Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Archief > Usenet > be.politics
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

be.politics Via dit forum kun je alle berichten lezen die worden gepost op de nieuwsgroep be.politics. Je kunt hier ook reageren op deze berichten, reacties worden dan ook in deze nieuwsgroep gepost. Vergeet niet om dit te lezen.

 
 
Discussietools
Oud 9 augustus 2007, 16:00   #1
john do
Vreemdeling
 
Geregistreerd: 9 augustus 2007
Locatie: kempen
Berichten: 6
Stuur een bericht via MSN naar john do
Standaard deurwaarders denken boven de wet te staan .

wegens administratieve boete van 600 euro + intresten en blablabla .. van het verschrikkelijke feit dat ik mijn belastingbrief niet heb kunnen posten in 2005 ..(omdat ik hem doodeenvoudig nooit heb aangekregen ) wordt er door een deurwaarder de gezinswagen opgeschreven .. dus betalen voor de datum xx/xx/xx/ .. alles goed tot zo ver .

mijn gedachtengang over deze onzin van "administratieve boetes " laat ik in het midden "ik had maar geen belg moeten zijn .."
maar als ik alles optel ..kan ik beter de auto laten ophalen dan krijg ik er eigenlijk een mooie prijs voor .. dus .... ze komen niet opdagen .. en ik blijf met mijn auto in mijn maag zitten tot een maand later ze met een grote wagen aan de deur staan om hem alsnog op te laden !

blijkbaar ziet die deurwaarder ook dat hij nooit de waarde van die auto er uithaald .. dus doet hij een bijkomend beslag ..op een ander voertuig dat bij mij op de oprit staat "zonder nummerplaten " voor herstelling van een vriend . ondanks mijn herhaalde meldingen dat de wagen niet van mij is wordt hij toch meegenomen !!!

nadat ik de eigenaar van de wagen heb ingelicht gaat hij onmiddelijk naar de deurwaarder met de boorddocumenten van zijn wagen om hem terug te vorderen .. ""meneer wij geven de wagen niet vrij want het klopt niet dat uw wagen bij iemand anders staat in een andere gemeente .""maar als u zorgt dat uw vriend zijn rekening betaald is er niks aan de hand "" aldus de deurwaarder....
wat heeft een persoon die zijn wagen laat herstellen te maken met eventuele schulden van de garagist???

dus dan gaat hij naar de politie , waar men geen pv wil opstellen omdat deurwaarders meer macht zouden hebben ???

ten einde raad heb ik nu een ex partijafgevaardigde van het europees parlement ter hulp geroepen ....eens benieuwd wat deze man kan klaarspelen tegenover het machtsmisbruik van een deurwaarder die denktdat hij zich alles kan veroorloven ! to be continued !
john do is offline  
Oud 12 augustus 2007, 12:51   #2
HAMC
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
HAMC's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 februari 2007
Berichten: 19.593
Standaard

Ik ben benieuwd. Natuurlijk maakt de politie geen PV tegen een deurwaarder, ze werken er allemaal voor in het zwart.
__________________




Verschaeve
HAMC is offline  
Oud 12 augustus 2007, 22:39   #3
Babylonia
Parlementslid
 
Geregistreerd: 4 januari 2007
Berichten: 1.605
Standaard

privatisering heet dat
in heel leuven worden alle verkeers boetes door deurwaarders opghaald...
denk in heel belgie nu
belastingen moet je natuurlijk niet mee lachen... das logisch
heb al van mensen gehoord dat hun spullen er mee door gejaagd worden ook al heb je facturen om te bewijsen dat ze van u zijn. bv een TV die word aangeslagen bij iemand anders die je hebt uitleend.
heb es een reportage gezien in Engeland van deurwaarderspraktijken
niet schoon
zou tof zijn moesten andere mensen ook dergeljke evaringen hier kunnen posten
t zal er niet beter op worden
hou ons op de hoogte
merci voor te posten
Babylonia is offline  
Oud 14 augustus 2007, 09:37   #4
john do
Vreemdeling
 
Geregistreerd: 9 augustus 2007
Locatie: kempen
Berichten: 6
Stuur een bericht via MSN naar john do
Standaard

update ; vandaag nog steeds geen reactie gehad op de aangetekende brief die vlak na het bezoek bij de polite is verstuurd naar de deurwaarder .

het ex-parlementslid " jef sleeckx" heeft ons de raad gegeven , indien er morgen nog geen reactie is van de deurwaarder "ondanks de verstuurde brief"

onmiddelijk een geding moet worden gestart bij de vrederechter . wat we dus ook zullen doen . hiernavolgend de woorden van deze man in citaat:

"dit is niet te geloven , ondanks dat het gezegd werdt is dit voertuig alsnog meegenomen . hij (zegt) het voertuig niet vrij te geven , enkel en alleen om indruk te maken op de schuldenaar zodat deze zou betalen om problemen met de eigenaar van het voertuig te vermijden dus indien geen reactie , dagvaarden via het vredegerecht ." dit voertuig moet teruggegeven worden aan de rechtmatige eigenaar , want dit "beslag" was geen "bodembeslag"

* wat bodembeslag ook moge betekenen ... geen idee ...*

grts. john do
john do is offline  
Oud 15 augustus 2007, 19:42   #5
nero1
Burger
 
Geregistreerd: 27 juli 2007
Berichten: 175
Standaard

http://www.schulden.nl/php/pop_up.php?naam=Bodembeslag
nero1 is offline  
Oud 15 augustus 2007, 23:23   #6
john do
Vreemdeling
 
Geregistreerd: 9 augustus 2007
Locatie: kempen
Berichten: 6
Stuur een bericht via MSN naar john do
Standaard

bedankt voor deze informatie . dus bij mijn geval was dit dus geen bodembeslag .... bijgevolg zit meneer de deurwaarder dik fout...

maar hoe erg is het gesteld met onze belgische wetgeving dat men zelfs bij de politie geen klacht kan laten registreren als -slachtoffer van zo iemand zijn praktijken . zij die oelewappers dan niet verzekerd tegen hun "stommiteiten ? " of blijven ze liever de struisvogelpolitiek toepassen met hun kop in het zand te steken ...

de eigenaar van de wagen die ze onterecht hebben meegenomen zal zeker niet aflaten en eist zijn recht op . bij nader inzien zou het zelfs over een voertuig gaan dat op zijn naam in de boekhouding van zijn zaak staat ingeschreven .

welke doorslaggevende argumenten moet een gewone man nog aanbrengen voor dat hij zijn eigendom terugkrijgt ... de media mischien???
john do is offline  
Oud 16 augustus 2007, 00:07   #7
nero1
Burger
 
Geregistreerd: 27 juli 2007
Berichten: 175
Standaard

Eventueel ook eens de federale politie contacteren... een diefstal door een deurwaarder zou wel eens een leuke krantenkop kunnen worden. ;)
http://www.polfed-fedpol.be/contact_form_nl.php
nero1 is offline  
Oud 16 augustus 2007, 00:09   #8
john do
Vreemdeling
 
Geregistreerd: 9 augustus 2007
Locatie: kempen
Berichten: 6
Stuur een bericht via MSN naar john do
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door nero1 Bekijk bericht
Eventueel ook eens de federale politie contacteren... een diefstal door een deurwaarder zou wel eens een leuke krantenkop kunnen worden. ;)
http://www.polfed-fedpol.be/contact_form_nl.php
de federale politie waren de eersten om te zeggen dat ze geen pv. wilden opmaken ...

logisch mischien , zij verdienen er ook aan " rekening houdend met de opgevorderde depanagewagen.
john do is offline  
Oud 16 augustus 2007, 00:34   #9
nero1
Burger
 
Geregistreerd: 27 juli 2007
Berichten: 175
Standaard

Al is het onwaarschijnlijk dat het iets zal helpen schrijf alle parlementsleden en senatoren aan (e-mails staan op de sites)
Eventueel vragen of ze na het vernemen van jouw probleem, de politiehervorming nog zo een goed idee vinden...

http://www.senate.be/www/?MIval=/ind...=11200&LANG=nl

http://www.dekamer.be/kvvcr/showpage...ute/cvlist.cfm
nero1 is offline  
Oud 16 augustus 2007, 21:16   #10
john do
Vreemdeling
 
Geregistreerd: 9 augustus 2007
Locatie: kempen
Berichten: 6
Stuur een bericht via MSN naar john do
Standaard

net van een begripvol medemens iets ontvangen dat ik jullie niet wil laten missen :


>Uitleg over de Belgische politiek !

Eindelijk een zinnige uitleg !!!



Een zoon vraagt aan zijn vader:"Pap, wat is eigenlijk politiek?"

Vader zegt: Jongen dat is heel eenvoudig. Kijk, ik breng het geld in
huis,dus ik ben het KAPITALISME.

Je moeder beheert het geld, dus die is de REGERING.

Opa ziet erop toe dat alles hier ordelijk verloopt.Hij is de OVERHEID.

Het dienstmeisje is de ARBEIDSKLASSE.

Wij hebben allen maar een doel voor ogen, namelijk jou welzijn. Daarom ben
jij het VOLK.

Je kleine broertje die nog in de luiers loopt is de TOEKOMST.


De zoon denkt na en vraagt of hij er een nachtje over mag slapen.

s'Nachts wordt hij wakker omdat zijn kleine broertje in zijn luier heeft
gepoept en vreselijk schreewt.Omdat hij niet weet wat hij moet doen gaat
hij naar de slaapkamer van zijn ouders. Daar ligt alleen zijn moeder en die
slaapt zo vast dat hij haar niet wakker krijgt. Daarom gaat hij naar de
kamer van het dienstmeisje, waar hij ziet dat zijn vader bij haar in bed
ligt en dat ze vreemde dingen aan het doen zijn. Hij ziet dat zijn opa
onopvallend door het raam toekijkt.Ze zijn allemaal zo druk bezig dat
niemand merkt dat hij voor het bed staat. Daarom besluit de jongen weer te
gaan slapen.

De volgende ochtend vraagt de vader aan zijn zoon of hij met eigen woorden
kan uitleggen wat politiek is.

Ja, zegt de zoon, het KAPITALISME misbruikt de ARBEIDSKLASSE terwijl de
OVERHEID toekijkt en de REGERING slaapt. Het VOLK wordt volkomen genegeerd
en de TOEKOMST ligt in de STRONT!
john do is offline  
Oud 17 augustus 2007, 09:51   #11
angele
Vreemdeling
 
Geregistreerd: 16 augustus 2007
Berichten: 1
Standaard inderdaad ...gangsters

waarschijnlijk ook weer ne deurwaarder uit het leuevense ? die zijn idd van gedacht dat zij het voor het zeggen hebben. Wat ik heb meegemaakt onlangs : ik verlies voor een gedeelte tegen een firma een rechtszaak. factuurkosten +intresten 5885€ ipv 4595€. De firma dient mij wel 2 toestellen te vervangen op hun kosten. Ik Krijg van gerecht een brief met opdracht tot betaling. Ik betaal aan de advocaat van de tegenparty 5885€ in maart. Ik hoor niets meer van deze zaak.....tot einde juni : ik kom s'nachts thuis en merk op dat er in mijn voordeur een nieuw slot zit en dat meneer de deurwaarder binnen een brief is komen leggen op tafel : u word verzocht dringend en dit binnen 24u de som te betalen van ....2480 euro. uitleg : u hebt te weinig betaald er zijn nog intresten en rechtsplegingvergoeding en schuldintresten die moeten betaald worden ???? ik sta stom verbaasd. nooit een deurwaarder gezien, nooit geen aangetekende zending vooraf gekregen, nooit geen aanmaningen.Mijn voordeur is dan nog voor een gedeelte geblokkeerd van binnenuit en ze hebben dan nog enorm veel moeite gehad om deze open te krijgen.(ga altij langs achter zelf binnen) Ik schrijf deze deurwaarder aangetekend aan voor uitleg waarom er in men woning is geweest en hij enkele prullen heeft opgeschreven voor inbeslagname bij niet-betaling : een cd recorder, een PC scherm EEn printer Een jvc stereo toren...2 ligzeteles van ikea.....en je kent dat. hopen-al kom je bij verkoop aan 2000 euro denk ik . Ik kreeg geen enkele reactie op deze brief. begin augustus een nieuwe brief in de bus en een aangetekende brief af te halen op de post : te betalen 2685€ of inbeslagname van opgeschreven goederen voor verkoop te leuven in zaal X op datum 4/8/07.

Dit begrijp ik helemaal niet meer. vermits ik toen juist op vakantie vertrok had ik niet meer de zin en de tijd om nog maar is het langer te trekken en heb ik de rekening betaald. Bij mij buiten in de tuin staan dingen die op de 2dehands markt meer dan het dubbele waard zijn....waarom moet dieje kloon persé binnenkomen???? daar kan ik van ontploffen. Hij heeft wel geluk gehad..... had ik thuis geweest had ik waarschijnlijk nog geslapen omdat ik vaak met de nacht sta te werken. Hij had waarschijnlijk voorpaginanieuws gehaald in de krant...iemand die zomaar "binnenbreekt" noem ik dat , daar schop ik de deur met men voet dicht vanaf er 1 hand binnenkomt..... gangsters gewoon.... maar onterecht heeft hij weer geld geincasseerd. Ik laat dat hier niet bij maar waar moet men weer aankloppen.....welke advocaat gaat dit eerlijk kunnen pleiten? ik denk dat het allemaal dezelfde zijn.....

Laatst gewijzigd door angele : 17 augustus 2007 om 09:57.
angele is offline  
Oud 17 augustus 2007, 10:31   #12
john do
Vreemdeling
 
Geregistreerd: 9 augustus 2007
Locatie: kempen
Berichten: 6
Stuur een bericht via MSN naar john do
Standaard

dit doet mij denken ; aan het geval dat eerder de krantekoppen heeft gehaald ..

toen was er een jeugdbeweging die herhaaldelijke aanmaningen kreeg en deurwaarders , voor het innen van het bedrag van 0.00 euro !!!?? (eisende partij was toen sabam. voor het muziekspelen op een fuif van deze jongerenbeweging)

kun je nagaan hoe diep die "struisvogels" met hun kop in het zand zitten , en zelfs niet eens zien hoeveel het bedrag is dat ze moeten innen !

*administratief foutje , jaja op die manier blijft er steeds de deurwaarderkosten bijkomen .. handige bijverdienste !**
john do is offline  
Oud 18 augustus 2007, 17:38   #13
Boadicea
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Boadicea's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 maart 2006
Locatie: Antwerpen
Berichten: 10.422
Standaard

Sorry, maar die vriend van jou is zijn auto kwijt. Alle goederen die bij jou staan, mogen in beslag genomen worden, ook al zijn ze niet jouw eigendom en kan dat bewezen worden. Ik heb het nog al eens geweten dat men bij een faillissement kwam opschrijven. Men heeft toen ook goederen, die van klanten waren en enkel ter herstelling in de zaak stonden, opgeschreven en meegenomen. Deze mensen hebben deze goederen nooit meer terug gezien.
__________________
Opgepast voor geiteneukende honden:
http://www.youtube.com/watch?v=ZLyyrLC3cQc
Boadicea is offline  
Oud 18 augustus 2007, 18:50   #14
nero1
Burger
 
Geregistreerd: 27 juli 2007
Berichten: 175
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Boadicea Bekijk bericht
Sorry, maar die vriend van jou is zijn auto kwijt. Alle goederen die bij jou staan, mogen in beslag genomen worden, ook al zijn ze niet jouw eigendom en kan dat bewezen worden. Ik heb het nog al eens geweten dat men bij een faillissement kwam opschrijven. Men heeft toen ook goederen, die van klanten waren en enkel ter herstelling in de zaak stonden, opgeschreven en meegenomen. Deze mensen hebben deze goederen nooit meer terug gezien.
Dat deurwaarders ver kunnen gaan is een feit, maar beslag leggen op goederen van mensen die niets met de zaak te maken hebben? (In Nederland via bodembeslag kan dit wel... in België bij mijn weten niet?)

vb: wagen "van iemand die niets met de zaak te maken heeft" met omniumverzekering zou dus in beslag kunnen worden genomen door deurwaarder?
Ik denk dat elke verzekeringsmaatschappij dit soort autodiefstal snel oplost.
nero1 is offline  
 



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Uit
[IMG]-code is Uit
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 16:16.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be