Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Economie
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Economie Hier kan je discussiëren over economie en staatsschuld

Antwoord
 
Discussietools
Oud 28 januari 2020, 16:12   #1
Dadeemelee
Secretaris-Generaal VN
 
Dadeemelee's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 mei 2015
Locatie: Vlaams-Brabant
Berichten: 69.678
Standaard Philips (van de gloeilampen) stopt ermee.

Nadat ze de TV en Audioafdeling verkocht hebben nu ook Huishoudtoestellen.

https://www.demorgen.be/nieuws/phili...arom~bfeda793/

Citaat:
De divisie huishoudelijke apparatuur – een van de laatste onderdelen van wat het “goeie ouwe Philips” wordt genoemd – is in de etalage gezet. Hieronder valt de productie van koffiezetapparaten (onder meer Senseo), strijkijzers, waterkokers, airfryers en stofzuigers. Binnen 18 maanden moet een koper worden gevonden, mogelijk een Chinees of Koreaans bedrijf, of de divisie wordt apart naar de beurs gebracht (zoals met de divisie licht is gebeurd).
Weer geen goed nieuws voor de tewerkstelling in de Lage Landen.

En de kwaliteit? Ik kocht vroeger wel regelmatig Philips TV en Audio, maar na de verkoop vermijd ik het toch na enkele miskopen.
Dadeemelee is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 januari 2020, 16:46   #2
Eyjafjallajökull
Banneling
 
 
Geregistreerd: 17 mei 2010
Berichten: 23.526
Standaard

Hoezo stoppen ?

Ze gaan zich meer en meer richten op de sector van de gezondheidszorg.

https://nos.nl/artikel/2320607-phili...pparatuur.html

En ik zie nergens implicaties op de tewerkstellingsgraad binnen de lage landen...
Eyjafjallajökull is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 januari 2020, 22:44   #3
Frankenstein
Europees Commissaris
 
Geregistreerd: 26 april 2008
Berichten: 6.434
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dadeemelee Bekijk bericht
Nadat ze de TV en Audioafdeling verkocht hebben nu ook Huishoudtoestellen.

https://www.demorgen.be/nieuws/phili...arom~bfeda793/



Weer geen goed nieuws voor de tewerkstelling in de Lage Landen.

En de kwaliteit? Ik kocht vroeger wel regelmatig Philips TV en Audio, maar na de verkoop vermijd ik het toch na enkele miskopen.
Het kan aan mij liggen. De beste kwaliteit was van de jaren 70; die dingus gingen van toen gingen nooit kapot. Heden: ik verslijt per jaar 2 watercookers, senseo koffieapparaten gaan nog net iets langer mee. Zielig dat fabrikanten op deze manier aan hun omzet moeten komen. Overstappen op medische apoaratuur lijkt mij een eerlijke een logische keuze voor Philips en beter verdienmodel.

Laatst gewijzigd door Frankenstein : 28 januari 2020 om 22:44.
Frankenstein is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 januari 2020, 06:40   #4
Jay-P.
Secretaris-Generaal VN
 
Jay-P.'s schermafbeelding
 
Geregistreerd: 17 april 2014
Berichten: 21.575
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dadeemelee Bekijk bericht
Nadat ze de TV en Audioafdeling verkocht hebben nu ook Huishoudtoestellen. Weer geen goed nieuws voor de tewerkstelling in de Lage Landen.
En de kwaliteit? Ik kocht vroeger wel regelmatig Philips TV en Audio, maar na de verkoop vermijd ik het toch na enkele miskopen.
Heb net nog de plafondverlichting in een appartement (Living, badkamer en slaapkamer) omgeschakeld naar Philips HUE.
Kwalitatief uitstekend en zonder specifieke extra bekabeling. Uiteraard nog geen idee qua levensduur van 't systeem maar enthousiast tot heden omtrent het aanbod en gebruiksvriendelijkheid, ook voor de installatie.
Niet alle veranderingen hoeven negatief te zijn, daddie.
__________________
...que quand les soirs d'orage des chinois cultivés me demandent d'où je suis,
je réponds fatigué et les larmes aux dents: "Ik ben van Luxembourg".
Jay-P. is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 januari 2020, 11:41   #5
Dadeemelee
Secretaris-Generaal VN
 
Dadeemelee's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 mei 2015
Locatie: Vlaams-Brabant
Berichten: 69.678
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jay-P. Bekijk bericht
Heb net nog de plafondverlichting in een appartement (Living, badkamer en slaapkamer) omgeschakeld naar Philips HUE.
Kwalitatief uitstekend en zonder specifieke extra bekabeling. Uiteraard nog geen idee qua levensduur van 't systeem maar enthousiast tot heden omtrent het aanbod en gebruiksvriendelijkheid, ook voor de installatie.
Niet alle veranderingen hoeven negatief te zijn, daddie.
Mijn ervaring met hun audio was minder goed.
Dadeemelee is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 februari 2020, 23:55   #6
Tavek
Banneling
 
 
Geregistreerd: 11 januari 2004
Berichten: 66.569
Standaard

Hue is topkwaliteit, werkt perfect.
Tavek is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 februari 2020, 18:45   #7
kelt
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 29 juli 2004
Berichten: 32.708
Standaard

Ik begrijp dat zelfs de scheerapparaten de deur uit moeten....

"Philishave" is nochtans een dijk van een merk...
__________________
Hij die zijn denken verandert wanneer het bewijs voorligt levert ontegensprekelijk het bewijs dat hij denkt.
kelt is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 februari 2020, 01:21   #8
Frankenstein
Europees Commissaris
 
Geregistreerd: 26 april 2008
Berichten: 6.434
Standaard

.. scheerapparaten en elektrische tandenborstels blijven wel onderdeel van Philips. Deze producten vallen onder een andere divisie, genaamd Persoonlijke Gezondheid, en blijven volgens Van Houten een belangrijke rol spelen binnen het bedrijf. De omzet van deze divisie bedroeg in het afgelopen jaar 3,5 miljard euro.

Bron tweakers

Laatst gewijzigd door Frankenstein : 12 februari 2020 om 01:22.
Frankenstein is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 februari 2020, 07:45   #9
reservespeler
Secretaris-Generaal VN
 
reservespeler's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 5 augustus 2012
Berichten: 70.686
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kelt Bekijk bericht
Ik begrijp dat zelfs de scheerapparaten de deur uit moeten....

"Philishave" is nochtans een dijk van een merk...
Kan er niet over meespreken.
Heb sinds m'n 18e ne baard.
En m'n tondeuze, men tondeuze is van Braun, ondertussen ook al 20 jaar oud.
__________________
N-VA voor een welvarend 2024
reservespeler is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 februari 2020, 14:51   #10
Tavek
Banneling
 
 
Geregistreerd: 11 januari 2004
Berichten: 66.569
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Frankenstein Bekijk bericht
.. scheerapparaten en elektrische tandenborstels blijven wel onderdeel van Philips. Deze producten vallen onder een andere divisie, genaamd Persoonlijke Gezondheid, en blijven volgens Van Houten een belangrijke rol spelen binnen het bedrijf. De omzet van deze divisie bedroeg in het afgelopen jaar 3,5 miljard euro.

Bron tweakers
Hun fabriek in Drachten, in thuismarkt Nederland.
Tavek is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 februari 2020, 09:30   #11
zwart op wit
Banneling
 
 
Geregistreerd: 11 november 2010
Berichten: 260
Standaard

Philips nam enkele jaren geleden ook "Massive" over. Resultaat vandaag: 50% kleinere winkels en reeds 3 winkels definitief gesloten. Bovendien een extra sluitingsdag. Light Gallery loopt op zijn laatste benen. Game over.
zwart op wit is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 februari 2020, 22:16   #12
Boduo
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 9 augustus 2005
Berichten: 58.752
Standaard

Kan Philips niet doen zoals het Westvlaamse Televic: een niche in de elektronika met 3 specialiteiten 100 % innoveren, zélf produceren en zélf installeren bij de klanten.
Ieder nieuw personeelslid moet 100 % innovatief zijn !!!
(+/- 700 werknemers.)
Boduo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 februari 2020, 22:26   #13
N-Vb
Minister-President
 
N-Vb's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 11 juni 2013
Locatie: Vlaanderen, België, Europa
Berichten: 4.341
Standaard

Philips Turnhout heet al een hele tijd Signify

Signify kondigt op een bijzondere ondernemingsraad aan dat het in Turnhout start met 3D-activiteiten. Dat heeft een gunstige invloed op de tewerkstelling. Mogelijk verdwijnt het bedrijf niet uit Turnhout. De verkoop van de oude Philips-site verloopt wel zoals gepland.
Erg veel wil de directie van Signify (voorheen Philips Lighting) niet kwijt over de plannen. Het bedrijf wil pas over een drietal maanden communiceren met de buitenwereld. Het personeel en de sociale partners kregen donderdagochtend wel al een toelichting. “Signify start met 3D-printactiviteiten in zijn vestiging in Turnhout. Concreet gaat het om het 3D-printen en assembleren van verlichtingsarmaturen voor de professionele en consumentenmarkt. Deze activiteiten zullen een positieve impact hebben op het afbouwplan voor 2020, dat eind vorig jaar voor deze site werd aangekondigd.”


“Eindelijk goed nieuws na tien jaar afbouw”, zegt ook Serge Seret (BBTK), die eveneens afwacht of het om duurzame tewerkstelling gaat. “Om daarop een antwoord te kunnen geven, moet de directie ons een betere inzage in de plannen geven. We mogen de mensen ook geen valse hoop geven. Maar het biedt wel perspectief en Signify erkent met deze keuze dat het bedrijf op deze site in Turnhout kwalitatief goed opgeleid personeel in huis heeft, dat het nieuwe producten wil toevertrouwen.”

Site wordt wel verkocht


In het bestuursakkoord van de stad Turnhout kondigt het stadsbestuur een studie over de toekomst van de Philipssite, waar ook de Open Manufacturing Campus (OMC) is gevestigd: een plek voor innovatieve, productiegerichte bedrijven. Heeft die studie dan nog zin? “Absoluut”, benadrukt schepen van Werk Luc Op de Beeck.
“Hoewel Signify altijd heeft gesteld dat het zo lang mogelijk in Turnhout wil produceren, wordt het bedrijfsterrein van negentien hectare wel verkocht. Dat plan blijft, maar Signify zou zich daarna wel weer inhuren en enkele bedrijfsgebouwen, mogelijk zelfs nieuwe gebouwen, innemen. Over enkele weken hoop ik daarover meer te kunnen vertellen.”
“Ik heb al gesprekken met een kandidaat-koper gehad”, zegt Op de Beeck. “Als stad willen we een ruimtelijk uitvoeringsplan (RUP) opstellen, dat voorwaarden voor de herontwikkeling van deze site oplegt. We willen hier geen logistiek overslagbedrijf voor de Antwerpse haven waarin drie man aan de slag is. We willen een gefaseerde ontwikkeling met bedrijven die veel tewerkstelling creëren, weliswaar in nieuwe vormen. De plannen van Signify zijn de start van een nieuw, boeiend verhaal voor deze site en voor onze stad. Dit is echt goed nieuws!”
N-Vb is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 februari 2020, 12:45   #14
Boduo
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 9 augustus 2005
Berichten: 58.752
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door N-Vb Bekijk bericht
Philips Turnhout heet al een hele tijd Signify



... ...

Site wordt wel verkocht


In het bestuursakkoord van de stad Turnhout kondigt het stadsbestuur een studie over de toekomst van de Philipssite, waar ook de Open Manufacturing Campus (OMC) is gevestigd: een plek voor innovatieve, productiegerichte bedrijven. Heeft die studie dan nog zin? “Absoluut”, benadrukt schepen van Werk Luc Op de Beeck.
“Hoewel Signify altijd heeft gesteld dat het zo lang mogelijk in Turnhout wil produceren, wordt het bedrijfsterrein van negentien hectare wel verkocht. Dat plan blijft, maar Signify zou zich daarna wel weer inhuren en enkele bedrijfsgebouwen, mogelijk zelfs nieuwe gebouwen, innemen. Over enkele weken hoop ik daarover meer te kunnen vertellen.”
“Ik heb al gesprekken met een kandidaat-koper gehad”, zegt Op de Beeck. “Als stad willen we een ruimtelijk uitvoeringsplan (RUP) opstellen, dat voorwaarden voor de herontwikkeling van deze site oplegt. We willen hier geen logistiek overslagbedrijf voor de Antwerpse haven waarin drie man aan de slag is. We willen een gefaseerde ontwikkeling met bedrijven die veel tewerkstelling creëren, weliswaar in nieuwe vormen. De plannen van Signify zijn de start van een nieuw, boeiend verhaal voor deze site en voor onze stad. Dit is echt goed nieuws!”
Innovatieve bedrijven: dát is de toekomst.
De rest komt op de 2de plaats.
Boduo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 februari 2020, 12:52   #15
Boduo
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 9 augustus 2005
Berichten: 58.752
Standaard

[quote=Boduo;9254397]Kan Philips niet doen zoals het Westvlaamse Televic: een niche in de elektronika met 3 specialiteiten 100 % innoveren, zélf produceren en zélf installeren bij de klanten.
Ieder nieuw personeelslid moet 100 % innovatief zijn !!!
(+/- 700 werknemers.)----> 55 % ingenieurs !!!
Boduo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 maart 2021, 18:56   #16
kelt
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 29 juli 2004
Berichten: 32.708
Standaard

ziezo....

Wat in de sterren geschreven stond is geschied.

Philips heeft zijn divisie "huishoudelijke spullen" verkocht aan een Chinees investeringsfonds...De bieders hiervoor waren blijkbaar uitsluitend nog Chinese groepen.

https://www.tijd.be/ondernemen/techn.../10293591.html

De Chinezen zullen ,net als de ovenemers van de TV divisie enkele jaren geleden,nog voor vele jaren de merken Philips,Senseo en dergelijke op de toestellen mogen aanbrengen.

Philips zelf is bij deze kompleet "gecompacteerd" tot een firmaatje van geen 10000 mensen (het waren er ooit honderduizenden!) nog doende in de Medische sector en persoonlijke verzorgings en lifestyle .Maar wel jaar na jaar winstgevend!

Laatst gewijzigd door kelt : 25 maart 2021 om 18:59.
kelt is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord


Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 11:12.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be