ik citeer Confucius: Als straffen niet op de juiste wijze worden opgelegd, weten de mensen niet waar ze aan toe zijn.
Ook citeer ik A. Einstein met graagte: Bidden verandert de wereld niet, maar bidden verandert de mens en de mens verandert de wereld.

Laatst gewijzigd door Universalia : 21 juni 2021 om 14:48.
Universalia is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 juni 2021, 14:55   #11
Universalia
Secretaris-Generaal VN
 
Universalia's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 december 2012
Locatie: Nieverans Les Bains
Berichten: 43.571
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Skobelev Bekijk bericht
Zijn dat van die kinderen met bv een volle baard? Kinderen die bij ons systeem van jaren tellen al +25 zouden zijn?

Nu ja, het is de fout van hun ouders, die hadden er beter moeten op letten.
Herinneren wij ons nog de schrijnende beelden van het aangespoelde kleintje.

Interenetsgewijze zijn daar nogal wat teksten over verschenen ook een tekst waar men de vader van het kleintje de schuld gaf dat hij de gevaarlijke reis verdergezet heeft omdat hij in was het Zweden of Finland naar de tandarts wilde???

Dan het geval van het kindje dat de dood gevonden heeft tijdens een controle maar de bestuurders van de bestelwagen bleven vluchten.

Lijkt mij vrij simpel om de dader(s) aan te wijzen dan.

Ouders en de andere 'reizigers/vluchtenden' die naarstig op zoek waren naar de 'hoorn des overvloeds'
__________________
Ik citeer Confucius: Als straffen niet op de juiste wijze worden opgelegd, weten de mensen niet waar ze aan toe zijn.
Ook citeer ik A. Einstein met graagte: Bidden verandert de wereld niet, maar bidden verandert de mens en de mens verandert de wereld.

Laatst gewijzigd door Universalia : 21 juni 2021 om 14:56.
Universalia is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 juni 2021, 15:06   #12
Jantje
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 11 augustus 2006
Berichten: 38.482
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Universalia Bekijk bericht
440 kinderen gestorven onderweg naar Europa

Naast de dramatische cijfers stel ik mij toch steeds de vraag wie het commando gegeven heeft aan die mensen om woekerbedragen te betalen om de in de meeste gevallen gevaarlijke/dodelijke reizen naar de EU op te organiseren?

Uit het artikel



Volgens bovenstaande tekst zal het probleem nog niet snel van de baan zijn merk ik want men gaat het doorreizen nog wat gemakkelijker maken.

Een ware migratieclash is het geworden in de zin van zij die om de één of andere duistere reden uit hun land wegwillen en zij die willen dat de migratie naar hun eigen land/de EU stopt.

p.s.

De wereld zit in een "Grote Migratieclash" (en die wordt nog groter)

Even recapituleren dan maar of is dat oude koeien uit grachten halen?

Het nieuwe Migratie- en Asielpact, voorgesteld door de Europese Commissie op 23 september 2020, heeft duidelijk tot doel een beleid van massa-immigratie in Europa in te voeren.
De migratie word veroorzaakt door de laksheid van het westen.
Het westen doet niets om de problemen in hun thuislanden op te lossen en doet al even weinig om hen te ontmoedigen naar hier te komen.
Jantje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 juni 2021, 15:14   #13
Universalia
Secretaris-Generaal VN
 
Universalia's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 december 2012
Locatie: Nieverans Les Bains
Berichten: 43.571
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jantje Bekijk bericht
De migratie word veroorzaakt door de laksheid van het westen.
Het westen doet niets om de problemen in hun thuislanden op te lossen en doet al even weinig om hen te ontmoedigen naar hier te komen.
Is het de taak van het Westen om die problemen in hun thuislanden op te lmossen?

Zijn daar al jaar- en dag via wedstrijden/ophalingen/andere al géén gelden genoeg naartoe gegaan?

Ik zie het meer in de zin van dat die mensen hun eigen problemen moeten oplossen "with a little help from some friends" en mochten hun eigen leiders hun acties dan dwarsbomen dan is het hun eigen taak om die zelf tot orde te roepen, ze zijn groot en sterk genoeg en in aantal zijn ze ook met genoeg.

p.s.

Er zijn bij het migratieprobleem mensen die van mening zijn dat:

Citaat:
"De opname van nog meer vluchtelingen blijft één van de voornaamste taken voor één van de rijkste landen."
BRON

Er loopt toch echt iets serieus fout binnen de EU denk je dan.
__________________
Ik citeer Confucius: Als straffen niet op de juiste wijze worden opgelegd, weten de mensen niet waar ze aan toe zijn.
Ook citeer ik A. Einstein met graagte: Bidden verandert de wereld niet, maar bidden verandert de mens en de mens verandert de wereld.

Laatst gewijzigd door Universalia : 21 juni 2021 om 15:20.
Universalia is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 juni 2021, 15:22   #14
CUFI
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 4 november 2020
Berichten: 20.881
Standaard

Laat die politici die gutmensch speelde al een gezin bij hen thuis opvangen.
Lead by example
__________________
Zie, Ik heb u alles van tevoren gezegd!
CUFI is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 juni 2021, 15:58   #15
Jantje
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 11 augustus 2006
Berichten: 38.482
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Universalia Bekijk bericht
Is het de taak van het Westen om die problemen in hun thuislanden op te lmossen?

Zijn daar al jaar- en dag via wedstrijden/ophalingen/andere al géén gelden genoeg naartoe gegaan?

Ik zie het meer in de zin van dat die mensen hun eigen problemen moeten oplossen "with a little help from some friends" en mochten hun eigen leiders hun acties dan dwarsbomen dan is het hun eigen taak om die zelf tot orde te roepen, ze zijn groot en sterk genoeg en in aantal zijn ze ook met genoeg.

p.s.

Er zijn bij het migratieprobleem mensen die van mening zijn dat:

Citaat:
"de voornaamste taak van de rijke landen is vluchtelingen opnemen"
BRON

Er loopt toch echt iets serieus fout binnen de EU denk je dan.
Ja, eigenlijk wel.
Niet door daar geweld te gaan gebruiken of door ontwikkelingshulp en geld te geven.
Wat er eigenlijk moet gebeuren is jaren geleden hier al eens in een draad bediscusseerd geweest.
Maar kan de draad niet terugvinden.

En het is zeker niet de voornaamste taak van de rijke landen om vluchtelingen op te nemen, maar juist om te zorgen dat ze niet moeten vluchten.
Jantje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 juni 2021, 16:04   #16
Skobelev
Secretaris-Generaal VN
 
Skobelev's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 maart 2013
Locatie: Kinshasa aan de Dender
Berichten: 36.418
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Universalia Bekijk bericht
Herinneren wij ons nog de schrijnende beelden van het aangespoelde kleintje.

Interenetsgewijze zijn daar nogal wat teksten over verschenen ook een tekst waar men de vader van het kleintje de schuld gaf dat hij de gevaarlijke reis verdergezet heeft omdat hij in was het Zweden of Finland naar de tandarts wilde???

Dan het geval van het kindje dat de dood gevonden heeft tijdens een controle maar de bestuurders van de bestelwagen bleven vluchten.

Lijkt mij vrij simpel om de dader(s) aan te wijzen dan.

Ouders en de andere 'reizigers/vluchtenden' die naarstig op zoek waren naar de 'hoorn des overvloeds'
Er worden van die soort nog alle dagen tienduizenden kinderen geboren. Eentje min of meer....
__________________
Hope is nothing more than a postponed disappointment
Skobelev is nu online   Met citaat antwoorden
Oud 21 juni 2021, 16:30   #17
wagner.666
Staatssecretaris
 
wagner.666's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 april 2020
Berichten: 2.760
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Skobelev Bekijk bericht
Zijn dat van die kinderen met bv een volle baard? Kinderen die bij ons systeem van jaren tellen al +25 zouden zijn?

Nu ja, het is de fout van hun ouders, die hadden er beter moeten op letten.
dikke vette 2
wagner.666 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 juni 2021, 19:50   #18
fox
Secretaris-Generaal VN
 
fox's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 1 februari 2007
Berichten: 31.188
Standaard

Typisch dat je links in dergelijke draden niet ziet opduiken hoor. Als er bloed aan hun handen kleeft dan hoor je ze niet.
__________________
In de psychologie staat machiavellisme voor een bepaald soort persoonlijkheidsstoornissen. Niets in dit land is machiavellistischer dan de PS. Niets is zo asociaal als de PS-politiek. Grote armoede! Slecht onderwijs! Hollande achterna! Het verliezende kamp in de laatste verkiezingen!
fox is nu online   Met citaat antwoorden
Oud 22 juni 2021, 07:51   #19
Universalia
Secretaris-Generaal VN
 
Universalia's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 december 2012
Locatie: Nieverans Les Bains
Berichten: 43.571
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Skobelev Bekijk bericht
Er worden van die soort nog alle dagen tienduizenden kinderen geboren. Eentje min of meer....
Een wildkweek met een doel dus, een plan??
__________________
Ik citeer Confucius: Als straffen niet op de juiste wijze worden opgelegd, weten de mensen niet waar ze aan toe zijn.
Ook citeer ik A. Einstein met graagte: Bidden verandert de wereld niet, maar bidden verandert de mens en de mens verandert de wereld.
Universalia is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 juni 2021, 09:21   #20
Skobelev
Secretaris-Generaal VN
 
Skobelev's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 maart 2013
Locatie: Kinshasa aan de Dender
Berichten: 36.418
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Universalia Bekijk bericht
Een wildkweek met een doel dus, een plan??
Een plan? Dat zou me verbazen. Gewoon wildkweek van niet verstandiger te zijn.
__________________
Hope is nothing more than a postponed disappointment
Skobelev is nu online   Met citaat antwoorden
Antwoord


Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 19:25.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be