Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 3 januari 2018, 09:14   #1
Universalia
Secretaris-Generaal VN
 
Universalia's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 december 2012
Locatie: Nieverans Les Bains
Berichten: 43.434
Standaard ‘Dit maakt de dood wel erg laagdrempelig’

‘Dit maakt de dood wel erg laagdrempelig’

Daar moet iemand een boek of een uitzending gelezen/gezien hebben over het werk van éne zekere (wijlen) Dr. Jack Kevorkian.

Nu ben ik er volledig met akkoord dat iemand die het niet meer ziet zitten en de slag aan zichzelf wil slagen dat niet moet doen op één of andere manier waar hij/zij in bepaalde gevallen nog andere mensen schade met kan toebrengen, zich voor een trein gooien bvb.

Dr. J. Kevorkian is vroeger meermaals in opspraak gekomen.

Ik heb er eens een uitzending van gezien op een nacht, over zijn werk, op een Duitse zender en daar kon je best uit afleiden dat de dokter zelve, na enorm veel onderzoek/gesprekken iemand een toestel ter beschikking stelde waar hij/zij zijn leed kon met beëindigen.

Daar is nog steeds héél wat om te doen mensen die het zullen 'goedkeuren' anderen die het zullen verafschuwen.

Of keek met teveel naar de prachtige film: 'Soylent Green'

Is het een onderwerp dat nog steeds in een taboe sfeertje huist ondanks de euthanasie in stijgende lijn gaat de laatste jaren?

Ik heb er geen idee meer van.

Misschien eens vragen aan Dr. Distelmans hoe men dit alles in een juist plaatje moet gieten.
__________________
Ik citeer Confucius: Als straffen niet op de juiste wijze worden opgelegd, weten de mensen niet waar ze aan toe zijn.
Ook citeer ik A. Einstein met graagte: Bidden verandert de wereld niet, maar bidden verandert de mens en de mens verandert de wereld.
Universalia is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 januari 2018, 09:32   #2
Zeus
Europees Commissaris
 
Zeus's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 8 oktober 2012
Locatie: het beloftevolle land
Berichten: 6.875
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Universalia Bekijk bericht
‘Dit maakt de dood wel erg laagdrempelig’

Daar moet iemand een boek of een uitzending gelezen/gezien hebben over het werk van éne zekere (wijlen) Dr. Jack Kevorkian.

Nu ben ik er volledig met akkoord dat iemand die het niet meer ziet zitten en de slag aan zichzelf wil slagen dat niet moet doen op één of andere manier waar hij/zij in bepaalde gevallen nog andere mensen schade met kan toebrengen, zich voor een trein gooien bvb.

Dr. J. Kevorkian is vroeger meermaals in opspraak gekomen.

Ik heb er eens een uitzending van gezien op een nacht, over zijn werk, op een Duitse zender en daar kon je best uit afleiden dat de dokter zelve, na enorm veel onderzoek/gesprekken iemand een toestel ter beschikking stelde waar hij/zij zijn leed kon met beëindigen.

Daar is nog steeds héél wat om te doen mensen die het zullen 'goedkeuren' anderen die het zullen verafschuwen.

Of keek met teveel naar de prachtige film: 'Soylent Green'

Is het een onderwerp dat nog steeds in een taboe sfeertje huist ondanks de euthanasie in stijgende lijn gaat de laatste jaren?

Ik heb er geen idee meer van.

Misschien eens vragen aan Dr. Distelmans hoe men dit alles in een juist plaatje moet gieten.
Aangezien Distelmans niets verdient aan deze vorm van zelfmoord, denk ik dat hij geen fan zal zijn.
__________________
Bart De Wever: "De enige bijdrage die de Vlaamse Beweging vandaag nog kan leveren aan een onafhankelijk Vlaanderen, is ophouden te bestaan"
Jan Jambon: "Les transferts Nord-Sud, ça nous aide juste pour le marketing. Mais en fait, ça ne nous intéresse pas"
Bourgeois: "onafhankelijkheid is iets uit de 19de eeuw"
Zeus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 januari 2018, 11:26   #3
Universalia
Secretaris-Generaal VN
 
Universalia's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 december 2012
Locatie: Nieverans Les Bains
Berichten: 43.434
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zeus Bekijk bericht
Aangezien Distelmans niets verdient aan deze vorm van zelfmoord, denk ik dat hij geen fan zal zijn.
Ik denk het ook niet.

Ik denk zelfs dat de dokter het niet zou goedkeuren die manier.

Zo simpel ligt dat gegeven nu ook weer niet.
__________________
Ik citeer Confucius: Als straffen niet op de juiste wijze worden opgelegd, weten de mensen niet waar ze aan toe zijn.
Ook citeer ik A. Einstein met graagte: Bidden verandert de wereld niet, maar bidden verandert de mens en de mens verandert de wereld.
Universalia is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 januari 2018, 12:38   #4
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN
 
De schoofzak's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2004
Berichten: 79.997
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zeus Bekijk bericht
Aangezien Distelmans niets verdient aan deze vorm van zelfmoord, denk ik dat hij geen fan zal zijn.
Dat is laag bij de gronds.
Die brave man verdient echt beter.

Hulp, op zorgvuldige wijze gebracht, bij zelfdoding zou niet strafbaar mogen zijn.

Geen enkel farmaceutisch bedrijf zal durven een middel ontwikkelen en promoten met het oog op een pijnloze zelfdoding. Spijtig.
__________________
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 januari 2018, 14:06   #5
Zeus
Europees Commissaris
 
Zeus's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 8 oktober 2012
Locatie: het beloftevolle land
Berichten: 6.875
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Dat is laag bij de gronds.
Die brave man verdient echt beter.
Doktoors doen hun job ook maar om brood op de plank te brengen.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Hulp, op zorgvuldige wijze gebracht, bij zelfdoding zou niet strafbaar mogen zijn.
En mag iedereen die hulp verstrekken, of enkel een arts? Of volstaat een bachelor "zelfmoordassistente"?

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Geen enkel farmaceutisch bedrijf zal durven een middel ontwikkelen en promoten met het oog op een pijnloze zelfdoding. Spijtig.
En dan reclamefilpjes zoals Rennie? Met zo'n bompa met tandpastasmile die je aanspreekt?

"Ben je het ook beu te parasiteren op de samenleving? Smaakt zelfs de zondagse griesmeelpudding van het RVT je niet meer? Kan je ambtenarenpensioen de rekening van de incontinentieluiers niet meer dekken? Is je heksie perfeksie er vandoor met een 70-jarige toyboy?
Maak er dan nu een eind met Suwycidal ! Vraag er naar bij uw apotheker."
__________________
Bart De Wever: "De enige bijdrage die de Vlaamse Beweging vandaag nog kan leveren aan een onafhankelijk Vlaanderen, is ophouden te bestaan"
Jan Jambon: "Les transferts Nord-Sud, ça nous aide juste pour le marketing. Mais en fait, ça ne nous intéresse pas"
Bourgeois: "onafhankelijkheid is iets uit de 19de eeuw"
Zeus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 januari 2018, 14:46   #6
DewareJakob
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
DewareJakob's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 31 december 2010
Locatie: Vlaams Brabant
Berichten: 14.272
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zeus Bekijk bericht
Aangezien Distelmans niets verdient aan deze vorm van zelfmoord, denk ik dat hij geen fan zal zijn.
Niet iedereen die werkt om den brode haspelt gewoon zijn uren af.
Weer eens lijkt het of jouw opvatting van hoe mensen hun beroep doen een afspiegeling is van jouw invulling daarvan.
__________________
Democratieën sterven niet meer door een plotse coup. Maar wel trager, door democratisch gekozen leiders die het systeem perverteren om aan de macht te blijven.
Robert Lieberman
DewareJakob is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord


Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 08:55.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be