Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Economie
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Economie Hier kan je discussiëren over economie en staatsschuld

Bekijk resultaten enquête: Een even groot pensioen voor iedereen?
Ja. 16 53,33%
Neen. 14 46,67%
Aantal stemmers: 30. Je mag niet stemmen in deze enquête

Antwoord
 
Discussietools
Oud 14 oktober 2010, 05:04   #61
patrickve
Secretaris-Generaal VN
 
patrickve's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 februari 2009
Locatie: Grenoble, Frankrijk
Berichten: 111.429
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mambo Bekijk bericht
Zo lang er geen gelijkheid is, wil dat zeggen dat er toch een meerderheid een groter pensioen heeft dan de rest.
DIT is een doordenkertje
patrickve is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 april 2018, 19:26   #62
Henri1
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 15 juli 2008
Locatie: GROOT LUIK (Liège)
Berichten: 64.878
Standaard

Dit weekend iseenstemeer duidelijk geworden hoe oneerlijk onze pensioenen zijn.
Zelfstandige:860 €
Werkne’er: 1200 €
Ambtenaar: 2600 €



Shame on deze regering om er niets aan te doen
Henri1 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 april 2018, 19:29   #63
kelt
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 29 juli 2004
Berichten: 32.867
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Henri1 Bekijk bericht
Dit weekend iseenstemeer duidelijk geworden hoe oneerlijk onze pensioenen zijn.
Zelfstandige:860 €
Werkne’er: 1200 €
Ambtenaar: 2600 €



Shame on deze regering om er niets aan te doen
Er zijn exact 3 partijen in Belgie die ik idiologisch in staat acht daar iets aan te willen doen,
Het zijn de MR,de O-VLD en de N-VA

Helaas,helaas,hebben zij zelfs samen geen voldoende meerderheid,en ook de demografie,met de reusachtige hoeveelheid gepensioneerde babyboom-gepensioneerde ex-overheidspersoneel houdt dat kompleet,volledig en wel helemaal tegen.Een partij die deze grove onrechtvaardigheid direct wil aanpakken (in plaats van de tijd zijn werk te laten doen) wordt gewoon afgemaakt bij eerstvolgende gelegenheid.


Zo werkt "democratie" ook,Pak van de mieren en geef aan de spinkhanen....
__________________
Hij die zijn denken verandert wanneer het bewijs voorligt levert ontegensprekelijk het bewijs dat hij denkt.

Laatst gewijzigd door kelt : 22 april 2018 om 19:31.
kelt is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 april 2018, 20:31   #64
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN
 
De schoofzak's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2004
Berichten: 80.254
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Henri1 Bekijk bericht
Dit weekend iseenstemeer duidelijk geworden hoe oneerlijk onze pensioenen zijn.
Zelfstandige:860 €
Werkne’er: 1200 €
Ambtenaar: 2600 €



Shame on deze regering om er niets aan te doen
Dat is - herhalen wij - een dikke leugen, die cijfers.

Gedurende zowat 25 jaar zijn alle ministers van pensioenen sossen geweest. Alle pensioenen zijn bijgevolg communistisch-egaal gelijk getrokken.
__________________
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 april 2018, 10:04   #65
Zipper
Secretaris-Generaal VN
 
Zipper's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 maart 2009
Berichten: 53.051
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Henri1 Bekijk bericht
Dit weekend iseenstemeer duidelijk geworden hoe oneerlijk onze pensioenen zijn.
Zelfstandige:860 €
Werkne’er: 1200 €
Ambtenaar: 2600 €



Shame on deze regering om er niets aan te doen
hebben de vorige PS-regeringen daar dan wel iets tegen gedaan ???
__________________







Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Another Jack Bekijk bericht
Voor mijn part wordt Brussel en omstreken voor 90% islamitisch!
Zipper is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 april 2018, 10:18   #66
Anna List
Banneling
 
 
Geregistreerd: 28 september 2004
Berichten: 106.558
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Henri1 Bekijk bericht
Dit weekend iseenstemeer duidelijk geworden hoe oneerlijk onze pensioenen zijn.
Zelfstandige:860 €
Werkne’er: 1200 €
Ambtenaar: 2600 €



Shame on deze regering om er niets aan te doen
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Dat is - herhalen wij - een dikke leugen, die cijfers.

Gedurende zowat 25 jaar zijn alle ministers van pensioenen sossen geweest. Alle pensioenen zijn bijgevolg communistisch-egaal gelijk getrokken.
nee, die cijfers zijn correct, ik las die ook al in De Tijd.

tijd om dat pensioen idd gewoon gelijk te trekken. 1200€ voor iedereen (met een volledige carrière, ambtenaren die geen volledige loopbaan in effectief gewerkte jaren hebben, die verdienen uiteraard minder!)

titel mag dus aangepast worden in 'even klein pensioen voor iedereen' ... en t zal van moetes zijn.

Laatst gewijzigd door Anna List : 23 april 2018 om 10:33.
Anna List is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 april 2018, 13:59   #67
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN
 
De schoofzak's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2004
Berichten: 80.254
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Anna List Bekijk bericht
nee, die cijfers zijn correct, ik las die ook al in De Tijd.

tijd om dat pensioen idd gewoon gelijk te trekken. 1200€ voor iedereen (met een volledige carrière, ambtenaren die geen volledige loopbaan in effectief gewerkte jaren hebben, die verdienen uiteraard minder!)

titel mag dus aangepast worden in 'even klein pensioen voor iedereen' ... en t zal van moetes zijn.
Ge had me gvd bijna alweer beet bij mijn teelballen.
__________________
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 april 2018, 14:05   #68
Anna List
Banneling
 
 
Geregistreerd: 28 september 2004
Berichten: 106.558
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Ge had me gvd bijna alweer beet bij mijn teelballen.
geen paniek Schoof, ik ga uw pensioen niet halveren, de volgende regering gaat dit doen, gedwongen door de verslechterende economische omstandigheden in de EU.
Anna List is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 april 2018, 18:53   #69
kelt
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 29 juli 2004
Berichten: 32.867
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Anna List Bekijk bericht
geen paniek Schoof, ik ga uw pensioen niet halveren, de volgende regering gaat dit doen, gedwongen door de verslechterende economische omstandigheden in de EU.

De Grieken ,altijd vooroplopend op de rest van de wereld,sedert 3000 jaar zelfs,hebben dat 10 jaar geleden gedemonstreerd,en ze BLIJVEN erbij......
__________________
Hij die zijn denken verandert wanneer het bewijs voorligt levert ontegensprekelijk het bewijs dat hij denkt.
kelt is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 april 2018, 19:34   #70
Henri1
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 15 juli 2008
Locatie: GROOT LUIK (Liège)
Berichten: 64.878
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Dat is - herhalen wij - een dikke leugen, die cijfers.

Gedurende zowat 25 jaar zijn alle ministers van pensioenen sossen geweest. Alle pensioenen zijn bijgevolg communistisch-egaal gelijk getrokken.
N-VA weigert er iets aan te doen omdat er 30 jaar sossen in de regering zaten?
Dat bedoel je toch?
Henri1 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 april 2018, 21:21   #71
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN
 
De schoofzak's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2004
Berichten: 80.254
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Anna List Bekijk bericht
geen paniek Schoof, ik ga uw pensioen niet halveren, de volgende regering gaat dit doen, gedwongen door de verslechterende economische omstandigheden in de EU.
Het is al meerdere jaren dat ik op dit forum beloofde om elke wijziging in het netto bedrag van mijn pensioen te melden.
Ik heb die belofte netjes nagekomen.
Bij elke index-aanpassing of belastingswijziging heb ik dat dus meegedeeld.

Tot hiertoe ging dat dus telkens redelijk positief voor mij.
__________________
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 april 2018, 21:24   #72
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN
 
De schoofzak's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2004
Berichten: 80.254
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Henri1 Bekijk bericht
N-VA weigert er iets aan te doen omdat er 30 jaar sossen in de regering zaten?
Dat bedoel je toch?
Wel eerlijk, je raakt een teer punt aan.
Met de staatsschuld die de sossen gegraven hebben, is het begod moeilijk om galant uit de hoek te komen.

Tot hiertoe dacht ik dat jij het zonlicht ontkende.
__________________
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 april 2018, 03:50   #73
Vlad
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Vlad's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 november 2012
Locatie: hondenkennel
Berichten: 18.644
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Het is al meerdere jaren dat ik op dit forum beloofde om elke wijziging in het netto bedrag van mijn pensioen te melden.
Ik heb die belofte netjes nagekomen.
Bij elke index-aanpassing of belastingswijziging heb ik dat dus meegedeeld.

Tot hiertoe ging dat dus telkens redelijk positief voor mij.

Niemand heeft daar ooit om gevraagd. Wat velen wel willen weten is hoe lang je loopbaan was, wat je deed, hoeveel pensioen je trekt en hoe het komt dat je met jezelf kan leven wetende dat je iedereen steeds eigen verantwoordelijkheid voor de voeten werpt en de overheden van paternalisme beschuldigd.
__________________
Vlaanderen: een grote grijsbruine industriezone met windmolens, bovengrondse hoogspanningskabels, zonnepanelen- en batterij'parken' alom. Nooit meer Groen!

Woke: virtuele deken vol bacillen ter verdelging van de oorspronkelijke westerse bevolking

In minder homogene bevolkingen is het sociale vertrouwen laag en probeert men dat tekort door cijfermatige maatstaven voor verantwoording te vervangen.
Vlad is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 april 2018, 08:43   #74
Tavek
Banneling
 
 
Geregistreerd: 11 januari 2004
Berichten: 66.569
Standaard

Nota: > 100 % staatsschuld
Nota: Stevig tekort op de begroting bij economische boom & recordlage rente

Wat denk je dat er gaat gebeuren indien we in een recessie glijden (die er sowieso komt, vroeger dan later) ?

Er gaat dan gesnoeid moeten worden, en wel meteen. Het logische doelwit zijn dan uiteraard de ambtenarenpensioenen.
Tavek is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 april 2018, 08:50   #75
Anna List
Banneling
 
 
Geregistreerd: 28 september 2004
Berichten: 106.558
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tavek Bekijk bericht
Nota: > 100 % staatsschuld
Nota: Stevig tekort op de begroting bij economische boom & recordlage rente

Wat denk je dat er gaat gebeuren indien we in een recessie glijden (die er sowieso komt, vroeger dan later) ?

Er gaat dan gesnoeid moeten worden, en wel meteen. Het logische doelwit zijn dan uiteraard de ambtenarenpensioenen.
meer en meer economen verwachten die recessie binnen een jaar of twee.
met nooit geziene schuldenlast privé en centrale banken (gemeenschap dus)
uiteraard met BE als extra bezwaard door een reeds hogere historische staatsschuld die zelfs voor Maastricht niet weggewerkt werd.

het gaat heel hard aankomen in BE, en dan zijn de ambtenarenpensioenen idd nog de enige mogelijkheid.
en dan gaat het niet over de toekomstige ambtenarenpensioenen, maar over diegene die binnen twee jaar uitbetaald worden.

ik hoop dat Schoof zich zelf ook een beetje financieel indekte, want zijn pensioen gaat halveren.
en niet alleen Schoof, het klein pensioen voor iedereen komt er aan. ook het opgebouwd aanvullend pensioen zal wel op één of andere manier geconfisceerd woorden.

Laatst gewijzigd door Anna List : 24 april 2018 om 08:52.
Anna List is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 april 2018, 09:40   #76
Tavek
Banneling
 
 
Geregistreerd: 11 januari 2004
Berichten: 66.569
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Anna List Bekijk bericht
meer en meer economen verwachten die recessie binnen een jaar of twee.
met nooit geziene schuldenlast privé en centrale banken (gemeenschap dus)
uiteraard met BE als extra bezwaard door een reeds hogere historische staatsschuld die zelfs voor Maastricht niet weggewerkt werd.

het gaat heel hard aankomen in BE, en dan zijn de ambtenarenpensioenen idd nog de enige mogelijkheid.
en dan gaat het niet over de toekomstige ambtenarenpensioenen, maar over diegene die binnen twee jaar uitbetaald worden.

ik hoop dat Schoof zich zelf ook een beetje financieel indekte, want zijn pensioen gaat halveren.
en niet alleen Schoof, het klein pensioen voor iedereen komt er aan. ook het opgebouwd aanvullend pensioen zal wel op één of andere manier geconfisceerd woorden.
Hangt er vanaf wat voor regering je hebt. Een PS/SPA regering zal de grote aanval inzetten op de groepsverzekeringen van de werknemers & het vrij aanvullend pensioen van de zelfstandigen. Het pensioensparen zal eenzelfde lot beschoren zijn. Hun kiespubliek heeft dat namelijk allemaal niet: tzijn ofwel ambtenaren(ACOD) ofwel armoezaaiers.

Een NVA geleide regering zal sneller snoeien in de ambtenarenpensioenen, als de acties van Vandeputte op dat departement als leidraad mogen nemen.
Tavek is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 april 2018, 09:42   #77
Tavek
Banneling
 
 
Geregistreerd: 11 januari 2004
Berichten: 66.569
Standaard

Werknemerspensioenen, die laag zijn, zullen de norm worden.
Tavek is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 april 2018, 09:47   #78
Tavek
Banneling
 
 
Geregistreerd: 11 januari 2004
Berichten: 66.569
Standaard

nota 3: Feit dat men het aantal benoemden bij openbare diensten afbouwt (door iedereen contractueel aan te werven) leidt ook tot een ambtenarenpensioen dat onhoudbaar is: er is geen basis meer om het te financieren.
Tavek is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 april 2018, 09:47   #79
Anna List
Banneling
 
 
Geregistreerd: 28 september 2004
Berichten: 106.558
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tavek Bekijk bericht
Hangt er vanaf wat voor regering je hebt. Een PS/SPA regering zal de grote aanval inzetten op de groepsverzekeringen van de werknemers & het vrij aanvullend pensioen van de zelfstandigen. Het pensioensparen zal eenzelfde lot beschoren zijn. Hun kiespubliek heeft dat namelijk allemaal niet: tzijn ofwel ambtenaren(ACOD) ofwel armoezaaiers.

Een NVA geleide regering zal sneller snoeien in de ambtenarenpensioenen, als de acties van Vandeputte op dat departement als leidraad mogen nemen.
ik denk dat je de dramatische economische toestand onderschat.

het zal een en/en verhaal worden, ongeacht wie er in de regering zit.

en de combinatie van de twee oplossingen zal wsl het smeer leveren om dit door te drukken naar al oud BE gebruik. vakbonden en werkgevers die in onderling akkoord de staat en de burger verder pluimen dus. business as usual in de groep van tien.

Laatst gewijzigd door Anna List : 24 april 2018 om 09:48.
Anna List is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 april 2018, 11:06   #80
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN
 
De schoofzak's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2004
Berichten: 80.254
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vlad Bekijk bericht
Niemand heeft daar ooit om gevraagd. Wat velen wel willen weten (de kurieuzeneuzen) is hoe lang je loopbaan was (veel te lang), wat je deed (veel te veel), hoeveel pensioen je trekt (veel te weinig) en hoe het komt dat je met jezelf kan leven wetende dat je iedereen steeds eigen verantwoordelijkheid voor de voeten werpt en de overheden van paternalisme beschuldigd. ( Ik ga me toch niet verhangen hoor).
__________________
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 10:07.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be